[DHTML] Project "Snowstorm"

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Clay schreef op 23 oktober 2002 @ 22:18:

...

heb je voor 1 tile in de "oude" situatie al 4 tiles nodig, die moeten allemaal in hun eigen tablecell, en het aantal daarvan is ook beperkt. Ook het aantal images per tilesoort neemt toe. In ruitvorm heeft het bovenstaande voorbeeld er 4. een volle, een "op" en "neer", en een hoekstuk. op de onderstaande manier zouden er 7 nodig zijn. 2 voor op, 2 voor neer, 2 voor het hoekstuk, en een volle.
Ik zie dus nog niet wat het voordeel is van rechthoeken ipv ruiten. :/

Leg anders ff uit wat je precies bedoelt? :)
Goeiemorgen... Zullen we maar gewoon ruitvormige tiles nemen, zoals je al een tijdje gebruikt in de voorbeelden? Volgens mij werkt dat prima en je hebt het omreken-gebeuren toch al uitgedacht...

Dat idee van transparante tiles, die over andere tiles heengelegd kunnen worden is misschien wel leuk. Ik weet niet of het nodig is, echter. Ik zou 't gewoon simpel en straight-forward houden.

Gewoon ruitvormige tiles in rechthoekig raster, dus 2 lagen en niet meer. Geen gepiel, geen gedoe.

Zo, we kunnen weer verder. :)

:z :z werkuh... :O

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Even een verpakte schop :Y)

We gaan voor drie rassen:
-De mensen (nee, ok deze ontbreken weer eens niet)
-Een volk dat in harmonie leeft met de natuur, maar geen elf is (hoor ik night-elf? :P)
-Robots

Zo, ga maar ruziën

Dato DUO synth voor twee

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Ik ben het ermee eens. :P

Naja bijna dan. ;) Ik denk wel dat het wat moeilijk is om voor tree huggin' hippies (elfjes, red.) units te verzinnen die realistisch vergelijkbaar zijn met siegetanks, battedroids en cruisers. Houten constructies die ook maar 1 schot van zulk soort wapentuig overleven komen misschien wat onrealistisch over ;) Alhoewel datzeflde eigelijk ook geldt voor de zerg, en daar heb ik me tot nu (ja nu) toe ook nooit vragen bij gesteld. :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• David
Ja, als het jou lukt om met bananen (glave wurms van de muta's, red.) een toren in de fik te krijgen in het echte leven vind ik je ook knap :)

Ik ben zelf trouwens niet 100% blij met de robots als ras. Ze moeten wel een organische 'baas' hebben ofzo (hoor ik 'Borg'?)

Dato DUO synth voor twee

• Clay

Clay

cookie erbij?

Borg zijn 1337 :D
Heeft wel wat. elk voertuig is dan gewoon een andere maat borg-cube :P maar dan mogen de footmen wel "iets" harder lopen ;)

• David
We kunnen van ras 3 ook een ras maken dat alleen maar standaard units uitpoept in de basis, en dat al die unitjes zelf evolueren tot iets anders, maar dan op mechanische wijze. Ze staan met elkaar in contact via allerlei soorten straling (microgolf stralng voor energie-transport enzo). De mining-untis deployen zich op de resources en sturen ze door naar de basis die het weer verspreidt naar alle andere units.

Dato DUO synth voor twee

• Clay

Clay

cookie erbij?

schrijf je dit nog ergens op om later op terug te komen? :) anders is het straks vergeten op blz X in dit topic en doet niemand er meer wat mee, en dat zou zonde zijn :D Zo'n ras klinkt erg vet. Dan moet er ook goed geplaytest gaan worden om ervoor te zorgen dat het ras in balans is met de anderen (al is dat meer van belang voor MP, maar toch)

• David
Waar is drm als je hem nodig hebt? Een centrale website voor Snowstorm waar we ideeën kunnen posten zou wel handig zijn op dit moment.

Ik zal het allemaal even opslaan in het goede oude notepad :)

Dat balanceren moet trouwens wel net zo goed als in Starcraft of Warcraft, die balance is echt subliem! Het lijkt me ook handig om te beginnen met een building tree oid. Ik ga morgen wel even wat tekenen (mijn tekenkunsten stellen niks voor, maar er is vast iemand ie het uit wil werken).

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

php is alleen geschikt voor client/server connecties. Voor multiplier zul je moeten programmeren in C/C++/Java.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 00:21:
php is alleen geschikt voor client/server connecties. Voor multiplier zul je moeten programmeren in C/C++/Java.
Met remote scripting en/of xml-rpc kan je makkelijk communiceren met de server tijdens het spel hoor.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Om erg lange discussie te voorkomen ;) ben ik het met DiMension eens en wat Clay zegt met betrekking tot borg's vindt ik echt wel cool :+ Naar mijn idee kunnen we daar wel voor gaan... Lijkt mij in principe wel een goed plan....

DHTML-en zoals DHTML-en bedoelt was.... :+

Verwijderd

Ik lees dat jullie op zoek zijn naar een server ... ik heb een school server van 100 MB space, mysql server en php ondersteuning ... contact me als je het nodig hebt ... Waarschijnlijk kan ik ook wel bij de systeembeheerder voor elkaar krijgen om een snowstorm domeintje te maken ... ik hoor 't wel

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

dude server nodig?

ik heb een eigen colo bak met 50 gig per maand op een 10mbit lijn, is lang niet vol in gebruik.
volgende keer beter de topic lezen denk ik :P een eigen subdomein kan altijd

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

yo gast; sorry dat ik het aanbied, maar goed have fun met je eigen colo bak met 50 gig per maand op een 10mbit lijn, die lang nog niet vol in gebruik is.

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Topicstarter
</spannend verhaal>
server is nooit probleem geweest. Tijd is een probleem. Als je me honderd gig aan tijd kan geven, dan ben ik blij. Verder heb ik toegang tot de webserver van m'n bedrijf. And bow for me, for i am root. Dus niet meer over server zeikstralen, ajb >:)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

drm schreef op 30 oktober 2002 @ 10:58:
&lt;/spannend verhaal&gt;
server is nooit probleem geweest. Tijd is een probleem. Als je me honderd gig aan tijd kan geven, dan ben ik blij. Verder heb ik toegang tot de webserver van m&#039;n bedrijf. And bow for me, for i am root. Dus niet meer over server zeikstralen, ajb &gt;:)
Ditto, alleen zou ik niet de server van de zaak gebruiken voor een project als dit...

O-) :)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

naja t maakt mij niet uit, ik dacht alleen dat als jullie er een nodig hebben dat er dan eventueel mochten er niet te veel mensen op hun teentjes getrapt zijn dat ik dan wel een beetje ruimte + bandbreedte kon vrijmaken, en dat mijn server mijn eigen server is en dat ik niet verantwoordelijk ben voor anderen/management/baas/ weet ik veel wie.

maar oke, ff ontopic.
verschillende layers met plaatjes maakt het samen met css plaatje rotaties+alpha enzo een hele makkenlijke manier om alle benodigde plaatjes te maken. ook levert het een simpele manier op om pc's met minder kracht het makkenlijker te maken. (kortom kun je ook op school snowstormen :) )

openkat.nl al gezien?

• Clay

Clay

cookie erbij?

css plaatjes rotatie gaat niet werken omdat dat het perspectief vernaggelt. En bovendien is dat een IE filter, en ergens in het begin hadden we dacht ik besloten die niet te gebruiken. :)
Server gaat ook idd nog niet superhard boeien, en de game wordt in eerste instantie Single Player, dus over MP mag een ieder nadenken, maar of dat ook werkelijk gemaakt gaat worden is sterk te betwijfelen :)
Heeft er al iemand iets met een pathfind algoritme geprobeerd? daar moet iets mee te doen zijn met die laatste demo. En geef anders ook ff aan wat er mist (behalve docs dan ;) )

• David
IE filters zijn vies, dus die gebruiken we niet. En als we al dat soort dingen gaan gebruiken, kunnen we ook gewoon php voor alles gaan gebruiken.
Doen we dus niet.

Ik weet niet of we de discussie over rassen kunnen voorzetten en kijken wat iedereen er voor invulling aan wil geven.

Even een korte herhaling voor mensen die scrollmuis-RSI hebben:
1. De mensen
2. Natuurfreaks, en dan heb ik het niet over mensen die Groenlinks of SP stemmen, maar een ras dat niet mensachtig is (en niet elfs) en dat in harmonie met de natuur leeft
3. Robots of half-organisch, half-kunstmatige wezens. Ze hebben in ieder geval een levende leider.

Clay, we moeten trouwens wel vanaf begin af aan rekening houden met MP-functies. Ik ga me niet erg veel bezig houden met programmeren (dan loopt het zeker in de soep :)), maar ik denk dat het wel mogelijk is dat vantevoren erin te betrekken.

Dato DUO synth voor twee

• Clay

Clay

cookie erbij?

Maar hoe maak je iets ueberhaupt multiplayer ? :)
Dat alleen lijkt me al lastig, en dit moet nog "realtime" ook.

Ik zou me dan zo voorstellen dat iemand server speelt, of dat er een master server is waar beide (of meer) spelers naar moeten connecten. het besturen van je units moet dan met een soort request via die server, zodat die server de uitkomst (die voor beide spelers natuurlijk identiek moet zijn) terugstuurt en dat de client dat dan zelf laat zien op het scherm. Maar dat betekent dat ALLES dan via die server moet.

Dan moet dus eigenlijk zelfs single player zo opgezet worden dat je zelf server speelt, en dat al jou gemuis en getyp als requests naar die server gestuurd wordt, anders moet je het 2 keer doen, 1 keer zonder server en 1 keer met, da's ook nix.

Maar ik blaat nu maar wat en weet dus verder niets van iets voor over een netwerk proggen :) kan je ueberhaupt met script een redelijke connectie leggen tussen 2 internetters?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Clay: Ik denk dat we het niet multiplayer moeten gaan bouwen. er worden dan namelijk teveel afhankelijkheden ingebouwd en dat komt de performance niet ten goede...

Met andere woorden. Laat het (naar mijn idee) maar gewoon singleplayer zijn. Dus jij speelt tegen de computer :)

• David
Ok, dan geen multiplayer :'(

Als we nou zelf AI-scripts kunnen schrijven en die loslaten op tegenstanders, is het toch nog wel een beetje multiplayer >:)

Dato DUO synth voor twee

• David
Hoe gaan we trouwens de units visualiseren? Eerst in 3D modelleren en dan gewoon klein renderen, of teken en dan napixelen?

Ik heb zelf nog niet zo gek veel ervaring met modelleren in 3D en ik weet niet hoe het eruit ziet als je het op zo'n kleine schaal rendert.

Dato DUO synth voor twee

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

In principe zou multiplayer wel mogelijk zijn. Wellicht maakt het de game-client (je lokale browser) een stuk lichter. Je kan de server al 't zware werk laten doen, zoals path-finding enzo. De server stuurt de lokatie van een unit dan naar alle clients die aan de server hangen (en in hetzelfde game zitten).

Wil dit een beetje vloeiend lopen, dan moet je wel met sockets werken, lijkt me, en dan is dhtml van de baan. ie: niet mogelijk... Dan zou je naar Flash moeten switchen. En zo kom je dan weer terecht bij de Flash-bridge, wat ergens in pagina 1 van dit topic al was afgekeurd, meen ik me te herinnerne.

Ik zou, zeker voor de eerste release, gewoon bij single-player blijven. Dwz: 1 persoon tegen een x aantal AI spelers.

Verwijderd

DiMension schreef op 03 november 2002 @ 13:48:
Hoe gaan we trouwens de units visualiseren? Eerst in 3D modelleren en dan gewoon klein renderen, of teken en dan napixelen?

Ik heb zelf nog niet zo gek veel ervaring met modelleren in 3D en ik weet niet hoe het eruit ziet als je het op zo'n kleine schaal rendert.
Dat wordt pixelen neem ik aan. Gifjes als sprites.
Schrijf er een contest voor uit, heb je weer een nieuw relaxed topic "Pixelate units voor "Snowstorm" ". Lijkt me wel lachuh, veel gasten op dit forum die niet mee kunnen denken met het spel, maar wel veel die kunnen pixelen (wie kan 't niet :P). :)

• Clay

Clay

cookie erbij?

kan je in JS ook niet een socket maken? stond me iets van bij dat ik een keer zoiets gezien heb op scottandrew.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Clay schreef op 05 november 2002 @ 10:24:
kan je in JS ook niet een socket maken? stond me iets van bij dat ik een keer zoiets gezien heb op scottandrew.
Ja, nu je 't zegt, die heb ik ook wel eens gezien... Ik heb alleen niet echt de indruk dat die full-proof is, zeg maar. Communicatie met de server stalled het de browser (en in ons geval het spel) wel...

Hier zijn twee links:

http://www.scottandrew.com/xml-rpc/
http://ashleyit.com/rs/

Zowiezo interessant speelgoed.

Overigens om nou te zeggen dat dit socket-programming is... Volgens mij niet: er staan wat scriptjes (php, perl, asp, whatever) op de server, die XML-requests van de client kunnen hanteren. Het is niet zo dat die scripts socket-servers zijn, maar gewoon scripts die vanuit Javascript worden aangeroepen, zonder het browserscherm te refreshen ofzo. Wel cool hoor, daar niet van... :)

Verwijderd

Bij q42 hebben ze ook iets. Kijk op deze site naar ICC, Inter Client Communication (bij demos en research). Het gaat om de files eventQueue en iccClient.
edit:
Nog ff linkjs naar .js files neergezet

• David
Explore schreef op 09 November 2002 @ 14:37:
[...]

Ja, nu je 't zegt, die heb ik ook wel eens gezien... Ik heb alleen niet echt de indruk dat die full-proof is, zeg maar. Communicatie met de server stalled het de browser (en in ons geval het spel) wel...
fool-proof bedoel je?

offtopic:
Ik ben nu Tweakers.net infiltrant. Mocht je iets nodig hebben... :P

Dato DUO synth voor twee

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 15:00:
Bij q42 hebben ze ook iets. Kijk op deze site naar ICC, Inter Client Communication (bij demos en research). Het gaat om de files eventQueue en iccClient.
edit:
Nog ff linkjs naar .js files neergezet
links werken helaas niet meer. Bij Q42 maken ze trouwens echt toffe dingen, zo is hun XML editor Xopus echt geweldig, ik ben het momenteel aan het bekijken voor een project wat we aan het doen zijn. Er werken denk ik wel slimme mensen daar, zo volg ik de weblog van Sjoerd Visscher die nu bezig is met een nieuwe programmeertaal in Javascript, genaamd Loell nog heel basic allemaal, maar het begin is er.
...
When Dan Shappir and I were working on Beyond JS we agreed that Javascript is a powerful language. But we couldn't do all the tricks we wanted to do. One problem is the lack of control over the scope. And to keep the story short, I have created a language that gives full controle over scope: Loell.

Traditional languages either have static or dynamic scoping. With Loell you can have both. When a closure is created, the scope it is created in is stored in the scope property of the closure. When you use that scope when evaluating the closure (closure.scope#closure) you have static scoping. But when you use the current scope ($#closure) you get dynamic scoping. But you can use any object as scope.

It turns out that this is powerful enough to implement if, while the language has no actual branching built in. Even while is implementable which I had never anticipated.

I've got the parser running for just 3 days now, so Loell is nowhere near finished. There's no precedence and it's slow, but if you are interested in programming languages I hope you'll like to experiment with Loell already. If you know other languages that have special scope control, or research in scope control, I'd like to hear from you.
:)

"You're only as good, as what you did last week."

• Clay

Clay

cookie erbij?

Je kan sicke dingen doen en je kan sicke dingen doen :D
melig eigenlijk. Je maakt wat in JS of je bent bezig, en dan kom je op een gegeven moment iets tegen dat ook makkelijker en "anders" zou moeten kunnen, nou dan maak je daar toch zelf wat voor :D Ik heb trouwens zelf niet zo'n mot met scopes dat ik er een nieuwe taal binnen js voor ga schrijven, wel voor formvalidatie gedaan trouwens ;)

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Maaruh... Snowstorm? :)

• David
Geen tijd...
En mijn programmeerskills zijn om van te huilen :D (net als m'n tekenskills overigens)

De rassen werk ik nog wel verder uit, als iedereen het daarmee eens is (scroll maar een paar posts omhoog ;))

Dato DUO synth voor twee

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Explore: Maaruh... Snowstorm? :)
Wat bedoel je hiermee :? SnowStorm leeft nog steeds, hierover is al vaker binnen dit topic een opmerking over gemaakt, maar je moet het écht zo zien dat wij allemaal wel gewoon een baan of een studie ernaast hebben. Met andere woorden het staat niet op prioriteit één, maar komt wel op het prioritetenlijstje voor....

* Woudloper is bijvoorbeeld erg druk geweest de laatste tijd met het opleveren van een product (versie 1.1.) voor één van onze klanten. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik de laatse mij eigenlijk meer bezig hebt gehouden met het lurken i.pv. het echt posten en het bezig zijn met 'SnowStorm'

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Ja, dat snap ik - zie m'n subtitle. Ik ben druk bezig geweest met versie 1.0beta van een product voor de klant. :) Zit een jaar werk in. Ik dacht eindelijk eens een weekje vakanie te kunnen permiteren na een jaar hard werken, maar dat gaat dus niet door. De klanten stromen binnen en de projecten ook... Wie zegt nou dat 't slecht gaat in de IT? Ik werk me compleet 't schompes! :)

• David
Explore schreef op 21 november 2002 @ 09:50:
Wie zegt nou dat 't slecht gaat in de IT? Ik werk me compleet 't schompes! :)
Check :Y)

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Ik vroeg me af of hier verder ooit nog wat mee gebeurt is,
En of iemand (van deze post) dit nog leest (als ik hier post).
Ik ben zelf namelijk al begonnen met een soortgelijk project (dune2)

dus...the point :
zijn hier nog mensen mee bezig ?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

SneruaLBaL: natuurlijk zijn er nog mensen aan het werk op dit project (in de vrije tijd natuurlijk). Het is over het algemeen zo dat het een hele tijd rustende is en dan in één keer komt er weer een hele hoos aan informatie voorbij.

Voor de nieuwelingen is het zo dat drm nog een samenvatting van het één en ander zal maken. Als je de draad doorgelezen hebt, ben je hoogstwaarschijnlijk ook wel een link naar de website tegengekomen. Clay, is bezig het het maken van de engine waarop het spel gaat draaien, voor de W&G'ers onder ons, dat is natuurlijk Beehive. Een soortement van cross-browser API (of engine) waarmee je DHTML kan genereren.

Met andere woorden. Om een lang verhaal kort te maken. Ja, er zijn nog mensen mee bezig. Het is echter alleen zo dat het ons soms aan wat tijd schort en vandaar dat de draad soms een lange poos rustende is.

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

idd,

ff kijken of die engine er ooit nog gekomen is, weet iemand dat , clay??

[ Voor 93% gewijzigd door CTVirus op 02-01-2003 22:37 . Reden: volledigheid ]

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Topicstarter
* drm heeft op 't moment andere dingen aan 't hoofd, dus zal er toch (helaas ;() voorlopig geen tijd voor hebben.

Mochten er andere mensen zijn die e.e.a. aan site e/o samenvattingen op willen pakken, bij deze: ga je gang...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Clay

Clay

cookie erbij?

http://www.xs4all.nl/~peterned/got/snowstorm/

Dat is van een aardige tijd geleden (is toen ook gepost). Beehive (2) is inmiddels veel toffer geworden, en die zit daar nog niet in, maar ik heb het zelf ook aardig druk momenteel. Tentamens & afstuderen :{ dus het zit er voor mij ook niet dik in dat ik er voorlopig veel aan kan doen.

http://www.xs4all.nl/~pet...nowstorm/overzichtje.html
(let wel 26 juli!!) is een kort beschrijvinkje, maar erg oud dus.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

offtopic:
Coole nieuwe site, Clay! Wie heeft 'm ontworpen?
M'n vriendin, een pro-ontwerper, vind 'm ook erg mooi (en dat zegt wat)! :)

Maaruh, project snowstorm is dus toch dead...? Ik begrijp dat iedereen 't druk heeft (ik ook) en zo schiet het dus niet echt op.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik weet niet. Als het aan mij ligt is het nog niet dood nee, zeker niet, maar idd; druk druk druk. Ik moet nu gaan beginnen met afstuderen, krijg dus nog minder tijd :P en moet ook nog restantjes voor studie invullen. Verder kan ik qua coden eigenlijk alweer opnieuw beginnen, want ik ben nu met een 2D game engine bezig in js, en dat is eigenlijk al weer een veel beter aanpak dan wat er nu staat :D

offtopic:
Ja, is zelf ontworpen :) dank je.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Clay schreef op 02 February 2003 @ 19:19:
Verder kan ik qua coden eigenlijk alweer opnieuw beginnen, want ik ben nu met een 2D game engine bezig in js, en dat is eigenlijk al weer een veel beter aanpak dan wat er nu staat :D
Dat blijf je houden, he. Het kan altijd beter, handiger, sneller, gestructureerder, efficienter...

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Zie hier. Misschien kunnen we die source porten naar javascript. :7

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

loopt dit nog? ik zal in iemand z'n signature een link naar dit topic maar ... ja hoe actief is 't en hoe ver zijn jullie?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste