Plextor 12/10/32A wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Stella-Fornax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-01-2023
Goede morgen iedereen.
Ik ben een van de gelukkige mensen die een Plextor 12/10/32A bezit, ik had een van de eerste, half juli.
Vanaf dat moment had ik al een klein maar vervelend probleempje, het volgende:
Als ik mijn computer aanzet 's morgens, als hij goed is afgekoeld, wordt mijn brander niet herkend door de BIOS. Zoverre, op het scherm verschijnt achter de naam een soort van Arabische tekenreeksen.
Als ik daarna mijn computer uitzet en weer opstart is het probleem verholpen en staat hij er netjes zoals het hoort. Het gebeurd dus uitsluitend als mijn computer langere tijd heeft stilgestaan, b. v. een nacht.
Plextor adviseerde mij om de laatse BIOS versie van mijn Epox BX-3 te installeren.
Epox adviseerde mij om de laatste fimware van Plextor te installeren.
Beide adviezen hielpen niets.
Sinds een paar dagen een ander moederbord gemonteerd omdat ik daaraan twijfelde, resultaat: Hetzelfde euvel, daaraan ligt het dus niet.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Zo heb je hem; Zo ben je hem kwijt!

• Stella-Fornax
Helemaal niemand die hier iets zinnigs over weet te melden of mij een advies kan geven?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
je kan eens proberen alle kabeltjes en aansluitingen even schoon te maken en/of aan te drukken

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

rustig aan....misschien heeft diegene die er wel verstand van heeft het nog niet gelezen en diegene die jouw topic wel gelezen heeft er geen verstand van of geen oplossing voor je probleem

gun het wat tijd...... zolang staat je topic er ook nog niet......

How bad is it on a scale from one to Spurs

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

weet niet presies hoe het heet
maar in je bios zit een optie (als het goed is) die IDE spul wat tijd gunt om op te starten
een paar msec pauze zeg maar
mischien dat dat helpt

= TheGrimReaper op tweakers

• Stella-Fornax
Er is ooit eens geopperd door iemand van de helpdesk van Epox dat hij het idee had dat de stroom te laat bij mijn Plextor arriveerde.
Ik heb dit gelijk verworpen, ik weet niet wat de snelheid is van elektriciteit maar vond dit te gek om los te lopen.
Toch is er iets van bovenstaande blijven hangen bij mij.
Ik denk dus dat het idee van TGGoos inderdaad de oplossing zou kunnen zijn. Zijn we gelijk bij het volgende probleem: Waar moet ik dat zoeken en instellen?
Ik heb nu een Abit SL6 moederbord met een Award BIOS.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb dit gelijk verworpen, ik weet niet wat de snelheid is van elektriciteit maar vond dit te gek om los te lopen.[/quote]Dat is imho idd belachelijk... de snelheid van elektriciteit ligt d8 ik in de buurt van de lichtsnelheid.

Waar het aan zou liggen zou ik zo direct niet weten. Ik heb 'm zelf in een P1 MMX 233@266 (Asus TXP4 mammaplank, Award 4.51PG BIOS) hangen; wordt zonder problemen herkend...

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Snelheid van elek, licht niet bij de snelheid van het licht, als ik het me goed herrinner iets van 6800000000 colomb, ja das een of andere elektrische waarde, vraag me niet meer wat het ook alweer betekend, al een paar jaartjes niet meer in de elektro tech,

het is een ietsje minder snel dan het licht, maar het gaat wel enorm snel, afhankelijk van de kabel dikte kan het enkele KM's per seconde afleggen, denk nu niet dat je MEGA dikke kabels moet halen, das BULLshit.

Maar het zal zeker niet aan de snelheid van de Elek liggen.

Ik heb zelf ook zo'n plex, sinds mijn nieuwe moederbord, mag ik in het bios op de plex niet DMA handmatig ingeven, omdat het device het eigenlijk niet ondersteund, maar het scheeld wel vette performance, dus ik moest em in het bios op dma disable zetten, en dan kon windows er weer iets mee.
In W2k mag ik de DMA op de plex wel weer aanzetten, win98se kon er niet mee overweg.

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

uh hoe krijg je in w2k deze brander op dma????? ik krijg het niet voor elkaar!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
uhm....mischien een firmware update downen?? :?
Omdat jij een van de eerste was hebben ze nu mischien al dat foutje eruit gehaald. Hoeft niet alleen je bios te zijn die kut is maar gewoon de firmware van die writer.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Stella-Fornax
De laatste BIOS en firmware updates/upgrades zijn geïnstalleerd.
Ik heb n. a. v. het stukje van TGGoos gisterenavond in de BIOS iets veranderd. Vanmorgen startte mijn PC zonder problemen op, wat natuurlijk niets zegt want morgen kan het wel weer mis gaan.
Het volgende heb ik veranderd:
In Advanced Chipset Features Setup Menu
De optie "Delayed Transaction" stond uit.
Ik heb deze aan gezet.
Wat het ding precies doet is mij niet helemaal duidelijk maar als het zo is opgelost ben ik weer blij.
Heb ik iets stoms gedaan of zou het kunnen?

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

ehm.. Jedi Lord..wat je nu zegt is compleet bullshit :)

De snelheid van electrische signalen is bijna de snelheid van het licht.. en is niet afhankelijk van de dikte van de stroomdraad.. meer van het materiaal wat gebruikt wordt als geleider. De snelheid ligt ongeveer rond de 200.000-300.000 km/sec. dus iets trager dan licht in een vacuum (+- 300.000 km/sec). De stroomsterkte en weerstand is afhankelijk van de dikte van de geleider.

• Stella-Fornax
Leuk al die verhandelingen over snelheid van elektriciteit maar daar gaat het m. i. hier niet om.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 07:15
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 12:19 schreef Jedi Lord het volgende:
Snelheid van elek, licht niet bij de snelheid van het licht, als ik het me goed herrinner iets van 6800000000 colomb, ja das een of andere elektrische waarde, vraag me niet meer wat het ook alweer betekend, al een paar jaartjes niet meer in de elektro tech,

het is een ietsje minder snel dan het licht, maar het gaat wel enorm snel, afhankelijk van de kabel dikte kan het enkele KM's per seconde afleggen, denk nu niet dat je MEGA dikke kabels moet halen, das BULLshit.[/quote]snelheid van elektriciteit wordt gewoon gemeten in meters per seconden en ligt ver van de lichtsnelheid af, elektronen hebben immers massa en snelheden in de buurt van de lichtsnelheid worden dan erg onwaarschijnlijk. Coulomb is de eenheid voor hoeveelheden energie, en heeft niks met snelheid te maken.
De snelheid van stroom is overigens niet gelijk aan die van de losse elektronen aangezien deze zich ERG traag door de kabel verplaatsen. Het is de tijd die het kost om het effect van een potentiaal verandering aan de ene kant van de kabel op te merken aan de andere kant.

Ampere staat voor Coulomb/S en zegt iets over de hoeveelheid energie die zich op een bepaald moment in een systeem bevindt.

• Stella-Fornax
Nog even een berichtje voor degene die hebben gereageerd op mijn probleem.
De oplossing kwam van Plextor zelf en is al even simpel als de oplossing n. l.
Het apparaat is defect.
Allemaal bedankt voor gedane moeite.

Verwijderd

hmm, weet je zeker dat hij defect is? ik heb ook doe plextor, nieuwe firmware erop, en zo nu en dan krijg ik ook van de BIOS de melding dat hij hem niet herkend. Nadat ik F1 heb ingetypt start de boel op, en volgende keren wordt hij wel herkend. Verder werkt dat ding wel.

• Stella-Fornax
Nee, ik weet niets zeker.
Dit idee komt van Plextor zelf.
Trouwens bij mij werkt hij alleen als ik de stroom eraf gooi en het systeem weer opnieuw opstart.
Zoals jij beschrijft werkt het bij mij niet, hij blijft hem dan niet herkennen.
En dan nog alleen als de computer minstens een uur of 10 heeft uitgestaan.

Pagina: 1