computer loopt vast na plaatsen nieuwe video kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:11

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Mijn computer loopt vas als ik ongeveer 5 minuten aan het gamen ben. In windowws loopt hij niet vast maar zodra ik ga gamen is het na 5 minuten over. Ik heb een geforce4 mx440 gekocht. weet iemand wat de oorzaak van dat vastlopen kan zijn. :(

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Post es wat meer info over je PC man.

Verwijderd

jezus zeg, specs enzo please

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
amd xp1600+
ecs k7s5a
512sd ram
40 GB 7200 rpm

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

welk OS heb je ?

Verwijderd

overclocked ? is je proc niet te warm ?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
me os is windows 2000 professional, maar onder windows geen problemen alleen zodra ik ga gamen. Nee en me processor is niet overgeklocked

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

kan je voeding het wel aan? Bios update wil ook wel eens helpen.

Verwijderd

Heb je de nieuwste drivers van alles?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb 300Watt voeding dat moet toch genoeg zijn?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
ja heb de driver sgeïnstalleerd die bij de kaart zaten. Me bios heb ik nog noot geupdate, zou ik dat eens moeten proberen?

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:43 schreef kooi het volgende:
Ik heb 300Watt voeding dat moet toch genoeg zijn?
Jep...

Verwijderd

300Watt moet genoeg zijn maar het kan aan zoveel andere factoren liggen. Je voeding kan ook brak zijn

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Het zou wel heel toevallig zijn dat op het moment dat ik een nieuwe videokaart koop me voeding niet meer goed is???

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:44 schreef kooi het volgende:
ja heb de drivers geïnstalleerd die bij de kaart zaten. Me bios heb ik nog nooit geupdate, zou ik dat eens moeten proberen?
Je zou je bios eens kunnen updaten ja.

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 19:46 schreef AMDMaster het volgende:

[..]

Je zou je bios eens kunnen updaten ja.
als die uitvalt na een tijdje, ligt het niet aan de bios, die zorgt alleen voor het aansturen, niet voor het werken, dat doen de drivers (the order of things)

je kan het best proberen, probeer ook andere drivers (detonator, 4in1, enz)

edit:
dan zal je volgende vraag wel zijn: welke drivers dan?

nou probeer de nieuwste 4in1 en de nieuwste officiele detonators (28.32) (al werken die bij mij slecht) de 23.11 moet zeker werken

Verwijderd

Had je hiervoor een ATI/Matrox/SIS videokaart ? (of een ander non-nvidia merk)

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ga ik dat effe proberen, is die overklok editie goed?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik had hiervoor een nvida 32mb tnt2. De drivers die erbij zitten zij dus misschien niet goed?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Zou het niet kunnen dat die kaart te war wordt ofzo? is er een manier behalve de bios dat ik akn zien hoe warm alles is? Motherboard onitor werkt niet met mijn moedebord

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:50 schreef kooi het volgende:
Ik had hiervoor een nvida 32mb tnt2. De drivers die erbij zitten zij dus misschien niet goed?
Welke drivers gebruik je nu dan?

btw je kan je post editen met dit dingetje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik gebruik nu de drivers die bij die geforce4 waren geleverd

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:52 schreef kooi het volgende:
Ik gebruik nu de drivers die bij die geforce4 waren geleverd
Het kan evengoed aan je mobo liggen, als ik me niet vergis heeft dat bordje een tigload aan problemen :)

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Wat zou ik dan moeten dan me bios updaten?

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 19:54 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Het kan evengoed aan je mobo liggen, als ik me niet vergis heeft dat bordje een tigload aan problemen :)
maar hij moet het wel doen en als een mobo conflicten geeft, valt ie niet uit na een tijdje, maar start ie gewoon niet op...

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik vind het ook zo vreemd dat hij pas stopt als ik iets zwaars draai bijvoorbeeld een spel. en het geluid klinkt btw ook wat schel (hier had ik eerst ook gheen last van)

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:56 schreef floduR het volgende:

[..]

maar hij moet het wel doen en als een mobo conflicten geeft, valt ie niet uit na een tijdje, maar start ie gewoon niet op...
sorry, weet ik niet, ik heb niet echt ervaring met dat bord. Ik weet het alleen maar van horen en zeggen.

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 19:57 schreef kooi het volgende:
Ik vind het ook zo vreemd dat hij pas stopt als ik iets zwaars draai bijvoorbeeld een spel. en het geluid klinkt btw ook wat schel (hier had ik eerst ook gheen last van)
dan wordt je volle kaart pas gebruikt, dus alles wat eventueel tegenwerkt, hoopt dan op...

al wat geprobeerd?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
ik wil me bios effe gaan updaten dan moet ik dat update bestand op diskette zetten en opnieuw opstarten toch>?

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 20:01 schreef kooi het volgende:
ik wil me bios effe gaan updaten dan moet ik dat update bestand op diskette zetten en opnieuw opstarten toch>?
je moet een een mimimale opstart hebben, dus helemaal geen drivers alleen dos en flash proggie

ik zoek ff op welke bestanden precies

hier:
code:
1
2
3
4
5
COMMAND.COM
IO.SYS
MSDOS.SYS
<bios>.bin
<flashprog>.exe

en vergeet je oude niet te backuppen, wil het misgaan

(ja, ik heb ervaring hoe het mis kan gaan, dat gun ik niemand...)

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
ik heb een kleine cooler op me kaart geze en hij loopt nu volgens mij niet meer vast alleen het geluid is nog slecht? erg vreemd videokaart>geluid slecht???? :( :?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Hoe hoog zijn je temps?
Misschien wordt je cpu /vga kaart te warm (omdat ej het alleen met gamen hebt) en schakelt die zichzelf uit dmv een instelling in je bios :?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik weet niet hoe hoog me temps zijn weet niet waar ik dat kan zien :?

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 20:18 schreef kooi het volgende:
asus heeft een temp sensor, de rest geloof ik niet

die temp kan je aflezen met een bijgeleverd proggie (VGA probe)

edit:
maar ik denk niet dat het aan de temp ligt, videokaarten hebben niet zo'n warmte probleem en kunnen ook een hoop hebben

als je niet overclockt zullen de temps wel ok zijn
voel anders ff de fan op je kaart, kan jem aanraken, dan is het prima

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op dinsdag 11 juni 2002 20:18 schreef kooi het volgende:
MBM werkte niet bij je zei je......probeer anders PC Probe eens of een ander proggie (zat er niets bij je mobo bijgeleverd?)

Mocht dit nu echt niet werken kun je em altijd een keer opzettelijk laten vastlopen (ff gaan gamen dus), als hij crasht dan snel op reset drukken en je bios in gaan. Daar kun je als het goed is ook je temps zien. Die is dan wel een paar graadjes gedaald, maar dat boeit niet zo, die denk je er maar bij :P

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Nadat ik dat kleien coolertje op me videokaart heb geplaatst loopt hij niet meer vast. Ik heb nu enkeld problemen met em geluid het hapert klinkt schel en als iks chiet zie je dat pistool gaan en een halve seconde later hoor je pass het schot echt irritant dus

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 20:51 schreef kooi het volgende:
Nadat ik dat kleien coolertje op me videokaart heb geplaatst loopt hij niet meer vast. Ik heb nu enkeld problemen met em geluid het hapert klinkt schel en als iks chiet zie je dat pistool gaan en een halve seconde later hoor je pass het schot echt irritant dus
een IRQ conflict ofzo? zit je geluidskaart niet perongeluk in het slot die het dichte bij het AGP slot zit? (of een ander gedeeld slot, ik weet niet welke sloten gedeeld zijn bij jou bord)

het kan aan vanalles liggen, je moet ff het één en ander proberen en kijken wanneer je het probleem wel en niet hebt

dat een geluidskaart het niet doet, kan 1000 redenen hebben

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb geen geluidskaart ik heb on-board sound! :r
En me geluid werkt overal prima behalve weer bij games (RTCW)
ENIG IDEEE IEMAND HELP ik heb net 130 eurotjes betaald en ik kan er niet eens van genieten. :'(

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem (3 maanden terug) Toen bleek de de geforce 4 mx kaarten niet samenkonden met een aantal mobo's. Dit kwam doordat de geforce 4 1.5 volt nodig had om te gaan draaien en de mobo maar 1 volt daarvoor konden leveren. Vraag dit eens na bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Ruil hem anders in voor een mooie GF3 ti***, ben je misschien iets duurder uit, maar heb je denk ik meer plezier van! Succes ermee!

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Dus je had ook last van je geluid etc. dat vastlopen is nu bij mij weg enkeld me geluis is nog K***e
Is er iemand die enig idee heeft hoe het mot dat me geluid vertraagt is? please help me :'(

Verwijderd

Oh het vastlopen in voorbij? das mooi, het geluid,...denk dat je er goed aan doet om gewoon een geluidskaartje te kopen ipv onboard,....

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Denk je dat het daarmee opgelost is? Dalijk koop ik ook nog eens een geluidskaart en dan is dat geluid dalijk nog vertraagt dan zit ik helemaal gebakken

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 21:10 schreef kooi het volgende:
Dus je had ook last van je geluid etc. dat vastlopen is nu bij mij weg enkeld me geluis is nog K***e
Is er iemand die enig idee heeft hoe het mot dat me geluid vertraagt is? please help me :'(
kan best zijn dat jou mobo die videokaart idd niet aankan
gewoon een conflict, die zijn er veel de laatste tijd

test eens met een andere (agp) videokaart en kijk of het probleem blijft

zoals al eerder gezegd, geforce is vrij zwaar en wil soms meer hebben dan ie krijgt, dat gaat nooit helemaal goed

vooral bij de wat goedkopere borden, wordt er bezuinigd op die dingen (maar lang niet altijd...)

edit:
of probeer een echte geluidskaart

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Met me nvida 32mb tnt2 heb ik nooit problemen gehad. De problemen zijn sinds gister sinds die geforce 4 erin zit. Als ik een geluidskaartje neem zou het geluid dan niet meer vertraagt zijn?

• floduR
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 21:29 schreef kooi het volgende:
Met me nvida 32mb tnt2 heb ik nooit problemen gehad. De problemen zijn sinds gister sinds die geforce 4 erin zit. Als ik een geluidskaartje neem zou het geluid dan niet meer vertraagt zijn?
dan kan het probleem opgelost zijn, omdat een kaart in een pci slot andere bronnen gebruikt

maar ik denk dat het conflict tussen mobo en video ligt

kijk of je hem nog in kan wisselen, een ander merk kan voldoende zijn

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Op dinsdag 11 juni 2002 21:29 schreef kooi het volgende:
heb je al getest hoe je gf4 werkt in een andere pc? (ander mobo) Als je dan hetzelfde probleem hebt zou ik contact opnemen met de winkel waar je de gf4 gekocht hebt. Heb je dan geen problemen, probeer dan het volgende es: sloop alle overbodige hardware uit je pc (dus alle kaarten, behalve je videokaart), en deïnstalleer die hardware ook in windows. Start nu eens een spel. Weer problemen? Dan zit er waarschijnlijk iets fout qua compatibiliteit tussen de gf4 en je mobo, of je mobo is kapot.

Heb je btw ook in je kast aan aarde gedacht. Je kunt bv door koperen strips tussen je kast en de kaarten te plaatsen evt ongewenste spanning wegwerken. Je weet maar nooit.

edit: eerst uitzoeken of het probleem op je mobo ligt voordat je geld uit gaat geven aan een geluidskaart. Want als je tevreden bent over je geluid (zonder de problemen :+) want wat heeft het voor zin om een geluidskaart te kopen als je tevreden bent met wat je hebt?

Launching containers into space

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Me cpu wordt nadat ik hem snel heb gereset 50C en me computer tempratuur is 35C is dit teveel?

• floduR
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 18:46 schreef kooi het volgende:
Me cpu wordt nadat ik hem snel heb gereset 50C en me computer tempratuur is 35C is dit teveel?
nee comp wordt niet te heet...

maar het ging toch om de videokaart? niet om cpu en mobo...

maar temp is helemaal het probleem niet denk ik, gewoon een conflict, niks aan te doen, je zou dan toch óf het mobo óf de videokaart om moeten wisselen

Verwijderd

nieuwe voeding kan helpen minstens een 300watt voor de wat nieuwere pctjes onder ons

Verwijderd

Is je geluid op je moederbord. Ik ken dit. Ik kreeg met mijn oude gf2mx altijd een klutgeluid tot ik een echte kaart kocht. Dat komt, omdat je processor die geluidskaart berekeningen doet. als je er nu een betere vid. kaart in doet, moet je proc meer gegevens naar je vid. kaart sturen en blijft er minder rekenkracht over voor het geluid. Dus nieuwe geluidskaart (soundblaster 16 heeft al geen problemen meer iets van 10 Euro) en dan doet ie het.

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 21:50 schreef kooi het volgende:
Ik heb een 300 Watt voeding. ik heb aan die winkel (on-line shop) (1to0) gevraagt of ik de kaart kan terug sturen. Ik heb me specs door gegeven hun zeggen dat ze deze combnatie hebben getest en dat het moet werken met ddr geheugen, ik heb sd-ram gehuegen in me computer. Zou het hierdoor kunnen komen dat me comp. telkens vastloopt?? :'(

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Iemand enig idee of het waar is wa de shop zegt? :(

• floduR
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 21:50 schreef kooi het volgende:
Ik heb een 300 Watt voeding. ik heb aan die winkel (on-line shop) (1to0) gevraagt of ik de kaart kan terug sturen. Ik heb me specs door gegeven hun zeggen dat ze deze combnatie hebben getest en dat het moet werken met ddr geheugen, ik heb sd-ram gehuegen in me computer. Zou het hierdoor kunnen komen dat me comp. telkens vastloopt??
ten eerste, post niet iedere keer een nieuwe post, maar pas je eigen aan, en zet al je antwoorden/opmerkingen in één post, zoiets staat ook in de FAQ

ik denk niet dat sd ram of ddr geheugen iets scheelt, je kan het proberen, maar doe het dan op kosten van de 'shop'
Op woensdag 12 juni 2002 21:48 schreef Gijsbert het volgende:
Is je geluid op je moederbord. Ik ken dit. Ik kreeg met mijn oude gf2mx altijd een klutgeluid tot ik een echte kaart kocht. Dat komt, omdat je processor die geluidskaart berekeningen doet. als je er nu een betere vid. kaart in doet, moet je proc meer gegevens naar je vid. kaart sturen en blijft er minder rekenkracht over voor het geluid. Dus nieuwe geluidskaart (soundblaster 16 heeft al geen problemen meer iets van 10 Euro) en dan doet ie het.
hier zit wel wat in, probeer wat zou ik zeggen

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb een nieuwe geluidskaart gekocht maar het probleem met het geluid is er nog steeds. Ik heb ook een extra cooler gekocht maar het vastlopen kotm ook nog steeds terug. Ik heb zelfs met ddr ram geprobeerd (even meegenomen van me werk) maar ook hiermee is het geluid etc slecht. Iemand enig idee zit echt in de put nu alles bij elkaar bijna 250 euro kwijt en alleen maar ergenis!! :'(

• floduR
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 20:37 schreef kooi het volgende:
Ik heb een nieuwe geluidskaart gekocht maar het probleem met het geluid is er nog steeds. Ik heb ook een extra cooler gekocht maar het vastlopen kotm ook nog steeds terug. Ik heb zelfs met ddr ram geprobeerd (even meegenomen van me werk) maar ook hiermee is het geluid etc slecht. Iemand enig idee zit echt in de put nu alles bij elkaar bijna 250 euro kwijt en alleen maar ergenis!! :'(
verschillende drivers geprobeerd? daar zitten meestal de meeste problemen

nu je toch wanhopig bent, download 10 drivers voor video/geluid/mobo (4in1)

en get rid of the f*cking onboard sound (maar dat is misschien heel persoonlijk)

maar blijft ie bij je nieuwe videokaart (welke) nog steeds vast lopen?

Verwijderd

ik heb dezelfde set en bij mij lag het aan de bios, er was en conflictje tussen de twee rammen op mijn mobo.
na en update naar de laatste bios ben ik er helemaal vanaf.
maare dit is en bekend probleem met deze mobo's.
het staat op zeker ook hier onder de search.
dus of en bios update of een geheugenbalk eruit.

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 19:56 schreef floduR het volgende:

[..]

ik zou zeggen beter je huiswerk doen, want je bios stuurt ook je geheugen enzo aan, en als je geheugen niet goed werkt, valt het tijdens zwaar gebruik gewoon uit.
dit ligt dan niet aan het geheugen, maar aan de aansturing vanuit de bios.

p.s ik heb hetzelfde mobo en hetzelfde probleem gehad, alleen heb ik geen problemen met het [onboard]geluid.

Verwijderd

Heb je toevallig 2x 256 mb erin zitten van het zelfde merk

zo ja haal er 1 uit en test het dan nog eens helpt zeker weten.

bekent probleem met ecs k7s5a. ook na bios update

• floduR
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 21:20 schreef dutchtubby het volgende:

[..]

ik zou zeggen beter je huiswerk doen, want je bios stuurt ook je geheugen enzo aan, en als je geheugen niet goed werkt, valt het tijdens zwaar gebruik gewoon uit.
dit ligt dan niet aan het geheugen, maar aan de aansturing vanuit de bios.

p.s ik heb hetzelfde mobo en hetzelfde probleem gehad, alleen heb ik geen problemen met het [onboard]geluid.
I know, maar de bios is niet zo soepel, je hebt heel vaak, dat ie het óf wel doet óf niet, geheugen is wel een beetje een uitzondering ja, maar toen ging het probleem ook meer om de videokaart (is ie eenmaal aan, dan zou je weinig last hebben van je bios, eerder van je drivers) maar het kan natuurlijk wel en met die ECS mobo is het idd een bekend probleem (als het geheugen krom wordt aangestuurd, zou het bij zwaar gebruik toch wel een probleem opleveren)

Verwijderd

Beetje erg helpdesktopic dit en je mag ook best eens de editknop gaan gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.