Dit schema heb ik laatst gepost in een ander topic van mij
Even een uitleg:
------
Als je de eerste schakelaar nr 1 (dubbelpolig) laat staan zoals hij nu staat, en je laat schakelaar 2 (enkelpolig) ook staan zoals hij nu staat, dan loopt de stroom van de +5 van de molex via S1 naar de + van de Fan. En van de - van de Fan via S2 naar de GRND van de molex.
Nu draait hij op 5 Volt
------
Als je de eerste schakelaar nr 1 (dubbelpolig) in de andere stand zet, en je laat schakelaar 2 (enkelpolig) ook staan zoals hij nu staat, dan loopt de stroom van de +12 van de molex via S1 naar de + van de Fan. En van de - van de Fan via S1 EN S2 naar de GRND van de molex.
Nu draait hij op 12 Volt
------
Als je de eerste schakelaar nr 1 (dubbelpolig) laat staan zoals hij dan staat, en je zet schakelaar 2 (enkelpolig) in de andere stand, dan loopt de stroom van de +12 van de molex via S1 naar de + van de Fan. En van de - van de Fan via S1 EN S2 naar de +5 van de molex.
Nu draait hij op 7 Volt
------
Als je de eerste schakelaar nr 1 (dubbelpolig) terug zet, en je laat schakelaar 2 (enkelpolig) ook staan zoals hij dan staat, dan loopt de stroom van de +5 van de molex via S1 naar de + van de Fan. En van de - van de Fan via S2 naar de GRND van de molex.
Nu draait hij weer op 5 Volt
------
Kortom, met schakelaar 1 kan je de fan op 5 volt laten draaien, zet je hem in de andere stand, dan kan je met schakelaar 2 kiezen tussen 12 volt en 7 volt
(correct me if i'm wrong...)