Hey just wondering, wat voor AMD processor bevelen jullie aan? Ik ben een arme student en wil niet al teveel geld uitgeven, maar wil wel het komend jaar geen processor meer hoeven te kopen
Athlon xp 1600+ of 1700+, niet al te duur maar wel lekker snel
check dus ook effe pricewatch~!!
check dus ook effe pricewatch~!!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
dan moet je ff in de specs opzoeken, of dat bord de athlon XP aankan (1800+ = 133x11,5)Op dinsdag 11 juni 2002 11:04 schreef j.eerens het volgende:
ik heb nu een ecs k7s5a bordje en een Amd thunderbird 1000 mhz.
wat staat er in het boekje wat ie aankan? ik denk dat dat je uitgangspunt moet zijn
edit:
heerlijk die reacties tegelijkertijd
heerlijk die reacties tegelijkertijd
de site van ecs leert mij dat mijn bordje middels een bios upgrade een xp 1800 aankan
nu nog een stille cooler uitzoeken
je moederbordje kan die 1800+ prima aan, ik heb ook dat bordje met lan en ik heb er een 1700+ inzitten.
Maar ik zou nog niet upgraden als ik jouw was. Jouw 1000Mhz is snel genoeg zelfs voor spellen als morrowind en GTA3 (als je spellen speelt) Speel je geen spellen, maar ben je graphisch bezig, dan is die 1000 Nhz ook meer dan snel genoeg. Ik zou dat geld ff in mn zak houden als ik jouw was.
Maar ik zou nog niet upgraden als ik jouw was. Jouw 1000Mhz is snel genoeg zelfs voor spellen als morrowind en GTA3 (als je spellen speelt) Speel je geen spellen, maar ben je graphisch bezig, dan is die 1000 Nhz ook meer dan snel genoeg. Ik zou dat geld ff in mn zak houden als ik jouw was.
Hop,hop,hop!
wat is dan het goede moment (bij welke snelheid) om over te stappen en ja ik game veel , medal of honor, quake 3, and so on
Als we de volgende stap hebben gehad en de thoroughbreds goedkoper worden. Dan maak je een hele stap vooruit
waarom wacht je nog niet ff, unlock je oude athlon, overclocken, die 1000 mhz'ers willen over het algemeen wel lekker hoog.
dan zou dus mijn reken machine genoeg power heben om te QIII en LOLOp dinsdag 11 juni 2002 11:09 schreef basset het volgende:
je moederbordje kan die 1800+ prima aan, ik heb ook dat bordje met lan en ik heb er een 1700+ inzitten.
mare een proc upgrade is niet noodzalekijk maar als je het echt gewoon wil neem dan de amd xp 1800 en eeen standaart spire koeler van a 17 €
mare ook een videokaart upgraden zou voor games genoeg zijn
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
mmhhh nee niet echt... kan nog wel even duren.Op dinsdag 11 juni 2002 11:13 schreef j.eerens het volgende:
enig idee wanneer dat gaat gebeurer?
maar is het echt NODIG dat je gaat upgraden? wat zijn je klachten op dit moment? gaat het niet snel genoeg?
koop een goeie koeler (of koelers) die je kan meenemen naar je volgende systeem en wacht ff met upgradenOp dinsdag 11 juni 2002 11:10 schreef j.eerens het volgende:
wat is dan het goede moment (bij welke snelheid) om over te stappen en ja ik game veel , medal of honor, quake 3, and so on
die 1000mhz kan met multiplier overclock zeker op 1200-1300 draaien als je goed koelt
3d games hebben meer last van de videokaart, processors vanaf 1000mhz kunnen alle spellen al aan
ik garandeer je dat met de oude cores je hem niet op 1300 krijgt heeft dus ook te maken met welke versie core je hebOp dinsdag 11 juni 2002 11:14 schreef floduR het volgende:
[..]
koop een goeie koeler (of koelers) die je kan meenemen naar je volgende systeem en wacht ff met upgraden
die 1000mhz kan met multiplier overclock zeker op 1200-1300 draaien als je goed koelt
3d games hebben meer last van de videokaart, processors vanaf 1000mhz kunnen alle spellen al aan
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Wat voor videokaart enz heb je dan? Anders kun je misschien beter een geforce4 ti4200 halen. En als stille cooler kan ik je de Swiftech MC370 aanraden. Ik heb de Silent die bij perfect systems te halen is. Die fan ff op 7v en hij is echt lekker stil
Nog ff een jaartje wachten. Waarom zou je nu upgraden, ik tik nog steeds op een P3 733 (en die heb ik nog niet eens zo lang
ik vind dit snel, en maar jammeren met de Ghz'en...). Je comp is ruim snel genoeg, echt. Als je nu een P1 233 zou hebben, ok... Maar ik snap al niet dat je denkt aan een nieuwe, hoe vaak heb je nu je proc voor meerdere seconden op 100% (afgezien van spellen, want die gaan gewoon harder als je proc harder kan, maar daar maakt het boven de 40~50FPS niet meer uit)? (zonder
). Pas als je een snelle videokaart hebt en je spellen toch schokkerig draaien, een gedownload filmpje op halve snelheid draait en je voordat een fotosoep bewerking is uitgevoerd een hele bak koffie naar binnen hebt kunnen werken, dan pas is het tijd voor een nieuwe proc.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Een Geforce II Mx400 als ik het goed hebOp dinsdag 11 juni 2002 11:19 schreef j.eerens het volgende:
ik heb nu Abit Siluro T400, is die ouderwets inmiddels?
IDD je hebt helemaal gelijkOp dinsdag 11 juni 2002 11:19 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Nog ff een jaartje wachten. Waarom zou je nu upgraden, ik tik nog steeds op een P3 733 (en die heb ik nog niet eens zo langik vind dit snel, en maar jammeren met de Ghz'en...). Je comp is ruim snel genoeg, echt. Als je nu een P1 233 zou hebben, ok... Maar ik snap al niet dat je denkt aan een nieuwe, hoe vaak heb je nu je proc voor meerdere seconden op 100% (afgezien van spellen, want die gaan gewoon harder als je proc harder kan, maar daar maakt het boven de 40~50FPS niet meer uit)? (zonder
). Pas als je een snelle videokaart hebt en je spellen toch schokkerig draaien, een gedownload filmpje op halve snelheid draait en je voordat een fotosoep bewerking is uitgevoerd een hele bak koffie naar binnen hebt kunnen werken, dan pas is het tijd voor een nieuwe proc.
tenzij je net als mij voor een prikkie van 1.4 naar 2 gigahertz kon
een NVIDIA GeForce2 MX400 dus, die is niet zo heel snel, maar kan ook nog het één en ander aanOp dinsdag 11 juni 2002 11:19 schreef j.eerens het volgende:
ik heb nu Abit Siluro T400, is die ouderwets inmiddels?
een nieuwe videokaart is ook weer zo duur
je hebt precies een systeem die je eigenlijk pas over een paar maanden tot een half jaar moet upgraden
de klachten:
als ik meer als 3 apss tegelijk draai, wordt dat ding wel zol langzaam dat ik er helemaal simpel van wordt, heb met gamen niet zoveel problemen, games draaien vrij smooth
heb er verder 512 mb sdram inzitten, dus daar ligt het niet aan.
als ik meer als 3 apss tegelijk draai, wordt dat ding wel zol langzaam dat ik er helemaal simpel van wordt, heb met gamen niet zoveel problemen, games draaien vrij smooth
welke os heb je? en welke 3 aps draai je samen?
Sdram heeft niet zo'n grote bandbreedte, dus als je geheugenintensieve aps draait kan het slomer worden
Sdram heeft niet zo'n grote bandbreedte, dus als je geheugenintensieve aps draait kan het slomer worden
check ff wat er allemaal op de achtergrond draait, een 1000mhz en 512mb geheugen moet heel veel tegelijk kunnen draaien, en snel.Op dinsdag 11 juni 2002 11:23 schreef j.eerens het volgende:
de klachten:
of formateer je HD, heb je zeker weer een snelle PC (maar das ook weer zo'n operatie soms)
Als je 3x notepad draait kan ik me dat niet voorstellen.Op dinsdag 11 juni 2002 11:23 schreef j.eerens het volgende:
de klachten:
Wat voor apps dan? Met 3 DivX encoders wordt de boel wel trager ja. Maar vertel eens...:S
en dan vraag je je af waarom alles zo traag wordt. Als ik kazaa open heb wordt my i-net net dikke str**t zo traag. Dus dat is niet verwonderlijkOp dinsdag 11 juni 2002 11:27 schreef j.eerens het volgende:
ik heb XP Prof draaien
de apps: kazaa, een stuk of 7 explorerschermpjes, outlook
Dat zal opschieten zegOp dinsdag 11 juni 2002 11:27 schreef djgero het volgende:
AMD Athlon XP 100 + zeer goede cpu, presteerd beter dan intel P4 maar dat was al wel bekent
ook met msconfig of regedit gegeken, naar wat er allemaal draait op de achtergrond?Op dinsdag 11 juni 2002 11:27 schreef j.eerens het volgende:
ik heb XP Prof draaien
je kan zowieso XP heel erg tweaken, dan wordt ie zeker sneller, maar dat kost wel wat tijd, een hele hoop services kunnen gewoon uit
Een dual CPU systeem is veel beter voor echte multi-tasking. Dat draait veel soepelder. In jouw geval zou ik eens gaan kijken hoeveel CPU power Kazaa wegneemt (laatst was daar een thread over een daarbij was het 100%).
KaZaA maakt je computer soms zonder enige reden ongeloofelijk langzaam terwijl het niks doet. Als je internetverbinding traag doet (IE vensters?) dan moet je uploads even disablen, want die slurpen wel je hele internetverbinding dicht.Op dinsdag 11 juni 2002 11:27 schreef j.eerens het volgende:
ik heb XP Prof draaien
Wel kut voor ons dat we dan niet meer van jou kunnen downen.. Maar ja. Zet eens 10 IE vensters open en GEEN KaZaA. Moet je eens opletten. Zorg trouwens ook dat je KaZaA lite draait, scheelt ook.
ok bedankt,
ik heb inmiddels ff via speedfan de fitness van mijn primary hd gecheckt en die staat halverwege, dus misschien is het slim om xp op mijn 2e hd te zetten.
ik heb inmiddels ff via speedfan de fitness van mijn primary hd gecheckt en die staat halverwege, dus misschien is het slim om xp op mijn 2e hd te zetten.
Aantal RPM maakt niet zoveel uit, een 5400RPM hd met grote platters kan sneller zijn dan een 7200RPM hd met kleine platters...Op dinsdag 11 juni 2002 11:33 schreef darkske het volgende:
of meby wel een slome hd(5400rpm) ofzo,die niet kan volgen
Constant een brandend HD lampje?
Ik zou gewoon KaZaA uitpleuren! Alleen aanzetten als je iets wilt downen...
1e hd is seagate barracuda 3 20gb 7200 rpm
2e hd is maxtor 60 gb 5400 rpm, dus switchen is niet zo slim dan he
2e hd is maxtor 60 gb 5400 rpm, dus switchen is niet zo slim dan he
wat heeft de HD met de snelheid van de comp te maken, een HD doet weinig, als de comp eenmaal opgestart is
daar hoor je totaal geen last van te hebben, ook al loopt ie maar met 10-20mb/s (lezen) tis wel langzaam, maar je merkt het alleen met kopieren en zoeken e.d.
als windows langzaam loopt, dan ligt dat voor 99% aan proc, geheugen, (achtergrond) processen en instellingen
edit:
(wat aangepast)
daar hoor je totaal geen last van te hebben, ook al loopt ie maar met 10-20mb/s (lezen) tis wel langzaam, maar je merkt het alleen met kopieren en zoeken e.d.
als windows langzaam loopt, dan ligt dat voor 99% aan proc, geheugen, (achtergrond) processen en instellingen
edit:
(wat aangepast)
Download dan XoloX ipv kazaa
Dat Nederlandse proggie
Geen spy-ware enz. en bij mij nu 1% cpu load
staat er veel op xolox?
en euhm fitness van je hdd j.eerens?
en euhm fitness van je hdd j.eerens?
Wat een onzinOp dinsdag 11 juni 2002 11:37 schreef floduR het volgende:
als windows langzaam loopt, dan ligt dat voor 99% aan proc en geheugen (en dus achtergrond processen e.d.)
zeg ik toch? als je snellere proc en meer geheugen hebt, kan je meer draaien (logisch toch?) en vooral bij XP die kan een hoop hebbenOp dinsdag 11 juni 2002 11:41 schreef kutkip het volgende:
[..]
Wat een onzinAls je iets van 1GHz hebt en 512mb ram dan ligt het dus echt niet aan cpu/geheugen. Eerder instellingen, proggies op de achtergrond, of gewoon een Windows dat helemaal vol is gelopen en ff een nieuwe install nodig heeft.
en idd, de snelheid ligt dan dus aan wat je allemaal draait in windows en hoe die ingesteld is
fitness ja en performance allebei halverweg, maar als het daar niet aan ligt, ben ik dan toch genoodzaakt om een nieuwe processor te kopen?
zelfs met kazza uit gaat ie slow
kennen jullie speedfan niet?
http://www.almico.com/speedfan.php
nee nog nooit van gehoord.... maar dat slaat toch meer op hoe je filesysteem in elkaar steekt? kun je niet beter defraggen dan?Op dinsdag 11 juni 2002 11:45 schreef j.eerens het volgende:
kennen jullie speedfan niet?
Okiz, je hebt een mobo dat ook DDR geheugen aan kan:
Je kunt misschien beter het volgende doen:
Je athlon unlocken, en op 266Mhz bus gaan draaien (als ie dat nog niet doet, ben het ffkes kwijt, er zijn er volgens mij ook die op 200Mhz rennen)
DDR geheugen ipv. SD geheugen erin prikken.
Als je de reviews van een tijdje terug leest zul je dan vaak een performance winst van ergens in de 10% vinden.
Als je nu een XP erin stopt heb je daar amper iets aan, je hebt dan toch weer een geheugenbottleneck.
Daarnaast is het misschien een goed idee om een weekje taakbeheer open te laten staan, dan zie je wie echt zuigt.... en dan bedoel ik aan processor kracht.
Je kunt misschien beter het volgende doen:
Je athlon unlocken, en op 266Mhz bus gaan draaien (als ie dat nog niet doet, ben het ffkes kwijt, er zijn er volgens mij ook die op 200Mhz rennen)
DDR geheugen ipv. SD geheugen erin prikken.
Als je de reviews van een tijdje terug leest zul je dan vaak een performance winst van ergens in de 10% vinden.
Als je nu een XP erin stopt heb je daar amper iets aan, je hebt dan toch weer een geheugenbottleneck.
Daarnaast is het misschien een goed idee om een weekje taakbeheer open te laten staan, dan zie je wie echt zuigt.... en dan bedoel ik aan processor kracht.
Gooi nou eerst eens Windows eraf, zet het er weer op, en kijk of DMA aan staat en zoek op het internet een zootje tweaks voordat je een nieuwe, dure cpu koopt waarvan je misschien spijt gaat krijgen.Op dinsdag 11 juni 2002 11:43 schreef j.eerens het volgende:
fitness ja en performance allebei halverweg, maar als het daar niet aan ligt, ben ik dan toch genoodzaakt om een nieuwe processor te kopen?
Zet Kazaa dan UITOp dinsdag 11 juni 2002 11:43 schreef j.eerens het volgende:
En performance/fitness halverwege kan 2 dingen betekenen : 1. Verkeerd uitgelezen 2. Hd harstikke brak, die moet nog lang niet halverwege zijn.
schoon eerder windows op, installeer gewoon XP opnieuw (schoon) of begin helemaal opnieuw, moet af en toe eens gebeurenOp dinsdag 11 juni 2002 11:43 schreef j.eerens het volgende:
windows heeft echt geen 1000mhz nodig en aan 512mb heeft ie zat
pciesOp dinsdag 11 juni 2002 11:47 schreef floduR het volgende:
[..]
schoon eerder windows op, installeer gewoon XP opnieuw (schoon) of begin helemaal opnieuw, moet af en toe eens gebeuren
windows heeft echt geen 1000mhz nodig en aan 512mb heeft ie zat
* kutkip vind zijn ouwe pc'tje nog steeds snel genoeg als hardcore-gamer
my thoughts exactly (see some previous posts)
windows is opgeschoond, zit er net een week op, zit alleen hoognodige apps op.... daar ligt het niet aan.
Nou dan zou ik zeggen: Er staat toch maar weinig op dus nog een keer. Hele partitie weghalen, Windoos installeren, Zet alles lekker snel in het bios, en installer chipset- en Detonator drivers en laat bv kazaa achterwege. Als ie dan niet snel is, is er iets goed mis hoorOp dinsdag 11 juni 2002 11:52 schreef j.eerens het volgende:
windows is opgeschoond, zit er net een week op, zit alleen hoognodige apps op.... daar ligt het niet aan.
ok bedankt, ik zal vanavond mijn systeem een harde reboot geven, ik laat het wel weten...... thanx a lot.
2 klikjes. Rechts op het Kazaa icoontje en "Close KaZaA".Op dinsdag 11 juni 2002 11:52 schreef j.eerens het volgende:
Zucht. Is het nou zo moeilijk. Als je na deze procedure van slechts 2 klikjes nog steeds probs hebt praten we verder...
Windows opnieuw installen hoeft niet zo snel.
Oeps over een woordje heen gelezen..Op dinsdag 11 juni 2002 11:59 schreef j.eerens het volgende:
zoals je al eerder had kunne lezen had ik dat al gedaan
* Mentalist heeft niks gezegd
edit:
Hier, download hier wat van, kan helpen : Website SiS mobo downloads
Hier, download hier wat van, kan helpen : Website SiS mobo downloads
om weird nerd's nick hier nog een post
en laat even weten hoe het verder gaat j.eerens
en laat even weten hoe het verder gaat j.eerens
ìk laat jullie vanavond weten hoe het is afgelopen, thanx voor zover. ik spreek jullie na mijn XP install
En vergeet geen back-up te maken en een cd-tje met drijversOp dinsdag 11 juni 2002 12:26 schreef j.eerens het volgende:
ìk laat jullie vanavond weten hoe het is afgelopen, thanx voor zover. ik spreek jullie na mijn XP install
Ga in ieder geval niet je geheugen van SDR naar DDR wisselen. Je hebt nu 512 en om er weer 512 in te hebben ben je dan dus minimaal € 100 kwijt. Dit is niet het goedkoopste uit de pricewatch want je bordje is vrij kieskeurig. En om nu zo'n bedrag voor ong. 10% verbetering te hebben, vind ik wat veel. Ik heb nu 384 MB sdr Sdram en vind het best. Liever 512, maar niet voor zo'n meerprijs. Je hebt waarschijnlijk ook dat bordje gekocht omdat het beide aankon.
Makkelijk hèOp dinsdag 11 juni 2002 10:59 schreef j.eerens het volgende:
Hey just wondering, wat voor AMD processor bevelen jullie aan? Ik ben een arme student en wil niet al teveel geld uitgeven, maar wil wel het komend jaar geen processor meer hoeven te kopen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()