Opbouwsnelheid optimizen

Pagina: 1
Acties:

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Topicstarter
Hoi Webdesigners.

Ik ben nogal nieuw hier, ik hoop niet dat jullie m'n vraag al te stom vinden ;)

In dit topic kan je zien dat ik een programma aan het bouwen ben. Dat programma maakt gebruik van een IE-componentje, waarin ik allerlei informatie laat zien.

De .htm-pagina's worden vanuit een DB opgebouwd. Qua snelheid heb je dus ten eerste met de performance van de queries te maken. Wat dat betreft zit 't wel snor volgens mij.

Sommige .htmmetjes bevatten een table van 4 kolommen breed, en tot 1000 rijen lang. Ik heb in de search al gelezen dat tables pas op het scherm worden gezet na de laatste /table. Maar omdat mijn .htmmetjes van HDD komen denk ik ook niet dat dat hetgene is wat lang duurt.

De inhoud van een regel in een tabel verschilt overal. IE maakt elk veld in de tabel zo breed als het breedste item, dus dat is nogal wat gereken. Ik heb al even getest of het opnemen van een "WIDTH=100" verschil maakt, en dat is ook al niet het geval.

Hoe kan ik een tabel met 1000 regels lekker snel op het scherm zetten? Kan 't misschien beter zonder tabel? Bestaat er bijvoorbeeld zoiets als een tab in html?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

veel data is veel html meestal,..
daar moet je in snijden,..
dus: denk ik aan CSS voor de opmaak en aan DIVjes om je kolommmen te definieren. Hopelijk weet je wat van Stylesheets zodat je al die onnodige font-definities en kleur-definities kwijt kan in een enkel bestandje.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In html kun je geen tabs gebruiken, afgezien van de \t in textarea's. Wel kun je een javascript gebruiken om dataverkeer te beperken, like GoT doet.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

als je zoveel data hebt, is het geen idee deze beter te herstrukteren in kleinere hapjes?

dwz. geef de bezoeker van je site een aantal requests,
en stuur ze naar een pagina met het vervolg? <next><previous> <enz...>

beetje interaction design kan ook helpen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Sommige .htmmetjes bevatten een table van 4 kolommen breed, en tot 1000 rijen lang.
Begin inderdaad eens met het onderverdelen in verschillende pagina's :P

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

wat dacht je van <pre> icm \t en \n ?

Dan kan je met wat old-skool ASCII Codes je page opbouwen 8-)
code:
1
2
3
4
+--------+
|     |
|     |
+--------+

[* SchizoDuckie ]
* PaPa Eend denkt met weemoed terug aan de tijd dat hij in Batch en Pascal dikke progs code' met ALT+200,201,188, etc :7
[/* SchizoDuckie ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

je kan de boel ook opsplitsen in kleinere subtabellen, zoals ook in GoT bij het weergeven van topics (elke post is een table)

ook kan je geloof ik de boel compressed versturen wat nogal eens wat wil schelen. Daar is een tijd geleden een topic over geweest
Pagina: 1