Toon posts:

Counter-strike doet vaag na tweaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden mijn Alcatel modem (ADSL) getweakt.Als ik nu counter-strike start en ik update alle servers (met filter van level) krijg ik niet een volledige lijst terwijl ik weet dat er meer servers zijn. Ook sommige servers die bij mijn favorieten staan kunnen niet meer gevonden worden na het refreshen.(Als ik mijn modem weer terug configureer en normaal inbel heb ik geen probleem hiermee.) Wie weet hiervoor een oplossing? Waarom kunnen niet alle servers gevonden worden? Moet ik soms nog wat dingen instellen bij mijn getweakte modem?

Alvast bedankt.

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan je helaas niet direkt een oplossing geven, maar weet denk ik wel waardoor de problemen ontstaan.
Eigenlijk komt het doordat je bij het tweaken van je modem een router krijgt maar ook een firewall die alles standaard potdicht heeft staan. Ik ben eigenlijk wel verbaast dat ie gedeeltelijk wil updaten mijn ervaring is dat alles afgeblokt wordt of werkt. Dat maar een gedeelte van de servers gevonden wordt kan twee dingen betekenen dat er een zooi servers op een andere poort zitten of dat je NAT tabel c.q. firewall de grote hoeveelheid data, die bij het updaten gegenereerd wordt, niet aan kan.
Maar goed hoe dit op te lossen, ik heb zelf geen adsl dus weet niet heel veel van de modems. Je zou kunnen proberen om wat poorten te forwarden hiervoor is een wel een handig tooltje beschikbaar,Auto Port Mapping van Mir.
De poorten voor cs ken ik zo gauw niet uit mijn hoofd geloof dat er een aantal in 27000 waren maar dit is vast wel ergens te vinden.
Echter imho blijft een probleem bij het modem tweaken dat je een firewall krijgt die niet bepaald flexibel is.