SNES + Copybox gebruikers verenigd u!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.849 views sinds 30-01-2008

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Ik ben zojuist trotse eigenaar geworden van een Supernes met 'n wildcard DX 32mb ram. Ik zoek meer copybox-ers. Gewoon om op dit forum sites, tips en ideeen uit te wisselen (dus geen roms!)

Zoals:
- Worden er nog SNES spellen gemaakt? (wellicht door amateurs?)
- Wat zijn goede sites voor copybox gebruikers
- Kun je een copybox tweaken (b.v. de diskdrive vervangen door een cdrom speler).

enz. enz. *D

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-01 19:09
hmmmz ik heb een snes, misschien stomme vraag maar is copybox iets dat je roms op nesdisks kan zetten ofzo?

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 15:51 schreef Novah het volgende:
hmmmz ik heb een snes, misschien stomme vraag maar is copybox iets dat je roms op nesdisks kan zetten ofzo?
Zoiets. het is een 'box' wat je bovenop de snes plaats. Daar kun je 3,5 diskettes met roms indoen om ze dan te spelen. Je kunt b.v. een echte gamecartrigde copieren naar diskettes.

meer over mijn type met foto vind je op:
http://www.emucamp.com/red/SNES/swcdx.html

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit er over te denken om er een te kopen.. maarja die dingen zijn 2e hands nog best duur (dwz. duurder dan wat ik er voor over heb), en er zijn maar een paar spellen die ik wil eigenlijk.

• Novah
jah lijkt mij een vet ding maar hoe duur zijn die dingen dan? Spellen uit de dokeykong rij lijken me vet, en nog we leen zooi spellen die cool zijn. :D

Verwijderd

wooooo

lange tijd geleden
had copyboxen voor me snes en megadrive(zeer zeldzaam)

ding was echt megalomp..maar wel plezier aan beleefd

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 02 juni 2002 15:57 schreef Bigs het volgende:
Ik zit er over te denken om er een te kopen.. maarja die dingen zijn 2e hands nog best duur (dwz. duurder dan wat ik er voor over heb), en er zijn maar een paar spellen die ik wil eigenlijk.
Welke prijsklasse moet je dan ongeveer aan denken? En waar zijn ze dan te krijgen?

• Bigs
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 16:04 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Welke prijsklasse moet je dan ongeveer aan denken? En waar zijn ze dan te krijgen?
Allerlei verkoopsites op Internet (noem hier maar geen links, zodat het topic open kan blijven). Dan heb je een SNES+32Mbit wildcard voor iets minder als 200 euro (vaak met veel spellen er al bij ook nog).

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
ik heb mijn hele spulletje online gevonden, gewoon ff zoeken naar snes + copybox of wildcard.

Ik heb 100 euro betaald voor:
- Supernes
- Wildcard copybox DX 32mb
- 3 grote bakken met spellen
- 2 cdrom's met spellen
- multitap
- cartridge convertor

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 02 juni 2002 16:08 schreef Bigs het volgende:

[..]

Allerlei verkoopsites op Internet (noem hier maar geen links, zodat het topic open kan blijven). Dan heb je een SNES+32Mbit wildcard voor iets minder als 200 euro (vaak met veel spellen er al bij ook nog).
Okee, da's inderdaad iets meer dan ik er voor over heb. Ik heb hier al een Snes staan met een stuk of 20 spellen, en alle spellen die ik nog zou willen hebben (Mario RPG, Secret of Mana) heb ik al (uitgespeeld) op de Emulator. Had leuk geweest, maar tegenwoordig speel ik toch vooral op de X-Box en GameCube :D.
Op zondag 02 juni 2002 16:08 schreef notgib het volgende:
ik heb mijn hele spulletje online gevonden, gewoon ff zoeken naar snes + copybox of wildcard.

Ik heb 100 euro betaald voor:
- Supernes
- 2 cdrom's met spellen
- multitap
- cartridge convertor
Voor zo'n leuk rijtje is het inderdaad niet al teveel. Zoals je ziet heb ik al een Snes, maar voor de rest is het goed te doen.

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Yo, hier ook. Ik ben ook nog bezig met roms, ik heb hier een Wildcard DX 32, en ik ben een beetje beetje op zoek naar de wildcard 32 DX 2 (deze heeft als extra een externe cdrom zodat je niet met flappies of parallel hoeft te werken.

Verder nog een stuk of 4 cd's vol roms en een hoop cardiges (maar die heb je dan toch niet meer nodig) :)

Verder heb ik ook nog een copybox voor de N64 (DR V64 256 Mb) en voor de GBA een flashlinker (256Mb)

Wat ik eigenlijk nog zoek is een copybox voor de good old NES (ik weet dat ze er zijn).
Weet er iemand trouwens een goeie link naar een zelfbouw project om een NES copybox te maken ?

DOC.

DOC.

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 15:49 schreef notgib het volgende:
Ik ben zojuist trotse eigenaar geworden van een Supernes met 'n wildcard DX 32mb ram. Ik zoek meer copybox-ers. Gewoon om op dit forum sites, tips en ideeen uit te wisselen (dus geen roms!)

Zoals:
- Kun je een copybox tweaken (b.v. de diskdrive vervangen door een cdrom speler).

enz. enz. *D
1. Nee, ik heb er nog wel 1 liggen die nooit is uitgekomen trouwens :) die zal ik es op m'n site zetten.
2. Er zijn zat SNES demo sites om te kijken, met google vind je er zo 10 denk ik
3. dat lijkt me niet onmogelijk, hoewel ik er zelf nooit naar gekeken heb.

je snapt wel dat roms downen en spelen illegaal is he

Verwijderd

Ik heb nog steeds een (US) Snes + Copybox + 400 games 8-) zal binnenkort weer ff de dozen zoeken :P

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Die vind ik ook wel interressant... ik heb nog een Wildcard DX met 24Mbit RAM...

Iemand een idee of dit makkleijk te upgraden is naar meer? Dan kan ik ook de wat 'nieuwere' spellen spelen (ik heb ze wel, maar kan ze niet inladen, te weinig RAM :'( )

Kent er iemand trouwens een programma om een .smc bestand te splitten naar meerdere diskettes zodat ik deze kan inlezen in mijn SNES/Wildcard?

[Edit]
Als er trouwens iemand nog een copybox voor de megadrive wil, volgens mij hebben we die nog 1 maar geen megadrive meer :P (en ook geen spellen meer)

If nothing is written below, I was the last to reply...

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:28
Ik zat er ook over te denken om zoon ding te kopen.
Maar ja met een pc+tv-out+gamepad werkt het ook aardig goed, en dan heb je meteen ook AR, Gamegenie, Save-mogelijkheid tijdens het spel, sneller inladen

Kan je btw. wel saven met zoon copyding voor de snes ?

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Als er trouwens iemand nog een copybox voor de megadrive wil, volgens mij hebben we die nog 1 maar geen megadrive meer :P (en ook geen spellen meer)[/sub]
daar moet je ucon voor hebben, die vind je op http://spliceworld.parodius.com/ . simpel dos programma maar hij werkt wel. :)

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
jazekers, das geen probleem met de wildcard in ieder geval. Je kunt savegames zo naar een disk schrijven.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik had een Pro Fighter X, maar via de emulator op de PC vind ik makkelijker. Desgewenst nog met controller en TV-OUT voor een semi-console ervaring :)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Ik wil ook zo'n ding aanschaffen maar de voorwaarde is wel dat Chrono Trigger het erop doet, op volle snelheid. Werkt dit?

edit:
Wat is een goede plaats om zo'n copybox te kopen?

• GZ
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik heb ook een 24 MBit WildCard. Inderdaad flippen dat je net niet die 32M spellen kan spelen. Ik heb eens gevraagd aan liksang of ze daar geen upgrade voor hadden, en inderdaad, die hadden ze niet.

Ik heb wel een zo'n rom-cd met iets van 450 spellen. Dus daar haal ik mijn spellen vanaf en gooi die op disk als ik ze wil spelen op mijn teerbeminde SNES.
Op zondag 02 juni 2002 19:38 schreef jdvanwijk het volgende:
Ik wil ook zo'n ding aanschaffen maar de voorwaarde is wel dat Chrono Trigger het erop doet, op volle snelheid. Werkt dit?
Dat kan heel makkelijk. Dan moet je wel een 32 Mbit versie hebben van een copybox. Ik zelf blijf de voorkeur geven aan de WildCard ipv de Pro Fighter.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Ah, da's mooi. Nog een paar vragen: aan wat voor prijs moet ik denken? En doen games als Mario Kart, Donkey Kong Country 1/2/3, Tales of Phantasia en Starfox het?

• GZ

GZ

!!

Mario Kart en Pilotwings maken gebruik van een DSP chip. Deze spellen doen het in de meeste gevallen niet. However, misschien dat er copyboxen te krijgen zijn waar die chip wel in zit en dan, je raad het al, doen die spellen het waarschijnlijk wel.

Star Fox, Vertex, Mega Man X2 en X3, Stunt Race FX zijn spellen met de FX chip. Nou heb ik weleens gelezen dat die spellen kunnen werken als er een FX chip in je CopyBox zit. Dit weet ik niet zeker, omdat er in de mijne geen een in zit.

Tales of Phantasia en Star Ocean zijn respectievelijk 40 en 64 (!) MBit. Deze zullen dus nooit werken op een copybox van 32M. Als het goed is zijn er wel 64 Mbit copyboxen te krijgen bij www.lik-sang.com. Ik weet vervolgens (weer) niet of Star Ocean bijvoorbeeld dan zal werken, omdat er speciale compressietechnieken werden gebruikt in dat spel.

Voor vertalingen van Japanse RPG's die nooit in het Engels zijn verschenen kunnen jullie trouwens weleens hier kijken.

Zoek op internet eens naar SNESTool. Daar kan je de Japanse spellen met deze vertalingen "inserten".

Veel plezier.

edit: typo's en ik zie aan je vorige post dat je al had gezocht. Tja, ik weet nog toen een maatje van mij ook die super deluxe wildcard kocht met 32 MBit RAM. 975 gulden. Het vreemde was wel dat hij geen Donkey Kong kon spelen en ik wel op mijn "oude normale" 32 Mbit.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Starfox en Mariokart deden het op die van mij, dus ik zou zeker zoeken naar een copybox die DSP en FX ondersteunt.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Op zondag 02 juni 2002 18:09 schreef BlackMage het volgende:
Ik zat er ook over te denken om zoon ding te kopen.
Maar ja met een pc+tv-out+gamepad werkt het ook aardig goed, en dan heb je meteen ook AR, Gamegenie, Save-mogelijkheid tijdens het spel, sneller inladen

Idd, Met zsnes gaat dat heel goed. Je kunt zelfs via een zelfbouw interface je SNES joysticks op je pc aansluiten. En niet vergeten dat je met zsnes spellen over een netwerk kan spelen via 2 pc's (alleen wil het spel dan nog wel eens zijn synchronisatie verlezen).

DOC.

• BlackMage
Op zondag 02 juni 2002 19:48 schreef jdvanwijk het volgende:
Ah, da's mooi. Nog een paar vragen: aan wat voor prijs moet ik denken? En doen games als Mario Kart, Donkey Kong Country 1/2/3, Tales of Phantasia en Starfox het?

Tales of Phantasia is 48 megabit
Volgens mij zijn er ook wel 48 en 64 copyboxjes maar die zijn duur

• Bigs
  • Niet online
Er zijn ook copyboxen die de FX chip ondersteunen als je er een cartridge met DSP chip opzet (beetje zoals die convertors werken; EUR spel achterop en US spel erbovenop)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op zondag 02 juni 2002 20:12 schreef DOCACE het volgende:

[..]

Idd, Met zsnes gaat dat heel goed. Je kunt zelfs via een zelfbouw interface je SNES joysticks op je pc aansluiten. En niet vergeten dat je met zsnes spellen over een netwerk kan spelen via 2 pc's (alleen wil het spel dan nog wel eens zijn synchronisatie verlezen).
Schema'tje of linkje :Y)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Novah
voor Doom heb je ook FX chip nodig btw :)

enuh ik ga zon ding dus echt niet kopen, ik ga een beetje 300 euro uitgeven om wat spellen te kunnen spelen op dat ouwe kreng van bijna 10 jaar geleden. Wat denken die gasten wel :(

• Vinnie
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 16:58 schreef MrRudi het volgende:

[..]

1. Nee, ik heb er nog wel 1 liggen die nooit is uitgekomen trouwens :) die zal ik es op m'n site zetten.
2. Er zijn zat SNES demo sites om te kijken, met google vind je er zo 10 denk ik
3. dat lijkt me niet onmogelijk, hoewel ik er zelf nooit naar gekeken heb.

je snapt wel dat roms downen en spelen illegaal is he
1. C00l Lijkt me vet om die uns te bekijken/beoordelen, zie alleen de link naar je site niet ;)

Sja.. ik heb nog wel een SNES thuisstaan ( :D ) maar een copybox vinnik wel duur en zoveel poen hebbik nie :o

C:\>_

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
ach ja, wat is duur? De spellen zien er dan wel niet conform de huidige standaard uit (al valt dat meestal best mee) maar zijn superspeelbaar, denk maar aan bomberman, mario, donkey kong, puyo puyo en dat soort spellen. :7

• _avextrax
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 09:01
Ik heb ergens in mijn huis een Game Doctor 7 liggen voor de SNES..

Misschien wordt het weer tijd om Bomberman 4 & 5 te spelen?

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
lijkt me een goed plan! Bomberman is een van de leukere spellen op de snes.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Hier een Super Pro Fighter Q - 24 mb, Een vriend van me heeft ook zo'n dubbele copy-box, voor Genesis & Famicom, een Double Pro Fighter.

-Ik kan inderdaad FX spellen spelen met een FX catridge erin geplugged.

-Op de Pro fighter Q zit een aansluiting voor een PC.
Afbeeldingslocatie: http://www.emucamp.com/red/SNES/profq.jpg
Aan de achterkant zie je de paralelle poort voor naar je PC.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Dat kruisje ?

• Bigs
  • Niet online
Kent iemand een convertor copybox met iets van Ufo in de naam? Die heb ik ook ergens goedkoop zien staan (maar ik wil eigenlijk een Super Wildcard denk ik)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op maandag 03 juni 2002 15:56 schreef Bigs het volgende:
Kent iemand een convertor met iets van Ufo in de naam? Die heb ik ook ergens goedkoop zien staan (maar ik wil eigenlijk een Super Wildcard denk ik)
http://www.emucamp.com/red/SNES/ Hier staan er een paar. (Ik denk dat je copy-box bedoeld ipv convertor)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op maandag 03 juni 2002 15:30 schreef CybErvee het volgende:
Dat kruisje ?
Werkt OK bij mij :?

Verwijderd

Ik heb een snes met een pro fighter Q met 32 meg (met ook een dsp chip erin). Ik speel er zeer vaak op en wil eigenlijk voorlopig geen nieuwe console. De snes is gewoon het wat dat ooit op dat gebied is uitgekomen. Maar ik heb dus de parallelle poort erop zitten, alleen heb ik dat nooit aan het werk gekregen.... Iemand misschien tips ?

De site vind ik trouwens een leuk idee, ik zou er zeker oren naar hebben iig.

• GZ

GZ

!!

Op maandag 03 juni 2002 17:58 schreef leGionellz het volgende:
Ik heb een snes met een pro fighter Q met 32 meg (met ook een dsp chip erin). Ik speel er zeer vaak op en wil eigenlijk voorlopig geen nieuwe console. De snes is gewoon het wat dat ooit op dat gebied is uitgekomen. Maar ik heb dus de parallelle poort erop zitten, alleen heb ik dat nooit aan het werk gekregen.... Iemand misschien tips ?

De site vind ik trouwens een leuk idee, ik zou er zeker oren naar hebben iig.
Ik dacht dat je dat met een programma moest doen. Heb dat zelf nooit geprobeerd in ieder geval. Zoek met google een naar "ucon" of "snestool".

Ik heb trouwens nooit begrepen hoe die cheat codes werken. Die copybox van mij ondersteunt geen Game Genie of Action Replay, maar wel de goldfinger oid. Weet iemand hoe dit werkt?

Verwijderd

Kent iemand een plaats waar je zo'n copybox voor 100-150 Euro kan kopen?

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
ik heb hem gescoord op www.marktplaats.nl

gewoon ff zoeken op snes + copybox of wildcard of pro fighter

en anders:
ricardo.nl , ebay.nl enz enz

Verwijderd

Zijn er ook mensen die sites weten met meer info over deze apparaten ? Ik krijg bijvoorbeeld bomberman 4 niet aan de praat en ik weet dat het zeker moet kunnen. Het kan een probleem met headers zijn of hirom, maar ik zou er graag meer over lezen.

Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn die ze gemod hebben.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op maandag 03 juni 2002 22:32 schreef leGionellz het volgende:
Zijn er ook mensen die sites weten met meer info over deze apparaten ? Ik krijg bijvoorbeeld bomberman 4 niet aan de praat en ik weet dat het zeker moet kunnen. Het kan een probleem met headers zijn of hirom, maar ik zou er graag meer over lezen.

Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn die ze gemod hebben.
Wat gaat er fout met Bomberman 4? Al wat tools geprobeerd om de rom te wijzigen naar een ander formaat?

Verwijderd

Waarom een copybox? Als je een PC hebt, dan heb je alle opties + meer. Voordeel van een PC:

-Save states
-Vanaf CD-ROM/HD spellen spelen
-Ruimte besparend
-enz
-enz

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op dinsdag 04 juni 2002 11:10 schreef Vertex het volgende:
Waarom een copybox? Als je een PC hebt, dan heb je alle opties + meer. Voordeel van een PC:

-Save states
-Vanaf CD-ROM/HD spellen spelen
-Ruimte besparend
-enz
-enz
Niet helemaal mee eens. Met een copybox kun je het spel zo spelen zoals het bedoeld is. De snelheid, het geluid, controls, alles is precies zoals het hoort.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 11:24 schreef udenjpg het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Met een copybox kun je het spel zo spelen zoals het bedoeld is. De snelheid, het geluid, controls, alles is precies zoals het hoort.
Inderdaad. Emulatie is nooit zo goed als "the real thing".

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 20:28 schreef notgib het volgende:
ik heb hem gescoord op www.marktplaats.nl

gewoon ff zoeken op snes + copybox of wildcard of pro fighter

en anders:
ricardo.nl , ebay.nl enz enz
Damn, niks gevonden ;(

Verwijderd

Zsnes komt daar heel dichtbij in de buurt, ik durf zelfs te stellen dat de emulatie van de meeste spellen perfect is. En als de emulatie niet perfect is, is het verschil met de 'real thing' niet eens op te merken.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op dinsdag 04 juni 2002 14:01 schreef Vertex het volgende:
Zsnes komt daar heel dichtbij in de buurt, ik durf zelfs te stellen dat de emulatie van de meeste spellen perfect is. En als de emulatie niet perfect is, is het verschil met de 'real thing' niet eens op te merken.
Nee hoor, wat ik mis zijn voornamelijk de controls. Er is nog geen emulator waar je eventjes snel 2 controllers inplugged en lekker kan spelen.

Verwijderd

Je hebt PC controllers die erg lijken op de SNES controller. Die hoef je maar 1x te configureren in Zsnes, en daarna kun je er altijd gewoon meteen mee spelen.

Ik geeft toe dat de copybox een iets hoger 'plug and play' gehalte heeft, maar emulatie op de PC heeft veel meer voordelen.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op dinsdag 04 juni 2002 14:09 schreef Vertex het volgende:
Je hebt PC controllers die erg lijken op de SNES controller. Die hoef je maar 1x te configureren in Zsnes, en daarna kun je er altijd gewoon meteen mee spelen.

Ik geeft toe dat de copybox een iets hoger 'plug and play' gehalte heeft, maar emulatie op de PC heeft veel meer voordelen.
Een voordeel kan de PC nooit hebben, het autentieke gevoel dat een SNES me geeft als ik hem aanzet, Een floppy erin steek en een spel ga laden, en daarna met wat vrienden een potje puyo-puyo ga spelen. ;)

Vergelijk het maar met arcade spellen op een PC, het komt dichtbij, maar zal nooit het echte gevoel geven.

Verwijderd

Van dat gevoel heb ik gelukkig geen last :D Scheelt me weer het aanschaffen van een copybox. Ik merk ook geen verschil tussen de SNES en PC qua spelbeleving, het voelt, hoort en ziet er precies hetzelfde uit.

• The-Source
  • Laatst online: 16:53
Wat ik me afvraag. (heb zelf vroeger ook zo'n copybox gehad)
Zit er in één van die grote bakken ook spellen zoals donkey kong of de lion king?
Deze waren toen gewoon niet op diskette te krijgen (ook al probeerde je het zelf).
ik hoef dus helemaal niets er van te hebben want ik heb nog geen eens een snes meer dus dit is ook geen warez request

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• GZ

GZ

!!

Op dinsdag 04 juni 2002 14:31 schreef klaasbram het volgende:
Zit er in één van die grote bakken ook spellen zoals donkey kong of de lion king?
Deze waren toen gewoon niet op diskette te krijgen (ook al probeerde je het zelf).
ik hoef dus helemaal niets er van te hebben want ik heb nog geen eens een snes meer dus dit is ook geen warez request
Dit kan toch gewoon op meerdere diskettes :?

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Wilde eerst ook een snes met copybox halen. Maar vond de alternatief Dreamcast met rom cd's toch beter.
Kan je gelijk alles spelen(dus ook 32+ spellen), en het zit op cds waardoor je geen bakken met diskettes nodig hebt.

Alles word keurig netjes op vmu opgeslagen...

voor meer info(ik neem aan dat deze link wel mag? zitten geen rom's alleen de emulators dus ehmm..):
http://www.dcemulation.com/

Have fun...

En ja nu heb je al een dc voor 125 euro, plus shenmeu hehe dan is de keuze toch snel gemaakt ;)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op dinsdag 04 juni 2002 14:24 schreef Vertex het volgende:
Van dat gevoel heb ik gelukkig geen last :D Scheelt me weer het aanschaffen van een copybox. Ik merk ook geen verschil tussen de SNES en PC qua spelbeleving, het voelt, hoort en ziet er precies hetzelfde uit.
Wees blij dat je het niet hebt, het scheelt je een hoop extra hardware ;). Maar als ik op een SNES emulator speel, mis ik toch iets. Hetzelfde gevoel heb ik bij Amiga en MXS emulators.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ja hoor, Lion King heb ik hier nog liggen. Maar was die niet 24 mb? Misschien dat je een 16mb copy-box had.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 13:58 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Damn, niks gevonden ;(
heeeeeeel misschien wil ik mijn boeltje wel verpatsen, moet je maar zeggen wat je voor dit over hebt:

- Supernes
- 2 cdrom's met spellen
- multitap
- cartridge convertor

• GZ

GZ

!!

Op dinsdag 04 juni 2002 15:47 schreef Aakab het volgende:
Wilde eerst ook een snes met copybox halen. Maar vond de alternatief Dreamcast met rom cd's toch beter.
Kan je gelijk alles spelen(dus ook 32+ spellen), en het zit op cds waardoor je geen bakken met diskettes nodig hebt.

Alles word keurig netjes op vmu opgeslagen...

voor meer info(ik neem aan dat deze link wel mag? zitten geen rom's alleen de emulators dus ehmm..):
http://www.dcemulation.com/

Have fun...

En ja nu heb je al een dc voor 125 euro, plus shenmeu hehe dan is de keuze toch snel gemaakt ;)
Daar heb je op zich best gelijk in. Maar DreamSNES loopt nog steeds niet op 100%. Helaas :'(

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 04 juni 2002 16:29 schreef notgib het volgende:

[..]

heeeeeeel misschien wil ik mijn boeltje wel verpatsen, moet je maar zeggen wat je voor dit over hebt:

- Supernes
- 2 cdrom's met spellen
- multitap
- cartridge convertor
Waar woon je en wat moet het kosten!

Mail staat wel in m'n profile.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 17:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waar woon je en wat moet het kosten!

Mail staat wel in m'n profile.
Hey, hola, ik heb eerst gemaild! :o

En hij had het tegen mij :P

Verwijderd

Even een vraagje, ik heb deze copybox:

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~frohl001/swc28box.jpg

en ik heb net een .smc file gedownload, kan ik deze dan op diskette zetten en erin gooien?

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op dinsdag 04 juni 2002 17:47 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Hey, hola, ik heb eerst gemaild! :o

En hij had het tegen mij :P
Heb je genoeg euro's dan.Anders pleeg ik gewoon een hostile take-over :P

<edit>typpo's |:( </edit>

• GZ

GZ

!!

Op dinsdag 04 juni 2002 18:40 schreef dr_diablos het volgende:
Even een vraagje, ik heb deze copybox:

[afbeelding]

en ik heb net een .smc file gedownload, kan ik deze dan op diskette zetten en erin gooien?
Ik zie je plaatje niet.

Maar om je vraag te beantwoorden... ja. Kwam ik op een gegeven moment ook achter. Je hoeft dan niet het 8.3 formaat te behouden, gewoon max 11. letters of leestekens.

Edit: Hee die heb ik ook. Maar dan een 24M versie. *D

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Ik heb alle donkeykongs die uitgekomen zijn, ook de laatste donkey kong country (machtig spel) die staat op 4 diskettes, maar je hebt er wel een 32mb copybox voor nodig. Zoals dus de wildcard dx of dx2. 8-)

• GZ

GZ

!!

Weet iemand al of er upgrades beschikbaar zijn :?

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 10:22 schreef notgib het volgende:

[..]

Ik heb alle donkeykongs die uitgekomen zijn, ook de laatste donkey kong country (machtig spel) die staat op 4 diskettes, maar je hebt er wel een 32mb copybox voor nodig. Zoals dus de wildcard dx of dx2. 8-)
Waarom reageer je niet op m'n mail? :P

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 10:22 schreef notgib het volgende:

[..]

Ik heb een super pro fighter Q+ met 32 meg. Als ik dkc 2 wil draaien komt ie met een soort check en krijg ik een melding te zien waarin staat dat het spel niet gedraaid kan worden (copy protection)

Heb jij de rom gepatched en zo ja, waarmee ? Of weet iemand anders het ?

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 10:25 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet op m'n mail? :P
Hmm... ik heb nog niks gehad, jij als het goed is wel, check maar ff. :)

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 10:47 schreef leGionellz het volgende:

[..]

Ik heb een super pro fighter Q+ met 32 meg. Als ik dkc 2 wil draaien komt ie met een soort check en krijg ik een melding te zien waarin staat dat het spel niet gedraaid kan worden (copy protection)

Heb jij de rom gepatched en zo ja, waarmee ? Of weet iemand anders het ?
ik heb niks gepatched, hij werkt gewoon. Ik heb ook vroeger ook een profighter gehad en ik kan me herinneren dat ik daar toch ook DK opgespeeld heb... vreemd, misschien moet je hem inderdaad cracken ofzo, probeer ucon is. (linkje vind je een paar pagina's terug) suc6 ;)

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Weet er iemand een link naar eeen site die geheugen uitbreidingen voor de wildcard verkoopt? Of mischien een zelfbouw ontwerp :D

DOC.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 17:04 schreef DOCACE het volgende:
Weet er iemand een link naar eeen site die geheugen uitbreidingen voor de wildcard verkoopt? Of mischien een zelfbouw ontwerp :D
Dit was een heel speciaal type geheugen, is (denk ik) al lang niet meer verkrijgbaar :(

Een zelfbouw of mod site zou ik ook heeeeel cool vinden, iemand ?

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op woensdag 05 juni 2002 17:31 schreef leGionellz het volgende:

[..]

Dit was een heel speciaal type geheugen, is (denk ik) al lang niet meer verkrijgbaar :(

Een zelfbouw of mod site zou ik ook heeeeel cool vinden, iemand ?
Denk ook niet dat je zoiets nog aan kan komen. Tenminste niet voor een gewone prijs.

• robertos
  • Laatst online: 21-05-2024
mm ziet er allemaal wel interessant uit, maar wat is precies zoon copybox?

(btw. er staat er nu een op ebay incl. snes voor 100€)

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Verwijderd

Zoals:

enz. enz. *D
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar hier is een link van een website, waarmee je smarioworld wat aan kan passen met bijv custom levels. Er zitten hele goede patches bij. Meer uitleg staat op de site zelf.

http://acmlm.overclocked.org/

(pas op, banners!)

Hier zijn een paar pics van een aangepaste smarioworld (naar snes rom hacks gaan).

Afbeeldingslocatie: http://acmlm.overclocked.org/hacks/images/snes/smwcr-05.png

en

Afbeeldingslocatie: http://acmlm.overclocked.org/hacks/images/snes/smwcm-05.png

• GZ

GZ

!!

Je plaatjes doen het hier niet.

Ik heb weleens mijn copybox opengemaakt om te kijken of er gewoon een SIMMetje in te prikken was. Maar dat ging dus niet. :'(

• robertos
  • Laatst online: 21-05-2024
wat is het nu precies zoon copybox? (zie eerdere post hier)

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• BlackMage
Op woensdag 05 juni 2002 20:15 schreef robertos het volgende:
wat is het nu precies zoon copybox? (zie eerdere post hier)
Dat is een apparaat die je op je super nintendo zet en waarmee je spellen die je gedownload hebt van internet spelen backups van je eigen spellen mee kan spelen

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Ik heb net even mijn WildcardDX 32 opengemaakt om dat geheugen plankje eens te bekijken.
Ik moet zeggen dat het niet veel bijzonders is. Zie de foto's.

Helaas is foto 1 wat te onduidelijk

Geheugen pcb:
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/j.vangaalen/dscn1027.jpg

Wildcard inside:
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/j.vangaalen/dscn1031.jpg

Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een upgrade of mod.

DOC.

DOC.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
thx voor de foto's, nou hoef ik hem zelf niet meer uitelkaar te halen ;-) *D

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Ik weet niet hoe die nieuwste modellen van F.F. in elkaar zitten, maar het model dat ik heb was ergens een van de eerste. Dus geheugenmodules kunnen varieren.
Wat me nog wel interesant lijkt is het experimenteren met een zelfbouw module.
Zoals je op de foto1 ziet, is maar de helft van het pcb in gebruik. Het lijkt me wel fijn als iemand een foto van een 64M module kan maken zodat ik kan zien of daar gewoon weer dezelfde componenten op komen te zitten.

DOC.

DOC.

Verwijderd

De copybox op die foto ziet er best modbaar uit moet ik zeggen. Stel je voor: een copybox met 64mbit ram en dan de vertaalde secret of the stars spelen... Hmmmm Kan de floppy drive trouwens ook vervangen worden ?

Heeft iemand trouwens al Seiken Densenku 3 translated gespeeld ? (vertaalde secret of mana 3) Ik kan hem in ieder geval laden, maar hij crashte laatst een keer.

• GZ

GZ

!!

Waar crasht hij dan?

Er is nu trouwens ook een patch uit voor Bahamut Lagoon. http://donut.parodius.com

• BlackMage
Op vrijdag 07 juni 2002 14:06 schreef GolbeZeromus het volgende:
Waar crasht hij dan?

Er is nu trouwens ook een patch uit voor Bahamut Lagoon. http://donut.parodius.com
DeJap roelt!
Nu moeten ze nog ff star ocean afmaken :9~

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 14:06 schreef GolbeZeromus het volgende:
Waar crasht hij dan?

Hij crasht na het tonen van de map, tijdens de intro... Maar ik ga wel even verder proberen.

Hoe is Bahamut Lagoon ? Ben erg benieuwd en ga vanavond maar eens een poging wagen denk ik :)

• DOCACE

DOCACE

Whut's up

Hier nog een link naar een site waar de meest bekende copyboxen op aarde staan :

http://ucon64.sourceforge.net/ucon64docs/misc.html

DOC.

DOC.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Gaaf, dat overzicht, best veel van die dingen gemaakt. Zo te zien is er dus al eens een gemaakt met cdrom ondersteuning:

http://ucon64.sourceforge.net/ucon64docs/bung/bungcd.html

zeer zeldzaam ding als je het mij vraagt.

• GZ

GZ

!!

Weet iemand ook hoe je je DOS kan upgraden? Want al die sites hebben het over 2.7 en 2.8cc versies, maar ik heb 2.6cc :?

• BlackMage
http://www.lik-sang.com/catalog/product_info.php?category=63&products_id=289&

Dat lijkt me ook wel relaxed. Geen lompe copybox op je snes, Gewoon een snes + copybox ingebouwd.

Jammer dat ze die niet meer kunnen leveren

Verwijderd

Ziet er zeker niet verkeerd uit inderdaad, alleen heeft het dus geen dsp of fx ondersteuning.

Ik heb even naar bahamut lagoon zitten kijken (review op de site van de vertalers) maar het ziet er werelds uit moet ik zeggen. Ga er vanavond maar eens aan beginnen :)

• GZ

GZ

!!

Op vrijdag 07 juni 2002 17:34 schreef leGionellz het volgende:
Ziet er zeker niet verkeerd uit inderdaad, alleen heeft het dus geen dsp of fx ondersteuning.

Ik heb even naar bahamut lagoon zitten kijken (review op de site van de vertalers) maar het ziet er werelds uit moet ik zeggen. Ga er vanavond maar eens aan beginnen :)
Weet je wat, ik doe met je mee. Hij is precies 24 Meg, dus mijn CB kan hem net aan.

HAppy Bahamutting :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 17:37 schreef GolbeZeromus het volgende:

[..]

Weet je wat, ik doe met je mee. Hij is precies 24 Meg, dus mijn CB kan hem net aan.

HAppy Bahamutting :)
Ik doe ook mee.

Op een emulator... :'(

Verwijderd

Ik heb een vraagje over het bewerken van roms, ik hoop dat iemand er iets van weet: wat houdt het hirom'men van files in en wat voor invloed heeft het disabelen van static ram ?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen, BH rocks namelijk, maar het saven werkt bij mij niet. En in een keer uitspelen is iets te veel van het goede :)

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het spammen, maar zouden we geen inkoop actie kunnen houden op deze site ?

http://home.netvigator.com/~ntsco/fam.htm

Hier hebben ze namelijk deze copier:

http://ucon64.sourceforge.net/ucon64docs/bung/bungsf7.html

en nog veel meer goodies

Verwijderd

snif snif...
Ik ga nog maar ff simcity (dus niet die 2000 crap)spelen op m'n snes...
Dat was wel de beste simcity ooit.

• GZ

GZ

!!

Ik vind dat Bahamut Lagoon eerlijk gezegd een beetje langdradig. Misschien moet ik er wat meer tijd voor nemen.

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 11:19 schreef GolbeZeromus het volgende:
Ik vind dat Bahamut Lagoon eerlijk gezegd een beetje langdradig. Misschien moet ik er wat meer tijd voor nemen.
Ik vind de battles echt geweldig en het verhaal is er gewoon een die bij een rpg hoort, kan wel eens even langdradig zijn ja. Al met al vind ik het een erg goed spel, maar je moet een beetje van dit soort japans geneuzel houden ja. Het is zeker geen westers spel.

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 14:07

bennierex

Pilot_Z

Op vrijdag 07 juni 2002 22:15 schreef leGionellz het volgende:
Ik ben een beetje aan het spammen, maar zouden we geen inkoop actie kunnen houden op deze site ?

http://home.netvigator.com/~ntsco/fam.htm

Hier hebben ze namelijk deze copier:

http://ucon64.sourceforge.net/ucon64docs/bung/bungsf7.html

en nog veel meer goodies
Dat lijkt me wel wat, ben ook wel geïnteresseerd in zo'n ding :)

[edit]
hmmm... ze hebben alleen maar Japanese of USA versies :(
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.