Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GBA] Afterburner MOD

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:04
GBA = GameBoy Advance
Afterburner = interne verlichting :)

De GBA is geweldig maar je ziet geen hol zonder een sterke lamp. Buiten zie je wel genoeg maar met het weer in NL zit je dat ook niet het hele jaar. Oplossing? Een extern lampje meezeulen die je kwijt raakt, die afbreekt of die stuk gaat of je neemt een Afterburner. Dit is een soort scherm die ligt uitstraald aan de onderkant en zo je scherm verlicht van bovenaf. Dit scherm komt over je LCD heen en past binnen de behuizing van je GBA :)

Gisteren ontvangen en ingebouwd. Werkt perfect alleen ligt het verlichtings schermpje er niet helemaal lekker in. Je ziet er niks van (dat hij verkeerd ligt dan :) want het is perfect egaal verlicht. Kortom, kopen dat ding!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
pics?

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:00

Vuvuzela

My spire is forming

Waar ?
Hoe duur ?
Hoe lang kan je nu met je batterijen doen ??

Pics ?? >:)

I served in a company of heroes.

• Tadango
Ik heb geen idee hoelang hij er normaal mee doet maar met verlichting nu al een paar uur :) Pic's komen binnenkort, ik zit nu op mijn werk.

Beeldkwaliteit is te vergelijken met een moderne PDA zoals de Casio E-200.

In het donker zijn de kleuren er wat minder uit maar dat doet mijn PDA ook :( ach ja, het is tenminste wel perfect beeld nu :)

66,50 euro bij www.PSXshop.nl

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hoe bouw je hem in ? Moet je je Hele Gba uitmekaar halen ?

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
66 euro voor wat licht :?

• Tadango
GBA moet helemaal uitelkaar, je moet wat draadjes solderen (2 maar hoor :)) en je moet een stukje plastic wegsnijden omdat meneer Nintendo er geen rekening mee heeft gehouden :P

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

zou je niet gewoon paar Super felle witte Leds kunnen gebruiken ? wel moeilijker om het in te bouwen maar wel goedkoper

• Tadango
Nee dat werkt niet. Waarom niet? Omdat het licht perfect van boven moet komen en je met led's ook maar een klein gedeelt verlicht en ook nooit egaal. Led's zijn ook veel te groot aangezien je maar 1,5 mm ruimte hebt. Dit is echt de enigste oplossing.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik heb 'm een maand geleden besteld en gisteren ontvangen :9

Zeer goed spul!!!!!! *D

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Kun je beschrijven watvoor verlichting het is ? Misschien is dit ook zelf te maken

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 22:56

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Waar gaat het eigenlijk over? :?

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Verwijderd

die afterburner is zeker cool heb hiero wel een filmpje:

www.sirchay.ath.cx/afterburner.asf

is alleen klote dat je alerlij gaten in de case van je gba moet slijpen :( en je je garantie kwijt bent

[edit]
het is gewoon en backlite netzoals in een laptop

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Heb ik geen probleem mee, dit is echt kickass! *D

Je moet het zelf zien! ;)

Verwijderd

ziet er nice uit

• Tadango
Het is dus GEEN Backlicht als in een laptop. als je licht achter je GBA LCD houd zie je niks meer. Je kan dit zelf NIET maken, je moet een soort prisma slijpen die licht breekt in kleine stapjes terwijl de plaat nog perfect helder blijft :) Suc6. Dit scherm heeft dat dus en is echt een prachtig stukje werk.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Kan je het niet ergens in laten bouwen? ben bang dat ik 'm sloop.. :D

Maar wil het wel graag...

• Tadango
Ik wil hem wel inbouwen :) Geen probleem, is zo gedaan. Bij www.psxshop.nl bouwen ze hem ook gewoon in. Je kan je GBA opsturen of je kan langskomen. Deze mensen bouwen echt alles om.

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
Hoe heb je je GBA open gekregen? Krijg je die speciale schroeven draaier ook bij die ombouwkit?

Verwijderd

ow sorry
d8t dat het gewoon zo'n ding was van een laptop....

<oftopic>
upc gaat hiero niet blij mee zijn (al die downloads)
</oftopic>

en die schroevendraaier zit er voor zover ik weet ook bij..
en op www.futuremax.nl verkopen ze hem ook...

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

laat die picz zien :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

weet iemand hoe ik screenshots kan maken in mediaplayer?
dan kan ik ff wat pics plaatsen

• .GoO
Op woensdag 05 juni 2002 17:01 schreef Tadango het volgende:
Ik wil hem wel inbouwen :) Geen probleem, is zo gedaan. Bij www.psxshop.nl bouwen ze hem ook gewoon in. Je kan je GBA opsturen of je kan langskomen. Deze mensen bouwen echt alles om.
Zal ze ff mailen.. Staan wel complete GBA's maar dat vind ik zonde..

• Tadango
Schroevendraaier zit er NIET bij. Je moet gewoon een kleine platte gebruiken. Ik had de GBA al eens los gehad en heb rechte gleufjes in de kopjes gezaagd. Nu gaan ze makkelijk los :)

Verwijderd

Kiek eens bij www.gamegizmo.com , Daar heb je plaatjes van gebruiksaanwijzing en wat schermschoten. Ze hebben er ook vele andere console "upgrades".

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

De kit is ook te koop bij http://www.lik-sang.com voor $35 (ongeveer e37,50) ex verzendkosten. (e6,50) Je krijgt er dan ook zo'n speciaal schroevendraaiertje bij.

De productpage met foto's
Officiele site van de MOD

Verwijderd

als ik t zo bekijk bestaat de hele kit uit het lampje en een potmetertje, iemand een id of je dat lampdingetje ergens goedkoop los zou kunnen kopen?

Kan iemand die t setje al heeft ff kijken of er een merk opstaat? Kunnen we misschien wel een inkoopactie houden :)

• Tarin
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Op donderdag 06 juni 2002 10:04 schreef Phrenetic het volgende:
De kit is ook te koop bij http://www.lik-sang.com voor $35 (ongeveer e37,50) ex verzendkosten. (e6,50) Je krijgt er dan ook zo'n speciaal schroevendraaiertje bij.

De productpage met foto's
Officiele site van de MOD
Kunnen we geen inkoopactie oid gaan beginnen voor deze dingetjes? Ik vind het wel een interessante optie (heb nu een wormlight, maar da's niet ideaal).

Als je ze nl. bij die tritonlabs bestelt krijg je er 10 voor $300, dat scheelt dan weer :).
(dan heb je er geen schroevendraaier bij, bij Lik-Sang wel, maar daar duurt het versturen vrij lang ('ships in 2-4 weeks')).

[edit]
meer info

Hij wordt alleen pas weer vanaf 15 juni geleverd.. Deze winkel (tritonlabs) zegt niets over levertijden/verzendkosten trouwens..

[edit2]
How much will the Afterburner kit cost? (Updated on March 14, 2002)

$35! Shipping will be $7 for UPS ground for the first kit and $1 for every kit after that. Any poor folks in Iowa will also have to pay sales tax on top of that. Yeah, we're talking to both of you!

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

Triton shipped helaas niet internationaal, daarvoor zijn we aangewezen op de internationale resellers (ik geloof dat er een minimum afname van 100 stuks was voor internationale (reseller) bestellingen). Ik denk trouwens dat Triton zelf ook backorders heeft, dat las ik tenminste in het forum daar.
Op het moment dat de bestelde goederen bij Lik-Sang binnen zijn worden ze wel meteen verstuurd, met de goedkoopste verzendoptie (global priority) duurt het gemiddeld 1,5 a 2 weken voor het door TPG post je pakketje door de brievenbus probeert de duwen.

Verwijderd

Ga je GBa totaal modden :P
painten, raampje dr in :7
paar mini fans erin >:)
(ik weet et, slaat nergens op maarja :D)

• .GoO
Die gasten van psxshop reageren niet eens op een email :(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Zit je ons helemaal lekker te maken met dat verhaal laat je geen pics zien! :(

The devil is in the details.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Dan zou het lik-sang worden..

Doen die aan kwantumbestellingen? (volgens mij wel, voor die n64aansluitplug(waarookps/ps2aankan) krijg je vanaf 10 stuks mooie korting, dus ze zullen het vast niet erg vinden :))

Verwijderd

Ik heb ook wel interesse in zo een inkoopactie, heb ook nog steeds geen mailtje van psxshop :(

• .GoO
Op vrijdag 07 juni 2002 10:33 schreef PaNeL het volgende:
Ik heb ook wel interesse in zo een inkoopactie, heb ook nog steeds geen mailtje van psxshop :(
Had er gisteren 1 terug.. Had ze wat vragen gesteld over dat ding en ze geven alleen de link naar het artikel :(

• Chiron
  • Laatst online: 30-11 08:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
bij lik sang duurt het nog wel ff voordat je die zooi binnen krijgt, ik had mijn Afterburner begin april besteld en nu nog niks binnen :(

Als je nu bestelt heb je het misschien over een maandje of anderhalf als het meezit

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• .GoO
Op vrijdag 07 juni 2002 11:47 schreef Ener-G het volgende:
bij lik sang duurt het nog wel ff voordat je die zooi binnen krijgt, ik had mijn Afterburner begin april besteld en nu nog niks binnen :(

Als je nu bestelt heb je het misschien over een maandje of anderhalf als het meezit
Uhm ik zou maar eens gaan mailen dan.. Ik had via cd64.com besteld en het was binnen een week in huis..

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Op vrijdag 07 juni 2002 11:47 schreef Ener-G het volgende:

Hm.. dat schiet ook niet echt op dan :/ VOoral als er veel tegelijk besteld moeten worden zou dat probs op kunnen leveren..

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Kheb de mijne ook eindelijk binnen.... en uiteraard gelijk ingebouwd. Het duurde me wel mooi 3 uur om dat ding in te bouwen (maarja, better safe that sour (of zoiets :P)). Kheb alleen 1 probleempje, er zit nog een lucht belletje onder die ik niet weg krijg, de anderen heb ik wel weg kunnen krijgen. Dus heb ik nu een klein wit vlekje als ik mijn licht aan zet. Maarja... boeie... maar een keer een nieuw AR filmpje kopen ;)

btw.... ik heb de mijne besteld via lik-sang.com via UPS priority. Ik weet het, het is duur maar ik wil het gewoon zo snel mogelijk hebben :P (heb hetzelfde gedaan met mun 256Mbit flash card)

Xbox360 gamerprofile

• Chiron

Chiron

yay!

vandaag afterburner kitje binnen gehad... ik post binnenkort wel pics van m'n inbouw actie

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

bij lik-sang was de prijs geloof ik 35,-
[edit]

wups, staat al boven zie ik

Verwijderd

een inkoop actie lijkt mij wel een zeer positief idee...

dan doe ik ook mee :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

PIX PIX PIX
1 week verder dude :)

• Blamm
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb ook wel interesse in zo'n kitje mocht iemand zich geroepen voelen dit te organiseren :P

Ik wil er alleen wel zo'n schroevendraaiertje bij want ik ga niet zitten kloten met de kans die schroefjes helemaal brak te draaien.

(GBA is niet eens van mij, maar ik vind dit wel kewl om te doen en ik ben mn broertje nog steeds een kado verschuldigd ;))

Verwijderd

worden de kleuren nou niet slechter overdag?

Verwijderd

Back-Licht ;) :D

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik ben van plan om samen met een kennis een bestelling bij lik-sang te plaatsen.
Maar we wachten nog met het bestellen van de hele lijst totdat de "protector cases" weer binnen zijn.

Het is ondertussen wel een lekker lijstje geworden:
- 2x afterburner
- 2x glacier afterburner case (dit is een nieuwe voorkant voor de gba waar je geen stuk meer uit hoeft te zagen, en de pot-meter zit al ingebouwd.)
- 2x gba protector case
- 1x gba tv-tuner >:)
- 1x rom-brander 64m
- 1x zw camera

Het vervelende is dat de verzend-kosten 40 euro zijn, en er komt ook nog eens 20% btw bij. :'(

You are free to do as we tell you to

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hey, is het een idee om dan met meer tweakers tegelijk te bestellen?
Ik wil op zich wel meeliften met jullie, als het mag, dan kunnen we mooi in die €40 verzendkosten delen, toch?

Ik zou eventueel wel interesse hebben in:
1*afterburner MOD
1*GBA Afterburner Case (Glacier/Milky Blue) (is dat exact de zelfde kleur?)
en als ik geld heb
1*tv-tuner

Ik begrijp dat je wel je raampje opnieuw op het afterburner caseje moet lijmen :?

[edit]
Owhja, denk ook aan invoerrechten, dat kan ook redelijk wat kosten!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
:O :O |:( :Z 8)7

GBA Backlight (Afterburner)

How-To: hoe bouw je je Afterburner in

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ehm.. en het nut van de smileys?

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
Tarin schreef op 11 september 2002 @ 13:49:
[...]

Ehm.. en het nut van de smileys?
iedereen loopt te schreeuwen om pix hier maar als je ff de search gebruikt dan kom je dit topic tegen en het meeste wat gevraagd wordt is hier al een keer behandeld.

[edit]
buitendat doet de topic starten alsof hij iets geweldigs heeft uitgevonden maar dit onderwerp is al meerdere keren op dit forum langsgekomen.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

heb je dat zelf er in gemod?? lijkt me cool om dan wat pics te zien :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

lol klopt. Trouwens ik heb me GBA bijna verneukt door deze AB. Gelukkig nog kunnen redden maar 1) me case is verrot! en 2) er zitten allemaal stofdelen tussen me scherm!

Er is wel een nieuw platinum case onderweg :9~

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Deacon schreef op 11 september 2002 @ 13:56:
[...]

iedereen loopt te schreeuwen om pix hier maar als je ff de search gebruikt dan kom je dit topic tegen en het meeste wat gevraagd wordt is hier al een keer behandeld.

[edit]
buitendat doet de topic starten alsof hij iets geweldigs heeft uitgevonden maar dit onderwerp is al meerdere keren op dit forum langsgekomen.
Ja, het topic is ook al vrij oud, iets ouder dan dat andere topic.

:p

Verwijderd

Zero00. Als alleen de voorkant van je case kapot is dan kun je bij lik-sang.com samen met ons een afterburnercase kopen. Dan past je afterburner er ook gelijk beter in. ;)

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 15:17:
Zero00. Als alleen de voorkant van je case kapot is dan kun je bij lik-sang.com samen met ons een afterburnercase kopen. Dan past je afterburner er ook gelijk beter in. ;)
Samen met jullie?
Is het ook mogelijk meer dingen te bestellen samen met jullie bij lik-sang.com? Dan heb ik wel interesse :)

Delft is vrij dichtbij (ik studeer er 5 dagen in de week ;))

Verwijderd

Ja, ik ben zeg maar die 'kennis' van sleeping_hollow.
Voor vragen moet je bij hem zijn aangezien het bij hem thuis wordt afgeleverd

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 21:31:
Ja, ik ben zeg maar die 'kennis' van sleeping_hollow.
Voor vragen moet je bij hem zijn aangezien het bij hem thuis wordt afgeleverd
You've got mail :)

Is het trouwens ingewikkeld om het potmeterwieltje-voor-lichtsterkteaanpassing op die andere (mooiere, volgens de howto) manier in te bouwen? En hoe zit hij dan precies?

Anders wil ik wel zo'n frontje.. als dat 'cool afterburner logo instead of Nintendo' er tenminste niet al te erg uit springt.

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik neem wel zo'n voorkantje. Is wel zo makkelijk.

Ik vind het best als er mensen mee willen bestellen, maar er zijn een paar regels.

Ik ga de spullen niet opsturen, dus als je mee wilt doen, dan moet je de spullen bijmij in Delft komen ophalen.
Ik ben niet verantwoordelijk voor beschadigingen of fabrieksfouten. Dit mag je met lik sang gaan uitvechten.
De verzendkosten wordenover alle deelnemers gelijk verdeeld, 40 euro gedeeld door het aantal deelnemers.
Let op dat er op je betelling 20% btw komt, ook op de verzendkosten komt btw!
Als je iets wilt bestellen, dan moet je vooraf betalen.

Als ik later nog iets bedenk, dan vermeld ik dit later wel.

Verwijderd

oh???
Dan haak ik af

geintje...

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ooowhkay

Delft == te doen (45 minuten fietsen, hee, krijg ik nog eens wat beweging :Y))

Fabrieksfouten.. tja, daar reken ik eik niet op, de dingen worden netjes getest enzo meestal.

Is het een idee hier een IA van te maken? (een kleintje dan, wegens alleen op halen)? Ik denk dat er wel enig animo is, zeker als je het een keertje in Spielerij meldt (voor zover dat mag, in overleg met MODjes).

Maar goed, tot die tijd: hoe kom ik met je in contact over wanneer bestellen, hoe betalen, wanneer betalen, wanneer ophalen enzo?

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik heb effe bij lik-sang gekeken, naar mate je meer besteld worden de verzendkosten ook hoger.

Ik ben ervoor om zo snel mogelijk te bestellen, maar de afterburner voorkantjes zijn er nog niet (ze zouden er op 9 september zijn)

Als ik van lik-sang een bevestiging krijg dat alle spullen er zijn wil ik gaan bestellen.

Hoe betalen: via mijn bankrekenig lijkt mij het makkelijkst
wanneer betalen: als ik zeker weet dat ik alles kan gaan bestellen.
wanner ophalen: zodra het binnen is.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Huh? wat doet dit hier? GT-->Spielerij

Ik heb zelf ook een GBA met afterburnerset.

Heb ik laten inbouwen toen ik GBA kocht in HK. afterburnerset kostte bijna net zoveel als een GBA daar, dus was niet zo populair.

Setje+inbouwen kost namelijk 390 HK$ (51 euro) en een GBA kost daar 400 HK$ (53 euro), dus ze verklaarden me voor gek toen ik het toch liet inbouwen :D

Als je die prijzen leest voel je je dan ook zo genaaid? ;)

Maar heb er helemaal geen spijt van. Veel meer speelplezier.

De kleuren worden wel wat koeler tov direct zonlicht, maar nog uiterst speelbaar.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 15:17:
Ik heb em al besteld ! :) toch bedankt! eigenlijk heb ik meer mijn back case vernield. Maar goed. Die platinum ziet er goed uit zeg! :9~ maar een milky blue met platinum front ziet er niet uit denk ik. Anyways nu maar wachten tot het uit is wat 4 dagen geleden al had moeten gebeuren

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Bestellen jullie deze protector?
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/gba-gameprotector.jpg
url
Die is nl. wel interessant, en niet zo duur ($4.99, en je krijgt 64.83% korting als je er 5 of meer bestelt).

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:39

Verwijderd

Heb er net ook een ingebouwd, ging op zich goed. 2 problemen: er is stof tussen gekomen (maar met een spuitbus perslucht heb ik dat verholpen) en ik heb het hoekje beschadigd van de anti-reflectie-film, dus linksonder heb ik een lichtvlek.

Kan ik die ook meebestellen of zo? Die dingen waren geloof ik $2 of zo? Er zit er eentje bij de afterburner-kit, maar iedereen doet dat de 1e keer fout, ze zouden er goed aan doen om er 2 mee te leveren.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Dat is al gezegd op de vorige pagina ;)
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 12:44:
Heb er net ook een ingebouwd, ging op zich goed. 2 problemen: er is stof tussen gekomen (maar met een spuitbus perslucht heb ik dat verholpen) en ik heb het hoekje beschadigd van de anti-reflectie-film, dus linksonder heb ik een lichtvlek.

Kan ik die ook meebestellen of zo? Die dingen waren geloof ik $2 of zo? Er zit er eentje bij de afterburner-kit, maar iedereen doet dat de 1e keer fout, ze zouden er goed aan doen om er 2 mee te leveren.
Kweenie, ik weet ook niet of ze het uberhaupt nog kunnen vinden (dit topic dan) want gisteravond stond het nog in het CaseMod-gedeelte. Er is wel een mailtje van mijn kant onderweg.

Owhja:
Heb je nog tips mbt die antireflectiesticker? Dan maakt niet iedereen dezelfde fout ;)

Verwijderd

Tarin schreef op 13 september 2002 @ 13:11:
Owhja:
Heb je nog tips mbt die antireflectiesticker? Dan maakt niet iedereen dezelfde fout ;)
Het filter heeft aan 2 kanten een beschermfolietje, en het is een heidens karwei om die er af te krijgen zonder dat je vingerafdrukken op het folie zelf neerzet. Bij mij (maar hier vond ik weinig van terug) was de kant waarvan het folie voorzien was van een zwarte streep, de kant die op het GBA-scherm moest (dacht ik, want die kant was het meest 'sticky').

Ik heb mijn hoekje beschadigd doordat ik het filter enigszins scheef op het LCD heb geplakt. Met een pincet heb ik heeeel voorzichtig het folie weer van m'n LCD gekregen, maar het pincet heeft uiteraart wel krassen gemaakt op het folie, en dat heeft de problemen veroorzaakt.

De tips die ik dus wil geven: check van de voren, voordat je de beschermfolie eraf haalt, precies waar je het op het LCD gaat plakken. Het folie buigt makkelijk als je het aan de rand vastpakt (en dat is de enige plaats waar je het vast mag houden), en dan is het heel moeilijk te bepalen hoe je het recht op het LCD moet krijgen. Wat de optimale strategie is weet ik niet, maar dit is het probleem waar ik dus tegenaan liep.

Verder: ipv de weerstand direct op de printplaat te solderen, knip je wat draad van de weerstand af zodat je 1cm aan weerszijden van de weerstand over hebt, soldeer je een stukje draad aan de weerstand (1,5cm of zo), en soldeert dat aan de printplaat. De weerstand kan onder druk komen te staan als je de GBA dichtschroeft, en dan kan de soldeerverbinding afbreken, dus een stukje zacht draad ertussen voorkomt dat. Voor de vorm heb ik ook een stukje krimpkous om de weerstand gekrompen, ik had geen zin in kortsluiting.

Als je scherm, na het dichtschroeven, aan de onderkant te donker lijkt, dan zit de weerstand te hard klem tussen de onderkant van het batterijvakje, en het scherm, en zitten de afterburner en de LCD niet meer plat op elkaar. De weerstand past heel mooi tussen het randje van de printplaat en het afgeronde hoekje van het batterijvakje, zorg dat hij daar ook komt.

De handleiding vermeldt ook wat stappen tussen het loshalen van het scherm, en het aanbrengen van de folie. Het advies is, om DIRECT na het loshalen van de LCD, de folie erop aan te brengen. Als je daarmee wacht loopt je LCD alleen maar stof te vangen, en dat wil je niet.

Dit is vast wel eerder gezegd, maar ik het het hele topic nog niet gelezen, maar dit zijn de dingen waar ik tegenaan liep. En schaf een spuitbus met perslucht aan. Kost je 9 euro, maar er komt geheid stof tussen de AB en de voorkant van de behuizing, en niks werkt zo goed als perslucht om dat weg te krijgen (maar spuit niet te lang, want je kunt opeens condens of luchtbelletjes krijgen. Korte, welgerichte bursts van lucht doen wonderen.)

Hoop dat jullie hier wat aan hebben. Ik vond het wel de moeite, ondanks het hoekje wat ik verpest heb.

Verwijderd

Ik denk ik vraag het hier maar inplaats van een nieuwe topic erover te starten..

ik heb dus ook die afterburner bestelt bij psxshop.nl.
Nou zag ik bij hun op de webpage zo'n flashcard staan.

Nou vroegen ik en mijn collega ons af of je nogsteeds multyplayer kan spelen als je zo'n flashcard gebruikt iemand een idee???

het probleem is namelijk dat we elke week een nieuw spel kopen om op het werk tegen elkaar te spelen en 50 roms in je broekzak werkt ook niet echt super (-:

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:36:
[...]
[een hele hoop bruikbare tips]
[...]
tnx man!

Verwijderd

ok om maar even een ouwe draad omhoog te schoppen met een vraag..... hier is ie....

iemand toevallig al bij psxshop geweest om hem daar om te bouwen met die stealth chip erin?
Het gaat mij vooral om de afwerking ed. dat je geen vingers in het beeld ziet of het er gewoon niet super uitziet qua afwerking enzo.

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 12:35:
Ik denk ik vraag het hier maar inplaats van een nieuwe topic erover te starten..

ik heb dus ook die afterburner bestelt bij psxshop.nl.
Nou zag ik bij hun op de webpage zo'n flashcard staan.

Nou vroegen ik en mijn collega ons af of je nogsteeds multyplayer kan spelen als je zo'n flashcard gebruikt iemand een idee???

het probleem is namelijk dat we elke week een nieuw spel kopen om op het werk tegen elkaar te spelen en 50 roms in je broekzak werkt ook niet echt super (-:
heeft geen moer met multi-play functionaliteit te maken, let er wel op dat je niet een japanse editie met bijv. een europese wil koppelen, want dat gaat nog weleens mis

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Ik vraag me af of Lik-Sang nog wel bestellingen verwerkt... Heb 1 week geleden een bestelling geplaatst voor spullen die "Binnen 24 uur" verzonden konden worden, alleen staat ie tot nu toe nog steeds in de wacht die bestelling :( Op email reageren ze ook niet, misschien een online shop die "dood" is terwijl de site nog online is?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Wiebbe
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

voordat mensen zelf gaan proberen hun GBA te modden met ledjes ed,
STOP :P
heb ik gedaan, en werkt niet :/

GBA Mod met plexi en ledjes

lees dit maar even :/

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Wiebbe schreef op 08 november 2002 @ 16:20:
voordat mensen zelf gaan proberen hun GBA te modden met ledjes ed,
STOP :P
heb ik gedaan, en werkt niet :/

GBA Mod met plexi en ledjes

lees dit maar even :/
Ik heb vandaag de afterburner besteld bij FutureMax, kreeg vanmiddag een mailtje dat hij op de bus is en ik verwacht hem morgen met de post (totale kosten: €58.95). Dan kan ik mooi gaan solderen :Y)

(dat leek me sowieso makkelijker dan zelf klooien: die afterburner heeft een speciaal geslepen plaat zodat het licht netjes verdeeld wordt.. ofzo.

Verwijderd

Ik vraag mij gewoon af hoe goed PSXshop hun dingen doen. je weet wel geen stof deeltjes onder het glas of vingerafdrukken.

Heeft iemand toevallig een afterburner door psxshop laten inbouwen?
Pagina: 1