Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
[This space is for rent]
combineer de zalman heatsink pipe met een Zalman FB123(op 7volt) en je hebt een geluidloos en overclockbaar videokaart.
Hij is nog niet te koop in NL neem ik aan?
[This space is for rent]
Verwijderd
/edit/ http://www.tech-pc.co.uk/ihcl71-1.shtml een heatpipe met sink voor een CPU
Op dinsdag 04 juni 2002 21:35 schreef dot_goeroe het volgende:
wooot kan iemand de werking uitkeggen of is dit voor waterkoeling?
Nee dat is een heatpipe. Het werkt met een vloeistof erin dat gaat verdampen oid.Op dinsdag 04 juni 2002 21:39 schreef PoweRoy het volgende:
lijkt me een watercooling
Euh, zie ik het dan goed dat de verdampte vloeistof omhoog gaat, daar afkoelt, weer naar beneden zakt en alles opnieuw begint?Op dinsdag 04 juni 2002 21:42 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
[..]
Nee dat is een heatpipe. Het werkt met een vloeistof erin dat gaat verdampen oid.
Zou opzich strakke manier van koeling zijn, ware het niet dat ik makkelijker een kleine uitbreiding van mn waterkoelinstallatie kan maken
Verwijderd
http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/heatpipe.jpg
Op dinsdag 04 juni 2002 21:42 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
[..]
Nee dat is een heatpipe. Het werkt met een vloeistof erin dat gaat verdampen oid.
Verwijderd
Echt iets voor mij, dat kut koelertje op me vga-kaart draait 6000 rondjes per minuut ... stink ding
Verwijderd
En heb je al enig idee wanneer dat is ? En ook wat dit geintje gaat kosten dan ?Op donderdag 27 juni 2002 18:12 schreef T-Mug het volgende:
T-mug kan hem bestellenzodra zalman ze netjes uitgeeft officeel...
die pipe zit in de weg!
En het is van zalman, dus niet echt voor OC'en gemaakt.
Maar wel Lekker stilOp donderdag 27 juni 2002 18:54 schreef Gman het volgende:
Mensen...hoe wil je je mem koelen op deze manier?
die pipe zit in de weg!
En het is van zalman, dus niet echt voor OC'en gemaakt.
Ik denk alleen niet dat die goedkoop is
Verwijderd
waarom verplicht dan koop je het toch gewoon nietOp dinsdag 04 juni 2002 21:29 schreef Spice het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
mpf, je wordt bijna verplicht een raam in je kast te plaatsen.
Verwijderd
van Zalman te worden. Ik heb mijn PC dan ook volhangen met dat spul.....
-Wanneer is ie te krijgen in Nederland?
-WAt mag dat mooie stukje metaal gaan kosten ?
Verwijderd
ZM50-HP (upcoming)
This is the first product in marketplace that uses heatpipe technology on a VGA card, developed by ZALMAN Tech Co., Ltd.
ZALMAN's upcoming ZM50-HP does not require a fan, thus it does not need to be powered, and makes no noise or vibration by using the heat pipe technology.
It uses two heat spread, one on the GPU and the other on the other side.
The test result from ZALMAN's lab shows that it can cover geForce4 Ti series without a problem.
Verwijderd
Op donderdag 27 juni 2002 23:33 schreef Bakkei het volgende:
Er wordt volgens mij volledig voorbijgegaan aan het belangrijkste voordeel... Goede passieve koeling op je kaart zonder een PCI slot te verliezen. Met alle andere (fatsoenlijk werkende) passieve koelers die ik ken raak je altijd je 1e PCI slot onder je AGP kwijt... Of kent iemand een andere goede passieve oplossing ?
mijn mobo heeft geen pci slot net onder de videokaart zitten
Verwijderd
Dat is idd een erg belangrijk voordeel. Ik heb nu wel een DragonOrb III eraan hangen (zonder originele, maar met 90mm Zalman fan) maar ben wel 2 van de 5 PCI sloten kwijt.Op donderdag 27 juni 2002 23:33 schreef Bakkei het volgende:
Er wordt volgens mij volledig voorbijgegaan aan het belangrijkste voordeel... Goede passieve koeling op je kaart zonder een PCI slot te verliezen. Met alle andere (fatsoenlijk werkende) passieve koelers die ik ken raak je altijd je 1e PCI slot onder je AGP kwijt... Of kent iemand een andere goede passieve oplossing ?
Denk het wel, de asus v8200 ti200, zal ongeveer van het zelfde formaat zijn moet passenOp donderdag 27 juni 2002 21:21 schreef garnage het volgende:
past ie ook op de geforce 3 ti200 van asus?
hij is in drie letters maar een ding
Enne dat hij geen pci slot in beslag neemt is zeker een redenen om hierop te wachten ipv zon koperen zalman vga cooler te bestellen want elk pci slot is meegenomen op mijn micro-atx mobo
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ach misschien moet ik die dan ook gelijk maar ff onder handen nemen.
Verwijderd
Verwijderd
I
de cpu coolers die ze maken zij stil en goed, de fannen die ze maken zij stil en goed, nou maken ze ook al deze spullen...
kan ik die klere fan op m'n video kaart vervangen
ding maakt een takke herrie
Heeft iemand deze zalman al op een GF TI4600 geprobeerd en wat zijn de temps ervan ongeveer?
-Te huur
Verwijderd
ongeveer 25/35 euroFanatic_FS schreef op 27 juni 2002 @ 21:26:
zie er wel oke uit maar wat gaat dat ding nou kosten?????????
Zoek op in tweaker price watch HP80 VGA cooler
naar wat is gelezen heb, lever je wel een PCI-slot in (of ligt dat aan de versie, met de HP50 niet, en de HP80 wel (omdat de HP80 groter is)?).Verwijderd schreef op 27 juni 2002 @ 23:33:
Degene die deze Zalman Heatsink
De GF4 kaarten zijn een stuk groter dan de vorige GForce kaarten
Midi towers gebruikers dus opgelet.
Big towers gebruikers zullen geen probleem ondervinden omdat die meer ruimte hebben dan de midi towers.
Eerst meten en kijken of je deze Zalman kan gebruiken, bespaar je een hoop ellende
talkin' is cheap, people follow like sheep
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
suc6 met modden van je kast
nm ik zie bovenaan staat engels ben weer goed wakker vandaag
[EDIT2]
ik zie net op de zalman page dat de heatsink in sommige gevallen niet past ->
http://www.zalman.co.kr/images/0208/board1-e.gif
Nou heb ik een Gigabyte Ga-7DXR mobo en is mijn vraag heeft iemand dit al uitgetest of dit zou passen volgens de tekeningen en nameten zou ik nog 1 of 2 mm overhebben, waardoor ik me afvraag of he wel past. Ik heb namelijk weinig zin om of de koelblok een beetje bij te schaven of een klein beetje van het witte knopje bij de mem slot af te schaven
[/EDIT2]
-Te huur
Verwijderd
ZM80HP past prima op mijn GA7DXR bordje, alle plaats in de wereld. Hij koelt mijn GF2Ti ook nog eens 7 graden beter dan de standaard sink en fan. Check de review op www.ccmod.comYagermeister schreef op 16 oktober 2002 @ 17:26:
weet iemand een engelse link naar zalman ik vind alleen een koreanse http://www.zalman.co.kr/product/zm80-hp.htm
edit:
nm ik zie bovenaan staat engels ben weer goed wakker vandaag
[EDIT2]
ik zie net op de zalman page dat de heatsink in sommige gevallen niet past ->
http://www.zalman.co.kr/images/0208/board1-e.gif
Nou heb ik een Gigabyte Ga-7DXR mobo en is mijn vraag heeft iemand dit al uitgetest of dit zou passen volgens de tekeningen en nameten zou ik nog 1 of 2 mm overhebben, waardoor ik me afvraag of he wel past. Ik heb namelijk weinig zin om of de koelblok een beetje bij te schaven of een klein beetje van het witte knopje bij de mem slot af te schaven.
[/EDIT2]
LOL werk bij www.hmcomputers.nl... heb der nog 3thijsebbekink schreef op 16 oktober 2002 @ 21:03:
www.hgcomputers.nl kan ze nu ook leveren, prijs weet ik zo niet
Dezjay, was het monteren een btje te doen?
Verwijderd
maar ja ik geloof dat die zalman wel redelijk flexibel is...
dan heb ik nog een hint. koop er een andere fan bijn0kn0k schreef op 29 oktober 2002 @ 14:16:
Heb hem ook besteld bij Salland met een Zalman6000 cpu cooler en een EnerMaxx 550W voedinglekker stil
Hopelijk dat Salland een beetje op schiet.
deze is 20~28dB(A) en die hoor je echt. Ik heb er nu een 120cm enermax @ 5V opzitten. die is stiller dan die zalman @ 5V. (op 12V lawaaieriger)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Sorry voor late reply maar montage was redelijk te doen zit een heel boekwerk bij dus dat is het probleem nietGluten Parody schreef op 29 oktober 2002 @ 12:26:
Bij salland automatisering kost de ZM-80 hp maar €25,94... die van mij komt hoop ik eind deze week binnen.
Dezjay, was het monteren een btje te doen?
Verwijderd
Maar 1 groot probleem, ik heb allemaal golven vanuit het midden van het beeld over het scherm, echt heel irritant.
Waar zou dit aan kunnen liggen
T ligt er niet aan dat ie te heet wordt, want het is al direct bij het opstarten
ik heb m trouwens op een GF 4 Ti 4600 zitten.
Verwijderd
laat maar, ik heb t op kunnen lossen met de moire functie van mijn monitorVerwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 18:17:
hmm, ik heb m nu gemonteerd en t is lekker stil...
Maar 1 groot probleem, ik heb allemaal golven vanuit het midden van het beeld over het scherm, echt heel irritant.
Waar zou dit aan kunnen liggen
T ligt er niet aan dat ie te heet wordt, want het is al direct bij het opstarten
ik heb m trouwens op een GF 4 Ti 4600 zitten.
maar blijkbaar is er kwa electrische storing toch iets verandert in mijn kast nu , want voorheen was dit nog niet
Programmers don't die. They GOSUB without RETURN
Mijn GPU blijkt na een spelletje Need 4 Speed Hot Pursuit 54 graden te zijn
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Dat is normaal bij videokaarten, die worden/zijn nou eenmaal warmer dan processors enzo....oftwel; niks mis met die temp....XyonN schreef op 14 november 2002 @ 19:40:
Bij mij zittie er ook op, op een GF-2 MX400, maar hij koelt brak.....
Mijn GPU blijkt na een spelletje Need 4 Speed Hot Pursuit 54 graden te zijn
Verwijderd
Kijken of m dat lukt met een Ti 4600
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 20:01 . Reden: typo ]
Maar zoals mijn voorganger al zei: 51 gradfen is dus standaard. wat is nou een beetje respectabele temp voor een fully overclocked Geforce 2 MX 400 64 MB?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
maar ik heb wel ergens gezien dat de GF4MX eigenlijk een 50HP dient te gebruiken
Verwijderd
waarom zou ik, deze gaat lekker weer over naar volgende kaart en dan verkoop ik de MX440 met de originele herriefanVerwijderd schreef op 19 November 2002 @ 01:19:
volgens mij kan de 80HP er ook wel op... er worden namelijk 2 formaten blokjes meegeleverd voor diverse videokaarten, die je dan ook nog eens kan verstellen... lijkt me sterk dat dat niet gaat passen.
maar ik heb wel ergens gezien dat de GF4MX eigenlijk een 50HP dient te gebruiken
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik heb er wel een op mijn 9700, maar of het goed genoeg koelt kan ik nog niet zeggen, m'n computer doet nu wel eens gekke dingen namelijk, maar ik heb het idee dat dat aan de voeding ligt, dus pas als ik een nieuwe voeding heb kan ik het vanuit eigen ervaring zeggen. Maar volgens mij kan het dus wel (anders had ik hem ook niet gekocht duhVerwijderd schreef op 19 November 2002 @ 01:34:
Is die Zalman koeler eigelijk beschikbaar voor een Radeon 9700 Pro want dat zou wel super kwel staan door men raampie op men Radeon zo'n ding rode kaart goudkleurige koeler
Weet niet waar je kijkt, maar hij is er al voor 26...
Programmers don't die. They GOSUB without RETURN
Dit staat zowel bij ZM50-HP als bij de ZM-80HPDKasemier schreef op 18 November 2002 @ 18:50:
Vraagje: Kan de grote ZM-80HP ook op kleine kaarten zoals mijn GF4-MX440, ik ga geen 50HP kopen die ik weer moet vervangen als ik ergens over 2 maanden een zwaardere vid. kaar heb
Geschikt voor: Geforce
Geforce DDR
Geforce 2 MX
Geforce 4 MX (etc.)
Geforce 2, 3 en 4
ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000 en 9700 Pro
Bron: Salland Automatisering
Duz je kunt ervan uitgaan dat die wel op je kaart past.
Nice dingetje
Nothing more to say...
Verwijderd
moet ik nou straks de videokaart met een bout vast gaan zetten? of is het er gewoon bijgezet om aansprakelijkheid voor schade te voorkomen en is het eigenlijk niet nodig?Since the heatsink weighs 385g, the VGA card equipped with this heatsink should be attached tightly inside the PC case with a bolt when installing. Also special care should be taken while the computer is being moved.
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Ze bedoelen gewoon het schroefje waarmee je een insteekkaart vastzet zou ik denken. En voorzichtig doen met je pc bij verplaatsen zou ik ook sowieso doen...Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 02:34:
weet iemand hoe het zit met dit verhaal?
[...]
moet ik nou straks de videokaart met een bout vast gaan zetten? of is het er gewoon bijgezet om aansprakelijkheid voor schade te voorkomen en is het eigenlijk niet nodig?
Verwijderd
Nikel schreef op 07 december 2002 @ 03:18:
[...]
En voorzichtig doen met je pc bij verplaatsen zou ik ook sowieso doen...
lijkt me een goed advies ja!
btw. weet iemand of die koeler ook op de Geforce FX zal passen ?
[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 07-12-2002 21:57 ]
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
werkt perfect
- STIL!!!!! (duh)
- HEET!!!! Dat ding wordt op een non-oc'ed GF4600 warmer dan 50 graden! Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik bijna geen airflow in mijn kast heb. Ik heb er een 80x80 profesorisch onder gehangen. (kost me nu dus 2 PCI sloten) en ik ga een intake fan monteren. Dan zal het een stuk koeler moeten worden.
50* valt nog mee volgens mij, zal me er niet druk om makenAeon schreef op 10 december 2002 @ 12:57:
Ik heb ook zo'n ding. Hij zit alweer bijna een week op mijn Leadtek GFti4600. Mijn bevindingen:
- STIL!!!!! (duh)
- HEET!!!! Dat ding wordt op een non-oc'ed GF4600 warmer dan 50 graden! Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik bijna geen airflow in mijn kast heb. Ik heb er een 80x80 profesorisch onder gehangen. (kost me nu dus 2 PCI sloten) en ik ga een intake fan monteren. Dan zal het een stuk koeler moeten worden.
Verwijderd
Niet zo bijzonder allemaal. Ruim een maand uit nu, en de AHP versie ook al twee weken....