Hoi, ik zal me eerst ff voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum. Ik ben een tweede jaars student infomatica en ben net begonnen aan mijn eerste stage.
had ik een vraagje:
Ik hier op mijn stage bezig met het op gang krijgen van een 2k server. Gaat vrij aardig, maar nu heb ik iets waar ik niet uitkom.
Om het ff simpel te houden ga ik uit van een test omgeving van 3 computers.
1. Server (win2k AS, met 2 NIC's. DHCP, DNS, WINS, ROUTER)
2. Client (windows 98 OSR2, ip 192.168.13.x, DHCP van server op losse hub)
3. Client (windows 98 OSR2, ip 192.168.14.x, DHCP van server op losse hub)
Nou heb ik op de server een scope gemaakt voor zowel de 13 als de 14 kant. Alles wordt netjes toegewezen, Gateway en DNS.
Nu dient de server als router voor 13 naar 14 en andersom.
Dit werkt helemaal, pingen werkt, zoeken op ip ook, maar ik kan vanaf 3 bijvoorbeeld niet op Naam zoeken naar 2.
Zocht ik op IP adres, dan werkt het wel. Dus dacht ik, maak ik van 1 een Wins server. En jawel, woderbaarlijk ik kon ook op naam zoeken.
Nu heb ik alleen nog het probleem dat 2 niet automatisch verschijnt in het netwerk locaties venster van 3. andersom werkt dit ook niet. Op 1 kan ik wel alle computers in dezelfde omgeving zien. Zoek ik een computer op naam of ip op 2 of 3 dan vindt ie ze wel, maar geeft ze niet weer in de netwerkomgeving.
Iemand een suggestie?
BVD,
Gijs
had ik een vraagje:
Ik hier op mijn stage bezig met het op gang krijgen van een 2k server. Gaat vrij aardig, maar nu heb ik iets waar ik niet uitkom.
Om het ff simpel te houden ga ik uit van een test omgeving van 3 computers.
1. Server (win2k AS, met 2 NIC's. DHCP, DNS, WINS, ROUTER)
2. Client (windows 98 OSR2, ip 192.168.13.x, DHCP van server op losse hub)
3. Client (windows 98 OSR2, ip 192.168.14.x, DHCP van server op losse hub)
Nou heb ik op de server een scope gemaakt voor zowel de 13 als de 14 kant. Alles wordt netjes toegewezen, Gateway en DNS.
Nu dient de server als router voor 13 naar 14 en andersom.
Dit werkt helemaal, pingen werkt, zoeken op ip ook, maar ik kan vanaf 3 bijvoorbeeld niet op Naam zoeken naar 2.
Zocht ik op IP adres, dan werkt het wel. Dus dacht ik, maak ik van 1 een Wins server. En jawel, woderbaarlijk ik kon ook op naam zoeken.
Nu heb ik alleen nog het probleem dat 2 niet automatisch verschijnt in het netwerk locaties venster van 3. andersom werkt dit ook niet. Op 1 kan ik wel alle computers in dezelfde omgeving zien. Zoek ik een computer op naam of ip op 2 of 3 dan vindt ie ze wel, maar geeft ze niet weer in de netwerkomgeving.
Iemand een suggestie?
BVD,
Gijs
) vanboven in de topiclijst.