Toon posts:

computer start niet door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Mijn comp. start niet door tijdens opstarten,en begin het donker bruin vermoeden te krijgen dat dit een hardware probleem is.
Ik heb dus een leeg bureaublad zonder taakbalk en snelkoppelingen.
Ook niet nadat win me opnieuw geinstalleerd is.
Ik heb alleen windows me erop voor de rest niets.
Waarneer ik op het punt waar die blijft hangen 1x op ctrl+alt+del druk,krijg ik een melding ==>Er zijn te weinig bronnen beschikbaar Wilt u de volgende toepassing afsluiten Cmdninst.
Als ik ja selecteer doet die nog niets,na nogmaals ctrl+alt+del start die uiteindelijk wel op.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??want ik weet het niet meer.
En of waar ik nog meer naar moet kijken.
Ik heb inmiddels wel het geheugen vervangen,maar ook dit mocht niet baten.
Het gaat hier om een:

p3 500mhz\nu 512mb pc100 (was 128)\ibm 13,5 gig\asus p3b-f moederbord\soundblaster live.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

al eens je systeem opnieuw geinstalleerd?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Welkom om GoT :). Lees alsjeblieft ff de FAQ door!
Heb je Windows ME opnieuw geinstalleerd of heb je je HD geformatteerd en Windows ME opnieuw geinstalleerd? In geval van het eersteL back alles up en doe een format en installeer Windows (liever geen ME...).

• Duinkonijn
  • Laatst online: 09:56

Duinkonijn

Huh?

Op zondag 02 juni 2002 13:24 schreef sdomburg het volgende:
Welkom om GoT :). Lees alsjeblieft ff de FAQ door!
Heb je Windows ME opnieuw geinstalleerd of heb je je HD geformatteerd en Windows ME opnieuw geinstalleerd? In geval van het eersteL back alles up en doe een format en installeer Windows (liever geen ME...).
wat is dat nou voor een opmerking (liever geen ME...).
ME draait "prima" op zo`n bak

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• sdomburg
Op zondag 02 juni 2002 13:27 schreef Duinkonijn het volgende:

[..]

Ik zette liever geen ME ook tussen haakjes, dit vanwege de slechte ervaringen die ik en anderen met dit besturingssysteem hebben (onstabiliteit ed.). Dit was niet als flame of iets dergelijks bedoeld.

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
ME draaid perfect hiero. Geen enkele stabiliteitsproblemen. Voor de spec zie hieronder.

Pc: Geen :(

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 13:19 schreef keesklop het volgende:
p3 500mhz\nu 512mb pc100 (was 128)\ibm 13,5 gig\asus p3b-f moederbord\soundblaster live.
haal die ram die je erbij heb gezet er eens uit kijken of mie dan gewoon doet

• sdomburg
Op zondag 02 juni 2002 13:45 schreef clockdevil14 het volgende:

[..]

haal die ram die je erbij heb gezet er eens uit kijken of mie dan gewoon doet
Denk dat ie dat al gedaan heeft, of hij heeft 512-128=384 mb RAM erbij gekocht. 256 en 128 dus. Lijkt me beetje vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
ook als winme opnieuw is geinstalleerd doet nog steeds vreemd(zelfde melding Cmdninst)het geheugen (oude is eruit)nieuwe erin is ook nog geen succes.
Hij blijft gewoon hangen op Cmdninst systeem bronnen te laag.
afsluiten van Cmdninst doet die niet hij reageert alleen op ctrl-alt-del,daarna start die wel op.
maar dat is niet de manier.

Verwijderd

Probeer het eens met zo min mogelijk hardware op te starten. Dus alle overbodige kaarten en randapparaten er uit te halen.

Kijk eens wat hij dan doet.

Of het ligt misschien aan een combinatie van je drivers met Windows ME

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op zondag 02 juni 2002 13:27 schreef Duinkonijn het volgende:

[..]

nog nooit van de on-oplosbare memory leak in ME gehoord?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
probeer eens een andere cd/cdrom, win98 heeft hier ook wel eens last van als de cd slecht is.... bekend probleem hiero

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik heb dat laatst bij een kapot blokje ram gehad, hij kwam wel gewoon door de bios test, maar windows vond het blokje minder aardig..

你还记得吗 记忆的炎夏

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:13

BCC

Op maandag 03 juni 2002 11:59 schreef Inge het volgende:
Ik heb dat laatst bij een kapot blokje ram gehad, hij kwam wel gewoon door de bios test, maar windows vond het blokje minder aardig..
Mischien omdat Windows iets andere dingen doet met je geheugen dan het bios :)?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gehele ram vervangen 2x256 mb pc100,en nog niets.
Maar nogmaals het is begonnen met het oude ram 128mb pc100,op advies heb ik het oude eruit gehaald en nieuw gekocht en gelijk wat meer,maar ook dit werkt niet.
Dus is er wat anders aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de twee netwerkkaarten en geluidskaart eruit had gehaald deed die nog steeds niet goed opstarten.
De videokaart heb ik laten zitten want anders kan ik ook niet zien of die goed opstart.
Ik heb ook de harddisk partities verwijderd en deze weer 1 gemaakt,hielp ook niet.
Ook heb ik winme eraf gegooit,en win 98 se erop gezet,(zonder partities) deze geeft geen meldingen maar start ook niet op,enigste is dat die een luid piep signaal geeft vanuit het speakertje wat in de tower zit.
Dit moet toch aangeven dat er iets niet helemaal goed gaat.
Toen ik de kaarten eruit had gehaald viel me op dat me klok en datum verandert waren,heb toen batterij van moederbord door gemeten maar geeft gewoon 3 volt.
In het verleden geflashde bios weer terug gezet (had ik nog backup van)hielp ook niet.
Nou ik ben zo beetje uitgeexperimenteerd,iemand nog goude tips.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06

talin

ES-MA

ik lees dat je een asus p3b-f moederbord hebt .

dat ene piepje . wat zegt je mobo boekje daarover ?

( bij de mijne betekend dat alles ok is , maar kan zijn dat et bij een asus iets anders betekend )

als je em nou eens een tijdje laat staan , op dat punt dat ie niet verder wil , gebeurt er dan ook nix ?

met een tijdje bedoel ik dus 15 tot 30 minuten ?
ik heb al eens gehad met een nieuw systeem dat ik er na 15 minuten bij ben weggelopen , kom terug en hoppa hij draaide !

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Een luid piepje uit je pc geeft aan dat je een hardware storing hebt.
Haal je videokaart er eens uit en maak de contact plaatjes eens schoon?
Pagina: 1