Beamer zelf bouwen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
als ik nu zon klein hand tvtje uit elkaar sloop en het lcd deel in een dia projector doe (wel eerst de backlight enzo van het scherm afgehaald dat ie dus licht door kan laten) zou dit dan kunnen werken?

het tvtje aansluiten is me al gelukt dus dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Move VB --> [forum=9] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Geen matches
Lijkt me absoluut af te raden. Bovendien zijn die schermen niet bedoeld als doorzicht schermen. En de resolutie is dermate laag dat je een slecht beeld zult gaan krijgen, als het al werkt. Bovendien moet je toch met lensen ed. aan de gang gaan. Het is gewoon te lastig en het resultaat wat je ermee kunt behalen zal ws. zeer teleurstellend zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:18
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op donderdag 13 juni 2002 09:36 schreef Pee het volgende:
Kijk eens op:

http://www.geocities.com/zark5150/projector.html
Als ik die plaatjes op zijn site zie, dan ziet dat er wel erg netjes uit :)

Helaas staat nergens Hoeveel het em heeft gekost. Ik vraag me af of je dit niet heel erg mooi kan combineren met waterkoeling :)
voor zover ik weet wordt de levensduur van de lampen beperkt door de warmte ontwikkeling.
als je nu een volgende opstelling zou maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
________|  |_________
|            |
|            |
| \        / |
|  \     ++ /  |
|   \___________/   |
|    ===========    |
|___________________|

"=" : koperen Waterblok
"_" : spiegel
"+" : lamp

daar zou je toch een hele redelijke warmte afgifte mee kunnen bereiken ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

mollie

Geen matches
leuk projectje.. hij zegt voor onder de 200$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52

dodo79

witte dikke tonnie

Geen matches
Op donderdag 13 juni 2002 09:27 schreef tbusquet het volgende:
Lijkt me absoluut af te raden. Bovendien zijn die schermen niet bedoeld als doorzicht schermen. En de resolutie is dermate laag dat je een slecht beeld zult gaan krijgen, als het al werkt. Bovendien moet je toch met lensen ed. aan de gang gaan. Het is gewoon te lastig en het resultaat wat je ermee kunt behalen zal ws. zeer teleurstellend zijn.
Ik heb ondertussen aardig wat projectoren van binnen gezien, en in principe mogelijk.
Een lcd is altijd! een doorzichtig scherm!!
er zit namelijk altijd een backlight achter.
Bij een lcd projector is dit niet anders
Wat betreft de resolutie heb je wel gelijk, en idd heb je wel lenzen nodig om het beeldformaat te weizigen en scherp te krijgen.
er zit 1 maar aan dit "project".
een lcd scherm kan absoluut niet tegen hitte, daarvan wordt tie pikzwart nl.
dus moet je meteen na de lamp een uv filter plaatsen die het uv licht (de warmte dus) uit het licht haalt.
de lamp kun je best met een ventilator koelen.
En koel ook je lcd, die wordt alsnog warm!!!

Dit bericht is getikt met een laptop een een sony vpl-cs3 lcd projector :)

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Geen matches
Op donderdag 13 juni 2002 21:38 schreef dodo79 het volgende:

[..]

Ik heb ondertussen aardig wat projectoren van binnen gezien, en in principe mogelijk.
Een lcd is altijd! een doorzichtig scherm!!
er zit namelijk altijd een backlight achter.
Bij een lcd projector is dit niet anders
Wat betreft de resolutie heb je wel gelijk, en idd heb je wel lenzen nodig om het beeldformaat te weizigen en scherp te krijgen.
er zit 1 maar aan dit "project".
een lcd scherm kan absoluut niet tegen hitte, daarvan wordt tie pikzwart nl.
dus moet je meteen na de lamp een uv filter plaatsen die het uv licht (de warmte dus) uit het licht haalt.
de lamp kun je best met een ventilator koelen.
En koel ook je lcd, die wordt alsnog warm!!!
Ehm... UV-licht =! warmte....

IR-straling = warmte

UV zal vast niet gezond zijn voor het schermpje... maar dan om andere redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Geen matches
Op donderdag 13 juni 2002 21:41 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ehm... UV-licht =! warmte....
Je hebt drie soorten UV.
UV A: geen warmte
UV B en C geven wel warmte af. En zijn best wel schadelijk.

UV C komt gelukkig bijna niet voor op aarde want dit is zeer gevaarlijk.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Er is een verschil in warmte en energie. Alle straling bevat energie, en sommige soorten straling zetten die energie om in warmte en andere werken ioniserend. (FF kort door de bocht.)

Ff on topic, je moet niet al teveel nadenken over dat filter als je er geen verstand van hebt, zorg gewoon dat je goedkoop aan zo'n ding kan komen dat normaal in een projector zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 09:47

NaWA

Hai, I Copy desu!

Matched: overhead
Ik gebruik hier thuis gewoon een LCD-Paneel (zo'n grote) en projecteer dat mbv een overheadprojector tegen de muur..

Dat levert me een 2 bij 2 meter (kan nog groter.. maar dan moet ik een muur uitbreken om de overheadprojector meer naar achter te plaatsen) scherp beeld op tegen de muur...

Paneeltje heeft gewoon video/s-video en een computer ingang (via een Y kabel). En eet NTSC PAl en SECAM signalen.

Owh ze zijn heel erg tsjiep (cheap) te vinden op http://www.ebay.de/ als je ff goed zoekt.

foto's hier: http://nawa.mine.nu/LCD-Paneel-PICZ/

Maar ja zelfmaken is ook wel leuk, dan heb je ook nog de patsfactor van: check wat ik gemaakt heb >:)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55
Op vrijdag 14 juni 2002 00:23 schreef NaWA het volgende:
Ik gebruik hier thuis gewoon een LCD-Paneel (zo'n grote) en projecteer dat mbv een overheadprojector tegen de muur..

Dat levert me een 2 bij 2 meter (kan nog groter.. maar dan moet ik een muur uitbreken om de overheadprojector meer naar achter te plaatsen) scherp beeld op tegen de muur...

Paneeltje heeft gewoon video/s-video en een computer ingang (via een Y kabel). En eet NTSC PAl en SECAM signalen.

Owh ze zijn heel erg tsjiep (cheap) te vinden op http://www.ebay.de/ als je ff goed zoekt.

foto's hier: http://nawa.mine.nu/LCD-Paneel-PICZ/

Maar ja zelfmaken is ook wel leuk, dan heb je ook nog de patsfactor van: check wat ik gemaakt heb >:)
Damn, resultaat ziet er best goed uit!

Wat is Cheapo voor die displays?? Kan ze niet vinden op dat ebay van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

tussen de 50 en 300 euro meestal...

zoek eens op "overhead"

hier al wat gevonden:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2031917194
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1358616728
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2031498767
http://listings.ebay.de/aw/plistings/list/category15366/index.html <- onder deze listing staan er meestal wel veel...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2030291119 < dis een goeie :)

zoek verder zelf maar door >:)

(owh en je moet dan dus ook een Overheadptojector hebben. Neem minimaal een van 3500 of 4000 lumens, anders issie te zwak)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Matched: overhead, beamer
es ff kijken, overhead display + projector +/- €250,-
waterkoeling om t ding geruisloos te maken +/- €250,-
extra kosten en hout voor de wegwerking +/- € 50,- +
---------
€550,-
is dus behoorlijk duur, het kan natuurlijk goedkoper, maar ik zou t niet anders willen :)
Dan ligt het eraan of je zon overheadprojector lamp vaak moet vervangen, en wat deze kosten.
Anders is het een beter idee om een 2e hands beamer te kopen. Maar áls daar dan ook iets aankomt...
En daar komt bij dat ik liever aan zelfbouw doe :)

hoe hoog is de resolutie van je schermpje, NaWa ?
en is films kijken een beetje leuk op t ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Geen matches
Op donderdag 13 juni 2002 21:47 schreef thedolf het volgende:

[..]

Je hebt drie soorten UV.
UV A: geen warmte
UV B en C geven wel warmte af. En zijn best wel schadelijk.

UV C komt gelukkig bijna niet voor op aarde want dit is zeer gevaarlijk.
Nu ben ik even razend benieuwd waar je die info vandaan hebt.

Ben je overigens wel van op de hoogte dat jouw gevaarlijke UV-B in de huid nodig is om Vitamine D te vormen? En dat UV-B zorgt voor de verkleuring van de huid om zodoende bescherming tegen zonlicht op te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: beamer
Op donderdag 13 juni 2002 08:27 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
als ik nu zon klein hand tvtje uit elkaar sloop en het lcd deel in een dia projector doe (wel eerst de backlight enzo van het scherm afgehaald dat ie dus licht door kan laten) zou dit dan kunnen werken?

het tvtje aansluiten is me al gelukt dus dat is geen probleem
het lijkt mij een niet zo'n goed idee om dat te doen. Dat tv tje is niet voor dit soort doeleinden geschikt. het lijkt me beter om eens een beamer open te schroeven en kijken hoe zo'n ding werkt. dat lijkt me stukken beter en kan je em veel beter bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Op donderdag 13 juni 2002 09:36 schreef Pee het volgende:
Kijk eens op:

http://www.geocities.com/zark5150/projector.html
leuke link alleen werkt hij helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

4POX

Everybody is wired

Ik wil ook dolgraag een beamer bouwen. Alleen ik kan helaas geen pinout vinden van een RGB tft schermpje wat ik heb liggen..

Kan 1 van jullie mij helpen aan de informatie waar ik op zoek naar ben !!

Voor meer info zie : [topic=501051/1/25]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 09:58 schreef daruler2k2 het volgende:

[..]

het lijkt mij een niet zo'n goed idee om dat te doen. Dat tv tje is niet voor dit soort doeleinden geschikt. het lijkt me beter om eens een beamer open te schroeven en kijken hoe zo'n ding werkt. dat lijkt me stukken beter en kan je em veel beter bouwen.
dit wil ik best doen maar ik heb geen beamer die ik open kan schroeven

ik moet gewoon een redelijke oplossing hebben om dvd's en divx enzooi af te kunnen spelen op een projectie scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op vrijdag 14 juni 2002 08:00 schreef Atgast het volgende:

[..]

is dus behoorlijk duur, het kan natuurlijk goedkoper, maar ik zou t niet anders willen :)
Dan ligt het eraan of je zon overheadprojector lamp vaak moet vervangen, en wat deze kosten.
Anders is het een beter idee om een 2e hands beamer te kopen. Maar áls daar dan ook iets aankomt...
En daar komt bij dat ik liever aan zelfbouw doe :)

hoe hoog is de resolutie van je schermpje, NaWa ?
en is films kijken een beetje leuk op t ding ?
Ik heb hem dus wat goedkoper... Btw watercooling voor in je OHP :? Hoe wil jij een lampje watercoolen :7

Overheadprojectorlamp: ligt eraan welke overheadprojector... Bij mij gaan de lampjes like 150 uur mee in totaal.. en ze kosten minder dan 11 euro.

Hij is 640x480 en films kijken gaat perfect op het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 09:35
Geen matches
... Btw watercooling voor in je OHP :? Hoe wil jij een lampje watercoolen :7
Ik ben ook al enige tijd aan het nadenken over het bouwen van zo'n ding en had zelf het idee om een duiklamp te gebruiken.
Sommige van die dingen geven enorm veel licht en je kan ze in het water koelen. Sterker nog, ze MOETEN in water worden gekoeld anders branden ze door!
Enige nadeel is dat de echt krachtige lampen met accu's werken en een kleine aanpassing nodig hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Geen matches
Op vrijdag 14 juni 2002 12:14 schreef vargo het volgende:

[..]

Ik ben ook al enige tijd aan het nadenken over het bouwen van zo'n ding en had zelf het idee om een duiklamp te gebruiken.
Sommige van die dingen geven enorm veel licht en je kan ze in het water koelen. Sterker nog, ze MOETEN in water worden gekoeld anders branden ze door!
Enige nadeel is dat de echt krachtige lampen met accu's werken en een kleine aanpassing nodig hebben!
Hoeveel volt?? 12 of 24 is wel te doen, gewoon een grote trafo, zijn redelijk gangbaar (en betaalbaar als je ff een dumpding scoort)

Ik zit zelf aan een gemodde bouwlamp te denken. Maar hoeveel watt?? Warmte is wel op te lossen, goeie fan erin, 2 lagen glas ervoor, tussenlagen ook weer gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik ben nog meer aan het zoeken geweest en kwam toevallig bij een forum waar ze zeggen dat dat wel mogelijk is met zon minit tv dingetje alleen de res kan slecht zijn.. dat valt bij die van mij wel mee is een hires gevalletje van 800 bij 600 dus is meer als genoeg dacht ik zo
t enigste wat er event. bij zou moeten is een extra koeler maar aangezien hun uit gaan daarbij van een 300 w lamp en ik maar een 75 w heb (die nog meer als genoeg licht op brengt (tenminste bij dia's)) zal dat denk ik geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Dit gaat heel vet worden volgens mij :P

Als we nu eens stap voor stap beredeneren welke onderdelen nodig zijn, dan hebben binnenkort heel veel tweakers een thuisbios :7

Lamp: hoeveel watt, lichtopbrengst minimaal ?
LCD: minimale res ?
Lens: wat voor een, waar koop je die en voor hoeveel ?
Hoe koel je de lamp ? (ben zelf zwaar waterkoel-fan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Op vrijdag 14 juni 2002 14:18 schreef Atgast het volgende:
Dit gaat heel vet worden volgens mij :P

Als we nu eens stap voor stap beredeneren welke onderdelen nodig zijn, dan hebben binnenkort heel veel tweakers een thuisbios :7

Lamp: hoeveel watt, lichtopbrengst minimaal ?
LCD: minimale res ?
Lens: wat voor een, waar koop je die en voor hoeveel ?
Hoe koel je de lamp ? (ben zelf zwaar waterkoel-fan :))
Kewl, gezamelijk beamerbouw project :)

LCD Res is 640x480 al genoeg imho... iig voor films enz.
800x600 is leuk, maar dan wordt het zo duur :(

Overigens zijn er toch ook van die PSX-One displays? Komen in OCE wel eens langs. VGA-In is imho niet perse noodzakelijk, composite in vind ik genoeg. Rest doen we wel via TVout

Lamp ben ik ook benieuwd naar, hoeveel watt is nodig?
Laat zeggen 600-700 beamerlumen, hoeveel W is dan nodig voor ons zelfbouw ding?
En wat voor type?? is bv een bouwlamp bruikbaar of levert die te geel licht ? (Verkleuring)
Echte beamerlampen zijn fucking duur.. Wel helder wit, maar ja, een KLEIN beetje minder vind ik niet erg, prijs is ook handig.

Lens.. Je kan zo'n overhead lens misschien wel gebruiken.. weet ik eik niet..

Koeling.. Ik teken wel ff mijn idee.. moet best mogelijk zijn tot een wattje of 500 :)
Zolang (Zoals genoemd) je LCD zelf maar NIET warm wordt..
Misschien kunnen we iets van een peltier modden zodat we warme lucht eruit blazen, en de gekoelde lucht (koel een koelblok?) via een fan erdoor heen jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik heb 2 koelers (net zoals in een pc) maar dan op 230 draait goed en koelen lekker
en een normale dia projector die ik open gehaald heb en de lcd scherm in het dia deel gedaan
wat je kan doen is een ir uv filter voor de lcd dan wordt hij minder heet maar dat is niet altijd nodig
zorg wel dat er nooit meer als 50 graden bij de lcd komt want deze mag max 60 hebben en kan bij 50 het beeld gaan misvormen
dus goede koeling is heel fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
en voor de lcd de min res zou 640 bij 480 inderdaad genoeg moeten zijn maar het kan natuurlijk altijd beter :P
de lamp ik heb 75 w en dat is genoeg voor bij mij
(beeld is 3 bij 2 meter met deze projector maar dan moet het wel goed donker zijn) de originele lamp was 200 w maar die werd me te heet voor de lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Op vrijdag 14 juni 2002 14:36 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
en voor de lcd de min res zou 640 bij 480 inderdaad genoeg moeten zijn maar het kan natuurlijk altijd beter :P
de lamp ik heb 75 w en dat is genoeg voor bij mij
(beeld is 3 bij 2 meter met deze projector maar dan moet het wel goed donker zijn) de originele lamp was 200 w maar die werd me te heet voor de lcd
Wattage lamp zegt weinig, een 75W speciale lamp kan stukken meer licht geven dan een 150W normale lamp..

Wat voor type lamp moet je gebruiken? En wat voor lichtsterkte moet dat ding? En hoe zit het met lichtkleuren? Wit licht is duur, hoeveel maakt iets geel (normaal halogeen?) uit?

Edit:
[topic=498124]

Is zo'n schermpje te modden?? of is zo'n overhead-ding goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je loopt tegen een aantal probblemen op.
De lcd wordt erg heet en de LCD is niet bestand tegen de hitte. :(
Vooral de aansluitingen van de electronica naar de aansluiting van de lcd.
Vaak bestaat dit uit kunststof printplaat.
Ook de elctronica mag niet warm worden.
Indien de tin op de print plaat ze warm wordt deze na enige tijd bros en gaat los laten.
Uit eigen ervaring.
De lcd's in de projectors kunnen er wel tegen.
de lamp van een dia projector geeft te weinig licht.
Maar het idee is wel erg Cool 8-).
Dus esume Let op de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 14:46 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Wattage lamp zegt weinig, een 75W speciale lamp kan stukken meer licht geven dan een 150W normale lamp..

Wat voor type lamp moet je gebruiken? En wat voor lichtsterkte moet dat ding? En hoe zit het met lichtkleuren? Wit licht is duur, hoeveel maakt iets geel (normaal halogeen?) uit?

Edit:
[topic=498124]

Is zo'n schermpje te modden?? of is zo'n overhead-ding goedkoper?
ik heb er nu een normaal halogeen in zitten komt bij de lokale doe het zelf zaak vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ik weet dat het veel leeswerk is maar op dit forum staat een hoop info: http://www.diyaudio.com/forums/
en in deze topic gaat het specvial over die dingen zoals ik ze wou... :
http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=a6d15b26837528d8dd7e578803bcb277&threadid=3634&perpage=15&pagenumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Geen matches
Iemand trouwens ook een idee of er ergens (goedkoop)
kleine LCD schermpjes zijn? 3x2 cm ofzo???

En een defecte digicam dan???
Die van mij heeft TVout, dus het videosignaal is composite.. Hoe gaat dit naar het display zelf? Als dat composite is, kun je ook een ander signaal aanbieden op dat scherm.

Die vervolgens eruit tweaken, vastlijmen/solderen/whatever en een diaprojector in schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
kijk eens op die links die ik gaf daar staat een hoop info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 09:18

Denhomer

Doh !

Geen matches
Ik heb even wat topics gelezen, en velen gebruiken een 14 * 10 cm lcd display.
Ze zijn ook bezig met een led lightsource, dus met high brightness leds.
Daar een hele cluster van, paar spiegels erbij, lichtbundel concentreren met speciale lens en richten op lcd display, en daarna met lens projecteren op muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander idee is een display uit een laptop en die dan op een overhead projector plaatsen.
Gaat een stuk beterzelf ook gedaan.
(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 09:18

Denhomer

Doh !

Geen matches
De star o leds in deze shop kan je wel gebruiken voor led lichting van je lcd scherm
http://www.markhannahsurplus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Geen matches
TL-buizen geven vrijwel wit licht.
Een bijkomend voordeel is dat je die dingen in vrijwel alle vormen, maten en vermogens kunt krijgen.
Ze geven ook vrij weinig warmte af.
Wanneer je met een paar handig geplaatste spiegels en lenzen het licht een beetje fatsoenlijk kunt bundelen, denk ik dat je een redelijk goedkope oplossing hebt.
in ASCII-art maar ff een schetsje maken van de spiegelsopstelling....
code:
1
2
3
4
  /   \
 /     \
/  TL's \
|_______|

De streepjes zijn dan dus de spiegels

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Geen matches
Op vrijdag 14 juni 2002 17:22 schreef TD-er het volgende:
TL-buizen geven vrijwel wit licht.
Een bijkomend voordeel is dat je die dingen in vrijwel alle vormen, maten en vermogens kunt krijgen.
Ze geven ook vrij weinig warmte af.
Wanneer je met een paar handig geplaatste spiegels en lenzen het licht een beetje fatsoenlijk kunt bundelen, denk ik dat je een redelijk goedkope oplossing hebt.
in ASCII-art maar ff een schetsje maken van de spiegelsopstelling....
code:
1
2
3
4
  /   \
 /     \
/  TL's \
|_______|

De streepjes zijn dan dus de spiegels
TL is idd in erg witte kleuren... alleen is de lichtopbrengst niet vergelijkbaar met een beste halogeenlamp. Komt nog bij dat de hogere vermogens TL buizen veel te groot zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
we hebben hier zon daglicht lamp, die geeft ook hartstikke wit licht. tis een gewone lamp, alleen is de bulb blauw gekleurd.

is die te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
wat zou het aan matriaal kosten zijn als je zon lcd schermpje zelf inelkaar knutseld ?

laten we zeggen 640x480 geen backlight (doh)
en alles drop en eran zodat je em alleen nog maar met zon 9 polige subd stekker hoeft in te steken ?
ohja, en natuurlijk de voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:00

Giblet

Dingen

Geen matches
is dat niet onwijs onwijs onwijs moeilijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb het al eens geprobeerd.Khad alles in een kartonnen doos gebouw. Om het uit te proberen.

Ik gebruikte een 'oude' laptop. EN heb dat scherm gebruik.

Ik had 3 problemen.

-Ik kreeg het beeld ondersteboven.
-Ik had te weinig licht
-Te waazig, maar dat kan ook door te weinig licht komen.

Als lens gebruikte ik een groot vergrootglas. In prenciepe lukte het wel. Ik had alleen geen Felle lamp om er achter te houden dus daardoor het ik het later opgegeven maar t lijkt me wel cool om weer opnieuw te proberen.

Ik gebruikte toen een Halogeen lamp(bureuaulamp)
Maar het KAN wel.

Het koste mij trouwens helemaal nix, het was ook meer een testmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zaterdag 22 juni 2002 19:45 schreef intercrazy het volgende:
Ik heb het al eens geprobeerd.Khad alles in een kartonnen doos gebouw. Om het uit te proberen.

Ik gebruikte een 'oude' laptop. EN heb dat scherm gebruik.

Ik had 3 problemen.

-Ik kreeg het beeld ondersteboven.
-Ik had te weinig licht
-Te waazig, maar dat kan ook door te weinig licht komen.

Als lens gebruikte ik een groot vergrootglas. In prenciepe lukte het wel. Ik had alleen geen Felle lamp om er achter te houden dus daardoor het ik het later opgegeven maar t lijkt me wel cool om weer opnieuw te proberen.

Ik gebruikte toen een Halogeen lamp(bureuaulamp)
Maar het KAN wel.

Het koste mij trouwens helemaal nix, het was ook meer een testmodel
JAAA daar zeg je wat, ik heb nog een oude laptop !

die mag ik daarvoor wel slopen, maar dan de vraag hoe krijg ik het beeld van mijn tv op dat laptop scherm ?
(tis een oude beestje, PI 75 :))

dat je beeld werd omgedraaid komt trouwens door het feit dat je een vergrootglas gebruikte.
zijaanzicht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 /\ 
|  | vergrootglas
|  |
 \/

/|
| | de benodigde lens
| |
 \|

daar zie je in feite al waar t probleem zit :)
das wel wat simnpel gezegd, maar een vergrootglas is te sterk, en de stralen zullen dus worden omgedraaid. als je het scherm op zon 5 cm afstand had gehouden had t wel gewerkt :) wel niet groter dan je duim, maar toch :D

maar nogmaals, hoe krijg ik het beeld van mijn computer op mijn laptopscherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De laptop die ik gebruikte was een P 200, Ik kan daar dus net aan VCD films op afspelen dan.

Zit in de jouwe een netwerkkaart?
Anders zouje via je computer aan je laptop met netwerkkaart Beeld kunnen streamen en dat projecteren. Of moet je daar dan ook een snelle laptop voor hebben?

(Kan het trouwens wel met vergrootglas als lens en daar een scherp beeld mee krijgen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Geen matches
* Xandrios is ff creatief bezig geweest met MS PAINT :)

ik heb hetvolgende bedacht:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/beamer.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/oragne.JPG
Stel goedkope lampen, wit licht, hoog wattage, warmte maakt niet uit. (wordt goed gekoelt)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/rood.JPG
Warme lucht

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/blauw.JPG
koude lucht

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/geel.JPG
Wit/geel licht

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/bruin.JPG
120mm 12V ventilatoren (@ 8V oid)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/groen-bruin.JPG
LCD uit bijv. de PSX 1

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/groen.JPG
Lens

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/grijs.JPG
uiteindelijke videobeeld.

Zou zoiets werken :?
En kun je bij zo'n LCD uit een PSX1 gewoon de achtergrondveerlichting wegslopen? dat je dan een soort zacht-plasticke LCD overhoud, welke helemaal helder doorzichtig is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen matches
Op zaterdag 22 juni 2002 20:17 schreef Cutebritney het volgende:
...
Ik neem aan dat dit een bovenaanzicht is en geen zijaanzicht. Als dat idd zo is dan zou ik de ventilatoren voor de warme lucht af te voeren in de bovenkant plaatsen. Aangezien warme lucht stijgt koelt dit net iets beter.
Voor de rest ziet dit er best goed uit :).
Ik wil ook wel graag een tuisbioscoop :9~.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen matches
Op zaterdag 22 juni 2002 20:22 schreef Smackers het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit een bovenaanzicht is en geen zijaanzicht. Als dat idd zo is dan zou ik de ventilatoren voor de warme lucht af te voeren in de bovenkant plaatsen. Aangezien warme lucht stijgt koelt dit net iets beter.
Voor de rest ziet dit er best goed uit :).
Ik wil ook wel graag een tuisbioscoop :9~.
das waar ook :P

zo dan: (zijaanzicht)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/siet/beamer/beamer.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
zou t zo ook kunnen ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/beamer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen matches
Op zaterdag 22 juni 2002 20:32 schreef Atgast het volgende:
zou t zo ook kunnen ?

[afbeelding]
lijkt me niet...

Zie dan dat je een heel klein LCD te pakken krijgt, die je IPV een dia in de diaprojector schuift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dat zal nooit lukken je heb de lens voor je lcd scherm. Je moet een lens Na je Lcd scherm doen die t beeld vergroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op zaterdag 22 juni 2002 20:35 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

lijkt me niet...

Zie dan dat je een heel klein LCD te pakken krijgt, die je IPV een dia in de diaprojector schuift :)
Dat hele kleine LCD tje die zou je uit een Digitale (video)Camera kunnen halen. Alleen hoe je die aansluiten moet weet ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen matches
Dit is een goede site:

http://www.diyprojectors.com

En hier is op die site een filmpje te vinden:

http://www.diyprojectors.com/motion.htm

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/avatar/beam2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Oops verkeerde knopje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
ik ga nu ff de backlight van de lcd afslopen :)

dan kan het testen beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
tip van de dag, als je het contrast probeert bij te stellen, pak dan vooral de inverter eens vast :)

trouwes, wat een akelig witte lammp heb je nodig om dit te laten slagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Geen matches
Ik wil dit dus ook proberen..

Alleen.. mogelijke schermen..

1. PS-One display.. wat voor resolutie heeft zo'n ding?

2. dig. camerascherm, is dezelfde maat als een dia. (lekker simpel) maar hoe aansturing/resolutie?

3. Portable kleurenLCD televisie.. wat is hiervan de resolutie?

En hoe kom je het beste aan de juiste lenzen enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zaterdag 22 juni 2002 22:16 schreef DJSmiley het volgende:
Ik wil dit dus ook proberen..

Alleen.. mogelijke schermen..

1. PS-One display.. wat voor resolutie heeft zo'n ding?

2. dig. camerascherm, is dezelfde maat als een dia. (lekker simpel) maar hoe aansturing/resolutie?

3. Portable kleurenLCD televisie.. wat is hiervan de resolutie?

En hoe kom je het beste aan de juiste lenzen enz?
ps1 zal wel max 640x480 hebben,. die andere schermen hebben allemaal een te lage reso denk ik

mijn vinger tinteld enigzinds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen matches
damn... wat leuk en interressant allemaal!!!!

* Gutteguttegut blijft dit topic volgen!!!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
mijn vinger reageerd weer normaal op mijn hersenen, gelukkig :)

maar nu wil ik morgen eigenlijk wel een beeld krijgen uit mijn lcd schermpje :)

kheb hier een lens uit een verrekijker :P zon speelgoed ding jah :)
ik ga even meten hoever de brandpuntsafstand is, dan kan ik even een schetsje maken van hoe groot alles meot worden om een eventueel beeld te krijgen :)

in de tussentijd mogen jullie flink veel tips en trucks posten :)

[edit]
k, das geregeld :)

ff zien,
1/f = 1/v + 1/b

maakt: 1/f = 1/0.19 + 1/1.90 --> 10,5698mm
lijkt me sterk dat t brandpunt op 1cm ligt...

rare sh*t

bij nader inzien blijkt dat ik de bron gewoon op 17 cm van de lens moet plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Al resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 20-09 16:06
Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 01:20 schreef Atgast het volgende:
mijn vinger reageerd weer normaal op mijn hersenen, gelukkig :)

maar nu wil ik morgen eigenlijk wel een beeld krijgen uit mijn lcd schermpje :)

kheb hier een lens uit een verrekijker :P zon speelgoed ding jah :)
ik ga even meten hoever de brandpuntsafstand is, dan kan ik even een schetsje maken van hoe groot alles meot worden om een eventueel beeld te krijgen :)

in de tussentijd mogen jullie flink veel tips en trucks posten :)

[edit]
k, das geregeld :)

ff zien,
1/f = 1/v + 1/b

maakt: 1/f = 1/0.19 + 1/1.90 --> 10,5698mm
lijkt me sterk dat t brandpunt op 1cm ligt...

rare sh*t

bij nader inzien blijkt dat ik de bron gewoon op 17 cm van de lens moet plaatsen :)
een verrekijker heeft meerdere lenzen.
Wanneer je je oog precies op de brandpunts afstand van de lens zou houden, dan gaan de lijnen na de lens (de lijnen die aangeven waarbinnen je objecten kunt zien) vrijwel parallel. Oftewel dat is eigenlijk precies wat je wilt bij een verrekijker.
Voor een groter beeld, heb je inderdaad een grotere afstand nodig.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 08:39 schreef intercrazy het volgende:
Al resultaten?
nope

maar ik wil vandaag even mijn nieuwe opstelling proberen

dit had ik bedacht:

halogeenlamp -> laptop -> 17cm -> doos met lens -> papier waarop ik een beeld probeer te krijgen

als dit niet lukt, dan heb ik jullie hulp hard nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Veel suc6 :)

Post ff als t lukt he of foto's van t resultaat!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen matches
Heb je toevallig een foto van je lcd, zonder de achtergrondverlichting :?

'k ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 12:16 schreef Cutebritney het volgende:
Heb je toevallig een foto van je lcd, zonder de achtergrondverlichting :?

'k ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet :)
ga ik meteen maken, ik zie overigens alleen wat als ik het licht van de backlight gebruik, ik neem dus aan dat het heel speciaal wit licht moet zijn ?

ik maak wat foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik zat te denken om zo'n LCD tvtje om te bouwen tot beamer....
Alleen blijkt zo'n ding maar 90000 pixels te hebben, 350x260 ongeveer :(

Dus dat gaat ff niet werken, wil 640x480 min...
Ik moet dus eerst een schermpje hebben voordat ik verder kan...
Wil eik het idee van een overheadprojector nemen, zitten mooi grote lenzen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P1010002.JPG
Het lcd en backlight geval

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P1010003.JPG
het backlight ding (staat aan)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P1010004.JPG
lcd staan aan, backlight niet

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P1010005.JPG
lcd en backlight staan aan

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P1010007.JPG
het beeld van de lcd mits ie voor de backlight staat

je ziet, tis raar gedoe, en ik snap er niet veel van, maar jullie vast wel, dus leg het mij maar uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zo'n PSONE schermpje heeft volgens deze site (http://www.psxnation.com/reviews/hardwarereviews?idnumber=11) een resolutie van 480x220 met 256k kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 13:31 schreef iemeeltje het volgende:
Zo'n PSONE schermpje heeft volgens deze site (http://www.psxnation.com/reviews/hardwarereviews?idnumber=11) een resolutie van 480x220 met 256k kleuren.
hmm...das niet zo gek veel :(

en 256 kleuren; is dat genoeg om video mee te kijken :?
Op zondag 23 juni 2002 13:27 schreef Atgast het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

je ziet, tis raar gedoe, en ik snap er niet veel van, maar jullie vast wel, dus leg het mij maar uit :D
bedankt!

Ziet er wel wreeed uit :P
Ik had eigenlijk verwacht dat hij bijna doorzichtig zou zijn, maar hij is melk-wit achtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
weet iemand hoe ik nu dit lcd scherm geprojecteerd op mijn muur ga krijgen ? ik ga even onder testen met een zogenaamde daglicht lamp, maar ik heb t idee dat het meer is dan slechts de kleurtoon. Bedoel, met geel licht zou je toch enkele kleuren moeten doorkijgen, niet ?
Op zondag 23 juni 2002 13:45 schreef Cutebritney het volgende:

Ik had eigenlijk verwacht dat hij bijna doorzichtig zou zijn, maar hij is melk-wit achtig :D
hijs hartstikke donker hoor, dat witte is de backlight :)

t gaat om dat andere din

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 13:27 schreef Atgast het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ok, duidelijk.. ik zie alleen een bouwlamp erachter???

Let ff op dat een LCD max 50 graden mag worden ofzo, anders verneuk je 'm... en dat haal je met een bouwlamp errug snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 13:46 schreef Atgast het volgende:
weet iemand hoe ik nu dit lcd scherm geprojecteerd op mijn muur ga krijgen ? ik ga even onder testen met een zogenaamde daglicht lamp, maar ik heb t idee dat het meer is dan slechts de kleurtoon. Bedoel, met geel licht zou je toch enkele kleuren moeten doorkijgen, niet ?
lijkt me wel ja...

Maar als je dat scherm wilt gaan gebruiken; is het dan niet zo, dat je ook een lens nodig hebt van die grootte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 13:47 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Ok, duidelijk.. ik zie alleen een bouwlamp erachter???

Let ff op dat een LCD max 50 graden mag worden ofzo, anders verneuk je 'm... en dat haal je met een bouwlamp errug snel!
die bouwlamp had ik even gebruikt om te testen, en idd, hij was heeeel erg snel erg warm...

maar nogmaals, ik heb er tot nu toe geen kleurtje uit gehaald, behalve dan met de standaard backlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Op zondag 23 juni 2002 13:47 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

lijkt me wel ja...

Maar als je dat scherm wilt gaan gebruiken; is het dan niet zo, dat je ook een lens nodig hebt van die grootte :?
Lijkt mij dus ook.. daarom wou ik een klein display, kun je normale diaprojector-lenzen gebruiken.

Anders moet ik een overheadprojector modden dus :(
op jacht naar een 640x480 schermpje nu dus !

btw: heb je die blacklight diffuser er ook al uigesloopt?? zodat je ALLEEN je display overhoud? Die zou transparant moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 13:47 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

lijkt me wel ja...

als het goed is niet, het licht word diffuus uitgezonden, het licht gaat dus vanuit het bovenste hoekje van het scherm ook in een schuine lijn naar de lens :)

moet het licht misschien fluoriserend zijn ?
en zo ja, hoe maak ik dat/waar koop ik zon lamp/filter ?
I stumbled across a L.O.A. worklight at wal-mart for $25, so I thought what the hell I'll give it a try. It turned out to be a nearly perfect solution. The L.O.A. is a very high output fluorecent light that has a light output rated at 8,255 lumen and puts out very little heat. This is used not as a source light, such as a hologen or metal halide but as a super backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 13:48 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

btw: heb je die blacklight diffuser er ook al uigesloopt?? zodat je ALLEEN je display overhoud? Die zou transparant moeten zijn
heb ik, tis gewoon een 'glasplaatje'

maar ik heb een bepaalde soort lamp nodig om beeld te krijgen, en ik zou graag willen weten wat voor een er benodigd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zou je een foto willen maken van wat je tot nu toe in elkaar gezet hebt? of heb je allen nog los staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 14:14 schreef intercrazy het volgende:
zou je een foto willen maken van wat je tot nu toe in elkaar gezet hebt? of heb je allen nog los staan?
ik heb zonet de backlight unit uit elkaar gehaald, en heb nu de ccfl hier gewoon los liggen.

als ik maar eens een lamp had die fluoriserend licht kon geven...

ik maak wel weer een foto'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Je moet het wel ergens in bouwen he , Als je alles los achter elkaar houd dan 'ontsnapt' al het licht gewoon.

En t moet ook wel heel donker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P1010004%202%20(1).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P1010004%202%20(2).JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/P1010004%202.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Geen matches
Schijn eens met een felle (halogeen) zaklamp door je display? (Zaklamp er gewoon tegenaan)

Als het goed is, heb je dan wel goed beeld.. moet je alleen verder nog met lampen/koeling kloten,maar dan zou je iig iets moeten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 14:32 schreef DJSmiley het volgende:
Schijn eens met een felle (halogeen) zaklamp door je display? (Zaklamp er gewoon tegenaan)

Als het goed is, heb je dan wel goed beeld.. moet je alleen verder nog met lampen/koeling kloten,maar dan zou je iig iets moeten zien
zo'n bouwlamp is toch hartstikke halogeen ?
en die doet niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 14:33 schreef Atgast het volgende:

[..]

zo'n bouwlamp is toch hartstikke halogeen ?
en die doet niks :(
Als ik hier een oude laptop had, had ik ook wel geexperimeteerd.. maar ja, om m'n P3-750 nou te slopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
YEAH :D spaarlamp does the trick :)

helaas hebben die dingen nou niet echt een lichtopbrengst...

pardon, foutje :)
khad de ccfl op de achtergrond liggen... niet gedacht dat ie nog zo sterk zou zijn :)

maar ik weet iig waar het aan ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
volgens mij moet je dat scherm nog veel meer uit elkaar kunnen halen. bij mij was dat scherm niet zo donker zwart , zit er niet nog een laag plastic op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
Geen matches
Volgens mij zitter er meestal polarisatie filters onder en boven op een lcd.

Ik heb ongeveer het zelfde als Nawa

Afbeeldingslocatie: http://xanthorax.student.utwente.nl/images/CLTW000014_small.jpg
ohp projector met 3M lcd-paneel

Afbeeldingslocatie: http://xanthorax.student.utwente.nl/images/DCP03100_small.jpg
op het paneel

Afbeeldingslocatie: http://xanthorax.student.utwente.nl/images/DCP03101_small.jpg
Op het (jutte) doek

ohp heeft een 650W 230V A1/DYR lamp zou rond de 3200K moeten zitten en gaat volgens de specs 50 uur mee.
lcd paneel is een 3M 5150, max 640x480. Techniek weet ik zo niet maar elk pixel bestaat uit 3 streepjes (rood,groen,blauw) net als bij een tv.

Er zijn wel wat nadelen.
1. mijn kamer is te klein
2. lamp wordt heel heet (900C)
3. fans om te koelen maken veel lawaai

meer plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hoe ben je aan dat lcd paneel gekomen , en hoe duur was ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
Geen matches
ohp was 2e hands 75 euro
nieuwe lamp was 15 euro
paneel mocht ik voor 45 euro meenemen van mijn stage plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
de beeldkwaliteit ziet er wel goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jongens (en meisjes) ik vind dit een heel mooi idee maar wat is nou ongeveer de totale kosten (als je het goedkoop wilt doen) want ik zie hier verschillende manieren voorbij komen maar de kosten staan er vaak niet bij.En heeft iemand al een concreet bouwplan want ik zag wel wat Paint dingetjes staan maar daar staan dan geen prijzen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 23 juni 2002 16:01 schreef Mr_Hiney het volgende:
Jongens (en meisjes) ik vind dit een heel mooi idee maar wat is nou ongeveer de totale kosten (als je het goedkoop wilt doen) want ik zie hier verschillende manieren voorbij komen maar de kosten staan er vaak niet bij.En heeft iemand al een concreet bouwplan want ik zag wel wat Paint dingetjes staan maar daar staan dan geen prijzen bij.
ligt er denk ik aan of je een overhead projecto gaat gebruiken, of zelf wat bouwd...

Een overheadprojector = duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
http://www.radioelco.nl/ OUdio/Video
Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/avatar/lcd.JPG

Lcdcar - 5.7
5,7" LCD kleurenmonitor, geleverd met uitklapbare voet en standaard nippel. (excl. montagebeugel voor in de auto) Specificatie's : R-V-B delta, resolutie V960xH234, (224x640pixels), Ingang 3,5mm jackplug (koptelefoon). Video-audio HP ingebouwd (0,5Watt), Lichtsterkte en volumeregeling. Afmetingen : 180x145x48mm. Gewicht : 700 gram
Input :

Deze Lcd zou misschien gebruikt kunnen worden, hoe duur die is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 16:34 schreef intercrazy het volgende:
http://www.radioelco.nl/ OUdio/Video
[afbeelding]

Lcdcar - 5.7
5,7" LCD kleurenmonitor, geleverd met uitklapbare voet en standaard nippel. (excl. montagebeugel voor in de auto) Specificatie's : R-V-B delta, resolutie V960xH234, (224x640pixels), Ingang 3,5mm jackplug (koptelefoon). Video-audio HP ingebouwd (0,5Watt), Lichtsterkte en volumeregeling. Afmetingen : 180x145x48mm. Gewicht : 700 gram
Input :

Deze Lcd zou misschien gebruikt kunnen worden, hoe duur die is weet ik niet.
LOL

heb je die prijs gezien ?
€795 :P :P

Neem dan een PSX schermpje ofzo, heeft dezelfde reso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 16:36 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

LOL

heb je die prijs gezien ?
€795 :P :P

Neem dan een PSX schermpje ofzo, heeft dezelfde reso :)
Dat is de prijs niet, (denk ik)

Bij geen 1 van die dingen op de site staat een prijs dus waarom daarzo wel bij , volgens mij is dat wat anders.

Voor 795 euro kan je ook wel een 15 inch Tft scherm gaan halen, t lijkt sterk als dat ding echt zo duur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 16:01 schreef Mr_Hiney het volgende:
als iemand me kan zeggen wat voor ene lamp ik moet aanschaffen en waar dan kan ik je daar misschien mee helpen :)

ik zat zelf overigens te denken aan het combineren van ccfl's. Een bakje met die dingen ofso zou dat fel genoeg zijn ?

ook moet ik het volgenden nog eens proberen met mijn huidige middelen:
bovenaanzicht:
code:
1
2
3
4
 _
/.\

___

.= ccfl
/ _ \ = spiegels
___ = scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 16:44 schreef Atgast het volgende:

[..]

als iemand me kan zeggen wat voor ene lamp ik moet aanschaffen en waar dan kan ik je daar misschien mee helpen :)

ik zat zelf overigens te denken aan het combineren van ccfl's. Een bakje met die dingen ofso zou dat fel genoeg zijn ?

bovenaanzicht:
code:
1
2
3
4
 _
/.\

___

.= ccfl
/ _ \ = spiegels
___ = scherm
Om nou allemaal Ccfl's te kopen wordt denk ik een beetje erg duur. Als je een of 2 Bouwlampen er achter doet, Dat moet toch al fel genoeg zijn en genoeg Lichtopbrengst hebben. Volgens mij maakt het niet uit wat voor soort licht/lamp je gebruikt. Al is t maar een heel Felle lamp Met een groot licht bereik/vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen matches
Op zondag 23 juni 2002 16:44 schreef Atgast het volgende:

[..]

bovenaanzicht:
code:
1
2
3
4
 _
/.\

___

.= ccfl
/ _ \ = spiegels
___ = scherm
Als je mbv spiegels een soort "tunnel" maakt, zoals ook op mijn tekening, kun je ookwel andere lampen gebruiken lijkt me :)

Ik bedoel; de afstand tussen lamp <--> lcd is dan zo groot, en de lamp wordt gekoelt door een stel (stille) fans...

Ik dacht eraan om dan gewoon 1 (of meerdere) Bouwlampen te gebruiken....

Maarja, blijkbaar werkt dat niet ? Weet je echt zeker dat je ALLE filters hebt weggesloopt :?
want 't lijkt me dat het ook met ander licht gewoon zou moeten werken, alhoewel dan mischien de kleuren niet helemaal kloppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Geen matches
Halogeen schijnwerper; 500Watt. €12.50 >:)

Ik zie ook wat anders bij Conrad:

Witte leds !
5600 mcd --> €3.25

iemand een idee hoeveel licht dit is? :P
(zodat je dus kunt berekenen hoeveel led's je nodig zou hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
(ff over die halogeen lamp van 500 watt bij conrad)

Toepassing: Voor de verlichting van sportvelden, tennisbanen, skihellingen, langlauf loipes, parkeergarages en parkeerterreinen, etalageverlichting enz.

Als je er sportvelden en tennisbanen mee kan verlichten dan Heb je met denk ik 1 zon ding al licht genoeg en 2 ZEKER genoeg.

En dan nog een zon lichttunnel wat cutebritney zij Dat moet genoeg zijn.

(denk ik :) )
Pagina: 1 2 3 Laatste