[DHTML] Mijn Projectje :)

Pagina: 1
Acties:

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:15

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ok, Blues maakt grote kans DHTML goeroe van de maand te worden, maar ik heb ook nog wat gemaakt wat ik jullie niet wil onthouden (neem aan dat velen van jullie niet in SA komen aangezien ik van deze kant nog geen reacties gekregen heb - vandaar deze cross-post :) ).
Ik heb dus ook niet op mijn kont gezeten, maar ben ook flink aan het scripten geslagen, welliswaar niet met memory, maar toch :)

Het begon allemaal met een topic van MickMack waarin hij zijn GoT Tracker presenteerde. Mijn oog viel erop omdat er wat problemen waren met betrekking tot refreshen enzo, enfin ik heb toen de code wat aangepast zodat alles een beetje netter was en naar behoren werkte. Het idee van deze tracker bleef daarna echter in mijn hoofd rondspoken, en ik zag wel mogelijkheden om het uit te bouwen tot een echte applicatie.

Nu bestaat HotTopic al wat langer, maar ik wou een applicatie die in een AD kan draaien, zonder toevoegingen als een webserver met PHP of iets dergelijks. Volledig client-side DHTML dus!

Nou, anyway, inmiddels durf ik het jullie ook te presenteren: mijn eerste echte applicatie in DHTML; het bevat zo'n beetje alles wat ik het afgelopen jaar van jullie heb mogen leren (en niet te vergeten al die tutorials die ik heb moeten lezen). Helaas werkt het alleen 'local', dus moet je de moeite doen om deze zipfile van maar liefst 32Kb te downloaden en uit te pakken om het resultaat te kunnen zien (het moge duidelijk zijn dat dit dus geen sitecheck is :P )

Het huidige topic in SA is via mijn sig wel te vinden, reply nummer 81 bevat ook wat screenshots :)
Ga het nou niet meteen afkraken, opbouwende kritiek heb ik veel liever ;) En als er wat tussen zit dat je zelf kan gebruiken: feel free to use it!

Intentionally left blank

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik kende je tracker al :)

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

werkt lekker :) *pat pat*

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zaterdag 08 juni 2002 02:59 schreef prototype het volgende:
werkt lekker :) *pat pat*
Hij werkt alleen niet met topics van de HK en volgens mij ook niet helemaal lekker met MoZilla1.0 :?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik heb er ff een alwaysontop select voor de popup in gebakken. Maar mooi proggie, ga er wel verder dingetjes inbouwen om de mod functionaliteit te vergroten. >:) Maar echt goed gedaan. :) Geef je wel de code als het zover is en zmn proggie is IE only, staat er ook bij.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Hij doet 't prima hier! Ook HK

//edit:
Alleen na een refresh ben ik de helft van mijn scrollbar kwijt, maar die komt weer tevoorschijn nadat ik het geheel even gedragt heb

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Ik heb hem hier nu in aktie en ben best tevreden maar heb 1 vraagje

kun je hem ook naar de laatste pagina van een topic laten gaan?

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 12:44 schreef Karp het volgende:
Ik heb hem hier nu in aktie en ben best tevreden maar heb 1 vraagje

kun je hem ook naar de laatste pagina van een topic laten gaan?
Als het goed is doet hij dat ook, tenzij je de replies per page anders hebt staan als je prefs hier op GoT, dan werkt het niet goed.
Maar anyway, inhoudelijke vragen kunnen misschien beter hier gesteld worden.
Op zaterdag 08 juni 2002 11:29 schreef r0bert het volgende:
Hij doet 't prima hier! Ook HK

//edit:
Alleen na een refresh ben ik de helft van mijn scrollbar kwijt, maar die komt weer tevoorschijn nadat ik het geheel even gedragt heb
Welk window is dat?

edit:

Volgens mij zit er nog een cookie vern**kende kever in ergens; moet mijn cookie alweer trashen omdat de follow-up niet meer werkt... :(

Intentionally left blank

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Whoa! dit is vet!
Ik zie dat je het mbv xml binnenhaalt? wist wel ongeveer dat dat kon met js, maar daar hield het wel zo'n beetje op :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 15:49

Tim Schuhmacher

abasios

Erg mooi gedaan! Maar waarom in het engels?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op zaterdag 08 juni 2002 14:40 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
vroeg ik me ook af,

maar hij werkt perfect crisp

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Kan goed gebruikt worden in de sidebar van mozilla, jammer dat ie het alleen nog niet doet in mozilla :) /me Pleit voor mozilla support! :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Dikke vette cookie-verslindende kever ontdekt!
Het is 'm in de ampersand van W&G (of all forums! :P ).
De huidige versie is gefixed (de ampersand weggelaten), alleen moet ik ff kijken of ik tijdelijk een fix in kan bakken voor de rotte cookies...
Op zaterdag 08 juni 2002 14:40 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Tsja, ik werk normaal altijd voor buitenlandse klanten, en ben dus gewent om alles in het Engels te doen; het gaat een beetje vanzelf eigenlijk. Tevens heb ik zelf een Engelse windows versie, en 'staat' dat dus gewoon mooier.
Weest echter niet bevreesd, versie 2.5 komt er ook in een Nederlandse uitvoering :)

Intentionally left blank

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 15:49

Tim Schuhmacher

abasios

ic, ik vind het ook geen ramp, maar bij een tracker voor Got is het duidelijk wie de doelgroep is.

Hoe lang ben je er mee bezig geweest?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

superkoel :) *pat*pat*pat*

Stoer; Marduq

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Bug gefixed en cookiefix code tijdelijk ingebakken.
Als je dus problemen hebt met je follow-up topics moet je de huidige versie 2.47c ophalen. 2.47 en 2.47b of eerdere versies kunnen je cookie om zeep helpen waardoor het follow-up topics window niet meer laadt.
Deze versie fixed je cookie (hoop ik, nog niet uitgebreid getest), dus je hoeft 'm niet te trashen.
Op zaterdag 08 juni 2002 15:46 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
ic, ik vind het ook geen ramp, maar bij een tracker voor Got is het duidelijk wie de doelgroep is.

Hoe lang ben je er mee bezig geweest?
Al met al zeker een uurtje of 60 proggen. Veel tijd is daarnaast ook nog gaan zitten in het uitproberen van dingetjes en tuutjes lezen.
Als ook die tijd meereken zit je al gauw op zo'n 100 uur, maar een volgend projectje zal me zeker sneller afgaan!

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
En nog een kever gevonden; het klikken op een link zorgde ervoor dat bij een volgende refresh de tracker bleef hangen (en zelfs al je cpu tijd opvrat). Dit omdat de updatelock niet op false werd gezet als het geen follow-up topic was.
Versie 2.47d dus alweer...

Intentionally left blank

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Geweldig!!! de popups werken ook goed op de Active Desktop ;)

You tha man !!! :)

mijn T.net systeemspecspagina

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 14:00 schreef Clay het volgende:
Whoa! dit is vet!
Ik zie dat je het mbv xml binnenhaalt? wist wel ongeveer dat dat kon met js, maar daar hield het wel zo'n beetje op :)
Is voor mij ook de eerste keer dat ik iets met XML doe hoor :)
Ik heb nu trouwens nog een leuke feature ingebakken (waarvan ik eerst ook niet zeker wist of het mogelijk was); namelijk een check op je clipboard. Als ik een topic-url copy vanaf de adresbar krijg ik een popup of ik 'm wil toevoegen aan de follow-up topics :D
Ik heb ook nog een ideetje om het sorteren van de topics aanzienlijk te versnellen (namelijk een pointer-array gebruiken, en die sorteren in plaats van de hele topics array met alle properties). Als me dat lukt, dan denk ik dat het tijd is voor release 2.48! :) (hopelijk met wat minder kruipend ongedierte dit keer)

Intentionally left blank

Verwijderd

Heel erg mooi, maar 1 opmerking, wat betreft replies per pagina:

Nu moet je dat met die pijltjes doen. van 25 naar 100 is nogal een pokkekarwijtje.

kan dit niet met een input?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12

Zoefff

❤ 

Op zaterdag 08 juni 2002 21:29 schreef Geqxon het volgende:

Nu moet je dat met die pijltjes doen. van 25 naar 100 is nogal een pokkekarwijtje.

Als je ff kijkt hoeft het niet via het "configuratie-scherm". Je kan ook gewoon de code in "tracker.html" veranderen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
var numtopics = 15;
var refresh = 120;
var ClockShow = 1;
var CountdownShow = 1;
var TimeShow = 1;
var ForumShow = 1;
var EnableFollowup = 1;
var FollowupMarkers = 1;
var ShowPopup = 1;
var PopupTimeout = 15;
var PlaySound = 1;
var DisableSort = 0;
var nick = 'crisp';
var repliesperpage = 25;

Dit gedeelte dus, waar alle variabelen staan...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 21:38 schreef Zoefff het volgende:

[..]

Als je ff kijkt hoeft het niet via het "configuratie-scherm". Je kan ook gewoon de code in "tracker.html" veranderen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
var numtopics = 15;
var refresh = 120;
var ClockShow = 1;
var CountdownShow = 1;
var TimeShow = 1;
var ForumShow = 1;
var EnableFollowup = 1;
var FollowupMarkers = 1;
var ShowPopup = 1;
var PopupTimeout = 15;
var PlaySound = 1;
var DisableSort = 0;
var nick = 'crisp';
[b]var repliesperpage = 25; [/b]

Dit gedeelte dus, waar alle variabelen staan...
Sorry, zag het niet.
Verandert nu
Ik vind hem echt SUPER!
Maar wat zijn folluw ups nou precies?

Verwijderd

Dit is ................ GEWELDIG.
/me is impressed.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 21:43 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Sorry, zag het niet.
Verandert nu
Ik vind hem echt SUPER!
Maar wat zijn folluw ups nou precies?
Stond ook in de readme hoor ;)
Je moet er wel aan denken om eerst je cookie te trashen als je al dingen in het preference-schermpje had aangepast, anders worden de instellingen vrolijk weer overschreven met de inhoud van je cookie :)

Follow-up topics zijn topics waarvoor je een berichtje wilt krijgen op het moment dat er een nieuw reply is.
Als je de popups of het geluid uitzet (geluid staat default trouwens uit) kan je nog steeds zien in de follow-up window of en hoeveel nieuwe replies er bij zijn gekomen.

By the way: de nieuwste versie (versie 2.48) heeft ook een optie om je clipboard in de gaten te houden; je hoeft alleen maar het url uit de adresbalk te kopieren, en je krijgt een popupje om het topic toe te voegen aan de follow-up topics :D

Intentionally left blank

• HunterPro
  • Niet online
hij's cool, maar dat pas na de laatste versie (0.48), aangezien ie dus idd na een link te klikken niet meer updatete...

kun je 'm niet met een 1337 eigen design in een chromeless droppen? Leuke theme er omheen en zo :)

* HunterPro heeft vannacht heel wat te sleutelen, inclusief het eerder genoemde always on top speeltje (hoe wil je dat doen in javascript eigenlijk :? )

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 00:17 schreef |HunterPro| het volgende:
hij's cool, maar dat pas na de laatste versie (0.48), aangezien ie dus idd na een link te klikken niet meer updatete...

kun je 'm niet met een 1337 eigen design in een chromeless droppen? Leuke theme er omheen en zo :)

* crisp heeft vannacht heel wat te sleutelen, inclusief het eerder genoemde always on top speeltje (hoe wil je dat doen in javascript eigenlijk :? )
Die bug is er dus bij 2.47 pas ingeslopen, en die had ik gisternacht gereleased, dus dat was een echte 1-dags kever :)
Eigen designs laat ik aan anderen over, ik draai 'm gewoon in het desktop.html template, en vind dat mooi zat :)
Dat always on top lijkt me behulp van een tooltje; ik zou niet weten hoe je dat met JS moet doen, behalve dan elke keer de focus te pikken (en dat wil je niet).

Intentionally left blank

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 00:28 schreef crisp het volgende:

[..]

Dat always on top lijkt me behulp van een tooltje; ik zou niet weten hoe je dat met JS moet doen, behalve dan elke keer de focus te pikken (en dat wil je niet).
klopt, ik zie nu dat het in NVTweak zit (is dat toch nog érgens goed voor :))

[edit]
ik zie nu dat deze versie ook nog vastloopt! Ik had de tracker vannacht laten lopen, en toen het klokje op 9:09 stond (deze ochtend) stonden de topics nog op 2:02 met de tekst 'refresing...' er vrolijk boven. Klikken op een link om het anti-refresh-ding uit te zetten werkt ook niet. Ik heb 'm maar opnieuw opgestart (ik start 'm via de loadtracker.html).

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 01:59 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

klopt, ik zie nu dat het in NVTweak zit (is dat toch nog érgens goed voor :))

[edit]
ik zie nu dat deze versie ook nog vastloopt! Ik had de tracker vannacht laten lopen, en toen het klokje op 9:09 stond (deze ochtend) stonden de topics nog op 2:02 met de tekst 'refresing...' er vrolijk boven. Klikken op een link om het anti-refresh-ding uit te zetten werkt ook niet. Ik heb 'm maar opnieuw opgestart (ik start 'm via de loadtracker.html).
Had je behalve de tracker zelf nog andere vensters van de tracker openstaan?
Het zou kunnen zijn dat hij eventjes de tracker xml niet heeft kunnen laden, ik zal eens kijken of daar misschien ook een lock optreedt; normaal gesproken moet hij het dan na x seconden gewoon opnieuw proberen...

Intentionally left blank

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 13:05 schreef crisp het volgende:

[..]

Had je behalve de tracker zelf nog andere vensters van de tracker openstaan?
Het zou kunnen zijn dat hij eventjes de tracker xml niet heeft kunnen laden, ik zal eens kijken of daar misschien ook een lock optreedt; normaal gesproken moet hij het dan na x seconden gewoon opnieuw proberen...
nope... had ik niet. Ik heb m'n refresh delay op 2 secs staan, en 25 topics. Ik kwam net boven en kreeg een scriptfout in regel *** (stom, niet onthouden), toen het raampje minimized en op de background was. Ik start 'm opnieuw op via loadtracker.html; krijg ik weer zo'n scriptfout, samen met het raampje dat jij hier een bericht had gepost. Ik denk dus dat die popups af en toe nog een beetje brak zijn.
En ik zie nu dat de tracker dus niet eens meer loadt na deze eerder genoemde scriptfout, als gevolg dus van jouw post. Ik ga 'm weer ff opnieuw opstarten.
[update]
weer bij het opstarten dat windowtje dat je gepost hebt (hij onthoudt blijkbaar niet dat ik daar al op heb geklikt), en nu zie ik weer die scriptfout:

|//>Fout
Er is een runtime-fout opgetreden.
Wilt u beginnen met de foutopsporing?

Regel: 432
Fout: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit boject

[Ja] [Nee]
-------------------------------------------------------

hmm :?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 13:13 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

nope... had ik niet. Ik heb m'n refresh delay op 2 secs staan, en 25 topics. Ik kwam net boven en kreeg een scriptfout in regel *** (stom, niet onthouden), toen het raampje minimized en op de background was. Ik start 'm opnieuw op via loadtracker.html; krijg ik weer zo'n scriptfout, samen met het raampje dat jij hier een bericht had gepost. Ik denk dus dat die popups af en toe nog een beetje brak zijn.
En ik zie nu dat de tracker dus niet eens meer loadt na deze eerder genoemde scriptfout, als gevolg dus van jouw post. Ik ga 'm weer ff opnieuw opstarten.
[update]
weer bij het opstarten dat windowtje dat je gepost hebt (hij onthoudt blijkbaar niet dat ik daar al op heb geklikt), en nu zie ik weer die scriptfout:

|//>Fout
Er is een runtime-fout opgetreden.
Wilt u beginnen met de foutopsporing?

Regel: 432
Fout: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit boject

[Ja] [Nee]
-------------------------------------------------------

hmm :?
Regel 432 is de afvraging voor het afspelen van het geluidje; het lijkt me dat die afvraging wel goed gaat, maar dat de fout in de volgende regel optreedt:
code:
1
document.getElementById('notify').play();

Probeer de Play sound eens uit te zetten in je prefs, of je cookie trashen en de tracker opnieuw opstarten (default is geen geluid). Ik zal er verder eens naar kijken of het kan zijn dat play() niet ondersteund wordt, zal wel te maken hebben met een plug-in die je dan niet hebt.
om de 2 seconden refreshen is ook wel erg vaak; soms duurt het langer dan 2 seconden om de xml binnen te trekken (bij mij in elk geval @isdn); op zich zou dat toch geen problemen op mogen leveren, omdat de refreshcount pas begint nadat de xml binnen is en geparsed is.
Ik ben in elk geval bezig om een Loadtime limit in te bakken; als dan de xml na x seconden nog niet binnen is wordt de refresh gecancelled.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ben al bezig met het inbouwen van wat debug opties, en een check of het afspelen van geluid ondersteund wordt.
Extra features moeten dan maar even wachten....

Intentionally left blank

• HunterPro
  • Niet online
die 2 seconden werkt goed, hij wacht idd met refreshen tot de volgende serie binnen is. Overigens geen probleem @ 1 mbit adsl hier. Wel vind ik dat het XML-parsen nogal systeemintensief is (je merkt echt dat ie bezig is op mijn 700 mhz Duron met 384 mb ram), maar dat zal aan de aard van de XML-input liggen.

Anyways, hij draait hier nu alweer een halve dag foutloos (cookie getrashed), dus ik denk dat 't wel goed zit :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 19:08 schreef |HunterPro| het volgende:
die 2 seconden werkt goed, hij wacht idd met refreshen tot de volgende serie binnen is. Overigens geen probleem @ 1 mbit adsl hier. Wel vind ik dat het XML-parsen nogal systeemintensief is (je merkt echt dat ie bezig is op mijn 700 mhz Duron met 384 mb ram), maar dat zal aan de aard van de XML-input liggen.

Anyways, hij draait hier nu alweer een halve dag foutloos (cookie getrashed), dus ik denk dat 't wel goed zit :)
Geluid ook uitgezet?

Intentionally left blank

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 20:05 schreef crisp het volgende:

[..]

Geluid ook uitgezet?
heeft (volgens mij) nooit aangestaan (nooit veranderd)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 20:08 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

heeft (volgens mij) nooit aangestaan (nooit veranderd)
Ik heb net de nieuwste versie online gezet (2.49); deze bevat nog wat extra checks op het binnenhalen van de XML, en heeft een time-out optie waarbij alle locks gereleased worden. Draait bij mij al de hele dag (dure telefoonrekening wordt dat) zonder problemen. Af en toe een time-out als ik 'm op bijvoorbeeld 3 seconden zet, maar hij draait wel door.
Zit ook een leuke feature in voor de mods: tracken op nieuwe topics per subforum!
linkje
topic

Hmmmzzz; zie net dat de context menu's in m'n follow-up screen het niet meer doen.... :(
edit:

En alweer opgelost in release 2.49b :)

Intentionally left blank

Verwijderd

is http://u4.nl/got niet goed genoeg? :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 13:15 schreef back.slash het volgende:
is http://u4.nl/got niet goed genoeg? :P
Nee, die loopt achter ;) (geintje, hij blijft mooi hoor)
Versie 2.50 is er nu ook in het Nederlands - misschien kan je daar wat teksten uit rippen (een feature lijst bijvoorbeeld). Een paar nieuwe screenshots zou ook mooi zijn :)

Oh ja, download locatie is veranderd:

Engelse versie
Nederlandse versie

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 21:29 schreef Geqxon het volgende:

Dees nog ff aanhalen: pijltje ingedrukt houden :)

Intentionally left blank

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm is impressed :o

Ik wou eigenlijk wat zeggen over je scrollbar, maar toen las ik de FAQ :D ;) goeie FAQ, dus ;)

Ik gebruik 'm nu al actief :)

petje af

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 11:13 schreef drm het volgende:
* drm is impressed :o

Ik wou eigenlijk wat zeggen over je scrollbar, maar toen las ik de FAQ :D ;) goeie FAQ, dus ;)

Ik gebruik 'm nu al actief :)

petje af
De DHTML scrollbars heb ik er allang weer uitgesloopt, en vervangen door 'gewone' scrollbars. Gelukkig laat IE me de scrollbars voor een <div> ook aanpassen :)
Als ik 'm geschikt ga maken voor Mozilla, dan haal ik de DHTML scrollbars wel weer uit de kast om het toch binnen het design te laten passen; ik zal ze dan ook meteen even goed onder handen nemen :)

Intentionally left blank

• drm

drm

f0pc0dert

Nog 2 puntjes:

ik kan niet slepen (ik wil linkjes nog wel eens van en naar venstertjes drag'n'droppen)

ik kan de rechtermuisknop niet gebruiken. (ik wil verdorie mijn popupje refreshen!)

;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 13:21 schreef drm het volgende:
Nog 2 puntjes:

ik kan niet slepen (ik wil linkjes nog wel eens van en naar venstertjes drag'n'droppen)

ik kan de rechtermuisknop niet gebruiken. (ik wil verdorie mijn popupje refreshen!)

;)
1) onDragstart="return false" uit de <body> tag slopen. Staat er trouwens nog in vanwege de DHTML scrollbar die ik eerst gebruikte; als je ging scrollen dacht IE nog wel eens dat je het plaatje wou gaan draggen. (linkjes draggen doe ik zelf eigenlijk nooit).

2) Gewoon op F5 drukken, maar het heeft IMHO geen nut om het follow-up window te refreshen, want die refreshed al automatisch bij elke verandering. Het IE contextmenu staat uit in verband met mijn eigen context menuutje.

Ik vind het voor mezelf eigenlijk niet echt nodig om hier iets aan te gaan doen; ik vind het niet storend, en het zijn ook geen bugs...

Intentionally left blank

• drm

drm

f0pc0dert

Ik weet hoe 't werkt, maar ik probeer maar aan te geven dat 't imo schraal is muisfuncties te disablen ;)

~ Gottfried Leibniz

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 13:46 schreef drm het volgende:
Ik weet hoe 't werkt, maar ik probeer maar aan te geven dat 't imo schraal is muisfuncties te disablen ;)
Als het om een website zou gaan geef ik je gelijk, je moet de Tracker echter niet als een webpagina zien, maar als een applicatie die toevallig in een browser venster draait. Ik denk dat ik het me dan ook wel kan veroorloven om zelf te bepalen hoe mijn 'applicatie' bestuurd moet worden. ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
BREAKING NEWS! Ik heb de zut ook aan de praat gekregen in Mozilla!!!!!
Het duurde even voordat ik erachter kwam dat ik in plaats van:
code:
1
xmlDoc.getElementsByTagName('id').item(i).text;

dit moest gaan gebruiken:
code:
1
xmlDoc.getElementsByTagName('id').item(i).childNodes.item(0).nodeValue;

(dankzij het recursief uitvragen van alle properties :) )
Maar toen kreeg ik zonder verder al te veel aanpassingen netjes de topics in mijn lijstje :)
Zelfs IE werkt hier nog gewoon mee!
Waar een avondje googlen wel niet goed voor is (maar wat is er toch verdomd weinig over te vinden....)

Wat nog rest is kijken of de interface er verder goed uitziet; ik zag al wat scrollbarretjes hier en daar die er niet horen, maar dat is met wat overflowtjes wel aan te passen denk ik.

Oh, en drm: ik heb toch stiekum wat van je puntjes meegenomen in de volgende versie ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.crisp.demon.nl/pictures/mozilla.gif

:P

versie 2.51 (op het moment alleen nog in het Engels)
Topic

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

ff een kleine kick >:)

Het is namelijk zo dat ik nu gebruik maak van versie 2.61 en deze toont om de één of andere reden niet meer de W&G topics in de lijst met 'actieve topics'.

Zie mijn bericht hier maar.

Erg vreemd, want voorheen heeft deze het wel gedaan.

Nu er hier wellicht wel andere W&G-ers zijn die de tracker van crisp gebruiken dacht ik, ik zal hem hier min of meer dubbelposten :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
fixed in 2.62 :) (schijnbaar geen andere W&G-ers die de tracker gebruiken :? )

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp:
(schijnbaar geen andere W&G-ers die de tracker gebruiken :? )
Vond ik ook vreemd :? ja...

Wat overigens appart is dat het topic dan wel om twee pagina's met replies heeft....

Ik denkt overigens dat het wel gebruikt wordt, maar dat andere het reageren aan jou hebben overgelaten en dat andere het ofwel druk ofwel in de vakantiestemming zijn....

• drm

drm

f0pc0dert

crisp:
schijnbaar geen andere W&G-ers die de tracker gebruiken :?
Ik heb 'm een tijdje gebruikt, maar 't werkt de GoT verslaving alleen maar meer in de hand... en helaas moet ik overdag gewoon werken :)

~ Gottfried Leibniz

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Weer wat leuke dingetjes ingebouwd (het is echt wonderbaarlijk wat je met DHTML al niet kan doen) :)
o.a. positioneren van de drop-down list in addtopic.html op een ingetoetste letter, en een browse-linkje voor files in de prefs (laatste helaas wel IE-only, omdat Moz de click() method nog steeds niet ondersteund, en al helemaal niet voor file-inputs :( ).
Wat betreft de Array.sort() method is het me opgevallen dat Moz daar een stuk sneller in is dan IE :)
Vraagje aan Clay: wat vind je van mijn DHTML scrollbars? Niet OO, maar wel feature-full dacht ik zo. Moz < 1.1 is trouwens erg traag mbt het draggen en scrollen van layers; Moz 1.1 werkt daarentegen erg lekker wat dat betreft.
Verder vind ik het jammer dat IE vind dat de pixel linksonder van de linker-border bij de bottom-border hoort, en dat de meningen verdeelt zijn of een border nu binnen of buiten een element gerendert dient te worden. Ik hoor echter positieve geluiden van Linux-gebruikers die de Tracker zonder problemen onder Mozilla kunnen draaien :)

Enfin, ik had dit topic opgezet om inhoudelijk wat dieper op bepaalde DHTML technieken in te gaan in de hoop dat daar nog wat dingen uit naar voren zouden komen waarmee ik de Tracker zou kunnen verbeteren. Ik ben geen webdevver, en moet alles zelf ook maar zien uit te vissen. Dat lukt me wel aardig dacht ik zo, maar opmerkingen en opbouwende kritiek kan ik wel waarderen (of moet ik 'm dan maar op sitechecks.nl gooien :P )

Intentionally left blank

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik gebruik hem regelmatig. Aan staan W&G, SM en LA gebruik hem dus als mod-tool >:) Irritante in de oude versie was dat bij copy van een topic url er meteen een popup opkwam. Maar da's nu weg. Maar ik gebruik hem dus ook. :)

Verwijderd

Ook ik gebruik hem Crisp, zowel thuis als op mijn werk (werk: Mac G4 met IE 5.1 & Mozilla, thuis PC IE 6 en Mozilla) op beide platformen/browsers werkt het perfect! Ik zag dus verder geen noodzaak om hier een reply neer te gooien :)

Gewoon goed gedaan! Hoewel ik het eens ben met drm, de verslaving zal er zeker niet minder door worden.

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay komt er tot zijn schrik achter dat ie hier moz 0.99 heeft ... :X

[edit]

Die maakt er trouwens een finale zooi van :D maar dat boeit gelukkig niet.
crisp
Vraagje aan Clay: wat vind je van mijn DHTML scrollbars? Niet OO, maar wel feature-full dacht ik zo.
Daar kan ik inderdaad nog een puntje aan zuigen :D De highlight bij het track clicken is erg lekker :) moet ik idd ook eens een keer gaan doen. Hij gaat alleen wel een beetje flippen als je in de track clickt en dan gaat draggen. dan kan je ook tegen de scroll richting in. En als je met de muis de thumb pakt, window uit beweegt, en dan loslaat "hangt" de thumb vast aan de muis als je met de muis weer terugkomt.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 13:39 schreef Clay het volgende:
* Clay komt er tot zijn schrik achter dat ie hier moz 0.99 heeft ... :X

[edit]

Die maakt er trouwens een finale zooi van :D maar dat boeit gelukkig niet.
[..]

Daar kan ik inderdaad nog een puntje aan zuigen :D De highlight bij het track clicken is erg lekker :) moet ik idd ook eens een keer gaan doen. Hij gaat alleen wel een beetje flippen als je in de track clickt en dan gaat draggen. dan kan je ook tegen de scroll richting in. En als je met de muis de thumb pakt, window uit beweegt, en dan loslaat "hangt" de thumb vast aan de muis als je met de muis weer terugkomt.
Ja, ik draai op mijn werk Moz 0.9.7, en hier thuis 1.0 en 1.1 In alledrie de versies ziet het er trouwens goed uit, dus ik weet niet wat ze in 0.9.9 kapot gemaakt hebben...
Dat draggen vanuit de track heb ik zelf nog niet geprobeerd :P Dat je thumb aan de muis vast blijft kleven als je uit je window gaat is volgens mij niets aan te doen; een mouse-out op de body wordt naar mijn weten nooit getriggert...

Intentionally left blank

• Clay

Clay

cookie erbij?

Je kan dacht ik wel in de mousemove checken of de mousebutton nog ingedrukt is :)

Ik ben trouwens zelf ook wat met xml in js aan het spelen (tof! :D ) maar ik krijg in ie 5.0 op win98 een suffe melding,
This page is accessing information that is not under its control. This poses a security risk. Do you want to continue?
:{

Wat ik trouwens ook gloeiend irritant vind is dat je niets aan een activeX object kan toevoegen, of uitlezen. Ik wil een OO xml plugin, zeg maar dat ik:
code:
1
2
reader = new xmlReader()
reader.load('bestand.xml');

en dat 20 keer tegelelijk (niet omdat dat nodig is, maar omdat dat gewoon moet kunnen), maar dat wil dus niet omdat ik het activeX object in IE niet kan vertellen bij welk object die hoort, en dan weet die in de onreadystatechange handler niet meer bij welk object die hoort, ala:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
this.xml = new ActiveXObject( xmlParser )
this.xml.obj = this; // <-- kan niet

this.xml.onreadystatechage = function() {
   // readystate check

this.obj. ... // <-- I wish
}

Dat kan in moz dus wel :( in IE moet ik een globale var bijhouden waar het xml object inzit, en ben dus beperkt tot 1 xml loader.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 14:25 schreef Clay het volgende:
Je kan dacht ik wel in de mousemove checken of de mousebutton nog ingedrukt is :)

Ik ben trouwens zelf ook wat met xml in js aan het spelen (tof! :D ) maar ik krijg in ie 5.0 op win98 een suffe melding,
[..]

:{

Wat ik trouwens ook gloeiend irritant vind is dat je niets aan een activeX object kan toevoegen, of uitlezen. Ik wil een OO xml plugin, zeg maar dat ik:
code:
1
2
reader = new xmlReader()
reader.load('bestand.xml');

en dat 20 keer tegelelijk (niet omdat dat nodig is, maar omdat dat gewoon moet kunnen), maar dat wil dus niet omdat ik het activeX object in IE niet kan vertellen bij welk object die hoort, en dan weet die in de onreadystatechange handler niet meer bij welk object die hoort, ala:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
this.xml = new ActiveXObject( xmlParser )
this.xml.obj = this; // <-- kan niet

this.xml.onreadystatechage = function() {
   // readystate check

this.obj. ... // <-- I wish
}

Dat kan in moz dus wel :( in IE moet ik een globale var bijhouden waar het xml object inzit, en ben dus beperkt tot 1 xml loader.
Mousebutton igedrukt uitvragen is inderdaad een goede optie; de onmouseout op het document wordt bij het verlaten van de window trouwens wel getriggered, maar ook bij het verlaten van een layer :(

Betreft je xml object; is een globale array dan geen oplossing?

Doet de Tracker het trouwens onder IE5.0 - ik heb wel wat dingen zitten inbouwen om IE5.0 te ondersteunen, maar heb dat nog nooit uit kunnen testen (lees ik ben te lui om mijn machine dubbel-boot te maken :P )

Intentionally left blank

• Clay

Clay

cookie erbij?

je krijgt ook die security melding, maar hij werkt iid wel :) :D Win98se IE5.0 dus.

[edit]
Betreft je xml object; is een globale array dan geen oplossing?
Yup. 't is gelukt, samen met een interval op het object die de readyState van de xml checkt. Geen onreadystatechange meer dus.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 15:31 schreef Clay het volgende:
je krijgt ook die security melding, maar hij werkt iid wel :) :D Win98se IE5.0 dus.

[edit]
[..]

Yup. 't is gelukt, samen met een interval op het object die de readyState van de xml checkt. Geen onreadystatechange meer dus.
:)

Uitvragen of de mousebutton is ingedrukt tijdens het mousemove event werkt prima, voor IE dan. Mozilla laat voor zover ik heb kunnen zien in de mousemove event nergens zien of er een button is ingedrukt... Probleem is dus ten dele opgelost.
Dat bewegen tijdens het klikken in de scrollbar area is er nu ook uit, en ik heb voor de gein mijn oude color-picker opgepoetst om de achtergrondkleur in te kunnen stellen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1