zalman heatsink pipe voor vga-kaart!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 18:17:
hmm, ik heb m nu gemonteerd en t is lekker stil...
Maar 1 groot probleem, ik heb allemaal golven vanuit het midden van het beeld over het scherm, echt heel irritant.
Waar zou dit aan kunnen liggen :?
T ligt er niet aan dat ie te heet wordt, want het is al direct bij het opstarten :'(
ik heb m trouwens op een GF 4 Ti 4600 zitten.
laat maar, ik heb t op kunnen lossen met de moire functie van mijn monitor :9
maar blijkbaar is er kwa electrische storing toch iets verandert in mijn kast nu , want voorheen was dit nog niet

Verwijderd

Heeft iemand 'm al gemonteerd op een GigaByte 7VRXP?

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
'K heb 'm net op m'n LeadTek TI4200 geprutst. Pas prima, maar 't is ook een kwestie van het Mobo dat je hebt (in mijn geval de MSI645E Max2). Zie deze link, http://www.geocities.com/erik2_alberts/UTMod.htm .Pic staat ergens in het midden... (met nog twee andere Zalman koelers erbij :) :)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Bij mij zittie er ook op, op een GF-2 MX400, maar hij koelt brak.....
Mijn GPU blijkt na een spelletje Need 4 Speed Hot Pursuit 54 graden te zijn :(

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 18:19
XyonN schreef op 14 november 2002 @ 19:40:
Bij mij zittie er ook op, op een GF-2 MX400, maar hij koelt brak.....
Mijn GPU blijkt na een spelletje Need 4 Speed Hot Pursuit 54 graden te zijn :(
Dat is normaal bij videokaarten, die worden/zijn nou eenmaal warmer dan processors enzo....oftwel; niks mis met die temp....

• XyonN

XyonN

ok. in dat geval ben ik redelijk tevreden!

Verwijderd

Ik heb nu een 92 mm Zalman van een afstandje op het blok gezet, ik ga nu wat experimenteren met OCen...
Kijken of m dat lukt met een Ti 4600

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 20:01 . Reden: typo ]

• XyonN

XyonN

ik ben benieuwd.
Maar zoals mijn voorganger al zei: 51 gradfen is dus standaard. wat is nou een beetje respectabele temp voor een fully overclocked Geforce 2 MX 400 64 MB?

Verwijderd

mijn TI 4600 draait nu op 325/730... draait perfect!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 15:17
Vraagje: Kan de grote ZM-80HP ook op kleine kaarten zoals mijn GF4-MX440, ik ga geen 50HP kopen die ik weer moet vervangen als ik ergens over 2 maanden een zwaardere vid. kaar heb

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

volgens mij kan de 80HP er ook wel op... er worden namelijk 2 formaten blokjes meegeleverd voor diverse videokaarten, die je dan ook nog eens kan verstellen... lijkt me sterk dat dat niet gaat passen.
maar ik heb wel ergens gezien dat de GF4MX eigenlijk een 50HP dient te gebruiken :/

Verwijderd

Is die Zalman koeler eigelijk beschikbaar voor een Radeon 9700 Pro want dat zou wel super kwel staan door men raampie op men Radeon zo'n ding rode kaart goudkleurige koeler :*)

Verwijderd

Prijs valt effe flink mee 36 euro maar :)

• Makkelijk
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 01:19:
volgens mij kan de 80HP er ook wel op... er worden namelijk 2 formaten blokjes meegeleverd voor diverse videokaarten, die je dan ook nog eens kan verstellen... lijkt me sterk dat dat niet gaat passen.
maar ik heb wel ergens gezien dat de GF4MX eigenlijk een 50HP dient te gebruiken :/
waarom zou ik, deze gaat lekker weer over naar volgende kaart en dan verkoop ik de MX440 met de originele herriefan

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 01:34:
Is die Zalman koeler eigelijk beschikbaar voor een Radeon 9700 Pro want dat zou wel super kwel staan door men raampie op men Radeon zo'n ding rode kaart goudkleurige koeler :*)
Ik heb er wel een op mijn 9700, maar of het goed genoeg koelt kan ik nog niet zeggen, m'n computer doet nu wel eens gekke dingen namelijk, maar ik heb het idee dat dat aan de voeding ligt, dus pas als ik een nieuwe voeding heb kan ik het vanuit eigen ervaring zeggen. Maar volgens mij kan het dus wel (anders had ik hem ook niet gekocht duh :))

Verwijderd

De Zalman ZM80-HP is compatible met de Radeon 9700 Pro chip.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 01:41:
Prijs valt effe flink mee 36 euro maar :)
Weet niet waar je kijkt, maar hij is er al voor 26... :)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

DKasemier schreef op 18 November 2002 @ 18:50:
Vraagje: Kan de grote ZM-80HP ook op kleine kaarten zoals mijn GF4-MX440, ik ga geen 50HP kopen die ik weer moet vervangen als ik ergens over 2 maanden een zwaardere vid. kaar heb
Dit staat zowel bij ZM50-HP als bij de ZM-80HP

Geschikt voor: Geforce
Geforce DDR
Geforce 2 MX
Geforce 4 MX (etc.)
Geforce 2, 3 en 4
ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000 en 9700 Pro

Bron: Salland Automatisering

Duz je kunt ervan uitgaan dat die wel op je kaart past.

Nice dingetje :9~ als ik de ZM80 HP komend weekend op de hcc dagen tegenkom neem ik er een mee.

Nothing more to say...

Verwijderd

weet iemand hoe het zit met dit verhaal?
Since the heatsink weighs 385g, the VGA card equipped with this heatsink should be attached tightly inside the PC case with a bolt when installing. Also special care should be taken while the computer is being moved.
moet ik nou straks de videokaart met een bout vast gaan zetten? of is het er gewoon bijgezet om aansprakelijkheid voor schade te voorkomen en is het eigenlijk niet nodig?

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:28
ik kom dit topic nu pas tegen... maarre hijs meteen besteld :) wat een ongelofelijk 1337 ding zeg.... ben ik ff blij dat ik een mooi raampje in mijn kastje heb :D

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 02:34:
weet iemand hoe het zit met dit verhaal?

[...]

moet ik nou straks de videokaart met een bout vast gaan zetten? of is het er gewoon bijgezet om aansprakelijkheid voor schade te voorkomen en is het eigenlijk niet nodig?
Ze bedoelen gewoon het schroefje waarmee je een insteekkaart vastzet zou ik denken. En voorzichtig doen met je pc bij verplaatsen zou ik ook sowieso doen...

Verwijderd

Nikel schreef op 07 december 2002 @ 03:18:
[...]

En voorzichtig doen met je pc bij verplaatsen zou ik ook sowieso doen...
:D

lijkt me een goed advies ja!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:26

sapphire

Die-hard pruts0r

xie veel positieve reacties, dus dat dingetje is z'n geld waard ? dan ga ik er volgende week ook eentje halen !!

btw. weet iemand of die koeler ook op de Geforce FX zal passen ?

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 07-12-2002 21:57 ]

Gabriël AM5

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Die ZM80-HP blijft :9~ * Happy-Amd_Freak krijgt er deze week ook één, mischien post ik hem nog wel :D

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 11:15

star-saber

Ryzen

ik heb er 1 op m'n radeon 9700 pro
werkt perfect

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
waar koop je zoiets nu eigenlijk? ik zoek een heatpipe voor socket A (XP1800+), maar ik waar ik ook kijk niet verkoopt ze. Ik kwam op de site van coolermaster een socket a heatpipe tegen, maar die winkel is in venlo gevestigd, wie weet welke online shop deze spullen verkoopt, of een winkel rondom den bosch

• Aeon
  • Laatst online: 27-01 18:41
Ik heb ook zo'n ding. Hij zit alweer bijna een week op mijn Leadtek GFti4600. Mijn bevindingen:

- STIL!!!!! (duh)
- HEET!!!! Dat ding wordt op een non-oc'ed GF4600 warmer dan 50 graden! Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik bijna geen airflow in mijn kast heb. Ik heb er een 80x80 profesorisch onder gehangen. (kost me nu dus 2 PCI sloten) en ik ga een intake fan monteren. Dan zal het een stuk koeler moeten worden.

• Icey
  • Laatst online: 10-02 11:02
Aeon schreef op 10 december 2002 @ 12:57:
Ik heb ook zo'n ding. Hij zit alweer bijna een week op mijn Leadtek GFti4600. Mijn bevindingen:

- STIL!!!!! (duh)
- HEET!!!! Dat ding wordt op een non-oc'ed GF4600 warmer dan 50 graden! Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik bijna geen airflow in mijn kast heb. Ik heb er een 80x80 profesorisch onder gehangen. (kost me nu dus 2 PCI sloten) en ik ga een intake fan monteren. Dan zal het een stuk koeler moeten worden.
50* valt nog mee volgens mij, zal me er niet druk om maken :)

Verwijderd

www.freezinghardware.nl bijvoorbeeld. zo'n 35 euro voor de ZM80-HP versie, en ongeveer 27,5 voor de ZM80-AHP versie (welke op meer moederborden geplaatst kan worden, is kleiner zodat er minder ruimte aan de bovenzijde van het agp-slot nodig is).

Niet zo bijzonder allemaal. Ruim een maand uit nu, en de AHP versie ook al twee weken....

• Aeon
Ietsje meer. 45 idle dacht ik, en 53 stressed ofzo. (gemeten vanaf koelblok) Toch ga ik em nog niet verder klokken voordat ik de temperatuur omlaag krijg.

Verwijderd

hehe 19 pleuro bij ia van tijdje terug denk dat hij deze week binnuh komt :P

• Wimo.
  • Laatst online: 22:36

Wimo.

Shake and Bake!

Hmz.. snap sowieso niet hoe sommige mensen nog behoorlijk ver kunnen overklokken zonder het geheugen te koelen (doe het ding toch niet?)

• Aeon
Er zaten bij mij Heatsinkjes bij.

Verwijderd

Deacon schreef op 07 december 2002 @ 03:15:
ik kom dit topic nu pas tegen... maarre hijs meteen besteld :) wat een ongelofelijk 1337 ding zeg.... ben ik ff blij dat ik een mooi raampje in mijn kastje heb :D
hmz beetje onzinnig zo te zien, hebt waterkoeling en dan ga je een passive vga zalman cooler kopen :| |:( doe dan een leuk gpu waterblokje?! >:) :+

opzich nix tegen zalman blok hor (8>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 13:09:
www.freezinghardware.nl bijvoorbeeld. zo'n 35 euro voor de ZM80-HP versie, en ongeveer 27,5 voor de ZM80-AHP versie (welke op meer moederborden geplaatst kan worden, is kleiner zodat er minder ruimte aan de bovenzijde van het agp-slot nodig is).

Niet zo bijzonder allemaal. Ruim een maand uit nu, en de AHP versie ook al twee weken....
Correctie. De nieuwe ZM80A-HP heeft een groter koeloppervlak en koelt dus beter dan zijn voorganger!

Verwijderd

Heb hem gekocht maar vindt het een on ding... maar wel stil.

Bij het inelkaar bouwen er van paste het net niet op me videokaart naar uren gepruts eindelijk voor elkaar gekregen.

Nu heb ik hem op me GF3 gebouwd en die heb ik nu echt totaal tot de max lopen en me zalman wordt nu alleen nog maar lauw :) werkt goed...

• Makkelijk
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:05:
Heb hem gekocht maar vindt het een on ding... maar wel stil.

Bij het inelkaar bouwen er van paste het net niet op me videokaart naar uren gepruts eindelijk voor elkaar gekregen.

Nu heb ik hem op me GF3 gebouwd en die heb ik nu echt totaal tot de max lopen en me zalman wordt nu alleen nog maar lauw :) werkt goed...
Zie ook mijn topic over montageprobleempjes, het is echt een onding ;)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

is het een beetje mogenlijk om je vid te OCen met zo'n cooler? of moet je er nog een slotkoeler onderhangen ?

Gabriël AM5

• Aeon
Je moet een goede airflow in je kast hebben als je gaat OCen. OF idd een slotkoeler eronder zetten.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 12:37
Het lijkt me geweldig als mensen zo'n ding kopen en vervolgens er een slotkoeler onder zetten LOL . Dan ga je het hoofddoel kopleet voorbij.

Mensen voor je zo'n ding koopt vraag je even af of je videokaart de grote lawaaimaker is. Meestal is het namelijk de HDD.

Mensen met een Geforce 4 MX (2 in dit topic...) deze kaart is al pasief gekoeld, of kan pasief gekoeld worden met een simpelere koeler dan die van een oude TNT (kortom gewoon de fan uitzetten)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 15:57
DKasemier schreef op 10 December 2002 @ 19:00:
[...]

Zie ook mijn topic over montageprobleempjes, het is echt een onding ;)
Het is gewoon wel goed te doen, ik vond het zelfs leuk om te doen..

Ga er voor zitten en wil dat ding niet per se binnen 2 minuten gemonteerd hebben, echt zelfs mijn zusje had het gekund..

Echt simpel als wat, gereedschap zit erbij, koelpasta ook en de handleiding is een van de beste ooit gezien.

Wat is het probleem?

Verwijderd

Hallo
Ben ook van plan om zo'n VGA cooler te halen...ik wil ook zo'n moederbord chipsetcooling te halen. ik heb nu ook een Aopenvoeding die ik ga vervangen door een Zalman of Enermax Silent PSU.
ik wil mijn PC gewoon zo stil mogelijk hebben...

Verwijderd

ik heb hem al op mijn geforce4 ti4600 koelt hem erg goed ben tevreden

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46
Ik heb hem op mijn gforce 4 460 mx. (de 50-versie) en dat werkt perfect. Beetje overklokken kan ook nog! (heb goeie airflow)

• Termy
  • Laatst online: 22:45

Termy

valt er nog wat te fragge?

zeg vraagje voor hen die hem op een leadtek ti 4600 hebben. hoe ver steekt ie uit? dus het stukje wat over de lengte van de kaart hangt (richting zijplaat). ik heb nl een 120mm fan in m'n zijplaat die wellicht er voor kan zorgen dat ie niet past. dat wil ik natuurlijk voor het kopen weten :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

check de zalman site ff, daar stond het geloog ik ook op.
(sorry kan de url zo gauw niet vinden)

Gabriël AM5

• Makkelijk
Termy schreef op 11 December 2002 @ 13:23:
zeg vraagje voor hen die hem op een leadtek ti 4600 hebben. hoe ver steekt ie uit? dus het stukje wat over de lengte van de kaart hangt (richting zijplaat). ik heb nl een 120mm fan in m'n zijplaat die wellicht er voor kan zorgen dat ie niet past. dat wil ik natuurlijk voor het kopen weten :)
mwah, die platen kunnen bijgeveilt worden ;)

• Happy-Amd_Freak
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik heb de koeler nu sinds maandag en hij koelt echt hardstikke goed(voor mijn gf2ti dan) idle 40 en stressed 44 dus ik ben echt blij :)

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Happy-Amd_Freak schreef op 11 december 2002 @ 19:12:
Ik heb de koeler nu sinds maandag en hij koelt echt hardstikke goed(voor mijn gf2ti dan) idle 40 en stressed 44 dus ik ben echt blij :)
Hoe kom je erachter wat de temps zijn?

(is het niet groot risico om dat erop zetten op mijn geforce 2 mx)

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
jah, ik wil ook wel eens weten hoe iedereen die core temps van zn kaartje krijgt...
ik kan dat echt nergens vinden (MSI Geforce4 ti 4400)
zit er niet eens op volgensmij.......... toch???

• Silver7
  • Laatst online: 29-11-2025
ixl85 schreef op 11 December 2002 @ 20:01:
jah, ik wil ook wel eens weten hoe iedereen die core temps van zn kaartje krijgt...
Ga je misschien Zalm heatsink pipe kopen? ik twijfel, maar het lijkt me leuk om te gaan modden zoals ze zeggen.

• ixl85
Silver7 schreef op 11 December 2002 @ 20:12:
[...]

Ga je misschien Zalm heatsink pipe kopen? ik twijfel, maar het lijkt me leuk om te gaan modden zoals ze zeggen.
ik ben al aan het mod'en
maar ik ben tegen een groot plastic object gelopen...
tupperware (school project.... :r moet een nieuwe kijk op tupperware maken... KOTS... neiuwe website/kiosk maken ect)
dus kan nu niet verder...
en jah ik ben denk ik wel van plan eentje te kopen!!! de A versie, want anders pas ie niet op mijn mobo... (ram zit in de weg) ennn omdat die een groter oppervlakte heeft...
(dan nog dat geluid van mn HD weg werken..... weet iemand hoe???
en van die geluids matten zijn geen optie... heb een big window... (als het af is komen er wel pics)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ixl85 schreef op 11 December 2002 @ 20:01:
met een termometer :)

Gabriël AM5

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Heb er nu ook 1 :) Installatie was easy.. paste perfect op mijn mobo en m'n ti4200 van leadtek..

Snap niet dat er zoveel tweakers zijn met problemen bij het inbouwen van zo'n ding :o :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wimo. op 11-12-2002 22:52 ]

• Aeon
Het lijkt me geweldig als mensen zo'n ding kopen en vervolgens er een slotkoeler onder zetten LOL . Dan ga je het hoofddoel kopleet voorbij.

Mensen voor je zo'n ding koopt vraag je even af of je videokaart de grote lawaaimaker is. Meestal is het namelijk de HDD.
Jij wil niet weten hoeveel herrie mijn vorige VGA koeler maakte. Mijn disks maken nòg wel herrie, maar het verschil is duidelijk hoorbaar. Ik ga andere schijven kopen (Seagates) dus het maakt wel degelijk uit.

Ik kan die kaart gebruiken zonder slot koeler. maar ik héb de ruimte om er nog een slot koeler onder te zetten. Daarmee krijg ik die kaart nog koeler. (en mijn airflow is slecht) Met een slotkoeler kost het me idd. 2 PCI sloten.

Verwijderd

Wimo. schreef op 11 December 2002 @ 22:52:
Heb er nu ook 1 :) Installatie was easy.. paste perfect op mijn mobo en m'n ti4200 van leadtek..
Welk type heb je? ik heb de 128 Mb versie en daar zit zo'n groot koelblok op (die meteen de warmte van het geheugen afvoert). Ik vraag me dus af of het geheugen dan niet te warm wordt.

• Makkelijk
Termy schreef op 11 december 2002 @ 13:23:
nou ik de vraag goed zie. Je bedoeld dus tussen deur en kaart? Daar steekt hij helemaal niet uit!

• Makkelijk
Zalman, leuk, als t werkt/

ZIE DIT TOPIC VOOR MIJN ZALMAN PROBS :)

Verwijderd

hij zit op een GeforceMx200 zou dat veel schelen B) ?

ik heb pas de normale headsink vervangen voor eentje met Fan op een gf2mx400 nu is de kast ook gelijk wat koeler 8)

Ps waarom moet zo'n ding zoveel kosten ik weet wel dat headsinkjes duur zijn maar waarom?

• Makkelijk
op een MX200 ?
hij is niet zo duur, er zit veeel aluminium in, een halve kilo. Dat is is duur. Dan nog een flinterdun laagje goud. En hij zit goed in elkaar -> dus hij verkoopt wel, misschien met vrij veel winst. Een prijs komt altijd tot stand door de marktwerking en de productiekosten. Als de marktwerking een hogere prijs geeft dan de productie dan wordt hij iig tegen marktprijs verkocht.

denk dat dat ook wel het geval is met dit soort heatsinks :)

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 12-12-2002 10:09 ]

• Dagobert
  • Laatst online: 07-02 20:28
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 15:50:
[...]

hmz beetje onzinnig zo te zien, hebt waterkoeling en dan ga je een passive vga zalman cooler kopen :| |:( doe dan een leuk gpu waterblokje?! >:) :+

opzich nix tegen zalman blok hor (8>
ik heb nu alleen mijn cpu watergekoeld omdat ik nooit meer zin had om alles weer uit elkaar te moeten halen en met water spelen om alleen mijn vga kaart te koelen.

heb gisteren die zalman binnengekregen en natuurlijk meteen ingebouwd: GPU is ongeveer met 9 graden gedaald, totale kast temp is met 6 a 7 graden gedaald en CPU is daardoor weer met 2 a 3 graden gedaald. ( ik heb een GF3Ti200 )
duz ik denk dat hij wel het geld waard is geweest, en daarnaast heeft ie gewoon kwijl factor nummer 10 :9~

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Doogie
  • Niet online
vaag dat je kast temp is gedaald? Zo'n Zalman geeft zn warmte toch ook gewoon af aan de lucht in de kast? Hebbie geen raampie opengezet? :D

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 10:57
Hmmz ik wil ook zo'n dingen halen aangezien mijn huidige VGA koeler is overleden. Word door die heatpipe de lucht in je kast erg warm? ik ga binnenkort waterkoelen (lees CPU, geen GPU). word t dan TE warm in de kast? ik ga er dan natuurlijk zo weinig mogelijk koelers inhangen enzo..

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 09:48:
[...]

Welk type heb je? ik heb de 128 Mb versie en daar zit zo'n groot koelblok op (die meteen de warmte van het geheugen afvoert). Ik vraag me dus af of het geheugen dan niet te warm wordt.
Ik heb de 64mb versie met dezelfde lompe heatsink als die van jou... voor zover ik weet HOEFT het geheugen niet passief te worden gekoeld.. nadeel alleen is dat je waarschijnlijk niet meer zo ver kan overklokken..

Verwijderd

overklokken doe ik toch niet. Paar ramsinkjes maken van een oude koeler is dus voldoende? dan ga ik misschien ook zo'n zalman-ding halen *D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 15:33 ]

• ixl85
tja........
nee, ik wil de echte core temps...
er zijn sommige kaartjes met een sensor..
maar dat zal ik wel niet hebben,
heb nog nooit iemand met een TI 4400 gezien die dat hefet trouwens....

edit:
weet iemand of er nog van die ram-heatsinkjes opkunnen? en zo jah welke? (liefst ook in koper kleur :9~ )

[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 12-12-2002 16:27 ]

Verwijderd

ik heb hem ook besteld de nieuwe a versie voor gf4 :9 slechts 25 eu :P

• Termy

Termy

hij steekt helemaal niet uit (in tegenstelling tot de standaard heatsink van de leadtek ti4600)? kijk das mooi. nu alleen nog ff uitzoeken of het met m'n mobo kan waar alle geheugen banken van gevuld zijn met pc800 geheugen 128MB per stuk. Dat is nl een MSI MS-6545 pro 5.

Het gedeelte aan de cpu kant steekt 15mm boven de kaart uit, zoiets was het toch?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05
Heeft iemand de A variant toevallig al op een Hercules prophet 9700 pro gekregen? Ik zit met het probleem dat er achterop de kaart op de chip een waaier zit, dus het achterste blokje kan er dan niet op....

Durf het eigenlijk niet aan om dat blok van een kaart van 420 euro te gaan zitten wrikken....

• Exigence
  • Laatst online: 21:10

Exigence

dnkroz

Er staat me iets bij dat dit een tijdje geleden op de frontpage stond maar ik weet het niet helemaal zeker.
In ieder geval heb ik het al een keer eerder langs zien komen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

best wel mooie koeling, i.p.v. lelijke heatsink :r

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

GF

Heb deze gisteren in 1 uurtje op m'n 9700 pro gebouwd ipv die thermatake cristal orb die zo'n pleures lawaai maakte. Heb ff met temp meter erbijgehouden en temps zijn zelfs iets beter geworden. Stressed 3 graden koeler.

Verder wat ik nog leuker vind is dat m'n cpu temp met 6 graden (stressed) is gedaald doordat die cristal orb die onder de cpu fan zat geen warme lucht meer erin blaast (waardoor de cpu fan het in m'n heatsink blaast). En systeem is weer wat stiller geworden natuurlijk

Verwijderd

Op kerst de Zalman ZM80 gekregen, om op mijn Geforce2 Pro te zetten (een gainward GoldenSample met 4,5ns geheugen _/-\o_ ).

Installeren was wel wat werk, nogal wat vrijheid in het bewegen van onderdelen maar uiteindelijk zat alles goed.
Beetje last van het opbouwkaartje op mijn kaart waar de TV-OUT inzit.
Maar het enorme koellichaam hangt daar net boven dus dat is nèt geen probleem. De heatpipe zelf echter, die kon ik niet zo ver erindouwen, die kwam wel tegen het TV-OUT gedeelte aan :/

Maar alles werkt perfect nou, videokaart is nog steeds zo overclocked als altijd, de heatsinks worden allebij wel erg warm (even warm, dus dat is goed), en ik moet toch wel nog 1 of 2 casefannetjes aan laten staan, scheelt al gauw 8 graden (thermometersensor op het achterste koelblok geplakt).

Wel een wereld van verschil qua geluid, ik had ook een Crystal Orb op zitten :p

• ixl85
ja, heb meteen even een vraagje, hoeveel van die zalmankoel shit hebben jullie er op zitten,
want ik weet nog wel van mijn cpu koeler dat dat spul niet te smeren is... (net een dikkere versie van pindakaas)...
doen jullie netzoveel asl op de zalman website voorgedaan word (heel de holte VOL waar de heatpipe zelf in komt?????)
wil ik wel eens weten, aangezien ik er over een paar dagen een heb

Verwijderd

zo snel als prijs en werking bekent is ergens ben ik NIEt de MINST geinterseerde op hem op m'n G3 Ti500 (Asus V8200) te plaatsen, als het kan >:)

i LOVE zalman

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 11:16
ff een kickje,

Heeft iemand al geprobeert er een (stille) fan op te schroeven? Ik zou graag willen weten of dit de koelprestaties aanzienlijk verbetert, zit namelijk te twijfelen een hp 80 aan te schaffen.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Vimana schreef op 21 January 2003 @ 15:25:
ff een kickje,

Heeft iemand al geprobeert er een (stille) fan op te schroeven? Ik zou graag willen weten of dit de koelprestaties aanzienlijk verbetert, zit namelijk te twijfelen een hp 80 aan te schaffen.
Dat wil ik ook wel eens weten :/

• Termy

Termy

Ik heb nog eens goed gekeken bij mij, maar zonder grotere kast gaat het bij mij dus niet lukken. De IDE (rounded) flatcable van m'n onderste HD (die al met een bracket van een ouwe p1 kast moeilijk erin zit) loopt _net_ over m'n gf4 naar boven. Denk dus dat die zalman er voor zorgt dat m'n schijf verplaatst moet worden. En dat kan niet, kast is al achterlijk vol. Bah :/

Verwijderd

Termy schreef op 22 januari 2003 @ 11:13:
Ik heb nog eens goed gekeken bij mij, maar zonder grotere kast gaat het bij mij dus niet lukken. De IDE (rounded) flatcable van m'n onderste HD (die al met een bracket van een ouwe p1 kast moeilijk erin zit) loopt _net_ over m'n gf4 naar boven. Denk dus dat die zalman er voor zorgt dat m'n schijf verplaatst moet worden. En dat kan niet, kast is al achterlijk vol. Bah :/
Ik dacht dat het bij mij ook niet kon, maar het past precies :)

Alleen is het bij jullie ook zo dat dat plaatje redelijk los komt van de core?
Ik heb de schroefjes toch echt goed vastgedraaid. Binnenkort ga ik hem los halen en kijken wat hier aan te doen valt.

Verwijderd

Een aantal vragen.

Ik heb begrepen dat er meerdere versies te verkrijgen waren? Zo ja welke is het beste?

Freezinghardware zou ze verkopen? Maar onder chipset coolers staat hij niet terwijl er wel een andere zalman passief vid coolertje bij staat.

Ik heb zelf een Leadtek GF4 Ti 4600 128MB My vivo edition. Kan ik deze hiermee passief coolen? Ik ben dus niet van plan om te ocen. Puur voor het lawaai, want die 2 kleine fannetjes maken echt een t*ring lawaai hier.

Is het bevestigen moeilijk op deze kaart? De koelribben zullen er zeker helemaal af moeten?

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 19:57
Vraagje:

Ik heb die Heatpipe cooling van Zalman hier nu thuis liggen en wil die op m'n Sparkle GeForce TI 4200 zetten, alleen dat gaat niet :S

Op die TI 4200 zit een Cooler....ik kan het Nvidia kapje en de FAN lodschroeven....maar deze zitten in een metalen "bakje" zeg maar...

Deze zit MUURVAST op mijn CPU van de TI 4200....ieman enig idee OF die eraf kan.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 13:46

glashio

C64 > AMIGA > PC

In de vriezer leggen voor aantal minuten.. daarna schuif je hem er zo af.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
eraf: ja dat kan
Hoe?: Waarnschijnlijk zit ie met plastic pinnetjes door je videokaart gestoken. Die moet je mollen/losmaken om de heatsink eraf te halen.

• Morpheus2003
Die heb ik losgemaakt, maar dan nog zit ie muurvast....

• Exigence

Exigence

dnkroz

Killerhond schreef op 24 januari 2004 @ 14:56:
eraf: ja dat kan
Hoe?: Waarnschijnlijk zit ie met plastic pinnetjes door je videokaart gestoken. Die moet je mollen/losmaken om de heatsink eraf te halen.
Vertaling: indrukken en door de kaart duwen :) ;)

• Morpheus2003
glashio schreef op 24 januari 2004 @ 14:56:
[...]

In de vriezer leggen voor aantal minuten.. daarna schuif je hem er zo af.
Moet ik dit serieus nemen? :|

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-02 14:22

w0w

Moet ik dit serieus nemen?
Jah, maar dan wel in een antistatische verpakking ofcourse

• Exigence

Exigence

dnkroz

Morpheus2003 schreef op 24 januari 2004 @ 15:04:
[...]

Moet ik dit serieus nemen? :|
Als het goed is zie je van die plastic pinnetjes DOOR je kaart heen, die komen er aan de achterkant weer uit, en daar zitten weerhaakjes aan, die houden de koeler op z'n plaats.

Druk deze weerhaakjes in en duw de pinnetjes door de kaart. Als hij dan nog niet los wil (omdat het heatpad, of de koelpasta inmiddels keinhard is geworden bijvoorbeeld) dan moet je hem even twee uur in een antistatische zak in de vriezer leggen ja. :)

• Morpheus2003
Dus als ik em in een diepvrieszakje doe is het goed???

Iig al bedankt voor jullie adviezen!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 08:36

Whuzz

Dodgeball!

Morpheus2003 schreef op 24 januari 2004 @ 15:19:
Dus als ik em in een diepvrieszakje doe is het goed???

Iig al bedankt voor jullie adviezen!
Nee. Het moet anti-statisch zijn, denk niet dat een gewoon diepvries-zakje daaronder valt. ff naar een goed PC-shop rijden, daar hebben ze vast wel een zakje voor je. Meestal komen ze er in om :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Morpheus2003
Hmmmz kheb nu een anti statisch doekje en dan doe ik dat nog in een diepvrieszakje...dit moet goed zijn??

• Icey
  • Laatst online: 10-02 11:02
Morpheus2003 schreef op 24 januari 2004 @ 15:36:
Hmmmz kheb nu een anti statisch doekje en dan doe ik dat nog in een diepvrieszakje...dit moet goed zijn??
anti statisch doekje is vaak ook niet goed....

Wat soms ook helpt, juist die pasta dieeronder zit warm maken met en fohn, en vervolgens een soort zacht draaiende beweging.

Uiteraard op eigen risico

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alvast mijn excuses voor deze kick na een paar maanden... Maar ik heb afgelopen weekend een ZM-80C HP gekocht, en gisteren op mijn ASUS 8460 Ultra (ti4600) 128mb gezet... Maar ik kwam tot de conclusie dat met maar 2 van de bijgeleverde rubberen ringetjes (zoals op de plaatjes dus!) het schoefje waarmee je het koelblok op de gpu vast moet maken (met de boutjes waar je het achterkoelblok weer aan vastmaakt) een beetje lang is. En dat je er dus eigenlijk geen spanning op kan zetten zonder dat je er nog een paar extra rubberen ringetjes tussendoet... Is dit standaard? Hoe hebben jullie dat opgelost?
Er stond trouwens hierboven ook een interessante vraag, hoe hebben jullie de koelpasta toegepast? Zoals op de site staat, moet je die blokken helemaal voldouwen met koelpasta, ook al is het heel erg moeilijk te verdelen in die gleuven. Maar dat vind ik opzich vreemd, omdat je met bijvoorbeeld een cpu maar een heel erg dun laagje mag gebruiken... Hoe zit dat bij jullie?

• ANdrode
  • Niet online
MikeyMan schreef op 30 maart 2004 @ 10:34:
Maar ik kwam tot de conclusie dat met maar 2 van de bijgeleverde rubberen ringetjes (zoals op de plaatjes dus!) het schoefje waarmee je het koelblok op de gpu vast moet maken (met de boutjes waar je het achterkoelblok weer aan vastmaakt) een beetje lang is. En dat je er dus eigenlijk geen spanning op kan zetten zonder dat je er nog een paar extra rubberen ringetjes tussendoet... Is dit standaard? Hoe hebben jullie dat opgelost?
Er stond trouwens hierboven ook een interessante vraag, hoe hebben jullie de koelpasta toegepast? Zoals op de site staat, moet je die blokken helemaal voldouwen met koelpasta, ook al is het heel erg moeilijk te verdelen in die gleuven. Maar dat vind ik opzich vreemd, omdat je met bijvoorbeeld een cpu maar een heel erg dun laagje mag gebruiken... Hoe zit dat bij jullie?
Ik heb 3 weken geleden dezelfde koeler op een Ti-4200 gezet (ouders), en AS V gebruikt. Wat mij vooral opviel, was dat ik geen 1 megahertz hoger kan overklokken. EN idd, ik heb een dun laagje gebruikt. Ook ik vond dat hij er niet al te hard op drukte, maar met die zijbeugeltjes werd het al wat beter.

Vandaag zet ik hem er ff opnieuw op. Als het veel scheelt post ik het wel ff.

Verwijderd

ding doet het uitstekend op mn radeon 9600SE van Asus. Temps zijn zelfs beter als met dat el cheapo fannetje wat op de kaart zat.

Jammer van de ruimte maar ach...

• ANdrode
  • Niet online
ANdrode schreef op 30 maart 2004 @ 13:59:
[...]
Vandaag zet ik hem er ff opnieuw op. Als het veel scheelt post ik het wel ff.
Hij wordt nu handwarm ipv amper vast te houden.. dit komt doordat ik er een fan bij aan de zijkant heb gezet.
Core komt 15 mhz hoger (stabiel), maar mem komt 20 hoger op de een of andere vreemde manier.. nouja, misschien was dat erg heet ofzo.

offtopic:
Tja, hij was toch al gekicked, nu mag ik wel replyen vind ik :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat heb je gedaan om hem beter te bevestigen? Had jij hetzelfde probleem dat je het koelblok eigenlijk niet vastkreeg met de twee aangegeven ringen? Ik heb vanmiddag ook nog het een en ander extra aangedraaid... Ga zometeen eens voelen of het er beter op is geworden ;)
Het koelblok zit trouwens nogsteeds vrij brak, Je kan het zo draaien, als je een beetje kracht zet... En het lijkt er ook op dat de plaatjes aan de bovenkant (met zalman erop) ook eigenlijk iets te kort zijn... Daardoor komt het achterste stuk metaal scheef te zitten. Ook had het handiger geweest als ze daar boutjes voor hadden gebruikt (met zeshoekige/vierkante kop) ipv ronde schroefjes... Zou een stuk makkelijker vastdraaien...

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
MikeyMan schreef op 30 maart 2004 @ 10:34:
Alvast mijn excuses voor deze kick na een paar maanden... Maar ik heb afgelopen weekend een ZM-80C HP gekocht, en gisteren op mijn ASUS 8460 Ultra (ti4600) 128mb gezet... Maar ik kwam tot de conclusie dat met maar 2 van de bijgeleverde rubberen ringetjes (zoals op de plaatjes dus!) het schoefje waarmee je het koelblok op de gpu vast moet maken (met de boutjes waar je het achterkoelblok weer aan vastmaakt) een beetje lang is. En dat je er dus eigenlijk geen spanning op kan zetten zonder dat je er nog een paar extra rubberen ringetjes tussendoet... Is dit standaard? Hoe hebben jullie dat opgelost?
Grappig, ik heb laats een v8420s gekocht,
dat is een ti4200 met een pcb van een ti4600 en 3.3 ns mem.
Ik heb het weer eraf gehaald, want het zat gewoon niet stevig,
op me vorige kaart, een asus v7700 zat het allemaal muur vast.

* Weezer-DC houdt dit topic in de gaten :)

• ANdrode
  • Niet online
Ik heb deze keer gewoon alles lomp hardvastgedraaid, en een wat grotere hoeveelheid AS V gebruikt. Dus op core + koelblok een dun laagje en dan er op drukken.. vorige laagje (1 kant dun insmeren) was misschien wel genoeg, maar dit voelt zekerder.

HIj werd steviger nadat ik die kleine *** schroefjes goed vast had gedraaid, maar, je kan nog steeds het blok een beetje draaien.

Maargoed: hij wordt nu aan allebei de kanten gelijkmatig warm (of eigenlijk niet warm, nu er een 8 cm fan aan hangt)

Je kan hem dus steviger krijgen door die kleine schroefjes op het front en back blokje hard aan te draaien.. wat rottig te doen is, want alles verschuift dan :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, bij mij zit ie nu ook een stuk beter... Wordt minder warm en ook aan allebei de kanten even warm... Heb de koelplaten (hoe noem je dat?) een stuk losser gedraaid, en toen de heatpipe er een beetje in heen en weer geschoven, met als doel de koelpasta wat beter te verdelen. En dat is volgens mij gelukt... En na anderhalve dag, en wat potjes BF1942, doet ie het nogsteeds prima... Zal wel goed zijn dus... Alstie nog problemen gaat geven, stop ik er wel kortere schroefjes in... En draai ik hem dan gewoon nog harder aan... Maar dat verwacht ik niet... Alleen jammer dat mijn grafische kaart geen temperatuursensor heeft... (en dat ik er gister achter kwam dat niet mijn koelers, maar mijn harde schijf (WD800jb) de meeste herrie maakt |:()

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 31-03-2004 10:07 ]

Pagina: 1 2 Laatste