Toon posts:

Volgorde van ram, Maakt het wat uit of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil MSWord opstarten, maar dan komt er dit te staan in drwatson:
"Microsoft Word for Windows attempted to read from memory that does not exist. It may be using an uninitialized variable, or it may be attempting to access memory after having freed it."

system resource free is 58 % maar ik draai amper een programma. Zo heb ik nog meer errors ondervonden.
Ik heb in dimm 1 64mb pc100 3-2-2 (cas latency is 3)
in dimm 3 32mb pc100 2-2-2

Maakt de volgorde en plaats van de dimm nog iets uit? Wat moet ik in de bios instellen voor die ras/cas stuff ? Mobo is een Abit BH6 rev 1.0

OjA... ken je nog een goeie ram tester
Thanks

Verwijderd

het beste is gewoon bij bank 1 beginnen en dan 2 etc om "data integrity" te behouden

bron: k7v boekje :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke gewoon op volgorde maar welk eerst 32 of 64?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo'n melding heeft in principe niets met je fysieke geheugen te maken, maar duidt op een programma fout. Het is in principe een access violation.

Verwijderd

Topicstarter
problemen zijn pas gekomen na dat er een nieuwe ram was geplaatst.

maar welke moet nou eerst 32 of 64

Verwijderd

64 eerst, dan 32.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 11:59
Heb ik ook eens gehad in mijn vorige puter. Ik had eerst 32 MB, kocht 64 erbij. Nop...

Alleen vast lopen, blauwe schermen op NT. Ik heb toen mijn andere 32 maar door verkocht. Nu heb ik 3x 64 van het zelfde in mijn doos hangen. Dat gaat wel goed.

Verwijderd

Ik heb altijd begrepen dat het langzaamste simmetje/dimmetje in bank 1 moet. Bij jou is dat die 64Mb cas 3, bij die 32Mb dimm moet je de cas ook op 3 zetten. Dus beide:3-2-2.
Dus eerst de 64, dan de 32.

Verwijderd

64 MB moet in bank 1
32 MB moet in bank 2

Waarom? Het geheugen wordt tegelijk benaderd. Als bank 2 (32) vol is wordt alleen bank 1 verder gevuld.
Bank 1 wordt nu dus het meest gebruikt! Daarom moet de grootste DIMM daarin.

Verwijderd

Topicstarter
okay, thanks
Pagina: 1