Toon posts:

Functie van een Chronograph (horloge)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een simpel horloge te kopen. Het wordt een analoge, maar wat is nu een chronograph horloge? Is het gewoon een horloge met een alarm?

Misschien een stomme vraag, maar ik wil het graag zeker weten.

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 15:09 schreef Sneeuwbal het volgende:
Ik ben van plan om een simpel horloge te kopen. Het wordt een analoge, maar wat is nu een chronograph horloge? Is het gewoon een horloge met een alarm?

Misschien een stomme vraag, maar ik wil het graag zeker weten.
Dat is een horloge met een stopwatch. Betekent ook dattie 4 wijzertjes heeft (als ie ook echt helemaal analoos is dan)
Heb er zelf ook een, ze staan gewoon stukken mooier dan een normaal horloge (vind ik)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-03 17:04
Weet iemand een leuk 100% analoog horloge met stopwatch die geschikt is voor een jongen met polsen van vrouwenformaat?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• MaDLiVe
  • Laatst online: 16:48

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 15 juni 2002 15:26 schreef Vaagheit het volgende:
Weet iemand een leuk 100% analoog horloge met stopwatch die geschikt is voor een jongen met polsen van vrouwenformaat?
Das moeilijk, de mooie analoge- chronographs watches zij namelijk meestal een zwaarder formaat. Heeft ook wat meer stijl vind ik.

Chronograph, stopwatch, countdowntimer.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 15 juni 2002 15:26 schreef Vaagheit het volgende:
Tuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.longines.com/imag_long/Watches/active/oposition/l3_622_1_72_6.gif

Ook in vrouwenformaat (iets andere uitvoering):
Afbeeldingslocatie: http://www.longines.com/imag_long/Watches/active/oposition/l3_618_4_78_6.gif

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/agulien/6503-1.jpg
dis de mijne... eigenlijk iets te groot voor me armpje :)
maja ik vindt hem wel mooi en heeft me ook niks gekost...
gevonden in de bergen in griekeland *D ut bescherm stikkertje zat er zelfs nog op :?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Ik heb ook een vrouwenpols :P en ik heb ongeveer deze:
Afbeeldingslocatie: http://prostore.com/swatch/uhren/straight2.jpg
Hij is wel megagroot, maar hijs wel mooi :)

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 16:46 schreef Firecow het volgende:
[afbeelding]
gevonden in de bergen in griekeland *D ut bescherm stikkertje zat er zelfs nog op :?
Jaja, die vrachtwagens verliezen veel vracht op de bergweggetjes in Italië ;)

Verwijderd

hahaha:+

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op zaterdag 15 juni 2002 22:41 schreef Aerodynamic het volgende:

[..]

Jaja, die vrachtwagens verliezen veel vracht op de bergweggetjes in Italië ;)
nee, we hadden een autootje gehuurd en we reden ergents naar een dorpie toe...ik zat achter in een beetje om me heen te kijken...en toen zag mij oog tegen de berg wand een horloge liggen... dus ikzeg tegen me pa stop is ff...nou toen was hij dus blijkbaar nieuw :) hij blijkdus 250 piek te kosten in de winkel als je hem nieuw koopt >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 16:46 schreef Firecow het volgende:
[afbeelding]
letterlijk van de vrachtwagen gevallen? :P

Verwijderd

Ik ben nog een klein jongetje van 16 met dunnere polsjes...dus:

Afbeeldingslocatie: http://jeffp.endoria.net/upload/050502%20022.jpg

:P

Swatch is echt een topmerk, ik heb ook nog een swatch uit de chrono (dacht dat dat de naam was) serie, maar die vind ik te patserig :s

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 13:41 schreef aardappelhoofd het volgende:
Ik ben nog een klein jongetje van 16 met dunnere polsjes...dus:

[afbeelding]

:P

Swatch is echt een topmerk, ik heb ook nog een swatch uit de chrono (dacht dat dat de naam was) serie, maar die vind ik te patserig :s
Als een horloge niet te veel glimt vind ik hem wel oke...
Verder vind ik Swatches wel heel mooi (daarom heb ik er zelf ook een :) ) maar de kwaliteit valt me erg tegen. Ik heb dus al vanaf mijn 11de een swatch chrono, eerst zo'n dikke met een draairand, dat was vond ik helemaal erg.
Die draairing was al na 3 weken kapot, en na een jaartje was ie ook al lek (terwijl de batterij nog niet vervangen was).
De service van swatch vind ik wel redelijk, want ik kreeg voor de helft van van het geld een nieuwe swatch (terwijl het horloge buiten de garantie viel)
Toen heb ik mijn Chrono Alumninium gekocht. Het bandje wat erbij zat (leer) was ook direct kapot. Toen heb ik een paar rek-bandjes gehad, en die zijn echt van te lage kwaliteit. Beter is een band met grove sluitingen (die niet op kan rekken). Die houden het echt heel lang uit. Maar nu is mijn swatch weer lek, duss binnenkort heb ik een nieuwe :P

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 18:18 schreef Ketchup-Heinz het volgende:

[..]

Als een horloge niet te veel glimt vind ik hem wel oke...
Verder vind ik Swatches wel heel mooi (daarom heb ik er zelf ook een :) ) maar de kwaliteit valt me erg tegen. Ik heb dus al vanaf mijn 11de een swatch chrono, eerst zo'n dikke met een draairand, dat was vond ik helemaal erg.
Die draairing was al na 3 weken kapot, en na een jaartje was ie ook al lek (terwijl de batterij nog niet vervangen was).
De service van swatch vind ik wel redelijk, want ik kreeg voor de helft van van het geld een nieuwe swatch (terwijl het horloge buiten de garantie viel)
Toen heb ik mijn Chrono Alumninium gekocht. Het bandje wat erbij zat (leer) was ook direct kapot. Toen heb ik een paar rek-bandjes gehad, en die zijn echt van te lage kwaliteit. Beter is een band met grove sluitingen (die niet op kan rekken). Die houden het echt heel lang uit. Maar nu is mijn swatch weer lek, duss binnenkort heb ik een nieuwe :P
Ik heb altijd swatch gehad, voorheen ook een scuba. Niet kapot te krijgen :D Die is gvd alleen gestolen toen ik hem op voetbal training af moest doen, daarom maar een chrono...die vond ik te patserig. En nu alweer bijna een jaar deze scuba :P De ring ging drie dagen geleden kapot, maar heb ik zelf gemaakt. :)

• Makkelijk
  • Laatst online: 08-03 17:04
Op zondag 16 juni 2002 13:31 schreef Firecow het volgende:

[..]

nee, we hadden een autootje gehuurd en we reden ergents naar een dorpie toe...ik zat achter in een beetje om me heen te kijken...en toen zag mij oog tegen de berg wand een horloge liggen... dus ikzeg tegen me pa stop is ff...nou toen was hij dus blijkbaar nieuw :) hij blijkdus 250 piek te kosten in de winkel als je hem nieuw koopt >:)
nee? wel!
dat ding is gewoon van een vrachtwagen gedropped toennie uit italië werd verscheept :D

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

ik heb een titanium lorus. Redelijk groot maar ontzettend licht

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 16:36 schreef Juggernaut het volgende:
ik heb een titanium lorus. Redelijk groot maar ontzettend licht
Als je echt een kleine chrono wilt hebben, moet je een Swatch Chrono skin kopen...die zijn echt PLAT :9~
Afbeeldingslocatie: http://thestore.swatch.com/swatch/images/watches/P_SUYK100C.jpg

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26

tweakerbee

dus..?

'k Heb ook een Swatch Irony. Er mooie horloges. En ze kunnen redelijk wat hebben. Moet zeggen dat het wel een zwaar horloge is. Je moet er maar van houden ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• Mystikal
  • Laatst online: 19:10

Mystikal

It never hurts to help!

ik heb een citizen al weer een jaar of 6. Ik heb destijds erg lang gezocht naar een metalen horloge met zwarte wijzerplaat en witte kleinere wijzerplaatjes daar weer in.
+/- 400 gulden destijds... Ben er nog steeds blij mee, echter de wijzers wijzen niet precies goed meer. Dus de datum staat tussen de 18-19 juni in... Das lastig...
Vraag me alleen af wat het kost als ik zoiets laat maken...

Basement Bios ---- Exo-S

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Heb een tijdje deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.seiko.co.uk/images/watches/big/pr136b.jpg

Material............Stainless Steel
Face Colour.........Black
Water Resistant to 100m.
Features............Chronograph
Alarm
Date
Hardlex crystal glass.

Erg fijn, beetje zwaar misschien, maar ik heb ook niet van die dikke polsen, en deze zit nog net lekker :)
(ander nadeel was de prijs: 385 euro :( )

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.seikousa.com/calendar/images/SLL015x.gif

- Titanium case and bracelet.
- Perpetual calendar automatically adjusts for odd and even months, including leap years up to February 28, 2100.
Calendar indicates date and can also indicate month.
Second hand can indicate number of years since last leap year.
- Highly accurate with a yearly loss/gain rate of less than 20 seconds.
- LumiBrite® hands and markers.
- Battery life of approximately 10 years.
- Magnified date window.
- Water-tested up to 100 meters.

Nadeeltje.. ik heb er destijds (kheb 'm nu een jaar) +/- 1000 piekjes voor betaald. Maar dan heb je ook een horloge voor het leven he ;). Bij de weg: als je 'm aan hebt is ie mooier dan op het plaatje hierboven. :D

edit:

Hmm.. werkt niet echt zo'n gifje..
iemand een idee of ik er een witte achtergrond achter kan zetten forum-matig zeg maar? Of anders maar een ander plaatje zoeken :(

[EDIT2]
Ik zie dat ie in amerika nog steeds voor $495 wordt verkocht door seiko zelf... dus als je 'm nog wil hebben.. :D
[/EDIT2]

Verwijderd

Ik zou nog ff doorsparen. Koop je een mooie Breitling en dan heb je het pas echt over een horloge voor het leven. Kost een lieve duit maar dan heb je ook wat!

• Mystikal
  • Laatst online: 19:10

Mystikal

It never hurts to help!

Op woensdag 19 juni 2002 19:19 schreef Junior01 het volgende:
Ik zou nog ff doorsparen. Koop je een mooie Breitling en dan heb je het pas echt over een horloge voor het leven. Kost een lieve duit maar dan heb je ook wat!
sorry hoor, maar dan weet je denk ik echt niet waar je het over hebt. Die hebben jaarlijkse servicebeurten waar je een hele degelijke nieuwe watch voor kan kopen.. |:( maar goed spaar maar lekker door

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 10:33 schreef Mystikal het volgende:

[..]

sorry hoor, maar dan weet je denk ik echt niet waar je het over hebt. Die hebben jaarlijkse servicebeurten waar je een hele degelijke nieuwe watch voor kan kopen.. |:( maar goed spaar maar lekker door
Dacht het niet, mijn vader heeft een rolex wat vergelijkbaar is met Breitling. (jaja nu komen we hier over als het gezin aso :D Nee het is geen gouden, best wel degelijk horloge, valt ook niet op). Hij heeft hem nu al zo'n twintig haar. Het enige wat kapot gegaan is de sluiting van het bandje...

Dat ding gebruikt trouwens geen batterijen en loopt toch preciezer dan menig ander horloge...

Verwijderd

Die beurtjes hangen er erg vanaf of je een digitale of een analoge hebt. Daarbij als ik kijk wat mensen hier aan hun computer uitgeven en aanverwante gadgets, mag de prijs van een Breitling ook niet het grootste probleem zijn.
Pagina: 1