Toon posts:

Snelheid 3Com Wireless LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta dus op het punt om voor een kennis een draadloos netwerk aan te leggen tussen de volgende componenten:

* Laptop (Toshiba Satellite Pro 4200) (XP Pro NL)
* Desktop (XP1900+) (XP Pro NL)
* Chello abonnement (kabel)

Ik had daarvoor in gedachten de volgende spulletjes:

* 3Com® 11 Mbps Wireless LAN Access Point 2000
* 3Com® 11 Mbps Wireless LAN PC Card with XJACK® Antenna
* 3Com® AirConnect® 11 Mbps Wireless LAN PCI Card

Nu hoorde ik van onze plaatselijke pc-shop dat de overdracht van bestanden tussen beide pc's nogal traag zou zijn. Het zou bijvoorbeeld niet mogelijk zijn om op de laptop een mp3-tje van de desktop te beluisteren.

Is dit echt zo? (Ik heb al de search afgezocht maar geen antwoorden m.b.t. snelheid van bestandsoverdracht gevonden)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.tweakers.net/reviews/294
Wij hebben hier geen problemen ondervonden met bestandsoverdracht.

Sterker nog, de 3Com kwam er zeert goed uit.
Ik denk dat je met deze setup een erg mooi WiFi LAN neer kunt leggen die goed stabiel en snel is.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Eagleboy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11-2009
Het hangt een beetje van de signaalsterkte af, wat weer afhankelijk is van afstand en materiaal waar doorheen gestraald moet worden.

Vorige week bij een klant DELL wireless (geproduceerd door lucent) geinstalleerd en had toch zo'n 10mbit. De pc die het verst weg stond heeft 2mbit. Maar die staat dan ook achter een glasenloodraam.

Conclusie voor internet(sharing) en lokaal verkeer (mp3 etc) moet het prima werken. Alleen dvix copien duurde wat lang aangezien ik hier 100mbit gewend ben.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn lokale pc-shop meldde me zojuist dat de PCMCIA-kaart (3Com® 11 Mbps Wireless LAN PC Card with XJACK® Antenna) niet meer leverbaar ('obsolete') is. De leverancier (TechData) zou nog bellen over een mogelijke opvolger.

Het liefst heb ik het hele netwerk van hetzelfde merk, dan zit je tenminste niet met compatibiliteitsproblemen. Mocht er geen opvolger van 3Com zijn, wat voor merk is dan een aanrader? Ikzelf dacht aan Intel.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist even met 3Com gebeld. Daar vertelden ze me dat de PCMCIA-kaart inderdaad niet meer verkocht wordt. De opvolger is nog niet uit (was wel uit, maar is weer uit de handel genomen, ahum), maar komt eind juli, begin augustus uit. Daar ga ik dus niet op wachten. Het wordt dus zeker een ander merk.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb zelf een Netgear mr314 en een 3Com 11 Mbps Wireless LAN PC Card met XJACK.
Dit setje werkt perfect. Ik kan op +- 50meter nog gewoon een mp3 afspelen zonder problemen.
En ik denk dat het met de compatibiliteitsproblemen best wel mee zal vallen.

Be Stronger Than Your Excuses

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
ik zoe dan eerder gaan voor een wireless router, met een normale netwerkkaart in de desktop[dus met kabel tussen wieless router en desktop]. meteen sharing van chello [dus niet de desktop aan als de laptop wil internetten] en wel een wireless nic in de laptop.

is wat goedkoper en ook nog makkelijker.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik heb dus ook die wireless shit van 3com aangeschaft, maar ik ben enigzins on te vreden. Het zenden tussen het netwerk werkt perfect, ook tussen wireless en wired. op internet gaat ook perfect, maar wat bij mij het probleem is, is dat het wired internet lagt door het wireless. Dit komt omdat het wireless gedeelte heel de tijd kijkt of er bestanden worden gezonden. Bij het gewoon internetten heb je hier totaal geen last van totdat je games gaat spelen dan erger je je kapot, dit valt in te stellen heb ik gehoord, maar dat geloof ik niet echt.

kijk ook mijn eigen topic
Nieuwe 3com switch

succes met je keuze!!

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54

YellowCube

Wait...what?

Over dat probleem met het afspelen van een MP3'tje over een draadloos netwerk.
Ik heb hier zelf ook een 3Com OfficeConnect Wireless Gateway staan (gewoon een router met AP en hub ingebouwd), maar een MP3'tje over het netwerk afspelen lukt dus slecht. Om de minuut hapert ie ongeveer een seconde.

Iemand dezelfde ervaringen wat betreft dit gebeuren?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
mm mijn eerdere stelling klopt niet helemaal:
ik typ in ping 192.168.1.65
hierbij ping ik naar een wireless pc in het netwerk

uitslag:
(bytes=32 tijd<1 ms TTL=128, of bytes=32 tijd<1 ms TTL=255 NORMAAL)
bytes=32 tijd=3 ms TTL=128
bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
bytes=32 tijd=378 ms TTL=128
enz, dit komt om de zoveel keer herhaaldelijk voor

bij het ping -t kom ik om de 20 keer ongeveer op tijd= (getal 1 t/m 10)
en heel af en toe op een hoog getal in de 300/400

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Pagina: 1