Poll: F1 2002 of GP4, de grote discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:04

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Had al een poll geplaatst, maar die stond in het Grand Prix 4 topic, dus dat had weinig zin. Nu ben ik wel benieuwd welke F1 sim de game kiest. Onderbouw dit ook goed met argumenten, en ga niet lopen flamen please.

Poll: welke F1 Game is da shit op het moment
F1 2002
Grand Prix 4

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=3560&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:17

QuestGamer

Questje

Eh... F1 2002 is al uit. GP4 nog niet?

Vaag topic dan.

Ik stem niet :9
Eerst beide spellen hebben!

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Administr8or_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:25
f12002 :)

Ik vind de graphics beter van F12002, en de gameplay is ook goed!
Een ander belangrijk punt is de mogelijkheid om over internet te spelen!! :)
Dit zijn de redenen waarom ik F12002 echt veel beter vind dan Grand Prix 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
F1 2002, omdat ik daar wel volledige controle over de auto heb, in GP4 gaat de helft automatisch, zelfs met alle hulp uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 27-09 00:53
Op zondag 16 juni 2002 17:50 schreef QuestGamer het volgende:
Eh... F1 2002 is al uit. GP4 nog niet?

Vaag topic dan.

Ik stem niet :9
Eerst beide spellen hebben!
Zijn allebei al lang uit :z

Ik stem F1 2002..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Op zondag 16 juni 2002 17:56 schreef devv05 het volgende:

[..]

Zijn allebei al lang uit :z

Ik stem F1 2002..
uhm GP4 nog niet in de winkel :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je bent er 1 vergeten :)

geen mening.

Dat is die vanmij omdat ik de grafix van f1-2002 het beste vind en de ai van gp4 het beste. gp4 wordt steeds leuker hoe meer je het doet. en dat kun je van f1-2002 niet zeggen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 27-09 00:53
Op zondag 16 juni 2002 17:57 schreef kNarf het volgende:

[..]

uhm GP4 nog niet in de winkel :7
Winkel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
owke maar ook ff mijn meing toevoegen,

Ik ga ook voor F1 2002, reden:

Graphics van GP4 vind ik nergens op slaan. De auto is net alsof dat ding op een rails rijd, en vastgeplakt is met seconde lijm. Met alle hulpinstellingen uit.

Verder speelt f1 2002 gewoon heerlijk, je hebt op 1 of andere manier meer vrijheid in dat spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Op zondag 16 juni 2002 18:02 schreef devv05 het volgende:

[..]

Winkel??
Een spel is pas echt uit als het in de winkel te koop is? Bovendien beweren een aantal mensen dat de GP4 iso een beta is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58
heb F12002 nog niet gespeeld, maar waarom zou bijv. FLT een beta releasen,denk het niet.(al hoop ik natuurlijk van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F1 2002:
+++ Internet play
++ Graphics lopen ook op een niet Geforce4 lekker
+ Goede launch control
+ Pit Limiter zelf bedienen
+ Stuurt iets realistischer naar mijn mening

Gp4:
++ Zeer realistische banen
+ Het is in de Gpx serie...
+ Goede AI

Was eerst Gp3/Gp3 2k aanhanger en vond F1 2001 helemaal bagger.
Nu zijn de rollen omgedraaid en F1 2002 is echt een topspel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:02

ko9

Op zondag 16 juni 2002 19:21 schreef FoofMan het volgende:
F1 2002:
+++ Internet play
++ Graphics lopen ook op een niet Geforce4 lekker
+ Goede launch control
+ Pit Limiter zelf bedienen
+ Stuurt iets realistischer naar mijn mening

Gp4:
++ Zeer realistische banen
+ Het is in de Gpx serie...
+ Goede AI

Pcies hetzelfde geld voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Op zondag 16 juni 2002 19:21 schreef FoofMan het volgende:
Wat was er dan zo bagger aan F1 2001? Want zoveel verschil is er niet tussen F1 2001 en F1 2002 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op zondag 16 juni 2002 18:21 schreef kNarf het volgende:

[..]

Een spel is pas echt uit als het in de winkel te koop is? Bovendien beweren een aantal mensen dat de GP4 iso een beta is :P
Het is ook een beta want dat kan niet anders

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 07:17
Ben ik een sukkel of heb ik ergens in Gp4 gezien dat je een internet verbinding kunt opstellen om via internet te kunnen spelen?...

Persoonlijk kan ik nog niet tussen deze twee spelen kiezen. Ik heb gisteren op eenzelfde baan met beide spellen gespeeld. Bij Gp4 vond ik de IA zeker beter. Bij F1 2002 ziet alles "sneller" uit; meer gevoel van snelheid.

Maar tja, ik ben maar een leek op dit gebied. Beide spellen zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vind ook f12002 veel beter
Je moet tenminste nog echt vechten met de auto om een mooie tijd neer te zetten.

GP4 is echt te makkelijk, en de graphics zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 20:01 schreef kNarf het volgende:

[..]

Wat was er dan zo bagger aan F1 2001? Want zoveel verschil is er niet tussen F1 2001 en F1 2002 :Y)
De controls (met toetsenbord) waren bagger in F1 2001, ze waren veel te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Nou, ik vind de auto's er in GP4 echt veel mooier uitzien dan in F1 2002.. vooral de replay of drive-by cam is echt mooi in GP4, het is net of je naar de tv zit te kijken, iets wat ik bij F1 2002 totaal niet heb. Ik vind GP4 er ook in het algemeen veel realistischer uitzien (door de schaduwen van bomen bv.), dus waarom vinden zoveel mensen de graphics van GP4 zuigen?

De gameplay van GP4 zuigt best wel idd, niet dat die van F1 2002 nou zo super is, maar wel veel beter :Y) Gameplay is natuurlijk het belangrijkst, maar wat dat betreft is er imo gewoon geen écht goed F1 spel (met auto's van deze tijd) te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Op zondag 16 juni 2002 21:23 schreef dab-erwt het volgende:

[..]

De controls (met toetsenbord) waren bagger in F1 2001, ze waren veel te licht.
Nog altijd beter dan die treinmachinist besturing van GP3/4 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GP4:

Besturing is beter dan F1 2002 (toetsenbord tenminste), grafisch vind ik het ook beter, en zeker in vergelijking met Gp3 is Gp4 echt een vooruitgang..

Nadeel Gp4:

de systeemeisen..die zijn echt a la Gp2 weer te hoog voor het huidige gemiddelde materiaal wat de mens bezit.

Wij heeft er een AMD of PIV 1800+ met een GF4 zodat ie 1024@32 Bit kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op zondag 16 juni 2002 21:31 schreef CB het volgende:
GP4:

Besturing is beter dan F1 2002 (toetsenbord tenminste), grafisch vind ik het ook beter, en zeker in vergelijking met Gp3 is Gp4 echt een vooruitgang..

Nadeel Gp4:

de systeemeisen..die zijn echt a la Gp2 weer te hoog voor het huidige gemiddelde materiaal wat de mens bezit.

Zie mijn sig en op 1024 @32bit met 4x AA en alles voluit in gp4 alleen spiegels alleen de auto's en reflactions op low op high ziet het er niet uit :r

20fps ingesteld en op start finish heb ik 150% en rest circuit <50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 21:26 schreef kNarf het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan die treinmachinist besturing van GP3/4 >:)
Maar jij vroeg het verschil tussen f1 2002 en f1 2002 :P . Dan moet je niet in ene een treinsim met een f1 game gaan vergelijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

Raimond613

Simracer

Op zondag 16 juni 2002 21:31 schreef CB het volgende:
Ikke volgende week :7 :P

Speciaal gekocht voor N2002 en GP4 :)

Wat ik een beetje vreemd vind is dat iedereen de grfx loopt af te zeiken terwijl ze toch echt wel heel mooi kunnen zijn, als je systeem snel genoeg is.
Toen GP2 uitkwam was het ook te zwaar voor de machines van die tijd (ik had toen een behoorlijk rappe proc maar kon lang niet voluit draaien) maar toen hoorde je tenminste niemand klagen...

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52
ik stem voor F1 2002,
speelt fijner, en vind ik gewoon net iets beter dan GP4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overde graphics, gp4, is een spel wat veel verlangt van de processor, ik heb een 1800+ en Geforce SDR kaart en kan de instellingen aardig hoog zetten. Ik vind zelf Gp4 beter omdat het gewoon mij veel beter aanvoelt. GP4 is voortgekomen uit eerdere GPx versies en daar was de gameplay goed, daar zijn nu betere graphics en paar kleine dingetjes aan toegevoegd. F12002 heeft de omgekeerde weg bewandelt, daar waren de graphics goed en heeft men nu geprobeert een goeie gameplay toe te voegen in de 2002 editie. Al met al voelt Grand Prix 4 bij mij fijner aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duidelijk f12002 hoe mooi het spel gp4 qua gameplay en graphics wel niet kan zijn, maar ik steeds bij het uitrijden van de pits naar desktop terugknal is het een zwaar tering spel :) hehe en f12002 speelt gewoon soepel en is aan de pittige kant dus das zeker wel flex ;) vandaar mij stem op f12002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op zondag 16 juni 2002 22:02 schreef Crash-Override het volgende:
ik stem voor F1 2002,
speelt fijner, en vind ik gewoon net iets beter dan GP4
idd, ik hou niet echt veel van F1 en kijk er zelden naar, maar ik vind F1 2002 toch gewoon net iets meer hebben :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
F1 2002 geeft mij als echte F1 fanaat en fantieke karter een realistischer gevoel van racen dan GP4. F1 2002 heeft een sterke gameplay, zeer natuurlijke wegligging, geen rails, schitterende en snelle graphics, kortom mijn definitieve afstap van de GP reeks.

GP4 vind ik persoonlijk meer iets voor de arcade fans en daar hun lol uit kunnen halen. Niks mis mee, maar ik houd meer van het 'echte' simulatie aspect zoals dat voortreffelijk in F1 2002 wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoelen jullie het rails effect van gp4.

Ik merk daar zelf niets van, als ik niet stuur dan stuurt de auto ook niet? Ook stuurt de ai niet automatisch mee, dus wat bedoelen jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 22:33 schreef Evil_E het volgende:
Hoe bedoelen jullie het rails effect van gp4.

Ik merk daar zelf niets van, als ik niet stuur dan stuurt de auto ook niet? Ook stuurt de ai niet automatisch mee, dus wat bedoelen jullie.
Die sturen niet met een stuurtje de noobs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Ik stem voor Grand Prix 4. Ik heb 't afgelopen jaar alleen maar F1 2001 en F1 2002 gespeeld, en ik heb erg veel plezier gehad van deze spellen. Maar sinds deze week speel ik alleen nog maar Grand Prix 4. Waarom?

1. Snelheid in het spel, vergeleken met de werkelijkheid.
F1 2001 en F1 2002 zijn beide leuke racesims, waar je ongenadig hard mee over de circuits kan boenderen. Met de juiste setup (Greger Huttu's, bijvoorbeeld) haal je echt de meest waanzinnige tijden. Te waanzinnig, naar mijn idee. Niet echt representatief voor de werkelijkheid.

Grand Prix 4 zit dichter in de buurt van wat vandaag de dag mogelijk is. Er zijn uiteraard nog geen setup's te krijgen via Internet, maar met een beetje getweak hier en daar kun je al heel dicht in de buurt komen van de poletijden van dit jaar. Alleen op Canada is me dat nog niet gelukt.

2. Graphics.
F1 2001 en F1 2002. Ze zien er beide erg goed uit, vooral na de seizoen 2002 update van de verschillende "klussers" op internet. En toch: Het blijft -voor mij althans- me op de een of andere manier net niet realistisch overkomen. Te smalle auto's, banden vind ik niet echt mooi, wielophanging is ook maar zo zo

Hoe anders Grand Prix 4! Met alle grafische opties (m.u.v. reflections) op volledig ingesteld, kun je bijna niet anders zeggen dat dit F1 2002 toch wel aan alle kanten voorbij rent! Details aan de auto's kunnen beter, maar zeker op het gebied van "trackside options" is het m.i. echt om te :9~ . En dan heb ik het nog niet eens over de regen gehad...

3. Gameplay.
Is mijns inziens tweeledig. In F1 2001 en F1 2002 reed ik altijd "achter de auto" (swingman) omdat ik op die manier de baan beter kon overzien. Dat kwam mooi uit, want op die manier vond ik het spel ook het mooist. Maar liever reed ik met het T-cam view, echter, dat vond ik niet fijn in die spellen. Heel vaak nam ik een bocht voor mijn gevoel echt perfect, en dan brak de achterkant toch weer uit, of ik kreeg ineens enorm veel onderstuur, waardoor de auto de bocht uitvloog. Goed voorbeeld is de langzame bocht na de eerste bocht op Canada. In F1 2002 kun je die bocht gewoon niet snel nemen, echter, de afgelopen GP op Canada liet hele andere dingen zien vanuit de auto's van de coureurs. En in Grand Prix 4 kan dat ook!

Grand Prix 4 is ECHT heel erg lelijk en ongeloofwaardig in "swingman" view. Heel erg jammer, maar daar hebben ze enorm in gefaald, mijns inziens. Maar juist de T-cam view is zo ongelofelijk goed in Grand Prix 4! Is helemaal top! Ook het gevoel tijdens het rijden is enorm verbeterd t.o.v. de voorgaande versie's. Neem het voorbeeld van het circuit Gilles Villeneuve. Niet de chicane voor start-finish, maar de bocht daarvoor (voordat je het rechte stuk opgaat). Neem die eens zoals ze die in Canada reden, een paar weken terug. In GP4 kan het, bijna volgas vanaf de apex, forget it in F1 2002!

4. AI.
Hm. F1 2001 en F1 2002: |:(

Grand Prix 4: Super! Ze verdedigen de lijn als je ernaast zit, en remmen tenminste niet spontaan lekker even af op een recht stuk, zoals in F1 2002 :?

5. Setup opties in het spel.
F1 2001 en F1 2002 zijn in mijn ogen goed ontwikkeld wat dat betreft, de 2002 versie nog net effe beter. Wat dat betreft heet EA het goed voor elkaar.

Grand Prix 4: Mwoh. Je kunt een heleboel instellen, maar om nou te zeggen dat het erg logisch in elkaar zit: Nee.

6. Internet-LAN play.
F1 2001 en F1 2002: Tsja. De opties zitten erin, maar om nou te zeggen dat het feilloos werkt: Nope. Helaas.

Grand Prix 4: :'( . Echt drama dat er geen Internet play in zit. LAN heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga ervan uit dat dat wel gewoon goed werkt.

Dat was het wel zo'n beetje. En dat is voor mij reden genoeg om helemaal over te gaan op Grand Prix 4. Ongeacht wat heel veel tegenstanders van het spel ervan zeggen, Geoff: Bedankt! Je hebt weer een superspel neergezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
inderdaad, als je gp4 zonder stuurhulp speelt met een stuurtje is het zogenaamde railseffect meteen weg...

daarentegen als je f1 2002 speelt voel ik met net colin mcrae in een formule 1 auto op een grijze ijsbaan...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ik weet niet wat iedereen zeikt op GP4 :P, maar ik heb dus zowel f1 2002 en GP4, en alleen Gp4 staat er nog op, omdat ik f1 2002 wel goed vind, maar toch een beetje zo'n EA aftreksel (jah sorry, zal wel goede sim zijn) maar ik word daar gewoon gek van en op mijn PC draait Gp4 ook beter, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.. Het is idd jammer dat het na de GP2 engine niet meer verandert is..

maar ik vind Gp4 gewoon tha best :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f1 2002 is niet te doen zonder stuurtje gp4 gelukkig nog wel. zelf vind ik het belangrijk dat een spel speelbaar is voor iedereen dus die punten krijgt gp4, commentaar -1 voor f1 2002.... mijn god wat sullig
verder vind ik de f1 bolides van ea op rallybakken lijken, dat de achterkant zoveel glijd en de kont naar buiten werpt tijdens een bocht is niet normaal
gp4 wint de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

Op zondag 16 juni 2002 22:45 schreef Phusebox het volgende:
inderdaad, als je gp4 zonder stuurhulp speelt met een stuurtje is het zogenaamde railseffect meteen weg...
Dit klopt volledig.. Ik merk het nu ik met toetsenbord rij dat ik gewoon veel constanter kan rijden doordat stuurhulp aan moet. en eigenlijk F7 ook wel..

Met stuur zet ik stuurhulp op 25% omdat ie anders té snel heen en weer gaat (onbestuurbaar) en F7 zet ik uit..

Probeer dan maar eens 30 ronden zonder foutje te rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zondag 16 juni 2002 22:44 schreef Garibaldi het volgende:
Ik stem voor Grand Prix 4. Ik heb 't afgelopen jaar alleen maar F1 2001 en F1 2002 gespeeld, en ik heb erg veel plezier gehad van deze spellen. Maar sinds deze week speel ik alleen nog maar Grand Prix 4. Waarom?

1. Snelheid in het spel, vergeleken met de werkelijkheid.
F1 2001 en F1 2002 zijn beide leuke racesims, waar je ongenadig hard mee over de circuits kan boenderen. Met de juiste setup (Greger Huttu's, bijvoorbeeld) haal je echt de meest waanzinnige tijden. Te waanzinnig, naar mijn idee. Niet echt representatief voor de werkelijkheid.

Grand Prix 4 zit dichter in de buurt van wat vandaag de dag mogelijk is. Er zijn uiteraard nog geen setup's te krijgen via Internet, maar met een beetje getweak hier en daar kun je al heel dicht in de buurt komen van de poletijden van dit jaar. Alleen op Canada is me dat nog niet gelukt.

2. Graphics.
F1 2001 en F1 2002. Ze zien er beide erg goed uit, vooral na de seizoen 2002 update van de verschillende "klussers" op internet. En toch: Het blijft -voor mij althans- me op de een of andere manier net niet realistisch overkomen. Te smalle auto's, banden vind ik niet echt mooi, wielophanging is ook maar zo zo

Hoe anders Grand Prix 4! Met alle grafische opties (m.u.v. reflections) op volledig ingesteld, kun je bijna niet anders zeggen dat dit F1 2002 toch wel aan alle kanten voorbij rent! Details aan de auto's kunnen beter, maar zeker op het gebied van "trackside options" is het m.i. echt om te :9~ . En dan heb ik het nog niet eens over de regen gehad...

3. Gameplay.
Is mijns inziens tweeledig. In F1 2001 en F1 2002 reed ik altijd "achter de auto" (swingman) omdat ik op die manier de baan beter kon overzien. Dat kwam mooi uit, want op die manier vond ik het spel ook het mooist. Maar liever reed ik met het T-cam view, echter, dat vond ik niet fijn in die spellen. Heel vaak nam ik een bocht voor mijn gevoel echt perfect, en dan brak de achterkant toch weer uit, of ik kreeg ineens enorm veel onderstuur, waardoor de auto de bocht uitvloog. Goed voorbeeld is de langzame bocht na de eerste bocht op Canada. In F1 2002 kun je die bocht gewoon niet snel nemen, echter, de afgelopen GP op Canada liet hele andere dingen zien vanuit de auto's van de coureurs. En in Grand Prix 4 kan dat ook!

Grand Prix 4 is ECHT heel erg lelijk en ongeloofwaardig in "swingman" view. Heel erg jammer, maar daar hebben ze enorm in gefaald, mijns inziens. Maar juist de T-cam view is zo ongelofelijk goed in Grand Prix 4! Is helemaal top! Ook het gevoel tijdens het rijden is enorm verbeterd t.o.v. de voorgaande versie's. Neem het voorbeeld van het circuit Gilles Villeneuve. Niet de chicane voor start-finish, maar de bocht daarvoor (voordat je het rechte stuk opgaat). Neem die eens zoals ze die in Canada reden, een paar weken terug. In GP4 kan het, bijna volgas vanaf de apex, forget it in F1 2002!

4. AI.
Hm. F1 2001 en F1 2002: |:(

Grand Prix 4: Super! Ze verdedigen de lijn als je ernaast zit, en remmen tenminste niet spontaan lekker even af op een recht stuk, zoals in F1 2002 :?

5. Setup opties in het spel.
F1 2001 en F1 2002 zijn in mijn ogen goed ontwikkeld wat dat betreft, de 2002 versie nog net effe beter. Wat dat betreft heet EA het goed voor elkaar.

Grand Prix 4: Mwoh. Je kunt een heleboel instellen, maar om nou te zeggen dat het erg logisch in elkaar zit: Nee.

6. Internet-LAN play.
F1 2001 en F1 2002: Tsja. De opties zitten erin, maar om nou te zeggen dat het feilloos werkt: Nope. Helaas.

Grand Prix 4: :'( . Echt drama dat er geen Internet play in zit. LAN heb ik nog niet geprobeerd. Ik ga ervan uit dat dat wel gewoon goed werkt.

Dat was het wel zo'n beetje. En dat is voor mij reden genoeg om helemaal over te gaan op Grand Prix 4. Ongeacht wat heel veel tegenstanders van het spel ervan zeggen, Geoff: Bedankt! Je hebt weer een superspel neergezet!
Ik quote hem expres helemaal, omdat ik het er helemaal mee eens ben! Beter kan je het niet verwoorden, al die mensen die kritiek hebben op GP4 kunnen hier een puntje aanzuigen...

Amen!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Op zondag 16 juni 2002 22:34 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Die sturen niet met een stuurtje de noobs :)
Ik stuur wel met een stuurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Op zondag 16 juni 2002 22:44 schreef Garibaldi het volgende:Er zijn uiteraard nog geen setup's te krijgen via Internet, maar met een beetje getweak hier en daar kun je al heel dicht in de buurt komen van de poletijden van dit jaar. Alleen op Canada is me dat nog niet gelukt.
Vergeet niet da GP4 met het seizoen 2001 komt he. Dus dan moet je je tijden vergelijken met de pole tijden van vorig jaar, en dit jaar is montreal ook nog iets van 60 meter korter ofzow, dus das dan een scheve vergelijking.

Zelf heb ik liever gp4, maar ik heb geen zin om al mijn pros en contras hier weer neer te boenderen, dus simpelweg gezegd:

F1 2002 gebruik ik om te hotlappen en online te spelen (maar dat gaat zelden lag-vrij :()

GP4 gebruik ik om echt leuke races te hebben.

GP4 heeft dan ook nog als voordeel dat het heel keyboard vriendelijk is :)

Overigens *denk* ik dat je in gp4 nu ook met toetsenbord de stuurhulp kunt veranderen. In het advanced control menu zie je nl iets van 4 slider bars. 2 of 3 ofzow kon je in gp3 ook al veranderen met toetsenbord, maar hier is ook een slider bar voor de stuurhulp. Omdat dit echter nog niet de final version is, kan ik er niet voor kiezen om een user defined setup te kiezen, waardoor ik niet kan checken ofdat toetsenbord gebruikers ook zonder stuurhulp kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi

Garibaldi

Op zondag 16 juni 2002 23:11 schreef Schumi4ever het volgende:

[..]

Vergeet niet da GP4 met het seizoen 2001 komt he. Dus dan moet je je tijden vergelijken met de pole tijden van vorig jaar, en dit jaar is montreal ook nog iets van 60 meter korter ofzow, dus das dan een scheve vergelijking.
Yep. Mee eens. Desalniettemin toch een behoorlijk verschil tussen de 2 spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 23:07 schreef Sheik het volgende:

[..]

Ik stuur wel met een stuurtje...
Dan kan je het ook uitzetten :)

Maar ik heb net even f1 2002 gedaan en het speelt echt voor geen meter. Het lijkt net of ik rally speel met een f1 wagen zo zwabbert dat ding over de baan. Even een corectie en hij zwabbert al weer 3 uur na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Idd, met f1 2002 is mijn beste tijd op montreal 1:20.4xx. In GP4 1:16.015, waar de pole vorig jaar 1:15.7xx was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Op zondag 16 juni 2002 23:23 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Dan kan je het ook uitzetten :)

Maar ik heb net even f1 2002 gedaan en het speelt echt voor geen meter. Het lijkt net of ik rally speel met een f1 wagen zo zwabbert dat ding over de baan. Even een corectie en hij zwabbert al weer 3 uur na.
Overdrijven is ook een kunst nietwaar?

En ten tweede vind ik het onrealistisch om te horen dat sommige van jullie kort in de buurt van de pole positions rijden met GP4. Als het echt een goede sim zou zijn, dan halen jullie bij lange na niet een marge van minstens 5 seconden van de snelste tijd die op Pole Position is genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Op zondag 16 juni 2002 23:40 schreef Sheik het volgende:

[..]

En ten tweede vind ik het onrealistisch om te horen dat sommige van jullie kort in de buurt van de pole positions rijden met GP4. Als het echt een goede sim zou zijn, dan halen jullie bij lange na niet een marge van minstens 5 seconden van de snelste tijd die op Pole Position is genoteerd.
Als F1 2002 en GP4 ECHTE sims waren, dan kon ik niet eens rijden omdat ik niet boven de cockpit uitsteek |:(

Daarom SIMULEREN ze het, en dan vind ik het prettiger dat ik met GP4 de poletijden goed kan benaderen, dan dat ik er met F1 2002 5 seconden vanaf zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi

Garibaldi

Op zondag 16 juni 2002 23:40 schreef Sheik het volgende:

[..]

Wellicht kun je dat even nader toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik vind het alleen wat onrealistisch dat je rond de 'echte' tijden kan komen. Je moet eerst eens heeeeeeeel erg goed oefenen en een heeeeeeeeeele goede car setup voor jezelf kunnen maken en als je dan 10 seconden (iets minder/meer kan, maar geen 1 of 2 seconden) van de pole komt te staan (in vergelijking met de echte tijd) dan mag je jezelf goed wanen. Ik vind het dus kortweg erg onrealistisch als je een 'echte' tijd kunt benaderen. Tenminste, niet na een weekje ofzo...Maargoed dat is mijn mening. Ik weet dat ik anderen niet kan overhalen om F1 2002 fanaat te worden en dat wil ik ook helemaal niet. Maar een spel zo afkraken dat het net is alsof je in een rally auto zit, vind ik wat erg ver gaan om nog serieus te nemen eerlijk gezegd. Maargoed, ieder z'n eigen game. Alleen hoop ik niet dat mensen die nog niet over F1 2002 of GP4 beschikken, verkeerd worden voorgelicht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Op zondag 16 juni 2002 23:55 schreef Sheik het volgende:
verhaal over dat je echte tijden niet zou moeten kunnen benaderen
nou om het maar grofweg te zeggen (niet flamend bedoelt) is dit in mijn ogen onzin...
natuurlijk kun je die tijden wel benaderen, gaan we ervan uit dat het spel je al een redelijke setup geeft, komt erbij dat je auto waarschijnlijk een snelle is, en geen minardi
dan hebben de meeste al redelijk wat ervaring met GPx dus de feeling is er wel
maar nu "THE HUGE DIFFERENCE" tussen real-life en games
ik denk dat 99% van de mensen hier geen conditie heeft om in een echte F1 auto te rijden... dus die factor heb je al geen last van
dan komen daar nog eens bij de zenuwen die je in het echt zou hebben
en het feit dat 70% van de mensen hier een luier nodig heeft als ie 15 cm van een vangrail afzit met een snelheid van 250 km/u

ow ja, en met f1 2002 5 sec van de pole tijd afzitten? ik neem aan dat je bedoelt onder de pole tijd want met f1 2002 rij ik seconden sneller dan in real life
en met gp4 ben ik ongeveer 1-2 sec langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Oke dat is jouw mening :)

Ik heb GP4 nu al 20 keer 'willen' verwijderen, maar toch geef ik het steeds een kans om goede punten te ontdekken. Die zijn er ook wel, maar het is onspeelbaar zolang ik tijdens de start zover in fps terugzak dat mijn versnellingen trager reageren, en dat de remafstand niet meer gaat kloppen zodat je tegen andere auto's knalt. Als het framerate probleem is opgelost in de final versie (?), dan ben ik een heel stuk positiever over GP4.

En dat niemand me wijsmaakt dat ze geen last hebben van inzakkende framerates tijdens de start en je staat pakweg 10de op de startgrid. Neem Monza of willekeurig ander circuit en de tijd staat effe voor je stil...tenminste de klok loopt ook ineens trager, das maf maargoed, niets aan te doen.

Misschien dat hier een patch voor uitkomt...laten we het hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Op maandag 17 juni 2002 00:09 schreef Sheik het volgende:
Oke dat is jouw mening :)

Ik heb GP4 nu al 20 keer 'willen' verwijderen, maar toch geef ik het steeds een kans om goede punten te ontdekken. Die zijn er ook wel, maar het is onspeelbaar zolang ik tijdens de start zover in fps terugzak dat mijn versnellingen trager reageren, en dat de remafstand niet meer gaat kloppen zodat je tegen andere auto's knalt. Als het framerate probleem is opgelost in de final versie (?), dan ben ik een heel stuk positiever over GP4.

En dat niemand me wijsmaakt dat ze geen last hebben van inzakkende framerates tijdens de start en je staat pakweg 10de op de startgrid. Neem Monza of willekeurig ander circuit en de tijd staat effe voor je stil...tenminste de klok loopt ook ineens trager, das maf maargoed, niets aan te doen.

Misschien dat hier een patch voor uitkomt...laten we het hopen...
Ik heb eerlijk gezegd geen last van een framerate drop en heb toch ongeveer hetzelfde systeem als jij. Misschien ligt het aan je video drivers ?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi

Garibaldi

Op maandag 17 juni 2002 00:09 schreef Sheik het volgende:
Een herkenbaar verhaal over zware graphics
Sheik,

Wellicht dat dit topic op High Gear je iets verder helpt met je graphics probleem. Ik ben van mening dat ik een behoorlijke pc heb om GP4 mee te spelen, en ik heb -na het tweaken van die settings- echt nergens meer last van. Een quick race is gewoon vloeiend, ook bij de start. Check it out:

http://dynamic2.gamespy.com/~hg/forums/showthread.php?threadid=44808

Succes!

(16 bits ipv 32 bits scheelt ook al gigantisch, en zoveel zie je er niet van in het spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf geen stuur maar speel het met gamepad met stuurhulp uit, ik moet alles volledig zelfsturen, nergens last van dat hij zelf al stuurt >>rails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als je in F1 sims altijd vet boven de pole tijd zou zitten zou d'r geen reet aan zijn omdat je dan niet eens binnen de 107% zou kunnen rijden..

D'r zou dan echt zeer weinig van verkocht worden.

De reden dat je sims speelt is denk ik omdat je je wilt verplaatsen in de rijders en dat betekend dat je meer wilt kunnen vechten om de punten... Dat dat betekend dat iedereen die redelijk wat baan inzicht heeft en redelijk weet hoe ie een setup moet maken de pole tijden kan benaderen en zelfs verbeteren lijkt me duidelijk...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
ff nog een keer F1 2002 verdedigen:

De reden dat een heleboel mensen denken dat ze heel stoer de bocht heen, maar toch slippen, komt omdat ze hetgas loslaten, dan rem je op je motor, das logisch, houd maar een beetje gas erop, en je ziet dat het een stuk beter gaat.

ten tweede speel je een racespel niet met het toetsenbord, slaat nergens op, dus vind het terecht dat F1 2002 daar ook niet op rekent.

ten derde, tjah de graphics van GP4, vind ik dus helemaal nergens op slaan. die 2d sprites zien er gewoon niet uit, kun je niet maken man, anno Geforce4 enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 16:39

Raimond613

Simracer

Op maandag 17 juni 2002 10:29 schreef Damian het volgende:
ff nog een keer F1 2002 verdedigen:

ten tweede speel je een racespel niet met het toetsenbord, slaat nergens op, dus vind het terecht dat F1 2002 daar ook niet op rekent.
en waarom wordt GP4 daar dan wel op afgerekend: 'het is net rijden op rails'.....

Als je stuurhulp gewoon uitzet heb je daar helemaal geen last van.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Moet je eens starten en racen op pakweg...Monaco en kijk dan eens waar je allemaal last van krijgt. De framedrops zijn niet op 1 hand meer te tellen. Ik race nogal graag in en tussen groepjes en ook achter 3 auto's in de achtervolging moet je echt niet proberen, want voor je het weet zakt je hele FPS als stront in elkaar en knal je onverhoopt tegen de achterkant van Herr Schumi. Kan iemand me uit m'n nachtmerrie halen en zeggen dat dit dramatische probleem voor een snelle sim in de final versie wordt opgelost? Ik hoop het, want die cfg.file aanpassen is de truc ook niet. Dan zet ik alles op medium, en dat kan ik evengoed in de game instellen. Ik vraag me sowieso af wat je nog meer kan aanpassen en wat het voordeel van die cfg file is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Monaco is nu eenmaal een zwar circuit, maar ik hoop/denk dat dit in de final versie wel iets beter zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 12:06 schreef Sheik het volgende:
Moet je eens starten en racen op pakweg...Monaco en kijk dan eens waar je allemaal last van krijgt. De framedrops zijn niet op 1 hand meer te tellen. Ik race nogal graag in en tussen groepjes en ook achter 3 auto's in de achtervolging moet je echt niet proberen, want voor je het weet zakt je hele FPS als stront in elkaar en knal je onverhoopt tegen de achterkant van Herr Schumi. Kan iemand me uit m'n nachtmerrie halen en zeggen dat dit dramatische probleem voor een snelle sim in de final versie wordt opgelost? Ik hoop het, want die cfg.file aanpassen is de truc ook niet. Dan zet ik alles op medium, en dat kan ik evengoed in de game instellen. Ik vraag me sowieso af wat je nog meer kan aanpassen en wat het voordeel van die cfg file is....
Hmmz, over welk spel heb je het nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Wat denk je....GP 4 natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 03-09 21:49
Op maandag 17 juni 2002 10:29 schreef Damian het volgende:

ten derde, tjah de graphics van GP4, vind ik dus helemaal nergens op slaan. die 2d sprites zien er gewoon niet uit, kun je niet maken man, anno Geforce4 enz..
onzin. Ik draai gp4 op 1024 met alles high. 25 fps en een po van 80-110 op Monaco. Het kan dus wel. Maar ja als je van roeien houdt moet je vooral lekker doorgaan met F12002. Vooral met die regen in de tunnel :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Op maandag 17 juni 2002 12:06 schreef Sheik het volgende:
Dan doe je echt iets fout...

Ik heb een 1600+ en een tnt2 erin hangen en ik kan op 800*600*16 met alles op medium en de speigels uit gewoon relext racen op monaco. Po van rond de 80 met auto's voor me aan het vechten.

Enige keer waarneer ik op Monaco een framedrop heb is bij het uitkomen van de laatste bocht voor start/finish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Op zondag 16 juni 2002 22:27 schreef Sheik het volgende:
F1 2002 geeft mij als echte F1 fanaat en fantieke karter een realistischer gevoel van racen dan GP4. F1 2002 heeft een sterke gameplay, zeer natuurlijke wegligging, geen rails, schitterende en snelle graphics, kortom mijn definitieve afstap van de GP reeks.

GP4 vind ik persoonlijk meer iets voor de arcade fans en daar hun lol uit kunnen halen. Niks mis mee, maar ik houd meer van het 'echte' simulatie aspect zoals dat voortreffelijk in F1 2002 wordt bereikt.
Amen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Op maandag 17 juni 2002 12:07 schreef Schumi4ever het volgende:
Monaco is nu eenmaal een zwar circuit, maar ik hoop/denk dat dit in de final versie wel iets beter zal zijn :)
Welke final versie? In de readme file staat gewoon ver. 1.0 hoor.
Geoff Crammond's Grand Prix 4
Readme File (English)
V1.00
March, 2002
Denk maar niet dat dit een beta is, anders had dat er wel bijgestaan. En GP4 is in verschillende landen al verkrijgbaar in de winkel, hoe lang denk je dat het fabriceren van al die cdrom's kost?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Op maandag 17 juni 2002 13:35 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Welke final versie? In de readme file staat gewoon ver. 1.0 hoor.
[..]

Denk maar niet dat dit een beta is, anders had dat er wel bijgestaan. En GP4 is in verschillende landen al verkrijgbaar in de winkel, hoe lang denk je dat het fabriceren van al die cdrom's kost?
in welke landen dan? Utopia? en NeverNeverLand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Op maandag 17 juni 2002 14:21 schreef Phusebox het volgende:

[..]

in welke landen dan? Utopia? en NeverNeverLand?
Bijdehand. In Frankrijk en Finland.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Laatst online: 20-07 11:04
Bij het taalkiezen tijdens de installatie stond ook "standard" bij french.

Dus final versie uit frankrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén van de leuke dingen van GP4 is (zoals ik in een ander topic ook al heb gezegd) dat het soms net lijkt alsof je online rijdt. (En dan met goede tegenstanders...) Ze blokkeren je echt en zo. Op een recht eind rijden ze ook niet allemaal langs hetzelfde prefecte strakke lijntje: ze schokken wat heen en weer. En zomaar inhalen is er ook niet bij. Dit alleen al is genoeg om in GP4 meer plezier te hebben.

En het gevoel van snelheid (in de arcade-view weliswaar) is echt te gek: zelden zo meegemaakt. Dan maar geen stoer sim-cockpit view... Die high cam rulez!

En de graphics zijn PRACHTIG als je alles voluit hebt. Helemaal tijdens een regenrace: ik wist niet wat ik zag!!!

ff een vraagje: kan je de pit-animatie tijden de qualify en zo uit zetten? Hoogst irritant om elke keer 30 seconden tegen die gigántisch slomme lullo's aan te moeten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

GP4 ziet er gewoon totaal bagger uit, ik snap niet hoe ze het durven verkopen vandaag de dag... :r

F1 2002 is gewoon echt mooi en rijd fantastisch..

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Op maandag 17 juni 2002 15:32 schreef ZiegoM.tk het volgende:
GP4 ziet er gewoon totaal bagger uit, ik snap niet hoe ze het durven verkopen vandaag de dag... :r

whoehoe wat een goed onderbouwd argument :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het grote probleem van gp4 is dat het niet stabiel werkt, vooral bij uitrijden pits gaat ie terug na desktop sucks gewn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 15:32 schreef ZiegoM.tk het volgende:

Ziet er bagger uit... Heb je het spel wel eens gespeeld met alle opties aan op 1280x1024? Dat kan je ONMOGELIJK bagger noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Op maandag 17 juni 2002 15:39 schreef Phusebox het volgende:

[..]

whoehoe wat een goed onderbouwd argument :+
Tis toch mijn hoofdargument....
Ik kan gewoon niet rijden met die Graphix van GP4... dus vind ik het een klote spel.
Het lijkt wel een aantal aanelkaar genaaide 2d plaatjes, de baan bedoel ik.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tja iemand die echt racet kijkt ook niet naar de mooie architectuur of het bourgondische landschap
tenminste dat zou ik niet doen als ik met 300+ km/u over het asfalt scheurde...

maar ja, ik denk dat je gelijk hebt...
montoya zal ook wel genieten van het uitzicht als ie plankgas door eau rouge gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Op maandag 17 juni 2002 15:50 schreef Phusebox het volgende:
tja iemand die echt racet kijkt ook niet naar de mooie architectuur of het bourgondische landschap
tenminste dat zou ik niet doen als ik met 300+ km/u over het asfalt scheurde...

maar ja, ik denk dat je gelijk hebt...
montoya zal ook wel genieten van het uitzicht als ie plankgas door eau rouge gaat
Maar ik race niet echt. Ik zit achter mn PC en wil mooie graphix en een goede gameplay.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Graphics vallen op zich mee van GP4. Zeker als je een snel systeem hebt. Maar mijn probleem zoals ik zo vaak al verteld heb is:

1. Wegligging is echt verre van 'realistisch' --> met alle hulpjes uit
2. De framedrop die er wel degelijk is als er meer dan 2 autootjes in beeld zijn en dan met name tijdens de start waar je veel plaatsen verliest/wint door de gebrekkige engine en niet door je eigen kunsten.

Ohja, iemand noemde hier dat rijden in F1 2002 meer te maken heeft met roeien...bullshit natuurlijk. Kan niet serieus bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik heb geen framedrops tijdens de start... misschien doen jullie iets fout...

en f1 2002 heeft niks weg van roeien, maar zeker van een rally auto op een erg glad wegdek...

gp4 heeft ook zijn foutjes maar is zeker grafisch zo sterk als f1 2002, en qua gameplay (het racen zelf) beter...
f1 2002 heeft alleen betere opties wat betreft stop&go e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik begrijp niet dat jij geen framedrops hebt :? Dit is een gebrek van de engine en dus moet iedereen dit hebben. De snelheid zakt flink terug, het is dus net alsof je in "Slowmotion" rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op maandag 17 juni 2002 16:09 schreef Sheik het volgende:
Ik begrijp niet dat jij geen framedrops hebt :? Dit is een gebrek van de engine en dus moet iedereen dit hebben. De snelheid zakt flink terug, het is dus net alsof je in "Slowmotion" rijdt.
* Redje was het weekend er ff tussen uit (Le Mans), maar we gaan weer verder met de discussie :)

Klopt dat GP4 in slowmotion rijdt, de engine die gebruikt wordt is time based... dwz. bij een "o" van 100% is de game tijd gelijk aan de tijd in het echt, bij een "o" van bv. 200% haal je nog wel bv. 28fps maar is tijd in game langzamer dan irl. en is als het ware slowmo.

Als je een beetje goolged vind je nog meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dat bedoel ik nou :P

het gaat me aan het hart dat GP4 zo teleursteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 16:09 schreef Sheik het volgende:
Nou, ik heb hier eerlijk gezegd ook geen last van... Voor mijngevoel schiet ik bij de start als een gek tussen al m'n voorgangers door... En ik start tijdens een Quick race vanaf de 10e plek.

Wellicht gaat alles wat trager zonder dat ik het echt door heb, maar om te zeggen dat er echt een duidelijk framedrop is... Nee...

Ik heb shadows en pitcrew op high (i.p.v. highest) en mirror op only cars. De rest staat op z'n allerhoogst en allemaal aan (als ik me niet vergis). Res 1280x1024. Ik heb een Athlon 1600+ en een Asus GeForce 3 Ti 200. Er zijn snellere systemen...

Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Op maandag 17 juni 2002 16:16 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Nou, ik heb hier eerlijk gezegd ook geen last van... Voor mijngevoel schiet ik bij de start als een gek tussen al m'n voorgangers door... En ik start tijdens een Quick race vanaf de 10e plek.

Wellicht gaat alles wat trager zonder dat ik het echt door heb, maar om te zeggen dat er echt een duidelijk framedrop is... Nee...

Ik heb shadows en pitcrew op high (i.p.v. highest) en mirror op only cars. De rest staat op z'n allerhoogst en allemaal aan (als ik me niet vergis). Res 1280x1024. Ik heb een Athlon 1600+ en een Asus GeForce 3 Ti 200. Er zijn snellere systemen...

Vreemd...
Kep ong. hetzelfde muv van de ti-200 (kep nu tijdelijk een tnt2 (straks een ti-4200 mee naar huis nemen).. Ook geen slowdown alleen speel ik op 800*600.. Bij de start is de Po ong. 120 (dus niet storend) en voor de rest loopt het rond de 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Volgens mij moet ik ook aan de TNT2 en ligt dit aan mijn Geforce 3 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 15:45 schreef ZiegoM.tk het volgende:

[..]

Tis toch mijn hoofdargument....
Ik kan gewoon niet rijden met die Graphix van GP4... dus vind ik het een klote spel.
Het lijkt wel een aantal aanelkaar genaaide 2d plaatjes, de baan bedoel ik.
LOL!!!! 8-) >:) ur right :)

hoe ik het nu lees, kan ik nu (nog) wel blij zijn met m'n TNT2 ;) , Maarre ik ga GF3 ti200 hale :)

(tjah ben nie zo rijk, ben maar een arme 13 jarige (hardcore) gamer :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 17 juni 2002 16:38 schreef Sheik het volgende:
Volgens mij moet ik ook aan de TNT2 en ligt dit aan mijn Geforce 3 ;(
Ik heb ook een GF3 (Ti500) maar loopt niet super, 28fps met alles max na calibratie met een P4 2Ghz. PO is 150% is pits en 80% op de baan op A1-ring practice.

Ik snap niet waarom je met GP4 zo lage fps haald en dat sommige 20fps of lager nog soepel vinden spelen, ik vind het echt te laag, 40+ in een snelle race game is beter te doen, je stuur moves zijn gewoon choppy hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 12:17 schreef MarcoM het volgende:

[..]

onzin. Ik draai gp4 op 1024 met alles high. 25 fps en een po van 80-110 op Monaco. Het kan dus wel. Maar ja als je van roeien houdt moet je vooral lekker doorgaan met F12002. Vooral met die regen in de tunnel :r
heeft niets met FPS te maken, of met snelheid. Gaat er gewoon om,dat er verouderde technieken worden gebruikt, terwijl er tegenwoordig veel betere technieken voor zijn. en dan FPs, tjah, zelfs met 2d sprites loopt het niet, klopt dus echt iets niet aan die engine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Met de 2 hierboven geposte meningen ben ik het volledig eens. Op die manier kan je jezelf toch niet serieus nemen als je Geoff heet en op die engine anno 2002 een snelle racesim wilt produceren? De hele gameplay wordt hierdoor hinderlijk beinvloedt.

Ja ik ben ook vanaf GP1 fan geweest van onze heer Geoff, maar helaas heeft hij deze keer toch echt flink de boot misgeslagen. EA Sports heeft gewoon een topproduct op de markt gezet. Ook dit is niet perfect, maar het komt bij mij in ieder geval op de eerste plaats. Ik zal, zoals iedereen hier, een weldoordachte keuze moeten maken welke sim ik nou het komende jaar ga spelen. Ik denk dat ik GP4 genoeg kansen gegeven heb, maar (helaas is hier niet op z'n plaats) F1 2002 heeft mij in echt ALLE opzichten duidelijk overtuigd van z'n kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Kun je ze niet gewoon, net als ik, alletwee spelen :?

btw: Heeft F1 2002 jouw ook overtuigd in de AI, circuitnauwkeurigheid en nat weer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kan deze topictitel niet verandert worden in:

F1 2002 of GP4, de eeuwige discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:01
Ik ben sinds Grand Prix (1 dus) al fan van de serie... deel twee was nutuurlijk helemaal geniaal en ook drie vond ik (ondanks het matige gebruik van 3d-kaart) een verademing om te rijden. Monaco Race Simulation en de F1 series konden hier bij lange na niet aan komen.

nu met GP4 is er niks verandert tov Grand Prix 3 season 2000... alles draait nog steeds grotendeels op de processor en alles is vrijwel gelijk gebleven. F1 2002 heeft echter een grote stap voorwaards gemaakt: niet alleen draait ie beter dan de vorige editie, ook is de afwerking van de graphics en handling een stuk beter geworden. Op mijn Thunderbird 1000mhz met Geforce2 mag je toch wel verwachten dan een spel enigzins speelbaar is op 25 a 30 frames maar dat is bij GP4 helaas niet te zeggen.

Ik hou ze de komende tijd allebei op mijn pc en kijk gewoon welke ik houdt en uiteindelijk in de winkel haal; zal wel wennen zijn om naast de GP3 doos nu een Electronic Arts doos te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Op maandag 17 juni 2002 17:33 schreef wheeler het volgende:
zal wel wennen zijn om naast de GP3 doos nu een Electronic Arts doos te zetten ;)
niks doos, zo'n elcheapo dvd hoesje zul je bedoelen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Op maandag 17 juni 2002 17:18 schreef Schumi4ever het volgende:
Kun je ze niet gewoon, net als ik, alletwee spelen :?

btw: Heeft F1 2002 jouw ook overtuigd in de AI, circuitnauwkeurigheid en nat weer? :P
[b]JA, zelfs dat!![/b] >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Wow, prijs jezelf gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op maandag 17 juni 2002 17:33 schreef wheeler het volgende:
...
Zelf vond ik alles na GP2 niet echt overtuigend.
GP1 en GP2 waren goed voor die tijd, en het grote voordeel is dat Geoff grondlegger is van de F1 sims, als GP3 door Davilex werd gemaakt had het 0% succes gehad.

Neem nou eens Ubisoft: F1 Racing Simulation (1997), Monaco Racing Simalution 2 (1998), F1 Racing Championship (2001).

F1RS was echt een superspel en imho beter dan GP2 en ook 3, een echte 3d engine, 3d pitcrew(als eerste!), goede physics (hulp gehad van Renault) de AI was echter wel triest. MGPRS2 was meer van hetzelfde met iets betere graphics. F1RC was ook weer een supergame, met GPS tracks(als eerste!)echter de AI was weer niet top.

EA maakte met F1 2000 een heel goede game, redelijke AI, goede graphics, redelijk physics. De daarop volgende delen werden op elk punt alleen maar beter. Zelfs de AI is met 2002 goed te pruimen.

Kijk je naar GP serie, moet je toch concluderen dat ze daar een beetje stil staan qua ontwikkeling, zelfde engine, wel betere graphics, geluid is niet veel soeps, handling is te simpel (was leuk tentijde van GP2) echter de AI was met GP2 al top.

Tuurlijk bij het horen van Ubisoft denk ik meer aan Rayman dan aan een serieuze sim, en bij EA denk ik ook meer aan Fifa.
Maar je toch toegeven dat ze beide in een kortere tijd betere en vernieuwedere games hebben gemaakt dan Microprose.
Wat EA(2001 -> 2002) doet in niet eens een jaar krijgt Geoff niet eens voor elkaar na 4 jaar... (GP3 -> GP4, afgezien van de 2000 update)

Als je ook in meerdere forums leest of googled over de 3 series lees je toch dat men moeite heeft met het weggedrag van de EA en Ubi games, en dus men kiest voor GP... niet terecht imho.
Ook lijkt het zo dat men er van uit gaat dat Geoff "de sim" maakt en alles wat anders is niet mee telt, ik betwijfel hoeveel GP fans een Ubi of EA sim hebben gespeeld.

Leuk is dat Ubisoft deel 2 uitbrengt van F1RC, wordt weer smullen, voorlopig is F1 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Mwoehahahahaha, net effe een uurtje GP4 gespeeld op Silverstone. Als laatste gestart en guess what..zonder aanpassingen aan de carsetup op Professional gewoon gewonnen!! Belachelijk dit...en guess nog eens wat??! Geen enkele spin van mij en geen enkele drift! Wowowow, geen slip ondanks dat echt ALLE hulpmiddelen uitstaan incl. de zogenaamde rails! Schande, dit spel kan niet eens tippen aan GP3 2000 update. Een keer zelfs knalde ik tegen mijn voorganger omdat het beeld ineens weer lekker vertraagde in de opkomende bocht van het rechte stuk op Silverstone. <<VROEM>> Wat een ellende, sorry, maar een 50ste kans krijgt GP4 na deze finaltest niet meer van me. Ik ben voor 1 ding erg blij en dat is dat ik weer helemaal achter F1 2002 sta....zonder twijfel.

Wat is GP4 een arcade zooi zeg, hulde voor de AI als enige pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 18:38 schreef Redje het volgende:

F1RS was echt een superspel en imho beter dan GP2 en ook 3, een echte 3d engine, 3d pitcrew(als eerste!), goede physics (hulp gehad van Renault) de AI was echter wel triest. MGPRS2 was meer van hetzelfde met iets betere graphics. F1RC was ook weer een supergame, met GPS tracks(als eerste!)echter de AI was weer niet top.
Idd die ai van dat spel was om te janken. Ik heb het zo vaak gehad dat ik tegen het plafond aan vloog omdat er weer zo'n idioot tegen me aan knalde en je een denderende klap hoorde. Wel leuk als het je twee keer voorkomt maar na de derde keer is het behoorlijk kut :(
Leuk is dat Ubisoft deel 2 uitbrengt van F1RC, wordt weer smullen.
Is die nou al uit? Ik heb hem dacht ik al een keer ergens zien staan maar ik had er nog nooit iets van gehoord dus verder niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 14:17

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik ga toch echt voor F1 2002. Het speelt gewoon goed wanneer je hem installeert. Het is toch niet normaal als jij als leek een spel koopt dat je in de f1graphics.cfg moet gaan kloten om een spel fatsoenlijk te laten draaien.
Over het realisme van de sim kan ik niets zeggen, want ik heb zelf nog nooit in een formule 1 wagen gereden (als het allebei sims zouden zijn zouden ze toch precies hetzelfde moeten rijden?) Ik moet wel zeggen dat ik dan F1 2002 het voordeel geef, omdat deze gewoon iets beter aanvoelt.

Wat ik ook moet zeggen is dat ik GP4 ook steeds weer opnieuw probeer, maar dat is dan alleen om nog een keer te bevestigen dat het voor de huidige standaard in games gewoon niet voldoet.

Nee F1 2002 wint het op gameplay, graphics, vidoekaart ondersteuning, geen stuur calibreren. En als laatst blijkt uit alles dat F1 2002 gewoon een stuk beter is afgewerkt dan GP4.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Op maandag 17 juni 2002 22:21 schreef Smoonshine het volgende: En als laatst blijkt uit alles dat F1 2002 gewoon een stuk beter is afgewerkt dan GP4.
Beats zijn meestal ook niet zo afgewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een toch BETA van Grand Prix 4 die gelekt is :?

Hoe kun je dan in godsnaam zoeiets gaan vergelijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Klopt dit wat ik nu ga zeggen...?

Bolides hebben
- in F1 2002 7 gears
- in GP4 6 gears

Ik twijfel nog effe, maar volgens mij heb ik helaas gelijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
:)

In GP4 kun je kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 14:17

Smoonshine

Feyenoord!!

Op maandag 17 juni 2002 22:22 schreef Schumi4ever het volgende:

[..]

Beats zijn meestal ook niet zo afgewerkt ;)
Ik hoop ook dat dit een beta is, maar ik ben er bang voor. Te meer, omdat het spel een weekje na de illegale release verschijnt. Als ze over dit product al 3 jaar doen, dan kunnen ze het spel in 1 weekje echt niet zo veel meer tweaken.

uhm...

Pagina: 1 2 3 4 Laatste