Toon posts:

JBL aktieve Subwoofer verbrand

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi!
Vandaag heb ik naar een CD geluistert , het volume was niet hoog .
Na een paar seconden hoor ik een gekraak , ik dacht dat het de CD zelf was , maar na 1 minuut ruik ik iets verdachts.
Eerst de versterker controleren , dan de frontspeakers , maar de oorzaak van de stank was de sub. (JBL DIGITAL 12)
Ik heb deze open gedaan en op de printplaat zijn er 3 zwarte plekken waar 3 vermogenweerstanden staan , ook is er een ander componentje (SMD) opengespat.
Ook is er te zien dat een soldeerpunt slecht is . Zou dat de reden zijn van de verbrande plekken?

De garantie is net voorbij ...Wat zou ik best doen?
foto ---> http://users.skynet.be/HomeTheater/DIR1/Sub.htm

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Op maandag 10 juni 2002 20:38 schreef Anthrax het volgende:
De garantie is net voorbij ...Wat zou ik best doen?
Ik weet niet hoe lang de garantie was maar volgens mij moet de leverancier/fabrikant gewoon een goed product leveren, dat niet net na een garantieperiode kapot mag gaan. Van een subwoofer mag je redelijkerwijs aannemen dat hij .. jaar mee gaat (heb geen verstand van subwoofers, dus vul zelf effe in). ;)

Een leverancier/fabrikant kan niet zomaar zeggen 'jammer, de garantie is voorbij'. Zoek eens op internet of vraag het aan de consumentenbond (verkopersverplichting, consumentenrecht).

Gewoon rösti

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 10 juni 2002 21:06 schreef mno het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang de garantie was maar volgens mij moet de leverancier/fabrikant gewoon een goed product leveren, dat niet net na een garantieperiode kapot mag gaan. Van een subwoofer mag je redelijkerwijs aannemen dat hij .. jaar mee gaat (heb geen verstand van subwoofers, dus vul zelf effe in). ;)

Een leverancier/fabrikant kan niet zomaar zeggen 'jammer, de garantie is voorbij'. Zoek eens op internet of vraag het aan de consumentenbond (verkopersverplichting, consumentenrecht).
Dat klopt helemaal! Ik heb ooit een dergelijke situatie meegemaakt met m'n monitor, vlak na de garantietermijn ging 'ie kaduuk. De winkel wou in eerste instantie geld van mij zien voor reparatie, maar godzijdank dacht ik aan wat jij zei... schoorvoetend gaf de winkel toe, ik kreeg gratis een nieuwe monitor... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even mailen naar de invoerder

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

idd, fabrieksgarantie kan langer zijn op bepaalde onderdelen

你还记得吗 记忆的炎夏

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

op het versterkergedeelte van subs zit meestal maar een jaartje...

Ik weet dat je in nederland heel erg sterk staat bij de winkel. Hoe dat in belgie zit weet ik niet

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 03:53
Op maandag 10 juni 2002 23:02 schreef Inge het volgende:
idd, fabrieksgarantie kan langer zijn op bepaalde onderdelen
Het gaat hier niet om de fabrieksgarantie, maar de "redelijkheidsbepaling" (weet niet of dit de juiste term is). Je mag van produkten verwachten dat ze een bepaalde periode meegaan. b.v. een tv moet minimaal 5 jaar meekunnen, een wasmachine 8 jaar. Als zo'n product binnen die redelijkheidstermijn kaduuk gaat, mag je een regeling eisen. Afhankelijk van de leeftijd moet je nog steeds betalen voor de reparatie maar tegen gereduceerd tarief. In dit geval (net buiten de garantie) mag je op zijn minst een kostenloze reparatie verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 23:07 schreef JvS het volgende:
op het versterkergedeelte van subs zit meestal maar een jaartje...

Ik weet dat je in nederland heel erg sterk staat bij de winkel. Hoe dat in belgie zit weet ik niet
REAKTIE van JBL
> Ik vind het gebeurde zeer spijtig, maar als uw
> garantie net voorbij is,
> kunnen wij deze niet meer herstellen onder waarborg.
> Ik raad u aan om uw toestel terug te brengen naar de
> dealer waar u uw
> toestel hebt gekocht. Deze zal ons dan contacteren
> om de sub bij hem af te
> halen en dan zal deze hersteld worden.
>
> Mvg,
>
>
> Internal Sales

Verwijderd

Topicstarter
NOG EEN REAKTIE van JBL

Het is steeds mogelijk dat er na verloop van tijd productiefouten
optreden,
en deze worden dan ook zonder kosten hersteld, maar aangezien u uw
toestel
zelf hebt geopend, kunnen wij uw toestel niet meer onder waarborg
herstellen.

Mvg

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Terug in elkaar schroeven, naar de winkel teruggaan, en een beetje 'de domme klant' spelen. Dus niet vertellen wat er precies mis is, waar er zwarte vlekken zitten, enz, maar gewoon zeggen dat ie er inees me ophield en nu doet ie niks meer...

Wel kun je eventueel nog de redelijkheidsbepaling erbij betrekken. De winkel stuurt 'm op naar JBL. De Internal Sales heeft er dan verder weinig mee te maken neem ik aan, dus die gaan ook niet zeggen van hé, hij heeft ;m al open gemaakt.

Laat wel ff weten hoe het verder gaat enzo.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ik stuur nog niks op vooraleer ik iets concreet weet.
ps , de speaker werkt nog wel , maar produceert evenveel stank als geluid.
Voor je het weet is gans de printplaat en speaker opgebrand
---------------

http://www.harman.com/profiles/index.jsp?articleId=default

dat heeft hier een wrang nasmaakje

Verwijderd

Topicstarter
wat zou een goed alternatief zijn voor deze sub?
ik wacht nog op antwoord van jbl ,

Iemand ervaring met REL?

Verwijderd

Topicstarter
vorige vrijdag es gaan vragen , hoe het met de sub is...
De dealer heeft eens gebeld naar JBL , maar de technische dienst was al naar huis.
Vandaag ging de dealer me terugbellen met meer nieuws.
Het is nu 22h17 , en ik denk dat ze ook naar huis zijn , en niet meer zullen bellen naar mij... :r

Verwijderd

Ik heb toevallig dezelfde sub en die van mij heeft soms een vreemde pieptoon als ik hem aanzet.
Even een paar keer flink op de bovenkant slaan een het is weg.
Heb hem al eens open gehaald maar kon er niks aan ontdekken
Zou het einde ook voor mijn sub naderen :?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Op dinsdag 11 juni 2002 23:11 schreef Anthrax het volgende:

Iemand ervaring met REL?
Ja, heb zelf een Rel Quake.. maar ik denk dat je in de search (hoe kan het ook anders..) wel wat over Rel's kunt vinden..

Zit je zo te balen dat je gewoon een nieuwe gaat halen ? :P

Verwijderd

HOUD ER REKENING MEE DAT DE TD VAN JBL NET VERNIEUWD IS EN DAT DE NIEUWE TD NIET ECHT WEET HOE HET ZIT OVER DEZE GARANTIE MAAR JE MOET DE GARANTIE KUNNEN HALEN WANT DE SPAEKER HEEFT 5 JAAR GARANTIE EN DE ELEKTONICA 2 JAAR DAT IS STANDAARD BIJ JBL DUS OVER DE 2 JAAR HEEN HEB JE ECHT PECH HELAAS :?

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 23:13 schreef dinkyp het volgende:
HOUD ER REKENING MEE DAT DE TD VAN JBL NET VERNIEUWD IS EN DAT DE NIEUWE TD NIET ECHT WEET HOE HET ZIT OVER DEZE GARANTIE MAAR JE MOET DE GARANTIE KUNNEN HALEN WANT DE SPAEKER HEEFT 5 JAAR GARANTIE EN DE ELEKTONICA 2 JAAR DAT IS STANDAARD BIJ JBL DUS OVER DE 2 JAAR HEEN HEB JE ECHT PECH HELAAS :?
uh je capslock/shift blijft hangen :P
Pagina: 1