Toon posts:

Windows 98 SE en Mxstream Ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze handleiding: http://www.mxstream.nl/support/GAW_eth.html stap voor stap gevolgd, maar mxstream wilt niet werken :(. Netwerkkaart: http://www.safeway.to/pagesiene/structuur/set1.html . Het probleem is dat het niet werkt bij hfst 9. Als ik in de browser "10.0.0.138" intik, dan kan ie het niet vinden :(. Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/gaw_html/eth/images/Afb-49.gif bij deze afbeelding krijg ik te zien dat het niet gelukt is om het modem te configureren. Kan iemand mij helpen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je je ip van je netwerk kaart al op 10.0.0.150 gezet ?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Een heel klein vraagje...heb je de juiste drivers van je netwerk kaart geinstaleerd? De realtek8139 moet je namelijk zelf installeren omdat windows 98 de verkeerde drivers aan mee geeft.

Daarnaast de netwerk kaart instellingen; ip: 10.0.0.150 en subnetmask: 255.255.255.0

Als test kun je daarna in een ms-dos shell (zie in het start-menu ergens) C:\ping 10.0.0.150 als het dan goed is zullen er 4 pakketjes worden meegeven die goed zijn aangekomen.

Verwijderd

Topicstarter
netwerk kaart heb ik op 10.0.0.150 gezet...en voor de driver heb ik de bijgeleverde diskette gebruikt. In de handleiding staat "Controleer of het controlelampje pc-aansluiting aan de achterkant van de modem brandt. Als het controlelampje niet brandt, kan het zijn dat uw ethernetkaart is ingesteld op 100Base-T. Voor gebruik in combinatie met de Mxstream-ethernet-modem moet uw ethernetkaart ingesteld zijn op 10Base-T.". Het lampje brandt, dus netwerkkaart is goed ingesteld, toch?...Maar het netwerkkaart heeft twee lampjes...de bovenste brandt en de onderste brandt niet :S...Is dit goed?

• Miki
al ping gedaan? daarmee kun je namelijk controleren of die kaart er daadwerkelijk is en respons geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ping naar 10.0.0.138 geeft geen respons :(...===> geen connectie tussen het modem en Netwerkkaart

• Miki
Ping 10.0.0.150 doet het wel? Als die het wel doet dan is je modem niet goed aangesloten c.q. stuk

Verwijderd

Topicstarter
pingen naar "10.0.0.150" lukt wel

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerkkaart heeft twee lampjes achter. De bovenstenste brandt, maar de onderste brandt niet :(. Klopt dit?

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

De andere brandt ws alleen als de kaart op 100 mbit loopt, en dat loopt hij niet als hij aangesloten is op adsl modem. Klopt dus :)

• Miki
Hmmm, ff kijken bij de netwerk kaart eigenschappen kun je in 1 van de tabjes je kaart op 10Mbit zetten. Meestal staat ie al op 10 of switch't zelf automatisch naar 10mbit en ping deed het ook al.

Het probleem ligt dus bij je modem...heb je nu al geprobeerd om opnieuw te flashen als het echt niet lukt dan is waarschijnlijk je modem kaduuk.

De helpdesk is trouwens ook erg goed van mxstream, telefoon naast je pc zetten en ze opbellen. Ze zijn erg deskundig, mij hebben ze toen ook geholpen met wat kleine probleempjes.

Verwijderd

Is je kabel tussen je netwerkkaart en ADSL modem wel OK? Als je netwerkkaart maar twee lampjes heeftdan wil het nog wel eens gebeuren dat er is:
1 LINK
2 ACTIVITY
Activity brandt bij mij als er geen kabel inzit; terwijl link uit is.

Verwijderd

Topicstarter
De bovenstenste brandt (LINK/ACT), maar de onderste (FULL) brandt niet, wanneer de kabel tussen modem en ethernetkaart aangesloten is.

Verwijderd

Als ik in de browser "10.0.0.138" intik
Waarom zou je dat willen? je hebt die hele stap niet nodig in de meeste gevallen. En bij mij (en nog een aantal personen) werkte die hele stap niet eens, je kan deze stap gewoon overslaan en verder gaan met het configureren van je verbinding.

Probeer dat maar eens, of ik moet je verkeerd hebben begrepen. :)

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 09:13
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen wilde ik de drivers ook installeren via een de floppy alleen bleek deze te ontbreken.........weet iemand misschien waar ik deze drivers kan downen??

Too many freaks, not enough circuses!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, mijn oplossing was van die setup cd-rom van MXstream het bestand MXS_home.exe uit te voeren. Toen deed hij het goed.

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 09:13
heb ik ook geprobeerd.alleen win 98 geeft aan in device manager dat mijn pci ethernet cintroller geen drivers heeft.................welk merk kaart is het eigenlijk....een realtek????

Too many freaks, not enough circuses!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

het is een safeway met een realtek chipset naar ik aan neem
Het kan natuurlijk zijn dat je de verkeerde drivers hebt geïnstalleerd oid. Misschien kun je even checken met een ander kaartje?

Zoals ik het begrijp werkt je netwerk niet, dit komt dus waarshcijnlijk omdat win98 je netwerkkaart niet ziet. Deze moet dus eerst aan de praat geraken, dan weer verder kijken :) Succes

JayGTeam (213177)

Pagina: 1