Toon posts:

DTS-ES 5 kanalen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnekort een nieuwe reciever kopen, en nu is mijn oog gevallen op de HK AVR5500:

http://international.harmankardon.com/product.asp?cat=REC&prod=AVR%205500/230&language=ENGLISH

Afbeeldingslocatie: http://international.harmankardon.com/images/product_large/AVR5500.jpg

Deze heeft DTS-ES en Dolby Pro logic II, maar dan zou er toch een extra kanaal moeten zijn? Want deze is 5x75??
Of zie ik dit helemaal verkeerd

Verwijderd

Misschien dat die achter center een virtuele is en geen discrete?Netzoals bij dpl?

Verwijderd

Hij zal in staat zijn een 6-kanaals signaal te decoderen, maar heeft maar voor 5 kanalen eindversterkers aanwezig. Als je echt zes kanalen wil zul je een monoblock er bij moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker handig is dat dan. Ik heb de handleiding in .pdf gedownload en daar wordt nl. wel helemaal in beschreven hoe je de 7 speakers moet opstellen. Waarom zetten ze dat er dan in?

Verwijderd

Marketing

Verwijderd

Topicstarter
Dan doe ik deze maar niet :(
Kunnen jullie mij dan een andere aanraden met ook DTS-ES en Dolby Pro Logic II enz. Dus een goede 7 kanaals versterker met minimaal 100 W per kanaal.

Verwijderd

Nou kijk het is zit zo.. tenminste bij sony .. ik heb de 1070 QA en daar kan je 2x front 1 center 2x rear en 1 surround op aan sluiten.... ik heb 6x100 watt

Maar de sony 870QS ondersteunt virtuele 6.1 .. daarbij moet je dus kiezen of je je center Voor wil gaan gebruiken OF dat je je center als surround BACK wil gebruiken..

Bij virtueel is het dus of of.. en heb je dus ook maar 5 x ...Watt

Volgens mij zit het zo.. MAar als ik zo de display van die HK zie staan heb je gewoon 7.1 kanaals hoor.. 2 front 1 center 2 rear en 2 surround . sub is 7.1

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37
Die sony heeft inderdaad een vaag systeem.

Maar deze heeft gewoon een 7.1 decoder aan boord, alleen dus geen 7.1 eindtrappen, daarvoor zul je een 7.1 eindversterker moeten kopen. De logica hierachter snap ik ook niet helemaal, het zou zo'n mooi apparaat zijn als je niet zo liep te kloten. Was met de avr7000 dacht ik ook al zo met logic7.

Een andere amp die wel 7.1 heeft is bijv. de 3802 van Denon. Er zijn ook nog een aantal anderen. Pas wel op met Yamaha, want hun 7.1 wil nog wel eens iets anders betekenen dan deze (namelijk 2 extra front effect kanalen). Maargoed, dat moet je maar even bekijken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 16:48 schreef ShittyOldMan het volgende:

Maar deze heeft gewoon een 7.1 decoder aan boord, alleen dus geen 7.1 eindtrappen, daarvoor zul je een 7.1 eindversterker moeten kopen. De logica hierachter snap ik ook niet helemaal, het zou zo'n mooi apparaat zijn als je niet zo liep te kloten. Was met de avr7000 dacht ik ook al zo met logic7.

Een andere amp die wel 7.1 heeft is bijv. de 3802 van Denon. Er zijn ook nog een aantal anderen. Pas wel op met Yamaha, want hun 7.1 wil nog wel eens iets anders betekenen dan deze (namelijk 2 extra front effect kanalen). Maargoed, dat moet je maar even bekijken.
of alles normaal aansluiten en alles de 2 extra kanalen via 2 mono-eindblokken aansluiten. Dan heb je geen volledige eindversterker nodig nl.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 08 juni 2002 16:48 schreef ShittyOldMan het volgende:

De reden dat de hk alleen een 7.1 decoder heeft en niet 7 discrete eindtrappen is mi het totale vermogen. Ik weet niet hoe het met de avr5500 zit, maar de oude 5000 trok al (maximaal) 600watt stroom. Het toevoegen van eindtrappen en hiermee de stroomvoorziening opkrikkend zou ertoe leiden dat de voeding (volgens hk) nog zwaarder moet worden. Wellicht dat dat de reden heeft, de 5500 heeft trouwens ook niet echt veel vermogen om dat te delen over 6 cq 7 kanalen.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Moet je er waarschijnlijk een aparte mono-eindbak opzetten voor je ES kanaal.

Ik heb zelf een Denon AVR-3802, machtig mooi ding, DTS-ES discreet, DPL2, 105 of 110 watt @ 8 ohm maal 7 kanalen. Absolute aanrader als je duizend euro (uit duitsland dan wel) eraan uit wil geven.

Verwijderd

De H/K is een vijfkanaalversterker maar uit te breiden met een aparte versterker naar 7.1

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 18:30 schreef LordLynx het volgende:
Moet je er waarschijnlijk een aparte mono-eindbak opzetten voor je ES kanaal.

Ik heb zelf een Denon AVR-3802, machtig mooi ding, DTS-ES discreet, DPL2, 105 of 110 watt @ 8 ohm maal 7 kanalen. Absolute aanrader als je duizend euro (uit duitsland dan wel) eraan uit wil geven.
Ja die denon is heel mooi:

AVR-3802
Dolby Digital, Dolby Pro Logic II & DTS ES Discrete 6.1 A/V Receiver Dolby Pro Logic II decoding with Cinema and Music Modes DTS Extended Surround Discrete 6.1 decoding DTS Extended Surround Matrix 6.1 decoding DTS Neo:6 Cinema & Music Surround decoding Dolby Digital decoding, including Matrix 6.1 decoding DDSC-Digital featuring Analog Devices SHARC 32 bit floating point DSP processor 7 Channels equal power amplifier section 110 watts per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, <.05%THD) 150 watts per channel (6 ohms, 1 kHz, <.7%THD) Analog Devices 24 bit, 96 kHz high resolution DACs on all eight channels Real 24 bit, 96 kHz Digital Interface Receiver Adjustable High and Low Pass Crossover(80,100,120Hz) 2 sets component video inputs, compatible with wideband (480p, 720p, 1080i) response for progressive DVD, DTV 5 sets composite and "S" video inputs 7.1 external wide bandwidth (100 kHz) input for future multi-channel formats (such as DVD-Audio) 5 & 7 Channel Stereo Personal Memory Plus 4 assignable digital inputs Optical digital output 9 analog inputs including built-in AM/FM tuner Multi-Zone 1 stereo pre-amp level audio outputs, fixed or variable level Power Amplifier Assign function, lets you assign 2 of the 7 amp channels to drive second zone speakers directly LCD dot-matrix programmable/learning remote features TV, VCR, DVD codes from other manufacturers; backlighting main

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.com/catalog/photos/3802front%20final.jpg

En 7 x 150 Watt @ 6 ohm is heel royaal. Kijke of ik daarbij mooie speakers kan zoeken.
1 vraag: Heb jij voor de rear en surround speakers kleinere modellen? En kan die Denon ook gewone audio cd over de 7 kanalen weergeven?

Verwijderd

Mijn denon avc a1se kan audio over 7 kanalen weergeven..
Ik denk dat een denon 3802 dat ook wel kan
Afbeeldingslocatie: http://www.loehneysen.de/denonA1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 01:09 schreef Anthrax het volgende:
Mijn denon avc a1se kan audio over 7 kanalen weergeven..
Ik denk dat een denon 3802 dat ook wel kan
[afbeelding]
Wat heeft dat ding wel niet gekost?? Mooi :9~

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 11:36 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

[..]

Wat heeft dat ding wel niet gekost?? Mooi :9~
T gaat uiteraard om het geluid wat eruit komt...

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Ik heb inderdaad voor rear en surrounds andere speakertjes, ik kan echt geen 6 zuilen kwijt hier ;)

Audio over 7 speakers is geen probleem

Verwijderd

Topicstarter
Maar hier staat dat ie $999 moet kosten. Kan je hem dan echt in DL voor E1000,- halen, want dan doe ik dat misschien ook wel (even overleggen met me spaarrekening)

Verwijderd

Op zondag 09 juni 2002 22:08 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:
Maar hier staat dat ie $999 moet kosten. Kan je hem dan echt in DL voor E1000,- halen, want dan doe ik dat misschien ook wel (even overleggen met me spaarrekening)
ja de denon 3802 komt op 1000 in duitsland

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 21:05

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb hier nu de Onkyo TX-SR600E staan, die beschikt ook over DTS-ES en heeft wel 6 eindtrappen aan boord, Ze hebben hem bij Mediacheckpoint.de. Het is de opvolger van de TX-DS595 die ik besteld had, maar die was niet meer te leveren dus hebben we deze gekregen :-)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 13:28 schreef mymind* het volgende:
Ik heb hier nu de Onkyo TX-SR600E staan, die beschikt ook over DTS-ES en heeft wel 6 eindtrappen aan boord, Ze hebben hem bij Mediacheckpoint.de. Het is de opvolger van de TX-DS595 die ik besteld had, maar die was niet meer te leveren dus hebben we deze gekregen :-)
6 Kanalen? Niet 7, zoals de Denon, dus 2 surround, 2 rear, 2 front, en 1 center? Dat heb ik denk ik toch liever.
Maar als ik gewoon muziek wil luisteren, moet ik dan alle 7 boxen gebruiken of alleen de 2 frontzuilen die ik ga kopen? dwz. wat gaat het beste klinken, want anders koop ik er ook gelijk goede surround en rear speakers bij.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 05:42 schreef Anthrax het volgende:

[..]

ja de denon 3802 komt op 1000 in duitsland
Heb hem net binnen van http://www.hificomponents.de/Versand/preisliste_versand.htm

899,= !!!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Op maandag 10 juni 2002 14:11 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

[..]

6 Kanalen? Niet 7, zoals de Denon, dus 2 surround, 2 rear, 2 front, en 1 center? Dat heb ik denk ik toch liever.
Maar als ik gewoon muziek wil luisteren, moet ik dan alle 7 boxen gebruiken of alleen de 2 frontzuilen die ik ga kopen? dwz. wat gaat het beste klinken, want anders koop ik er ook gelijk goede surround en rear speakers bij.
Muziek zou ik gewoon over twee boxen afspelen. Voor muziek gaat mijn voorkeur namelijk uit voor gewoon stereo. Voor een leuk effect bij films moet je echter wel alle 7 boxen kopen. Je zou eventeel kunnen beginnen met een 5.1 boxenset te kopen, en er later nog 2 surround boxen bij te kopen.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:19
Op maandag 10 juni 2002 15:37 schreef App het volgende:

[..]

Heb hem net binnen van http://www.hificomponents.de/Versand/preisliste_versand.htm

899,= !!!
Hoe heb je dat gedaan ? Heb je hem online besteld of ben je hem daar op gaan halen ?

Ik heb geen flauw idee hoe ik bijv. geld over maak naar iets als :

"Postbank
BLZ: 70010080
Kto: 209286804"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 16:26 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Muziek zou ik gewoon over twee boxen afspelen. Voor muziek gaat mijn voorkeur namelijk uit voor gewoon stereo. Voor een leuk effect bij films moet je echter wel alle 7 boxen kopen. Je zou eventeel kunnen beginnen met een 5.1 boxenset te kopen, en er later nog 2 surround boxen bij te kopen.
Ja daarom heb ik ook nog zitten twijfelen of ik toch maar een hele vette stereo versterker met 2 boxen zou kopen, want voor het geld van zo'n denon met 7 boxen en een dvd-speler kun je ook wel een hele mooie stereo-set met boxen uitzoeken.
Misschien toch maar.... Maar aan de andere kant kijk ik ook wel weer veel dvd's....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 15:37 schreef App het volgende:

[..]

899,= !!!
Ben ik nou gestoord aan het worden :? Waarom kan ik de Denon 3802 nou niet vinden op die site??? E899, vind ik nl. ook wel een goede prijs.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Op maandag 10 juni 2002 19:18 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

[..]

Ben ik nou gestoord aan het worden :? Waarom kan ik de Denon 3802 nou niet vinden op die site??? E899, vind ik nl. ook wel een goede prijs.
Als je veel dvd-tjes kijkt zou ik toch voor een surround versterker gaan.
Die Denon staat trouwens onder het kopje heimkino en dan av-receiver.

• Jivecar
Op maandag 10 juni 2002 16:59 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan ? Heb je hem online besteld of ben je hem daar op gaan halen ?

Ik heb geen flauw idee hoe ik bijv. geld over maak naar iets als :

"Postbank
BLZ: 70010080
Kto: 209286804"
Gewoon lekker op vakantie naar Munchen of Berlijn ?!? Nee, ze verzenden ook gewoon, alleen GEEN visa dus of rembours (als dat wel gaat) of vooraf via bank?

Mediacheckpoint.de zal ook niet zoveel duurder zijn, dan levering onder rembours, snel en betrouwbaar....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 14:11 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

Niks moet ! je mag zelf beslissen hoe je luistert bij stereo matriaal!
Sommige vinden 2 speakers goed , andere hebben liever een surroundeffekt op 7 speakers.

Als je muziek dvd's hebt of sacd , in meerkanaals heb je wel de 7 speakers nodig

• Jivecar
Op maandag 10 juni 2002 20:57 schreef Anthrax het volgende:

[..]

Als je muziek dvd's hebt of sacd , in meerkanaals heb je wel de 7 speakers nodig
Downgrading naar 2.0 kan altijd :P

Ik heb liever een goede 5.1 opstelling dan een superdure en hartstikke goede 2.0 opstelling..... multichannel = :9~

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 20:59 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Downgrading naar 2.0 kan altijd :P
tuurlijk maar , als je een sacd en 7 kanaalversterker hebt , en maar 2 speakers ....vind ik het een beetje dom

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 19:18 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

[..]

Gewoon naar 'Heimkino' en dan 'AV Receiver' gaan. Gewoon bestellen en ik heb via Rabo internetbankieren de som overgemaakt. 6 dagen later had ik hem thuis. Geen internetbankieren? ga dan effe met die bevestiging naar de bank, daar kunnen ze je helpen met het overmaken ivm. bankkonto, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info. Ga hem daarzo in DL bestellen. NU alleen nog kijken of ik nog geld hem voor 7 speakers...

• sverzijl
Op maandag 10 juni 2002 23:34 schreef App het volgende:

[..]

bestellen en ik heb via Rabo internetbankieren de som overgemaakt. 6 dagen later had ik hem thuis. Geen internetbankieren? ga dan effe met die bevestiging naar de bank, daar kunnen ze je helpen met het overmaken ivm. bankkonto, etc.
Oh kan dat ook al met Rabo internetbankieren ? Dat gebruik ik al jaren, maar tis me nog nooit opgevallen dat je daarmee ook geld naar het buitenland mee kon overmaken :) (heb het dan ook nog nooit nodig gehad is mijn excuus).

• sverzijl
Op maandag 10 juni 2002 19:26 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Mediacheckpoint.de zal ook niet zoveel duurder zijn, dan levering onder rembours, snel en betrouwbaar....
Bij mediacheckpoint is de AVR-3802 970 euro.. 'ietsjes' duurder dus:)

Verwijderd

zie ook :hifi-regler.de

• sverzijl
Op dinsdag 11 juni 2002 14:04 schreef Anthrax het volgende:
zie ook :hifi-regler.de
ook daar 970 euro.
Vraag me toch af waarom ie in NL zoveel duurder moet zijn. Scheelt honderden euro's!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37
www.guenstiger.de -> zoeken naar de laagste prijs *D

hiero issie 899,- eur http://www.ehmedia.de/Shop/default.htm

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 23:34 schreef App het volgende:

[..]

Gewoon naar 'Heimkino' en dan 'AV Receiver' gaan. Gewoon bestellen en ik heb via Rabo internetbankieren de som overgemaakt. 6 dagen later had ik hem thuis. Geen internetbankieren? ga dan effe met die bevestiging naar de bank, daar kunnen ze je helpen met het overmaken ivm. bankkonto, etc.
Wat zijn de verzendkosten vanuit DL naar NL??

• Jivecar
Op dinsdag 11 juni 2002 15:27 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

[..]

Wat zijn de verzendkosten vanuit DL naar NL??
Mediacheckpoint tot 32kg/2000euro vast 36 euro.
Hificomponents.de afhankelijk van het apparaat (via fax opvragen).

Overige: e-mail and get the info!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal!

• sverzijl
Op dinsdag 11 juni 2002 15:25 schreef ShittyOldMan het volgende:
www.guenstiger.de -> zoeken naar de laagste prijs *D

hiero issie 899,- eur http://www.ehmedia.de/Shop/default.htm
handige site:)
Er zijn dus al 2 plaatsen waar hij 899 kost.

Bestaat zoiets ook voor Nederlandse HiFi winkels ?

Verwijderd

[b]

Bestaat zoiets ook voor Nederlandse HiFi winkels ?
http://www.hermeselectronics.nl/ alleen is het hier duurder dan bij onze oosterburen :(

• Jivecar
Op dinsdag 11 juni 2002 21:18 schreef M_G_ het volgende:

[..]

http://www.hermeselectronics.nl/ alleen is het hier duurder dan bij onze oosterburen :(
Maar wel een redelijk uitgebreid assortiment! Dus altijd handig voor het zoek/prijs indicatie werk!

Pagina: 1