Comuputer met cassette bandjes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VioLenT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11-2018
Mijn opa gebruikte vroeger (jaartje of 8 geleden) een msx toetsenbord computer. Na zijn overlijden heb ik dat ding gekregen en er zaten ook heel wat cassette bandjes bij.

Nou is dat dus al een tijdje geleden en ik wil eigenlijk wel ff weten wat met dat msx ding kan en wat er op die cassettes staat, dus hoe ik die kan laden.

het is een VG-8020 home computer van Philips met 80k Ram en 32k Rom

Mijn Specs

Verwijderd

volgens mij was dat hetzelfde als de oude commodore. Op tv aansluiten, kanaal opzoeken, en dan heb je een blauw command scherm. Vandaar ken je als het goed is de tapes aanspreken.

edit:
of slaat dit nergens op omdat het iets heel anders is

• VioLenT
ik weet het echt niet
je kan hem idd op tv aansluiten en dan krijg je blauw scherm zal hem ff aansluiten

edit:
hij zegt:
MSX BASIC version 1.0
Copyright 1983 by Microsoft (owjee)
28815 Bytes free
Ok

Mijn Specs

• VioLenT
toetsen zijn beetje slecht: de 7, y, [, / backspace doen het helemaal niet en de =, \ doen het slecht

Mijn Specs

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
volgens mij moest je de cassettebandjes op het startpunt van het programma/spel zetten en dan iets typen van:

run "cas:" of bload "cas:" ,

maar zeker weet ik dit ook niet meer :D Was heel wat jaartjes terug dat ik zoiets voor het laatst heb gedaan :P

Je kunt anders ook nog even proberen op MSX.org, misschien dat ie nog iets weten :D En anders even proberen te googlen met de commands die ik je heb gegeven.

Suc6 :P

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

pfff zit ff in mijn geheugen te graven.... was iets met run ofzo... bah mot het toch weten, heb lang met zo een ding zitten klooien :)

• VioLenT
ja ik heb er de balle verstand van
ik ging vroeger altijd yatze'uh op dat ding maar meer weet ik er niet van

en trouwens waar moet dat cassette recorder op aangesloten worden? Bij rec/mag?
moet morgen ff zon ding regelen :P

Mijn Specs

Verwijderd

Kijk anders hier even. Links zijn beetje traag dus heb niet veel kunnenlezen. Maar onderin is een linkje naar een technische faq ervan.

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 00:35 schreef Rafthor het volgende:
Kijk anders hier even. Links zijn beetje traag dus heb niet veel kunnenlezen. Maar onderin is een linkje naar een technische faq ervan.
hoop text

Mijn Specs

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

load en de naam van het programma; ram daarna op Play, als ie klaar is met laden, type je Run en de naam van het programma.
Als je opa slim was, noteerde hij de tellerstanden van waar het programma ongeveer begon (deed ik altijd wel), dan hoef je niet eerst vanaf het begin die band te laten spelen.
Succes. :)

Verwijderd

klik <-- geocities >:)

klik

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 00:43 schreef Kaj. het volgende:
load en de naam van het programma; ram daarna op Play, als ie klaar is met laden, type je Run en de naam van het programma.
Als je opa slim was, noteerde hij de tellerstanden van waar het programma ongeveer begon (deed ik altijd wel), dan hoef je niet eerst vanaf het begin die band te laten spelen.
ja die staan op de hoesjes en er staat zelf hoe je ze moet laden : "laden. d.m.v. cload" en "laden met run "cas:""

Mijn Specs

Verwijderd

run ze en vertel wat voor bandjes het zijn :) Wil het nu wel weten ;) De goede oude bandjes tijd :9~

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.old-computers.com/museum/photos/philips_vg8020_1.jpg

zoiets ;)

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 01:06 schreef Rafthor het volgende:
run ze en vertel wat voor bandjes het zijn :) Wil het nu wel weten ;) De goede oude bandjes tijd :9~
ja ik heb geen cassette player bij de hand en goede plugs, en om nu ff naar de winkel te gaan ...

maar heb iig 12 bandjes en ik dacht dat ik er meer had maar ik ga morgen wel ff zoeken

Afbeeldingslocatie: http://www.old-computers.com/museum/photos/philips_vg8020_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.old-computers.com/museum/photos/Philips_VG8020_Inside_1.jpg
(1) Video generator chipset.
(2) RGB video out DIN connector.
(3) 2 x ROM cartrige slots.
(4) Cassette recorder DIN connector with remote control.
(5) Parallel Centronics printer connector (MSX standard).
(6) Mains plug.
(7) Power supply transformer.
(8) Power regulation board.
(9) S-3527 MSX dedicated chipset. Provides MSX compatible sound generation, various input / outputs and parallel printer management.
(10) 8 x 4164 chips (64000 cells x 1 bit) holding 64 Kb RAM.
(11-12) Keyboard flat cables.
(13) Z-80 microprocessor.
(14-15) 2 x joystick connectors.
(16) RGB signals generation board. This card may differ, depending on the country where the computer was sold. This one is a french 'Peritel' (scart) version.

Mijn Specs

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Op maandag 10 juni 2002 01:08 schreef VioLenT het volgende:

[..]

ja ik heb geen cassette player bij de hand en goede plugs, en om nu ff naar de winkel te gaan ...
Je kan gratis winkelen proberen maar pas dan wel op die mannetjes met die blauwe jassen :P

P.s. aan de bovenstaande acties kan de acteur geen schuld krijgen :)

• Expander
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 00:43 schreef Kaj. het volgende:
Hmm, dit is wel zo bij de C64 weet ik nog nou je het zegt.. Da's ook een BASIC OS..

Expanding the inexpandable

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 01:06 schreef Rafthor het volgende:

zoiets ;)
ja zoiets ja

Mijn Specs

Verwijderd

ja en dan met [/img] erachter. Of gewoon [img]www.bla ditiseenpaatje.jpg[/img]

zie ook FAQ >:) :P

edit:
nu slaat dit nergens meer op ;)
Hmm, dit is wel zo bij de C64 weet ik nog nou je het zegt.. Da's ook een BASIC OS..
Hier kan je als het goed is dos opzetten :9~

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 01:29 schreef Rafthor het volgende:
ja en dan met [/img] erachter. Of gewoon [url="http://www.bla ditiseenpaatje.jpg"][afbeelding][/url]

zie ook FAQ >:) :P
ja was ff in de war |:(

Mijn Specs

• VioLenT
NAME VG 8020
MANUFACTURER Philips
TYPE Home Computer
ORIGINE The Netherlands
YEAR 1984
BUILT IN LANGUAGE Microsoft Extended Basic (MSX Basic V1.0)
KEYBOARD AZERTY / QWERTY, mechanical keyboard
CPU Zilog Z80
SPEED 3.58 MHz
RAM 64 kb
VRAM 16 kb
ROM 32 kb BASIC/BIOS ( MSX BASIC V1.0)
TEXT MODES Mode 0 : 40 x 24
Mode 1 : 32 x 24
GRAPHIC MODES Mode 2 : 256 x 192 with 16 colors (Hires mode)
Mode 3 : 64 x 48 with 16 colors (Multi colour mode)
32 sprites
COLORS 16
SOUND General Instruments AY-3-8910 Programmable Sound Generator
3 channels, 8 octaves
I/O PORTS Centronics port
2 cardridge slots
Tape-recorder connector
RGB video output
2 joystick sockets (Atari standard)
OS MSX DOS
PRICE 455 euro (France, september 85)

Mijn Specs

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
je had 3 verschillende soorten manieren om programma's van cassette te laden.
load"CAS:",r (is hetzelfde als run"CAS:" )
Cload
bload"CAS:",r
cload (met eventueel een filenaam van max 6 tekens erachter) was de meest gebruikte om simpele basic-programma's te laden.
load gebruikte je om files van tape te laden, die in plain ASCII waren opgeslagen (werkte vaak beter omdat de bitrate vermoedelijk wat lager lag.)
Bijkomend voordeel was dat je op die manier meteen na het loaden de file uit te voeren was. (met run"cas:" bijv.)
binary files (niet basic dus) kon je met bload laden.
Vergeet niet de ,r aan het eind, want anders moet je heel ingewikkeld de applicatie starten, omdat je het startadres te weten moest komen.
spelletjes waren vaak alleen met bload"cas:",r te laden, omdat deze niet in BASIC geschreven waren.
(c)load-bare files kun je ook vanaf de commandline runnen door "run" in te toetsen (F-5 toets) en met "list" kun je de programmacode bekijken (F-4 toets)

Maar nogmaals de laadmethode hangt dus af van de file en de opslag methode.

Wat je kunt doen is cload"blabla" doen.
De computer geeft dan alle cload-able files weer in de vorm van "skipping file1" etc.
hetzelfde geld voor load"blabla" en bload"blabla"
dit is een beetje erg omslachtig, omdat je de tape dan 3x per kant moet afspelen.
Vaak waren spellen voorzien van een "loader" die je met run"cas:" kon laden.

Ik had vroeger ook een programma TAPDIR, waarmee je een index kon maken van een hele tape en die dan af laten drukken.

Wanneer je veel laad-fouten krijgt (bijv. "bad load from tape. Reset and try again") dan kun je voor het laden nog even proberen "poke -1,170" te doen.
daarmee plaats je op adres 65535 de waarde 170 en op een of andere manier ging het laden dan beter. (je kunt ook het commando beep geven)

Vergeet niet het volume van de recorder op maximaal te zetten.

Na enige oefening is het mogelijk om te horen of je aan het begin van een nieuwe file zit en of dit een cload, bload of load-bare file is. (dit is bijna net zo erg als met je stem een 2400/75 baud verbinding kunnen opzetten met een BBS ;) )

Speel ze met de mooiste homecomputer die er ooit geweest is >:)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm zo'n unit heb ik hier ook nog staan... Heb er nooit heel veel van begrepen, maar moest het volgende intikken als het cassettebandje op de goeie plek stond (Lijst met tellerstanden erbij... teller blijft niet nauwkeurig bij terugspoelen over grote stukken, dus dan maar helemaal naar 0, resetten..)

poke -1,170 <--- dit is om ergens in het geheugen (op positie -1 om precies te zijn) de waarde 170 te zetten. Waarom weet ik niet...
bload "cas:",r <--- zo gaat je cassettedeck lezen tot het hele spel is ingelezen, en (r)unt het dan.

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 01:47 schreef TD-er het volgende:
je had 3 verschillende soorten manieren om programma's van cassette te laden.
load"CAS:",r (is hetzelfde als run"CAS:" )
Cload
bload"CAS:",r
cload (met eventueel een filenaam van max 6 tekens erachter) was de meest gebruikte om simpele basic-programma's te laden.
load gebruikte je om files van tape te laden, die in plain ASCII waren opgeslagen (werkte vaak beter omdat de bitrate vermoedelijk wat lager lag.)
Bijkomend voordeel was dat je op die manier meteen na het loaden de file uit te voeren was. (met run"cas:" bijv.)
binary files (niet basic dus) kon je met bload laden.
Vergeet niet de ,r aan het eind, want anders moet je heel ingewikkeld de applicatie starten, omdat je het startadres te weten moest komen.
spelletjes waren vaak alleen met bload"cas:",r te laden, omdat deze niet in BASIC geschreven waren.
(c)load-bare files kun je ook vanaf de commandline runnen door "run" in te toetsen (F-5 toets) en met "list" kun je de programmacode bekijken (F-4 toets)

Maar nogmaals de laadmethode hangt dus af van de file en de opslag methode.

Wat je kunt doen is cload"blabla" doen.
De computer geeft dan alle cload-able files weer in de vorm van "skipping file1" etc.
hetzelfde geld voor load"blabla" en bload"blabla"
dit is een beetje erg omslachtig, omdat je de tape dan 3x per kant moet afspelen.
Vaak waren spellen voorzien van een "loader" die je met run"cas:" kon laden.

Ik had vroeger ook een programma TAPDIR, waarmee je een index kon maken van een hele tape en die dan af laten drukken.

Wanneer je veel laad-fouten krijgt (bijv. "bad load from tape. Reset and try again") dan kun je voor het laden nog even proberen "poke -1,170" te doen.
daarmee plaats je op adres 65535 de waarde 170 en op een of andere manier ging het laden dan beter. (je kunt ook het commando beep geven)

Vergeet niet het volume van de recorder op maximaal te zetten.

Na enige oefening is het mogelijk om te horen of je aan het begin van een nieuwe file zit en of dit een cload, bload of load-bare file is. (dit is bijna net zo erg als met je stem een 2400/75 baud verbinding kunnen opzetten met een BBS ;) )

Speel ze met de mooiste homecomputer die er ooit geweest is >:)
dank u

ik heb hem ondertussen even open geschroeft, ziet er mooi uit en weinig stof
maar hoe maak het best de knopjes schoon (zijn namelijk heel veel schroefjes) of ligt dat aan de kabeltjes? want zoals ik al zei de 7 = \ y / en backspace doen het dus niet

en hoeveel zou dit mooie dingetje ongeveer opbrengen? niet dat ik hem wil verkopen maar gewoon voor het id

Mijn Specs

• TD-er
Het lijkt me dat je gewoon even de flatcables van je keyboard voorzichtig los en vast moet maken.
Mischien dat die wat smerig zijn.
Krab echter nooit die contactjes schoon, want dan werkt 't nooit meer.
verder kun je je keyboard intern ook wel schoonmaken, maar doe dat voorzichtig en kijk uit dat je de print-plaat-folie niet scheurt/beschadigd.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 01:52 schreef VioLenT het volgende:

[..]

dank u

ik heb hem ondertussen even open geschroeft, ziet er mooi uit en weinig stof
maar hoe maak het best de knopjes schoon (zijn namelijk heel veel schroefjes) of ligt dat aan de kabeltjes? want zoals ik al zei de 7 = \ y / en backspace doen het dus niet

en hoeveel zou dit mooie dingetje ongeveer opbrengen? niet dat ik hem wil verkopen maar gewoon voor het id
Weinig tot niks...MSX'jes zijn niet echt zeldzaam en zeker de VG8020 niet. Daarbij zijn MSX2's (of hoger) met diskdrives een stuk populairder. Ik mijn laatste MSX computer, een NMS8250 (MSX2 met 2 3.5" diskdrives) voor een 25 piek gekocht...dus :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

bload "cas:" ,r was het :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb nog een Sony MSX-1 op zolder staan, doet het nog prima. Staat wel leuk als je hem opstart.

Microsoft Basic 1.0, draaide altijd zonder vast te lopen O+
(In tegenstelling tot wat M$ later wel eens uitbracht...)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op maandag 10 juni 2002 08:13 schreef MST_Morpheus het volgende:
bload "cas:" ,r was het :)
Ja en het laden van Flightdeck duurde toen trouwens nog 15 minuten :P

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 02:11 schreef TD-er het volgende:
Het lijkt me dat je gewoon even de flatcables van je keyboard voorzichtig los en vast moet maken.
Mischien dat die wat smerig zijn.
Krab echter nooit die contactjes schoon, want dan werkt 't nooit meer.
verder kun je je keyboard intern ook wel schoonmaken, maar doe dat voorzichtig en kijk uit dat je de print-plaat-folie niet scheurt/beschadigd.
kan ik gewoon rustig uit het klemmetje trekken?

Mijn Specs

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 09:54 schreef VioLenT het volgende:

[..]

kan ik gewoon rustig uit het klemmetje trekken?
ik heb het al...
maar er zitten ook 2 sloten op links boven en wat ken ik daar in doen? een cardridge met spellen of geheugen ofzo?

Mijn Specs

• VioLenT
ok ik heb hem open
het lijkt wel een circuit :P
maar ik neem aan dat de wiite rondjes op dezeflde plaats als de zwarte rondjes moeten zitten
dat zitten ze nu niet en dat kan de oorzaak zijn?

Mijn Specs

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/pc/msx_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/WHiZZi/pc/msx_3.jpg

*D

MSX ruled :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• VioLenT
en nog ff een vraagje: hoeveel veertjes zitten er in het toetsenbord, heb ze laten vallen |:( en nu mis ik er 2 maar mischien hoort er maar 1 in de spatie ipv 3?

edit:
ok toetsen bord doet het redelijk, alleen de 7 en rechter pijltoets doen het niet
ik zal vandaag ff zon recordertje regelen en ff kijken of ie het nog doet :P

Mijn Specs

• TD-er
Op maandag 10 juni 2002 10:04 schreef VioLenT het volgende:

[..]

ik heb het al...
maar er zitten ook 2 sloten op links boven en wat ken ik daar in doen? een cardridge met spellen of geheugen ofzo?
D'r zijn een hoop spellen en programma's uitgekomen op cartridge.
De latere Konami spellen hadden er ook nog een soundchip in zitten.
Verder kon je een FAC-soundtracker krijgen, dat was een zeer leuke geluids-kaartcartridge. D'r zijn ook in de Elektuur (rond '87) een aantal bouwprojecten geweest voor de MSX (eprom-programmer, eprom-print (kon je je eigen programma's op cartridge zetten), Cartridge expander, etc)
Verder heb ik nog een modem gehad, een extra printer poort en een konami-game-cheat-cartridge.
D'r zijn ook geheugen uitbreidingen geweest. Op de cover van een uitgave van het blad MCN (later MCCN) heb ik eens een MSX-Turbo-R zien staan met 8 4MB-cartridges erin. HAd dat ding toch maar ff 33 MB geheugen totaal ('91 geloof ik)
Verder heb ik op de HCC bij de MSX-computer club stand ook een zelfbouw video MSX gezien. Daarvoor hadden ze een IDE-controller gemaakt en een schakeling die video beelden kon verwerken.

kortom je kunt leuke dingen doen met die uitbreidingssloten ;)

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 11:42 schreef TD-er het volgende:

[..]

Verder kon je een FAC-soundtracker krijgen, dat was een zeer leuke geluids-kaartcartridge. D'r zijn ook in de Elektuur (rond '87) een aantal bouwprojecten geweest voor de MSX (eprom-programmer, eprom-print (kon je je eigen programma's op cartridge zetten), Cartridge expander, etc)
Verder heb ik nog een modem gehad, een extra printer poort en een konami-game-cheat-cartridge.
D'r zijn ook geheugen uitbreidingen geweest. Op de cover van een uitgave van het blad MCN (later MCCN) heb ik eens een MSX-Turbo-R zien staan met 8 4MB-cartridges erin. HAd dat ding toch maar ff 33 MB geheugen totaal ('91 geloof ik)
Verder heb ik op de HCC bij de MSX-computer club stand ook een zelfbouw video MSX gezien. Daarvoor hadden ze een IDE-controller gemaakt en een schakeling die video beelden kon verwerken.

kortom je kunt leuke dingen doen met die uitbreidingssloten ;)
ja idd, maar dat soort dingen zijn heel schaars neem ik aan, want ze worden niet meer gemaakt?

Mijn Specs

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 11:42 schreef TD-er het volgende:

[..]

Verder kon je een FAC-soundtracker krijgen, dat was een zeer leuke geluids-kaartcartridge.
FAC (Federation Against Commodore) Soundtracker was een muziekprogramma, geen geluidsuitbreiding. Het muziekprogramma was geschreven VOOR een geluidsuitbreiding, namelijk de Philips Muziekmodule, een iets uitgebouwde versie van de MSX-Audio standaard met een OPL2 AM/FM synthesizer en ADPCM sampleram.

Muziekcartridges waren:
MSX-Audio (Japans)
Muziekmodule (Philips, zelfde als MSX-Audio maar met toevoeging van samplegeheugen)
FM-PAC (Japans, Panasonic), 9-kanaals OPL FM Synth, veel ondersteund in spellen
FM-PAK (Nederlandse variant op bovenstaande)
MoonSound (meest recente en beste uitbreiding, ontwikkeld in ughm..Zweden geloof ik, OPL4 geluidskaart met wavetable)
Op maandag 10 juni 2002 12:01 schreef VioLenT het volgende:

[..]

ja idd, maar dat soort dingen zijn heel schaars neem ik aan, want ze worden niet meer gemaakt?
Officieel wordt er al sinds begin jaren 90 niks meer gemaakt. Via de vele hobbyclubs kun je echter bijna alles nog wel krijgen, zelfs zaken die de grote fabrikanten nooit bedachten :) (harddisks, CD-Rom drives, vernelde processoren, memory mappers, geluidskaarten etc.)

Verwijderd

[foutje]

• VioLenT
Op maandag 10 juni 2002 13:07 schreef MrRudi het volgende:

[..]

[..]

Officieel wordt er al sinds begin jaren 90 niks meer gemaakt. Via de vele hobbyclubs kun je echter bijna alles nog wel krijgen, zelfs zaken die de grote fabrikanten nooit bedachten :) (harddisks, CD-Rom drives, vernelde processoren, memory mappers, geluidskaarten etc.)
ja? ik ga maar eens op zoek naar dat soort spulletjes!
ik kwam er net achter dat hij even oud is als ikzelf :P

Mijn Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 10 juni 2002 01:29 schreef Rafthor het volgende:
[..]

Hier kan je als het goed is dos opzetten :9~
:? :? :?

MS-DOS=8086, 8088 & 80x86 only, Z80 support |:(

CP/M is misschien wel een optie (ik weet niet of er ooit een port naar de MSX was, maar er waren genoeg andere Z80 apparaten die er wel mee draaiden)- datgene waar MS-DOS een quick & dirty ripoff van was. Maar waarom zou je :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 16:20 schreef dion_b het volgende:

[..]

:? :? :?

MS-DOS=8086, 8088 & 80x86 only, Z80 support |:(

CP/M is misschien wel een optie (ik weet niet of er ooit een port naar de MSX was, maar er waren genoeg andere Z80 apparaten die er wel mee draaiden)- datgene waar MS-DOS een quick & dirty ripoff van was. Maar waarom zou je :?
De MSX computers hebben MSX-Dos, en die is ouder dan MS-DOS ;) CP/M is er ook voor de MSX maar die heb ik nooit gebruikt. Zou ook niet waarom, de MSX start standaard op in MSX-Basic...daar kun je alles mee :)

• VioLenT
nog steeds geen cassette recorder gevonden...
probeer het wel ff met me stereo :P maar wat voor soort stekkertje moet er in de msx?

Mijn Specs

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

k'heb ook nog 2 commodores liggen hier...

met iets van 200 spellen erbij ofzow, gekregen van de schilder en op een rommelmarkt :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1