WinME --> winXP workgroup wil niet

Pagina: 1
Acties:

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:42
Ik heb hier 3 pc's, 1 met WinXP en 2 met winME.
Eerst had ik op die van XP ook ME, nergens problemen mee. Toen installeerde ik WinXP en deed mn netwerkverbinding het ook gewoon. Later (ik heb geen idee wat ik gedaan heb ;) ) was de situatie als volgt:
Mn webserver die ik op mn WinXP machine heb draaien kan ik gewoon bezoeken met alle pc's in het netwerk.
Via DOS kan ik de XP machine ook gewoon pingen.
Echter als ik via de "files and printer sharing" de WinXP machine ga bezoeken zegt ie dat hij niet bestaat in het netwerk.
Met de WinXP pc kan ik WEL de winME's bezoeken....
Ik had laatst een beetje met de instellingen zitten knoeien. Toen deed ie het opeens wel. Maar toen liep mn ME machine vast en toen die gereboot was werkte het niet meer....
Weet iemand hoe ik dit probleem kan fixen?
Alvast bedankt :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Welkom op GoT
Lees de FAQ
Lees ook de stickytopics bovenaan verschillende subfora...
Gebruik ook de search voor je een topic opent.

Dit is namelijk iets wat veel vaker is langsgekomen.

[search=netwerk problemen xp]

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:42
sorry. Ik had al een keer wat topics doorgenomen en net ook.
Ik heb een gast acount ingesteld, naam veranderd, nix werkt.
Meer kon ik niet vinden in de search functie.
Ik heb nu de XP pc ook weer in de goede werkgroep gegooid (had ik hem blijkbaar ooit uitgehaald ;) ), maar nu kan ik met mn ME machine die werkgroep niet eens meer accessen....

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb even je topictitel iets verduidelijkt :)

Probeer eens de WinME network wizzard, en kijk eens of dat het probleem oplost. Zo niet: maak een XP network disk, gebruik die op de ME machine. Werkt dat niet zijn de netwerkdrivers of protocollen van de ME machine waarschijnlijk gaar. Even overnieuw installeren dan :)