Kan ik ook gewoon de lens van een camera of diaprojector gebruiken?
Even kijken of dit topic weer tot leven gebracht kan worden.
Ik heb een beamer op de kop weten te tikken (nouja, eigenlijk m'n huisgenoot), echter wil dat ding niet goed beeld geven. We krijgen wel de desktop te zien, maar deze 'loopt' over het scherm (van boven naar beneden). Ook update ie enorm traag (1-2 fps). We hebben al diverse dingen geprobeerd met de knopjes die erop zitten (scan+ en scan-) en refresh-rate's en resoluties aanpassen, maar we krijgen geen stabiel, vloeiend beeld. Heeft iemand een idee hoe we daar wat aan kunnen doen?
Een andere mogelijkheid is natuurlijk een tft-schermpje+logica inbouwen in de bestaande beamer. Heeft iemand een idee hoe duur zoiets zal worden? Ik stel geen hoge eisen, 640x480@16bits is al genoeg. Het schermpje is denk ik een inch of 4 à 6 (maar eens meten, maar dat ding wil erg moeilijk open... zit dicht-geponst
).
Mensen, post hier erop los, want een beamer is een fijn ding om te hebben! :-)
Ik heb een beamer op de kop weten te tikken (nouja, eigenlijk m'n huisgenoot), echter wil dat ding niet goed beeld geven. We krijgen wel de desktop te zien, maar deze 'loopt' over het scherm (van boven naar beneden). Ook update ie enorm traag (1-2 fps). We hebben al diverse dingen geprobeerd met de knopjes die erop zitten (scan+ en scan-) en refresh-rate's en resoluties aanpassen, maar we krijgen geen stabiel, vloeiend beeld. Heeft iemand een idee hoe we daar wat aan kunnen doen?
Een andere mogelijkheid is natuurlijk een tft-schermpje+logica inbouwen in de bestaande beamer. Heeft iemand een idee hoe duur zoiets zal worden? Ik stel geen hoge eisen, 640x480@16bits is al genoeg. Het schermpje is denk ik een inch of 4 à 6 (maar eens meten, maar dat ding wil erg moeilijk open... zit dicht-geponst
Mensen, post hier erop los, want een beamer is een fijn ding om te hebben! :-)
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Verwijderd
Geen matches
Mensen is er inmiddels al voortgang in jullie projecten. Of is iedereen ermee gestopt???
Dat vraag ik me ook beetje af. K denk als het een beetje goed te doen is, en dat als je voor €300max. een leuk ding hebt staan er een hoop vraag naar is. Is het niet wat voor t.net om dat eens allemaal uit te zoeken?
met een soort guide hoe je het beste alles kan doen, met een hoop foto's etc.
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
ik heb nog een lcdtje (4") thuis liggen, ik hoop dat ik hier nog wat mee kan doen
nog mensen met plaatjes van zelfbouw opstellingen?
Verwijderd
Geen matches
Arjan, zou je je ervaring/bevindingen willen posten. Want ik zit eraan te denken om het zelf ook te gaan proberen het lijkt me namelijk wel een heel vet project.
als je geen lamp kan vinden kan je nog altijd paar xenon koplampjes uit de bmw of mercedes van de buurman slopen
Er zit geen schot in, omdat het redelijk kansloos is. De enige goedkope oplossing die ik heb gehoord is met een overheadprojector en een lcdpaneel, maar de kwaliteit is nou ook niet echt goed te noemen. Ik blijf erbij dat je beter voor een 2dehands projector kunt gaan.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Je kunt ook een stukje isolatieglas tussen het lcd schermpje en de lamp zetten dat houd vrij veel warmte tegen. of twee waar je dan koele lucht door heen laat stromen
ja, maar daar heb JIJ het geld voor, maar een heleboel mensen die hier posten zijn student en hebben geen 10000 euro over voor hun homecinema zoals jij
10.000 euro is wel weer wat overdreven
, ik denk dat je voor een paar honder euro al een tweedehands lcd'tje kunt halen welke al veel betere kwaliteit haalt dan een project als dit. Ik moet zeggen dat dit er geinig uitziet als je de spullen hebt en het verder niks kost, maar ik zou er geen geld aan besteden (en ook niet al teveel van verwachten
)
Weet iemand waar ik hier in nederland (liefst in brabant) lenzen kan kopen voor deze doeleinden?
een projectie lens en een freshnell lens
een projectie lens en een freshnell lens
ff rustig jij.arjandijk schreef op 15 oktober 2002 @ 23:32:
ja, maar daar heb JIJ het geld voor, maar een heleboel mensen die hier posten zijn student en hebben geen 10000 euro over voor hun homecinema zoals jij
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
er werd gevraagd voor pics van zelfgemaakte projectoren...
dit is wel een link van een zelfgemaakte projector maar niet van een nederlander mja...deze link zwerfte hier al ergens op GOT rond....
http://www.geocities.com/zark5150/projector.html
en resultaten van deze projector staan dus hier...
http://www.geocities.com/zark5150/result.html
minder als 200 dollar heeft deze gekost dus met een redelijk resultaat...
dit is wel een link van een zelfgemaakte projector maar niet van een nederlander mja...deze link zwerfte hier al ergens op GOT rond....
http://www.geocities.com/zark5150/projector.html
en resultaten van deze projector staan dus hier...
http://www.geocities.com/zark5150/result.html
minder als 200 dollar heeft deze gekost dus met een redelijk resultaat...
ehhhh..HOI
Zou zo iets ook werken met een dia projector?
ik heb ook een data transview gevonden, is dit een tft die je op een overhead kan leggen en die data transview aansluiten op een tv-out aansluiting van je pc?
ik heb ook een data transview gevonden, is dit een tft die je op een overhead kan leggen en die data transview aansluiten op een tv-out aansluiting van je pc?
- WFvN
- Registratie: Oktober 2000
- Laatst online: 22-06 13:25
Gosens Koeling en Warmte
:strip_icc():strip_exif()/u/13479/crop65aed0d1d3f53_cropped.jpg?f=community)
Matched: overhead
Ik heb ook een oude transview... en die kan je netjes op je vga-kaart aansluiten.hullepim schreef op 07 January 2003 @ 17:11:
Maar helaas:
Maar 640x480. Niet echt boeiend voor filmpjes kijken maar:
Zwart-wit met nagenoeg geen grijswaarden
Dat ding 'refresht' ook voor geen meter. Een beetje 25Hz kannie echt niet bijhouden
Mja, dit is dus een LCD-geval (over TFT kan je hier niet echt praten
Ik ken de specs van dat ding van jou niet... Maar transviews heb ik nog maar weinig gezien; zeker de laaste paar jaren. De kans is denk ik ook vrij groot dat het net zo'n 'flut'-ding is als wat ik heb (flut-ding vanwege de toepassing)
[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 07-01-2003 17:30 ]
Even een nuttige website met onderdelen met TFT:
TFT met PAL-input vanaf $100
das een leuke site, als daar ooit een IA van komt, count me in
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
tjek deze link dan..hoe eenvoudiger met een overhead projecter kan dit nog??
http://www.louisville.edu...diyprojector/pictures.htm
ehhhh..HOI
Doe 's wat minder vanuit de hoogte... Je mag dan idd wel leuk spul hebben en de laatste tijd heel veel posten, maar er zijn ook mensen die net als jij DIY leuk vinden, en het klooien ermee leuker vinden dan het resultaat. Bovendien, als je als (arme) student voor 200 euro een beamer zelf kunt klussen, is dat erg leuk, ongeacht de kwaliteit (tot op zekere hoogte dan
haha.. en dan heb je 480x220.... hmm... leuk als een film verveeld.. dan kun je nog altijd blokjes gaan tellenjvdmeer schreef op 07 January 2003 @ 18:27:
Even een nuttige website met onderdelen met TFT:
hola dubbelpoep
[ Voor 93% gewijzigd door Adonias op 07-01-2003 19:39 ]
Dit werkt zeer zeker.. zie ook:hullepim schreef op 07 January 2003 @ 17:11:
http://www.diyaudio.com/f...38bee21f1da&threadid=5223 en
http://www.justexportcontrols.co.uk/andrew/projector.htm en anderen
[ Voor 175% gewijzigd door Adonias op 07-01-2003 19:44 ]
Volgens mij moet ik ook ergens zo'n data transvieuw hebben...en zo'n dia projector...maar heb alleen geen PC met een TV-out
...heb alleen laptoppie...maar heb wel een mustek dvd speler....dus kan ik die data transvieuw gewoon daarin pluggen?
Heb die transvieuw ergens anders liggen..moet lang naar gezocht worden dus daarom vraag ik het ff eerst
Heb die transvieuw ergens anders liggen..moet lang naar gezocht worden dus daarom vraag ik het ff eerst
ehhhh..HOI
ik zat ff op ebay en ik kwam dit tegen
http://www.cool-for-speed...ve/images/xxl/beamer.html
denken jullie dat het wat is om te expirimenteeren
ik kan ook niet zo goed duits ik kan er niet wijs uit woorden of er een controler bij zit
en of de resolutie nu 640x480 of 1024x768 is
en voor €13 is ook erg wijnig
hij bied dus de lcd aan
link op ebay
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ory=31170&item=1948549083
http://www.cool-for-speed...ve/images/xxl/beamer.html
denken jullie dat het wat is om te expirimenteeren
ik kan ook niet zo goed duits ik kan er niet wijs uit woorden of er een controler bij zit
en of de resolutie nu 640x480 of 1024x768 is
en voor €13 is ook erg wijnig
hij bied dus de lcd aan
link op ebay
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ory=31170&item=1948549083
[ Voor 17% gewijzigd door MokerHamer op 08-01-2003 01:37 ]
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
voor 13 euro krijg je alleen de bouwtekeningen, niet het ding zelf hoor
zijn er btw al gotter's die goede resultaten hebben gehaald met hun zelfbouwproject, zo ja, spec's en pic's please
Verwijderd
Geen matches
Nu vroeg ik mij toch de meeste dvd's zijn in resolutie rond de 640x 272. Is het dan wel nodig om een hogere resolutie te nemen??
een NTSC-film is max 640*480 (of mischien 720*480??)
Een PAL-film is 720*576.
In Europa is het dus wel aan te raden om > 640*480 te hebben. (Bijv 800*600)
Er zijn namelijk best wel veel films ook 4:3 en om die nu van 576 beeldlijnen naar 480 beeldlijnen te rescalen ziet er niet uit.
Een PAL-film is 720*576.
In Europa is het dus wel aan te raden om > 640*480 te hebben. (Bijv 800*600)
Er zijn namelijk best wel veel films ook 4:3 en om die nu van 576 beeldlijnen naar 480 beeldlijnen te rescalen ziet er niet uit.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
ik heb een Samung 151S contrast 330:1 en de response time is 25ms
verder 1024x768 en 30cm x 23cm groot
als ik dit scherm gebruiken icm een overhead projector wat voor resultaten kan ik dan verwachten
verder 1024x768 en 30cm x 23cm groot
als ik dit scherm gebruiken icm een overhead projector wat voor resultaten kan ik dan verwachten
Reality beats fiction by far!
Ik heb een aanbod gekregen om dit Panel over te kopen....maar heeft iemand er ooit van gehoord?
Megashow C3300 Projection Panel
Computer display for use with Overhead Projectors
Compatible with PC/MAC computers
15pin VGA Connector with Adapter Box for S/Video
Hard Flight Case
Manual and All cables Supplied
voor wel 75 euro...
als die adapter is wat ik denk dat het is..kost die toch alleen al rond de 80 euro?
Hard Flight Case
voor wel 75 euro...
als die adapter is wat ik denk dat het is..kost die toch alleen al rond de 80 euro?
ehhhh..HOI
Verwijderd
Geen matches
Ja wil wel eens een keer resultaat zien van huiskamer met zon ding erin en zon lcd is elke daar geschikt voor of niet ???
Verwijderd
Geen matches
leer eerst is nederlands en komma's plaatsen. Een huiskamer kan heel groot zijn en heel klein, Daarnaast ook heel donker of heel veel licht. Wees wat duidelijker.
Zoek ff wat specs op maar ik zou um voor dat geld zo kopen (denk ikkRiZzZiZ schreef op 15 January 2003 @ 19:18:
Ik heb een aanbod gekregen om dit Panel over te kopen....maar heeft iemand er ooit van gehoord?
Hard Flight Case
voor wel 75 euro...
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
is er niet een inkoopactie voor alle benodigdheden?
dan heeft iedereen dezelfde specs. en zijn problemen samen makkelijker op te lossen...
Er moet ergens een fabriek zijn die alleen kleine plasma-schermpjes maakt, zonder bijbehorende omhuizing.
dan heeft iedereen dezelfde specs. en zijn problemen samen makkelijker op te lossen...
Er moet ergens een fabriek zijn die alleen kleine plasma-schermpjes maakt, zonder bijbehorende omhuizing.
Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick
Ja, maar zit zo een bedrijf niet ergens in China, Taiwan ofzo? (GoT-excursie
)
Maar goed, als iemand het weet, ik denk dat er best een leuke inkoopactie van kan komen
Maar goed, als iemand het weet, ik denk dat er best een leuke inkoopactie van kan komen
==
hoi
eio.com heeft dat soort dingen wel, maar ik denk dat met omhulsel completer is met aansluitingen enzo
Owww .... dat is me ff ontschoten - ik GoT de laatste tijd minder (geen kabel meer, maar modempje in studentenhuis)ShittyOldMan schreef op 13 May 2003 @ 00:57:
Huishoudelijke mededeling, voordat je spannende ideeën gaat bedenken
Einde aan de Inkoopacties
Als iemand een voordelig schermpje heeft, laat het dan ff weten!
==
hoi
hier zou ik me graag bij aansluiten 
altijd opzoek naar een mooi lcd schermpje voor projectiedoeleinden, en met de huidige lcd technieken kan ik me niet voorstellen dat dit nog zo duur hoeft te zijn.
altijd opzoek naar een mooi lcd schermpje voor projectiedoeleinden, en met de huidige lcd technieken kan ik me niet voorstellen dat dit nog zo duur hoeft te zijn.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Koop een baksteen.
Loop naar een lokale PC-boer.
Doe dit 's nachts.
[censuur]
loop hard weg met je gekochte waar.
Heeft iemand een legaler alternatief?
Doe dit 's nachts.
[censuur]
==
hoi
Een 10-stappenplanEusebius schreef op 19 May 2003 @ 22:27:
Koop een baksteen.
Doe dit 's nachts.
[censuur]
- Kom een kennis na een paar jaar weer eens tegen
- help hem met wat problemen
- merk op dat hun (te grote) beamer niets is voor zijn bedrijfje, voor presentaties (te zwaar, te lang afstellen)
- kennis merkt op dat de beamer al lang afgeschreven is en dat ze een excuus zoeken om een kleinere te kopen
- stel voor de gein voor om 'm voor hun "af te voeren"
- kennis belt met mede-oprichter van zijn bedrijfje
- maak samen afspraak wanneer de beamer op te halen
- verifieer voor de zekerheid toch even het overname-bedrag (0,00 euro)
- haal beamer op
- bij erge last van de rug, even denken aan beamer in de huiskamer.
en het resultaat:

Ik geef toe, 10 stappen is mischien wat veel werk, maar goed, daar is het een hobby voor
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
weet je nog iemand die zo een stappenplan heeft net als je kennis,...want ik ken nog iemand die net zo een 10 stappenplan heeft net al jouw
lucky b****
lucky b****
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Geen matches
het zou erg vet zijn als iemand een inkoopactie zou gaan houden, hoop dat dat er nog van komt
deze link had ik ook nog gevonden:
deze link had ik ook nog gevonden: