ECS K7S5A met opstarttik

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Nadat ik in dit topic mij afvroeg of mijn voeding iets te maken had met het feit dat mijn HD tikte, vraag ik me nu af of er meer mensen met een ECS K7S5A moederbord waarbij de HD een tik geeft bij het booten.

Ik heb nl. inmiddels mijn voeding al twee keer vervangen en daarnaast een nieuwe HD gekocht. Bij goedkope voedingen tikt de oude schijf niet, maar bij een dure (enermax en aopen) voeding dus wel...

Maar goed, om een lang verhaal kort te houden: is het normaal dat je HD bij het booten een tik geeft op dit mobo?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb ik niet.

// add //
Je hebt een tikvout in je [/url]

Verwijderd

mijn tikt alleen als ik um uit heb gehad maar dat licht puur aan die rottige schijf van mij :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
volgens mij kan het niet echt veel kwaad. probeer eens je pc 200x f zo aan en uit te zetten of die hd dan verrot gaat :D
zit nu vast nog garantie op.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op woensdag 12 juni 2002 13:58 schreef weareborg het volgende:
volgens mij kan het niet echt veel kwaad. probeer eens je pc 200x f zo aan en uit te zetten of die hd dan verrot gaat :D
|:( :+

Ook bij mij tikt ie niet btw. met een k7s5a, 2 verschillende Maxtors en een Barracude IV

• MinddiggerNL
Op woensdag 12 juni 2002 13:52 schreef KillerAce_NL het volgende:
Heb ik niet.
Oh...heb het ook nog niet eerder gehoord van iemand maar vroeg het me toch af voordat ik het ding in RMA ga sturen.
// add //
Je hebt een tikvout in je [/url]
Thanx...fixed :)
Op woensdag 12 juni 2002 13:54 schreef Dannyke het volgende:
mijn tikt alleen als ik um uit heb gehad maar dat licht puur aan die rottige schijf van mij :(
Die van mij tikt ook alleen als ik de pc aanzet (dus een koude start), bij een reboot en in windows tikt ie niet (deze nieuwe in elk geval niet, die oudere schijf wel).
Op woensdag 12 juni 2002 13:58 schreef weareborg het volgende:
Dat zal ik maar niet doen....schijffie is net 3 weken oud en als ie kapot gaat erdoor dan liever geleidelijk zodat ik nog kan backuppen :p
Op woensdag 12 juni 2002 14:01 schreef kutkip het volgende:

[..]

|:( :+

Ook bij mij tikt ie niet btw. met een k7s5a, 2 verschillende Maxtors en een Barracude IV
ik heb dus nu een oudere IBM geprobeerd en een gloednieuwe WD. Die IBM deed het overal goed op behalve op dit bord (continu tikken) en die WD heb ik nog nergens anders in gehangen maar vind ik toch vreemd dat een nieuwe schijf tikt bij het booten.

Als er nog een paar mensen komen die zeggen dat hij bij hen niet tikt, dan gaat mijn mobo dus in RMA :)

P.S. Of zou een bios flash helpen? Er zit een redelijk recente bios in maar er zijn geloof ik 2 nieuwere (waar overigens niks als fix bijstaat wat een dergelijk probleem als dit op zou lossen).

• MinddiggerNL
Niemand meer? :'(

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Altijd ff flashen, dan weet je tenminste zeker dat t daar niet aan ligt. Ik kan me namelijk voorstellen dat de kosten anders op je verhaald worden.

Kan t trouwens niet gewoon aan de HD liggen?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

mijn hdd is brak dus mijne telt nie he :) stomme ibm GXP 60 40 gig :(

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

is je 12v lijn niet te hoog ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 13:33 schreef Gamer het volgende:
is je 12v lijn niet te hoog ?
mijn 12 volt is 12.02 volt :)

• MinddiggerNL
Op donderdag 13 juni 2002 13:59 schreef Dannyke het volgende:

[..]

mijn 12 volt is 12.02 volt :)
Bij mij is ie 12.22volt...dat is niet te hoog lijkt me, toch? dat is bij alle voedingen zo geweest tot nu toe.

Verwijderd

ik heb een hele stapel K7S5A's met verschillende voedingen en hdd en eraan maar ik heb nog nooit ergens last van gehad. Wel had ik 1 hdd die er spontaan mee kapte (en dus ook nix meer deed behalve een heel vreemd pc-speaker achtig geluidje maken) Maar is nooit bewezen dat dat aan het moederbord lag.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Probeer eens een ide kabel en lees je hd uit met een test progie van de fabrikant of ie nog 100% ok is. Moet je wel ff smart aanzetten zodat ie de controle optie van je hardisk uit kan lezen.

• MinddiggerNL
Op vrijdag 14 juni 2002 01:30 schreef Thorry het volgende:
ik heb een hele stapel K7S5A's met verschillende voedingen en hdd en eraan maar ik heb nog nooit ergens last van gehad. Wel had ik 1 hdd die er spontaan mee kapte (en dus ook nix meer deed behalve een heel vreemd pc-speaker achtig geluidje maken) Maar is nooit bewezen dat dat aan het moederbord lag.
Hmm...dat stemt mij niet vrolijker moet ik zeggen maar laat me wel steeds meer vermoeden dat het gewoon mij moederbord is.
Op vrijdag 14 juni 2002 07:18 schreef jhead22 het volgende:
Probeer eens een ide kabel en lees je hd uit met een test progie van de fabrikant of ie nog 100% ok is. Moet je wel ff smart aanzetten zodat ie de controle optie van je hardisk uit kan lezen.
Ik heb al diverse kabels (zowel ata33 als ata66/100) geprobeerd maar dat haalt niks uit...ook IBM drive Fitness test zegt dat die ene IBM schijf ok is en een WD tooltje zegt dat mijn WD ook 100% in orde is.
Pagina: 1