Internet Delen :-] (alleen dan anders)

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 18:16
Nee, gooi het slot er aub niet meteen op, maar hoor me eerst even aan.....

Sinds jaar en dag, nee eerder gewoon 1 jaar, deel ik internet via ShareTheNet (linux routertje). Nu werkt dit prima en lekker snel, alleen kan ik het leeuwendeel van de poorten niet bereiken (alleen 21, 110, 25, 80, etc.). Port mapping heb ik geprobeerd, alleen bij STN werkt dit niet zo soepel.

Ik zit bij DFF en daarop worden nogal eens pubs gepost met een afwijkend poortadres (bijv. 6543). Daar kan ik met STN dus niet bij. Ook EDonkey werkt niet aangezien hij 2 TCP poorten en 1 UDP poort gebruikt, die niet goed gedeeld worden door STN. Ik heb maar 2 computers aan de router vast zitten (pentium-100) en een 16 poorts hub 10/100, Chello kabelverbinding.

Mijn vraag; welk programma moet ik op de router-pc zetten, zodat mijn huisgenoot met z'n pc gewoon kan mailen en internetten en ik de rest van de poorten toe kan eigenen? (Het liefst een programma waarin dat ook nog eens makkelijk gaat)

Heren (en eventueel aanwezige dames), alvast bedankt!

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Met Freesco moet dat toch wel makkelijk kunnen lijkt me, portforwarding is vrij makkelijk in een overzichtelijk menu'tje te doen.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 18:16
Bedankt, zal het eens gaan proberen!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Goh .. hier staat de search toch echt bol van hoor :?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309398#linux

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.