GoT Tracker versie 2.4!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Een nieuw topic voor een volledig vernieuwde versie van de GoT Tracker! :)
De historie: op 24 maart j.l. zag de eerste GoT Tracker het levenslicht, origineel bedacht en geprogged door MickMack.
In het begin waren er wat probleempjes met de refresh, en ben ik zelf een beetje in de code gaan rommelen. Daar kwam een verbeterde versie uit met wat meer mogelijkheden en leek het allemaal wel gedaan.
Toen werd ik echter pas echt enthousiast, en kreeg nog meer ideeen. Na overleg met MickMack heb ik de verdere ontwikkeling in eigen hand genomen, en daar is vandaag versie 2.4 uitgekomen! :)

Wat is er allemaal nieuw:

1) Alle instellingen zijn vanuit de tracker te regelen. De instellingen blijven bewaard in een cookie.
2) Follow-up voor gemarkeerde topics; je krijgt een popupje (die vanzelf sluit na x seconden) als er een nieuwe reply is op een gemarkeerd topic.
3) Een Active Desktop template waar de Tracker in een draggable layer staat.

Wat komt er nog aan:

1) Een Nederlandse versie (vanuit gewenning prog ik alles in het Engels ;) )
2) Een organize functie voor de follow-up topics. Die worden nu ook niet bewaard, dus bij een restart/refresh zijn alle topics weer ge-unmarked.
3) Een list-functie voor de follow-up topics. Als je de popups uitzet of negeert, dat ze toch in een lijstje bij worden gehouden. Handig als je even weg bent :)
4) Automatisch resizen van de topic-window als je het aantal topics vergroot/verkleint. Alles is nu geoptimaliseerd voor 15 topics.
5) Een geluidje bij een nieuw reply op een Follow-up topic (uiteraard ook uit te zetten in de prefs).

Wat heb je nodig voor deze tracker?

Simpel: een browser (IE5.5 of hoger), een unzip programma, en deze zipfile.
Uitpakken in een eigen dir, en opstarten op een van de volgende manieren:
1) dubbelklikken op tracker.html - start de tracker in een eigen browservenster
2) dubbelklikken op loadtracker.html - start de tracker in een popup.
3) De file desktop.html instellen als desktop.

Aanmerkingen/problemen/commentaar/feature requests graag in dit topic!

Veel plezier ermee!

edit:

Kleine update, dus kleine versiewijziging. Huidige versie is 2.41; heeft te maken met hergebruik en focus van popup windows, dus niet zo spannend....

[edit2]
En meteen ook een eigen website (thankx to back.slash) te bezichtigen op http://u4.nl/got/ :)
[/edit2]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41268

'Not Found' :'( please fix het

EDIT: oh laat maar al gefixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56416

hej crisp,
jij hebt het zaakje overgenomen?
wat is je msn, dan kunnen we het even hebben over een eventuele website ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37531

* Anoniem: 37531 heeft hot topic, prima progje, geen andere nodig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Zat nog een klein voudtje in; de versie die er nu staat is de goede! (sjeez, de mensen downloaden 'm sneller dan dat ik hem kan uploaden :) )

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 22:21 schreef back.slash het volgende:
hej crisp,
jij hebt het zaakje overgenomen?
wat is je msn, dan kunnen we het even hebben over een eventuele website ervoor
Sorry, no MSN hier; alleen ICQ (en daar zit ik ook niet veel op). Mail kan natuurlijk altijd! :)
Gewoon een simpele page is wel voldoende denk ik, in de help van de Tracker staat wel genoeg info.
Op zondag 02 juni 2002 22:21 schreef __Ted__ het volgende:
* Anoniem: 37531 heeft hot topic, prima progje, geen andere nodig :7
Ieder zijn meug :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Hijs fijn. Mag je hem ook verbouwen en zelf gebruiken op je eigen site of is dat niet egt toegestaan? Want hijs wel relax moet ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 22:32 schreef YaeX het volgende:
Hijs fijn. Mag je hem ook verbouwen en zelf gebruiken op je eigen site of is dat niet egt toegestaan? Want hijs wel relax moet ik zeggen. ;)
Op je eigen site gaat niet werken omdat hij gebruik maakt van de ActiveX XML parser. Vanwege security-redenen kan je dat niet op een website gebruiken, je zal dan een server-side parser moeten gebruiken/schrijven (bijvoorbeeld met PHP).
Verders is de code vrij te gebruiken/aan te passen, echter geef ik geen ondersteuning voor zelf-getweakte versies.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Hey koel...ik kom toevallig via een ander topic hierop...heb hem meteen op mijn dekstop gezet.

Nu heb ik nog een paar vraagjes....ik heb de achtergrond veranderd..vond dat zwart niet mooi en heb er dus een plaatje als achtergrond aan gegeven.

Nu wil ik eigenlijk dat de tracker in de rechterbovenhoek wordt weergegeven van mijn desktop. Ik weet dat het werken met layers in Dreamweaver niet bepaald WYSIWYG is, maar ik heb het ding al bijna uit beeld gesleept en opgeslagen, maar op de desktop blijft ie in het midden staan terwijl de preview hem goed weergeeft :? Iemand een idee?

Daarnaast heb ik nu alles witte achtergrondkleurtjes voor de tekstlabels van desktopiconen...kan iemand me zeggen hoe ik dat weg krijg? Heb winXP en had ze op transparant staan...aan die settings is niks veranderd, dus het zal wel aan die index pagina liggen van de GoT tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38697

ik heb hem ook al draaien, goed werk weer! 8-)
ook handig nu die functie van hoe vaak refresh, hoeveel topics, en welke fora zien! :7

klasse! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De website is bijna klaar, geef maar even je mening zodat ik daar mee verder kan.

crisp, is het wat?

Het is zomaar even een simpel design, functioneel genoeg hoop ik, heb het ff op u4.nl neergezet, lekker kort.

De url van de "GoT Tracker-site" is dus:

http://u4.nl/got

Morgen maak ik hem ff verder af. :)

edit:

url is casesensitive: got dus niet GoT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 23:57 schreef timotheebastin het volgende:
Hey koel...ik kom toevallig via een ander topic hierop...heb hem meteen op mijn dekstop gezet.

Nu heb ik nog een paar vraagjes....ik heb de achtergrond veranderd..vond dat zwart niet mooi en heb er dus een plaatje als achtergrond aan gegeven.

Nu wil ik eigenlijk dat de tracker in de rechterbovenhoek wordt weergegeven van mijn desktop. Ik weet dat het werken met layers in Dreamweaver niet bepaald WYSIWYG is, maar ik heb het ding al bijna uit beeld gesleept en opgeslagen, maar op de desktop blijft ie in het midden staan terwijl de preview hem goed weergeeft :? Iemand een idee?

Daarnaast heb ik nu alles witte achtergrondkleurtjes voor de tekstlabels van desktopiconen...kan iemand me zeggen hoe ik dat weg krijg? Heb winXP en had ze op transparant staan...aan die settings is niks veranderd, dus het zal wel aan die index pagina liggen van de GoT tracker.
De Tracker is draggable in een Active Desktop (wel eerst ff je Desktop Icons uitschakelen)> Daarnaast kan je de positie ook in de desktop.html makkelijk aanpassen:
code:
1
<div id="div0" style="position: absolute; left: 300px; top: 100px; height: auto; overflow: hidden">

Gewoon hier de waardes voor left en top wijzigen, en opnieuw toevoegen als desktop.

Wat betreft de achtergrond van de textlabels: zal ik nog even naar kijken; helaas draai ik geen XP, maar windows 2000...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 00:24 schreef back.slash het volgende:
De website is bijna klaar, geef maar even je mening zodat ik daar mee verder kan.

crisp, is het wat?

Het is zomaar even een simpel design, functioneel genoeg hoop ik, heb het ff op u4.nl neergezet, lekker kort.

De url van de "GoT Tracker-site" is dus:

http://u4.nl/GoT

Morgen maak ik hem ff verder af. :)
url is dus case-sensitive: http://u4.nl/got ;)

Ziet er goed uit, en scheelt mij weer tijd om aan de Tracker te werken :)
Huidige versie is trouwens 2.41 - heb nog wat schoonheidsfoutjes weggewerkt....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

morgen werk ik hem ff af,
verder geen op of aanmerkingen?
(zet url anders ff in je eerste post, nu kan je hem nog wijzigen)

edit:
sommige links werken ook nog niet enzo, morgen middag issie af (denk ik)

[edit2]
je email adres voor gottracker is: got@u4.nl en wordt doorgestuurd naar: gottracker@crisp.demon.nl, ok?
[/edit2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 00:38 schreef back.slash het volgende:
(zet url anders ff in je eerste post, nu kan je hem nog wijzigen)

edit:
sommige links werken ook nog niet enzo, morgen middag issie af (denk ik)

[edit2]
je email adres voor gottracker is: got@u4.nl en wordt doorgestuurd naar: gottracker@crisp.demon.nl, ok?
[/edit2]
Ik heb nog niet echt tijd gehad om na te denken over eventuele op of aanmerkingen. Het lijkt me wel belangrijk de mirrors uptodate te houden; enige communicatie bij updates is sowieso vereist.
Mail is ook prima zo; bij de eerst volgende release zal ik de info ook in de readme en de help van de Tracker zelf zetten :)
Nogmaals bedankt voor de moeite!

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

werkt perfect. Nog beter dan de oudere got tracker :)

http://psnprofiles.com/AfthyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 03 juni 2002 00:24 schreef crisp het volgende:

[..]

De Tracker is draggable in een Active Desktop (wel eerst ff je Desktop Icons uitschakelen)> Daarnaast kan je de positie ook in de desktop.html makkelijk aanpassen:
code:
1
<div id="div0" style="position: absolute; left: 300px; top: 100px; height: auto; overflow: hidden">

Gewoon hier de waardes voor left en top wijzigen, en opnieuw toevoegen als desktop.

Wat betreft de achtergrond van de textlabels: zal ik nog even naar kijken; helaas draai ik geen XP, maar windows 2000...
Bedankt...ik zal er straks even naar kijken! Ik hoor/lees het wel als je toevallig een oplossing hebt voor die tekstlabels...als ik er zelf uit kom zal ik dat ook even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 09:44 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Bedankt...ik zal er straks even naar kijken! Ik hoor/lees het wel als je toevallig een oplossing hebt voor die tekstlabels...als ik er zelf uit kom zal ik dat ook even posten.
Wat betreft de textlabels moet ik nog even kijken met een achtergrondplaatje in de html. Gewoon met de zwarte achtergrond treed het probleem (bij mij) niet op...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 03 juni 2002 09:46 schreef crisp het volgende:

[..]

Wat betreft de textlabels moet ik nog even kijken met een achtergrondplaatje in de html. Gewoon met de zwarte achtergrond treed het probleem (bij mij) niet op...
Klopt...is me bij de zwarte achtergrond ook niet opgevallen...dus dan zal het ook wel goed zijn geweest. Echter nu ik een plaatje gebruik als achtergrond worden de tekstlabels wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 09:59 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Klopt...is me bij de zwarte achtergrond ook niet opgevallen...dus dan zal het ook wel goed zijn geweest. Echter nu ik een plaatje gebruik als achtergrond worden de tekstlabels wit.
Hoe heb je die achtergrond ingesteld? Met css of anders?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 03 juni 2002 00:38 schreef back.slash het volgende:
Euhm...ik heb wel een aan-/opmerking...niet als persoonlijke aanval opvatten!:

Waarom moet de site engelstalig zijn? GoT is nederlandstalig en zal dus ook weinig engels sprekende mensen trekken lijkt me zo. Bovendien is de engelse tekst niet foutloos...kortom...doe niet moeilijk en zet het gewoon in het Nederlands op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 03 juni 2002 10:00 schreef crisp het volgende:

[..]

Hoe heb je die achtergrond ingesteld? Met css of anders?
Euhm...nee heel simpel. Index.htm(l) in Dreamweaver geopend en een plaatje als background ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Bug ontdekt! :(

De link in de popup voor een nieuw reply klopt niet kom ik net achter...

Foutje zit in newreply.html, hierin moet de volgende regel:
code:
1
var topicid = getelement(uri, 'forumid');

worden veranderd in :
code:
1
var topicid = getelement(uri, 'topicid');

Helaas kan ik vanaf hier geen nieuwe versie uploaden naar mijn site, dus dat wordt vanavond pas...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 10:02 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Euhm...nee heel simpel. Index.htm(l) in Dreamweaver geopend en een plaatje als background ingesteld :)
index.html? Je bedoeld desktop.html neem ik aan?
En als je die file opent in notepad/kladblok en zoekt op de filenaam van het plaatje, kan je dan die hele regel eens posten - dan weet ik wel genoeg om het thuis uit te testen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 03 juni 2002 10:10 schreef crisp het volgende:

[..]

index.html? Je bedoeld desktop.html neem ik aan?
En als je die file opent in notepad/kladblok en zoekt op de filenaam van het plaatje, kan je dan die hele regel eens posten - dan weet ik wel genoeg om het thuis uit te testen.
Ja shit ja...desktop.html bedoelde ik :)

Ik heb wat zitten klooien eigenlijk...beetje snelsnel dus ik had gewoon die achtergrond ingesteld maar hij vertikte het die te gebruiken als desktop...toen heb ik in de html code bij background = #000000 dat #000000 weg gehaald en nu pakt ie het plaatje dus :) Zal straks eens ff kijken waar ie die verwijzing nu gezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 10:15 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Ja shit ja...desktop.html bedoelde ik :)

Ik heb wat zitten klooien eigenlijk...beetje snelsnel dus ik had gewoon die achtergrond ingesteld maar hij vertikte het die te gebruiken als desktop...toen heb ik in de html code bij background = #000000 dat #000000 weg gehaald en nu pakt ie het plaatje dus :) Zal straks eens ff kijken waar ie die verwijzing nu gezet heeft.
In dat geval zou ik gewoon het volgende:
code:
1
background = #000000;

veranderen in:
code:
1
background = url(plaatje.jpg);

Denk, dat dat je probleem oplost...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
ga ik proberen...als dat het oplost laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:48
Bij klikken op follow up topics zegt ie
sorry! function not implemented...
Maak het ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 03 juni 2002 10:54 schreef gomaster het volgende:
Bij klikken op follow up topics zegt ie
[..]

Maak het ff
Lekker subtiel zeg! Ik zou als maker hierop reageren met "fix jij het zelf maar ff en stuur de verbeterde versie maar op!". Ben blij dat iemand zich de moeite neemt om een dergelijk tooltje te ontwikkelen...dan mag je ook iets netter vragen of ie wil kijken naar een (mogelijke) bug, toch? Kwestie van mentaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Op maandag 03 juni 2002 11:13 schreef timothee het volgende:

[..]

Lekker subtiel zeg! Ik zou als maker hierop reageren met "fix jij het zelf maar ff en stuur de verbeterde versie maar op!". Ben blij dat iemand zich de moeite neemt om een dergelijk tooltje te ontwikkelen...dan mag je ook iets netter vragen of ie wil kijken naar een (mogelijke) bug, toch? Kwestie van mentaliteit!
Zo hadik het niet bedoeld O+. Dus ik zal het wat vriendelijker vragen:
Wil je eens naar die bug kijken?
*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 03 juni 2002 11:24 schreef gomaster het volgende:

[..]

*D
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ziet er leuk uit. Leuk idee. :7

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:24 schreef gomaster het volgende:

[..]

*D
En jij dacht dat ik dat niet wist? Ik heb die alert er anders zelf ingezet :o ;)
Natuurlijk ga ik ernaar kijken, anders had ik het knopje er ook niet alvast opgezet. By the way: in de help en de readme vind je alle informatie hierover. In de volgende release kan je in elk geval alvast *iets* doen met dit knopje :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Op maandag 03 juni 2002 12:26 schreef crisp het volgende:

[..]

En jij dacht dat ik dat niet wist? Ik heb die alert er anders zelf ingezet :o ;)
Natuurlijk ga ik ernaar kijken, anders had ik het knopje er ook niet alvast opgezet. By the way: in de help en de readme vind je alle informatie hierover. In de volgende release kan je in elk geval alvast *iets* doen met dit knopje :)
Nou dan houd ik me aanbevolen voor versie 2.5 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 11:51 schreef jelmervos het volgende:
Ziet er leuk uit. Leuk idee. :7
>:)
Het gaat echter niet zozeer om het idee alswel de uitvoering waarin de GoT Tracker verschilt van HotTopic...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:28 schreef gomaster het volgende:

[..]

Nou dan houd ik me aanbevolen voor versie 2.5 of 3.
Ik kwam net tot de ontdekking dat ik vanaf hier toch kon uploaden naar mijn webspace :)
Dus bij deze: versie 2.42!

Changelog:

-Follow-up topics worden nu bewaard
-De 'not-implemented' optie is nu een optie om alle follow-up topics te kunnen trashen
-bug-fix: link in popup window is nu correct
-bug-fix: refreshcount uitschakelen terwijl refresh gepauzeerd was liet 'refresh paused...' staan bij het hervatten van de refresh
-Link naar de website toegevoegd aan de help

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal even de mirrors updaten en de website ff afwerken

edit:

done¿?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom kom je als je op een topic-link heb geklikt uit op de middelste pagina van de thread, bijvoorbeeld een thread met 26 pagina's hebt kom je uit op 13, is het niet makkelijker om gewoon bij de laatste post uit te komen?

en bij follow up-optie krijg ik een runtime-error in regel 10 omdat er een object wordt verwacht (dus in newreply.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 03 juni 2002 12:30 schreef crisp het volgende:

[..]

>:)
Het gaat echter niet zozeer om het idee alswel de uitvoering waarin de GoT Tracker verschilt van HotTopic...
Tsja... kan er niks anders van maken. HotTopic blijft toch mijn voorkeur houden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 17:04 schreef back.slash het volgende:
waarom kom je als je op een topic-link heb geklikt uit op de middelste pagina van de thread, bijvoorbeeld een thread met 26 pagina's hebt kom je uit op 13, is het niet makkelijker om gewoon bij de laatste post uit te komen?

en bij follow up-optie krijg ik een runtime-error in regel 10 omdat er een object wordt verwacht (dus in newreply.html)
1) Het aantal replies per pagina binnen de Tracker moet hetzelfde zijn als in je prefs bij GoT, dan klopt het.
2) Het bestand newreply.html is niet bedoeld om zo te openen (ik vermoed dat je dat gedaan hebt).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Zo...zoals eerder gezegd zou ik even laten weten of met bovenstaande tips er iets zou veranderen m.b.t. mijn witte labels op de desktop.

Ik heb zojuist de nieuwste versie van GoTtracker "geïnstalleerd" en tevens via de pixelwaardes in de html de plaats op de desktop bepaald. Ook heb ik dit keer via url(naamplaatje.jpg/gif) aangegeven wat de background moet zijn en dat werkt ook.

Echter houd ik nog steeds die witte tekstlabels :? Hieronder een screenie van mijn desktop...is een jpeg dus het plaatje is onzuiver, gelukkig niet mijn monitor :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/timothee/desktop.jpg

Iemand een idee?

Oh ja...nog iets anders...als ik in dreamweaver die desktop.html file edit en opsla, dan moet ik hem wel weer opnieuw selecteren als achtergrond maar dan laat ie hem pas bijgewerkt zie na een nieuwe login...is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 08:53
Leuk 'proggie' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Damn...ik zie nu wel dat ie best wel veel cpu load teweeg brengt...ik denk hoe kan mijn cpu opeens zo warm worden :? Zet een gewone achtergrond erop en hoppa cpu load zakt weer tot een paar procent!

Ik heb een Duron 1,2ghz...is daar nog iets aan te doen want dan kijk ik liever bij active topics op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 20:37 schreef timothee het volgende:
Damn...ik zie nu wel dat ie best wel veel cpu load teweeg brengt...ik denk hoe kan mijn cpu opeens zo warm worden :? Zet een gewone achtergrond erop en hoppa cpu load zakt weer tot een paar procent!

Ik heb een Duron 1,2ghz...is daar nog iets aan te doen want dan kijk ik liever bij active topics op de site.
Hij pakt bij mij maar 2% gemiddeld, (en de }:O de rest) op een PIII 500, dus dat valt wel mee.
Echter met een achtergrondplaatje heb ik ook die witte labels bij mijn icons; zal eens kijken wat eraan te doen is.
Oh ja, dat opnieuw instellen van je desktop na een wijziging in de pagina heb ik ook; gewoon refreshen (ook na het uitschakelen van desktop icons) werkt niet nee :(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Voor het transparant maken van je icon labels heb je dus een proggie als Window FX nodig; standaard kan het niet met AD ingeschakeld --> http://www.stardock.com
Zijn vast nog wel meer proggies die het kunnen, maar deze kwam ik als eerste tegen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 03 juni 2002 21:26 schreef crisp het volgende:

[..]

Hij pakt bij mij maar 2% gemiddeld, (en de }:O de rest) op een PIII 500, dus dat valt wel mee.
Echter met een achtergrondplaatje heb ik ook die witte labels bij mijn icons; zal eens kijken wat eraan te doen is.
Oh ja, dat opnieuw instellen van je desktop na een wijziging in de pagina heb ik ook; gewoon refreshen (ook na het uitschakelen van desktop icons) werkt niet nee :(
Hmm...bij mij ongeveer 20x zoveel :? Als ik het uit zet ook 2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Zag net pas dit topic, dus meteen tracker gedownload. Werkelijk een mooi stukje werk, wou dat ik het kon :9~

Nog een vraag (aangezien ik niet zo'n ster ben in HTML). Ik heb dus de klok uitgezet, alleen wil ik dan de tekst Gathering of Tweakers helemaal links uitlijnen. Op de plek van de klok dus. Hoe gaat mij dit lukken?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 23:26 schreef -Marshal- het volgende:
Zag net pas dit topic, dus meteen tracker gedownload. Werkelijk een mooi stukje werk, wou dat ik het kon :9~

Nog een vraag (aangezien ik niet zo'n ster ben in HTML). Ik heb dus de klok uitgezet, alleen wil ik dan de tekst Gathering of Tweakers helemaal links uitlijnen. Op de plek van de klok dus. Hoe gaat mij dit lukken?
Even in Notepad de file tracker.html openen. Onderin vind je ergens de volgende regels:
code:
1
2
3
4
5
<body onLoad="init()">
<table width=445 cellspacing=0 cellpadding=0 border=0>
  <tr>
    <td width=85><span id="curtime"></span></td>
    <td width=140><a href="http://gathering.tweakers.net" target="_blank" onFocus="this.blur()"><b>Gathering of Tweakers</b></a></td>

Als je de laatste 2 regels omdraait staat 'Gathering of Tweakers' aan de linkerkant :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Bedankt, dat was de oplossing :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
nieuws! nieuws! nieuws!

Ik heb net versie 2.45 vrijgegeven; te downloaden hier!

Dit is een interim release; ik wou eigenlijk doorwerken naar versie 2.5, maar de resultaten zijn al dusdanig indrukwekkend dat ik jullie een 'sneak-preview' niet wou ontzeggen :)

De changelog:
-Window resized automagisch als je het aantal topics wijzigd (echter niet bij gebruik als AD, daarvoor moet je de desktop.html editten - zie help)
-Help uitgebreid
-Overzichts-window voor follow-up topics *1
-Mogelijkheid om handmatig topic-id's toe te voegen aan de follow-up topics *2

*1 In hetzelfde window is nu de mogelijkheid ondergebracht om alle topics te trashen; echter is het nog niet mogelijk om er een bepaald topic tussenuit te halen. Er zit een soort van context-menu in, maar die is nogal buggy en zeker nog niet operationeel.
Wat wel kan is de follow-up topics te sorteren op topic-id, of op titel. In versie 2.5 moeten dit meerdere kolommen gaan worden met nog wat meer extra's :)

*2 Er wordt verlangt om een forum te kiezen, maar dit wordt nu nog niet opgeslagen. De titel is alleen maar om zelf een id te hebben welk topic het is, in een volgende release wordt deze titel bij een refresh (als het topic 'active' is) overschreven door de echte titel.

Er zit nu nog geen limiet aan het aantal follow-up topics, maar aangezien de informatie over deze topics in een cookie weggeschreven worden zal de limiet zo rond de 40 zijn. Als ik daar zelf uitgebreid mee getest heb zal ik er een limiet aan toekennen om data-corruptie te voorkomen.

Alle windows hebben trouwens interactie met elkaar; als je de follow-up topics lijst geopend hebt, en je kruist er een aan in de tracker, dan verschijnt hij ook meteen in de follow-up lijst :o

Feedback? graag! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atahualpa
  • Laatst online: 03-06 11:36
404 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 01:06 schreef shoshone het volgende:
404 :?
url fixed: deze dus :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atahualpa
  • Laatst online: 03-06 11:36
yihaaaa...thnx kerel :9 very nice tool *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56121

Hebben jullie niet het probleem dat het schermpje 'New Topic' een javascript error geeft? 'Line 10: Object Required'. Ik heb daarom maar lijn 10 weggehaald :D en nu doet ie het goed. Daar stond 'refreshing()'.
Niemand last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 05:35 schreef basbasbas het volgende:
Hebben jullie niet het probleem dat het schermpje 'New Topic' een javascript error geeft? 'Line 10: Object Required'. Ik heb daarom maar lijn 10 weggehaald :D en nu doet ie het goed. Daar stond 'refreshing()'.
Niemand last van gehad?
Geen last van gehad nee, maar die regel kan inderdaad weg :o --> gefixed in de download :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 06 juni 2002 05:35 schreef basbasbas het volgende:
Niemand last van gehad?
ik had precies hetzelfde probleem,

en crisp, ik zal de Mirrors ff updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/desktopcatch22.JPG

mooi gecombineerd met de andere actieve desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ziet er goed uit. Maar in organise folluw-up topics kan ik niks doen. Ik krijg wel open/mark read/remove maar kan hier niet op klikken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 21:03 schreef Marzman het volgende:
Ziet er goed uit. Maar in organise folluw-up topics kan ik niks doen. Ik krijg wel open/mark read/remove maar kan hier niet op klikken.
Leest er dan niemand de help, of de releasenotes (zie boven)?
Deze versie is een interim (heck, het zijn allemaal beta's), waar die functionaliteit nog niet in zit. Ik kan je echter wel alvast verklappen dat ik al een heel eind op weg ben met deze feature! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op donderdag 06 juni 2002 22:35 schreef crisp het volgende:

[..]

Leest er dan niemand de help, of de releasenotes (zie boven)?
Deze versie is een interim (heck, het zijn allemaal beta's), waar die functionaliteit nog niet in zit. Ik kan je echter wel alvast verklappen dat ik al een heel eind op weg ben met deze feature! :)
Oeps |:(

Ik heb wel de readme.txt gelezen, vond ik al heel wat :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55413

Op donderdag 06 juni 2002 11:07 schreef Catch22 het volgende:
[afbeelding][/url]

mooi gecombineerd met de andere actieve desktop :)
Welk proggie heb je hier voor gebruikt man nice!!
Ik wil ook wel dat faden in mijn desktop
:9~

Kan je ff fixen dat follow up gaat werken met OPEN MARK READ AND REMOVE. Mijn dank zou groot zijn.

En waarom als ik hem als active desktop gebruik komt er onder mijn icons een blauwe blak ala win 9x ipv mooi ook achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56121

Op vrijdag 07 juni 2002 01:47 schreef THAX het volgende:

[..]
Kan je ff fixen dat follow up gaat werken met OPEN MARK READ AND REMOVE. Mijn dank zou groot zijn.
Kijk eens 2 en 3 berichtjes hierboven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 01:47 schreef THAX het volgende:

[..]

Welk proggie heb je hier voor gebruikt man nice!!
Ik wil ook wel dat faden in mijn desktop
:9~

En waarom als ik hem als active desktop gebruik komt er onder mijn icons een blauwe blak ala win 9x ipv mooi ook achtergrond.
Dit is allemaal in de help te vinden. De text achtergrond van de icon titles kan je transparant maken met een tool als WindowFX.
De follow-up 'ff fixen' is makkelijker gezegd dan gedaan; na 2 nightly sessions van totaal 10 uur proggen, en nog een paar uurtjes hier en daar heb ik het op mijn ontwikkelbak nu allemaal werkend. Er staan echter nog wat dingetjes op mijn to-do lijst:

-Scrollbar voor de follow-up topics lijst (nu mee bezig)
-Kijken of ik de sorteerfunctie voor de follow-up topics sneller kan maken - bij een lijst van 40 topics (wat ook het effective maximum is omdat een cookie niet meer data kan bevatten) wordt het allemaal erg traag.
-Geluidje bij een nieuw reply voor follow-up topics (plus een optie om het aan en uit te zetten in de prefs)
-Nog wat code optimalisaties/cleanup - vooral de scrollbar code vind ik nogal ranzig.

Kortom: ik heb nog wel wat uurtjes nodig, maar versie 2.5 zit eraan te komen!

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13624

Bestaat er een manier om de code ook op linux te laten werken?

zowel onder opera/mozilla/netscape werkt het niet.
:?

Zoals ik het geprobeert heb komt dit door de ActiveX.
Bestaat er iets zodat dit omzeild kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier wel Windows fx maar krijg echt mijn active desktop niet tranparant. Alleen vensters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
En versie 2.46 is klaar!!! :)
Wederom hier verkrijgbaar.

Changelog:

-Follow-up topics organize functie is (eindelijk) af. Het werkt dus met een context menuutje. Er zijn aparte knopjes om handmatig een topic toe te voegen, of om alle follow-up topics in 1 keer te trashen.
-DHTML scrollbar voor follow-up topics / scrollbar code sterk vereenvoudigd.
-Als je een follow-up message negeert wordt het topic in de follow-up topics lijst vet afgebeeld met het aantal nieuwe replies in rood erachter. Het aanklikken van de link (of 'mark read' kiezen) zorgt ervoor dat hij weer normaal wordt afgebeeld.
-bugfix: een refresh van de follow-up topics window zorgde ervoor dat de tracker het window niet meer 'zag'.
-Mouse over over de tijd geeft ook de datum.
-Parsen van de timestamp veranderd; de optie zomertijd/wintertijd wordt hierdoor waarschijnlijk overbodig (?)
-help aangepast
-Sommige functies (en versienummer) naar externe js file
-Waarschuwing bij maximaal aantal follow-up topics (40)

Nog wel wat issues:

1) Uitschakelen van 'Show follow-up markers' disabled de follow-up compleet; moet nog worden uitgesplitst in:
-Enable follow-up
-Show follow-up markers
-Pop-up by new message
-Play sound by new message
2) De sorteer functie in de follow-up topics window is nog steeds traag bij veel topics; hier is echter weinig aan te doen behalve een optie toevoegen om sortering uit te schakelen.
3) De scrollbar reageert niet op een klik in de scrollbar area.

Tot de volgende versie maar weer! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 10:59 schreef rsd76 het volgende:
Bestaat er een manier om de code ook op linux te laten werken?

zowel onder opera/mozilla/netscape werkt het niet.
:?

Zoals ik het geprobeert heb komt dit door de ActiveX.
Bestaat er iets zodat dit omzeild kan worden?
Misschien wel; ik ga in een later stadium wel kijken of er iets is om XML te parsen in Mozilla. Opera ga/kan ik niet ondersteunen vanwege de brakke DHTML ondersteuning (lees: geen ondersteuning) van deze browser.
Echter richt ik me voorlopig nog op IE totdat het helemaal naar mijn zin is.
Op vrijdag 07 juni 2002 12:16 schreef THAX het volgende:
Ik heb hier wel Windows fx maar krijg echt mijn active desktop niet tranparant. Alleen vensters
Het zit er toch echt in hoor (je icon labels transparant maken), althans onder win 2000 wel....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu active desktop 1.2 werk goed maar hoe krijg ik GoT tracker in dit proggie.

Nu is het probleem dat style al een keer in GoT Tracker en in Active Desktop zit conflict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 13:54 schreef THAX het volgende:
Ik heb nu active desktop 1.2 werk goed maar hoe krijg ik GoT tracker in dit proggie.

Nu is het probleem dat style al een keer in GoT Tracker en in Active Desktop zit conflict?
Je bedoeld de style.css? Op zich hoeft dat geen probleem te zijn zolang je de Tracker in een aparte subdir stopt, dan gebruiken ze allebei hun eigen style.css :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 juni 2002 13:57 schreef crisp het volgende:

[..]

Je bedoeld de style.css? Op zich hoeft dat geen probleem te zijn zolang je de Tracker in een aparte subdir stopt, dan gebruiken ze allebei hun eigen style.css :)
Klopt maar hoe krijg ik Active desktop zo ver!
Hij pakt GoT Tracker wel alleen niet in zijn interface nogsteeds zo'n belabberd blauw blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op vrijdag 07 juni 2002 13:54 schreef THAX het volgende:

Je kunt die style.css toch gewoon hernoemen, style2.css ofzo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Crisp,

voor ondersteuning in Mozilla kan je hier eens kijken:

http://www.mozilla.org/newlayout/xml/

en hier staan wat voorbeeldjes:

http://lxr.mozilla.org/seamonkey/source/content/xml/tests/load/

Hier ook nog wat leuke informatie over XML ondersteuning binnen een browser en hoe je deze kan parsen....

http://webfx.eae.net/dhtml/xmlextras/xmlextras.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 14:37 schreef Woudloper het volgende:
Crisp,

voor ondersteuning in Mozilla kan je hier eens kijken:

http://www.mozilla.org/newlayout/xml/

en hier staan wat voorbeeldjes:

http://lxr.mozilla.org/seamonkey/source/content/xml/tests/load/

Hier ook nog wat leuke informatie over XML ondersteuning binnen een browser en hoe je deze kan parsen....

http://webfx.eae.net/dhtml/xmlextras/xmlextras.html
Thanks for the info! :) Lijkt me niet echt moeilijk om in te passen. Ik zal het eens gaan proberen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paar voutjes in je proggie.

1 Als je bijv Follow up notification timeout: wilt instellen blijft die teller hangen en moet je maar net gokken wanneer die bij je gewenste tijd is.

Meer ben ik NOG niet tegegekomen maar dan laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 14:56 schreef THAX het volgende:
Paar voutjes in je proggie.

1 Als je bijv Follow up notification timeout: wilt instellen blijft die teller hangen en moet je maar net gokken wanneer die bij je gewenste tijd is.

Meer ben ik NOG niet tegegekomen maar dan laat ik het wel weten.
Idd :o Een onMouseOut-je vergeten. Ik heb sowieso al gemerkt dat het wel vaker foutgaat (voornamelijk als je je muis niet stilhoudt bij het klikken), dus zal er even wat op gaan verzinnen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad is iets voor V 2.47.

Dit proggie is echt flex icm Active Dekstop 1.2 Mis niets meer en scheelt mee een hoop refreshing e.d.
Got Tracker Ruled zelfs met een paar bugs 8-)

Wat is trouwens dat rode +1 of +5 achter een post.(follow Up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 15:43 schreef THAX het volgende:
Wat is trouwens dat rode +1 of +5 achter een post.(follow Up)
Dat is het aantal nieuwe replies in een topic sinds je voor het laatst gekeken hebt. Ik moet alleen nog even iets inbouwen dat eigen replies niet meegenomen worden.
edit:

Een en ander is inmiddels alweer ingebouwd (ja, we gaan hard :) ), alleen test ik nu voor de verandering weer eens even in IE6, blijken de maten van mijn windootjes weer niet te kloppen :( Terwijl alles er in IE5.5 prima uitziet...
Vage browser dat IE...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zwaar relax dan hoe ik niet eens te onthouden op hoeveel reply's die zat. Dit is pas automatiseren.

Misschien een beetje basic maar kan je niet zoiets maken dat je je username in moet voeren!

Weet niet of het met html mogelijk is maar zoiets als:

username = string;
Notread = Integer;
{
Printf("Geef je username");
Read (%d, username");
}
{
If reply =! "username";
Then Notread++;
Printf(%i ,"Notread");

}

Proggen is mij slechtse kant dus dit werk niet maar je begrijpt denk wel waar ik heen wil!

;)

Nog een idee voor 2.47:

Als je een followup pop up krijgt die laten sluiten zodra je op die link klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 00:04 schreef THAX het volgende:
Zwaar relax dan hoe ik niet eens te onthouden op hoeveel reply's die zat. Dit is pas automatiseren.

Misschien een beetje basic maar kan je niet zoiets maken dat je je username in moet voeren!

Weet niet of het met html mogelijk is maar zoiets als:

username = string;
Notread = Integer;
{
Printf("Geef je username");
Read (%d, username");
}
{
If reply =! "username";
Then Notread++;
Printf(%i ,"Notread");

}

Proggen is mij slechtse kant dus dit werk niet maar je begrijpt denk wel waar ik heen wil!

;)

Nog een idee voor 2.47:

Als je een followup pop up krijgt die laten sluiten zodra je op die link klik!
Do you read minds? zie volgende post :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 juni 2002 00:57 schreef crisp het volgende:

[..]

Do you read minds? zie volgende post :)
Nee dat niet maar ik denk wel een beetje mee en ben niet een default user die wel weer wacht op een nieuwe release jij bent er ook gewoon mee bezig. Nieuwe opmerkingen komen in mijn dromen dus tot morgen.

RESPECT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
En daar zijn we weer met de volgende versie: 2.47 bij de kruidenier op de hoek voor 10 Euro, maar hier ook gratis te verkrijgen :)

De changelog:

-kevertje in de preferences mbt de popup timeout gefixed (het kreng wou niet eens in een cookie kruipen) :)
-meteen de preferences maar uitgebreid (was toch bezig):
Keuzes: -follow-up disablen, wel follow-up, maar geen aankruishokjes.
Nog meer keuzes: geen notification of via popup en/of geluidje.
En nog een keuze: mogelijkheid om sortering in follow-up screen uit te schakelen.
En als laatste: mogelijkheid je GoT usernaam in te voeren, zodat je eigen replies niet de follow-up triggeren.
-Popup sluit als je op de link klikt.
-Follow-up Topics worden nu ook gesorteerd weggeschreven (scheelt performance).
-Scrollbar code in een aparte JS (blijft buggy, maar ja)
-Het geluidje natuurlijk (speelt maar 1x, ook bij meerdere notifications tegelijk)
-Een lock-indicator om te voorkomen dat meerdere windows tegelijk de topics updaten (ik kreeg bij de stresstest nogal wat rotzooi in mijn cookie, en toen wou de tracker niet meer starten tot ik het cookie getrashed had :( )
-DTD aangepast zodat IE6 nu ook niet meer moeilijk doet :)
-Wat kleine window aanpassingen.
-Help geupdate.

Nou, genoeg lijkt me zo.

De to-do lijst ziet er nog als volgt uit:
-scannen van het clipboard zodat automatisch opnemen van links bij een copy van de adresbar mogelijk is :)
-Nog eens kijken naar die ranzige scrollbar code :)
-Mozilla support!!!! :)
-eeehhhhmmm, kweetnietmeer, maar jullie vast wel :)

Nog ff voor de gein een paar screenshotjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.crisp.demon.nl/pictures/trackertotaal_thumb.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.crisp.demon.nl/pictures/followup.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.crisp.demon.nl/pictures/addtopic.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.crisp.demon.nl/pictures/popup.gif

Have fun!

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ik ga hier stiekum een reply aan toevoegen om te kijken of mijn tracker het inderdaad niet als een new reply ziet. Niet omdat ik techposts wil halen om in de HK te komen ofso hoor.... ;)
edit:

Dat werkt dus ook naar behoren :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 juni 2002 02:00 schreef crisp het volgende:
Ik ga hier stiekum een reply aan toevoegen om te kijken of mijn tracker het inderdaad niet als een new reply ziet. Niet omdat ik techposts wil halen om in de HK te komen ofso hoor.... ;)
edit:

Dat werkt dus ook naar behoren :)
Lijkt me een beetje overbodig met 3400+ post >:)

FF kijken of die 2.47 beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 juni 2002 07:24 schreef THAX het volgende:

[..]

Lijkt me een beetje overbodig met 3400+ post >:)

FF kijken of die 2.47 beter is.
Testing testing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 juni 2002 07:30 schreef THAX het volgende:

[..]

Testing testing!
Het werkt heheheh Relax dank u.

Nog geen nieuwe ideeen maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:51
toch problemen denk ik, hij blijft een hele tijd hangen op refreshing
en dat disabled tijdelijk alle functionaliteit van mn active desktop :(

//edit, met zo'n supertracker verwacht ik natuurlijk wel snel antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 15:06 schreef Karp het volgende:
toch problemen denk ik, hij blijft een hele tijd hangen op refreshing
en dat disabled tijdelijk alle functionaliteit van mn active desktop :(

//edit, met zo'n supertracker verwacht ik natuurlijk wel snel antwoord :D
Ben er mee bezig. Ik heb een super irritante bug gevonden die je cookie om zeep helpt waardoor je de functionaliteit van je follow-up opics verliest en je je cookie moet trashen.
Ik heb net versie 2.47c online gezet, die dit probleem hopelijk oplost, maar ik zie net dat mijn tracker ook alweer blijft hangen.
Nog even geduld dus aub...

edit:

versie 2.47c lijkt stabiel tot nu toe. Ik was vergeten mijn desktop te refreshen zodat daar 2.47b nog draaide die het probleem dus alleen maar verergerde :(

[edit2]
Het lijkt erop dat 'ie zichzelf locked op het moment dat ik een link heb aangeklikt vanuit de follow-up topics; ik ga er nog even naar kijken...
[/edit2]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Het was dus inderdaad de check op follow-up topics bij het aanklikken van een link.
Nieuwe versie nieuwe kansen: 2.47d :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THAX hier weer is het met 2.47c al opgelost dat je na een reboot al je follow ups pleite ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 18:27 schreef THAX het volgende:
THAX hier weer is het met 2.47c al opgelost dat je na een reboot al je follow ups pleite ben?
Ja, alleen zit daar nog een bug in dat als je een topic hebt geklikt, hij blijft hangen bij het refreshen, dit is in 2.47d opgelost.
Versie 2.48 staat ook alweer op stapel; het checken van het clipboard werkt reeds! :)
Ik ga nog wat dingen aan de prefs toevoegen, en ik heb nog een ideetje om het sorteren van de follow-up topics sneller te maken. Hou dit topic vanavond/vannacht dus in de gaten! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
hij geeft bij mij nog steeds problemen met 247d :(

lijkt wel of hij dat alleen doet als hij refresht en ik tegelijkertijd iets anders doe op de desktop ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Laatst online: 15-11-2024
hey man nice !!!

mag ik 'em mirroren op m'n site??
(bij planet)

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 22:05 schreef Karp het volgende:
hij geeft bij mij nog steeds problemen met 247d :(

lijkt wel of hij dat alleen doet als hij refresht en ik tegelijkertijd iets anders doe op de desktop ofzo
Vreemd. Geef eens wat meer info. Configuratie, IE versie etcetera. Ik draai hem hier zelf op 2 pc's (IE5.5 en IE6 / PIII-500 en AMD XP2000+) zowel in een window als als AD, zonder problemen (vanaf versie 2.47d dan). Beide draaien win2000, winXP heb ik helaas niet voorhanden.
Probeer de nieuwste versie eens (2.48), of trash je cookie en start de tracker opnieuw.
Op zaterdag 08 juni 2002 22:25 schreef lowrider het volgende:
hey man nice !!!

mag ik 'em mirroren op m'n site??
(bij planet)
Van mij mag je 'm mirroren, alleen loop je dan het risico dat je 'achterloopt'...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
ik draai win98SE, ook in AD, gelinkt naar trackter.html?desktop (of wat de code dan ook precies was)

verder moet het systeem geen probleem zijn, athlon tb @ 1533, 512mb ram,etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
En zoals ik hierboven al liet doorschemeren zijn we inmiddels beland bij versie 2.48. Gelukkig zit de boel programma-technisch lekker in elkaar zodat het inpassen van wat extra features een makkie was :)
Dat de versies elkaar zo snel opvolgen is omdat ik zodra ik weer iets leuks heb ingebakken dat het liefst zo snel mogelijk wil delen. Anders moet je 2 weken wachten en heb je een compleet ander proggie ineens voor je neus :)

Enfin, de changelog:

-Als je de refresh gepauzeerd had, en hem weer opstart begint de tracker meteen met refreshen (dat wil je meestal ook lijkt me) in plaats van verder gaan met aftellen waar 'ie gebleven was.
-Extra bestandje fixcookie.html toegevoegd om een eventueel corrupt geraakte cookie (door de bugs in de vorige versies) re repareren. Werkt dat niet, dan zit er niets anders op dan je cookie te trashen. De fixcode zit inmiddels niet meer in de tracker zelf ingebakken.
-default nick 'crisp' veranderd in ''. Stel dat je dit vergeet aan te passen in je prefs, dan zouden al mijn replies ge-ignored worden (en dat wil je natuurlijk niet ;) )
-Sorteer routine voor de follow-up topics een factor 15 sneller gemaakt :D
-'tweak' optie voor de limiet van 40 follow-up topics (te gebruiken op eigen risico, ik heb geen idee tot hoe ver je kan gaan voordat je cookie corrupt raakt).
-optie om je clipboard te monitoren voor gekopieerde url's. Als je dit aanzet, en je paste het topic-url vanuit je addressbar, dan krijg je de 'add new topic' window voor je neus met het topic-id reeds ingevuld :)
-Als je de 'Enable Follow-up' uitschakeld worden de andere opties die hiermee samenhangen grijs gemaakt.
-Help aangepast

Nog te doen:

-buggy scrollbars (nog steeds ja)
-XML parser van Mozilla bekijken
-Nederlandse vertaling
-????

Have fun!

Oh ja, het linkje :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Op zaterdag 08 juni 2002 23:19 schreef Karp het volgende:
ik draai win98SE, ook in AD, gelinkt naar trackter.html?desktop (of wat de code dan ook precies was)

verder moet het systeem geen probleem zijn, athlon tb @ 1533, 512mb ram,etc
Het kan zijn dat de AD van win98 gewoon wat brakker is als in win2000/winXP. Probeer de tracker eens gewoon als window te draaien en kijk of je die problemen dan nog hebt. Zo niet, dan ligt het aan AD. Zo ja, dan moet je even wachten tot maandag, dan kan ik op mijn werk onder win95 testen op een oude PII - als hij het daar goed doet, dan weet ik het niet meer...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mirrors zijn aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

crisp mooi gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Laatst online: 04-06 20:34
Ja, hij inderdaad erruugg mooi geworden. Alleen ik heb een probleempje. Als ik met de AD versie 3 een nieuw venstertje er bij zet en ik laat dat venster het bestand desktop.html laden, dan staat de Got Tracker rechts onder in de hoek van het venster. OK, dan sleep ik hem mooi in het venster en dan staat ie goed. Maar als ik de comp nu opnieuw opstart, staat ie weer rechts onder in de hoek, hetzelfde dus als ik de AD refresh

Ook het instellingen venster van de AD gaat een beetje flippen, ik kan bijvoorbeeld niet meer de maten van de vensters wijzigen. Crisp? (Verder is ie echt mega gaaf hoor :) )

The JavaScript GoT Tracker

Pagina: 1 2 Laatste