Welke moet ik aanschaffen ¿¿

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

oh ja,

ik zou voor msi gaan eignelijk maar omdat je dat bruine dingetje onder die 5 pci slots ziet is het een noob board..das voor gruwelijke crappe kaarten..

epox doet wel:

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/ep-8k3a.htm

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Bruine dingetje, ik vat je niet ?
Wat bedoel je ?!

0hjah
Cipher
Ik heb PixelView GeForce 4 Ti4200 gezien @ Gistron voor €220.
Pixelview is dat wat ?!?!?! ik heb eerlijk gezegd nog niets van dat merk vernomen. Is het wel betrouwbaar ?!

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

Verwijderd

Epox 8K3A (of 8K3A+ indien je ooit nog raid0 wil draaien)
Amd Athlon XP****+

:)

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 00:56 schreef TiMmSy het volgende:
Ik check nu gistron

Daar zie ik dat MSi bordje staan

maar ze maken onderscheidt tussen
KT3-Ultra Socket A en de
KT3-Ultra-ARU Socket A

Waar staat dat Aru voor ?
ARU = ATA/133-controller (ipv ATA/100), RAID-controller (Promise Lite/133 oid) en USB 2.0 onboard.

De ARU is dus een luxere uitvoering met meer features. USB 2.0 vind ik zelf wel interessant, ATA/133 is minder belangrijk en RAID is belangrijk als je het daadwerkelijk gaat gebruiken. Even afwegen tegen je portemonnaie (?) dus. :)

[edited]

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 12:40 schreef TiMmSy het volgende:
Bruine dingetje, ik vat je niet ?
Wat bedoel je ?!

0hjah
Cipher
[..]

Pixelview is dat wat ?!?!?! ik heb eerlijk gezegd nog niets van dat merk vernomen. Is het wel betrouwbaar ?!
Merk maakt niet zoveel uit, chipset is van nVidia en die heeft de grootste invloed. Bekende merken maken wel vaak gebruik van sneller geheugen en betere heatsinks, waardoor je hem verder kunt overclocken, maar daar betaal je uiteindelijk weer voor. €220 voor een GF4 Ti4200 is een mooie prijs en daar zou ik het zeker voor doen, aangezien je ook zeker tot de performance van een Ti4400 kunt komen d.m.v. OCen.

Verder zou je ook het (EliteGroup) ECS K7S6A mobo kunnen overwegen, aangezien dit een stuk goedkoper is dan MSI met VIA-chipset en nagenoeg dezelfde performance biedt.

€75 ECS K7S6A
€131 MSI KT3-Ultra
€167 MSI KT3-Ultra-ARU
@Gistron

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Op dinsdag 04 juni 2002 13:14 schreef CiPHER het volgende:

[..]

RAID als je het daadwerkelijk gaat gebruiken.
altijd handig als je meer dan 4 IDEaparaten wil aansluiten

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 13:20 schreef Kristof het volgende:

[..]

altijd handig als je meer dan 4 IDEaparaten wil aansluiten
Je kunt alleen HDDs aansluiten op RAID controllers, geen ATAPI devices zoals CD-RWs/DVD-spelers etc.

Mits de RAID controller "JBOD" ondersteunt, wat staat voor "Just a Bunch Of Drives", kun je je RAID-controller inderdaad gebruiken om je HDDs aan te koppelen, indien je geen RAID wilt maar wel van de controller wenst gebruik te maken.

Wil je wel RAID, dan heb je minstens twee identieke schijven nodig (RAID-0, Striping).

Verwijderd

Mijn lijstje: :)

€75 ECS K7S6A (Moederbord)
€146 Athlon XP 1800+ (Processor)
€42 256MB PC2100 DDR SDRAM OEM (Geheugen)
€15 Coolmaster DP5-7H53F-01 < 2.0 GHz (CPU Cooler)
€220 Pixelview GF4 TI-4200 DVI AGP 64MB (Videokaart)

€498 totaal, incl. BTW, excl. verzendkosten (€15 ofzo)

prijzen @ Gistron, maar check ook de pricewatch voor de goedkoopste zaken, etc. Maar Gistron is wel redelijk goedkoop en ik heb er goede ervaringen mee.

Nog een tip: als je een coole kast wilt, neem dan de P4 Silver van Gistron voor €70. Je kunt pics vinden bij Onderdelen > Overig > Behuizing, daar zie je bij Diversen de "Midi-Tower M076, 300W / P4 silver @ €69,90". Klik op vergrootglas-icoon voor pics.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 13:36 schreef CiPHER het volgende:
Mijn lijstje: :)

€75 ECS K7S6A (Moederbord)
€146 Athlon XP 1800+ (Processor)
€42 256MB PC2100 DDR SDRAM OEM (Geheugen)
€15 Coolmaster DP5-7H53F-01 < 2.0 GHz (CPU Cooler)
€220 Pixelview GF4 TI-4200 DVI AGP 64MB (Videokaart)

€498 totaal, incl. BTW, excl. verzendkosten (€15 ofzo)

prijzen @ Gistron, maar check ook de pricewatch voor de goedkoopste zaken, etc. Maar Gistron is wel redelijk goedkoop en ik heb er goede ervaringen mee.

Nog een tip: als je een coole kast wilt, neem dan de P4 Silver van Gistron voor €70. Je kunt pics vinden bij Onderdelen > Overig > Behuizing, daar zie je bij Diversen de "Midi-Tower M076, 300W / P4 silver @ €69,90". Klik op vergrootglas-icoon voor pics.
Als ik jouw was zou ik 2000+ doen omdat het niet veel duurder is en 512 ddr want 256 neemt 1 slot in bezet van 3 en als je ooit hoger wil is 256 nutteloos. Maar zelf ga ik denk ook voor 1800.

ik heb

epox k83a+ 140
adm 1800 130
512 ddr 150 (beetje merk)
leadtek gf4 4400 300

750 euro ongeveer kwijt ervoor..maar ik wil ook nog een hd die van wd 120gb 8mb chache dus +/

oh ja en cooler zou ik alpha pal8045e doen..dat ding cooled epox + 1800 idle 38 graden en komt vaak beste uit testen..hij is wel rond 50 euro:

http://www.micforg.co.jp/c_pal8045e.html (alpha)
en epox werd vaak gebruik voor prof doeleinden dus dat zegt wel wat:

http://www.epox.nl/english/products/motherboard/ep-8k3a.htm

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 13:56 schreef tekz het volgende:

[..]

Als ik jouw was zou ik 2000+ doen omdat het niet veel duurder is en 512 ddr want 256 neemt 1 slot in bezet van 3 en als je ooit hoger wil is 256 nutteloos. Maar zelf ga ik denk ook voor 1800.

ik heb

epox k83a+ 140
adm 1800 130
512 ddr 150 (beetje merk)
leadtek gf4 4400 300

750 euro ongeveer kwijt ervoor..maar ik wil ook nog een hd die van wd 120gb 8mb chache dus +/
Mijn 1800+ draait @ 2200+ op mijn ECS K7S6A. De 2000+ is €71 duurder en zal OCed misschien op 2300+ neerkomen.

De Palomino architectuur zit nu wel op zijn eind. Pas als de nieuwere Thoroughbred architectuur de Palomino core vervangt, is het lonend om een Athlon XP met een hogere model rating te nemen. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

2x256MB (=512MB) DDR OEM = €84, groot verschil met jouw €150. Merk geheugen vind ik eigenlijk steeds minder interessant worden, aangezien standaard OEM geheugen ook goed presteert en bij mij een FSB van 148MHz trekt.

Verwijderd

ja 2x neemt 2 sloten in bezet en 1x 512 een en daarom is 512 wat duurder maar als je later meer en meer wil zit je klem. En die alpha cooler is stuk beter als coolermaster

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

dit wordt een beetje een hulp topic voor mensen die een nieuw sys in el kaar willen flansen :+
hoop dat de mod's hier niets op tegen hebben

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Shunt

Shunt

Boe

Op dinsdag 04 juni 2002 14:04 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Mijn 1800+ draait @ 2200+ op mijn ECS K7S6A. De 2000+ is €71 duurder en zal OCed misschien op 2300+ neerkomen.

De Palomino architectuur zit nu wel op zijn eind. Pas als de nieuwere Thoroughbred architectuur de Palomino core vervangt, is het lonend om een Athlon XP met een hogere model rating te nemen. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

2x256MB (=512MB) DDR OEM = €84, groot verschil met jouw €150. Merk geheugen vind ik eigenlijk steeds minder interessant worden, aangezien standaard OEM geheugen ook goed presteert en bij mij een FSB van 148MHz trekt.
bij mij haalt een goedkoop plakeje nu al 155 mhz :+

Game PC

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 14:11 schreef Shunt het volgende:
dit wordt een beetje een hulp topic voor mensen die een nieuw sys in el kaar willen flansen :+
Laten we het hopen.. en een keer mag het wel gedoogd worden imho.

C:\>_

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 14:08 schreef tekz het volgende:
ja 2x neemt 2 sloten in bezet en 1x 512 een en daarom is 512 wat duurder maar als je later meer en meer wil zit je klem. En die alpha cooler is stuk beter als coolermaster
Als je van plan bent meer dan 768MB in je bak te gaan stoppen kun je beter 512MB modules nemen ja. Maar 256MB tot 768MB is in lijn met de (economische) levensduur van het systeem. En als je meerdere systemen hebt, kun je toch hardware uitwisselen tussen je systemen.

Die alpha cooler is met €50 best duur, duurder dan de meeste mensen willen betalen voor een CPU cooler, zeker als ze niet serieus willen gaan OCen.
CoolerMaster levert leuke koelers, voor een lage prijs. Die CoolerMaster DP5 houdt mijn systeem @ 47 graden stressed & OCed (ik heb wel 2 case fans), dus hij koelt aardig goed en hij maakt ook niet veel lawaai.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 14:11 schreef Shunt het volgende:
Ik heb daar niks op tegen, ik vind het leuk om mensen die nog niet zo in de wereld van 'tweakers' zitten, te helpen met de aanschaf van een PC dmv zelf assembleren.

Ik vind het namelijk zonde dat het gros een 'merk'PC kopen voor veel geld, en eigenlijk rommel in huis halen. Als je zelf een PC samenstelt, ben je niet alleen véél goedkoper uit maar heb je ook díe onderdelen waar je het meest waarde aan hecht. Meeste OEM mobo's b.v. is gewoon rommel.

Dat GoT geen plaats is waar mensen hun problemen kunnen laten oplossen door anderen en er zelf weinig tot niets voor te doen, is de meeste mensen wel duidelijk. Maar GoT is een plaats van alle niveau's, ook de basiskennis moet van tijd herhaalt worden, opdat deze kennis ook de nieuwere GoTers/t.netters bereikt. Ik ben zelf ook noob geweest en mede door de hulp van een aantal mensen die mij ontzettend geholpen hebben met het samenstellen van een PC, heb ik nu een aardige kennis van hardware opgebouwd.

Mochten er wel mods zijn die dit topic niet open willen houden, dan kun je altijd op ICQ vragen stellen, #102555.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 14:12 schreef Shunt het volgende:

[..]

bij mij haalt een goedkoop plakeje nu al 155 mhz :+
Ja en een gekke Japanner of Taiwanees haalt vast de 300MHz, wat mij eigenlijk niet zo heel erg kan boeien. :)

• Shunt

Shunt

Boe

Op dinsdag 04 juni 2002 14:42 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Ja en een gekke Japanner of Taiwanees haalt vast de 300MHz, wat mij eigenlijk niet zo heel erg kan boeien. :)
jezus doe eens normaal man ik wil aleen zeggen dat goedkoop mem nog sneller KAN DUS liever een beetje rustig

Game PC

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 15:26 schreef Shunt het volgende:

[..]

jezus doe eens normaal man ik wil aleen zeggen dat goedkoop mem nog sneller KAN DUS liever een beetje rustig
Sure, ik bedoelde er ook niks mee. Chill :)

• Shunt

Shunt

Boe

Op dinsdag 04 juni 2002 15:35 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Sure, ik bedoelde er ook niks mee. Chill :)
hmz ok dan maar, maar de volgende keer kom ik langs om he helmaal af te ronselen :+ LOL

nee maare effe sereneus was niet echt zo bedoeld maar moest effe snel post af maken moest naar school :+
dus was zo kort mogelijk dus kwam het er een beetje boos uit niet :D

Game PC

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

nieuw mobo hoef je niet te hebben hoor! op de abit site staat dat deze ondersteunt tot 2000+ xp processor,dus mischien een nieuw proc. en een nieuwe videokaart, kan je weer flink gamen. Meer heb je niet nodig en scheelt erg veel geld >:) >:) >:)

wisdom is rarely common

• Shunt

Shunt

Boe

Op dinsdag 04 juni 2002 18:20 schreef Alphafox het volgende:
nieuw mobo hoef je niet te hebben hoor! op de abit site staat dat deze ondersteunt tot 2000+ xp processor,dus mischien een nieuw proc. en een nieuwe videokaart, kan je weer flink gamen. Meer heb je niet nodig en scheelt erg veel geld >:) >:) >:)
over wie heb je het nu ???
topic starter ?? of iemand anders ??
want de topic starter wil ook ddr en dat kan er op zijn mobo niet op

Game PC

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ik geloof dat de topicstarter wel genoeg info heeft, dat heeft 'ie zelf nota bene aangegeven :) Verder wordt 't nu meer een praatgroepje dan een help topic welke in eerste instantie sowieso al op het randje ligt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.