SNES + Copybox gebruikers verenigd u!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.849 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Je hebt PC controllers die erg lijken op de SNES controller. Die hoef je maar 1x te configureren in Zsnes, en daarna kun je er altijd gewoon meteen mee spelen.

Ik geeft toe dat de copybox een iets hoger 'plug and play' gehalte heeft, maar emulatie op de PC heeft veel meer voordelen.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op dinsdag 04 juni 2002 14:09 schreef Vertex het volgende:
Je hebt PC controllers die erg lijken op de SNES controller. Die hoef je maar 1x te configureren in Zsnes, en daarna kun je er altijd gewoon meteen mee spelen.

Ik geeft toe dat de copybox een iets hoger 'plug and play' gehalte heeft, maar emulatie op de PC heeft veel meer voordelen.
Een voordeel kan de PC nooit hebben, het autentieke gevoel dat een SNES me geeft als ik hem aanzet, Een floppy erin steek en een spel ga laden, en daarna met wat vrienden een potje puyo-puyo ga spelen. ;)

Vergelijk het maar met arcade spellen op een PC, het komt dichtbij, maar zal nooit het echte gevoel geven.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Van dat gevoel heb ik gelukkig geen last :D Scheelt me weer het aanschaffen van een copybox. Ik merk ook geen verschil tussen de SNES en PC qua spelbeleving, het voelt, hoort en ziet er precies hetzelfde uit.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53
Wat ik me afvraag. (heb zelf vroeger ook zo'n copybox gehad)
Zit er in één van die grote bakken ook spellen zoals donkey kong of de lion king?
Deze waren toen gewoon niet op diskette te krijgen (ook al probeerde je het zelf).
ik hoef dus helemaal niets er van te hebben want ik heb nog geen eens een snes meer dus dit is ook geen warez request

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Op dinsdag 04 juni 2002 14:31 schreef klaasbram het volgende:
Zit er in één van die grote bakken ook spellen zoals donkey kong of de lion king?
Deze waren toen gewoon niet op diskette te krijgen (ook al probeerde je het zelf).
ik hoef dus helemaal niets er van te hebben want ik heb nog geen eens een snes meer dus dit is ook geen warez request
Dit kan toch gewoon op meerdere diskettes :?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Wilde eerst ook een snes met copybox halen. Maar vond de alternatief Dreamcast met rom cd's toch beter.
Kan je gelijk alles spelen(dus ook 32+ spellen), en het zit op cds waardoor je geen bakken met diskettes nodig hebt.

Alles word keurig netjes op vmu opgeslagen...

voor meer info(ik neem aan dat deze link wel mag? zitten geen rom's alleen de emulators dus ehmm..):
http://www.dcemulation.com/

Have fun...

En ja nu heb je al een dc voor 125 euro, plus shenmeu hehe dan is de keuze toch snel gemaakt ;)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op dinsdag 04 juni 2002 14:24 schreef Vertex het volgende:
Van dat gevoel heb ik gelukkig geen last :D Scheelt me weer het aanschaffen van een copybox. Ik merk ook geen verschil tussen de SNES en PC qua spelbeleving, het voelt, hoort en ziet er precies hetzelfde uit.
Wees blij dat je het niet hebt, het scheelt je een hoop extra hardware ;). Maar als ik op een SNES emulator speel, mis ik toch iets. Hetzelfde gevoel heb ik bij Amiga en MXS emulators.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ja hoor, Lion King heb ik hier nog liggen. Maar was die niet 24 mb? Misschien dat je een 16mb copy-box had.

• notgib
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 13:58 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Damn, niks gevonden ;(
heeeeeeel misschien wil ik mijn boeltje wel verpatsen, moet je maar zeggen wat je voor dit over hebt:

- Supernes
- Wildcard copybox DX 32mb
- 3 grote bakken met spellen
- 2 cdrom's met spellen
- multitap
- cartridge convertor

• GZ

GZ

!!

Op dinsdag 04 juni 2002 15:47 schreef Aakab het volgende:
Wilde eerst ook een snes met copybox halen. Maar vond de alternatief Dreamcast met rom cd's toch beter.
Kan je gelijk alles spelen(dus ook 32+ spellen), en het zit op cds waardoor je geen bakken met diskettes nodig hebt.

Alles word keurig netjes op vmu opgeslagen...

voor meer info(ik neem aan dat deze link wel mag? zitten geen rom's alleen de emulators dus ehmm..):
http://www.dcemulation.com/

Have fun...

En ja nu heb je al een dc voor 125 euro, plus shenmeu hehe dan is de keuze toch snel gemaakt ;)
Daar heb je op zich best gelijk in. Maar DreamSNES loopt nog steeds niet op 100%. Helaas :'(

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 04 juni 2002 16:29 schreef notgib het volgende:

[..]

heeeeeeel misschien wil ik mijn boeltje wel verpatsen, moet je maar zeggen wat je voor dit over hebt:

- Supernes
- Wildcard copybox DX 32mb
- 3 grote bakken met spellen
- 2 cdrom's met spellen
- multitap
- cartridge convertor
Waar woon je en wat moet het kosten!

Mail staat wel in m'n profile.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 17:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar woon je en wat moet het kosten!

Mail staat wel in m'n profile.
Hey, hola, ik heb eerst gemaild! :o

En hij had het tegen mij :P

Verwijderd

Even een vraagje, ik heb deze copybox:

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~frohl001/swc28box.jpg

en ik heb net een .smc file gedownload, kan ik deze dan op diskette zetten en erin gooien?

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 04 juni 2002 17:47 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Hey, hola, ik heb eerst gemaild! :o

En hij had het tegen mij :P
Heb je genoeg euro's dan.Anders pleeg ik gewoon een hostile take-over :P

<edit>typpo's |:( </edit>

• GZ

GZ

!!

Op dinsdag 04 juni 2002 18:40 schreef dr_diablos het volgende:
Even een vraagje, ik heb deze copybox:

[afbeelding]

en ik heb net een .smc file gedownload, kan ik deze dan op diskette zetten en erin gooien?
Ik zie je plaatje niet.

Maar om je vraag te beantwoorden... ja. Kwam ik op een gegeven moment ook achter. Je hoeft dan niet het 8.3 formaat te behouden, gewoon max 11. letters of leestekens.

Edit: Hee die heb ik ook. Maar dan een 24M versie. *D

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Ik heb alle donkeykongs die uitgekomen zijn, ook de laatste donkey kong country (machtig spel) die staat op 4 diskettes, maar je hebt er wel een 32mb copybox voor nodig. Zoals dus de wildcard dx of dx2. 8-)

• GZ

GZ

!!

Weet iemand al of er upgrades beschikbaar zijn :?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 10:22 schreef notgib het volgende:

[..]

Ik heb alle donkeykongs die uitgekomen zijn, ook de laatste donkey kong country (machtig spel) die staat op 4 diskettes, maar je hebt er wel een 32mb copybox voor nodig. Zoals dus de wildcard dx of dx2. 8-)
Waarom reageer je niet op m'n mail? :P

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 10:22 schreef notgib het volgende:

[..]

Ik heb een super pro fighter Q+ met 32 meg. Als ik dkc 2 wil draaien komt ie met een soort check en krijg ik een melding te zien waarin staat dat het spel niet gedraaid kan worden (copy protection)

Heb jij de rom gepatched en zo ja, waarmee ? Of weet iemand anders het ?

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 10:25 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet op m'n mail? :P
Hmm... ik heb nog niks gehad, jij als het goed is wel, check maar ff. :)

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 10:47 schreef leGionellz het volgende:

[..]

Ik heb een super pro fighter Q+ met 32 meg. Als ik dkc 2 wil draaien komt ie met een soort check en krijg ik een melding te zien waarin staat dat het spel niet gedraaid kan worden (copy protection)

Heb jij de rom gepatched en zo ja, waarmee ? Of weet iemand anders het ?
ik heb niks gepatched, hij werkt gewoon. Ik heb ook vroeger ook een profighter gehad en ik kan me herinneren dat ik daar toch ook DK opgespeeld heb... vreemd, misschien moet je hem inderdaad cracken ofzo, probeer ucon is. (linkje vind je een paar pagina's terug) suc6 ;)

• DOCACE
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Weet er iemand een link naar eeen site die geheugen uitbreidingen voor de wildcard verkoopt? Of mischien een zelfbouw ontwerp :D

DOC.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 17:04 schreef DOCACE het volgende:
Weet er iemand een link naar eeen site die geheugen uitbreidingen voor de wildcard verkoopt? Of mischien een zelfbouw ontwerp :D
Dit was een heel speciaal type geheugen, is (denk ik) al lang niet meer verkrijgbaar :(

Een zelfbouw of mod site zou ik ook heeeeel cool vinden, iemand ?

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op woensdag 05 juni 2002 17:31 schreef leGionellz het volgende:

[..]

Dit was een heel speciaal type geheugen, is (denk ik) al lang niet meer verkrijgbaar :(

Een zelfbouw of mod site zou ik ook heeeeel cool vinden, iemand ?
Denk ook niet dat je zoiets nog aan kan komen. Tenminste niet voor een gewone prijs.

• robertos
  • Laatst online: 21-05-2024
mm ziet er allemaal wel interessant uit, maar wat is precies zoon copybox?

(btw. er staat er nu een op ebay incl. snes voor 100€)

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 15:49 schreef notgib het volgende:
Ik ben zojuist trotse eigenaar geworden van een Supernes met 'n wildcard DX 32mb ram. Ik zoek meer copybox-ers. Gewoon om op dit forum sites, tips en ideeen uit te wisselen (dus geen roms!)

Zoals:
- Worden er nog SNES spellen gemaakt? (wellicht door amateurs?)
- Wat zijn goede sites voor copybox gebruikers
- Kun je een copybox tweaken (b.v. de diskdrive vervangen door een cdrom speler).

enz. enz. *D
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar hier is een link van een website, waarmee je smarioworld wat aan kan passen met bijv custom levels. Er zitten hele goede patches bij. Meer uitleg staat op de site zelf.

http://acmlm.overclocked.org/

(pas op, banners!)

Hier zijn een paar pics van een aangepaste smarioworld (naar snes rom hacks gaan).

Afbeeldingslocatie: http://acmlm.overclocked.org/hacks/images/snes/smwcr-05.png

en

Afbeeldingslocatie: http://acmlm.overclocked.org/hacks/images/snes/smwcm-05.png

• GZ

GZ

!!

Je plaatjes doen het hier niet.

Ik heb weleens mijn copybox opengemaakt om te kijken of er gewoon een SIMMetje in te prikken was. Maar dat ging dus niet. :'(

• robertos
  • Laatst online: 21-05-2024
wat is het nu precies zoon copybox? (zie eerdere post hier)

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• BlackMage
  • Laatst online: 08-01 18:28
Op woensdag 05 juni 2002 20:15 schreef robertos het volgende:
wat is het nu precies zoon copybox? (zie eerdere post hier)
Dat is een apparaat die je op je super nintendo zet en waarmee je spellen die je gedownload hebt van internet spelen backups van je eigen spellen mee kan spelen

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Ik heb net even mijn WildcardDX 32 opengemaakt om dat geheugen plankje eens te bekijken.
Ik moet zeggen dat het niet veel bijzonders is. Zie de foto's.

Helaas is foto 1 wat te onduidelijk

Geheugen pcb:
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/j.vangaalen/dscn1027.jpg

Wildcard inside:
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/j.vangaalen/dscn1031.jpg

Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een upgrade of mod.

DOC.

DOC.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
thx voor de foto's, nou hoef ik hem zelf niet meer uitelkaar te halen ;-) *D

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Ik weet niet hoe die nieuwste modellen van F.F. in elkaar zitten, maar het model dat ik heb was ergens een van de eerste. Dus geheugenmodules kunnen varieren.
Wat me nog wel interesant lijkt is het experimenteren met een zelfbouw module.
Zoals je op de foto1 ziet, is maar de helft van het pcb in gebruik. Het lijkt me wel fijn als iemand een foto van een 64M module kan maken zodat ik kan zien of daar gewoon weer dezelfde componenten op komen te zitten.

DOC.

DOC.

Verwijderd

De copybox op die foto ziet er best modbaar uit moet ik zeggen. Stel je voor: een copybox met 64mbit ram en dan de vertaalde secret of the stars spelen... Hmmmm Kan de floppy drive trouwens ook vervangen worden ?

Heeft iemand trouwens al Seiken Densenku 3 translated gespeeld ? (vertaalde secret of mana 3) Ik kan hem in ieder geval laden, maar hij crashte laatst een keer.

• GZ

GZ

!!

Waar crasht hij dan?

Er is nu trouwens ook een patch uit voor Bahamut Lagoon. http://donut.parodius.com

• BlackMage
Op vrijdag 07 juni 2002 14:06 schreef GolbeZeromus het volgende:
Waar crasht hij dan?

Er is nu trouwens ook een patch uit voor Bahamut Lagoon. http://donut.parodius.com
DeJap roelt!
Nu moeten ze nog ff star ocean afmaken :9~

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:06 schreef GolbeZeromus het volgende:
Waar crasht hij dan?

Hij crasht na het tonen van de map, tijdens de intro... Maar ik ga wel even verder proberen.

Hoe is Bahamut Lagoon ? Ben erg benieuwd en ga vanavond maar eens een poging wagen denk ik :)

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Hier nog een link naar een site waar de meest bekende copyboxen op aarde staan :

http://ucon64.sourceforge.net/ucon64docs/misc.html

DOC.

DOC.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Gaaf, dat overzicht, best veel van die dingen gemaakt. Zo te zien is er dus al eens een gemaakt met cdrom ondersteuning:

http://ucon64.sourceforge.net/ucon64docs/bung/bungcd.html

zeer zeldzaam ding als je het mij vraagt.

• GZ

GZ

!!

Weet iemand ook hoe je je DOS kan upgraden? Want al die sites hebben het over 2.7 en 2.8cc versies, maar ik heb 2.6cc :?

• BlackMage
http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=63&products_id=289&

Dat lijkt me ook wel relaxed. Geen lompe copybox op je snes, Gewoon een snes + copybox ingebouwd.

Jammer dat ze die niet meer kunnen leveren

Verwijderd

Ziet er zeker niet verkeerd uit inderdaad, alleen heeft het dus geen dsp of fx ondersteuning.

Ik heb even naar bahamut lagoon zitten kijken (review op de site van de vertalers) maar het ziet er werelds uit moet ik zeggen. Ga er vanavond maar eens aan beginnen :)

• GZ

GZ

!!

Op vrijdag 07 juni 2002 17:34 schreef leGionellz het volgende:
Ziet er zeker niet verkeerd uit inderdaad, alleen heeft het dus geen dsp of fx ondersteuning.

Ik heb even naar bahamut lagoon zitten kijken (review op de site van de vertalers) maar het ziet er werelds uit moet ik zeggen. Ga er vanavond maar eens aan beginnen :)
Weet je wat, ik doe met je mee. Hij is precies 24 Meg, dus mijn CB kan hem net aan.

HAppy Bahamutting :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:37 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Weet je wat, ik doe met je mee. Hij is precies 24 Meg, dus mijn CB kan hem net aan.

HAppy Bahamutting :)
Ik doe ook mee.

Op een emulator... :'(

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het bewerken van roms, ik hoop dat iemand er iets van weet: wat houdt het hirom'men van files in en wat voor invloed heeft het disabelen van static ram ?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, BH rocks namelijk, maar het saven werkt bij mij niet. En in een keer uitspelen is iets te veel van het goede :)

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het spammen, maar zouden we geen inkoop actie kunnen houden op deze site ?

http://home.netvigator.com/~ntsco/fam.htm

Hier hebben ze namelijk deze copier:

http://ucon64.sourceforge.net/ucon64docs/bung/bungsf7.html

en nog veel meer goodies

Verwijderd

snif snif...
Ik ga nog maar ff simcity (dus niet die 2000 crap)spelen op m'n snes...
Dat was wel de beste simcity ooit.

• GZ

GZ

!!

Ik vind dat Bahamut Lagoon eerlijk gezegd een beetje langdradig. Misschien moet ik er wat meer tijd voor nemen.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 11:19 schreef GolbeZeromus het volgende:
Ik vind dat Bahamut Lagoon eerlijk gezegd een beetje langdradig. Misschien moet ik er wat meer tijd voor nemen.
Ik vind de battles echt geweldig en het verhaal is er gewoon een die bij een rpg hoort, kan wel eens even langdradig zijn ja. Al met al vind ik het een erg goed spel, maar je moet een beetje van dit soort japans geneuzel houden ja. Het is zeker geen westers spel.

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 14:07

bennierex

Pilot_Z

Op vrijdag 07 juni 2002 22:15 schreef leGionellz het volgende:
Ik ben een beetje aan het spammen, maar zouden we geen inkoop actie kunnen houden op deze site ?

http://home.netvigator.com/~ntsco/fam.htm

Hier hebben ze namelijk deze copier:

http://ucon64.sourceforge.net/ucon64docs/bung/bungsf7.html

en nog veel meer goodies
Dat lijkt me wel wat, ben ook wel geïnteresseerd in zo'n ding :)

[edit]
hmmm... ze hebben alleen maar Japanese of USA versies :(

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
ik heb overigens nog drie bakken met disks liggen, iemand interesse?

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 09 juni 2002 16:48 schreef notgib het volgende:
Ik niet :+

• GZ

GZ

!!

Op zondag 09 juni 2002 16:48 schreef notgib het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen die ook wel kunnen downen. Alhoewel: Zit daar ook een Japans spel bij, wat op double dragon lijkt met een mini ultraman. Zo ja? Hoe heet dat spel. Die zoek ik al jaren.

Alvast bedankt.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
hmmm... nooit van gehoord, sorry.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik zit er trouwens ook nog over te denken een copybox voor de N64 te halen maar welke moet ik dan hebben :? Dus als iemand er ervaring mee heeft post dan je mening.

• GZ

GZ

!!

Op zondag 09 juni 2002 21:47 schreef notgib het volgende:
hmmm... nooit van gehoord, sorry.
Oh wacht je bedoelt natuurlijk lege diskettes. Ik dacht dat je bedoelde drie bakken met diskettes met spellen erop.

En voor die Copybox voor de N64. Ik heb er ook een gehad (de Doctor 64), die ik had gekocht voor 1100 gulden. Probleem was dat ik een CD erbij kreeg met Amerikaanse spellen. Als ik dus een spel ging spelen had ik zwaar ***beeld. Toen was ik daarvan nog niet op de hoogte. Ik had er een met 128 MBit. Maar niet elk spel deed het erop (Cruisin' USA).

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
eh, trouwens; er staan we spellen op. :P

je hebt toch ook copybox voor de N64 met zipdisks?

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 09 juni 2002 22:56 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Oh wacht je bedoelt natuurlijk lege diskettes. Ik dacht dat je bedoelde drie bakken met diskettes met spellen erop.

En voor die Copybox voor de N64. Ik heb er ook een gehad (de Doctor 64), die ik had gekocht voor 1100 gulden. Probleem was dat ik een CD erbij kreeg met Amerikaanse spellen. Als ik dus een spel ging spelen had ik zwaar ***beeld. Toen was ik daarvan nog niet op de hoogte. Ik had er een met 128 MBit. Maar niet elk spel deed het erop (Cruisin' USA).
En dat is bij al die Copyboxen zo of alleen bij dit type :?
Als dat zo is is het mooi kl#te !

• GZ

GZ

!!

Op maandag 10 juni 2002 17:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dat is bij al die Copyboxen zo of alleen bij dit type :?
Als dat zo is is het mooi kl#te !
Voor de rest weet ik het eerlijk gezegd niet, want na dat ding teruggebracht te hebben, heb ik er nooit meer 1 gekocht. Volgens die gozer die hem verkocht was het op te lossen door of een 100 Hz TV aan te schaffen, of een US N64 te hebben.

En je hebt er inderdaad ook 1 met ZIP disks. Maar daar weet ik niets van. Ik had er een met CDR's.

Edit: Er is een nieuwe versie van de vertaling uit voor BL. 1.2 namelijk.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op zondag 09 juni 2002 17:31 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen die ook wel kunnen downen. Alhoewel: Zit daar ook een Japans spel bij, wat op double dragon lijkt met een mini ultraman. Zo ja? Hoe heet dat spel. Die zoek ik al jaren.

Alvast bedankt.
Da's een hele serie, UltraMan, Gundam en een Insectachtig wezentje. De "SD Ultra Battle" reeks (als ik me niet vergis).

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op maandag 10 juni 2002 19:41 schreef udenjpg het volgende:

[..]

Da's een hele serie, UltraMan, Gundam en een Insectachtig wezentje. De "SD Ultra Battle" reeks (als ik me niet vergis).
Ik heb me vergist, het is de Great Battle serie :)

• GZ

GZ

!!

Op maandag 10 juni 2002 19:44 schreef udenjpg het volgende:

[..]

Ik heb me vergist, het is de Great Battle serie :)
Ik heb hier vorig jaar al een keer een topic over geopend. Ik dacht dat jij diezelfde persoon was die mij op die naam wees. Ondertussen heb ik alle Great Battles gedowned. Die mannetjes waar ik het over heb zitten erin. Echter het spel wat ik bedoel zit er niet bij. Maar thnx anyway.

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

zo ik lees hier veel vraagjes en antwoordjes

Vraag1> hoe sluit ik een copybox aan op de pc
maakt niet uit welkje je hebt
je hebt een male/male DB25 kabel nodig

Vraag2> welke n64 copybox?
simpel de Drv64 maar dan wel de 256mb versie met memorycard hack
anders krijg je een stapel spellen van hier to tokio op je n64
de beste copybox voor snes is de wildcardDX (2schint problemen te hebben) met 64 mb
kan iemand aan de rom patch komen uit 96???

voor de n64 bestaat ook een lege cartige waarin je een spel kan uploaden met je drv64 en die heeft 256mbit

de groote van de geheugens zijn in Mbit en dus in MByte bijna nix

ik wil mijn Wildcard DX ook graag uitbreiden van 32 naar 64 dus als iemand een mod kan vinden
die spellen die niet werken om een of andere reden op je copybox maakt niet uit welke je hebt

ze moeten in het voormaat van je copybox staan
ze moeten een geldige header hebben (op te lossen met sneltool)
en sommige moeten gepatcht worden met een anti-copybox patch

als jullie meer vragen hebben
of kappote consoles kan ik jullie mischien verder helpen

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 21:12 schreef Tetsuo55 het volgende:
ik wil mijn Wildcard DX ook graag uitbreiden van 32 naar 64 dus als iemand een mod kan vinden
die spellen die niet werken om een of andere reden op je copybox maakt niet uit welke je hebt
Waarom wil je hem eigenlijk upgraden? Zijn er zoveel spellen die meer dan 32mb nodig hebben?

En inderdaad... de DX is de beste copybox out there, supermenu systeem ook, zelfs in 't nederlands *D

• Tetsuo55

Tetsuo55

Op dinsdag 11 juni 2002 09:16 schreef notgib het volgende:

[..]

Waarom wil je hem eigenlijk upgraden? Zijn er zoveel spellen die meer dan 32mb nodig hebben?

En inderdaad... de DX is de beste copybox out there, supermenu systeem ook, zelfs in 't nederlands *D
sommige games zijn na een patch groter dan 32 , om ze bijvoorbeeld in t engels te vertalen
en er zijn een handjevol games boven de 32 :)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 21:12 schreef Tetsuo55 het volgende:
zo ik lees hier veel vraagjes en antwoordjes

Vraag1> hoe sluit ik een copybox aan op de pc
maakt niet uit welkje je hebt
je hebt een male/male DB25 kabel nodig

Vraag2> welke n64 copybox?
simpel de Drv64 maar dan wel de 256mb versie met memorycard hack
anders krijg je een stapel spellen van hier to tokio op je n64
de beste copybox voor snes is de wildcardDX (2schint problemen te hebben) met 64 mb
kan iemand aan de rom patch komen uit 96???

voor de n64 bestaat ook een lege cartige waarin je een spel kan uploaden met je drv64 en die heeft 256mbit

de groote van de geheugens zijn in Mbit en dus in MByte bijna nix

ze moeten in het voormaat van je copybox staan
ze moeten een geldige header hebben (op te lossen met sneltool)
en sommige moeten gepatcht worden met een anti-copybox patch

als jullie meer vragen hebben
of kappote consoles kan ik jullie mischien verder helpen
Ik heb een paar vraagjes:
Wanneer moet een game ge-hirom-med worden, en wanneer moet je voor een rom staticrom disabelen of enabelen ? En weet iemand een goede site voor copybox patches. DKC 1 en 2 kan ik bijvoorbeeld niet spelen, ze draaien wel, maar 'zien' dat ze vanaf copybox gedraaid worden. Verder kun je in snestool ook pal en ntsc patches laten uitvoeren. Wat is dat precies ?

Trouwens, een game zou na een patch toch niet groter mogen worden ? Dat is juist het moeilijke van patchen, alle text moet ingevoegd worden in de daarvoor toegewezen ruimte. Deze ruimte is toch niet variabel ?

• Tetsuo55

Tetsuo55

Op dinsdag 11 juni 2002 10:47 schreef leGionellz het volgende:

[..]

Ik heb een paar vraagjes:
Wanneer moet een game ge-hirom-med worden, en wanneer moet je voor een rom staticrom disabelen of enabelen ? En weet iemand een goede site voor copybox patches. DKC 1 en 2 kan ik bijvoorbeeld niet spelen, ze draaien wel, maar 'zien' dat ze vanaf copybox gedraaid worden. Verder kun je in snestool ook pal en ntsc patches laten uitvoeren. Wat is dat precies ?

Trouwens, een game zou na een patch toch niet groter mogen worden ? Dat is juist het moeilijke van patchen, alle text moet ingevoegd worden in de daarvoor toegewezen ruimte. Deze ruimte is toch niet variabel ?
hi/low rom
dat hoeft niet je moet alleen laten checken wat het is en als het niet klopt dan veranderen
hirom uses 64k banks, lorom uses 32k banks mostly with the data doubled (bank 1, bank 1 repeated, bank 2, bank 2 repeated).
static rom
niet van belang
pal/ntsc
als je een pal tv hebt die geen ntsc kan weergeven kan je de videomodus veranderen waardoor je het wel kan spelen

soms word ene gepatchde game groter omdat ze veel dingen veranderen
nieuwe graphics, andere muziek
het gebeurd.. of half afgemaakte patches enzo

ik raad je aan om al je roms met dit programma te checken
SMC File Checker
japanse handleiding maar de software is zelf wel engels en duidelijk het checkt wat voor rom het is en moet zijn

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
hee copycat, heb je hem al? :?

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 19 juni 2002 17:13 schreef notgib het volgende:
hee copycat, heb je hem al? :?
Nee nog niet. Zal morgen wel komen denk ik. En dan kan ik hem helaas vrijdag pas van het postkantoor halen.

Maar dan heb ik tenminste het hele weekend de tijd om ff fatsoenlijk te gamen :Y)

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Hij is er al wel :P Bij de buurman bezorgd en niet eens even een kaartje op de mat |:( Voor hezelfde geld had ik hem nooit gezien en had ik jou ff flink zitten afzeiken >:)

Maar nou de eerste vraag hoe verspreid ik m'n spellen over meerdere diskette's :?
En zijn er nog tooltjes die ik kan gebruiken als ik hem aan de PC hang :?

• GZ

GZ

!!

Op woensdag 19 juni 2002 21:36 schreef Copycat het volgende:
...

Maar nou de eerste vraag hoe verspreid ik m'n spellen over meerdere diskette's :?
En zijn er nog tooltjes die ik kan gebruiken als ik hem aan de PC hang :?
Snestool is the answer.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 21:36 schreef Copycat het volgende:
Hij is er al wel :P Bij de buurman bezorgd en niet eens even een kaartje op de mat
Dus alles is goed overgekomen? perfect, veel plezier ermee, maar dan zal wel lukken.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Weet iemand trouwens hoe ik Killer Instinct op m'n wildcard aan de praat kan krijgen :?

En voordat we gezeur krijgen over illegaal en niet. Ik had het originele spel totdat m'n "vriend" ,aan wie ik de spellen (Ja meerdere :( )geleend had ging verhuizen en ik hem nooit meer terugzag. :(

En hoe kan het dat sommige games als ik ze inlaad met VGS of Snestool negatief beginnen af te tellen. En dan ook nog vaak vanaf +/-1600

• GZ

GZ

!!

Op maandag 24 juni 2002 21:38 schreef Copycat het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik Killer Instinct op m'n wildcard aan de praat kan krijgen :?

En voordat we gezeur krijgen over illegaal en niet. Ik had het originele spel totdat m'n "vriend" ,aan wie ik de spellen (Ja meerdere :( )geleend had ging verhuizen en ik hem nooit meer terugzag. :(

En hoe kan het dat sommige games als ik ze inlaad met VGS of Snestool negatief beginnen af te tellen. En dan ook nog vaak vanaf +/-1600
Vertel ff wat meer. Ik bedoel, is die ROM wel goed. Hoeveel MB had je WC ook alweer? En wat doe je allemaal met die ROM en SNESTool?

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 25 juni 2002 14:17 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Vertel ff wat meer. Ik bedoel, is die ROM wel goed. Hoeveel MB had je WC ook alweer? En wat doe je allemaal met die ROM en SNESTool?
Rom is volgens mij wel goed want ik krijg een foutmelding dat het spel niet ontworpen is voor apparatuur wat er illegale copien van maakt.

Super Wildcard 32MB
En met snestool laadt ik hem gewoon in vanaf m'n PC.

• GZ

GZ

!!

Op dinsdag 25 juni 2002 17:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Rom is volgens mij wel goed want ik krijg een foutmelding dat het spel niet ontworpen is voor apparatuur wat er illegale copien van maakt.

Super Wildcard 32MB
En met snestool laadt ik hem gewoon in vanaf m'n PC.
In die latere spellen van Nintendo hebben ze inderdaad toendertijd iets gedaan, zodat je spellen niet meer kon kopieren. Killer Instinct moet dus na jouw copybox zijn gemaakt, omdat ze wisten dat die dingen bestonden. Dit probleem heb ik ook met Super Mario All Stars.

Misschien dat er ergens patches voor te vinden zijn. Dit weet ik echter niet zeker. Ik zal eens gaan zoeken.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 21:38 schreef Copycat het volgende:
ik heb hem hier op disks nog liggen, hij deed het volgens mij wel.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 26 juni 2002 12:21 schreef notgib het volgende:

[..]

ik heb hem hier op disks nog liggen, hij deed het volgens mij wel.
Kun je hem dan misschien even mailen :?

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 11-10-2025
pro fighter 16m d8 ik en een snes USA hier.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met die copieer beveiligingen. Toendertijd waren er wel geripte versies verkrijgbaar op bbs boards. Jammer dat ik ooit mijn diskettenbak heb laten vol lopen met water :(

Per ongeluk natuurlijk :)

Mocht je iets vinden zou ik het graag van je horen, heb ook problemen met dkc 1,2,3..

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 27 juni 2002 11:27 schreef leGionellz het volgende:

Mocht je iets vinden zou ik het graag van je horen, heb ook problemen met dkc 1,2,3..
DKC 2 doet het hier gewoon deel 1 en 3 heb ik echter nog niet geprobeert mant die heb ik gewoon op casette staan.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 11:27 schreef leGionellz het volgende:
Jammer dat ik ooit mijn diskettenbak heb laten vol lopen met water :(
Als je nog drie bakken met disks wil hebben dan hoor ik het wel.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Sorry dat ik hem nog eens omhoogschop maar weet iemand misschien nog een handleiding te vinden van m'n copybox :?
Het is een Wildcard DX 32MB.

Ik kom er nl nog niet helemaal uit hoe het met die savegames werkt.Ik was nl. iedere dag met secret of mana bezig en ik kon elke dag gewoon verder gaan waar ik gebleven was alleen heb ik nu een paar dagen niet gespeeld en nou moet ik weer overnieuw beginnen :(

PS. Killer Instinct werkt nu wel Notgib :)

• GZ

GZ

!!

Als je een spel speelt met saves, en je speelt ondertussen geen andere spellen, blijft die save in het geheugen van je copybox staan. Als je echter bijv eerst Secret Of Mana speelt voor een paar dagen, daarna Killer Instinct en dan weer SoM, is je savegame idd weg. dit omdat Ki niks aan die savegame van SoM heeft.

Voordat je dus in dit voorbeeld hierboven met KI gaat beginnen, moet je je save opslaan op disk. Bij mij heet het Backup SRAM. Zoiets moet jij dan ook hebben. Dan heb je je save dus op disk staan. Wil je nu echter met SoM verder gaan moet je eerst die savegame laden van disk met Restore SRAM. Dan laad je SoM en heb je je savegames weer terug.

Veel plezier.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 30 juni 2002 14:47 schreef GolbeZeromus het volgende:
Een heel verhaal
Thanx

• RenOfHeavens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11-2003

RenOfHeavens

i want my share!!!

Ik heb er nog steeds 1 voor de megadrive... alleen geen megadrive meer.
Hij heet de magic drive plus 24, je raad het al 24 mb ram.

the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 14:39 schreef Copycat het volgende:
PS. Killer Instinct werkt nu wel Notgib :)
nice! Have fun!

Copybox voor de sega heb ik nooit gezien, ook best zeldzame dingetjes, ik zou hem goed bewaren als ik jou was, en er nog een megadrive bij scoren natuurlijk :9

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 16:58 schreef MrRudi het volgende:

[..]

1. Nee, ik heb er nog wel 1 liggen die nooit is uitgekomen trouwens :) die zal ik es op m'n site zetten.
2. Er zijn zat SNES demo sites om te kijken, met google vind je er zo 10 denk ik
3. dat lijkt me niet onmogelijk, hoewel ik er zelf nooit naar gekeken heb.

je snapt wel dat roms downen en spelen illegaal is he
offtopic:

Dude, heeft het bedrijf waar jij werkt Powerrangers: Timeforce gemaakt?

Damn!

Verwijderd

Copycat; Kan je contact met mij opnemen. svianen@dds.nl

Verwijderd

299 dollar??? 8)7 zijn die dingen nog steeds zo duur. Ik heb nog een oude 16mb versie liggen, heb deze nooit upgegrade omdat het te duur is/was en nog steeds zo is :(

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 16:01:
Copycat; Kan je contact met mij opnemen. svianen@dds.nl
Check m'n profile rhuizing@wish.net .Ik hoor het wel

Verwijderd

Iemand die toevallig z'n Wildcard DX kwijt wil evt. met toebehoren ? svianen@dds.nl

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 15:16:
Iemand die toevallig z'n Wildcard DX kwijt wil evt. met toebehoren ? svianen@dds.nl
Ik denk dat niemand dat heel graag wil. Die dingen zijn nog steeds erg geliefd onder SNES users, waaronder ik. :9

• DoctorV64
  • Laatst online: 16:22

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb nog een Game Doctor SF3 met 32Mbit NTSC en een NTSC-Snes (amerikaans) . Tis zo'n ding voor floppies, ik heb wel een DSP-chip verbindingsstuk dus Mariokarten is geen probleem .. ah oude tijden herleven ....
ik heb ook een Game DoctorV64 (mijn naam), dat is een copybox voor N64 met cd-rom en deze kan ook nog eens VCD1.0 afspelen. Voor de rest natuurlijk nog een Flash Advance Linker met een 64 MBit en 256 Mbit flash cartridge.

Ik moet bekennen dat MarioKart op GBA ook zeer tof is.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

Hoeveel Mbit is die DoctorV64 ? Ik ben in principe wel geintresseerd. Kan je me ff mailen op svianen@dds.nl

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

ini

Life is what you make of it

Ik heb nog wel een aantal zaken liggen die ik niet meer gebruik.

Snes met 2 controllers
Super Wildcard DX met 32MB
Bak met floppies(meeste incl savegames)
de beste spellen op een cd(beste 50 games van de snes)

Verder heb ik eventueel een doctorv64 met 256 Mbitvoor de nintendo64 liggen die ik ook niet veel gebruik met 13 cd's met spellen, deze dan wel zonder n64.

Ik hoef er niet perse vanaf, maar als ik er nu iemand heel blij kan maken......

mail: ini@xs4all.nl

Testspecialist

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04

Wimo.

Shake and Bake!

ini schreef op 23 augustus 2002 @ 16:16:
Ik heb nog wel een aantal zaken liggen die ik niet meer gebruik.

Snes met 2 controllers
Super Wildcard DX met 32MB
Bak met floppies(meeste incl savegames)
de beste spellen op een cd(beste 50 games van de snes)

Verder heb ik eventueel een doctorv64 met 256 Mbitvoor de nintendo64 liggen die ik ook niet veel gebruik met 13 cd's met spellen, deze dan wel zonder n64.

voor 50 euro wil ik die v64 wel van je overnemen ;)

edit: zelfde bied ik voor die snes+box :P

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

ini schreef op 23 augustus 2002 @ 16:16:

Copycat is ook geinterresseert . Mail staat wel in m'n profiel.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
ik heb nog drie bakken met snes spellen liggen, meer dan 300 dus. Mail maar ff als je interesse hebt, mag je gratis ophalen.

Verwijderd

oud; verkoop? zie V/A op de Frontpage :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.