Toon posts:

ac3 spdif uitgang maar geen ingang? l

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Wie o wie weet wat ik nodig heb?
Ik heb een spdif uitgang maar geen ingang in mijn dolby prologic 5.1 versterker. Maar er zitten wel 6 afzonderlijke ingangen (voor iedere speaker 1) in mijn versterker. Is er een apparaatje of een soundcard of ook maar iets, waardoor ik spdif om kan zetten in 6 afzonderlijke speaker uitgangen naar mijn versterker.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
SP/DIF is bedoeld voor Dolby Digital of DTS.
Prologic is gewoon analoog.
Je stereo is blijkbaar wel voorbereid op Dolby Digital of DTS, want hij heeft een 6 kanaals ingang (6-channel discrete input heet dat geloof ik).
Dat kan omdat ie wel 6 speakers kan aansturen, maar geen decoder aan boord heb.
Is je geluidskaart 4 speaker ondersteunend?
Hang dan de speaker 1 aan de front input, en de speaker 2 aan de rear/effect input.
Evt. nog de prologic optie aanzetten op je geluidskaartje.

Je hebt dus niks aan die AC3 doorgeef aansluiting op je kaartje zolang je geen decoder hebt.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.. maar waar haal ik dan zo'n decoder die een spdif ingang heeft en een stuk of 6 audio uitgangen voor de verschillende boxen? En wat kosten die dingen?

Verwijderd

met de echte dolby digital/dts decoders (b.v. een preamp) kom je in het duurdere separates gebied...ik denk niet dat je bereid bent meer dan 800 piek er aan uit te geven? ;)

Er zijn ook wat goedkopere decodertjes, speciaal voor dit soort gelegenheden, b.v. die van Videologic, maar ik zou niet weten of die ook los verkrijgbaar zijn....

Ik denk dat je het beste even kunt wachten op de nieuwere SB Lives, met 5.1 analoge uitgangen, of een van de vele andere 5.1 geluidskaarten op de markt....

Wel lastig dat dit topic zo ongeveer elke week terugkomt, dus plz, kijk hier voor meer informatie.

Verwijderd

de creative desktop 2500 DTTS id 600, 5 speakers, 1 subwoofer en dolby digital/surround decoder. Heb hem zelf ook, klink fantastish. Dus....

Verwijderd

Dus...? :)

Verwijderd

Topicstarter
Aaaaaaaaaaaaaaaaaa ha.
Dus als ikkuh goed begrijpen, dan koop ik gewoon een Mediaforte Theatre X-treme die 5.1 analoge uitgangen heeft (als ik het wel heb) en die pleur ik in de 5.1 ingangen van mijn versterker en dan zou ik fatsoenlijk 5.1 surround moeten krijgen. Dat kaartje kost maar 120,- dus dat valt wel mee. Heeft iemand ervaring met dat ding toevallig?
Pagina: 1