Toon posts:

Photoshop overgangs effect

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog niet zo goed in Photoshop maar ik heb een plaatje van een auto, die auto is geel, nou wil ik alleen die gele auto een soor overgangskleur geven dus zeg maar dat de kleur geleidelijk van geel naar groen gaat, van voren naar achter van de auto. En gewoon inkleuren is ook niet de oplossing want dan gaat de vorm van de auto weg.

Selecteren met die toverstaf gaat niet echt goed en met die lasso kan het niet precies, is er een mogenlijkheid om dit te maken.

PS: heb Photoshop 7.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 22:42
Op zondag 09 juni 2002 11:39 schreef DMX het volgende:
Ben nog niet zo goed in Photoshop maar ik heb een plaatje van een auto, die auto is geel, nou wil ik alleen die gele auto een soor overgangskleur geven dus zeg maar dat de kleur geleidelijk van geel naar groen gaat, van voren naar achter van de auto. En gewoon inkleuren is ook niet de oplossing want dan gaat de vorm van de auto weg.

Selecteren met die toverstaf gaat niet echt goed en met die lasso kan het niet precies, is er een mogenlijkheid om dit te maken.

PS: heb Photoshop 7.
Iets met een nieuwe layer, het 'uitknippen' tooltje en wat kleurwaardesprutsen moet veel lukken, denk ik.

Verbouwing

Verwijderd

Gewoon je auto selecteren, en in een nieuwe layer een gradient aanmaken van de kleur die je wilt naar transparant

:z :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 11:43 schreef Junt het volgende:
Gewoon je auto selecteren, en in een nieuwe layer een gradient aanmaken van de kleur die je wilt naar transparant

:z :Z
Dat met die layer snap ik wel alleen lukt het me niet echt goed om alleen de auto te selecteren, is hier een trukje voor, ik heb gebrobeerd om het sterk te vergroten en dan met die lasso te selecteren maar elke keer ga ik over punten waar ik niet moet zijn, of de ruiten bijvoorbeeld. En die Toverstaf selecteert alleen een bepaalde deelkleur.

Verwijderd

je auto layer dupliceren, en dan alles om de auto heen wissen. Daarna ctrl+klik op je auto layer

Zie ook filter->Extract

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedank, ik ga weer verder.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit had je zelf ook wel kunnen uitzoeken :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.