Verschil tussen SGRAM en SDRAM?

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Welke is beter/sneller?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Jij leert echt traaaag... lamme.

www.whatis.com

of www.ilse.nl

Verwijderd

das toch simpel...
de G en D of verwachtte jij een ander antwoord?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 15:30 schreef CyberJunk86. het volgende:
Jij leert echt traaaag... lamme.

www.whatis.com

of www.ilse.nl[/quote]Heb je geen zin om te antwoorden, doe het dan ook niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 15:30 schreef Single Guy het volgende:
das toch simpel...
de G en D of verwachtte jij een ander antwoord?[/quote]LOL :), maar je zegt het al, t'is niet echt het antwoord wat ik verwacht :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Ik heb best zin om te antwoorden. Namelijk met een antwoord om je in te laten zien dat je te dom bent om andere url's als gathering.tweakers.net bij adres in te kunnen tikken.
Want er zijn echt zoooooo veeel sites over dit onderwerp te vinden en het verschil is ook zooooo makkelijk te begrijpen.
Zoek het zelf maar es een keer uit!
dat is mijn reaktie.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
T'is allemaal vaag uitgeleg op whatis.com, en daarbij is het in het engels, en bij zo'n onderwerp, heb ik het leivert in het Nederlands, want in het engels begrijp ik er niks van als het om computers gaat.

Bijvoorbeeld dit stukje:
You can convert the RAM clock speed to nanoseconds by dividing the chip speed into 1 billion ns (which is one second). For example, an 83 MHz RAM would be equivalent to 12 ns.

EEEEHH, begrijp ik nog steeds niet hoe ze dit hebben berekent.

de mensen die het wel weten kunnen dirt ook makkelijker vertalen, en zullen zeggen wat een makkie, ja maar ik kan dat niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 15:35 schreef CyberJunk86. het volgende:
Ik heb best zin om te antwoorden. Namelijk met een antwoord om je in te laten zien dat je te dom bent om andere url's als gathering.tweakers.net bij adres in te kunnen tikken.
Want er zijn echt zoooooo veeel sites over dit onderwerp te vinden en het verschil is ook zooooo makkelijk te begrijpen.
Zoek het zelf maar es een keer uit!
dat is mijn reaktie.[/quote]Dan reageer je toch lekker niet als je je ergert, doe ik ook niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jezus FrankGuhtry jij bent echt een hyprocriet ventje man... :( Hele Lieve Adjes vol te zeuren dat anderen zich niet aan de regeltjes houden en wat doe je nou zlef? Verkeerde forum...

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 15:41 schreef rick_h het volgende:
jezus FrankGuhtry jij bent echt een hyprocriet ventje man... :( Hele Lieve Adjes vol te zeuren dat anderen zich niet aan de regeltjes houden en wat doe je nou zlef? Verkeerde forum...[/quote]Waar hoort hij dan volgens jou?

Als hij fout staat mag hij gerust weg :)

Maar dit staat er redelijk goed toch. Stuffis generalis is toch het forum waar je (computer)onderwerpen kan posten die je niet kan onderbregen in moederborden proceesoren, telefonie, netwerken, TV, sport, software, hardware....enz

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Internet houdt niet op bij whatis.com hoor
kijk hier eens...
of je kunt tweakers zelf es doorzoeken

Verwijderd

oh neee, tuuurlijk niet, SDRAM/SGRAM is geen hardware... :r :r :r

ohja, en 6 tot de 3e = 216

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 15:45 schreef CyberJunk86. het volgende:
oh neee, tuuurlijk niet, SDRAM/SGRAM is geen hardware... :r :r :r

ohja, en 6 tot de 3e = 216[/quote]HHMMMMMM, oke(heb me zelf al aangegeven bij de adjes:)), maar het laatste kan ik niet volgen ;):P

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Goeie morguh Cyberjunk. Zijn wij toevallig nog pissed op het nieuwsforum waar jij je aan ergerde??

zo ja reageer het op iemand anders af.
zo nee post dan niet.

FrankGuthrie wil gewoon een normaal Nederlands antwoord op een vraag. Dat hij zijn eigen niet helemaal in die geheugenkwestie wil verdiepen en gewoon een simpel antwoord wil krijgen moet hij toch weten?
Dan nog als niemand meer vragen had was deze forum een heel stuk kleiner geweest waarbij lang niet altijd even interressante dingen naar voren komen.
Tevens wordt dit ook gebruikt als discussie plek hoor dus wat A zegt hoeft B het niet mee eens te zijn. Hierdoor krijg je vaak ook veel handige info die nuttig kan zijn. en je dus niet perse naar 1 iemand te luisteren.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
dit hoort duidelijk in het hardware algemeen forum thuis.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dan reageer je toch lekker niet als je je ergert, doe ik ook niet.[/quote]Waar denk jij uit af te kunnen leiden dat ik me erger? Als dat het geval is dan zeg ik het wel. Ik probeer alleen tegen jouw soort te strijden op deze fora om de bullshit te ruimen voor de leuke topics.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zijn wij toevallig nog pissed op het nieuwsforum waar jij je aan ergerde??[/quote]Sorry ik volg je niet. Ik voel me prima eigenlijk.

Ik denk dat je mij ook niet volgt, dit: verhaaltje op SG verklaart 't misschien voor je.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 16:20 schreef CyberJunk86. het volgende:
Sorry ik volg je niet. Ik voel me prima eigenlijk.

Ik denk dat je mij ook niet volgt, dit: verhaaltje op SG verklaart 't misschien voor je.[/quote]Cyberjunk, weet je hoe vaak ik loop te zoeken bij zo'n zoekmachine, bij vindex, altavista, vinden.nl..........enz, maar ik kom steeds uit op winkels :'(, en niet op bruikbare info(kom uit op computeradvertenties :(), en als er wat is, is het in het engels, en als je iets niet weet(over computers), is het nog moeilijker begrijpen in het engels :'(

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 15:44 schreef FrankGuthrie het volgende:
Waar hoort hij dan volgens jou?

Als hij fout staat mag hij gerust weg :)

Maar dit staat er redelijk goed toch. Stuffis generalis is toch het forum waar je (computer)onderwerpen kan posten die je niet kan onderbregen in moederborden proceesoren, telefonie, netwerken, TV, sport, software, hardware....enz[/quote]Juist niet! SG is bedoeld voor non-compu related ge... (zelf invullen ;))
No offense FG, maar dit hoort imho inderdaad thuis in Hardware Algemeen :)

Ohja, een antwoord op je vraag (:)): wat technisch gezien het verschil is weet ik niet, maar SGRAM wordt/werd op videokaarten gebruikt, SDRAM wordt als intern geheugen gebruikt. SGRAM is iig sneller :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Dat over dat engels kan wel waar wezen, maar waarom pak je niet gewoon een woordenboek erbij of kijk je meteen wat die moeilijke woorden allemaal betekenen. Zo ben ik ook begonnen, binnen een half jaar kon ik whatis.com 'vloeiend' lezen zegmaar. En ik ben op deze manier ook een heleboel info tegen gekomen die ik ook interessant vond en die er voor zorgde dat ik later minder vragen had.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 17:31 schreef Mr. B. het volgende:
Juist niet! SG is bedoeld voor non-compu related ge... (zelf invullen ;))
No offense FG, maar dit hoort imho inderdaad thuis in Hardware Algemeen :)

Ohja, een antwoord op je vraag (:)): wat technisch gezien het verschil is weet ik niet, maar SGRAM wordt/werd op videokaarten gebruikt, SDRAM wordt als intern geheugen gebruikt. SGRAM is iig sneller :)[/quote]Ja dat vind ik zo vaag, waarom werd eerst SGRAM, en nu SDRAM gebruikt op videokaarten.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Sjeesh CyberJunk86,

Als je je irriteert aan de vragen van anderen, why the fok kom je dan op een forum!!!! Deze zijn er uiteraard om vragen te stellen, aangezien Tweakers elkaar willen helpen is dit de perfecte plaats om je vraag te posten. En als je het antwoord niet weet (wat hier het geval is), dan wordt er niet van je verwacht om een @#($%)@*(% onzinnige flame te starten!!!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-02 05:09
SGRAM is voor zover ik weet iets sneller voor gebruik op videokaarten omdat het technieken gebruiken om de bandbreedte te verhogen voor grafische bewerkingen.

SGRAM wordt gewoon gebruikt op de huidige kaarten, m'n Annihilator Pro gebruikt
DDR SGRAM.

Hoop dat je hier iets meer aan hebt dan die onzinnige/onnodige 'antwoorden' van Junk...

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 22:15 schreef Cochrane het volgende:
SGRAM is voor zover ik weet iets sneller voor gebruik op videokaarten omdat het technieken gebruiken om de bandbreedte te verhogen voor grafische bewerkingen.

SGRAM wordt gewoon gebruikt op de huidige kaarten, m'n Annihilator Pro gebruikt
DDR SGRAM.

Hoop dat je hier iets meer aan hebt dan die onzinnige/onnodige 'antwoorden' van Junk...[/quote]Zekers, thanx :), Dus als ik DDR ram zie staan(bij videokaarten), bedoelen ze vanzelf SGRAM, aha, ik begrijp het nu, velen malen dank, als ik rijk was kregen jullie van mij een computertje ;):P

Ik dacht dat ze bedoelden DDR SDRAM, blijkbaar is er al iets als DDR SGRAM, of lul ik nou dom?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
GadVerdamme :r
Hier reageren echt weer van die figuren waar ik van walg. :r
Als jij nou zoveel weet, antwoord dan gewoon en ga niet de hele thread lopen verzieken. door te zeggen dat het antwoord wel ergens anders staat, Of dat deze posting in een ander forum hoort.
stelletje lamers. :(
Ik zelf ben ook een echte 'nerd' maar ben niet het model 'nerd' wat iedereen voor zich heeft.. Maar jullie zijn dat dus wel :r Zo'n eigendunk van hier tot gunder.. En denken gewoon iemand die wat wil leren, eens even de mond te snoeren. Jij bent toch ook begonnen zonder enige kennis?

• Carloz
  • Laatst online: 20-11-2025
Sorry, Ik moest het even kwijt.. Ik zie het hier ZO vaak. ;)

• Mex
  • Laatst online: 20-02 10:45

Mex

Kinder bedtijd :)

Verwijderd

Tering hee.... gewoon een complete discussie hiero :D
ah mensen ff RELAX doen he hihi

Sgram is weer mooier ofzow.... kweenie je hebt ook matrox kaarten met WRam.... schijnt SNEL te zijn...
een 2 MB WRAM matrox kaart schijnt sneller te zijn dan een Matrox G400 32mb SGram...maarja beter gewoon een GF3 128 MB DDR beje klaar.

• Flexx
  • Laatst online: 20-02 15:38

Flexx

This side up

Wat is meer 1 of 2

Verwijderd

Hmmm, ik ben ff op dat Whatis gaan kijken naar de definities van SD en SGRAM, ondanks dat het kort is, is het best duidelijk. Als je totaal niet begrijpt wat hier staat (vanwege het engels) grijp er dan idd een woordenboek bij of zoek de termen weer verder op I-Net op (daar heb je het voor). Vroeger begreep ik ook werkelijk geen ene kloot van computers, wat er allemaal in die tijdschriften stond was voor mij gewoon Chinees, maar ik zat het toch allemaal door te lezen en uit te proberen op mijn VOBIS bak (schaam, schaam) ,,, op een gegeven moment begin je het vanzelf te snappen (ook in het engels). Tegenwoordig doe ik het omgekeerde,, eerst verkloot ik de boel en zoek dan uit waarom het fout is gegaan ;)

Duzz FrankG neem de wijze raad van Cjunk ter harte en pluis het eens uit, als het dan goed is ben jij over een paar dagen op Tweakers de geheugen expert.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Staat er dan, wat het verschil in performance is? Heb ik niet gezien.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ddr = double date rate sdram. Dus het is een soort sdram maar dan reageert ie op de opgaande en neergaande vlank. Dus heb je 100 mhz geheugen dan heb je dus eigenlijk 200 mhz geheugen. SDram is geheugen wat bestaad uit condensatoren. deze moeten steeds opnieuw geladen worden. SGram weet ik niet presies. Maar kijk eens op: www.webopedia.com
Daar word het vrij duidelijk uitgelecht. Helaas wel in het engels maar gelukkig wel in begrijpelijk engels. Wat een stomme opmerkingen trouwens ! ik hoop dat je hier wat aan hebt

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 21:22

Orac

Ik mis je papa.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 oktober 2000 15:37 schreef FrankGuthrie het volgende:
T'is allemaal vaag uitgeleg op whatis.com, en daarbij is het in het engels, en bij zo'n onderwerp, heb ik het leivert in het Nederlands, want in het engels begrijp ik er niks van als het om computers gaat.

Bijvoorbeeld dit stukje:
You can convert the RAM clock speed to nanoseconds by dividing the chip speed into 1 billion ns (which is one second). For example, an 83 MHz RAM would be equivalent to 12 ns.

EEEEHH, begrijp ik nog steeds niet hoe ze dit hebben berekent.

de mensen die het wel weten kunnen dirt ook makkelijker vertalen, en zullen zeggen wat een makkie, ja maar ik kan dat niet.[/quote]Nah, het is dus duidelijk dat iedereen die tot nu toe heeft gereageerd het antwoord dus niet weet. Ik weet het ook niet precies :). Volgens mij is het enige verschil dat bij SGRAM er op meerdere manieren het geheugen kan worden gemanipuleerd.

Een Hz (Hertz) is een trilling per seconde. 12 nanoseconde is 12^-9 seconde (=0,000000012 seconde)
Dus 1 / 12^-9 = 83333333,33 Hz = 83,33 MHz

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-02 05:09
wow :)
Nog even en je kunt zelf een stukje SGRAM inelkaar solderen FrankGuthrie...
Pagina: 1