Nog meer
=> ding heeft een response time van 20 microseconde ! Ghosting?! Huh wat is dat 
Verzendkosten zijn 18 euro
Heeft er iemand zin een inkoopactie te starten oid?
Verzendkosten zijn 18 euro
Verwijderd
Wil je 'm nu nog steeds aansturen met je LPT ?Op vrijdag 07 juni 2002 11:35 schreef Zotty het volgende:
Nog meer=> ding heeft een response time van 20 microseconde ! Ghosting?! Huh wat is dat
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Response time van het daadwerkelijke display staat los van de interface met de buitenwereldOp vrijdag 07 juni 2002 12:00 schreef Dr.DNA het volgende:
Wil je 'm nu nog steeds aansturen met je LPT ?
afijn... dat wordt weer picjes proggen... Moet toch eens een cursusje ofzo volgen...
Verwijderd
Als het alleen voor de 1e paar devers zodat we wat software rond kunnen krijgen, wil ik het best doen (normaal gesproken doe ik het alleen voor creepy en mij zelf) maar 'n grootschalige inkoop actie zie ik niet zo zitten nog.Verzendkosten zijn 18 euro [frown.gif] Heeft er iemand zin een inkoopactie te starten oid?
Jaaahaaa.. maar wat heb je er aan als je er maar een scherm refresh per uur kan doen...Op vrijdag 07 juni 2002 12:06 schreef Zotty het volgende:
[..]
Response time van het daadwerkelijke display staat los van de interface met de buitenwereld
tja je kan dr alles op laten zien wat je wiltOp vrijdag 07 juni 2002 12:39 schreef brouwerpower het volgende:
best stoer! is weer iets anders.
Je kan misschien laten zien hoe hard je fans draaien of zo
Verwijderd
Nu we toch bezig zijn, laten we het dan ook ff hebben over de refreshrateOp vrijdag 07 juni 2002 12:09 schreef Dr.DNA het volgende:
Jaaahaaa.. maar wat heb je er aan als je er maar een scherm refresh per uur kan doen...
maareh.. die xtra clk signalen zouden met wat logica gemaakt kunnen worden. Als je altijd hele schermen stuurt weet je na hoeveel clk pulsen er een frame puls moet komen... En dan maar hopen dat je de sync niet kwijtraakt.
Nah.. dan toch maar picje
Dat bedoel ik... iemand die een "pic for dummys" handleiding heeft ?Op vrijdag 07 juni 2002 13:03 schreef Zotty het volgende:
[..]
Leuke uitdaging
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
hehe... deze zijn ook geen 256*128 hoorOp vrijdag 07 juni 2002 13:26 schreef kazz1980 het volgende:
zien dr vet uit!
maar wat kosten ze??
ja he vindt ik nou ookOp vrijdag 07 juni 2002 13:18 schreef kweenie het volgende:
Stoer man, zo'n display
een tft voorin heb ik al gehad is wel leuk maar gaat ook vervelenOp vrijdag 07 juni 2002 17:58 schreef krekrrr het volgende:
ja, die dingen zijn stoer! kun je die makkelijk aansturen?
trouwens, een TFT voorin is nog net ietsje beter, vind ik!
moet je even op de links kijken he staat het byOp zaterdag 08 juni 2002 00:33 schreef Fuzzems het volgende:
misschien een domme vraag, maar wat zijn de afmetingen van zo'n schermpje in centiemeters?
nopeOp maandag 10 juni 2002 19:42 schreef Bramseltje het volgende:
Is er verder al wat nieuws? Over een mogelijke inkoopactie, ondersteuning door software, andere alternatieve winkels ofzo?
Volgens mij is dit topic nl een beetje doodachtig...
Dus proggies zoals smartie enzo[b]Op maandag 10 juni 2002 22:02 schreef laserguy
je kan de standaard software gebruiken voor de text displays deze zijn compatible met de hd44780
One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope
One for the mony, one for the pope, it's the ****** return of the great white dope
Verwijderd
Op vrijdag 07 juni 2002 11:07 schreef djspot het volgende:
check this ook
http://www.universaldisplay.com/video/2002foled257.wmv
Proud member of Tacopsclan [CLS]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Verwijderd
Die moet je natuurlijk wel zelf maken heOp dinsdag 11 juni 2002 12:14 schreef Creepy het volgende:
Stille hint De grafische displays (dus ook die in dat filmpje staat!!!) hebben geen HD44780 interface en zullen dus niet in Smartie werken...
Op dinsdag 11 juni 2002 18:24 schreef Zotty het volgende:
[..]
Die moet je natuurlijk wel zelf maken he
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd

omg geil !Verwijderd schreef op 07 juni 2002 @ 11:07:
check this ook
[url="http://www.universaldisplay.com/video/2002foled257.wmv"]http://www.universaldisplay.com/video/2002foled257.wmv[/url]
Verwijderd
Idd ontzettend
Verwijderd
Komt er aan!Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:17:
Hey Yarvieh, stuur je adres nou eens! Of wil je hem niet meer![]()
Woei...Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:17:
OMFG, deze technologie is echtHeb vandaag ff lopen spelen met de 2x16 module, en ik kan maar tot 1 conclusie komen..... zodra versies groter dan 240x128 hiervan uitkomen, flikker ik al m'n LCD's uit het raam
Dit is d8 ik wel weer een primeur op GoT
[afbeelding]
Btw, onderhandeling zijn al aan de gang over een 128x64 module met T6963C
edit:
Verwijderd
http://www.lc-design.de :*DSine schreef op 25 september 2002 @ 23:26:
[...]Woei... waar heb je die vandaan dan ?
HD44780 = HD44780 dus als dat ding zo'n controller heeft dan werkt het gewoon met Smartie etc.w00Dy schreef op 26 september 2002 @ 14:03:
Zotty is dat een OLED met een HD44780 controller ? Of een grafische ?
Die character OLED kan je dus net hetzelfde aansturen zoals de rest van die HD44780 controllers ?
Dus... inkoopactie ?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Verwijderd
Betekend dit dat we er niks aan hebben.Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 14:53:
*kuch*diegrafishehebbengeencontroller*kuch*
Verwijderd
Verwijderd
met een hamer past alles
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Hey kan id dat oledje van je overkopen?????Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 21:17:
OMFG, deze technologie is echtHeb vandaag ff lopen spelen met de 2x16 module, en ik kan maar tot 1 conclusie komen..... zodra versies groter dan 240x128 hiervan uitkomen, flikker ik al m'n LCD's uit het raam
Dit is d8 ik wel weer een primeur op GoT
[afbeelding]
Btw, onderhandeling zijn al aan de gang over een 128x64 module met T6963C
edit:
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Verwijderd
Verwijderd
Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.
Verwijderd
Denk het niet.. helaas. Het is voornamelijk een kwestie van contacten en als developer bezig zijn. En de module die ik nu krijg, is nog niet in de handel leverbaar en de specs e.d. zijn nog confidential. Ik mag er dus ook geen details over vrijgeven zonder toestemming. Al met al is de kans dat je er aan kunt komen eigenlijk 0 op het moment.w00Dy schreef op 28 september 2002 @ 15:47:
mmm, als wij dat vragen ligt er dan ook eentje voor ons klaar ?
Een fototje in een pdf file. Ziet er leuk uitVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:30:
Heeft iemand al eens een kleuren-OLED gezien?
Schijnt héél mooi te zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
IddVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 20:44:
dus over 5 jaar hebben we allemaal een oled op de muur
gewoon méé behangen zullen we maar zeggen
zou wel ideaal zijn zeg
Ik heb ook zo mijn manierenVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 18:12:
[...]
Denk het niet.. helaas. Het is voornamelijk een kwestie van contacten en als developer bezig zijn. En de module die ik nu krijg, is nog niet in de handel leverbaar en de specs e.d. zijn nog confidential. Ik mag er dus ook geen details over vrijgeven zonder toestemming. Al met al is de kans dat je er aan kunt komen eigenlijk 0 op het moment.
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Moet het wel wasmiddel bestendig zijn. Anders stop je je trui/blouse/whatever in de was en weg is je beeldVerwijderd schreef op 28 september 2002 @ 20:46:
Ook dat je tv kijkt op je mouw waar een stukje boled zit
Verwijderd

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Maar wat zit er dan op? Alleen draadjes? Misschien is met een AVR wel wat te bereiken ofzo... Is er een datasheet van die grafische dingen?!?Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 14:53:
*kuch*diegrafishehebbengeencontroller*kuch*
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd

Hmm, volgens mij lukt dat niet helemaal, ze stralen namelijk zelf licht uit, dus het is niet dat het een kleur filtert ofzo...Looki schreef op 29 september 2002 @ 21:51:
als je het goed doet kan je nu ook een LCD projector maken... voor heel goedkoop..je pakt een Scanner (zo'n een voor licht shows..) en je gaat daar voor de lens (of in een van de gobo's een TOLED maken.. heb je dus een projector voor zo'n €600
* Punksmurf had de display van een laptop gemold (lees: de backlight er bewust afgemold)....
met een hamer past alles
Verwijderd
Die streepjes zijn de 2 MSB van een byte. Het display staat vast op 8x8 ipv 6x8, en m'n plugin is zo netjes om maar 6 bits te sturen en de 2 betreffende 2 bits 'uit' te zetten. Hiervoor moet ik dus nog ff m'n soldeerbout gaan pakken om hem op 6x8 te krijgenBenadski schreef op 01 oktober 2002 @ 20:51:
Wel vet dat die 128*64 werkt, maar wat doen die zwarte balken ertussen dan? En die streepjes in de bovenkant?
Zit er nou geheugen in de display (als je de kabel lostrekt van je PC, blijft de data dan staan)? Dan is het ook leuk icm. een AVR of PIC controller
Verwijderd

Verwijderd
Heel er cool!Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 20:21:
De 8x8 naar 6x8 operatie is voltooid, dus tijd voor wat foto's![]()
(De server is wat brak op het moment, dus als het het niet doet, probeer het straks nog eens...)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook een filmpje gemaakt, maar daarvoor moet ik eerst de driver van de camera vinden...
Verwijderd
damn, dat is echt geil, zijn die dingen al in nederland te krijgen? dan kan ik em in mijn versterker (die ik nu aant bouwen ben) zetten!Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 21:48:
filmpje
Geen DiVX oid, gewoon mpg, dus een beetje lomp groot (5,5 MB), maar het werkt
Quanta costa? Senior niet wetenDingetje is officieel nog niet te krijgen, dus ik weet ook geen prijs. Zodra daar meer over bekend is, geef ik wel ff een seintje. Meer kan ik op het moment niet doen.
Er is op zich niks bijzonders mee gedaan, behalve de 8x8 naar 6x8 conversie. Er zit een standaard T6963C controller op, dus aansluiten volgens de gangbare schema's. Voor het 6x8 font heb ik FS1 losgehaald en aan 5V gehangen. De rest van de controller instellingen werkten standaard al voor 6x8, dus dat was mooi handig
You are free to do as we tell you to
Helaas zijn je pics en je filmpje niet meer on-line.Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 11:05:
[...]
Maar ik denk niet dat het in zo'n vaart zal lopen. Kijk maar eens naar plasma tv, dat is al jaren bezig met oprukken, maar het schiet niet echt op. Nou is dat op zich niet met OLED te vergelijken, maar de gedachte is duidelijk. Er zijn hooguit een paar labs ter wereld welke op dit moment met full color OLED bezig zijn. Van lab tot consument duurt echt wel langer als de 5 jaar die hierboven als voorbeeld genoemd werd. Maar dat maakt het des te interresanter, want als het eenmaal 'klaar' is, is er niks meer aan
edit:
Aan het eind van het jaar zullen al wel de eerste handhelds of telefoons met OLED komen (voor de consument, want in het bedrijfsleven is het al leverbaar). Kleinere formaten zijn namelijk al wel goed te maken, maar dat wisten jullie al.
edit2:
Aan de andere kant kan het natuurlijk ook veel sneller gaan. Het dwaalde nog wat rond in m'n hoofd en OLED gaat een hele grote rol spelen geven imho. Kijk maar eens waar je allemaal wel geen LCD in vind. Van horloge en AB tot de laatste TFT schermen. En OLED kan, en zal, dat allemaal gaan vervangen omdat het gewoon een aantal sterke verbeteringen heeft vergeleken met LCD. Iets wat zover doorgedrongen is in allerlij apparaten vervangen, daar zit een huge markt achter, en dus zal er ongetwijfeld een heleboel geld in OLED research gestoken zijn/worden. En dan gaat het hard! Laten we zeggen 2004 dat we OLED dagelijks gaan tegekomen.
Waarzo precies? En in welke kleuren zijn ze er? Zijn namelijk errugVerwijderd schreef op 07 June 2002 @ 10:33:
ok de prijzen dan
graphic oled display 64x16 29 euro
graphic oled display 64x64 40 euro
oled text display 2x16 28 euro
hoe het met de controller zit en zo ben ik al voor aan het kijken dus volg deze thread ff dan post ik het vanzelf
ik kan ze gewoon bestellen in nederland
Verwijderd
Ze staan nog wel online, alleen na een server verhuizing kloppen de links niet meer. Ze zijn te vinden op http://liquid-mp3.schijf.orgThermo man schreef op 02 November 2002 @ 15:31:
Helaas zijn je pics en je filmpje niet meer on-line.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq