IK heb van Internet bijna alle THX, DD, DTS Demootjes gedownload in *.vob formaat dit is het zelfde formaat als DVDs zijn: kan ik deze files op cd-r branden zodat ze in mijn normale DVD speler (met cd-r ondersteuning) ook werken? Of moet er ook persee *.ifo en/of *.bud files bij staan? en als dat moet kan ik die zelf ook maken?
nee met mij ook niet, wat heb jij allemaal al geprobeerd?
Anoniem: 16920
Een cd-r met .vob files word ook een mini dvd genoemd, de meeste dvd-spelers kunnen deze niet afspelen, ik ben nog geen dvd speler tegen gekomen die dat wel kan. Zo'n mini dvd is wel gewoon af te spelen in Power DVD of iets dergelijks.
Lucas Arts heeft vorig jaar een THX demo DVD uitgegeven, waar veel THX demos op staan. Er zijn ook DTS demo dvd's. Probleem is dat er moeilijk aan te komen is en ze zijn erg duur.
Lucas Arts heeft vorig jaar een THX demo DVD uitgegeven, waar veel THX demos op staan. Er zijn ook DTS demo dvd's. Probleem is dat er moeilijk aan te komen is en ze zijn erg duur.
Ik neem aan dat je met DVD-mastering/authoring software de VOBS wel in een echte DVD-structuur kunt 'parsen'. Dus met de IFO shit en de AUDIO_TS en VIDEO_TS structuur.
Probleem is echter dat die software ook neit goedkoop is. Maar misschien bestaat er een freeware tool die het ook kan.
Probleem is echter dat die software ook neit goedkoop is. Maar misschien bestaat er een freeware tool die het ook kan.
op internet heel eenvoudig met zoekmachinesOp maandag 10 juni 2002 13:22 schreef cornholio het volgende:
Waar kun je die demo's vinden?

[search=ac3 vob demo] ofzo

zit je vier klikken van deze link verwijderd:
http://www.cinenow.com/uk/vobtrailer.php3
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Probeer het eens met het p2p programma Kazaa Lite.Op maandag 10 juni 2002 13:22 schreef cornholio het volgende:
Waar kun je die demo's vinden?
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Anoniem: 35175
*.vob files op cd-r zetten en als (mini)dvd willen afspelen werkt niet om de volgende reden.
een dvdspeler onderscheidt een cd van een dvd door de reflectie aan de onderkant, iig hoe hij er uit ziet. dus niet door te controleren wat er op staat. want als dat zo was kun je hem in je stand-alone dvdspeler draaien door dezelfde bestandsindeling te branden als op een dvd.
wel las ik wat vage berichten dat sommige cd-rw's moeilijk te onderscheiden zijn van dvd's voor sommige dvdspelers en daardoor werkte het nog weleens met een cd-rw.
een dvdspeler onderscheidt een cd van een dvd door de reflectie aan de onderkant, iig hoe hij er uit ziet. dus niet door te controleren wat er op staat. want als dat zo was kun je hem in je stand-alone dvdspeler draaien door dezelfde bestandsindeling te branden als op een dvd.
wel las ik wat vage berichten dat sommige cd-rw's moeilijk te onderscheiden zijn van dvd's voor sommige dvdspelers en daardoor werkte het nog weleens met een cd-rw.
Anoniem: 49877
<quote>
</quote>
Als ik deze files download en afspeel op me computer met powerdvd, en me computer is via coax verbonden met me dd5.1/dts kenwood receiver, krijg ik hem dan ook in dts formaat afgespeeld over me 5 speakers?
thnx
</quote>
Als ik deze files download en afspeel op me computer met powerdvd, en me computer is via coax verbonden met me dd5.1/dts kenwood receiver, krijg ik hem dan ook in dts formaat afgespeeld over me 5 speakers?
thnx
Lukt idd om meerdere redenen niet. Komt door de maximale bit rate (dvd en dus vob bestanden eisen grotere doorstroom dan de cdr kan geven) en dat bijna alle standalone dvd spelers geen miniDVDs kunnen lezen.Op maandag 10 juni 2002 12:39 schreef KillerHVO het volgende:
IK heb van Internet bijna alle THX, DD, DTS Demootjes gedownload in *.vob formaat dit is het zelfde formaat als DVDs zijn: kan ik deze files op cd-r branden zodat ze in mijn normale DVD speler (met cd-r ondersteuning) ook werken? Of moet er ook persee *.ifo en/of *.bud files bij staan? en als dat moet kan ik die zelf ook maken?
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Anoniem: 8504
En als je nu alleen het geluid ript? Dan zou inderdaad de bitrate goed genoeg moeten zijn.wil je met beeld of alleen het geluid btw?
nee...
enkel via een dvdrecorder en DVD-authoring software kan je een dvdr maken , voor op een standalone dvd.
Wel kan je vob op een cdr zetten en afspelen op cdrom of dvdrom
enkel via een dvdrecorder en DVD-authoring software kan je een dvdr maken , voor op een standalone dvd.
Wel kan je vob op een cdr zetten en afspelen op cdrom of dvdrom
___
wil je met beeld of alleen het geluid btw?
__
beeld en geluid zou leuk zijn.....mijn vraag is eigenlijk:
hoe speel ik een .vob file af, zodat ik op me computer het beeld heb en het dts geluid via mijn homecinema verloopt. receiver is al aangesloten op me pc, en als ik normale dvd's op me pc afspeel met geluid op me homecinema via powerdvd krijg ik al dts geluid (of dd5.1).
Kan ik de .vob files gewoon met powerdvd openen en dan is alles goed?
wil je met beeld of alleen het geluid btw?
__
beeld en geluid zou leuk zijn.....mijn vraag is eigenlijk:
hoe speel ik een .vob file af, zodat ik op me computer het beeld heb en het dts geluid via mijn homecinema verloopt. receiver is al aangesloten op me pc, en als ik normale dvd's op me pc afspeel met geluid op me homecinema via powerdvd krijg ik al dts geluid (of dd5.1).
Kan ik de .vob files gewoon met powerdvd openen en dan is alles goed?
Anoniem: 8504
Als je powerdvd hebt geinstalleerd, kun je hem ook gewoon openen in mediaplayer, het DTS geluid zal dan via spdif naar je receiver lopen.
het is vaak AC3 geluid, niet zo heel veel geluidskaarten kunnen DTS doorgeven aan de versterkerOp dinsdag 11 juni 2002 09:57 schreef us1111 het volgende:
Als je powerdvd hebt geinstalleerd, kun je hem ook gewoon openen in mediaplayer, het DTS geluid zal dan via spdif naar je receiver lopen.

Dat is niet waar. Alle kaarten met een digitale uitgang kunnen gewoon DTS doorgeven. Vaak kan alleen de software-speler het niet direct outputten.Op dinsdag 11 juni 2002 10:01 schreef JvS het volgende:
[..]
het is vaak AC3 geluid, niet zo heel veel geluidskaarten kunnen DTS doorgeven aan de versterker.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
jongens, het wil nog niet echt lukken bij mij hoor
ik heb een .vob bestand gedownedload, en afgespeeld in powerdvd, maar krijg hem hem in stereo via me homecinema, als ik gewoon een dvd opstart met dvd heb ik wel dts, dd5.1 via me homecinema, spdif staat al geselecteerd, dat is dus allemaal ok...
ligt het misschien aan me powerdvd versie 3.0?, de mediaplayer van xp doet hem ook gewoon in stereo...
iemand suggesties?
thnx

ligt het misschien aan me powerdvd versie 3.0?, de mediaplayer van xp doet hem ook gewoon in stereo...
iemand suggesties?
thnx
Kijk ff bij de instellingen van powerd dvd (voordat je gaat afspelen), kan zijn dat deze op stereo op dolby surround staat. Aan de andere kant gaat het met schijven wel goed, maargoed, kijk toch maar ff 
en download powerDVD 4

en download powerDVD 4
de audiomodus in powerdvd staat op: Dolby Surround en niet op stereo das wel goed dus...
owja met mediaplayer krijg ik er wel beeld en stereogeluid bij en bij powerdvd alleen maar het stereogeluid en dus niet het beeld erbij.....
owja met mediaplayer krijg ik er wel beeld en stereogeluid bij en bij powerdvd alleen maar het stereogeluid en dus niet het beeld erbij.....
Dat powerDVD op dolby surround staat is niet goed, deze moet voor DTS/DD 5.1 staan op 'use SPDIF out'. Dolby Surround gaat namelijk ook gewoon via stereo.
Het beeld zou ik ook zo even niet weten...
Het beeld zou ik ook zo even niet weten...
hmmmz die 5.1/dts staat er bij mijn versie gewoon niet bij....stom want de dvd's speelt die wel in 5.1/dts af. Misschien maar een nieuwere versie downloaden?
Mits de player dit ondersteunt wel ja.Op maandag 10 juni 2002 18:18 schreef PeterCox het volgende:
<quote>
</quote>
thnx
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Je moet even PowerDVD 4.0XP proberen. Die doet het bij mij wel.Op dinsdag 11 juni 2002 15:46 schreef PeterCox het volgende:
iemand suggesties?
thnx
Ik kan je nog een extra reden noemen waarom het fysiek niet mogelijk is. Een cd gebruikt een andere methode om sporen in een cd te branden dan op een DVD. Daarom zitten er in de meeste dvdspelers ook 2 lees diodes. Eentje voor DVD en eentje voor CD. Omdat DVD Mpeg2 met een variable bitrate tot 10mbit bevat heb je dus een snel loopwerk nodig. En het CD gedeelte is dus maar geschikt om 1x CD snelheid weer te geven. Dus 150Kb/sec bij het weergeven van MPEG2 tot zo'n 10Mbit, dan heb je dus gewoon te weinig doorvoersnelheid.Op maandag 10 juni 2002 16:35 schreef wussy het volgende:
*.vob files op cd-r zetten en als (mini)dvd willen afspelen werkt niet om de volgende reden.
Sorry voor de 3 replies achter elkaar aan, maar ik lees altijd eerst een post, en geef dan meteen een reactie

Anoniem: 44601
Ik ben al een tijdje op zoek naar de "dts - The digital experience" (Flying disc) vob. trailer in 5.1 DTS geluid maar kan hem nergens vinden alleen maar in Dolby digital 2.0 (zoals hier http://www.cinenow.com/uk/vobtrailer_zoom.php3?id=491 )
weet iemand waar ik de trailer in dts geluid kan vinden?
alvast bedankt
weet iemand waar ik de trailer in dts geluid kan vinden?
alvast bedankt
valt wel mee hoor, een audiocd is 1,411mbit, maar een svcd'tje van 2,5mbit MPEG-2 speelt hiero perfect afOp dinsdag 11 juni 2002 16:42 schreef tbusquet het volgende:
[..]
En het CD gedeelte is dus maar geschikt om 1x CD snelheid weer te geven. Dus 150Kb/sec bij het weergeven van MPEG2 tot zo'n 10Mbit, dan heb je dus gewoon te weinig doorvoersnelheid.

Ja, Mbit dus.. max is 2.5mbit voor audio en video samen voor het loopwerk van het cd gedeelte. Bak maar eens een svcd op 5 mbit bijv. die speelt dus niet af. Of afentoe een framepje. Max bitrate van MPEG2 voor DVD is 9.8Mbit per seconde.Op dinsdag 11 juni 2002 17:38 schreef JvS het volgende:
[..]
valt wel mee hoor, een audiocd is 1,411mbit, maar een svcd'tje van 2,5mbit MPEG-2 speelt hiero perfect af. DVD is trouwens wel _max_ 10mbit
. De meesten zijn variabel en zitten rond de 5 gemiddeld volgens mij (kan je met een pioneer zien met zo'n metertje).
Idd, me Yamaha pakt dus ook geen XSVCD's met een hogere bitrate. Zowel op 3000 als 4000 krijg ik alleen af en toe framepjes met stoterend geluid.....Op woensdag 12 juni 2002 16:50 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Ja, Mbit dus.. max is 2.5mbit voor audio en video samen voor het loopwerk van het cd gedeelte. Bak maar eens een svcd op 5 mbit bijv. die speelt dus niet af. Of afentoe een framepje. Max bitrate van MPEG2 voor DVD is 9.8Mbit per seconde.
Toch wel jammer, de elcheapo dvdspelers kunnen weer wel aan, en de echte merken (vaak) niet. Aan de andere kant, SVCD geeft een mi mooie kwaliteit voor een redelijk ruimte beslag...
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Pagina: 1