Toon posts:

Hulp voor nieuwe video-kaart, experts gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen van GoT...reunite

Zeg ik heb hier een pc staan (duh :P) en ik was al enige tijd ontevreden over mijn videokaart maar sinds GTA3 heb ik het helemaal gehad met deze grafische-booster. De experts onder jullie kunnen nu al raden welke kaart ik dus heb, de Nvidia TNT 2 32 MB. Nu ga ik dus een nieuwe kaart in mijn systeem gooien, maar nu vraag ik jullie...wat is de beste uit deze top 5 die ik samengesteld heb. Allereerst mijn systeem:

Processor: Pentium 3 866 MHz
Geheugen: 512 MB SDRAM
Harde schijf: 40 GB Samsung (SV4084D)
Soundkaart: Creative AudioPCI
Spelers: DVD-rom 50x
IDE CD R/RW 8x4x32
Monitor: Dell D1028L 17"

Huidige vidkaart: Nvidia TNT 2 32 MB

Nu vind ik het zonde om in dit systeem een dikke vette geforce 4 te gooien. Want dan kan ik daarna weer mijn systeem gaan upgraden omdat het te laag is...en daarna weer mijn kaart omdat die er niet bij past...Nu is dus aan jullie de vraag, wat is de beste uit onderstaande kaarten die ik in dit systeem moet hangen:
(in willekeurige volgorde)

Asus V8200 Geforce 3 Ti200
Asus V8200 Geforce 3 Ti200 64 MB
Nvidia Geforce 2 MX-400 64 MB
Nvidia Geforce 2 MX-200 32 MB
ATi Radeon 7200 64 MB

Gelieve mij a.s.a.p. te kunnen helpen met dit probleem, en graag ondersteund met argumenten waarom je die ene videokaart de keuze vind.

Greets, uLuKai

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat is je budget ongeveer?

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Gewoon de geforce 4200 kopen,anders krijg je er toch maar spijt van

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

GF3 ti 200

werkt ook perfect op mijn 2e pc kan er heel goed gta3 mee spelen en vergeleken met de gf4 mx (die had ik er daarvoor in) speelt deze toch een stuk lekkerder...

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry voor het verkeerde forum, hoe gaat ie naar ander forum of maakt dat niet uit...gaat vanzelf i dunno...

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk, mijn budget...op zich heb ik genoeg geld (net jarig geweest...gister :P) dus eigenlijk is dat geen punt. Maar ik vind het wel ZONDE om een geforce 4 erin te gooien...866 mhz en dan een geforce 4...nah dat vind ik zonde...kan ik beter een nieuwe pc kopen klopt dat ook weer bij elkaar...maar zoveel geld heb ik nou ook weer niet gekregen :P

• SH007
  • Niet online
Ik zou toch een GF4 kopen(een ti 4200 met 64mb DDR, kost ongeveer €210)

Verwijderd

Topicstarter
Jah oke je hebt wel gelijk, want ik heb dan wel gelijk een GOEIE kaart...maar is het niet een beetje onhandig om dat bij een 866 mhz te gooien...dan is over een poosje mijn processor weer te langzaam voor de nieuwte spellen (als ie het nu al niet is) en dan kan ik DIE weer gaan upgraden..nahja...vidkaart en processor upgraden...dan heb ik zoiets (psychologisch hoor...) koop dan gelijk een nieuwe pc...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
upgraden is altijd goedkoper dan een nieuwe pc kopen.

Koop gewoon de gf4 4200. Later kan je dan je mobo + proc vervangen en is je GF4 ook meteen weer sneller

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
oke...ik snap wel dat een AMD XP 2000 MHZ met een geforce 4 beter draait dan met een 866 MHZ pentium 3...maar is het niet zo dat the quality-loss die ik dan krijg...heeeeeel erg groot is zodat ik er last van krijg?

• SH007
  • Niet online
nee, dat valt wel mee. Je perst er idd niet het maximale uit, maar dat is niet zo'n ramp.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

waarom?
Simpel, GF4 is overdreven, GF3 Ti200 heb ik (zeer) goede ervaringen mee (ook met GTA3) en als je een GeForce2 koopt, dan kan je binnen de kortste keren weer een nieuwe kopen. Suc6 met je keuze!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hartelijk bedankt allemaal voor jullie "wijze woorden", Geforce 2 is uitgesloten...de ATi word niet genoemd dus die ook... Dus het zit nu tussen deze twee

Asus V8200 Geforce Ti200 64 MB
Geforce 4 Ti 4400

• SH007
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 20:47 schreef sdomburg het volgende:

waarom?
Simpel, GF4 is overdreven, GF3 Ti200 heb ik (zeer) goede ervaringen mee (ook met GTA3) en als je een GeForce2 koopt, dan kan je binnen de kortste keren weer een nieuwe kopen. Suc6 met je keuze!
voor 30 euro meer heb je een goede gf4 ti 4200 die sneller is, en betere 2d(beeldkwaliteit) geeft.

edit:
[quote]
Op zondag 02 juni 2002 20:48 schreef uLuKai het volgende:
Oke, hartelijk bedankt allemaal voor jullie "wijze woorden", Geforce 2 is uitgesloten...de ATi word niet genoemd dus die ook... Dus het zit nu tussen deze twee

Asus V8200 Geforce Ti200 64 MB
Geforce 4 Ti ?xxxx?
[/quote]

altijd GF4 ti 4200 kopen, de andere zijn veel te duur.
Als je geen nVidia wilt kun je ook een Hercules ATI radeon 8500 LE met 64MB DDR kopen, maar die presteert voor €10 minder ook wat minder dan de ti4200. Daar komt nog bij dat ATI slechte drivers levert. Op dit moment heeft nVidia gewoon de beste kaart in dit marktsegment.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de GF4 Ti4400...oke...en wat gaat zo'n ding me dan uiteindelijk kosten?

• SH007
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 21:02 schreef uLuKai het volgende:
Dus de GF4 Ti4400...oke...en wat gaat zo'n ding me dan uiteindelijk kosten?
ti 4200, gaat ongeveer 225 euro kosten incl verzend kosten: http://www.tweakers.net/pricewatch/29580

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik zou gaan voor de GeForce4 Ti 4200 met 128 MB geheugen. Lijkt misschien een beetje overdreven maar daar heb je met de nieuwe games (UT2003, Doom3) veel meer aan, en t kost niet erg veel meer dan 64 MB.
Als je van plan bent om tzt je mobo+cpu te upgraden (zou ik doen) zou ik gaan voor een GF4 Ti4400 128MB, als budget geen probleem is. Die is nog wat duurder, maar presteer ruim beter dan de 4200, bijna net zo goed als de 4600, en klokt niet veel lager dan de 4600. En daar heb je heeeeeeel veel profijt van als je een nieuw mobo+cpu hebt... :9

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen dank jullie wel allemaal voor jullie hulp
het is dus de Geforce 4 Ti 4400 geworden. GoT is GoeD...

(wat mij betreft kan deze topic worden gesloten..)

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
mischien hier nog een interessant draadje

Topic: Radeon 8500 overkill voor PIII 800??

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10

Dielie

*BURP!*

uLuKai, goed lezen: de GF4 4200, *niet* de 4400. Laatstgenoemde is prijstechnisch eigenlijk niet meer interessant, na de introductie van de 4200. Met overclocken kom je namelijk dicht in de buurt van de standaard 4600. Lees de topics er maar es op na.

• SH007
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 21:16 schreef Dielie het volgende:
uLuKai, goed lezen: de GF4 4200, *niet* de 4400. Laatstgenoemde is prijstechnisch eigenlijk niet meer interessant, na de introductie van de 4200. Met overclocken kom je namelijk dicht in de buurt van de standaard 4600. Lees de topics er maar es op na.
dit is ook wel leuk om ff te lezen: http://www.tweakers.net/reviews/300?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op zondag 02 juni 2002 20:44 schreef uLuKai het volgende:
oke...ik snap wel dat een AMD XP 2000 MHZ met een geforce 4 beter draait dan met een 866 MHZ pentium 3...maar is het niet zo dat the quality-loss die ik dan krijg...heeeeeel erg groot is zodat ik er last van krijg?
Zoveel verschil zit daar nou ook weer niet tussen, tis niet zo dat je spellen ineens 2x zo snel gaan lopen, als ik mijn cpu op 550 mhz zet dan lopen die spellen maar een klein beetje langzamer dan op 1333 mhz.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
je neemt gewoon die vreselijk handige online result browser van www.madonion.com
en dan kijk je wat voor scores worden gehaald met jouw processor i.c.m verschillende videokaarten, en dan neem je er een die wel een flinke score geeft maar toch niet al te duur is
doorgaans gaan op een bepaald moment de scores nauwelijks omhoog met een snellere videokaart omdat de CPU de boel dan ophoudt
neem in elk geval een kaart die veel functies heeft, dus geen geforce4 MX, want een kaart met pixel shaders enz. neemt al die dingen over van je processor

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 21:16 schreef Dielie het volgende:
Sorry schat O+
[correctiemode]
De geforce 4200 dus
[/correctiemode]

Verwijderd

Topicstarter
nee maar wel bedankt anders zat ik strax met die
4400 in me broek...broek? @_@

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Move PMG -> Videoplanken & Beeldhouwitzers

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1