Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GBA] Eigen Frontlight, pics + bevindingen! )100kb

Pagina: 1
Acties:

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Hiya all,

nou de afterburner is op http://www.portablemonopoly.com al een tijdje uit, dus ik d8 ik ga het zelf proberen. Nou weet ik dat er meer mensen het hebben gedaan, maar wie probeert wie nie wint!? (was wat anders, maar zo klinkt het ook wel ;) ) Anway,
eerst men Gba open met men gemodden schroevendraaier (paste nie, dus met dremel zodoende bij geslepen, dat die wel paste)..

Nou ja, het idee was ongeveer het idee wat achter de "glow pad" zit, voor mensen die nie in OCM komen, dat is een plexi plaatje, waar twee ledjes in verborgen zitten, door die twee ledjes, en omdat het plexi doorzichtig is, word het licht over het hele oppervlakte verspreid. Nou, leek mij, als ik er zon plexi glaasje voor legde dat alles helemaal verlicht zou zijn.. (en aardig goedkoop!)
nou pic een:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/gba/foto4.jpg
Dit is mijn opstelling, zoals je hier ziet had ik men ledje gewoon nog aan 3 batterijen gehangen, alleen om te testen, (later zou het wel in de case worden gepropt ofzo ;)
De opstelling zoals ik getest heb, was met het voorkantje er wel op, het plexi samen met de LCD paste gewoon net, toen ik dat uitteste was ik aardig blij..
het Ledje paste eert nergen, maar met mijn trouwe dremel heb ik aan de linker kant een stuk plastic weg gedremelt..

Nou eerst een foto voor het plexi:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/gba/Foto1.jpg

Het leuke hier van was, dat het er nu beter uit ziet dan zo ;) foto's zijn in het licht opgenomen, anders zag je alleen een groen ledje :), maar ik je kan je verzekeren dat je niks ziet..

Maar ik probeerde het eerst met alleen het ledje erin zonder plexi, hij scheen dus onder de lcd door..
op de een of andere manier verlichte hij zo niks van de lcd, en leek de lcd wel zwart ofzo.. ik zag het licht wel, maar niks op de lcd..
als ik van de bovenkant verlicht, zie je gewoon alles..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/gba/foto3.jpg

Nou, hier kwam mijn idee,
een plexi glaasje wat helemaal over het lcd heen zat, en waar het ledje tegen aan belichte..
goed idee d8 ik zelf, maar het blijkt dus gewoon dat het licht rechtdoor gaat.. en alleen maar de randen belicht,
ik zag erg mooi aan de randen licht, (niks op de lcd aan de randen..) maar verder alleen een ZWART! lcd..
Niksos!

Ok, ik verslagen en teleurgestelt verder gegaan..

Omdat het licht alleen aan de uiteinde kwam van het plexi glas, d8 ik slim te zijn, ik dremel (frees, slijp whatever) een schuin uiteinde aan het plexi glaasje, zodat het licht er schuin over verspreid word..
nou
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/img/gba/foto2.jpg

nou again mijn idee zou werken d8 ik..
op zen minst een klein beetje..
maarja, dat feest ging dus totaal niet door, weer net als de eerste en tweede keer, een zwart LCD.. Hierna maar netjes weer de GBA dicht geschroeft..
hij doet het trouwens nog, en aan de buiten kant zie ik gelukkig niks!

anyway, moraal van dit mislukte modje ;) is dat je het niet hoeft te proberen met LED, Plexi of iets anders, werkt helaas echt nie..

edit:
(Grrrrrr, Wanadoo is case sensitive)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Gelukkig werkt ie nog, ik zou zoiets nooit durven te proberen.
Of je hebt geld te veel :P

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Volgensmij heeft nintendo niet voor backlight gekozen omdat het gewoon stroom vreet.

maar wel een cool expiriment :)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik dacht dat we de eerste hands-on ervaringen met de Afterburner te zien zouden krijgen, maar nee :P

Wel cool dat je zoiets probeert, zo is die vent van de Afterburner ook begonnen denk ik :)
Op maandag 01 april 2002 23:36 schreef sjuk het volgende:
Volgensmij heeft nintendo niet voor backlight gekozen omdat het gewoon stroom vreet.

maar wel een cool expiriment :)
Nee, omdat ze zoveel mogelijk ¥¥¥ willen verdienen.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
toch leuk geprobeerd
mischien kun je nog andere ideeen proberen, je weet maar nooit,
en zoals je zelf al zegt: wie niet waagt, wie niet wint ;)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
Waaaaaaaaaaaaaaaaah!
dat was hem!
wie nie waagt wie nie wint1!
Wooot :)
thx,
en tja, gelukkig deed die het nog, maar de GBA zit erg goed inelkaar..
vind die 35 Doller best wel veel, en in europa zal het nog veel meer worden, ik blijf wel beetje doorzoeken..
maar ja..

Maar, ja, jullie hebben beide gelijk, teneerste kost veel power (maakt mij nie uit, heb toch oplaadbare batterijen, en omdat het geen backlight heeft, moet je weer van die klote dure lampies halen, die amper genoeg licht geven om maar bij schemer te spelen!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Je zei dat als je het van de bovenkant verlicht dat je dan wel alles zou zien met zoon plexiplaatje....
Dus je zet er een plexiplaatje in (zonder ledjes) en dan koop je een wormlight en dan doet je wormlight het een stuk beter (of niet??)

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
was dat helaas maar waar,
het plexi verspreid het zo helaas niet :(
en het reflecteert aardig..

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Die dude van portablemonoploy.com gebruikt toch ook een speciaal velletje(oid) dat je over het LCD legt/ plakt en die dan het licht gelijkmatig verspreid. Misschien dat je zoiets moet gaan zoeken/maken.

What a fine day for Science! | Specs

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Topicstarter
ja :)
zou wel handig zijn,
maar dat was alleen te koop per 1 m2 ofzo
en dan word het aardig duur..
dus helaas, zal niet anders gaan dan afterburner kopen,
(werk daar nie ;P )

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 21:06

DOCACE

Whut's up

HEHEHE, als je de ontwikkeling van de Afterburner gevolgd had, dan wist je ook dat het nix uithaald on het LCD van achter te verlichten omdat het LCD geen licht van onderen opneemt.

Wat zij gebruiken is een frontlight :
Een soort plastic plaatje met ledjes aan de zijkant, het enige verschil wat hier dan nog in zit is dat in dat plastic plaatje allemaal reflectoren inzitten die het zijwaartse licht naar beneden ketsen op de LCD en dan wordt deze verlicht (let op: licht van bovenaf :p )

Mischien weer een idee voor je volgende MOD :)

DOC.

Verwijderd

Wel een goede poging. :) Alleen ik probeer zo iets niet, want ik snap daar allemaal geen bal van, en als mijn GBA niet meer aan gaat wordt ik gek. :D

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Nee, omdat ze zoveel mogelijk ¥¥¥ willen verdienen.
Precies, maar dat zegt ie ook, omdat het stroom vreet en peperduur is. En dat is bijvoorbeeld de GameGear fataal geworden.
Pagina: 1