Toon posts:

Lan 2 Lan internet (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarom een slotje???????? ( [topic=516948/1/25] ) Sorry hoor maar volgens mij lezen jullie niet wat ik schrijf. In de FAQ wordt omschreven hoe ik internet over een gewoon netwerk kan delen. Daar kom ik nog wel uit. Maar het probleem is dat ik een "brug" moet creeeren tussen twee verschillende LAN's. Dus simpelweg connection Sharing aanzetten gaat niet.... Kan immers niet een LAn connection sharren... Ik heb dus 2 pcs, waarvan er 1, 2 netwerkkaarten heeft. 1 netwerkkaart naar een "groot" Lan (ip 192.168.1.64 en gateway 192.168.1.250) waar ik verder weinig van weet. De andere netwerkkaart heb ik erin gestoken, die kaart heeft van mij het ip 192.168.0.1 gekregen. Het is de bedoeling dat deze kaart gaat communiceren met de tweede pc, daar heb ik ook een netwerkkaart ingestoken en die heb ik het ip 192.168.0.2 gegeven. Alle netwerkkaarten zitten in subnet 255.255.255.0. OP GEEN ENKELE PC ZIT DUS EEN DAIL UP OF VPN DIE IK ZOU KUNNEN DELEN!!!

de beide pcs kunnen elkaar zien, pingen en bestanden delen maar hoe, hoe, hoe creeer ik de "brug" tussen deze twee LAN's??

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Je hebt nog niet gezegd wat voor os ja draait !

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:09
Windows XP kan zover ik weet gewoon ICS op 2 nics doen hoor.

(fulgore, dat zegt ie in zn vorige topic)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op vrijdag 07 juni 2002 17:41 schreef fulgore het volgende:
Je hebt nog niet gezegd wat voor os ja draait !
Daar hebben ze het toch echt over XP :?

• fulgore

fulgore

goud

Op vrijdag 07 juni 2002 17:41 schreef zmn het volgende:

[..]

Daar hebben ze het toch echt over XP :?
eheheheh, heb niet in het vorige draadje gekeken B-)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
een gateway / router installeren:
-winoute
-wingate
etc

(of onder linux iptables / ipchains)

En dit is dus wel gewoon internet delen.

if broken it is, fix it you should

• Jamaicaman
  • Niet online
je kunt toch bridging inschakelen bij xp?
of was dat nou alleen voor dailups?

• fulgore

fulgore

goud

Op vrijdag 07 juni 2002 17:45 schreef jamaicaman het volgende:
je kunt toch bridging inschakelen bij xp?
of was dat nou alleen voor dailups?
Precies, properties netwerkkaart. bridging aanzetten. Simpel.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Je kan volgens mij bridging gebruiken in XP, en anders kan het met Winroute.

• Jamaicaman
  • Niet online
zeg ik >:)

Verwijderd

Topicstarter
nog nooit van gehoord maar goed, ik ga ff op onderzoek uit....

edit:

Bridging kan ik op die kaartjes niet vinden. Hoe zou dit moeten werken en waar kan ik deze instellingen veranderen??
En waar kan ik de mogelijkheid vinden om een NIC te sharen? Nog nooit gezien, in geen enkele windowsversie

• Jamaicaman
  • Niet online
ga naar netwerkinstellingen, klik dan 1 van de netwerkkaarten aan met je rechtermuisknop en selecteer bridging , als het er niet staat dan weet ik het ook niet , btw gebruik je wel winxp prof?

• fulgore

fulgore

goud

Op vrijdag 07 juni 2002 17:51 schreef Mauritz het volgende:
nog nooit van gehoord maar goed, ik ga ff op onderzoek uit....

edit:

Bridging kan ik op die kaartjes niet vinden. Hoe zou dit moeten werken en waar kan ik deze instellingen veranderen??
En waar kan ik de mogelijkheid vinden om een NIC te sharen? Nog nooit gezien, in geen enkele windowsversie
Om the sharen klik je met je rechtermuisknop op een netwerkkaart en kiest voor properties / sharing

Verwijderd

Topicstarter
whow, jezus, dat ik dat niet eerder gezien heb. Bridging heb ik gevonden. Sharing niet!!

• yogy
Op vrijdag 07 juni 2002 18:56 schreef Mauritz het volgende:
whow, jezus, dat ik dat niet eerder gezien heb. Bridging heb ik gevonden. Sharing niet!!
Bedoel je dat je sharing niet kan vinden of dat het niet werkt?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan sharing niet vinden. Als ik op een van de NIC's met rechts knik kan ik ze niet sharen en ook in de probs staat niets over sharing. Maar volgens mij kan ik, wanneer ik die twee nics bridge kan ik volgens mij die gateway van het grote LAN opgeven als internetgateway en zou het moeten werken... tenminste dat denk ik....

of zit ik er naast?

Verwijderd

niks geen sharing nodig, gewoon route-tabel aanpassen en tada klaar.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je doet exact hetzelfde instellen regelen als een netwerk met een server.
zoals keurig inde FAQ staat. Je hebt een server met een router naar internet toe. Hoe die gateway van je server werkt maakt helemaal niks uit. Sorry maar dit is echt een standaard netwerk deel verhaal

Je zet op die server wingate ofzo (weet ik hoe die progs hetze zie de FAQ) geeft aan dat je internet wil delen enzo en dit gaat gewoon in keer werken. Heb je de FAQ gelezen. Vergeet ook al die onzin over bridgen enzo

Verwijderd

Topicstarter
De grap is dat ik geen routersoftware wil gebruiken. Ik instaleer alles op een pc waar ik geen onderhoud aan pleeg. Hoe minder software nodig hoe beter!! Dus ik wil het zeker wel via bridging hebben en zonder routingsoftware.

Over de FAQ, ik heb daar echt niets gelezen over bridging.. maar goed, ik zal wel hebben zitten slapen dan!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je zal toch echt routing moeten inschakelen op je gateway machine of windows dit standaadr in zich heeft weet ik niet

• yogy
Ik snap je echt niet hoor, je wilt dit en dat. Maar geen extra software draaien. }:O
Je bent echt zo'n type dat alleen maar onzinnige vragen stelt en nooit eens antwoord geeft op de problemen van een mede GoT'er!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En toch zul je moeten routeren tussen die 2 NIC's.
Er is v/d week ook nog een topic geweest over 2 NIC's aan elkaar koppelen met routing.

Een beetje OS ondersteund dit gewoon.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Deze dus: [topic=518565]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.