ipautofw

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 18:16
Aangezien niemand reageerde op mijn vorige post, heb ik maar besloten om me toch te gaan verdiepen in het immense port-mapping verhaal..... Alleen stuitte ik op het volgende...

Als ik dit invul bij de starting scrip van mijn linux router/gateway:

ipautofw -A -r tcp 4661 4661 -c tcp 4661

Dat mapt ie poort 4661... maar waar naar toe? Ofterwijl, wat doet -c tcp 4661? Normaal staat daar het ip adres van de doel-client...

(Heb deze ipautofw zin gevonden in de faq op www.sharethenet.com)

• Colina
Hmmm... Linux kenners al naar bed?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Op vrijdag 07 juni 2002 00:10 schreef RealJoey het volgende:
Hmmm... Linux kenners al naar bed?
Nee, alleen ken ik het commando ipautofw niet :{
Mijn forwarding doe ik altijd met iptables:
code:
1
/usr/local/sbin/iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -i ppp0 --dport 5517 -j DNAT --to 192.168.1.102:5517

In dit geval wordt een port voor de SETI proxy (5517) naar de bak Pluto geforward.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Colina
Het zit zo, dat ik me nog steeds afvraag waarom hardware poorten wel open kunnen staan voor alle clients en virtuele poorten (zoals die van Edonkey) niet...

Nu zie ik dat met de ipautofw commando regel die hierboven staat, niet naar een ipadres verwezen wordt, maar naar een poort. En dat verbaast me.....

PS. Mooie tijd om wakker te zijn trouwens :+

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat er niemand meer reageerde op je oude topic is omdat je topic door koffie op slot is gezet, net als ik met dit topic ga doen.

De vraag die je stelt is letterlijk terug te vinden in de diverse FAQ's. Hoe je onder linux moet poortmappen (dat verschilt per kernel versie!) is terug te vinden in de FAQ Non-Windows Operating Systems.

Verder schop je je topic binnen no time omhoog, en dat is not done. Als je met een probleem zit wil je natuurlijk gelijk antwoord, maar dat wil iedereen hier. Als er iemand is die het antwoord weet reageert die vanzelf, en in de tussentijd wacht je gewoon geduldig. Je topic omhoogschoppen doe je niet.

Tipje: voor je nu wéér een nieuw topic opent, gebruik de zoekfunctie eens.

Dit topic is gesloten.