ik heb zelf ook AD en link naar tracker.html?type=desktop, dat werkt perfect[b]Op zondag 09 juni 2002 12:42 schreef MickMack een verhaaltje
Thanks for the complimentsOp zondag 09 juni 2002 12:42 schreef MickMack het volgende:
Ja, hij inderdaad erruugg mooi geworden. Alleen ik heb een probleempje. Als ik met de AD versie 3 een nieuw venstertje er bij zet en ik laat dat venster het bestand desktop.html laden, dan staat de Got Tracker rechts onder in de hoek van het venster. OK, dan sleep ik hem mooi in het venster en dan staat ie goed. Maar als ik de comp nu opnieuw opstart, staat ie weer rechts onder in de hoek, hetzelfde dus als ik de AD refresh
Ook het instellingen venster van de AD gaat een beetje flippen, ik kan bijvoorbeeld niet meer de maten van de vensters wijzigen. Crisp? (Verder is ie echt mega gaaf hoor)
Wat betreft het combineren van de tracker met AD: het bestand desktop.html is alleen maar bedoelt als een template als je zelf een AD wil maken, wil je de tracker in een andere AD zetten, dan kan je gewoon de link naar tracker.html opnemen.
Als het een iFrame is waar 'ie in komt te staan kan het op 2 manieren (moet je maar even kijken wat het beste is):
1) Gewoon als 'tracker.html'
2) als 'tracker.html?type=desktop'
De laatste optie zou ervoor moeten zorgen dat de window wordt geresized naar het aantal topics dat je wilt laten zien, ik heb echter al gemerkt dat dat onder win2k niet werkt, en mogelijk kan het zelfs voor problemen zorgen onder AD.
Dan dus gewoon optie 1) gebruiken, en zelf de maten van je window even aanpassen...
suc6!
Intentionally left blank
gelijk 2.48 geinstalled en mirror op m'n site (zie profile/sig)
I'm not weird, I'm a limited edition
Verwijderd
Laat die vertaling in nederlands maar zitten joh beter je energie in verbetering stopen als in de nedelandse taal!
beetje kennis van de nederlandse taal kan nooit kwaadOp zondag 09 juni 2002 13:20 schreef THAX het volgende:
Laat die vertaling naar nederlands maar zitten joh beter je energie in verbetering stoppen als in de nederlandse taal!
Verwijderd
Sound werkt nu ook bij mij! Alleen je moet wel even een leuker geluidje zoeken dat je proggie herkenbaarr maakt net zoals MSN sound ook zo herkenbaar zijn.Op zondag 09 juni 2002 13:20 schreef THAX het volgende:
Laat die vertaling in nederlands maar zitten joh beter je energie in verbetering stopen als in de nedelandse taal!
Geluidje kan je zelf makkelijk vervangen hoor, gewoon een mp3'tje maken en de notify.mp3 overschrijven.Op zondag 09 juni 2002 13:34 schreef THAX het volgende:
[..]
Sound werkt nu ook bij mij! Alleen je moet wel even een leuker geluidje zoeken dat je proggie herkenbaarr maakt net zoals MSN sound ook zo herkenbaar zijn.
Ik zal als ik tijd heb m'n keyboard eens aan m'n pc hangen
Intentionally left blank
Verwijderd
He ik gedaan duh! Maar toen ging tracker over zijn zeik.Op zondag 09 juni 2002 14:44 schreef crisp het volgende:
[..]
Geluidje kan je zelf makkelijk vervangen hoor, gewoon een mp3'tje maken en de notify.mp3 overschrijven.
Ik zal als ik tijd heb m'n keyboard eens aan m'n pc hangen
Hij bleef hangen met refreshen en met starten bleef ie loop op loading.
Zal ik eens testen; ik had express dat mp3'tje 32bits ge-encode om 'm zo klein mogelijk te maken; misschien gaat het met grotere mp3's fout. Mogelijk moet ik 'm dan in een andere thread stoppen...Op zondag 09 juni 2002 14:46 schreef THAX het volgende:
[..]
He ik gedaan duh! Maar toen ging tracker over zijn zeik.
Hij bleef hangen met refreshen en met starten bleef ie loop op loading.
Intentionally left blank
Verwijderd
Is goed mogelijk.Op zondag 09 juni 2002 14:57 schreef crisp het volgende:
[..]
Zal ik eens testen; ik had express dat mp3'tje 32bits ge-encode om 'm zo klein mogelijk te maken; misschien gaat het met grotere mp3's fout. Mogelijk moet ik 'm dan in een andere thread stoppen...
If you would fix that. Want ik vind dat muziekie niet echt lekker. Ik hoor het niet goed als je een mp3 aan het luisteren bent. Gebruik anders een geluidje uit Nero 5.5.
Mogelijk dat het met een wavje beter gaat, maar ik heb geen zin om een wav van een paar 100 Kb bij te gaan sluiten; wordt dus weer een extra optie in de prefsOp zondag 09 juni 2002 15:36 schreef THAX het volgende:
[..]
Is goed mogelijk.
If you would fix that. Want ik vind dat muziekie niet echt lekker. Ik hoor het niet goed als je een mp3 aan het luisteren bent. Gebruik anders een geluidje uit Nero 5.5.
Intentionally left blank
Verwijderd
Wat jij wil. Als ik maar een andere sound ken gebruiken.Op zondag 09 juni 2002 16:27 schreef crisp het volgende:
[..]
Mogelijk dat het met een wavje beter gaat, maar ik heb geen zin om een wav van een paar 100 Kb bij te gaan sluiten; wordt dus weer een extra optie in de prefs
btw, als je iemand zoekt die het geheel in het nl wil vertalen: mn email staat in mn info
Ik heb zelfs eens een keer een heel artikel vertaald voor 1 van internet meest geliefde personen: cliffe (welbekend onder de CounterStrike fans hier)
w00t 1 r 1337 7r@n$1@70rx!
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Bedankt voor het aanbod, maar ik denk dat mijn Nederlands ook wel goed genoeg isOp zondag 09 juni 2002 21:42 schreef BaRF het volgende:
btw, als je iemand zoekt die het geheel in het nl wil vertalen: mn email staat in mn infoIk heb zelfs eens een keer een heel artikel vertaald voor 1 van internet meest geliefde personen: cliffe (welbekend onder de CounterStrike fans hier)
w00t 1 r 1337 7r@n$1@70rx!
Het zijn uiteindelijk maar iets van 6 html files, dus dat moet in een paar uurtjes wel te doen zijn; alleen de help is nogal een lap tekst...
Intentionally left blank
Stoer proggie!
In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
En daar istie weer met een nieuwe versie!
(jaja, het kon nog beter!
)
De changelog voor versie 2.49:
-Een Loadlimit ingesteld (default 10 seconden; in te stellen in je prefs); als de XML binnen die tijd niet binnen is worden alle locks gereleased, en begint de refreshcount opnieuw. De message 'refreshing...' wordt nu voorafgegaan door een message 'connecting...' (als je refreshcount aan hebt staan)
-Een 2-tal debug opties toegevoegd (te vinden in fixcookie.html); bij problemen kan je de tracker op 3 manieren opstarten:
a) als tracker.html?debug - Dit zorgt ervoor dat je altijd statusmessages ziet, zelfs als je het uit had staan in je prefs
b) als tracker.html?noload - Dit zorgt ervoor dat de tracker bij het starten geen nieuwe topics laadt
c) combinatie van a & b
Misschien niet nuttig voor jullie, maar wel voor mij
-Nieuwe feature: tracken van nieuwe topics (per subforum); als je dit aanvinkt in je prefs, dan krijg je een extra optie in het forum-window. Klik je die aan dan kan je een popup en/of geluidje krijgen bij een nieuw topic in dat forum. De popup biedt bovendien de mogelijkheid om een topic meteen toe te voegen aan de follow-up topics
-Nieuwe feature: Je eigen geluidje kiezen in je prefs! Zowel voor nieuwe topics als voor nieuwe replies kan je je eigen geluidje instellen (mag verschillend zijn). Dat mogen wavjes, mp3-tjes of whatever zijn; ligt ook een beetje aan de plug-ins die je hebt. Het beste is de geluidsbestanden in de folder van de tracker te gooien, je hoeft dan geen pad op te geven. De tracker checked zelf of de file er is, zo niet, dan hoor je dus geen geluid. 1 note: er mag geen '&' in de file of pad-naam voorkomen (in je nick trouwens ook niet bedenk ik me net)!!!! (dat snapt mijn cookie-extracter niet, maar misschien dat ik dat nog fix).
-Bug-fix: DHTML scrollbars eruit gesloopt en mooie gekleurde (IE-only, maar dat is de tracker zelf nu toch ook) windows scrollbars toegepast.
-User interface improvement: ge-disablede opties hebben ook geen tooltips meer, en reageren gewoon lekker nergens meer op. Ook als de sort-feature is uitgeschakelt dan lichten de column headings in de follow-up topics window niet meer op.
-Subfora in de forumlijst zijn clickable
-Help aangepast
Hier nog een screenie van de nieuwe preferences:

To-Do list:
-Nederlandse vertaling (target versie 2.5) V
-Fix voor '&' in filenames en nicks (target versie 2.5) V
-Support voor GoT search (target versie 2.5) (Niet echt veel meerwaarde)
-Mark Unread optie bij follow-up topics (target versie 2.5) (zie ik eigenlijk ook het nut niet van in..)
-Weergeven last replier in popup (target versie 2.5) V
-Support voor automatische forum-definitie update (target versie 2.5) V
-Mozilla ondersteuning (target versie 2.6)
Have fun!
[edit2]
Versie inmiddels vervangen door 2.49b in verband met een bug in de contextmenu's voor de follow-up topics...
[/edit2]
De changelog voor versie 2.49:
-Een Loadlimit ingesteld (default 10 seconden; in te stellen in je prefs); als de XML binnen die tijd niet binnen is worden alle locks gereleased, en begint de refreshcount opnieuw. De message 'refreshing...' wordt nu voorafgegaan door een message 'connecting...' (als je refreshcount aan hebt staan)
-Een 2-tal debug opties toegevoegd (te vinden in fixcookie.html); bij problemen kan je de tracker op 3 manieren opstarten:
a) als tracker.html?debug - Dit zorgt ervoor dat je altijd statusmessages ziet, zelfs als je het uit had staan in je prefs
b) als tracker.html?noload - Dit zorgt ervoor dat de tracker bij het starten geen nieuwe topics laadt
c) combinatie van a & b
Misschien niet nuttig voor jullie, maar wel voor mij
-Nieuwe feature: tracken van nieuwe topics (per subforum); als je dit aanvinkt in je prefs, dan krijg je een extra optie in het forum-window. Klik je die aan dan kan je een popup en/of geluidje krijgen bij een nieuw topic in dat forum. De popup biedt bovendien de mogelijkheid om een topic meteen toe te voegen aan de follow-up topics
-Nieuwe feature: Je eigen geluidje kiezen in je prefs! Zowel voor nieuwe topics als voor nieuwe replies kan je je eigen geluidje instellen (mag verschillend zijn). Dat mogen wavjes, mp3-tjes of whatever zijn; ligt ook een beetje aan de plug-ins die je hebt. Het beste is de geluidsbestanden in de folder van de tracker te gooien, je hoeft dan geen pad op te geven. De tracker checked zelf of de file er is, zo niet, dan hoor je dus geen geluid. 1 note: er mag geen '&' in de file of pad-naam voorkomen (in je nick trouwens ook niet bedenk ik me net)!!!! (dat snapt mijn cookie-extracter niet, maar misschien dat ik dat nog fix).
-Bug-fix: DHTML scrollbars eruit gesloopt en mooie gekleurde (IE-only, maar dat is de tracker zelf nu toch ook) windows scrollbars toegepast.
-User interface improvement: ge-disablede opties hebben ook geen tooltips meer, en reageren gewoon lekker nergens meer op. Ook als de sort-feature is uitgeschakelt dan lichten de column headings in de follow-up topics window niet meer op.
-Subfora in de forumlijst zijn clickable
-Help aangepast
Hier nog een screenie van de nieuwe preferences:

To-Do list:
-Nederlandse vertaling (target versie 2.5) V
-Fix voor '&' in filenames en nicks (target versie 2.5) V
-Support voor GoT search (target versie 2.5) (Niet echt veel meerwaarde)
-Mark Unread optie bij follow-up topics (target versie 2.5) (zie ik eigenlijk ook het nut niet van in..)
-Weergeven last replier in popup (target versie 2.5) V
-Support voor automatische forum-definitie update (target versie 2.5) V
-Mozilla ondersteuning (target versie 2.6)
Have fun!
edit:
Nog een klein dingetje aangepast; de follow-up window wou wel erg graag na elke refresh de focus hebben...
En natuurlijk de link voor de volledigheid: hier te downloaden (uitgepakt nog steeds onder de 100 Kb)
Nog een klein dingetje aangepast; de follow-up window wou wel erg graag na elke refresh de focus hebben...
En natuurlijk de link voor de volledigheid: hier te downloaden (uitgepakt nog steeds onder de 100 Kb)
[edit2]
Versie inmiddels vervangen door 2.49b in verband met een bug in de contextmenu's voor de follow-up topics...
[/edit2]
Intentionally left blank
Ten eerste: hele coole tracker, m'n complimenten. 
Ik heb alleen een klein bugje ontdekt, ik weet niet of het al is gemeld, maar omdat ik vandaag de nieuwste versie heb gedownload denk ik van niet.
Ik gebruik de got-tracker in combinatie met de trackers van nu.nl, t.net en de search in dezelfde stijl. echter heb ik het probleem als "enable clipboard checking" is aangevinkt.
Ik raak de focus dan na een paar seconden kwijt van andere items op m'n active desktop, zoals de search.
Ik hoop dat het opgelost kan worden.
Ik heb alleen een klein bugje ontdekt, ik weet niet of het al is gemeld, maar omdat ik vandaag de nieuwste versie heb gedownload denk ik van niet.
Ik gebruik de got-tracker in combinatie met de trackers van nu.nl, t.net en de search in dezelfde stijl. echter heb ik het probleem als "enable clipboard checking" is aangevinkt.
Ik raak de focus dan na een paar seconden kwijt van andere items op m'n active desktop, zoals de search.
Snow is only frozen water
Zal lastig worden; om het clipboard te kunnen checken moet ik 'm kunnen pasten in een (hidden) textarea. Als dit op dezelfde pagina gebeurd als waar die andere items instaan, dan verliezen die inderdaad de focus...Op maandag 10 juni 2002 21:17 schreef Wally-S het volgende:
Ten eerste: hele coole tracker, m'n complimenten.
Intentionally left blank
En weer eens de dagelijkse update; zat nog te twijfelen of ik een nieuw topic zou openen, want inmiddels klopt de titel niet meer 
Versie 2.50 mag met recht een mijlpaal genoemd worden na 8 dagen lang 's nachts doorgewerkt te hebben. Mijn to-do lijstje is dan ook akelig kort te noemen op dit moment
De changelog:
-De tracker is er nu in 2 smaken: Engels en Nederlands!
-Fix voor de ampersand bug in de preferences
-Fix voor een bug in de forum-keuzes; als TFF geselecteerd was, was TF ook altijd geselecteerd
-Laatste replier wordt nu ook weergegeven in de popup
-'Speciale' topics krijgen nu ook extra aandacht in de gewone topicslijst: nieuwe topics zijn rood, follow-up topics vet totdat je ze aanklikt, of tot aan een refresh (moet nog even kijken of dat bevalt) Beviel toch niet zo, heb het nu gelimiteerd tot nieuwe topics voor geselecteerde fora, en dan ook alleen als je popup uit hebt staan zodat je toch nog iets van notificatie hebt, voor de follow-up topics is het speciale venster gewoon praktischer.
-Wat style foutjes opgelost
-Nieuwe feature: automatische forumdefinitie update; in het forum selectie scherm zit een knopje waarmee je kan checken of er een nieuwe forum definitie file (is nu een js'je) is; je kan deze dan meteen downloaden en activeren. Als GoT morgen besluit dat Software Algemeen voortaan als GoT Trackers 'n Stuff (GTS) door het leven moet gaan, dan volstaat het updaten van dit bestand (en hoef ik geen nieuwe versie van de tracker in elkaar te zetten)
-Nog een bugje gefixed in de clipboard check; topics die eindigden op showtopic/12345 inplaats van showtopic.php/12345 werden niet goed geparsed.
-Nog een bugje gefixed; als je nog geen cookie had werden er geen default fora geselecteerd en zat je tegen een leeg scherm aan te kijken
Nog een mijlpaal: de totale uitgepakte inhoud van de zip is > 100KB
De to-do lijst:
-Kijken naar Mozilla support (target versie 2.60)
Waar is dit alles nu te downloaden (let op: download locatie is gewijzigd!)?
Wel, hier:
Engelse versie
Nederlandse versie
Veel plezier ermee maar weer!
Versie 2.50 mag met recht een mijlpaal genoemd worden na 8 dagen lang 's nachts doorgewerkt te hebben. Mijn to-do lijstje is dan ook akelig kort te noemen op dit moment
De changelog:
-De tracker is er nu in 2 smaken: Engels en Nederlands!
-Fix voor de ampersand bug in de preferences
-Fix voor een bug in de forum-keuzes; als TFF geselecteerd was, was TF ook altijd geselecteerd
-Laatste replier wordt nu ook weergegeven in de popup
-'Speciale' topics krijgen nu ook extra aandacht in de gewone topicslijst: nieuwe topics zijn rood, follow-up topics vet totdat je ze aanklikt, of tot aan een refresh (moet nog even kijken of dat bevalt) Beviel toch niet zo, heb het nu gelimiteerd tot nieuwe topics voor geselecteerde fora, en dan ook alleen als je popup uit hebt staan zodat je toch nog iets van notificatie hebt, voor de follow-up topics is het speciale venster gewoon praktischer.
-Wat style foutjes opgelost
-Nieuwe feature: automatische forumdefinitie update; in het forum selectie scherm zit een knopje waarmee je kan checken of er een nieuwe forum definitie file (is nu een js'je) is; je kan deze dan meteen downloaden en activeren. Als GoT morgen besluit dat Software Algemeen voortaan als GoT Trackers 'n Stuff (GTS) door het leven moet gaan, dan volstaat het updaten van dit bestand (en hoef ik geen nieuwe versie van de tracker in elkaar te zetten)
-Nog een bugje gefixed in de clipboard check; topics die eindigden op showtopic/12345 inplaats van showtopic.php/12345 werden niet goed geparsed.
-Nog een bugje gefixed; als je nog geen cookie had werden er geen default fora geselecteerd en zat je tegen een leeg scherm aan te kijken
Nog een mijlpaal: de totale uitgepakte inhoud van de zip is > 100KB
De to-do lijst:
-Kijken naar Mozilla support (target versie 2.60)
Waar is dit alles nu te downloaden (let op: download locatie is gewijzigd!)?
Wel, hier:
Engelse versie
Nederlandse versie
Veel plezier ermee maar weer!
edit:
Nog een laatste opmerking: de Nederlandse versie kan je zonder pardon over de Engelse gooien en vice-versa; hij blijft dan hetzelfde cookie gebruiken.
Nog een laatste opmerking: de Nederlandse versie kan je zonder pardon over de Engelse gooien en vice-versa; hij blijft dan hetzelfde cookie gebruiken.
Intentionally left blank
Verwijderd
Heel mooi gedaan
(Excuses voor de offtopic vraag)
offtopic:
Waarom wordt eigenlijk je achtergrondafbeelding van slechter kwaliteit als je een webpagina op de desktop (zoals de tracker natuurlijk) weer geeft?
Waarom wordt eigenlijk je achtergrondafbeelding van slechter kwaliteit als je een webpagina op de desktop (zoals de tracker natuurlijk) weer geeft?
Persoonlijk geen last van, dat wil zeggen ik heb dat nooit echt gemerkt; zal er eens op letten...Op dinsdag 11 juni 2002 01:16 schreef da_DreamWeaver het volgende:
Heel mooi gedaan
offtopic:
Probeer het eens met een wavje. Ik ga vandaag eens testen wat er gebeurd als een pc helemaal geen geluidskaart heeft.Op dinsdag 11 juni 2002 01:31 schreef ADMINX het volgende:
Geluid toevoegen gaat nog niet helemaal lekker!
Intentionally left blank
Toch een (klein) bugje ontdekt: als je een topic via de url toevoegd als nieuw topic, maar je was zelf de laatste replier, dan komt er toch +zoveel posts achter het topic te staan als de refresh 'm vindt...
Right-click op een gemarkeerde post maakt 'm ook weer normaal van lettertype...
Verder wil ik de tekst selectie in inputs en draggen van url's weer mogelijk gaan maken - had ik uitgeschakeld in verband met de DHTML scrollbars, maar aangezien ik die nu toch niet meer gebruik is het misschien wel handiger om selectie en draggen gewoon weer mogelijk te maken, in elk geval voor de items waar het handig is. Ook het IE context menu uitschakelen in de follow-up topicslist kan ik misschien beperken tot de links...
Right-click op een gemarkeerde post maakt 'm ook weer normaal van lettertype...
Verder wil ik de tekst selectie in inputs en draggen van url's weer mogelijk gaan maken - had ik uitgeschakeld in verband met de DHTML scrollbars, maar aangezien ik die nu toch niet meer gebruik is het misschien wel handiger om selectie en draggen gewoon weer mogelijk te maken, in elk geval voor de items waar het handig is. Ook het IE context menu uitschakelen in de follow-up topicslist kan ik misschien beperken tot de links...
edit:
bovenstaande inmiddels opgelost in mijn ontwikkelversie, ik ga nu even testen met de Mozilla parser...
bovenstaande inmiddels opgelost in mijn ontwikkelversie, ik ga nu even testen met de Mozilla parser...
Intentionally left blank
*subtiele kick vanwege goed nieuws
*
Mozilla werkt nu ook! Wel wat layout probleempjes, maar de GoT Tracker wordt dus zeer binnenkort cross-browser en dus ook cross-platform
Mozilla werkt nu ook! Wel wat layout probleempjes, maar de GoT Tracker wordt dus zeer binnenkort cross-browser en dus ook cross-platform
Intentionally left blank
Even een update mbt Mozilla support; alles leek van een leien dakje te gaan, de meeste layout problemen had ik zo opgelost, en alles leek goed te werken todat.... ik de url van de XML wijzigde van een lokaal opgeslagen XML bestandje naar de XML tracker op Tnet, toen kreeg ik problemen met de security setting in Mozilla en ik een hele avond vruchteloos op zoek ben gegaan naar gedetailleerde informatie hierover. Het is gewoon triest dat er zo weinig over te vinden is... 
Uiteindelijk ben ik er gelukkig toch uitgekomen; door de all.js file te editen, en een regel aan het script toe te voegen haalt hij nu netjes de XML binnen
Nu alleen nog het context menuutje voor de follow-up topics crossbrowser maken, en we hebben weer een mijlpaaltje bereikt!
Uiteindelijk ben ik er gelukkig toch uitgekomen; door de all.js file te editen, en een regel aan het script toe te voegen haalt hij nu netjes de XML binnen
Nu alleen nog het context menuutje voor de follow-up topics crossbrowser maken, en we hebben weer een mijlpaaltje bereikt!
Intentionally left blank
En het laatste nieuws is:

Oftewel: versie 2.51 nu ook met Mozilla support!
Een paar dingetjes die anders zijn in vergelijking met de functionaliteit onder IE:
-Geen topics toevoegen via clipboard
-normale scrollbars
-desktop.html is nog IE-only
Ook moet je een aanpassing doen in je all.js file in directory ../Mozilla/defaults/pref/ of ../Netscape xx/defaults/pref/ (waar .. de directory is waar je de browser hebt geinstalleerd). De volgende regels moet je daar toevoegen, anders krijg je security errors:
Verder krijg je bij het opstarten de vraag of dit script extra privileges mag krijgen; die moet je met Yes beantwoorden. Meer info hierover in de help.
Voor Netscape 6.1 is dit blijkbaar nog niet genoeg, want die gaf bij mij alsnog security errors, maar met een melding waar ik niks mee kan. Hopelijk werkt het wel met NS 6.2...
voor de rest heeft deze versie onder IE en onder Mozilla (getest met versie 0.9.7 en 1.0) exact dezelfde functionaliteit
cross-browser en (hopelijk, heb ik niet kunnen testen) dus ook cross-platform!
Nog wat kleine aanpassingen in deze versie:
-Geen +zoveel posts na refresh als topic was toegevoegd dmv clipboard en/of handmatige invoer
-Right-click op vet gedrukt topic ontvet niet
-url's kunnen weer gedragged worden naar een browservenster (dit 'unmarked' een follow-up topic trouwens niet!)
-text selectie in input velden weer mogelijk
-buiten de follow-up topics is het contextmenu weer oproepbaar
-Help aangepast
To do:
-Nederlandse versie ook upgraden naar versie 2.51
Have fun!

Oftewel: versie 2.51 nu ook met Mozilla support!
Een paar dingetjes die anders zijn in vergelijking met de functionaliteit onder IE:
-Geen topics toevoegen via clipboard
-normale scrollbars
-desktop.html is nog IE-only
Ook moet je een aanpassing doen in je all.js file in directory ../Mozilla/defaults/pref/ of ../Netscape xx/defaults/pref/ (waar .. de directory is waar je de browser hebt geinstalleerd). De volgende regels moet je daar toevoegen, anders krijg je security errors:
code:
1
2
3
| pref("capability.policy.default.XMLDocument.getElementsByTagName", "allAccess"); pref("capability.policy.default.Element.childNodes", "allAccess"); pref("capability.policy.default.Text.nodeValue", "allAccess"); |
Verder krijg je bij het opstarten de vraag of dit script extra privileges mag krijgen; die moet je met Yes beantwoorden. Meer info hierover in de help.
Voor Netscape 6.1 is dit blijkbaar nog niet genoeg, want die gaf bij mij alsnog security errors, maar met een melding waar ik niks mee kan. Hopelijk werkt het wel met NS 6.2...
voor de rest heeft deze versie onder IE en onder Mozilla (getest met versie 0.9.7 en 1.0) exact dezelfde functionaliteit
Nog wat kleine aanpassingen in deze versie:
-Geen +zoveel posts na refresh als topic was toegevoegd dmv clipboard en/of handmatige invoer
-Right-click op vet gedrukt topic ontvet niet
-url's kunnen weer gedragged worden naar een browservenster (dit 'unmarked' een follow-up topic trouwens niet!)
-text selectie in input velden weer mogelijk
-buiten de follow-up topics is het contextmenu weer oproepbaar
-Help aangepast
To do:
-Nederlandse versie ook upgraden naar versie 2.51
Have fun!
Intentionally left blank
Dit wordt wel erg een monoloog hier; niemand meer interesse?
Anyway, de Nederlandse versie is inmiddels ook aangepast (en werkt dus ook in Mozilla), en is hier te downloaden.
Er was nog een probleempje met de scrollbars in het follow-up venster en Mozilla 1.0, dus is de versie opgehoogd naar 2.51b
Anyway, de Nederlandse versie is inmiddels ook aangepast (en werkt dus ook in Mozilla), en is hier te downloaden.
Er was nog een probleempje met de scrollbars in het follow-up venster en Mozilla 1.0, dus is de versie opgehoogd naar 2.51b
Intentionally left blank
Verwijderd
Er is vast nog wel interesse, in ieder geval van mij.
Zelf merkte ik dat de tracker ondergebracht in AD wat vreemde scrollbar problemen vertoonden, maar dat zal wel weer aan een instelling bij mij liggen
.
Keep up the good work
Zelf merkte ik dat de tracker ondergebracht in AD wat vreemde scrollbar problemen vertoonden, maar dat zal wel weer aan een instelling bij mij liggen
Keep up the good work
Dat lijkt me inderdaad een instelling, want in mijn desktop.html template heb ik geen scrollbars.Op vrijdag 14 juni 2002 00:36 schreef da_DreamWeaver het volgende:
Er is vast nog wel interesse, in ieder geval van mij.
Zelf merkte ik dat de tracker ondergebracht in AD wat vreemde scrollbar problemen vertoonden, maar dat zal wel weer aan een instelling bij mij liggen.
Keep up the good work
Keep up the good work; tsja, mijn to-do lijst is momenteel leeg, dus ik wacht eigenlijk op bugs en/of feature requests
Intentionally left blank
Verwijderd
Nou ik gebruik dus eigenlijk de tracker.html?type=desktop voor gebruik op de desktop, omdat daar niet zo'n balkje bovenin zit die ik eigenlijk toch niet gebruikOp vrijdag 14 juni 2002 01:03 schreef crisp het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een instelling, want in mijn desktop.html template heb ik geen scrollbars.
Wat ik zeggen wou is dat het volgens mij met de grootte en instellingen van het Iframe te maken heeft; die ziet er in mijn template zo uit:Op vrijdag 14 juni 2002 01:05 schreef da_DreamWeaver het volgende:
[..]
Nou ik gebruik dus eigenlijk de tracker.html?type=desktop voor gebruik op de desktop, omdat daar niet zo'n balkje bovenin zit die ik eigenlijk toch niet gebruik
code:
1
| <iframe name="desktoptracker" src="tracker.html?type=desktop" width=450 height=228 scrolling="no"></iframe> |
Let vooral op de scrolling="no"
Trouwens: kan iemand bevestigen dat de tracker werkt in Mozilla (0.9.7+) onder Linux?
Intentionally left blank
Verwijderd
Ziet er goed uit hier op mozilla(linux).
Toch jammer dat opera geen ondersteuning biedt.
Ligt dus absoluut niet aan de tracker...
Opera draait veel snellen hier. Mozilla/netscape draait hier zwaar en brak....
Maar toch.
bedankt voor het poorten naar mozilla....

Maar toch.
Mozilla support!, way to go crisp 
Maaruh.....als ik tracker.html instel op m'n AD dan krijg ik steeds refresh timeout, geen topics, niks, nada, terwijl als ik hem open door er op te dubbelklikken,dan werkt ie wel.
Maaruh.....als ik tracker.html instel op m'n AD dan krijg ik steeds refresh timeout, geen topics, niks, nada, terwijl als ik hem open door er op te dubbelklikken,dan werkt ie wel.
Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"
Opera is absoluut niet DHTML capable, en biedt veel te weinig DOM ondersteuning. Voor mij dus geen browser om rekening mee te houdenOp vrijdag 14 juni 2002 09:12 schreef rsd76 het volgende:
Ziet er goed uit hier op mozilla(linux).
Maar toch.
Dat is meer een AD probleem. Ik heb het soms bij mijzelf ook, uitloggen/aanloggen of in het ergste geval een reboot doet meestal wonderen...Op vrijdag 14 juni 2002 09:20 schreef Bountyhunter het volgende:
Mozilla support!, way to go crisp
Intentionally left blank
"Gewoon opnieuw opstarten" zeg ik ook altijd tegen m'n gebruikers.Op vrijdag 14 juni 2002 09:59 schreef crisp het volgende:
Dat is meer een AD probleem. Ik heb het soms bij mijzelf ook, uitloggen/aanloggen of in het ergste geval een reboot doet meestal wonderen...
iszosimpel.
Anywayz, thanks crisp, 'k heb hem gisternacht nog geïnstalleerd(al die dagen maar wachten tot er eindelijk een mozilla port was
Zit nu op m'n werk, ik probeer het vanavond thuis weer.
Verwijderd
Ik heb een probleempje met de tracker in mozilla op een linux bak. Er blijkt steeds maar meer geheugen ge-alloceerd te worden. Is dit normaal (hmmmmmmm..),
bug van mozilla of iets wat in de code van de tracker staat.
Tevens lijkt de "Number of replies per page: 50" niet te werken.
Maar toch
Tevens moet in voor mozilla op linux in : ~/.mozilla/$user/.../prefs.js
pref("capability.policy.default.XMLDocument.getElementsByTagName", "allAccess");
pref("capability.policy.default.Element.childNodes", "allAccess");
pref("capability.policy.default.Text.nodeValue", "allAccess");
geschreven worden als
user_pref("capability.policy.default.XMLDocument.getElementsByTagName", "allAccess");
user_pref("capability.policy.default.Element.childNodes", "allAccess");
user_pref("capability.policy.default.Text.nodeValue", "allAccess");
Let op de user_. Tenminste voor mij werkte dit
Zelf heb ik het voor netscape 6.2 op linux de tracker niet aan de praat gekregen.
Maar toch
pref("capability.policy.default.XMLDocument.getElementsByTagName", "allAccess");
geschreven worden als
user_pref("capability.policy.default.XMLDocument.getElementsByTagName", "allAccess");
Zelf heb ik het voor netscape 6.2 op linux de tracker niet aan de praat gekregen.
Dit lijkt mij ook de beste oplossing aangezien het dan per user geldt en als je dan toch met meerdere personen op de PC werkt is dit wel een nette oplossingrsd76:
geschreven worden als
Geheugen allocatie lijkt mij een Mozilla probleem; ik verwijs het XMLDocument object na gebruik keurig netjes naar null; onder windows heb ik dit probleem ook nog niet ondervonden.Op vrijdag 14 juni 2002 14:58 schreef rsd76 het volgende:
Ik heb een probleempje met de tracker in mozilla op een linux bak. Er blijkt steeds maar meer geheugen ge-alloceerd te worden. Is dit normaal (hmmmmmmm..),
Maar toch
geschreven worden als
De "number of replies per page" dient in de Tracker gelijk te zijn aan je prefs hier op GoT, anders werkt het idd niet.
De security opties kan je inderdaad ook user-based in de prefs.js zetten, net wat je wilt
Ik heb geen idee op welke Moz NS6.2 gebaseerd is, zal dan wel < 0.9.7 zijn. NS6.1 werkte bij mij ook niet; volgens mij een bug in het recursief doorgeven van autorisaties voor object properties.
Intentionally left blank
Nope, nog steeds niksOp vrijdag 14 juni 2002 09:59 schreef crisp het volgende:
Dat is meer een AD probleem. Ik heb het soms bij mijzelf ook, uitloggen/aanloggen of in het ergste geval een reboot doet meestal wonderen...
What can i do? kheb al vanalles geprobeerd, maar niks helpt
Het idee is idd hetzelfde (ik ben ook niet degene die met de GoT Tracker is begonnen), maar ik denk dat er wel een paar fundamentele verschillen zijn: de GoT Tracker is geen programma; het is gewoon DHTML, en heeft dus alleen een browser nodig. Daarbij is het dus ook automatisch open-source
Nu de GoT Tracker ook draait onder Mozilla is het automatisch ook cross-platform; ik denk dat ik hiermee wel een primeur heb!
Ik heb trouwens nog even gekeken naar NS6.2.3, maar die is gebaseerd op Mozilla 0.9.4, en dat heb ik vooralsnog niet aan de praat kunnen krijgen (security errors). De preview van NS7 zou het wel moeten doen, want vanaf Mozilla 0.9.7 werkt de Tracker in elk geval.
Welk OS? Ik heb me laten vertellen dat AD onder win98/ME brakker is vergeleken met AD onder 2000/XP.Op vrijdag 14 juni 2002 23:38 schreef Bountyhunter het volgende:
[..]
Nope, nog steeds niks
What can i do? kheb al vanalles geprobeerd, maar niks helpt
De AD pagina opnieuw instellen wil ook nog wel eens werken...
Intentionally left blank
Net stiekum even versie 2.52 gereleased.
Changelog:
-Forum Webdesign & Graphics heet nu weer gewoon W&G in plaats van WG
-Fix ingebouwd: als forum niet meer bestaat crashen je follow-up topics niet.
-IE5.0 support (wie kan dit even testen?)
-Nieuwe optie: topic openen vanuit follow-up window zonder 'm als gelezen te markeren.
Er is dus een nieuwe forums.js, alleen raad ik iedereen aan te upgraden naar 2.52 en niet alleen dit bestand te upgraden via de automatische upgrade (dit geeft zeker problemen!).
Als je het forum W&G in je forumlijst had aangevinkt, kan het zijn dat dat vinkje na de upgrade weg is - gewoon weer even aanvinken. Follow-up topics voor W&G blijven WG laten zien totdat ze door de Tracker weer gevonden worden (als er een nieuwe reply is); de omschrijving bij WG zal zijn: unknown forum.
Dit alles is te voorkomen door voordat je de nieuwe versie van de tracker start, even fixcookie.html te openen en op 'fix cookie' te drukken.
Have fun!
Changelog:
-Forum Webdesign & Graphics heet nu weer gewoon W&G in plaats van WG
-Fix ingebouwd: als forum niet meer bestaat crashen je follow-up topics niet.
-IE5.0 support (wie kan dit even testen?)
-Nieuwe optie: topic openen vanuit follow-up window zonder 'm als gelezen te markeren.
Er is dus een nieuwe forums.js, alleen raad ik iedereen aan te upgraden naar 2.52 en niet alleen dit bestand te upgraden via de automatische upgrade (dit geeft zeker problemen!).
Als je het forum W&G in je forumlijst had aangevinkt, kan het zijn dat dat vinkje na de upgrade weg is - gewoon weer even aanvinken. Follow-up topics voor W&G blijven WG laten zien totdat ze door de Tracker weer gevonden worden (als er een nieuwe reply is); de omschrijving bij WG zal zijn: unknown forum.
Dit alles is te voorkomen door voordat je de nieuwe versie van de tracker start, even fixcookie.html te openen en op 'fix cookie' te drukken.
Have fun!
Intentionally left blank
wow, ik kom ook onder m'n steen vandaan en ontdek nu dit geweldige progje, eindelijk weer iets leuks op m'n desktop, dat zwart wordt ook zo saai he?
Dit progje is echt vet intelligent... En de maker volgens mij ook :-)
Alleen heb ik nu een probleempje met versie 2.52. Ik kan geen nieuwe topics meer toevoegen. Nog wel als ik een vinkje voor een topic zet, maar niet meer als ik handmatig het topicnr wil invullen. Als ik op toepassen klik gebeurt er niets
... In versie 2.50 werkte alles nog perfect.
Verder echt toppie !!!
Alleen heb ik nu een probleempje met versie 2.52. Ik kan geen nieuwe topics meer toevoegen. Nog wel als ik een vinkje voor een topic zet, maar niet meer als ik handmatig het topicnr wil invullen. Als ik op toepassen klik gebeurt er niets
Verder echt toppie !!!
edit:
Er gebeurt wel iets... De dropdownlist kleurt zich rood, maar er wordt geen topic toegevoegd.
Er gebeurt wel iets... De dropdownlist kleurt zich rood, maar er wordt geen topic toegevoegd.
Ga ik even naar kijken; in mijn pre-2.53 versie werkt alles wel naar behoren. Ik neem aan dat je wel een forum geselecteerd hebt?Op zondag 16 juni 2002 16:33 schreef cdgrit het volgende:
Dit progje is echt vet intelligent... En de maker volgens mij ook :-)
Alleen heb ik nu een probleempje met versie 2.52. Ik kan geen nieuwe topics meer toevoegen. Nog wel als ik een vinkje voor een topic zet, maar niet meer als ik handmatig het topicnr wil invullen. Als ik op toepassen klik gebeurt er niets... In versie 2.50 werkte alles nog perfect.
Verder echt toppie !!!
edit:
edit:
Er zit dus inderdaad een lelijk foutje in de nederlandse versie; ik ga versie 2.53 even snel klaarstomen, waarin het weer gefixed is
Er zit dus inderdaad een lelijk foutje in de nederlandse versie; ik ga versie 2.53 even snel klaarstomen, waarin het weer gefixed is
Intentionally left blank
Ok, versneld even versie 2.53 gereleased.
Changelog:
-Verdere globalisering van forum-specifieke instellingen (in forums.js geplaatst)
-desktop.html nu ook Mozilla-compliant (hoewel je niet te snel moet draggen)
-bugfix voor toevoegen van topic in NL versie.
Dankzij de globalisering heb ik ook een versie voor FOK! kunnen maken (nu alleen nog in Nederlands verkrijgbaar).
Links:
GoT Tracker v2.53 Engels
GoT Tracker v2.53 Nederlands
FOK! Tracker v1.00 Nederlands
Changelog:
-Verdere globalisering van forum-specifieke instellingen (in forums.js geplaatst)
-desktop.html nu ook Mozilla-compliant (hoewel je niet te snel moet draggen)
-bugfix voor toevoegen van topic in NL versie.
Dankzij de globalisering heb ik ook een versie voor FOK! kunnen maken (nu alleen nog in Nederlands verkrijgbaar).
Links:
GoT Tracker v2.53 Engels
GoT Tracker v2.53 Nederlands
FOK! Tracker v1.00 Nederlands
Intentionally left blank
Kheb hier 98se, maar 't werkt niet met mozilla, ligt vast aan AD want met IE doetie ook niks.Op zaterdag 15 juni 2002 00:05 schreef crisp het volgende:
Welk OS? Ik heb me laten vertellen dat AD onder win98/ME brakker is vergeleken met AD onder 2000/XP.
De AD pagina opnieuw instellen wil ook nog wel eens werken...
Terwijl ie op mijn werk prima werkt met 98se in IE.
Tis nie anders.
Maar de tracker is wel een juweeltje.
Keep up the good work!
AD is altijd IE voor zover ik weet. Mozilla zou het goed moeten doen vanaf versie 0.9.7 ongeveer. Zelf heb ik ook nog wel eens ruzie met AD, maar persoonlijk vind ik de tracker in een windoowtje handiger...Op zondag 16 juni 2002 22:01 schreef Bountyhunter het volgende:
[..]
Kheb hier 98se, maar 't werkt niet met mozilla, ligt vast aan AD want met IE doetie ook niks.
Terwijl ie op mijn werk prima werkt met 98se in IE.
Tis nie anders.
Maar de tracker is wel een juweeltje.
Keep up the good work!
Intentionally left blank
Ik heb nu versie 2.53 en de Engelse versie werkt perfect !!!! Very Nice :-)
De NL-versie wil na versie 2.50 niet meer werken. 2.53nl geeft 3 javascript errors en laad verder geen topics. Ook zie ik nu maar 4 knopjes rechtsboven i.p.v. 5. De topics toevoegen is weg.
JavaScript errors in tracker.html op de volgende regels:
754: Object wordt verwacht
525: ';' wordt verwacht
754: Object wordt verwacht (nog een keer)
De Engelse versie is fantastic dus 't maakt me niet zoveel uit. Keep up the good work (Ook in Dutch)
De NL-versie wil na versie 2.50 niet meer werken. 2.53nl geeft 3 javascript errors en laad verder geen topics. Ook zie ik nu maar 4 knopjes rechtsboven i.p.v. 5. De topics toevoegen is weg.
De Engelse versie is fantastic dus 't maakt me niet zoveel uit. Keep up the good work (Ook in Dutch)
*start NL versie op*Op maandag 17 juni 2002 08:56 schreef cdgrit het volgende:
Ik heb nu versie 2.53 en de Engelse versie werkt perfect !!!! Very Nice :-)
Arrrggghhhhh; wordt tijd voor een taal-onafhankelijke versie (code en taal gescheiden), elke keer die wijzigingen van de EN versie (die ik dus zelf ook gebruik) overkloppen in de NL versie gaat niet altijd even goed
edit:
*fixed*
*fixed*
Intentionally left blank
Mbt AD en het Mozilla verhaal ging me net een lichtje op; ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die de tracker als AD instellen (IE dus), maar als main-browser bijvoorbeeld Mozilla gebruiken. Dit *kan* dus niet werken, omdat de windows van de tracker dan niet met elkaar kunnen 'communiceren' (main-window open onder IE - AD, andere popup windows openen onder Mozilla).
Als je de tracker als AD wilt gebruiken zit je dus vast aan IE...
Als je de tracker als AD wilt gebruiken zit je dus vast aan IE...
Intentionally left blank
Gewoon de tracker met Mozilla gebruiken in een mooi klein venstertje met loadtracker werkt ook fijntjes.
Daarvoor moet je niet vergeten om "open unrequested windows" uittevinken bij Mozilla.
Vond ik net zo'n fijne feature(veel minder popups)
Maar ik heb het er wel voor over om de tracker mooi in hoekje te hebben staan met Mozilla! en dus NIET IE.
Daarvoor moet je niet vergeten om "open unrequested windows" uittevinken bij Mozilla.
Maar ik heb het er wel voor over om de tracker mooi in hoekje te hebben staan met Mozilla! en dus NIET IE.
Die popups kun je in je userprefs (bestand prefs.js) of je algemene prefs (all.js) mooi per site regelen. Zie ook hier: http://www.mozilla.org/projects/security/components/ConfigPolicy.htmlOp dinsdag 18 juni 2002 13:28 schreef Bountyhunter het volgende:
Gewoon de tracker met Mozilla gebruiken in een mooi klein venstertje met loadtracker werkt ook fijntjes.
Versie 2.54 is ook alweer bijna af; wat bugfixes, maar vooral veel minder code, en makkelijker onderhoudbaar/aanpasbaar
Intentionally left blank
Kweet het, maar dat ene vinkje aan/uit is zo gemakkelijk hè.Op dinsdag 18 juni 2002 17:56 schreef crisp het volgende:
Die popups kun je in je userprefs (bestand prefs.js) of je algemene prefs (all.js) mooi per site regelen. Zie ook hier: ConfigPolicy
En vast niet iedereen gaat zijn prefs en all.js aanpassen.
Ik ook nog niet, pas als ik me weer ga ergeren aan de vele popups, dan weer wel.
Hmm,lol "ergeren aan popups", "popups uit", kom ik hier wel mee weg tegen de master himself?
Ik en vele anderen wachten weer in spanning af.Versie 2.54 is ook alweer bijna af; wat bugfixes, maar vooral veel minder code, en makkelijker onderhoudbaar/aanpasbaar
Bij deze hoef je niet langer meer te wachten, want versie 2.54 is er!
Changelog:
-Wat bugfixes. o.a. eigen geluidjes werden niet opgeslagen in de cookie
-Code opgeschoont (nu weer < 100KB
)
-Prefs window wordt nu volledig dynamisch aangemaakt (makkelijk voor het later eventueel toevoegen van prefs)
-Nieuwe optie: automatische update check voor de tracker bij het opstarten (ook uit te schakelen in de prefs)
-Help aangepast
-fixcookie.html gewijzigd naar troubleshoot.html; de optie voor het fixen van cookies van versies < 2.47 eruit gehaald
-FOK! Tracker geupgrade naar v1.01 + Engelse versie (gelijk aan GoT Tracker engine v2.54)
ToDo:
-nix
(zolang er geen feature-requests zijn...)
Tha links (let op: naam van de zips zijn gewijzigd!)
GoT Tracker v2.54 Engels
GoT Tracker v2.54 Nederlands
FOK! Tracker v1.01 Engels
FOK! Tracker v1.01 Nederlands
Have fun!
Changelog:
-Wat bugfixes. o.a. eigen geluidjes werden niet opgeslagen in de cookie
-Code opgeschoont (nu weer < 100KB
-Prefs window wordt nu volledig dynamisch aangemaakt (makkelijk voor het later eventueel toevoegen van prefs)
-Nieuwe optie: automatische update check voor de tracker bij het opstarten (ook uit te schakelen in de prefs)
-Help aangepast
-fixcookie.html gewijzigd naar troubleshoot.html; de optie voor het fixen van cookies van versies < 2.47 eruit gehaald
-FOK! Tracker geupgrade naar v1.01 + Engelse versie (gelijk aan GoT Tracker engine v2.54)
ToDo:
-nix
Tha links (let op: naam van de zips zijn gewijzigd!)
GoT Tracker v2.54 Engels
GoT Tracker v2.54 Nederlands
FOK! Tracker v1.01 Engels
FOK! Tracker v1.01 Nederlands
Have fun!
Intentionally left blank
Er zat een kleine maar ook grote bug in 2.54; de prefs werden niet meer opgeslagen (althans, niet goed) 
Nou ja, degenen die vannacht nog de update hebben geinstalleerd kunnen nu mooi testen of de automatische update notificatie werkt
Nou ja, degenen die vannacht nog de update hebben geinstalleerd kunnen nu mooi testen of de automatische update notificatie werkt
Intentionally left blank
Verwijderd
Toch heeft opera daar en goede methode voor:Op dinsdag 18 juni 2002 22:41 schreef Bountyhunter het volgende:
[..]
Kweet het, maar dat ene vinkje aan/uit is zo gemakkelijk hè.
En vast niet iedereen gaat zijn prefs en all.js aanpassen.
Ik ook nog niet, pas als ik me weer ga ergeren aan de vele popups, dan weer wel.
Hmm,lol "ergeren aan popups", "popups uit", kom ik hier wel mee weg tegen de master himself?
[..]
Ik en vele anderen wachten weer in spanning af.
Press F12 en voila:

Dit zouden ze ook bij de andere moeten inbouwen...
Vooral javascript uit en refuse popups is handig bij sommige sites.
Maar back on topic:
loadtracker.html:
Geen tijd aanduiding.
Moet zelf pauzeren en connectie maken klikken voordat er een connectie wordt gemaakt. Alleen bij de start.
tracker.html heeft dit niet.
De hoogte van de vensters kloppen niet. Ik heb nu last van een schuifbalk. Bij veranderen vernster grootte veranderd dit niet
Ook het veranderen van het aantal topics te laten zien veranderd de hoogte mee d.w.z. nog steeds een schuifbalk.
Deze schuifbalk zit ook bij prefs en topics enz...
Mozilla? Ik ga weer testen...Op woensdag 19 juni 2002 09:40 schreef rsd76 het volgende:
[..]
Toch heeft opera daar en goede methode voor:
Press F12 en voila:
Dit zouden ze ook bij de andere moeten inbouwen...
Vooral javascript uit en refuse popups is handig bij sommige sites.
Maar back on topic:
loadtracker.html:
Geen tijd aanduiding.
Moet zelf pauzeren en connectie maken klikken voordat er een connectie wordt gemaakt. Alleen bij de start.
tracker.html heeft dit niet.
De hoogte van de vensters kloppen niet. Ik heb nu last van een schuifbalk. Bij veranderen vernster grootte veranderd dit niet
Ook het veranderen van het aantal topics te laten zien veranderd de hoogte mee d.w.z. nog steeds een schuifbalk.
Deze schuifbalk zit ook bij prefs en topics enz...
Intentionally left blank
Wb de schuifbalken: als je de regel "overflow: auto;" uit body sectie van de CSS file sloopt zijn ze weer weg.
Intentionally left blank
Hier trouwens geen problemen met loadtracker.html en meteen refreshen (Moz 0.9.7 Win95)...
Intentionally left blank
(Load)tracker.html werkt prima hier, ook met meteen refreshen
Win98se, Mozilla 1.0 final
Win98se, Mozilla 1.0 final
Verwijderd
Alleen loadtracker.html geeft een probleem.
(Geen tijd ook links bovenin)
tracker.html werkt wel.
Draai:
Mozilla 1.0
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.0.0) Gecko/20020529
(Geen tijd ook links bovenin)
tracker.html werkt wel.
Draai:
Mozilla 1.0
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.0.0) Gecko/20020529
Een backgroundpic kan je het beste invoegen door in desktop.html in de <body> tag:Op woensdag 19 juni 2002 15:45 schreef Orion84 het volgende:
hoe krijg ik mijn eigen desktop ingebouw in de desktop.htm???
als ik met frontpage gewoon de picture insert, dan zit er zo'n lelijke zwarte balk omheen, en een background pic wil ie niet weergeven.
code:
1
| background: #000000; |
te vervangen door
code:
1
| background: url(plaatje.jpg); |
Intentionally left blank
Degenen die nu hun versie 2.54(b) van de tracker starten krijgen als het goed is een melding dat er een nieuwe versie is. En dat is ook zo 
Versie 2.55 change-log:
-Bugje in CSS weer rechtgezet waardoor vervelende scrollbars in Mozilla weer verleden tijd zijn.
-Versie-specifieke window-handles waardoor het draaien van zowel de GoT als de FOK! tracker gelijktijdig mogelijk is; ook 2 verschillende talen van 1 tracker naast elkaar is nu mogelijk. In de vorige versies 'stalen' ze elkaars windows.
-De scrollknopjes in de prefs hebben een 2e versnelling gekregen
-Bugje mbt sound voor nieuwe topics gefixed.
-Mogelijkheid om de trackerupdate ook met de hand te starten: gewoon trackerupdate.html dubbelklikken.
Versie 2.55 change-log:
-Bugje in CSS weer rechtgezet waardoor vervelende scrollbars in Mozilla weer verleden tijd zijn.
-Versie-specifieke window-handles waardoor het draaien van zowel de GoT als de FOK! tracker gelijktijdig mogelijk is; ook 2 verschillende talen van 1 tracker naast elkaar is nu mogelijk. In de vorige versies 'stalen' ze elkaars windows.
-De scrollknopjes in de prefs hebben een 2e versnelling gekregen
-Bugje mbt sound voor nieuwe topics gefixed.
-Mogelijkheid om de trackerupdate ook met de hand te starten: gewoon trackerupdate.html dubbelklikken.
Intentionally left blank
Op donderdag 20 juni 2002 09:22 schreef rsd76 het volgende:
Goed werk....
Hij werkt hier weer......
op mozilla op linux....
Intentionally left blank
Ik kreeg weer een ingeving vandaag: volgens mij is het onnodig om telkens de volledige XML te parsen. Op het moment dat je genoeg records voor de Tracker hebt, en er zijn verder geen veranderingen t.o.v. de vorige refresh, dan kan je op dat moment gewoon ophouden met parsen. Dit brengt m.i. een behoorlijke performance verbetering met zich mee.
Dit gecombineerd met een read-loop waar na elk record een kleine timeout in zit van een milliseconde of 10 voorkomt dan ook dat de Tracker tijdens het parsen even helemaal niet meer reageert. Eventuele pop-ups staan dan ook sneller voor je neus
Ik ga dit even verder uitwerken, maar verwacht een nieuwe versie real soon!
Dit gecombineerd met een read-loop waar na elk record een kleine timeout in zit van een milliseconde of 10 voorkomt dan ook dat de Tracker tijdens het parsen even helemaal niet meer reageert. Eventuele pop-ups staan dan ook sneller voor je neus
Ik ga dit even verder uitwerken, maar verwacht een nieuwe versie real soon!
Intentionally left blank
En dat werkt inderdaad, dus bij deze: versie 2.56
Changelog:
-Performance dus; niet meer parsen dan strict noodzakelijk (bij handmatig ingevoerde topics wordt wel de hele XML geparsed bij de volgende refresh om de gegevens erbij te kunnen zoeken mocht het topic voorkomen in de XML)
-Parsing per record, met een kleine time-out ertussen; hierdoor 'bevriest' de tracker niet.
-Extra status message 'Parsing....'; de complete cyclus is nu:
1) Connecting
2) Loading
3) Parsing
4) Refresh in xx seconds
-Code voor de notificatie pop-ups wordt nu door de tracker zelf gegenereerd, mede hierdoor en door de ingebouwde time-outs tijdens het parsen komen de pop-ups nu sneller naar voren. Hiermee zijn tevens de files newreply.html en newtopic.html komen te vervallen
-De selectbox in het scherm om topics toe te voegen sluit nu ook door te klikken naast de selectbox (default behaviour bij een echte selectbox)
ToDo:
-Toch maar weer eens kijken naar de DHTML scrollbar code (verwijderd in versie 2.4nogwat omdat de code nogal buggy, IE-only en te beperkt was) zodat Mozilla gebruikers ook kunnen genieten van mooie scrollbars
Changelog:
-Performance dus; niet meer parsen dan strict noodzakelijk (bij handmatig ingevoerde topics wordt wel de hele XML geparsed bij de volgende refresh om de gegevens erbij te kunnen zoeken mocht het topic voorkomen in de XML)
-Parsing per record, met een kleine time-out ertussen; hierdoor 'bevriest' de tracker niet.
-Extra status message 'Parsing....'; de complete cyclus is nu:
1) Connecting
2) Loading
3) Parsing
4) Refresh in xx seconds
-Code voor de notificatie pop-ups wordt nu door de tracker zelf gegenereerd, mede hierdoor en door de ingebouwde time-outs tijdens het parsen komen de pop-ups nu sneller naar voren. Hiermee zijn tevens de files newreply.html en newtopic.html komen te vervallen
-De selectbox in het scherm om topics toe te voegen sluit nu ook door te klikken naast de selectbox (default behaviour bij een echte selectbox)
ToDo:
-Toch maar weer eens kijken naar de DHTML scrollbar code (verwijderd in versie 2.4nogwat omdat de code nogal buggy, IE-only en te beperkt was) zodat Mozilla gebruikers ook kunnen genieten van mooie scrollbars
Intentionally left blank
Toch maar weer even nieuw leven inblazen 
Ik heb de DHTML scrollbar code maar eens stevig opgepoetst, en meteen maar even Mozilla-compatible gemaakt
Een nadeel van Mozilla is dat het scrollen van grote layers mbv DHTML nogal traag is. Voor de Tracker hoeft dat echter geen probleem te zijn.
Ik ben nu zover dat mijn ontwikkelversie netjes in IE en Mozilla met DHTML scrollbars werkt. Ik heb er ook een optie ingezet om eventueel toch met 'gewone' scrollbars te werken.
Enfin, ik laat het dus aan de gebruikers over. Ik ga nu de productieversies bijwerken, dus binnenkort komt versie 2.57 eraan!
Ik heb de DHTML scrollbar code maar eens stevig opgepoetst, en meteen maar even Mozilla-compatible gemaakt
Een nadeel van Mozilla is dat het scrollen van grote layers mbv DHTML nogal traag is. Voor de Tracker hoeft dat echter geen probleem te zijn.
Ik ben nu zover dat mijn ontwikkelversie netjes in IE en Mozilla met DHTML scrollbars werkt. Ik heb er ook een optie ingezet om eventueel toch met 'gewone' scrollbars te werken.
Enfin, ik laat het dus aan de gebruikers over. Ik ga nu de productieversies bijwerken, dus binnenkort komt versie 2.57 eraan!
Intentionally left blank
Versie 2.57 alweer! 
Changelog:
-DHTML scrollbars (uit te schakelen in de prefs)
-context optie 'openen op 1e pagina' toegevoegd
-bugfixes mbt verwerken van cookie gegevens
ToDo:
-DHTML scrollbar functionaliteit uitbreiden
[edit2]
nieuwe forumdefinitie-file online gezet vanwege nieuw forum (DOC); kunnen jullie mooi de forum-update uittesten
[/edit2]
Changelog:
-DHTML scrollbars (uit te schakelen in de prefs)
-context optie 'openen op 1e pagina' toegevoegd
-bugfixes mbt verwerken van cookie gegevens
ToDo:
-DHTML scrollbar functionaliteit uitbreiden
edit:
nog een bugje gevonden, versie opgehoogd naar 2.57b...
nog een bugje gevonden, versie opgehoogd naar 2.57b...
[edit2]
nieuwe forumdefinitie-file online gezet vanwege nieuw forum (DOC); kunnen jullie mooi de forum-update uittesten
[/edit2]
Intentionally left blank
Foutje in versie 2.57b?
Als ik (load)tracker.html start, zie ik alleen maar een knipperende cursor, verder gebeurt er niets.
Als ik op pauzeren klik en daarna op hervatten, dan worden pas topics geladen.
Zodra ik "Opvolg topics activeren" uitvinkin de prefs, dan verschijnen de topics wel direct met het starten van de tracker.
Deze fout heb ik alleen met Mozilla, met IE werkt het prima.(win98se)
Als ik (load)tracker.html start, zie ik alleen maar een knipperende cursor, verder gebeurt er niets.
Zodra ik "Opvolg topics activeren" uitvinkin de prefs, dan verschijnen de topics wel direct met het starten van de tracker.
Yep, inderdaad een bugjeOp maandag 24 juni 2002 16:05 schreef Bountyhunter het volgende:
Foutje in versie 2.57b?
Zit trouwens niet in de EN versie. Om de bug te verhelpen moet in de functie init() in tracker.html dit:
code:
1
2
| // Disable the clipboard checking for Mozilla if (!document.execCommand) WatchClipboard = 0; |
vervangen worden door:
code:
1
2
| // Disable the clipboard checking for Mozilla if (!document.execCommand) prefs['WatchClipboard'][0] = 0; |
Ik zal het in de nieuwe versie (eta vanavond nog) meteen rechtzetten...
Intentionally left blank
en hoe update ik forum definities?
//edit
doh , ik dacht net een nieuwe te downloaden maar het is 2.47
//edit
Het knopje rechtsboven in het forumwindootje indrukkenOp maandag 24 juni 2002 17:32 schreef Karp het volgende:
en hoe update ik forum definities?
//edit
//edit
vanaf versie 2.50 idd
Intentionally left blank
* Sassie is hem net aan het uitproberen 
Mooi prog werkje hoor!
Ik gebruik zelf ook HoTTopic, om topics te blijven volgen, maar dit is ook erg handig.
Je eigen automatisch geupdate active topics lijst, alleen wel van een beperkte lengte.
Mooi prog werkje hoor!
Ik gebruik zelf ook HoTTopic, om topics te blijven volgen, maar dit is ook erg handig.
Je eigen automatisch geupdate active topics lijst, alleen wel van een beperkte lengte.
Versie 2.58 alweer, op naar de 2.6! 
Changelog:
-bugfix NL versie voor Mozilla
-scrollbarcode aangepast: -nu ook scrollen door te klikken in de scrollbar zelf. Page-up en Page-down en de pijltjestoetsen werken ook en IE6 heeft mousewheel support!
-nieuwste forumdefinitie file bijgevoegd
-nog wat compatibility fixes voor Mozilla (margins, paddings etc.)
-FOK! Tracker op zelfde niveau gebracht (versie 1.05)
Mozilla 1.1a werkt best lekker met de DHTML scrollbars, maar heeft hier en daar wat nukken, daar valt echter in mijn ogen prima mee te leven, en de DHTML scrollbars zijn imho toch een stuk mooier dan die standaard dingen.
ToDo:
-Checken op plug-in support voor geluid, anders geluid standaard disablen.
-DHTML scrollbars als objecten definieren zodat meerdere scrollbars in 1 pagina ook mogelijk is (hoewel nu nog niet ter zake doende voor de Tracker)
-Extra optie in het context-menu: extra info (topic-starter, tijd begin topic, laatste replier etcetera).
oh ja, URL's:
GoT Tracker Engels
GoT Tracker Nederlands
FOK! Tracker Engels
FOK! Tracker Nederlands
Changelog:
-bugfix NL versie voor Mozilla
-scrollbarcode aangepast: -nu ook scrollen door te klikken in de scrollbar zelf. Page-up en Page-down en de pijltjestoetsen werken ook en IE6 heeft mousewheel support!
-nieuwste forumdefinitie file bijgevoegd
-nog wat compatibility fixes voor Mozilla (margins, paddings etc.)
-FOK! Tracker op zelfde niveau gebracht (versie 1.05)
Mozilla 1.1a werkt best lekker met de DHTML scrollbars, maar heeft hier en daar wat nukken, daar valt echter in mijn ogen prima mee te leven, en de DHTML scrollbars zijn imho toch een stuk mooier dan die standaard dingen.
ToDo:
-Checken op plug-in support voor geluid, anders geluid standaard disablen.
-DHTML scrollbars als objecten definieren zodat meerdere scrollbars in 1 pagina ook mogelijk is (hoewel nu nog niet ter zake doende voor de Tracker)
-Extra optie in het context-menu: extra info (topic-starter, tijd begin topic, laatste replier etcetera).
oh ja, URL's:
GoT Tracker Engels
GoT Tracker Nederlands
FOK! Tracker Engels
FOK! Tracker Nederlands
Intentionally left blank
Net weer de nieuwste versie gehaald.
Als ik op een topic klik dan komen er twee windows, één met het topic, en een met "javascript://" en verder helemaal leeg.
Ik heb dit tot nu toe alleen op m'n werk met v2.58(NL) op IE(win98se)
Thuis draai ik Moz. dus kweet niet of het daar ook bij is.
Als ik op een topic klik dan komen er twee windows, één met het topic, en een met "javascript://" en verder helemaal leeg.
Hou jij toevallig ook altijd de shift-toets ingedrukt bij het klikken op een link?Op dinsdag 25 juni 2002 09:23 schreef Bountyhunter het volgende:
Net weer de nieuwste versie gehaald.
Intentionally left blank
NopeOp dinsdag 25 juni 2002 09:52 schreef crisp het volgende:
Hou jij toevallig ook altijd de shift-toets ingedrukt bij het klikken op een link?
Vreemd, dat is namelijk de enige manier waarop ik dit effect krijg; op de een of andere manier denkt IE dat hij elke link in een nieuw venster moet openen.Op dinsdag 25 juni 2002 09:58 schreef Bountyhunter het volgende:
[..]
Nope
Draai je de tracker stand-alone, of in een AD?
Heb je het ook met de 'Toepassen' link in bijvoorbeeld het forum-scherm?
Je bent trouwens niet de 1e die dit meld (wel de 2e), dus ik ben er mee bezig...
Intentionally left blank
Damn! ik ging voor #1Op dinsdag 25 juni 2002 10:07 schreef crisp het volgende:
Je bent trouwens niet de 1e die dit meld (wel de 2e), dus ik ben er mee bezig...
Yep, dat helptJe kan proberen de volgende code onder de <meta> tags in tracker.html te zetten:
code:
1 <base target="_self">
Helpt dat?
Mooi, dan bouw ik dat er in de volgende versie overal inOp dinsdag 25 juni 2002 10:35 schreef Bountyhunter het volgende:
[..]
Damn! ik ging voor #1
[..]
Yep, dat helpt
Intentionally left blank
Ja en nee, met wat simpele ingrepen is mijn tracker wel compatible, alleen de XML is niet valide waardoor ik parse-errors krijg. Zie ook dit topic.Op dinsdag 25 juni 2002 19:26 schreef Fantomas het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe huiskamer?
Kun je die al tracken?
Ik mis nu wel mijn HK topics
Daarnaast kan de tracker maar 1 forum tegelijkertijd bedienen, dus zou je 2 trackers moeten draaien...
Intentionally left blank
Nou ja, dan wachten we wel gewoon tot het hele forum is omgezet.Op woensdag 26 juni 2002 00:49 schreef crisp het volgende:
[..]
Ja en nee, met wat simpele ingrepen is mijn tracker wel compatible, alleen de XML is niet valide waardoor ik parse-errors krijg. Zie ook dit topic.
Daarnaast kan de tracker maar 1 forum tegelijkertijd bedienen, dus zou je 2 trackers moeten draaien...
Het was ook maar een vraagje tussendoor.
Dat was natuurlijk het eerste wat ik getest hadOp woensdag 26 juni 2002 01:00 schreef Fantomas het volgende:
[..]
Nou ja, dan wachten we wel gewoon tot het hele forum is omgezet.
Het was ook maar een vraagje tussendoor.
In feite is een andere forum-definitie file genoeg
Intentionally left blank
2.59 
Changelog:
-Pageup/Pagedown wordt beter afgehandeld in de scrollbar code
-Meer contextmenu opties + dynamisch gemaakt
-Fix voor het openen van een extra leeg window bij sommigen
-FOK! Tracker geupgrade naar 1.06
GoT Tracker Engels
GoT Tracker Nederlands
FOK! Tracker Engels
FOK! Tracker Nederlands
Changelog:
-Pageup/Pagedown wordt beter afgehandeld in de scrollbar code
-Meer contextmenu opties + dynamisch gemaakt
-Fix voor het openen van een extra leeg window bij sommigen
-FOK! Tracker geupgrade naar 1.06
GoT Tracker Engels
GoT Tracker Nederlands
FOK! Tracker Engels
FOK! Tracker Nederlands
Intentionally left blank
he weer een nieuwe, werkt goed hier
Met een kleine ingreep is de GoT Tracker nu om te bouwen tot Huischkamer Tracker 
Hoe?
1) Als je de (laatste versie van de) GoT Tracker nog niet hebt, download 'm dan hier:
versie 2.59 Engels
versie 2.59 Nederlands
2) unzip de Tracker naar een nieuwe map. Had je de Tracker al, dan kan je ook een kopietje van de bestaande Tracker map maken.
3) Download het forum-definitie bestand voor de Huischkamer, en overschrijf hiermee het originele forums.js bestand.
4) Dubbelklik op loadtracker.html
5) Enjoy!
Hoe?
1) Als je de (laatste versie van de) GoT Tracker nog niet hebt, download 'm dan hier:
versie 2.59 Engels
versie 2.59 Nederlands
2) unzip de Tracker naar een nieuwe map. Had je de Tracker al, dan kan je ook een kopietje van de bestaande Tracker map maken.
3) Download het forum-definitie bestand voor de Huischkamer, en overschrijf hiermee het originele forums.js bestand.
4) Dubbelklik op loadtracker.html
5) Enjoy!
Intentionally left blank