• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik heb mijn Sony F505 verkocht en ben nu op zoek naar een handzaam modelletje, waarbij de eis is dat de drempel van het "ik neem hem mee" heel laag zal zijn. 3x Zoom zou leuk zijn.

Ik heb nu een hoop topics gelezen maar kan maar niet tot een beslissing komen. Zijn er mensen die toevallig ooit met hetzelfde dilemma hebben gezeten? Voor welke heb je uiteindelijk gekozen?

Verwijderd

hmm ik kan helaas niks zeggen over de Powershots, maar ik heb onlangs de Ixus V2 gekocht. prachtig toestelletje. lekker klein en handzaam, en je kan er echt goeie foto's mee maken.

enige echte nadeel is dat ie maar 2x optische zoom heeft, maar ja, ook dat is te overzien.

wat je ook kiest, ik ben zeker dat je een goeie camera gaat kopen, en ik hoop dat je er net zoveel plezier mee hebt als ik met de mijne. :)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 09:58
Op vrijdag 14 juni 2002 10:18 schreef rik het volgende:
Ik heb mijn Sony F505 verkocht en ben nu op zoek naar een handzaam modelletje, waarbij de eis is dat de drempel van het "ik neem hem mee" heel laag zal zijn. 3x Zoom zou leuk zijn.

Ik heb nu een hoop topics gelezen maar kan maar niet tot een beslissing komen. Zijn er mensen die toevallig ooit met hetzelfde dilemma hebben gezeten? Voor welke heb je uiteindelijk gekozen?
Als je 3x optical zoom dan valt de Ixus v2 (2megapixels) al af...

Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan tussen de Ixus S330 (2megapixels) en de PowerShot S30 (3megapixels).
Na het lezen van vele reviews op 't web sta ik nu toch op het punt om de S30 aan te schaffen aangezien ik het idee heb dat ik daarmee een misschien wel iets grotere en zwaardere maar toch veel betere camera te pakken heb. En zo klein is een Ixus S330 ook weer niet...

Op http://www.dpreview.com kun je via "Buying Guide" -> "Side-by-Side" de specs van wat cameras langs elkaar zetten voor een vergelijk.

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31
als het je gaat om grootte dan is de v2 de kleinste om mee te nemen en de S30 het grootste.

de 330 is IETS groter dan de v2 maar komt wel beter uit de review.

persoonlijk zou ik voor de ixus 330 gaan (NIET de 300 he!)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:10

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb een aantal weken geleden de S30 gekocht. En mijn collega de 330. Ik heb de juiste keuze gemaakt. De zoveel meer mogelijkheden op de S30 (voor de toekomst wellicht makkelijk als ik me maar wil gaan verdiepen in fotografie). Verder is het lcd scherm wat groter en de zoeker ook. Ook is de kwaliteit van de foto's beter.

Neem de s30 en je weet dat je de juiste keuze maakt. (al kan ik niet in je portemonnaie kijken natuurlijk :+ )

Basement Bios ---- Exo-S

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik zit een beetje naar het gewicht van de s30 te kijken. Het toestel is bijna 2x zo dik, en zo'n 150 euro duurder. Is het ding nog wel handzaam, en zakt je broek er niet van af? :)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Op vrijdag 14 juni 2002 12:49 schreef rik het volgende:
Ik zit een beetje naar het gewicht van de s30 te kijken. Het toestel is bijna 2x zo dik, en zo'n 150 euro duurder. Is het ding nog wel handzaam, en zakt je broek er niet van af? :)
Ik heb ook de S30, en ik vind het toestel qua grootte en gewicht erg meevallen. Natuurlijk is ie groter en zwaarder dan de V2 en de 330, maar je krijgt er ook VEEL meer voor terug. Je kan echt een heleboel instellen en de kwaliteit van de foto's is inderdaad beter. Daar heb ik wel een groter en zwaarder toestelletje voor over.

Maar nogmaals: de S30 is gewoon een klein toestel, en je broek zakt er ook niet van af ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 09:58
Op vrijdag 14 juni 2002 12:49 schreef rik het volgende:
Ik zit een beetje naar het gewicht van de s30 te kijken. Het toestel is bijna 2x zo dik, en zo'n 150 euro duurder. Is het ding nog wel handzaam...
b x h x d (mm)
S30: 112 x 58 x 42 (323gram)
330: 95 x 63 x 32 (274gram)
V2 : 87 x 57 x 27 (250gram)

De S30 is maar een centimeter dikker dan de 330...

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:31
het ligt eraan wat je ermee wil doen natuurlijk he...

de S30 vind ik ook beter dan de 330 en de v2

maar hij is wel te groot

als je er eentje wil die goed in je broekzak past dan moet je de v2 nemen, want daar (vind ik) is de S30 te groot voor

maar als je dan de v2 en de 330 naastelkaar zet, dan is de 330 maar IETSJE groter, maar de kwaliteit is beter (en 3x zoom)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

Pagina: 1