wazige lock up

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:51
Ik heb met mijn systeem soms spontaan dat hij compleet hangt, ctrl alt del werkt niet, niks meer. Of ik aan het surfen ben of aan het gamen, maakt niks uit. Vaak gaat het een hele tijd goed, andere keer hangt ie met een half uur. Komt iemand dit bekent voor?

Abit KT7 RAID
TB 800 (nog niet oc-ed)
128MB merkloos geheugen (Funprice)
128MB Thosiba geheugen
GeForce 2 GTS

geheugen is PC100, ik verdenk dat, maar systeem loopt soms uren zonder problemen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Laatst had ik ook echt veel lock-ups,
ik had daarna de ram anders gezet en bios instellingen verandert, toen werkte alles weer prima.
zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/51207

ctspd gebruikt om de ras-cas-stuff te bepalen. Mijn pc loopt nu echt stabiel. Geen vage blauwe schermen meer. :)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Misschien dat het core voltage een stapje hoger zetten helpt.

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

SpeedyG

Say Cheese !!

Het hoeft niet altijd aan de hardware te liggen. Heb zelf A7V/TB800/Kingston2*128MB.
Zo gauw ik het systeem goed ging belasten 5*ie, 1*outlookexpress en 2*verkenner om cd te kopieren bijv. Ging het systeem bij mij hangen. Dat wil zeggen alles sloeg vast zelfs de klok bleef stil staan. Alleen de muiscursor wandelde nog vrolijk rond. Maar kon nergens op klikken. Dit duurde ongeveer 5 min. en daarna ging de heleboel weer draaien. Ben na twee weken achter oorzaak. Heb logitech multimedia keyboard :( De software voor de extra keys, iTouch, bleek de boosdoener :(:( Heb de troep een kleine week geleden verwijderd en sindsdien geen vastloper meer :):):)

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem toen ik mijn tnt2 net had, bleek dat die kaart gewoon te heet werd en dus het hele systeem regelmatig liet bevriezen. Oplossing: er een fan onder hangen (met elastiekjes :)) die nog ergens in mijn kast lag. Resultaat: geen lock-ups meer.
misschien toch maar eens kijken naar de temperatuur van je geforce???

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-09 12:36
SpeedyG> ik heb ook nogsteeds last van lockups dat je dan alleen nog je muis kan bewegen, maar heb geen toetsenbord/muis software geinstalled. heb je nog meer verandert?
Pagina: 1