poging 2: wat is een goed TEKENPROGRAMMA voor htm

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• mvaessen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12-2024
Door mvaessen - maandag 10 juni 2002 01:24

--------------------------------------------------------------------------------
voor html design, ik heb het dan met name over een programma waar je met exacte maten kunt werken zodat alles ook past op je pagina, maar ook waar wat mooie bewerkings effecten inzitten, enig idee??
thx M

int
Door int - maandag 10 juni 2002 01:26

--------------------------------------------------------------------------------
Notepad.

Pelle
is verhuisd

Door Pelle (Lite-Mod W&G) - maandag 10 juni 2002 01:29

Zoeken naar 'beste html editor'
Succes.
't is HomeSite overigens, dat bespaart je misschien wat zoekwerk

[ - - P E L L E P A I N T - - ]

Dankjewel, maar ik had het dus over een graphics editor, geen html editor, daar gebruik ik crimson editor voor

Verwijderd

adobe photoshop kan alles wat je wilt denk ik, maar is best pittig als je het voor het eerst doet

Verwijderd

graphics editor ... Photoshop, maar wat heeft dat met html te maken? denk dat de modjes dit niet zo leuk zullen vinden

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Flash is een optie maar die is natuurlijk niet echt precies

Verwijderd

dan snap ik niet precies wat je wilt, html tekenen?

• mvaessen
Op maandag 10 juni 2002 01:38 schreef virtual het volgende:
graphics editor ... Photoshop, maar wat heeft dat met html te maken? denk dat de modjes dit niet zo leuk zullen vinden
Nou ik heb het vooral over leuke borders of ronde dingetjes maar die moeten wel mooi overlopen als je ze naast tables wil zetten enzo

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik geloof dat weer eens iemand het helemaal niet begrepen heeft. Jij denkt dat WYSIWYG betekend dat je je wacom kan pakken en een site kunt schilderen.

Zo werkt het niet. HTML is een MARKUP language, de taal waarmee je je plaatjes in een vlak zet dus.

het 'tekenen' (wat natuurlijk niet TEKENEN is maar COMPUTER AIDED DESIGN (cad)) doe je met een programma zoals fotoshop en het CODEN doe je met notepad (homesite, ultradev, whatever) en als je lui bent, of een hele site moet managen en niet 1 pagina doe je het met Dreamweaver.

Fireworks is het programma wat het dichts bij jouw beschrijving komt. Daarin kun je een site, zo goed en zo kwaad als het gaat 'tekenen'. Maar de code die het uitspuugt is lelijk, niet compatible, inefficient en langzaam.

Zo, vandaag geef ik eens slimme antwoorden op domme vragen. Fijn hoor.

OW, en als je topic wordt dichtgegooit betekend dat dat het een DOM topic is. Het betekend ook dat ie een tweede keer WEER dichtgegooid wordt. Is dus niet zo netjes wat je doet, als het aan mij ligt een OW.

En verder;

UTFS en RTFM en meer van die spitsvondigheden.

Stoer; Marduq

Verwijderd

borders kun je met css doen.
ronde hoeken is eigenlijk niets meer dan een cirkel in 4'en geknipt en dan in een tabel plaatsen.
Maar als jij bijv ronde hoeken wilt maken kun je het beste of Paintshop pro gebruiken of adobe photoshop...

• mvaessen
Nou dat ben ik dus niet van plan, zoals ik al zei, ik heb het over bv die kwart rondjes hier overal aan de randen van tables en mooie overgangen tussen delen van je pagina, met Paint shop pro is dat dus een grote ramp heb ik ondervonden want daar kun je niet eens fatsoendelijk een rondje in tekenen maar het is dan ook een FOTO bewerkings programma...

Hoop dat het nu iets duidelijker is wat ik bedoel, sorry als het dat niet was bij mn topicstart

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

met paintshop pro en fotowinkel kun je UITSTEKEND rondjes tekenen :P

maarru, fireworks en illustrator voor jouw denk ik :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

ik denk dat het voor jou misschien verstandig is om wat meer kennis te vergaren over programma's ala paintshop pro of photoshop voordat je begint te blaten want met datsoort pakketten kun je wel degelijk cirkels maken mbv de marquee tool.
Mijn tip, ga eerst eens leren hoe alles in elkaar zit voordat je met van die "slimme" opmerkingen komt.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik maak alle graphics met Photoshop en ftp die naar mn webspace.
HTML en PHP code ik remote direct op de server met EMACS :)

Om een beetje knappe graphics te maken hoef je ook helemaal niet zo goed te zijn.
Om er echter ff wat knappe code omheen te schrijven heb je toch wel wat kennis nodig.
Als je dat niet hebt is het idd handig om wat WYSIWYG programma's te gebruiken als Dreamweaver enzo.

• mvaessen
Op maandag 10 juni 2002 01:48 schreef XangadiX het volgende:
met paintshop pro en fotowinkel kun je UITSTEKEND rondjes tekenen :P

maarru, fireworks en illustrator voor jouw denk ik :)
Welke illustrator heb je het over nu? En als fireworks zelf HTML code genereerd wil ik die dus absoluut niet gebruiken, ik vindt FrontPage al irritant wat dat betreft ookal maakt ie misschien wel correcte code.

Maar ik geloof dat ik me maar iets verder in PSP moet verdiepen of ergens Adobe Photoshop moet zien te regelen.

Bedankt voor jullie helpende antwoorden bij dit toch schijnbaar erg domme topic ;)

• mvaessen
WYSIWYG ? kom ik niet helemaal uit... :?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 01:49

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 10 juni 2002 01:37 schreef mvaessen het volgende:
dankjewel, maar ik had het dus over een graphics editor, geen html editor, daar gebruik ik crimson editor voor
Oh? En dit dan?
voor html design
Maar blijkbaar had je m'n hint niet begrepen, er is hier zat over te vinden in de search: [search=beste tekenprogramma]

Quoten doe je trouwens door dit icoontje aan te klikken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif

Verder lijkt het me zinnig om de volgende zaken ook nog eens even door te lopen:
Gathering of Tweakers FAQ
[topic=396086/1/25]

En tenslotte wil ik opmerken dat we hier niet van de mvaessen helpdesk zijn: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/57371]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/57371[/url]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.