Op dinsdag 18 juni 2002 20:01 schreef Wilke het volgende:
Nee, toevalligerwijs (?) zijn er alleen blijkbaar meer mensen die KDE beter vinden...de topicstarter stuurt hier niet op aan ofzo?
Titel van het
artikel, niet van deze draad.
Tja, stabieler? KDE crasht nooit bij mij, dus als gnome NOG stabieler is...op een Celeron 466 (toch niet wat je een 'brute bak' zou noemen) gaat het niet merkbaar trager dan Gnome/Nautilus. Het gebrek aan een 'geintegreerd gevoel' in Gnome betreft vooral de GUI, niet dat/of componenten elkaar weten te vinden - en dat Gnome een samengeraapt rotzooitje is (of tenminste lijkt), en dat vind ik wel een probleem (is ook al meermalen uitgelegd in deze thread).
Waarom worden regelmatig de systeem-specs erbij gehaald als het over stabiliteit gaat? Je snelheid heeft
helemaal niets met de stabiliteit te maken. En verder zeg ik ook niet voor niets "bij mij" in mijn stukje. Dat deed ik om dit soort reacties te voorkomen.
Ook is het "bijeengeraapt zootje" van GNOME een logisch gevolg van de diversiteit van het systeem. GNOME stelt weinig eisen. Je hebt als gebruiker de vrijheid om vanalles te gebruiken (het grote voorbeeld blijven natuurlijk de windowmanager en de filemanager). Nadeel hiervan is dat het minder als een geheel aanvoelt omdat er met veel meer verschillende dingen rekening gehouden dient te worden.
[..]
Download je een andere theme...met andere woorden, alles wat je zegt over Gnome, zeg ik op: 'en in KDE werkt dat net zo'.
Dat was een reactie op de "ik wil
met mijn systeem werken, niet
voor mijn systeem" post van een stuk hierboven. Daar werd GNOME afegedaan als een systeem waar je steeds aan moet knutselen en niet praktisch bruikbaar is. Ik geef daarmee geen verschil aan tussen KDE en GNOME, maar een overeenkomst. Dat jij daarop reageert met "dat gaat in KDE net zo" versterkt het alleen maar.
Wat je punt is gaat dus, om kort te zijn, volledig langs me heen. Maar goed, ieder zijn/haar voorkeur hoor!
[..]
Dat GNOME niet slechter is dan KDE, alleen anders. Dat was mijn punt. We moeten voorkomen dat we beroerd-geinformeerde meningen neerkwakken. We gebruiken Linux en behoren daarmee tot een vrije groep van mensen die waarde hechten aan kwalitatief hoogwaardige informatie. Dus moeten ook de discussies niet vertroebelen door halve argumenten (iets wat ik ook wel eens doe hoor).