Plaatje lelijk onder 16 bits

Pagina: 1
Acties:

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08
http://people.zeelandnet.nl/mbtimmerman/Schoonaard

Ik ben met deze site bezig. Nu heb ik alleen een probleempje. Als je de site onder 16 bits bekijkt ziet het plaatje van de duif er nogal raar uit. Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen :?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dat betwijfel ik,16bits is duizenden kleuren, dat bevat voldoende grijstonen; misschien heb je het over 16 kleuren. tja daar surft niemand meer in.
heb het hier onder 256 en duizenden kleuren bekeken en het zag er prima uit (maar ja, misschien gaat een mac wel ietsjes correcter met kleuren om, heb van windows wel ervaren dat zonder herstart de kleurweergave vaak compleet incorrect was)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:04
Hier zijn er onder windows ook geen problemen bij 16-bits, ziet er prima uit.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 14:45
Het verloop is gewoon wat minder. Bekend probleem bij 16bits kleuren. Kun je oplossen door het verloop duidelijker te maken, tis niet van heeel lichtgrijs naar wit, maar van wat donkerdergrijs naar wit (binnen hetzelfde gebied). Maar het valt niet zo heel erg op als dat het met andere dingen kan doen. Daarnaast moet je ook naar de doelgroep van de site kijken, allereerst welke res en kleuren die gebruiken, maar daarnaast of ze er ook op zullen letten of aan gaan ergeren.

owja, en de site ziet er niet uit onder ns 4.x, kweet niet of je daar al rekening mee had gehouden

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
JnX zegt niet voor niks ONDER 16 BITS, dus mínder dan 16 bits. Dat kan dus eigenlijk alleen maar 8 bits (256 kleuren) of 4 bits (16 kleuren) zijn, en het is niet vreemd dat het er dan wat minder uit ziet. Maar ik moet zeggen dat het er bij mij (Windows ME, Internet Explorer 6) nog best wel goed uitzag op 256 kleuren.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 12:44 schreef RM-rf oa het volgende:
(maar ja, misschien gaat een mac wel ietsjes correcter met kleuren om, heb van windows wel ervaren dat zonder herstart de kleurweergave vaak compleet incorrect was)
misschien? :)
weet wel zeker :D

maarreuh over t plaatje
ik heb er ook weinig op aan te merken hoor :)

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08
Op zaterdag 15 juni 2002 17:22 schreef Oogst het volgende:
JnX zegt niet voor niks ONDER 16 BITS, dus mínder dan 16 bits. Dat kan dus eigenlijk alleen maar 8 bits (256 kleuren) of 4 bits (16 kleuren) zijn, en het is niet vreemd dat het er dan wat minder uit ziet. Maar ik moet zeggen dat het er bij mij (Windows ME, Internet Explorer 6) nog best wel goed uitzag op 256 kleuren.
Neej, zo bedoel ik het niet.. Sorry, is beetje verkeerd geformuleerd misschien. Ik bedoel gewoon bij het gebruik van 16 bits kleuren.

Verwijderd

Ik zie ook niet zo snel grote verschillen :?

Het kan fout gaan aan jouw kant als je videokaart/windows de overschakeliing niet goed doet.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Kan ook erg aan je browser liggen. IE dithered images best aardig bij lagere kleurdieptes. Maar ook onder Mozilla 1.0 en Opera 6.0 zag ik niks geks..

Onder NS4 zag het plaatje er zelfs prima uit in 16bits, al was de complete site daar verneukt :P

Alle browsers hebben uiteraard last van zogenaamde "banding", oftewel de overloop is minder vloeiend en verloopt in duidelijk zichtbare 'banden'. Maar dat is het risico als je niet op 24bits+ draait. Jammer, zeg ik dan ;)
Pagina: 1