Toon posts:

Netwerk kwijt!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een netwerk tussen deze computers:
AMD Athlon XP 1800+ (winxp)
En een
Pentium 1 233MHZ. (win95)

Internet staat aangesloten op de AMD Athlon en zo gaat dit door naar de pentium 1. Nu wil ik graag de penium dag en nacht laten aanstaan als server. Dus moet er rechtstreeks internet verbinding opzitten. Dus niet meer via de AMD athlon. Maar als ik de instellingen ga wijzigen van de amd athlon. Is hij in een keer het netwerk kwijt. (ik verander niks aan werkgroepen nee ik doe gewoon de wizard) Hij kan geen computers meer vinden. In het netwerk. En de pentium kan hem ook niet meer vinden. Alleen als ik internet deel op de amd. Kunnen ze elkaar weer zien. Ik deel de internet op de pentium met analogx proxy maar ja als ze elkaar niet zien heb ik er niet veel aan. Op De amd stel ik het netwerk in met de wizard thuis of klein bedrijfsnetwerk instellen.

Iemand enig idee wat hier mis gaat :?

• dezesite
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb je in de pentium twee netwerkaarten zitten??? 8-)
Niet met de wizard werken maar gewoon handmatig.
En ik zou als ik jou was wirnoute pro gebruiken als proxy server gebruik ik zelf ook en wekrt hardstikke goed zonder dat je over een proxy adres moet invullen (msn, internet explorer, kazaa, enz
laat me ff weten als je iets niet snap of als ie het doet

Verwijderd

Heb je er mischien aan gedacht dat het mischien toch je Win95 is dat deze niet als server kan fungeren (zonder xtra programma's)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 22:42 schreef MRGEKKIE het volgende:
Heb je er mischien aan gedacht dat het mischien toch je Win95 is dat deze niet als server kan fungeren (zonder xtra programma's)
Welke programma's heb ik dan nodig?

Verwijderd

Met win2k/XP of zo goed als elke linux kun je met 1 Netwerk kaartje gewoon meerdere ip's aangeven. heb ik nu thuis ook. mijn TB 1,2ghz is server en mijn XP1700+ is client.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 18:02 schreef Chainsaw1984 het volgende:
Met win2k/XP of zo goed als elke linux kun je met 1 Netwerk kaartje gewoon meerdere ip's aangeven. heb ik nu thuis ook. mijn TB 1,2ghz is server en mijn XP1700+ is client.
ja met 2k of XP maar het gaat hier over win95! Wat moet ik doen om het als server te laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 22:34 schreef dezesite het volgende:
heb je in de pentium twee netwerkaarten zitten??? 8-)
Niet met de wizard werken maar gewoon handmatig.
En ik zou als ik jou was wirnoute pro gebruiken als proxy server gebruik ik zelf ook en wekrt hardstikke goed zonder dat je over een proxy adres moet invullen (msn, internet explorer, kazaa, enz
laat me ff weten als je iets niet snap of als ie het doet
Ja er zitten 2 netwerkkaarten in daar licht het niet aan. Maar ik lees net dat je w95 niet als server kan draaien zonder extra programma's Maar ja welke programma's zijn dat en waar kan ik die vinden :?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 19:11 schreef lennert het volgende:
niemand?
Je topic binnen 24 uur weer ophoog schoppen is niet echt gewenst. Lees de FAQ no maar eens goed door. :)

Ook je topictitel is niet echt duidelijk, zoals je in dit sticky topic kunt lezen. Met zo'n titel loop je het risico van een slotje.

Wat je probleem betreft, probeer Sygate een te installeren. Als je het eerst op de pentium installeert, en je kiest daar voor de server installatie om vervolgens de client-installatie op de athlon te doen, dan moet het volgens mij gewoon gan werken. :)

Suc6! :)

• dezesite
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je heb geen extra programma's nodig alleen
wintroute pro en twee netwerkkaarten in de server en vooral NIET met de wizard werken.
Als je er niet aan uitkomt mail me dan ff dan kan ik je helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 19:40 schreef BreadFan het volgende:

[..]

Je topic binnen 24 uur weer ophoog schoppen is niet echt gewenst. Lees de FAQ no maar eens goed door. :)

Ook je topictitel is niet echt duidelijk, zoals je in dit sticky topic kunt lezen. Met zo'n titel loop je het risico van een slotje.

Wat je probleem betreft, probeer Sygate een te installeren. Als je het eerst op de pentium installeert, en je kiest daar voor de server installatie om vervolgens de client-installatie op de athlon te doen, dan moet het volgens mij gewoon gan werken. :)

Suc6! :)
Bedankt voor je hulp ik ga het zo proberen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met de genoemde tips en [topic=309398/1/50] moet je er echt wel uitkomen lijkt me :)
Suc6 :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.