Toon posts:

Prob aanleg MXstream Planet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...
Vandaag en gisteren uren zitten kloten bij het aanleggen van een ADSL-aansluiting.
De vorige keren ging het goed, hier en nu: waardeloos.

Als je de installatiegids van MXStr. volgt houdt het op als je aan blz 58/59 bent. Oftewel het oproepen van de modem om dat in te stellen.

Wat zou er loos zijn: de kabels tussen comp en modem zijn goed.
Kan de modem kaduuk zijn ?
Kan het nieuwe netwerkkaartje kapot zijn (groen LEDje brandde, evenals van modem).

Hellup - kwordt er gek van !

FWD

Verwijderd

Je hebt dus een Macintosh?, heb hier namelijk ook het boekje voor mij liggen. :)
(ff ter controle, dit boekje kan verouderd zijn)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik zou even op de website van xs4all kijken.

Daar vind ik dat de handleidingen veel duidelijker zijn dan in het boekje.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 juni 2002 23:03 schreef [Airwolf] het volgende:
Ik zou even op de website van xs4all kijken.

Daar vind ik dat de handleidingen veel duidelijker zijn dan in het boekje.
Maakt t uit dat ik Planet Internet gebruik ? Tlijkt me nl. niet tzelfde
Op zondag 16 juni 2002 22:50 schreef Garfield het volgende:
Je hebt dus een Macintosh?, heb hier namelijk ook het boekje voor mij liggen. :)
(ff ter controle, dit boekje kan verouderd zijn)
Nee geen MAC, tzal idd wel een verouderd boekje zijn, op pag 58-59 staat r dat je in moet loggen op de modem (dmv van t adres 10.0.0.138) maar dat doet ie helemaal niet, en daarna staat r dat je de software in de modem moet wegschrijven, maar dat doet ie al helemaal niet, dan geeft ie een hele vage foutmelding.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 17 juni 2002 14:34 schreef DutchMakaveli het volgende:

[..]

Nee dat maakt niks uit...

Ja natuurlijk de dns en de login naam is anders, maar de rest is hetzelfde.

Verwijderd

[..]

[..]

Nee geen MAC, tzal idd wel een verouderd boekje zijn, op pag 58-59 staat r dat je in moet loggen op de modem (dmv van t adres 10.0.0.138) maar dat doet ie helemaal niet, en daarna staat r dat je de software in de modem moet wegschrijven, maar dat doet ie al helemaal niet, dan geeft ie een hele vage foutmelding.
Dus je hebt CDROM:\Windows\Win\MXS_HOME.exe al uitgevoerd. En dan krijg je de melding "Check modem ip sets to 10.0.0.139" De netwerkaart valt te pingen en het ip adres van je netwerkkaart is 10.0.0.150.

Wanneer je die foutmelding krijgt dan moet je met Planet bellen en dan kunnen zij je verder helpen. :)

Succes verder.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
laat maar, te laat ;)

Als je niet naar 10.0.0.138 kunt pingen dan zit het in de verbinding fout....kan idd een stukkende nic of stukkende modemzijn, maar het kan ook je kabel zijn die kaduuk is.....

iRacing Profiel

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

goh niet toevallig je netwerkkaart op 100 mbit fll duplex staan?

Verwijderd

Wat voor een foutmelding krijg je dan?, en wat voor een OS heb je draaien?

Op het moment dat je MXS_home.exe hebt gedraaid en dat is goed gegaan, dan kan je de stap dat je de modem moet configureren gewoon overslaan (in de meeste gevallen)
Bij mij stonden die settings al gewoon goed, wat ik overigens ook in dit topic heb aangegeven. Helaas heeft de topicstarter niets van zich laten horen, dus ik neem aan dat het is gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 15:59 schreef KillerAce_NL het volgende:
goh niet toevallig je netwerkkaart op 100 mbit fll duplex staan?
Dat maakt geloof ik niks uit, dat s toch pas belangrijk bij verbindingen langer dan zoveel meter ? Tenminste in een eerdere ADSL verbinding heb ik daar niet aangezeten (geloof ik >:) )
Op maandag 17 juni 2002 16:43 schreef Garfield het volgende:

[..]

Wat voor een foutmelding krijg je dan?, en wat voor een OS heb je draaien?

Op het moment dat je MXS_home.exe hebt gedraaid en dat is goed gegaan, dan kan je de stap dat je de modem moet configureren gewoon overslaan (in de meeste gevallen)
Bij mij stonden die settings al gewoon goed, wat ik overigens ook in dit topic heb aangegeven. Helaas heeft de topicstarter niets van zich laten horen, dus ik neem aan dat het is gelukt.
Als ik dus MXS_Home draai, geeft ie bij het flushen van de ARP-cache een fout melding dat ie de modem niet kan vinden en dat ik moet checken of het IP-adres van de NIC op 10.0.0.139 staat. Maar ik geloof toch dat het op 10.0.0.150 moet staan (bovendien, als je de NIC instelt op 10.0.0.139 doet ie t ook niet) De modem hoeft op zich idd niet echt geconfigureerd te worden, maar de software moet r toch wel in weggeschreven worden

//edit: OS = Windows 98SE
Pagina: 1