Toon posts:

Professional Networking & Servers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[idee modus]
wekelijks sluit 'Predator' ongeveer 10threads ofzo omdat mensen threads maken die niet 'professioneel' genoeg zijn.

Kan er geen NON-Professional Networking & Servers komen? :)
't is maar een idee
[/idee modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Per week worden er vaak absolute n00b topics gesloten, kan er geen N00b forum komen :?

:+

NT komt anders wel in de buurt en als het daar ook niet kan hoort het helemaal niet op GOT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan er geen NON-Professional Networking & Servers komen?
De Huiskamer? Of SG ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 19:15 schreef wildhagen het volgende:

[..]

De Huiskamer? Of SG ofzo...
Newbies kunnen niet in De Huiskamen.. 'Oh jah'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 19:13 schreef OProg het volgende:
Per week worden er vaak absolute n00b topics gesloten, kan er geen N00b forum komen :? :+

NT komt anders wel in de buurt en als het daar ook niet kan hoort het helemaal niet op GOT :P
Er is niets mis mee om een newbie te zijn, dat zijn we allemaal wel eens geweest.

Vindt het alleen 'jammer' dat nou juist die mensen hun threads gesloten worden, dan weten ze nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hmm 'NT' neuh - stel ik heb een vraag over een eigen Gameserver(niet prof) of me eigen webserver(niet prof) en die mogen ook niet in NT.. blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
[forum=19] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 10 juni 2002 19:17 schreef ThinKGEEk het volgende:

[..]

Er is niets mis mee om een newbie te zijn, dat zijn we allemaal wel eens geweest.
Daar gaat het helemaal niet om. Juist als je een newbie bent moet je zelf gaan uitzoeken. De dingen die dicht gaan zijn dingen die op die manier uit te vinden zijn. En daarnaast is er NT :)
Vindt het alleen 'jammer' dat nou juist die mensen hun threads gesloten worden, dan weten ze nog niets.
Ze gaan echt niet zomaar dicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48
PNS heeft constant verreweg het hoogste gemiddelde percentage slotjes van alle fora hier op GoT. Misschien tijd om de policy aangaande dat forum te herzien? Blijkbaar is er behoefte aan een bredere invulling van wat er -wel- mag aan onderwerpen of "niveau's" in PNS

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~dpc/zooi/got-pns-week.gif

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 19:31 schreef Dutchman! het volgende:
PNS heeft constant verreweg het hoogste gemiddelde percentage slotjes van alle fora hier op GoT. Misschien tijd om de policy aangaande dat forum te herzien? Blijkbaar is er behoefte aan een bredere invulling van wat er -wel- mag aan onderwerpen of "niveau's" in PNS

[afbeelding]
Dat of een nieuw fora waar simpelere vragen gevraagd mogen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Zelf vind ik het vrij lastig om het juiste forum te kiezen voor server vragen.

Bijvoorbeeld je hebt een probleem met je IIS server hoort dit topic thuis in:

a) Professional Networking & Servers (het is tenslotte een server)
b) Network troubleshooting (Server is onderdeel van een netwerk)
c) Windows Operating Systeem (ISS is toch onderdeel van W2K)
d) Software Algemeen (ISS is software)
e) Ik geef het op en probeer de search :)

* -Marshal- is dus voor een apart server forum :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verbaasd dat hij nog idee'en heeft waar mede-tweakers het mee eens zijn *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 10 juni 2002 19:13 schreef OProg het volgende:
Amen :Y)
Op maandag 10 juni 2002 19:31 schreef Dutchman! het volgende:

[afbeelding]
De reden waarom ze meestal dicht gaan is omdat er een groot deel van de users er maar hun topic neerplanten zonder zelf even de FAQ te lezen en na te denken of het er wel hoort. ;(

Als men de FAQ zelfs niet wil lezen...
Moet er een popup komen als men op [forum=24] klikt :?

Ze gaan op slot ipv move om users "aan te moedigen" om zelf eerst es na te denken en de FAQ es door te nemen.

Als het topic wel niet duidelijk niet PNS was, dan wordt het gemoved. (rare zin)
Topicstarter is dan ook niet schuldig aan het verkeerd plaatsen :)
Op maandag 10 juni 2002 20:15 schreef -Marshal- het volgende:
Zelf vind ik het vrij lastig om het juiste forum te kiezen voor server vragen.

Bijvoorbeeld je hebt een probleem met je IIS server hoort dit topic thuis in:

a) Professional Networking & Servers (het is tenslotte een server)
Jij hebt ook nog niet in de FAQ gekeken want er staat LETTERLIJK in dat het geen PNS is. ;)
b) Network troubleshooting (Server is onderdeel van een netwerk)
Configuratie webserver staat nog redelijk ver af van NT

Dit in tegenstelling tot bv DHCP & DNS server.
c) Windows Operating Systeem (ISS is toch onderdeel van W2K)
Zo kan je alles wat in windows draait daar plaatsen.
Apache is geen onderdeel van win2k, en dat zou volgens die redenering daar dan niet horen...
d) Software Algemeen (ISS is software)
U heeft gewonnen :P

Discussie die gelijkaardig is:
[topic=517465]

Voor mij zijn webservers gewoon [forum=10]
e) Ik geef het op en probeer de search :)
Dat moet je eerst doen, zie 3 stappen plan in sig :P
* -Marshal- is dus voor een apart server forum :)
Dan splitsen we dan nog es op
hardware (de server zelf)
software (services)
en zo ga je maar door :)

Netwerk services (dns,dhcp,DS,...) = NT (dat laatste kan natuurlijk ook in WOS)
Andere services (ftp,webserver,database server,...) = SA

Ik vind een DNS server meer met NT te maken hebben dan met IIS.
Dus die samen in 1 forum vind ik raar.

Geavanceerde Exchange & DS vragen -> PNS

Wat een verrekte lange reply zeg :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok Predator wint :P.. ik ga echt niet nog commentaar leveren op die reply van hem *D

edit:

Al lijkt me SA meer voor Software zoals Winamp, Kazaa.. dat noem ik Software.. maarja, Ik ga echt niet in discussie met de 'grote' man van het PNS fora *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

grmbl ... ik zal nog eens een lite mod 'in dienst nemen'.

Staat er een topic verkeerd, * Predator heeft 'm al gemoved
Is het een way foutieve posting * Predator heeft 'm al op slot
Zijn er inhoudelijk mod vragen over PNS, * Predator benatwoord ze zeer uitvoering waar geen speld meer tussen te krijgen is
Word er geklaacht in LA, again * Predator heeft al uitvoerig gereageerd zodat zelfs de ergste crew-basher zijn spijt betuigt.

:P

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL meer ga ik niet meer zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 10 juni 2002 21:05 schreef ThinKGEEk het volgende:
Ok ok Predator wint :P.. ik ga echt niet nog commentaar leveren op die reply van hem *D
:Y)
edit:

Al lijkt me SA meer voor Software zoals Winamp, Kazaa.. dat noem ik Software...
Ik denk dat de mensen van SA zich zo wel erg laag ingeschat gaan voelen ;)
* Predator roept OProg & DR... maak je eens boos :+
Op maandag 10 juni 2002 21:34 schreef Koffie het volgende:
grmbl ... ik zal nog eens een lite mod 'in dienst nemen'.

Staat er een topic verkeerd, * Predator heeft 'm al gemoved
Is het een way foutieve posting * Predator heeft 'm al op slot
Zijn er inhoudelijk mod vragen over PNS, * Predator benatwoord ze zeer uitvoering waar geen speld meer tussen te krijgen is
Word er geklaacht in LA, again * Predator heeft al uitvoerig gereageerd zodat zelfs de ergste crew-basher zijn spijt betuigt.

:P
Weet je wat Koffie...
Jij wordt gewoon OUD >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:22
Ik vind het toch een triest aanblik in PNS. De helft van de topics wordt ongeveer gesloten. Waar dat naar toe moet. ??
Bijvoorbeeld Cisco-topics worden zomaar gesloten, terwijl dit volgens mij professionele spul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Laatst online: 21:55
Even een ander iets, heeft PNS eigenlijk nog wel recht op bestaan met gemiddeld nog maar 3-5 nieuwe topics per dag (de overige 3-5 worden gesloten) ?
Toen zoiets met het virusforum gebeurde ging het uiteindelijk ook dicht.
Verder vind ik het er nu dermate saai (zie eigenlijk geen enkele leuke en uitdagende thread meer in PNS) en de grote hoeveelheid slotjes bevorderd dit ook niet echt volgens mij.
Ik blijf het toch jammer vinden hoe 1 van de gezelligste plekken op GoT is veranderd tot 1 van de meest saaie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 22:40 schreef sniper20 het volgende:
Ik vind het toch een triest aanblik in PNS. De helft van de topics wordt ongeveer gesloten. Waar dat naar toe moet. ??
Bijvoorbeeld Cisco-topics worden zomaar gesloten, terwijl dit volgens mij professionele spul is.
Alleen de vraag waarschijnlijk niet, en dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in PNS is het waarschijnlijk zo stil omdat het gelukkig niet de eer van OCE aan doet, waar mensen 1000x hetzelfde posten. :r

Denk dat PNS best belangrijk is/kan zijn, die 3 tot 5 threads die per dag geplaatst worden zijn wel van mensen die hulp nodig hebben.
Ik vindt PNS niet nutteloos hoor..

en besides, als je PNS weg haalt, wat moet Predator dan?
die heeft dan helemaal geen doel meer in zijn leven.. Arme jongen.. *D

edit:

Ja sorry hoor Koffie maar jij bent veel te weinig aanwezig op PNS om ook maar in de schaduw te kunnen treden van Predator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de mensen van SA zich zo wel erg laag ingeschat gaan voelen ;)
* Predator roept OProg & DR... maak je eens boos :+
Is dat niet standaard? *D

/me krijgt strakts een horde boze Modjes met hooivorken achter zich aan. :Y) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie snapt er geen hout meer van.
Iedereen blaat dat het noet goed gaat in PNS en dat er allerlei n00b zut geplaatst word en dat er geen goede moderatie policy is.

Nu word er streng gemod, issut weer niet goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 08:42 schreef Koffie het volgende:
Iedereen blaat dat het noet goed gaat in PNS en dat er allerlei n00b zut geplaatst word en dat er geen goede moderatie policy is.

Dat is toch normaal?
Jij wel eens bij de gemeente geweest om de aanvraag van je te bouwen huisnin te dienen?
Heb je een modern huis omdat je in een nieuwbouwwijk woont> Het is te modern en er moet iets aan veranderd worden.
Denk je die mensen te nsel af te zijn, is het weer te oud en moet het moderner.

Zo blijf je nou eenmaal bezig, je moet gewoon 1 duidelijk standpunt nemen en daar niet meer van af wijken, hoeveel mensen er ook zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58
[...]
Je kan het nooit iedereen naar z'n zin maken. Zelf houd ik wel van streng modereren, dit 'trekt' professionaliteit aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 10 juni 2002 22:40 schreef sniper20 het volgende:
Je hebt het waarschijnlijk over:
[topic=519563]
Wel nu, dat is zelfs met de search te vinden :z
Daarbij is een cisco 800 router geen router voor grote omgevingen.
Het routertype doet er ook niet toe bij die vraag.

btw: Een config vraagje over een 800 serie router -> NT
Op maandag 10 juni 2002 23:19 schreef Mark het volgende:
Even een ander iets, heeft PNS eigenlijk nog wel recht op bestaan met gemiddeld nog maar 3-5 nieuwe topics per dag (de overige 3-5 worden gesloten) ?
Verder vind ik het er nu dermate saai (zie eigenlijk geen enkele leuke en uitdagende thread meer in PNS) en de grote hoeveelheid slotjes bevorderd dit ook niet echt volgens mij.
Ik blijf het toch jammer vinden hoe 1 van de gezelligste plekken op GoT is veranderd tot 1 van de meest saaie....
Als je ideeën hebt om de sfeer te verbeteren horen we die graag ;)
Het geringe aantal nieuwe topics is wel wat jammer, maar als er geen topics zijn die in aanmerking komen ...

Handvaten aan de lat zetten en ze elke aanpassen om genoeg topics te ronselen doe ik niet aan mee.

Dan nog liever geen PNS.
Op maandag 10 juni 2002 23:22 schreef jadjong het volgende:

[..]

Alleen de vraag waarschijnlijk niet, en dat is het probleem.
U heeft gewonnen :+
Op dinsdag 11 juni 2002 00:09 schreef ThinKGEEk het volgende:
en besides, als je PNS weg haalt, wat moet Predator dan?
die heeft dan helemaal geen doel meer in zijn leven.. Arme jongen.. *D
Ik ga wel gaan stempelen dan :+
edit:

Ja sorry hoor Koffie maar jij bent veel te weinig aanwezig op PNS om ook maar in de schaduw te kunnen treden van Predator :P
Ik heb hem al oud genoemd straks neemt hij het nog serieus :P
Koffie heeft nog een leven hoor, (ik ook) ;)

Ik ben niet verrast, zo gaat het altijd. :z
Op dinsdag 11 juni 2002 08:46 schreef jadjong het volgende:

[..]

Dat is toch normaal?
Jij wel eens bij de gemeente geweest om de aanvraag van je te bouwen huisnin te dienen?
Heb je een modern huis omdat je in een nieuwbouwwijk woont> Het is te modern en er moet iets aan veranderd worden.
Denk je die mensen te nsel af te zijn, is het weer te oud en moet het moderner.

Zo blijf je nou eenmaal bezig, je moet gewoon 1 duidelijk standpunt nemen en daar niet meer van af wijken, hoeveel mensen er ook zeiken.
Indd, daarom wil ik ook geen lat met handvaten.
Als je de lat een stuk lager legt dan is het ganse concept van PNS waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48
Als je kijkt naar de topics het -oude- hostingforum, volgens sommigen 'de gezelligste plek van GoT' en je pakt de threads met meer dan 10 reply's, dan zijn dat vaak 'zeik je concurrent af' of 'haal een nieuwe klant binnen terwijl je de concurrent afzeikt' topics. Soms ook leuk natuurlijk, maar terug naar dat sfeertje zal wel niet passen op het huidige GoT. >:) (zie bijvoorbeeld het langste draadje van het Hosting forum)

trouwens, vooral niet gaan zeuren over 'is het weer niet goed', een forum met 3 nieuwe topics per dag, DAT is niet goed. :) Zo'n forum sterft vanzelf uit omdat op een gegeven moment niemand meer een antwoord verwacht. Het 'meedenken' van o.a. ThinKGEEk moet niet als 'zeuren' afgedaan worden.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op maandag 10 juni 2002 23:19 schreef Mark het volgende:
Daar ben ik het ook wel mee eens. Toen PNS ooit begon onder de toenmalige naam werd er leuk geluld over hosting e.d., maar dat mag nu niet meer. Dit vind ik nou juist discussies die in PNS bevorderd zouden moeten worden. Het forceren van een bepaald niveau werkt niet. Met een kans van 50 procent op een geclosed topic ga je niet snel een topic openen in PNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 11 juni 2002 10:36 schreef Femme het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens. Toen PNS ooit begon onder de toenmalige naam werd er leuk geluld over hosting e.d., maar dat mag nu niet meer. Dit vind ik nou juist discussies die in PNS bevorderd zouden moeten worden. Het forceren van een bepaald niveau werkt niet. Met een kans van 50 procent op een geclosed topic ga je niet snel een topic openen in PNS.
Dat was het oude HWS forum, dat was ineens van een telaag niveau :?
Een tijd terug is er een thread gweest om te kijken wat er verbeterd kan cq moest worden. Daarmee is voor zover ik kan zien absoluut niets gedaan.

[topic=466519/1/256]
:
Op vrijdag 12 april 2002 19:45 schreef havana het volgende:
- er komt een sticky met voorbeeldthema's / topics zodat de bezoekers weten wat 'professional' is en wat niet. Negotiator & Koffie gaan deze lijst ism. enkele bezoekers opstellen.

NB: deze maatregelen zullen vandaag of anders morgen plaatsvinden, tot die tijd heet het forum gewoon nog ANS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 19:23
IK ga ook even mijn visie laten horen. Vroeger hoorde ik bij het meubilair in PWS. Het was er heel gezellig en nagenoeg elk topic kon en als het te gezellig werd (te veel spam of off topic) dan greep ACM wel op tijd in. Aangezien hosting en servers zeer breed zijn (hardware, software, nt/linux, etc) vonden ook de meest uiteenlopende topics daar een plaats. Met HWS was op zich helemaal niets mis, imho liep het lekker en elke n00b werd ZEER NETJES geholpen!

Echter waren er bepaalde personen die vonden dat hun Novel en Exchange vragen in de andere forums niet genoeg opvielen en daardoor geen antwoord vonden. Die gasten moesten een eigen forum hebben en daarbij viel hun oog zo maar even op HWS. Even de naam veranderen, het policy (80% van de topics die voorheen een plaats vonden in HWS werden ineens verspreid over heel GoT) radicaal omgooien en al gauw liep de harde HWS kern weg. ANS was ook niet goed genoeg en het werd PNS. Nu zijn er een kleine 10 topics per dag waarvan er 6 volgens het policy worden dichtgegooid. Het blijkt dus wel dat GoT'ers helemaal niet Advanced zijn of Professional... op de vragen die wel open blijven komen ook zeer weinig reacties. IMHO heeft PWS of ANS helemaal geen bestaans recht meer.

Maar wat dan doen? HWS terug in het leven roepen? Het probleem is dat hosting/server topics zoveel overlappende kennisgebieden hebben dat ze in SA, WOS, NOS, NT en I&T terecht kunnen. Af en toe worden gerelateerde topics ook in W&G of P&W geopend. Ik stel voor dat (mocht er aktie ondernomen worden naar aanleiding van deze draad) eerst een duidelijk beleid wordt opgesteld! In vorig topics mbt de naamsverandering werd alles na een paar dagen, terwijl er nog zeer weinig duidelijk was, omgegooid met PNS als resultaat.

1) Is er behoeft aan een dergelijk forum?
2) Zijn er genoeg relevante topics voor een apart forum?
3) Welke topics horen er wel thuis
4) Welke topics horen er niet thuis
5) Policy vaststellen, wat mag wel en wat mag niet!
6) Zorgen voor Mods met juiste kennis, instelling en benodigde tijd (niets ten nadele van huidige mods- gewoon basic voorwaarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

- Zie nawoord
Op dinsdag 11 juni 2002 08:46 schreef jadjong het volgende:
Is niet zeiken, denk dat je beter moet leren lezen, ik wil alleen maar PNS een nieuw leven in blazen, PNS is saai terwijl het dat niet hoort te zijn(zie ook weer nawoord)
Op dinsdag 11 juni 2002 09:27 schreef Predator het volgende:
Ik heb hem al oud genoemd straks neemt hij het nog serieus
Koffie heeft nog een leven hoor, (ik ook)
Hehe, ja vast :P
Op dinsdag 11 juni 2002 10:17 schreef Dutchman! het volgende:
Zo'n forum sterft vanzelf uit omdat op een gegeven moment niemand meer een antwoord verwacht. Het 'meedenken' van o.a. ThinKGEEk moet niet als 'zeuren' afgedaan worden.
Eindelijk iemand die het snapt!..
Oe zelfs Femme is het gedeeltelijk met het hele gedoe eens,

Het forceren van een niveau werkt soms wel, alleen in deze situatie lijdt het alleen maar tot het feit dat sommige mensen hun vragen ergens anders gaan stellen.
cool trouwens dat zelfs Femme gaat reageren *D
Op dinsdag 11 juni 2002 11:25 schreef The Source het volgende:
Maar wat dan doen? HWS terug in het leven roepen? Het probleem is dat hosting/server topics zoveel overlappende kennisgebieden hebben dat ze in SA, WOS, NOS, NT en I&T terecht kunnen. Af en toe worden gerelateerde topics ook in W&G of P&W geopend. Ik stel voor dat (mocht er aktie ondernomen worden naar aanleiding van deze draad) eerst een duidelijk beleid wordt opgesteld! In vorig topics mbt de naamsverandering werd alles na een paar dagen, terwijl er nog zeer weinig duidelijk was, omgegooid met PNS als resultaat.
'Precies' waar ik heen wou,

Het ligt niet aan de moderatie van de threads(Predator doet juist naar mijn mening heel goed zijn werk, en hoop dat ie ook een modje blijft in het misschien toekomstige ANS(voorbarig)) want er wordt alleen maar de policy gehandhaafd.

Alleen het gebied van Networking en Hosting is gewoon te breed om alleen maar een PNS te handhaven.

Misschien is het weer tot leven wekken van ANS een optie die toch bekeken moet worden.

Voor de laatste keer, ik ben NIET aan het zeuren!, wil alleen maar dat er iets te doen is in PNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Uiteraard ben ik het met sommige meningen en ideen eens, echter wat ik niet snap is het feit dat HWSelke keer weer bij dit soort dicsussie's betrokken moet worden :?

Vroeger was er HWS. Dat klopt.
Echter tegenwoordig is dat niet meer zo. De strekking van HWS heeft niets, maar dan ook niets meer met hosting te maken.

De policy is dan ook om hosting topics niet in PNS te laten staan.
Daarom snap ik ook niet helemaal waarom elke keer weer HWS geroepen word.

Wat ik ook niet geheel snap, is de kritiek op de (vele) slotjes die er gezet worden.
Wat wil je dan, alle n00b vragen (hoe configureer ik Apache op Windows98 :? ) gewoon in PNS laten staan?
Dat zal helemaal niets goed doen voor de huidige sfeer en kennis in PNS.

In mijn optiek gaat het beetje bij beetje een beter kant op met PNS, echter zullen de users toch ook moeten inzien wat ze wel en niet kwijt kunnen in PNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 12:53 schreef Koffie het volgende:
Uiteraard ben ik het met sommige meningen en ideen eens, echter wat ik niet snap is het feit dat HWSelke keer weer bij dit soort dicsussie's betrokken moet worden :?
Was ook niet mijn idee hoor! :)
Vroeger was er HWS. Dat klopt.
Echter tegenwoordig is dat niet meer zo. De strekking van HWS heeft niets, maar dan ook niets meer met hosting te maken. De policy is dan ook om hosting topics niet in PNS te laten staan. Daarom snap ik ook niet helemaal waarom elke keer weer HWS geroepen word.
Hosting topics zijn toch oud - hebben we allemaal al gehad, het gaat me niet om de hosting topic's
Wat ik ook niet geheel snap, is de kritiek op de (vele) slotjes die er gezet worden. Wat wil je dan, alle n00b vragen (hoe configureer ik Apache op Windows98 :? ) gewoon in PNS laten staan? Dat zal helemaal niets goed doen voor de huidige sfeer en kennis in PNS.
Zoals ik al zei in mijn laatste reply, ik heb geen commentaar op de moderatie die in PNS wordt toegepast, en ook niet op de policy - Ik heb commentaar op het feit dat er geen plek is VOOR die newbies met die 'domme' Apache vragen, natuurlijk is het in de search te vinden - maar als iemand een Apache webserver wil configgen voor thuisgebruik is dit geen PNS(en zeker al geen SA) en daarom gooit Predator er dan slotje op(vaak wel na eerst wat hints te geven(heel netjes)

In het kort, Ik wil PNS helemaal niet dood hebben, noch wil ik dat de policy daar verandert.. Maar de toevoeging van bv een Advanced Networking & Servers klinkt in mijn oren niet slecht, daar kunnen jij(Koffie) en Predator ook gewoon modjes blijven.

dus boven alles staat dat ik WEL vindt dat jullie goed
Hulde aan Koffie en Predator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

[..]

Daar ben ik het ook wel mee eens. Toen PNS ooit begon onder de toenmalige naam werd er leuk geluld over hosting e.d., maar dat mag nu niet meer.
Ik kan me moeilijk uitspreken over het oude hosting forum omdat er ik er helemaal niet ging.
Maar wat ik al es met de search opgedist heb valt niet onder mijn definitie van "leuk".

Maar dat is natuurlijk sterk persoonlijk.
Ik snap ook niet wat dit hier ter zake doet :?
Dit vind ik nou juist discussies die in PNS bevorderd zouden moeten worden.
Discussie zijn ook geen probleem zolang het maar op niveau is en met onderbouwing...
Het forceren van een bepaald niveau werkt niet.
Er is toch een basis niveau vereist voor GOT :?
Dan wordt toch ook gecontroleerd :?
Met een kans van 50 procent op een geclosed topic ga je niet snel een topic openen in PNS.
Als het niet duidelijk is (als het dus wa tegen de rand aanleunt) wordt het gemoved en niet gesloten.
De verstrengdee policy is er gekomen na:
[topic=463093]
[topic=470565]

Waar dus het doel van het op slot zetten van die topics is:
het 'aanmoedigen' van users om eerst de FAQ te lezen en es na te denken of het er hoort.
(heb ik hierboven ook al gezegd)
Op dinsdag 11 juni 2002 10:41 schreef HGM het volgende:

[..]

Dat was het oude HWS forum, dat was ineens van een telaag niveau :?
Een tijd terug is er een thread gweest om te kijken wat er verbeterd kan cq moest worden. Daarmee is voor zover ik kan zien absoluut niets gedaan.

[topic=466519/1/256]
[..]
Ik hou rekening met wat er in die thread gezegd is.
Ik was van plan van binnenkort daar eens een uitgetypte versie van te maken.
Momenteel zit ik al een tijd midden in examens dus heb ik daar nog geen tijd voor gehad.
Op dinsdag 11 juni 2002 11:25 schreef The Source z'n mening:
1) Is er behoeft aan een dergelijk forum?
Naar wat ik hier lees precies niet.
2) Zijn er genoeg relevante topics voor een apart forum?
Als jij kijkt naar de gesloten topics zal je zien dat zelfs de FAQ niet gelezen wordt.
(zoals ik ook al zei)

Dus zelfs een haarfijne FAQ zal geen wereldschokkende verandering brengen.
3) Welke topics horen er wel thuis
4) Welke topics horen er niet thuis
5) Policy vaststellen, wat mag wel en wat mag niet!
Zie stukje hoger...
6) Zorgen voor Mods met juiste kennis, instelling en benodigde tijd (niets ten nadele van huidige mods- gewoon basic voorwaarde)
Het is mij wel niet geheel duidelijk waarom dit dan nog vermeld wordt.

------------- even persoonlijk -----------------
Ik zie op dit moment niet in wat ik uberhaupt als litemod in PNS loop te doen.
Het niveau is te laag -> strengere policy en snelle slotjes
Dat is ook de reden waarom ik als litemod aangenomen ben.

Nu -> Te veel slotjes en te weinig topics.
Nu vraag ik me heel sterk af waarom ik me een maand ingezet heb voor het niveau van PNS :{

Op dit moment vandaag hoeft het voor mij niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Op dinsdag 11 juni 2002 12:53 schreef Koffie het volgende:
Uiteraard ben ik het met sommige meningen en ideen eens, echter wat ik niet snap is het feit dat HWSelke keer weer bij dit soort dicsussie's betrokken moet worden :? Vroeger was er HWS. Dat klopt. Echter tegenwoordig is dat niet meer zo. De strekking van HWS heeft niets, maar dan ook niets meer met hosting te maken. De policy is dan ook om hosting topics niet in PNS te laten staan. Daarom snap ik ook niet helemaal waarom elke keer weer HWS geroepen word.
Precies mijn punt. Vroeger kon je in HWS terecht met alle server / hosting gerelateerde vragen. Daarvoor in de plaats is toen ANS (PNS) gekomen en vervolgens kun je in PNS geen HWS topics meer kwijt. M.a.w. klopt het dat het de bedoeling is dat er geen apart forum meer is of zal komen voor HWS (waaronder n00b niveau) vragen? Die dienen dus over heel GoT te worden verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Op dinsdag 11 juni 2002 13:09 schreef Predator het volgende:
Het is mij wel niet geheel duidelijk waarom dit dan nog vermeld wordt.
Ik wilde duidelijk maken dat het opgestelde beleid perfect gevolgd wordt door de huidige mods, vandaar dat ik, om niemand op de tenen te trappen (wat dus ook niet de bedoeling was), het duidelijk erachter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zullen we afspreken dat HWS nu niet meer aan de orde is.
Zoals reeds eerder gezegd, HWS is niet meer.

Dan lijkt me IMHO ook niet nuttig om elke keer naar HWS te referen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark

Ik zeg nergens dat de moderatie niet goed is. Ik vraag me alleen af of een fora met zo weinig topics bestaansrecht heeft. Verder geef ik aan dat ik (toch iemand die al jaren in /24 rond hangt) het er nu bijzonder saai vind en dat dit mede komt door de hoeveelheid topics en de topics welke er staan. Ik zie tegenwoordig niets meer als Citrix, Microsoft en hardware netwerk topics.

Verder ben ik het ook met Femme eens dat je nu bijna geen topic meer durft te openen in PNS omdat je nooit zeker van bent of dit topic open mag blijven van de mods aldaar.

Zo staat er nu een topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/518833) welke gewoon open blijft terwijl volgens mij volgens de nieuwe policy (welke in 1 van de overgangstopics ANS -> PNS is besproken) we dit soort vragen niet meer zouden doen.

Sowieso is het samenstellen van een webserver niet geavanceerder als bijvoorbeeld de configuratie hiervan (en deze topics gaan weer wel allemaal dicht).

Ik blijf het nog steeds bijzonder jammer, maar ik vermaak me de laatste tijd prima op andere fora ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verder ben ik het ook met Femme eens dat je nu bijna geen topic meer durft te openen in PNS omdat je nooit zeker van bent of dit topic open mag blijven van de mods aldaar
Complete onzin.
Dit is in andere fora net zo.
Ik durf geen topic te openen in [forum=14] omdat deze toch 80% zeker weten gesloten word.

Dit heeft niets met het forum te maken, maar met MIJN kennis die ik niet heb, terwijl er daar wel een bepaalde basiskennis verwacht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 11 juni 2002 13:32 schreef Mark het volgende:

[..]
Zo staat er nu een topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/518833) welke gewoon open blijft terwijl volgens mij volgens de nieuwe policy (welke in 1 van de overgangstopics ANS -> PNS is besproken) we dit soort vragen niet meer zouden doen.

Sowieso is het samenstellen van een webserver niet geavanceerder als bijvoorbeeld de configuratie hiervan (en deze topics gaan weer wel allemaal dicht).
Was gemeld in SM:
[topic=518839]
Zie mijn reply daar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op dinsdag 11 juni 2002 13:38 schreef Koffie het volgende:

[..]

Complete onzin.
Dit is in andere fora net zo.
Ik durf geen topic te openen in [forum=14] omdat deze toch 80% zeker weten gesloten word.

Dit heeft niets met het forum te maken, maar met MIJN kennis die ik niet heb, terwijl er daar wel een bepaalde basiskennis verwacht word.
Stop!! Ik zeg dat ik soms nog niet eens meer iets durf te vragen in ANS en ik durf toch zeker wel te zeggen dat MIJN kennis voldoende is om profesioneel (of geavanceerd) te noemen.
Als ik inderdaad een topic open in P&W bestaat de kans inderdaad dat deze gesloten word als ik ook nog eens domme dingen vraag in dat topic (al zal dat ook nog wel meevallen, volgens mij zijn van al de door mij geopende topics er misschien maar 5 gesloten oid). Als ik al een topic start dan kijk ik gewoon heel goed waar ik deze plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan nog is het onzin, als je de FAQ leest en ook voldoende info geeft zal een topic echt niet zo snel geclosed worden.

Het word al wat anders als je een PNS topic plaatst en er gewoon geenb info gegeven word en afgesloten met 'los ff voor me op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeist!, nu iedereen koest - zucht.

De reden dat ik dit threadje geopen heb is omdat ik graag meer activiteit rondom het Networking&Servers wou zien

en niet zodat andere mensen andere forums kunnen gaan afzeiken, en zeker al niet om oude(niet gewilde fora) weer terug in leven wil roepen!
Ik zeg nergens dat de moderatie niet goed is. Ik vraag me alleen af of een fora met zo weinig topics bestaansrecht heeft.
Heeft jou geliefde PW dan wel bestaans recht, alles wat daar behandeld wordt is gewoon standaard manual/faq/google!
hou er maar over op

Het niveau in PNS is goed genoeg, er wordt duidelijk de policy gehandhaafd en daarom worden ook zoveel threads gesloten, omdat sommige andere mensen niet door hebben wat nou precies wel PNS is en wat nou niet.

Daarom ook mijn voorstel, dan kunnen Koffie en Predator(niet zeuren Pre' je hebt het fantastich gedaan) ook weer iets nuttigers gaan doen dan de hele dag met slots te gooien, en dan kunnen die vragen die over Networking&Servers gaan en die niet in PNS thuis horen ook ergens heen.

Gezien dit toch mijn threadje is :P, wil ik geen gezever meer horen of de gehele moderatie wel goed aangepakt wordt en/OF het hele fora wel bestaans recht heeft want dat heeft het WEL!

Ik wil weten wie er wel eens is met de stelling(zou een nieuw fora prettig zijn), en waarom niet/wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 11 juni 2002 13:09 schreef Predator het volgende:
Ik kan me moeilijk uitspreken over het oude hosting forum omdat er ik er helemaal niet ging.
Maar wat ik al es met de search opgedist heb valt niet onder mijn definitie van "leuk".
Daar mogen het niet meer over hebben blijkbaar.
Waar dus het doel van het op slot zetten van die topics is:
het 'aanmoedigen' van users om eerst de FAQ te lezen en es na te denken of het er hoort.
(heb ik hierboven ook al gezegd)
[..]
Ik hou rekening met wat er in die thread gezegd is.
Ik was van plan van binnenkort daar eens een uitgetypte versie van te maken.
Momenteel zit ik al een tijd midden in examens dus heb ik daar nog geen tijd voor gehad.
[..]
Als jij kijkt naar de gesloten topics zal je zien dat zelfs de FAQ niet gelezen wordt.
(zoals ik ook al zei)
[..]
Dus zelfs een haarfijne FAQ zal geen wereldschokkende verandering brengen.
[..]
Tja, helaas is dus de FaQ niet up-to-date en is de lijst met voorbeelden van wat en niet in PNS mag er (nog) niet.

Dus is het niet vreemd dat niemand zich aan het gestelde niveau weet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op dinsdag 11 juni 2002 14:02 schreef ThinKGEEk het volgende:
[..]

Heeft jou geliefde PW dan wel bestaans recht, alles wat daar behandeld wordt is gewoon standaard manual/faq/google!
hou er maar over op
Mijn geliefde PW ??? Daar kom ik bijna nooit. Lees de draad voordat je blaat aub....dank u.
Het niveau in PNS is goed genoeg, er wordt duidelijk de policy gehandhaafd en daarom worden ook zoveel threads gesloten, omdat sommige andere mensen niet door hebben wat nou precies wel PNS is en wat nou niet.
Het nivo is niks mis mee, er zijn gewoon te weinig topics. Als hier niets aan gebeurd zal dit forum een langzame dood sterven.
Daarom ook mijn voorstel, dan kunnen Koffie en Predator(niet zeuren Pre' je hebt het fantastich gedaan) ook weer iets nuttigers gaan doen dan de hele dag met slots te gooien, en dan kunnen die vragen die over Networking&Servers gaan en die niet in PNS thuis horen ook ergens heen.
Koffie en Predator doen perfect werk, echter moeten ze zich ook indenken dat op deze manier de sfeer slecht blijft en het aantal topics laag.
Gezien dit toch mijn threadje is :P, wil ik geen gezever meer horen of de gehele moderatie wel goed aangepakt wordt en/OF het hele fora wel bestaans recht heeft want dat heeft het WEL!
Gelukkig ben jij niet de enigste bezoeker hier (en ik zie meer mensen die het met mij eens zijn als met jou eerlijk gezegd).
Ik wil weten wie er wel eens is met de stelling(zou een nieuw fora prettig zijn), en waarom niet/wel
Nee, deze topics kunnen perfect in NT, WOS, NOS en SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 14:17 schreef Mark het volgende:

[..]

Mijn geliefde PW ??? Daar kom ik bijna nooit. Lees de draad voordat je blaat aub....dank u.
Fijn, PW dan.. schrap geliefde, gaat erom dat genoeg fora hier helemaal niet nuttig zijn. Kijk bv naar OCE - daar posten ze ook alleen maar 1000 en 1 casemods.
[..]

Het nivo is niks mis mee, er zijn gewoon te weinig topics. Als hier niets aan gebeurd zal dit forum een langzame dood sterven.

[..]

Koffie en Predator doen perfect werk, echter moeten ze zich ook indenken dat op deze manier de sfeer slecht blijft en het aantal topics laag.
Sinds waneer is veel topics hebben belangrijker dan het nivo handhaven op dat fora?
[..]

Gelukkig ben jij niet de enigste bezoeker hier (en ik zie meer mensen die het met mij eens zijn als met jou eerlijk gezegd).
mjah, ik kom teminste met een idee, en door dat idee(of het nu wel of niet klopt) is dit hele gebeure in opspraak gekomen.
[/quote]
[..]

Nee, deze topics kunnen perfect in NT, WOS, NOS en SA.
kk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 11 juni 2002 14:33 schreef ThinKGEEk het volgende:
mjah, ik kom teminste met een idee, en door dat idee(of het nu wel of niet klopt) is dit hele gebeure in opspraak gekomen.
Ja en? Denk je nu werkelijk dat voor dit topic, men zich dit probleem niet realiseerde. De meesten in deze thread lopen al wel ietsje langer rond op GoT dan jij hoor.

Dus, het wachten is IMO op de uitbreiding van FaQ en de andere lijst met gewenste topics in PNS dan weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Op dinsdag 11 juni 2002 13:27 schreef Koffie het volgende:
Zullen we afspreken dat HWS nu niet meer aan de orde is.
Zoals reeds eerder gezegd, HWS is niet meer.

Dan lijkt me IMHO ook niet nuttig om elke keer naar HWS te referen.
Ik stel duidelijk de vraag of PNS als voortzetting of vervanging van HWS was. Ik probeer me in te zetten om GoT te verbeteren dan dan krijg je zo'n antwoord. Maar via ICQ heb ik van iemand vernomen dat het ter vervanging is.

Het is wel heel erg gek dat ik (als HWS die-hard) gevraagd werd als MOD in HWS/ANS gezien het feit ik totaal niet achter de huidige content van ANS/PNS sta. Ik had Havana en ACM echter bedankt voor hun aanbod. Blij toe want van zo'n forum wil ik nog niet eens mod zijn.

Aangezien ik merk dat PNS enkel zal blijven voor (volgens jullie advanced) topics als Exchange, etc en er toch niets met mijn suggesties wordt gedaan zoeken jullie maar uit. Success ermee! En dan vraag je je af waarom alle oude users wegblijven op GoT :( En ja doe maar lekker flamen richting mij, ik lees het toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mooi. Doei.
Denk je nou echt dat ik me druk ga maken over dit soort reply's :? No way.
Het valt toch niet in jullie straatje.
Ik loop keer op keer te blaten dat er nou eens gekapt moet worden met referentie naar HWS (dit was echt niet de eerste keer).

Stel voor zeg, jij vind Exchange een but pakket dus hoort het niet in PNS thuis :?
Zo werkt het hier niet hoor.
De trend is idd dat er meer vragen over exchange en citrix komen.

En je kan mij veel vertellen, maar dat Citrix geen PNS zou zijn .. dat gaat er bij mij no way in.
Misschien moet het maar gewoon geaccepteerd worden dat er ook andere soorten topics in PNS gepost worden die net zo hard advanced zijn ...

Nogmaals, als je even 5 tellen langer nadenkt is het echt wel te beoordelen wat nu wel of niet in PNS thuis hoor.

IMHO zou er meer op de slotjeskrijgers geflamed worden dan op de slotjesgevers.
Degene die de slotjes veroorzaken zijn de luie donders die te beroerd zijn om even een FAQ te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 11 juni 2002 15:27 schreef Koffie het volgende:
Degene die de slotjes veroorzaken zijn de luie donders die te beroerd zijn om even een FAQ te lezen.
Flamen mag niet ;)

Uit de faq:
Wat hoort hier wel en niet thuis?

Professional Networking en Servers is vast dé plek om mijn vraag onder de aandacht te brengen bij de échte experts?

Helaas niet. Professional Networking & Servers is bedoeld voor de gevorderde netwerkproblemen en serverproblemen.
Dat is het enige wat er op _dit_ moment duidelijk in de FaQ staat, dat is toch voor niemand duidelijk :? (derde keer geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is er dan niet duidelijk aan de huidige FAQ.
Ik weet dat er nog altijd meer info e.d. in kan, echter de info die erin staat moet toch echt wel duidelijk zijn IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op dinsdag 11 juni 2002 15:27 schreef Koffie het volgende:
Mooi. Doei.
Hoi!
Denk je nou echt dat ik me druk ga maken over dit soort reply's :? No way.
Het valt toch niet in jullie straatje.
Nogmaals, dat hoor je mij nergens zeggen. Ik wil gewoon weten of PNS nog wel bestaansrecht heeft op deze manier.
Ik loop keer op keer te blaten dat er nou eens gekapt moet worden met referentie naar HWS (dit was echt niet de eerste keer).
Als ik verwijs naar het verleden van de HK dan noem ik ook dingen als Onzinforum en Kroeg enzo.
Stel voor zeg, jij vind Exchange een but pakket dus hoort het niet in PNS thuis :?
Zo werkt het hier niet hoor.
De trend is idd dat er meer vragen over exchange en citrix komen.

En je kan mij veel vertellen, maar dat Citrix geen PNS zou zijn .. dat gaat er bij mij no way in.
Euhh, Citrix hoeft helemaal niet perse PNS te zijn, laat staan Exchange. Merk/type van het product bepaald niet of het wel/niet advanced/profesioneel is.
Misschien moet het maar gewoon geaccepteerd worden dat er ook andere soorten topics in PNS gepost worden die net zo hard advanced zijn ...
Voor die 3 per dag heb je geen apart forum meer nodig. Deze kunnen dan ook gewoon verdeeld worden over NT/WOS/NOS/SA.
Nogmaals, als je even 5 tellen langer nadenkt is het echt wel te beoordelen wat nu wel of niet in PNS thuis hoor.
Nee, dat is het niet. Dat hangt af van de kennis van de vraagsteller en de mensen die hem proberen te helpen.

Op dit moment worden alle Apache vragen gesloten met als opmerking dat dit niet advanced zou zijn. Hier heb ik vragen bij zien zitten die ik (toch redelijk thuis in Apache) redelijk advanced vind, bijvoorbeeld of throtteling en dergelijke.
Vragen over het feit of Access 2.0 werkt op Citrix mogen weer wel, wat in mijn ogen dus veel minder advanced is.
Ben ik helemaal met je eens. Overduidelijke NT/NOS/WOS/SA vragen mogen best gesloten worden. Hwet huidige tempo van sluiten zorgt er wel voor dat je in PNS geen/weinig topics overhoud. Hierdoor trekt PNS steeds minder bezoekers en kunnen deze topics wellicht beter ook elders staan om een antwoord te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Ik denk dat we dit topic en PNS misbruiken voor iets heel anders. Waarschijnlijk heb ik er zelf ook aan mee gedaan met mijn vraag over waar hoort Exchange en IIS.

GoT groeit. en als een gek. is laatst zelfs een grafiekje van geweest. En groei brengt altijd problemen met zich mee.

Ten eerste dat er meer wordt gepost. logisch meer users.

Ten tweede denk ik ook dat de groei is ontstaat uit aanmeldingen van mensen die niet echt een hoog niveau hebben ( correct me if i'm wrong). Hier is natuurlijk niks op tegen. Echter het heeft wel gevolgen.

Het aantal noob vragen stijgt. het aantal pro vragen daalt niet maar, is lastiger te vinden. en pro's vinden daardoor het forum minder leuk.

Dit alles kun je afleiden aan het aantal verwijzingen naar Faq, Search en Noob vragen zelf. en het steeds vaker terug komen van opmerkingen door users hierop.

Wat wil je dus eigenlijk doen :?

volgens mij willen we het kaf van het koren scheiden.
Echter GoT leent zich er niet voor om noobs buiten te houden. Ik ben een NooB in OCE maar kan wel wat in NT, PNS, SA.

Hoe haal je ze dan uit elkaar. De enige manier lijkt mij om eens een beter scheiding aan te brengen. Het is voor mij nu duidelijk dat Exchange en IIS in SA moeten. Maar het lijkt eigenlijk nergens op. Niet dat ik denk dat de modjes het niet kunnen maar....

Wat moet ik met een exchange server error voor 200 gebruikers in godsnaam doen naast een mijn e-donkey is traag of mijn photoshop hangt.

Misschien is het eens goed om na te denken over een andere onderverdeling.

En dan met name om de foras:
Software Algemeen, Network Troubleshooting, Professional Networking & Servers.

Deze zijn eigenlijk de enige die echt problemen op leveren momenteel.

Je zou kunnen denken aan

Servers
problemen met je server, alle software die draait op een server. DNS, DHCP, Citrix, Exchange, IIS, MOM, Enzo

Software
Alles wat je nooit op een server zou installeren.

NT
UTP, Coax, Wireless, Connecties, AD, Trusts, Domeinen, routers, briges

Dit alles voorkomt geen noob vragen. Echter ik vermoed dat in de catagorie:

servers er minder noobs zullen komen omdat die zich daar niet mee bezig houden.

Software zal zich goed lenen voor allerlei vragen waar een pro niet echt op zit te wacht. of hij heeft zelf een noob vraag omdat ie met photoshop aan het experimenteren is naast zijn cisco cursus.

NT zal ook niet vrij blijfen van noob vragen over thuis netwerkjes die de buurjongen van 13 heeft aangelegt (die kunnen btw soms best wel). Echter ik zie hier wel mogelijkheden toe om te proberen en anders te splitsen in
hardware NT en Software NT. maar ik denkt dat het best te overzien blijft.

Bij deze sluit ik maar af het is al een lange post.
Ik hoor graag jullie reactie en zeker die van de modjes en het MT

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Uit de FAQ
Mocht je op zoek zijn naar 19" cases, kun je uiteraard ook even kijken op shop.tweakers.net
Beden echter wel, GoT is een forum, en niet een soort Gouden Gids waar je al je vragen kwijt kunt welke winkels wat allemaal tegen welke prijs verkopen.
Volgens mijn leraar Nederlands, Mr. Vandale, moet toch echt een K achter :P

Nu heb ik zelf nog een vraagje:
Kan een topic over een fictieve media server, Realplayer e.d, in PNS?
Dus wat voor server, welk OS en welke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 11 juni 2002 17:20 schreef Mark het volgende:
Op dit moment worden alle Apache vragen gesloten met als opmerking dat dit niet advanced zou zijn. Hier heb ik vragen bij zien zitten die ik (toch redelijk thuis in Apache) redelijk advanced vind, bijvoorbeeld of throtteling en dergelijke.
Het staat letterlijk in de FAQ.
Het kan zijn dat er af en toe wel eens een apache topic op maat is maar dat komt erg weinig voor.
Vragen over het feit of Access 2.0 werkt op Citrix mogen weer wel, wat in mijn ogen dus veel minder advanced is.
[..]
Vind ik nog wel.
Ben ik helemaal met je eens. Overduidelijke NT/NOS/WOS/SA vragen mogen best gesloten worden. Hwet huidige tempo van sluiten zorgt er wel voor dat je in PNS geen/weinig topics overhoud. Hierdoor trekt PNS steeds minder bezoekers en kunnen deze topics wellicht beter ook elders staan om een antwoord te krijgen.
> 50% is overduidelijke NT/NOS/WOS/SA
Op dinsdag 11 juni 2002 19:26 schreef Quinie het volgende:
Je zou kunnen denken aan

Servers
problemen met je server, alle software die draait op een server. DNS, DHCP, Citrix, Exchange, IIS, MOM, Enzo

Software
Alles wat je nooit op een server zou installeren.

NT
UTP, Coax, Wireless, Connecties, AD, Trusts, Domeinen, routers, briges
Zijn DC's geen servers dan :?

Servers wordt dan ook:
• servertje om inet te delen
• fileserver voor de mp3 van kleine broer
• ftp server om GTA3 te verspreiden
• quake gameserver voor de LAN party
• ...
:{
Dit alles voorkomt geen noob vragen. Echter ik vermoed dat in de catagorie:

servers er minder noobs zullen komen omdat die zich daar niet mee bezig houden.
Een servertje om inet te delen wordt zelfs soms in PNS geplaatst dus waarom zou men het niet in 'servers' plaatsten ?
Software zal zich goed lenen voor allerlei vragen waar een pro niet echt op zit te wacht. of hij heeft zelf een noob vraag omdat ie met photoshop aan het experimenteren is naast zijn cisco cursus.

NT zal ook niet vrij blijfen van noob vragen over thuis netwerkjes die de buurjongen van 13 heeft aangelegt (die kunnen btw soms best wel). Echter ik zie hier wel mogelijkheden toe om te proberen en anders te splitsen in
hardware NT en Software NT. maar ik denkt dat het best te overzien blijft.
Hardware NT en software NT is zeer moeilijk te scheiden.
Iets triviaal als 'geen netwerkverbinding' kan al beide zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op dinsdag 11 juni 2002 21:22 schreef Predator het volgende:

Servers wordt dan ook:
• servertje om inet te delen
• fileserver voor de mp3 van kleine broer
• ftp server om GTA3 te verspreiden
• quake gameserver voor de LAN party
• ...
[..]

Een servertje om inet te delen wordt zelfs soms in PNS geplaatst dus waarom zou men het niet in 'servers' plaatsten ?
[..]

Hardware NT en software NT is zeer moeilijk te scheiden.
Iets triviaal als 'geen netwerkverbinding' kan al beide zijn.
Jammer dat je me daar pas begint te qouten. Het gaat mij dus om iets groters waarvan ik hoop dat je daar eens over na wilt denken.

Je begint pas bij mijn uitvoering en gaat daarmee niet in op het probleem. Over de uitvoering valt altijd te twisten dat geef ik zelfs aan in mijn verhaal. Heel duidelijk met de zin je zou kunnen denken aan.

Ik wil dus op dit moment ook niet ingaan op jouw qoutes.
dat is later altijd nog mogelijk.

ps. Ik ben er ook niet voor om de uitvoering te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 11 juni 2002 21:52 schreef Quinie het volgende:

[..]

Jammer dat je me daar pas begint te qouten. Het gaat mij dus om iets groters waarvan ik hoop dat je daar eens over na wilt denken.

Je begint pas bij mijn uitvoering en gaat daarmee niet in op het probleem. Over de uitvoering valt altijd te twisten dat geef ik zelfs aan in mijn verhaal. Heel duidelijk met de zin je zou kunnen denken aan.

Ik wil dus op dit moment ook niet ingaan op jouw qoutes.
dat is later altijd nog mogelijk.

ps. Ik ben er ook niet voor om de uitvoering te doen :+
De rest heb ik ook gelezen, maar je gans quoten werd te lang :+

Je eerst deel beschrijft het huidig GOT probleem :)

2de deel:
In theorie is alles perfect mogelijk maar in de praktijk is het altijd moeilijk.
Een hardware/software NT opsplitsing lijkt mij iig niet mogelijk.

Over de rest nadenken zal zeker wel gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op dinsdag 11 juni 2002 22:29 schreef Predator het volgende:

[..]

De rest heb ik ook gelezen, maar je gans quoten werd te lang :+

Je eerst deel beschrijft het huidig GOT probleem :)

2de deel:
In theorie is alles perfect mogelijk maar in de praktijk is het altijd moeilijk.
Een hardware/software NT opsplitsing lijkt mij iig niet mogelijk.

Over de rest nadenken zal zeker wel gebeuren :)
Ben wat ziekjes en denken gaat dus ook wat lastig maar ff een poging tot :+

Thx voor het lezen in ieder geval het is wat lang :)
begrijp ik nu goed dat je het gehele probleem net zo ziet :?

En kan ik uit de tweede opmerking opmaken dat hier al over wordt nagedacht door jullie. En dat de oplossing voor als nog niet met ons gedeelt wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark

Het staat letterlijk in de FAQ.
Het kan zijn dat er af en toe wel eens een apache topic op maat is maar dat komt erg weinig voor.
Okay, dus even bot gezegd bepalen de mods wat wel of niet advanced is ?? Dus zaken waar de mods geen of weinig kennis van hebben worden afgedaan als niet advanced ??
Vind ik nog wel.
What the f*ck is er advanced aan de vraag of softwarepakket x of y werkt op Citrix ??? Test het uit en je weet het, of zoek het eens op. Als ik bijvoorbeeld zoek bij TheThin.net vind ik zo ervaringen met Access op Citrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 11 juni 2002 19:26 schreef Quinie het volgende:
Ik denk dat we dit topic en PNS misbruiken voor iets heel anders. Waarschijnlijk heb ik er zelf ook aan mee gedaan met mijn vraag over waar hoort Exchange en IIS.

[...]

De enige manier lijkt mij om eens een beter scheiding aan te brengen. Het is voor mij nu duidelijk dat Exchange en IIS in SA moeten. Maar het lijkt eigenlijk nergens op. Niet dat ik denk dat de modjes het niet kunnen maar....

Wat moet ik met een exchange server error voor 200 gebruikers in godsnaam doen naast een mijn e-donkey is traag of mijn photoshop hangt.
Dat is ook een beetje het gevoel wat ik krijg als ik Predator in deze draad zie posten.

Met alle respect voor het goede werk wat er verzet wordt, maar ik durf al niet eens meer een vraag te stellen in PNS over een servermigratie waarvan ik al weet dat die in [WOS] of [NT] verdrinkt tussen de "[XP] reboot spontaan" en "hoe knijp ik een kabel / wat is het verschil tussen hub/switch" vragen.

Dan zoek ik het zelf wel uit, helaas duurt dat stukken langer en mis je dan de tips van

Ik zou liever de nadruk zien op Professioneel als in "gebruik in bedrijfsomgevingen" in plaats van zogenaamd gevorderde onderwerpen.

> 50% is overduidelijke NT/NOS/WOS/SA
Ja, de discussie over welk pakket je kan gebruiken voor user authenticatie op een Surfnet aansluiting voor 4000 users ook dan..
Goed PNS topic trouwens :)

Servers wordt dan ook:
• servertje om inet te delen NT
• fileserver voor de mp3 van kleine broer SA/WOS
• ftp server om GTA3 te verspreiden SA
• quake gameserver voor de LAN party NT/SP(?)
• ...
Leg je meer de nadruk op het gebruik in bedrijfsomgevingen dan kun je een "privé server/LANparty server" d'r uit houden, maar biedt het wel perspectieven voor de meer gewenste topics.

[edit]
Lees dus net dit:
Op dinsdag 11 juni 2002 17:41 schreef Merely het volgende:
Vernieuwde [forum=11] Policy:

Welke topics kan ik hier nu plaatsen?

Elk topic dat iets met Windows te maken heeft. Topics zoals "windows doet dit en dat niet" en "windows boot niet meer". Topics met betrekking tot Office onderdelen, Internet Explorer, Outlook, Exchange en IIS horen in [forum=10], hetzelfde geldt voor vragen met netwerkproblemen, die horen in [forum=19]. Voordat je begint aan een topic, kijk eerst eens in de search of het antwoord daar al niet instaat. Voor de rest is alles welkom. Zo niet, dan wordt het alsnog verplaatst naar het goede forum. Gebruik ook een beetje je eigen inzicht waar je topic het beste thuishoort.
Om Per definitie IIS /Xchange dan maar in SA te zetten is imho geen goede stap.

* alt-92 hoort zagen aan de stoelpoten van PNS, en ziet dat men halverwege is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga me er ook ff mee bemoeien >:)
• fileserver voor de mp3 van kleine broer SA/WOS
Doet u die toch maar in SA hoor, WOS is voor de Windows troubles.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 12 juni 2002 01:14 schreef blackd het volgende:
Ik ga me er ook ff mee bemoeien >:)
[..]

Doet u die toch maar in SA hoor, WOS is voor de Windows troubles.
Heb je de setup van het OS Windows 2000 Server al eens bekeken?

"Configure my server > File server"

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 01:16 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Heb je de setup van windows 2000 Server al eens bekeken?

"Configure my server > File server"
Got a point Net win2k server installed

Tenzij je vraagt om proggies als Serv-U, en die mogen dan in SA.. okey :)

BackSlash32: kun je even op ICQ komen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Ook deze post gaat over de uitvoering :)
een goede aanvulling moet ik zeggen trouwens op mijn verhaal :)

Ik zou zelf ook een beetje die kant op willen gaan met mijn verhaal. maar dat doe ik later nog wel :)

eerst zou ik graag eens wat reactie van mods, mt, etc willen hebben. Of zij het problem net zo zien. Daarna lijkt mij het pas mogelijk inhoudlijk naar een oplossing te zoeken.

qouteje: Om Per definitie IIS /Xchange dan maar in SA te zetten is imho geen goede stap.

is over gesproken in ander topic. lijkt mij eerst wel goed toe :) [topic=517465/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op dinsdag 11 juni 2002 23:55 schreef Mark het volgende:

[..]

Okay, dus even bot gezegd bepalen de mods wat wel of niet advanced is ?? Dus zaken waar de mods geen of weinig kennis van hebben worden afgedaan als niet advanced ??
[..]
JA. Daar is een modje voor. Een mod bepaald of een topic in het door hem te beheren forum tot zijn recht komt.
Indien het bepalen ook afhankelijk is van de 'zwaarte' van een topic word daar ook naar gekeken.
Of moeten we dan bij elke topic een poll gaan plaatsen oftie advanced/professional genoeg is :?
What the f*ck is er advanced aan de vraag of softwarepakket x of y werkt op Citrix ??? Test het uit en je weet het, of zoek het eens op. Als ik bijvoorbeeld zoek bij TheThin.net vind ik zo ervaringen met Access op Citrix.
Kun je ook anders zeggen, wat the f*ck is er advanced aan Apache en die instellingen :?
Klooi wat met de settings en je weet het, en anders kun je altijd nog in de manual of op apache.org bekijken.
Helaas .. deze vlieger gaat niet op.
NOFI maar ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit soort topics volgens sommigen users niet toegestaan moeten worden omdat het niet in het straatje past, en al helemaal nooit in HWS had gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Over IIS/Exchange/Apache en dat soort topics, deze horen in de eerste instantie niet in PNS maar in SA.
En dan hebben we het vooral over topics als

<li> Ik heb allemaal rare meldingen in m'n IIS logfile staan, zou het een virus zijn :?
<li> OK, apach draait nu .. maar hoe krijg ik nu MySQL draaiende op deze Win98 config :?
<li> Ik heb exchange draaien, hoe kan ik optie X aan/uit zetten :?

Vragen die over dit soort proggels gaan, en veel dieper zijn dan dit genoemde voorbeeldjes waren en zijn nog steeds van harte welkom in PNS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Koffie ik zou je willen uitnodigen om ook eens op mijn post te reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik even een botte vergelijking trekken?

Een tijdje geleden is in P&W een proefje geweest om de 'advanced programmeer vragen' van de 'standaard vragen' te scheiden (op dat moment werd voor een scheiding tussen talen, dus C/C++/Java in de 'advanced', PHP/ASP in de 'standaard'). Dit is uiteindelijk grofweg mislukt, mede doordat er te weinig topics in dat forum stonden. Later zijn er nog ideeen geweest om P&W te scheiden in 'advanced programming' en 'P&W', dus een soort scheiding als er nu tussen NT en PNS zit. Dit gaat ook niet door, en eigenlijk is dit nogal logisch.

Nu, waarom zeg ik dit. Ik vind deze twee eigenlijk best wel op elkaar lijken. In P&W is een gigantisch verschil in niveau tussen bepaalde users, ook in de vragen, en je kan je wel voorstellen dat het voor iemand die zichzelf als 'advanced' beschouwd niet altijd even leuk is in P&W wegens het hoge aantal n00b topics... Als ik nu even grofweg PNS en NT samenneem, dan zou ik exact hetzelfde krijgen...

Nu, waarom moet PNS zo nodig afgescheiden zijn van de rest? Het lijkt erop dat dit ook puur een niveau-kwestie is, en op zich niet onbegrijpelijk, maar is het eigenlijk wel een goed idee om die dan nog langer gescheiden te houden? Het klinkt bijna arrogant, 'wij hebben een hoger niveau en dus beantwoorden we die vragen niet'. In P&W gebeurt dat overigens ook, maar het is in elk geval nog op 't zelfde forum.

zou het niet handiger zijn als je gewoon een groot netwerkenforum maakt, dus een combi van PNS en NT ofzo? PNS lijkt uur om niveau te bestaan, en dat vind ik persoonlijk - zelfs op GoT - geen afdoende reden.

En natuurlijk heeft PNS niet alleen overlap met NT, ook met SA en I&T en NOS en WOS, maar dat geldt voor alle fora op GoT, dus dat doet er niet toe.

Flame maar los. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op woensdag 12 juni 2002 09:38 schreef beelzebubu het volgende:
.. In P&W is een gigantisch verschil in niveau tussen bepaalde users, ook in de vragen, en je kan je wel voorstellen dat het voor iemand die zichzelf als 'advanced' beschouwd niet altijd even leuk is in P&W wegens het hoge aantal n00b topics... ..

Flame maar los. ;).
Dit is nog steeds niet onderkend door de modjes.
Ik heb nog steeds geen idee of zij het ook zo zien.

mocht dit namelijk wel het geval zijn ga ik er van uit dat ze er wat an zullen doen om het probleem op te lossen.
Denk ook dat het dan pas tijd is om met oplossingen te komen.

Er zijn al leuke voorbeelden langs gewest, al zeg ik het zelf :)

Mijn vraag is dus heel duidelijk: zien de modje ook het probleem met SA, NT, PNS (,P&W ben ik niet bekend mee). en zo ja welke oplossing denken jullie aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 12 juni 2002 09:37 schreef Quinie het volgende:
Koffie ik zou je willen uitnodigen om ook eens op mijn post te reageren :)
Als je doelt op het inzicht van het probleem;
Ja we zien ook wel dat er het e.e.a niet lekker loopt met PNS.
Naast het feit dat we ondertussen gewoon doorgaan met zoals het is zijn we achter de schermen ook gewoon bezig (in CF loopt bijvoorbeeld een soortgelijk draadje als deze op het moment).

Het is niet zo dat we nu elke dag een vergadering hebben ofzo, eerst alles een beetje op een rijtje zetten en dan eens met elkaar bebabellen.

Zitten we ook nog met een ander intern probleempje waar ik geen uitspraak over kan/mag/wil doen op het moment, echter heeft dit wel even tijdelijke gevolgen voor evt. beslissingen rond PNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 12 juni 2002 09:43 schreef Quinie het volgende:

[..]
Mijn vraag is dus heel duidelijk: zien de modje ook het probleem met SA, NT, PNS (,P&W ben ik niet bekend mee). en zo ja welke oplossing denken jullie aan :?
NEE.
Ik zie eerlijk gezegd in deze kwestie alleen een prob in PNS.
NT is af en toe ook alleen maar 'ikke noob, ikke faq niet lezen' topics, maar over het algemeen gaat NT wel goed.
SA kan ik niet over oordelen omdat ik daar eerlijk gezegd nooit kom.

In mijn optiek kun je het niet maken om de vragen die nu in PNS horen in NT te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op woensdag 12 juni 2002 09:47 schreef Koffie het volgende:

[..]

Als je doelt op het inzicht van het probleem;
Ja we zien ook wel dat er het e.e.a niet lekker loopt met PNS.
En SA, NT. De algemene indruk dat het niveau daalt.
Naast het feit dat we ondertussen gewoon doorgaan met zoals het is zijn we achter de schermen ook gewoon bezig (in CF loopt bijvoorbeeld een soortgelijk draadje als deze op het moment).
Url :?
Het is niet zo dat we nu elke dag een vergadering hebben ofzo, eerst alles een beetje op een rijtje zetten en dan eens met elkaar bebabellen.

Zitten we ook nog met een ander intern probleempje waar ik geen uitspraak over kan/mag/wil doen op het moment, echter heeft dit wel even tijdelijke gevolgen voor evt. beslissingen rond PNS.
Ging ik ook niet van uit dat je iedere dag vergadert :)
Andere problemen waar je geen uitspraken over kunt doen zijn begrijpelijk. Echter voor mij onmogelijk om op te reageren :+ Dus ik wacht wel ff af. Echter ik zou mij in deze dus niet willen beperken tot PNS. of moet er dan een ander topic los is LA :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op woensdag 12 juni 2002 09:50 schreef Koffie het volgende:

[..]

NEE.
Ik zie eerlijk gezegd in deze kwestie alleen een prob in PNS.
NT is af en toe ook alleen maar 'ikke noob, ikke faq niet lezen' topics, maar over het algemeen gaat NT wel goed.
SA kan ik niet over oordelen omdat ik daar eerlijk gezegd nooit kom.

In mijn optiek kun je het niet maken om de vragen die nu in PNS horen in NT te dumpen.
De eerste alinea ben ik zeker niet met je eens
[topic=517465/1/100]
Ik zou graag het probleem willen door trekken naar een algemeen lager niveau waarvan zowel SA, NT, PNS last van heeft. Hierdoor denk ik ook dat je ze het beste alle drie kunt behandelen in je oplossing.

De tweede alinea heb ik ook nooit aan gedacht. :)
zie antwoord op eerste alinea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op woensdag 12 juni 2002 09:54 schreef Quinie het volgende:
[..]
En SA, NT. De algemene indruk dat het niveau daalt.
[..]
Dat het van NT zo is, is bij mij nooit zo doorgekomen.
Mijn indruk is dat NT toch aardig loopt, echter de XP network probs topics zijn er nog steeds veelvuldig.
Het staat (nog steeds) op de planning om hier een duidelijke FAQ over te schrijven ( we zijn trouwens bezog om de hele NT FAQ te heraanpassen .. echter loopt dit een beetje achter :X )
Url :?
[..]
CF + Crewforum, dus daar kan je nix mee ;)
Ging ik ook niet van uit dat je iedere dag vergadert :)
Andere problemen waar je geen uitspraken over kunt doen zijn begrijpelijk. Echter voor mij onmogelijk om op te reageren :+ Dus ik wacht wel ff af. Echter ik zou mij in deze dus niet willen beperken tot PNS. of moet er dan een ander topic los is LA :? :)
Nogmaals, ik komt te weinig tot niet in SA om daar een oordeel of mening over te kunnen geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op woensdag 12 juni 2002 10:03 schreef Koffie het volgende:

[..]

Dat het van NT zo is, is bij mij nooit zo doorgekomen.
Mijn indruk is dat NT toch aardig loopt, echter de XP network probs topics zijn er nog steeds veelvuldig.
Het staat (nog steeds) op de planning om hier een duidelijke FAQ over te schrijven ( we zijn trouwens bezog om de hele NT FAQ te heraanpassen .. echter loopt dit een beetje achter :X )
[..]

CF + Crewforum, dus daar kan je nix mee ;)
[..]

Nogmaals, ik komt te weinig tot niet in SA om daar een oordeel of mening over te kunnen geven ;)
Ben ziek thuis dus kan snel reageren :)
NT kan ik me voorstellen dat het probleem wat minder is. Echter het probleem in SA, welke jij niet kent is redelijk hierboven beschreven in mijn post. (Exchange naast photoshop is eigenlijk van de sotte.) En het probleem in PNS. staan toch in een duidelijk relatie met het topic NT.

Over de CF kan ik alleen maar zeggen. Daar kan ik ook niks aan doen :P :+

Wel zou je over SA je eerste indruk kunnen geven: dat daar EX, IIS, MOM topics thuis horen, en ga nu maar eens kijken in SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

dat daar EX, IIS, MOM topics thuis horen, en ga nu maar eens kijken in SA.
* Koffie heeft in SA gekeken :P
't Is idd een bonte verzameling (wat is MOM :?) maar ik denk dat je daarvoor toch bij DR (of zijn HGA) moet zijn ..

Verder maak je een klein denkfoutje gok ik. Tuurlijk kunnen/horen Exchange/IIS/Apache en soortgelijke topics in SA, maar dat wil nog niet zeggen dat ALLEEN dat soort topics in SA horen.
Een exchange topic mag net zo hard als dat je een photshop topic mag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op woensdag 12 juni 2002 10:14 schreef Koffie het volgende:

[..]

* Koffie heeft in SA gekeken :P
't Is idd een bonte verzameling (wat is MOM :?) maar ik denk dat je daarvoor toch bij DR (of zijn HGA) moet zijn ..

Verder maak je een klein denkfoutje gok ik. Tuurlijk kunnen/horen Exchange/IIS/Apache en soortgelijke topics in SA, maar dat wil nog niet zeggen dat ALLEEN dat soort topics in SA horen.
Een exchange topic mag net zo hard als dat je een photshop topic mag plaatsen.
MOM = Microsoft Operations Manager
Als ik bij hun (ook) moet zijn moet ik dan een nieuw topic open met mijn vraag :? of komen zij hier ook :?

Nee ik maak geen denk fout. Ik ben mij er van bewust dat je een exchange net zo hard mag plaatsen daar. Echter het gaat mij er om dat er een aantal tweakers zijn (hoeveel weet ik niet) die vinden dat hun topic geen aandacht meer krijgt tussen al die andere topics. Het niveau is vaak toch wat lager in kazaa, edonkey enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58
Het lijkt erop dat er om de zoveel tijd een topic in LA opduikt over het PNS forum.

Meestal komt dit voort uit het feit dat er topics gesloten worden, of juist niet (niveau te laag, niveau te hoog).

Dan onstaat er een heftige discussie (waar halen jullie de energie vandaan :)) over wat er misschien eventueel veranderd zou moeten worden.

PNS is in mijn optiek het kleinste forum op GoT. Er zijn maar weinig users die flink kunnen meebabbelen. Er is dus een relatief grote groep, die dat niet kan. Helaas openen deze users wel eens topics in PNS. Omdat GoT groter wordt, en misschien de laatste tijd veel newbies aanwint, krijg je soms de indruk dat het niveau daalt, of dat een forum als PNS weinig bestaansrecht meer heeft. Dit is volgens mij niet zo. Desondanks lijkt het soms dweilen met de kraan open.
Kijken naar het verleden is leuk als herinnering, meer niet (vroeger was alles beter/gezelliger/*vul in*). Gezellig babbelen kán wel op een forum met 40k+ users, maar op een andere manier dan toen er nog 3000 users waren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 09:50 schreef Koffie het volgende:
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op woensdag 12 juni 2002 09:13 schreef Koffie het volgende:

JA. Daar is een modje voor. Een mod bepaald of een topic in het door hem te beheren forum tot zijn recht komt.
Indien het bepalen ook afhankelijk is van de 'zwaarte' van een topic word daar ook naar gekeken.
Of moeten we dan bij elke topic een poll gaan plaatsen oftie advanced/professional genoeg is :?
Dus iets wat jij niet beheerst word automatisch afgedaan als zijnde niet advanced ???
Kun je ook anders zeggen, wat the f*ck is er advanced aan Apache en die instellingen :?
Klooi wat met de settings en je weet het, en anders kun je altijd nog in de manual of op apache.org bekijken.
Helaas .. deze vlieger gaat niet op.
NOFI maar ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit soort topics volgens sommigen users niet toegestaan moeten worden omdat het niet in het straatje past, en al helemaal nooit in HWS had gestaan.
Hallo zeg, waar zeg ik zoiets. Ik ben blij met Citrix/Netware/W2K/Exchange/Groupwise/enz threads in PNS. Die dingen liggen ook allemaal in mijn dagelijks werkgebied.
Ik vind het alleen jammer dat de sfeer totaal weg ik sinds HWS is veranderd in ANS en later in PNS. En nu ook nog eens blijkt dat bezoekers weg blijven uit PNS denk ik wel dat er iets moet gebeuren.

Vraag me sowieso af waarom vragen over webservers pratisch nooit advanced of profesioneel kunnen zijn. Vragen over IIS met complexe ISAPI vraagstukken zijn dus echt wel advanced. Spreek maar eens met iemand die MCSD is of iets dergelijks.

Verder vind ik beelzebubu ook bijzonder goede argumenten hebben om NT en PNS gewoon samen te voegen. Ben je meteen af van die bergen met slotjes in PNS en staan de vragen in NT die wellicht wel advanced zijn meteen ook in PNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 12 juni 2002 10:29 zag MetHod het goed
indd
Op woensdag 12 juni 2002 10:33 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ie dan wegzakt of weinig relevante posts krijgt.
Op woensdag 12 juni 2002 12:12 schreef Mark het volgende:

[..]

Dus iets wat jij niet beheerst word automatisch afgedaan als zijnde niet advanced ???
Laten we daar voorlopig niet over kibbelen want daar ligt niet de kern van het probleem.
En nu ook nog eens blijkt dat bezoekers weg blijven uit PNS denk ik wel dat er iets moet gebeuren.
Daar zijn we dus mee bezig.
Alleen gaat dat zoals Koffie zei niet vandaag of morgen gebeuren.
Overhaaste conclusies/beslissingen zijn nergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 14:37 schreef Predator het volgende:
Omdat ie dan wegzakt of weinig relevante posts krijgt.
Als je NT en PNS zou samenvoegen (hypothetische situatie) dan zou je dus verwachten dat de beoekers van PNS af en toe hun neus laten zien in dat forum. Dan zou ie dus net zoveel relevante posts krijgen als nu in PNS, misschien wel meer (breder publiek).
Wegzakken gebeurt met elke post, dat betekent dat het forum door meerdere mensen wordt gebruikt (want er zijn meerdere topics) en is dus tot opzekere hoogte geen probleem (dit hoor ik uit P&W ook regelmatig, en ook daar is het imo niet terecht).

[edit]
jouw sig ondertitel, moet dat niet pthread_create() ipv p_create() zijn? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen46
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:26
uuh sletje mag dus niet meer, kom es met een interresant alternatief...>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 12 juni 2002 15:28 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Als je NT en PNS zou samenvoegen (hypothetische situatie) dan zou je dus verwachten dat de beoekers van PNS af en toe hun neus laten zien in dat forum. Dan zou ie dus net zoveel relevante posts krijgen als nu in PNS, misschien wel meer (breder publiek).
Wegzakken gebeurt met elke post, dat betekent dat het forum door meerdere mensen wordt gebruikt (want er zijn meerdere topics) en is dus tot opzekere hoogte geen probleem (dit hoor ik uit P&W ook regelmatig, en ook daar is het imo niet terecht).
In PNS blijven topics tot 3 dagen oud zichtbaar.
In NT is dat minder dan een dag.
[edit]
jouw sig ondertitel, moet dat niet pthread_create() ipv p_create() zijn? :P.
Indd, maar te weinig plaats ;(
Dus heb ik het maar afgekort ;)

Geeft niet, is maar voor vandaag en morgen :+
Op woensdag 12 juni 2002 15:31 schreef jeroen46 het volgende:
uuh sletje mag dus niet meer, kom es met een interresant alternatief...>:)
:?

Je zit op de verkeerde trein denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Misschien moeten de modjes dan maar eens bij het verplaatsen van treads rekening gaan houden waar een probleem het beste opgelost kan worden, ipv waar het volgens de FAQ thuis hoort...

vb.

Een vraag over IIS, als die in PNS of NT staat, heeft die 200% meer kans om opgelost te worden, als wanneer die in SA staat.

(SA is voor users die niet weten hoe ze zich aan kunnen melden voor kazaa e.d., niet voor problemen met server software)

Misschien is het zowiezo wel handiger om de splitsing tussen NT en PNS te splitsen op hardware/software ipv het geavanceerdsheidsgehalte.

Software die ik onder de knie heb, kan voor een ander zeer PNS zijn, en andersom.

bijvoorbeeld:
forum 1 voor problemen in layer 1 t/m 6
forum 2 voor problemen in layer 7

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 12 juni 2002 16:11 schreef Dirk-Jan het volgende:
Misschien moeten de modjes dan maar eens bij het verplaatsen van treads rekening gaan houden waar een probleem het beste opgelost kan worden, ipv waar het volgens de FAQ thuis hoort...

vb.

Een vraag over IIS, als die in PNS of NT staat, heeft die 200% meer kans om opgelost te worden, als wanneer die in SA staat.

(SA is voor users die niet weten hoe ze zich aan kunnen melden voor kazaa e.d., niet voor problemen met server software)

Misschien is het zowiezo wel handiger om de splitsing tussen NT en PNS te splitsen op hardware/software ipv het geavanceerdsheidsgehalte.

Software die ik onder de knie heb, kan voor een ander zeer PNS zijn, en andersom.

bijvoorbeeld:
forum 1 voor problemen in layer 1 t/m 6
forum 2 voor problemen in layer 7
Daarop scheiden wordt zeer moeilijk.
Veelal kan het beide zijn.
Rotte nic/rotte kabel/verkeerde config/...
Dat is voor de NT newbie dan weer nadelig.

Maak een NT newbie maar es wijs dat die vigor router net als de win2k ICS pc van z'n vriend allebei layer 3 zijn.
Hij zal de ene in hardware zetten en de andere in software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie

Quinie

.nl

Op woensdag 12 juni 2002 16:29 schreef Predator het volgende:

[..]

Daarop scheiden wordt zeer moeilijk.
Veelal kan het beide zijn.
Rotte nic/rotte kabel/verkeerde config/...
Dat is voor de NT newbie dan weer nadelig.
..
Ik proef meer uit jouw verhaal dat je niet wilt scheiden :)
Je geeft zelf aan dat wanneer er een scheiding komt dit moeilijk wordt. Echter het is nu ook niet makkelijk.
zie dit topic.

Tevens zou ik wel eens reactie willen van de SA mods. Er wordt tenslottte ook veel over hun gepraat hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een goed formum begint met een zéér heldere beschijving, begrijpbaar voor iedereen die ook nog eens heel goed zijn afgestemd op alle andere beschijvingen.
Je kunt idd ook modrules en faq's gebruiken, maar mijn inziens moet dit worden gezien als een aanvulling op . (Dit mede ook omdat 1. mensen zijn stom. én 2. mensen zijn lui). Zodoende kun je met de beschijvingen aangeven wat er wel of juist niet in het forum thuishoort en wat eventueel het (bedoelde) nivo is van datzelfde forum. Aanvullend kun je eventueel het nivo van het forum extra aanduiden met een symbool op de index. Bijvoorbeeld: Beginner, Gevorderd en Expert.
Het is maar een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 12 juni 2002 17:23 schreef Quinie het volgende:

[..]

Ik proef meer uit jouw verhaal dat je niet wilt scheiden :)
Je geeft zelf aan dat wanneer er een scheiding komt dit moeilijk wordt. Echter het is nu ook niet makkelijk.
zie dit topic.
Of ik het wil of niet heeft daar niets mee te maken.
Het is gewoon nauwverbonden en daarom moeilijk te scheiden.
De pure hardware topics zijn sterk in de minderheid.

Er is ook niets mis met NT dus om meteen NT in 2 te hacken ... :?

De redenering achter PNS & NT samenvoegen is duidelijk maar om het daarna in hardware/software te snijden ontgaat mij.

Het gaat hier over PNS ;)

Maar het staat wel op de lijst
Op woensdag 12 juni 2002 17:30 schreef Snailer het volgende: Aanvullend kun je eventueel het nivo van het forum extra aanduiden met een symbool op de index. Bijvoorbeeld: Beginner, Gevorderd en Expert.
Het is maar een suggestie.
[forum=24]
Die P lijkt mij toch het onderscheid te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dit is niet negatief bedoelt, maar heb je niet een beetje last van opruimwoede?

je wil zoveel mogelijk dingen in andere forums hebben, terwijl die in PNS ook goed zouden staan.

jah, er zijn inderdaad ongelofelijke noobs, en die moeten aangepakt worden. maar niet alles over IIS hoeft in SA te staan, en dingen over een router hoeven niet allemaal in NT te staan.

misschien is het pretigger als je meer in PNS laat.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 12 juni 2002 19:41 schreef Dirk-Jan het volgende:
dit is niet negatief bedoelt, maar heb je niet een beetje last van opruimwoede?
Opbouwde kritiek is nooit negatief :)
je wil zoveel mogelijk dingen in andere forums hebben, terwijl die in PNS ook goed zouden staan.

jah, er zijn inderdaad ongelofelijke noobs, en die moeten aangepakt worden. maar niet alles over IIS hoeft in SA te staan, en dingen over een router hoeven niet allemaal in NT te staan.

misschien is het pretigger als je meer in PNS laat.
Dat vind ik ook het beste idee tot nogtoe.
Maar zo iets trekt dan wel het niveau wat van NT naar beneden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:22
Op woensdag 12 juni 2002 12:12 schreef Mark het volgende:
Verder vind ik beelzebubu ook bijzonder goede argumenten hebben om NT en PNS gewoon samen te voegen. Ben je meteen af van die bergen met slotjes in PNS en staan de vragen in NT die wellicht wel advanced zijn meteen ook in PNS.
Samenvoegen lijkt me ook niet de oplossing. Dan zie je je advanced topic heel snel dalen tussen de n00b-topics. Een scheiding maken tussen bedrijfsituaties (professioneel) en
thuisnetwerken (nt) lijkt me beter. PNS wordt dan gewoon professioneel i.p.v. "advanced" professioneel, wat het tot voor kort was. Het lijkt de laatste dagen al beter te gaan.
Pagina: 1