Toon posts:

Nieuwe shop?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Meestal is al het spul in duitsland net iets goedkoper. Ik weet niet hoe dat zit met modspullen, maar dan leek het mij gewoon handiger om daar ergens een magazijn ofzo te hebben en dan winkel hierhouden, aangezien veel mensen dan toch met de trein zullen komen en geen zin hebben om dat kleine stukje naar duitsland weer extra te gaan betalen.

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Er zijn er nooit genoeg en als er dan een zou komen zet hem dan ergens in den haag of rotterdam neer.

thunderstruck

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 01 juni 2002 22:08 schreef Novah het volgende:
Centrum van nederland my arse :p

De meeste mensen wonen in de randstad en beste lokatie zou dan idd den haag zijn.
Juist niet. Utrecht zit ook in de Randstad, je bent er vanuit alle grote steden in de randstad (incl DH) binnen 30 minuten met auto of trein, maar het scheelt dus diezelfde 30 minuten extra + evt overstap voor de mensen uit het oosten en als ik het hier soms lees komt een niet insignificant deel uit Limburg/hoge Noorden.
Kotom, enige voor wie Den Haag beter is dan Utrecht is de hagenezen, en ik weet zeker dat er meer lui zijn uit Groningen, Limburg en Gelderland etc, dan uit alleen Den Haag.

Flink wat Tweakers zijn studenten, goede OV bereikbaarheid is dan ook een pre, dus ergens in Utrecht vrij dicht bij een invalsweg van de ring lijkt me ideaal.

* dion_b is overigens geen Utrechtenaar en zit vaak dichter bij Den Haag dan Utrecht ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13
Beetje nadeel van Utrecht is dat volgens mij de grondprijs wel ff wat duurder is dan in het noorden. Het is misschien makkelijk om een magazijn te huren en een webwinkel op te zetten (natuurlijk een service-afdeling niet vergeten).

edit:

Of misschien een samenwerking beginnen met Tweakers.net. Dat zij de webwinkel onderhouden bouwen en jij de logistiek, opslag en service.
Zij zoeken ook nieuwe manieren om geld te verdienen, dus wie weet, met een goed plan, kan er nog iets van komen.

Powered by KPN

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:44

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk dat het het belangrijkst is dat je een breed assortiment hebt... Ik zit nu heel vaak te zoeken van: ja maar als ik die fans wil kan ik die alleen bij die winkel kopen maar die hebben die voeding weer niet... Dus als jij dan die voeding én die fans hebt, koop ik bij jou :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

AMDFreak

Intel is zo..

Opzich maakt het mij nie zo veel uit waar je uhm neerzet.

Zolang de verzendkosten nie zo extreem hoog zijn!

zie conrad > 1 ledje €3,- verzendkosten € 12,50

Dan word het al gauw minder aantrekkelijk.
je moet gewoon op de verzendkosten niet te veel winst maken. Alleen als het naar het buitenland moet (BE, DE) Dan zou ik uhm hoger eisen.

Enne, open ook meteen een "kijkshop/showroom" dan kom ik zeker weten een x kijken. En het is altijd heel goed voor je zaak om een keer een dikke aanbieding te geven door 2keer iets te kopen :o.

Wat ook misschien een goed idee is om als je een product bij jou koopt, dat je er dan een handleiding bij krijgt. Ik had zelf ook moeten vragen aan iemand hoe ik een CCFL lampie moest aansluiten. (ja, wist ik veel dat je het ook gewoon in een molex kon doen). Wat je dan ook zou kunnen doen is als je er een handleiding bij wil hebben dat er dan een meerprijs komt van €0,50 (zeg ook maar wat)

Site, zorg ervoor dat ie er goed uit ziet. Vooral plaatjes hoe het er uit ziet. En vermeld ook ev. de specs van iets. bijvoorbeeld het aantal dB van een fan.

Wat ook van belang is dat je niet al te moeilijk doet over de garantie.

Owja, wat ook wel leuk is als jij inkoop acties verzorgt op GoT teminste dat jij alles op je neemt.

ik wens je heel veel sterkte!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13
Op zondag 02 juni 2002 20:48 schreef Demoniac het volgende:
Ik denk dat het het belangrijkst is dat je een breed assortiment hebt... Ik zit nu heel vaak te zoeken van: ja maar als ik die fans wil kan ik die alleen bij die winkel kopen maar die hebben die voeding weer niet... Dus als jij dan die voeding én die fans hebt, koop ik bij jou :)
Ook kwaliteit spul, want de meeste tweakers willen Enermax, Papst etc. Goed spul dus.
Maar vergeet de 'arme' tweakers niet, misschien is een soort verdeling als: High-end, Medium-end, Low-end een idee. Dus voor elk budget de goeie spullen.

Powered by KPN

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23
ja dat wat hierboven (2e posts van onder :+ ) geopperd werd is ook wel tjill... mijn idee daarover:

er komt een inkoopactie over bijv. enermax fans uit amerika ofz0. omdat ze daar goedkoper zijn. Misschien zou dat nieuwe bedrijf dan kunnen zeggen: als jullie 100 fans inkopen met ze allen, dan zorgen wij dat jullie voor 8 euro 80mm enermaxen krijgen.

das handel voor beide kanten :)

(was een voorbeeld hoor...)

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

-edit dubbelpost-

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op zaterdag 01 juni 2002 21:00 schreef TryToListen het volgende:
Laat het mij anders ff simpel uitleggen wat ik denk te gaan verkopen;

Schemas en benodigdheden (b.v. om een temp sensor met fan regelaar te maken)
Comp. Kasten (zonder voeding en fans, dit omdat een modder/tweaker altijd iets anders wil 8-))
Compleet assortiment voedingen
Compleet assortiment fans
Compleet assortiment fan grills
Compleet assortiment heat sinks
Rubbertjes (voor fans, ramen etc)
Schroeven, kabeltjes, potmeters, schakelaars, weerstanden, LEDs en meer klein grut.
Licht kits
Pastas
Etc.

Jullie begrijpen hopelijk dat wat ik probeer te zeggen is;
Alles behalve mobo's, grafische kaarten, HDD's, etc. Daar heb je namelijk de "normale" computerboer voor.
ik las een beetje met het idee WEER iemand die het denkt te gaan maken maar....

je hebt er volgens mij wel overnagedacht.

zorg dat jij + compuboer ALLES kan leveren wat nodig is voor een 100% mod

dus kant en klaar pc van pc boer dan bij jou:
soldeerbout,dremel,rubber,raam,fans,lichten,lcd,potmeters,schakelaars.

oftewel alles om een 100% mod te doen..

als het een mode word alles in slaolie te gooien dan ga je slaolie verkopen !!!!

En houd de prijzen scherp!

locatie zwolle ! en een goede inetsite

(in iedergeval binnen 10 min rijden van de snelweg !! waar je dan ook gaat zitten doe het BIJ DE SNELWEG !)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Jongens jullie kunnen wel gaan discuseren over een shop, maar als je mijn topics reply's goed heb gelezen, moet je nu zo langzamerhand wel weten dat er al een is, niet alles staat online maar stuur voor de gein is een mailtje naar, [url="http://nee"]hier[/url]nee[/url] ga je raar kijken wat ze daar allemaal hebben.

Fans, voedingen, hardware, lcd's, kasten, en alle andere stuff voor onze mede tweaker.

En hebben ze het niet gaan ze het nog halen ook voor een leuk prijsie, zo haalden ze voor mij men plexiplaten voor men mod.

Keep on the good work.

• 418O2
en ik krijg een beetje het vermoeden dat jij een beetje reclame aan het maken bent.

edit:

Wel ok shop. Goedkope CCFL's , de meeste shops verkopen ze duurder. Te weinig plaatjes en te weinig productbeschrijving. Fans zijn ook niet heel duur.

*stond onzin*

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08-2025

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik wil wel graag helpen met opzetten.
maar door studie kan dat alleen vanaf thuis (via internet dus) en kan ik me niet altijd evenveel inzetten!

Maar ben wel een echte handelaar (nu met name via ebay)...vind het errug leuk!

kazz1980@hotmail.com

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

ik zou zegge, pleur die shop in Landgraaf(zuid-limburg) neer, krijg je ook nog us domme belge als klant die je alles kan aansmeren in je shop >:) . En niet te vergeten de duitste ;)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

RoRoo

Certified Prutser

klinkt heeel interessant..

heb niet alle 4 de pages doorgelezen dus scheld niet gelijk dat iets al gezegd is.

tips:

hou het centraal te bereiken en/of zorg voor goeie internetshop met evt. CC (Creditcard) mogelijkheid.

hou het assortiment uitgebreid maar toch nog overzichtelijk.

zorg dat jij spullen kan leveren die niemand anders kan leveren.

Misschien premodded cases (iig windows) voor de tweaker/n00b die geen zin heeft om zijn kast te vernaggelen zonder de optie te hebben om nieuwe zijplaten oid te kunnen krijgen. of jij moet dat kunnen leveren natuurlijk.

alle soorten rounded cables.. dus ook de LANGE rounded floppy cables.. die mis ik overal.

kijk gewoon een beetje in het assortiment van je concurrent en kiek wat zij missen waarvan jij denkt: |:(

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

onwijs goed plan! hoe serieus is dit inmiddels? ik ben eventueel bereid om mee te helpen met opzetten! er is zeker behoefte dus dat zit al goed!

Verwijderd

whocarezwarez:
Jongens jullie kunnen wel gaan discuseren over een shop...
spam spam spam spam spam spam spam
:r
Ik vind dat die supershop van jou maar een wazige site heeft. Bovendien is het een webshop, terwijl de topicstarter een webshop + winkel wil starten (veel beter idee, imho).

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op maandag 03 juni 2002 15:07 schreef MORA het volgende:

[..]

Ik vind dat die supershop van jou maar een wazige site heeft. Bovendien is het een webshop, terwijl de topicstarter een webshop + winkel wil starten (veel beter idee, imho).
Hij is al gebanned (clone van Warezhelp).

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Goed bereikbaar met OV, lijkt me gezien de leeftijd van sommige tweakers wel belangrijk

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

• LordMithril
  • Laatst online: 19:06
het idee klinkt goed..
ik denk dat het wel gaat werken, kan je ook nog modwedstijden houden :)

zelf heb ik al een winkel gevonden waar ze bijna alles hebben wat ik nodig had voor mn mod. Freezinghardware

Bier, Whiskey en Metal!!

• breinonline
  • Laatst online: 19:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Vooraf: het idee is goed.
De locatie moet denk ik ivm de leeftijd en algemene bereikbaarheid goed bereikbaar zijn per openbaar vervoer. Den Haag is dan zeker niet ideaal. De ook al eerder genoemde locaties Utrecht of Den Bosch lijken me beter. Deze plaatsen zijn nl. per OV (trein) ook redelijk bereikbaar. Natuurlijk moet je ook zorgen voor een goede postorderservice voor een redelijke prijs.
De eerder genoemde OC/WC/E artikelen verkopen is een goed idee, maar je zal misschien om het te kunnen redden nog gewone hardware moeten verkopen.
Een mod ruimte in de shop: super id! :P Meteen doen, als dat ruimte-technisch/prijstechnisch(meer ruimte=kost meer geld) kan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
lijkt me idd geen slecht idee maar wie wel :?

maar mij lijkt het makkelijker als zoiets in rotterdam/amsterdam/utrecht of den haag komt

aangezien dat voor de meeste mensen toegankelijk is
friesland is leuk voor mensen die daar wonen maar voor derest van nederland niet echt

voor mij zou rotterdam het beste uitkomen maar als je er voor de rest van nederland overnadenkt lijkt me utrecht toch beter

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
Thx Phreak!! (zat me ook al te ergeren aan die gast)

Ok, stand van zaken.

We zijn nu hard aan het kijken waar we de electrospulletjes voor heel weinig kunnen gaan inkopen. Ik dacht zelf om eerst te bekijken of er veel vraag is naar electropakketjes om b.v. fanbus, tempsensor, fanregelaar met/zonder sensor, etc. te maken.

Dit, ook omdat ik hetzelf leuk vind, in een zakje te proppen, tekening erbij en aan de tweaker over te laten om het zelf in elkaar te solderen.

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat de meeste mensen mij vragen hoe het nu zit met de verzend kosten.

Ik dacht hierover hetvolgende;
keuze 1; gewoon versturen over de post met ontvangstbevestiging vanaf 6,75 Euro (bij niet geleverd is dit risico voor de besteller)

keuze 2; over de post met verzekering vanaf 10,75 Euro (afhankelijk van waarde).

keuze 3; gewoon post, kost het alleen naar het gewicht. Een ledje versturen bv. zou dan gewoon een postzegel kosten. (weer het risico voor de besteller)

Dit zijn bedragen die door de PTT zijn gegeven

Verwijderd

Het is een goed idee. Maar waar je de eventuele winkel zou plaatsen haalt niet echt uit zolang het ergens in de randstad is. En zorg voor een groot assortiment en zet van alles pics online. Dat vindt ik altijd lastig soms zijn er geen pics online van de producten.

En als ze echt bij je willen kopen. Dan reizen ze wel wat langer als je net wat verder weg zit met je shop.

En een mod gedeelte om te modden in de shop lijkt mij niet echt handig je kan beter eerst een webshop starten. En gewoon voor prima service en een goede website zorgen. En niet zoals sommige shops 10 Euro vragen aan verzendkosten|:(

Als je wel eens bij bijv stuut en de bruin heb besteld dan weet je dat je bij hun nadat je bestelling binnen is. Pas hoefd te betalen door geld over te maken. Zoiets is misschien wel wat riskant voor je. Maar geen dure verzendkosten trekt denk ik best wel wat mensen.

Succes met je shop.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

eentje in utrecht, of daar in de buurt kunnen we wel gebruiken, ik wil dingen altijd graag eerst echt sien voordat ik ze koop.
en dan alleen een winkel met alleen maar tweakspullen? :9~

Gregor van Egdom Krekr

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zie ik hiervoor nu echt helemaal niemand zeggen: zorg dat je de KENNIS in huis hebt??????

Inkopen en verkopen kan vrijwel iedereen maar er zijn er maar verrekte weinig met kennis van zaken.

Is wel handig als iemand iets besteld waarvan je als verkoper kunt vermoeden dat de koper een foutje heeft maakt. Koper is dan wel heel erg blij met je en je weet... een tevreden klant komt terug of klept het verder door.

ARME AOW’er

• Karp
  • Laatst online: 19:39
en wat zouden mensen vinden van Arnhem, Apeldoorn, Deventer of Amersfoort

vooral de laatste drie zijn vanuit de randstad goed te bereiken

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10

Maximus

There is no substitute

gewoon een winkel in Utrecht en dan ook zorgen dat je online kan bestellen met ACCEPTGIRO kaarten. Das makkelijker want ik heb geen credit card :P

PhD i.o.

Verwijderd

Ik zit dit hele topic even vlotjes door te lezen en het id is inderdaad zeer leuk.

Lokatie: Dit is best een belangrijk punt ik denk dat je 2 opties hebt.

1. bereikbaar voor heel nl.
2. wat is bereikbaar, als je een inet site hebt lopen denk ik dat je al snel krijgt dat mensen online liever kopen dan in je shop.

Probeer dus een gulde midden weg te nemen, als er echt veel animo is zou ik al snel gaan denken aan een 2de zaak, alleen dit is in de toekomst kijken.

Assortiment: je geeft zelf al aan dat je een uitgebreid assortiment wilt, ik hoor ook al dat er mensen denken aan de arme tweakers alleen het lijkt me vrij wel onmogelijk om als beginnende b.v. te concureren tegen de grote shops die wel goed kope "rommel" verkoopt.
Blijf excusief in 1ste instantie, mensen willen niet naar US om te bestellen, wat je in nl. kan krijgen doen ze toch wel.
Pas als je goed loopt lijkt het me slim om aan concureren te denken.

Je Inet Site: Dit blijft je visite kaartje daarmee zul je toch veel mensen kunnen winnen, bij elk artikel dus simpele (voor de wat minder lange tweaker)info en een pic.

Betaling: Spreekt redelijk voor zich, niemand onder de 18 heeft een credit card dus dat heeft ook niet echt veel zin, gewoon betaal kaarten das altijd makkelijker.

De kijkshop: Dat is op zich best een goed id, alleen zoals ik al zei dat werkt denk ik alleen als je veel klanten hebt in de buurt en niet te snel online willen bestellen.

Workshop 4 modder: Perfect id, nu koopt iedereen zijn eigen dremel (of clone) en dat kost ook genoeg, en je boekt gelijk resultaat dat is natuurlijk waar je bij jou zaak voor komt!

Ik hoop dat je iets aan mijn mening heb en ik heb een groot deel van veler replys proberen samen tevatten tot een( voor het merendeel) goede oplossing.

Suc6 en ik zal zeker eens bij je komen kijken/kopen, Vanuit Zeeland

edit:
Prijs: ja daar kun je lang en breed over lullen alleen ik denk ook dat dat aan jou ligt en hoe je zaakje loopt je zult er toch eerst stevig in moeten inversteren om de vruchten er van te plukken. that's all

• Aphelion
  • Laatst online: 23-12-2025
Was Oc-shop ook al niet gestart om deze reden?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:29 schreef TryToListen het volgende:

[...]

Oooh TGP :P :)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Een groot probleem lijkt mij om alle dingen in huis te hebben die mensen hierzo willen. Nu worden er regelmatig inkoopacties georganiseerd, maar als je al die verschillende dingen in voorraad wil hebben zul je gelijk in aardige hoeveelheden moeten inkopen, waardoor je waarschijnlijk een behoorlijk vol magazijn krijgt en het gaat je verschrikkelijk veel geld kosten.
Een idee zou zijn (vooral in het begin) om bijvoorbeeld elke twee weken een paar artikelen groot in te kopen in de VS en die dan speciaal gaan aanbieden. Dit zou dan een soort alternatief zijn voor de inkoopacties, met als voordeel dat je de producten al hebt, en dat ze niet gelijk de deur uit hoeven ofzo. Dus mensen hebben hun spulletjes sneller dan met de gemiddelde inkoopactie....

• 418O2
precies. als je gewoon eerst op GoT poolst of er interresse is en dan een product massaal inkoopt, scheelt dat weer kosten!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
TryToListen zou ik je email mogen? Of anders email jij mij even: silentforce@hotmail.com.

Waarom?
Omdat ik in de buurt van Rijswijk woon en ik wel in jouw winkel zou willen werken voor (erg) weinig, gewoon omdat ik het leuk vind en ervaring op wil doen.

Verwijderd

Mischien valt hier wel een samenwerkingsverband te beginnen. Ik zit nu nog op school, woon in zeeland, en momenteel "best" aktief in de computer wereld.

Wat denk je ervan om eventueel meerdere zakjes in het land te beginnen. Ik wil zeeland best voor mijn rekening nemen....Vlaanderen kan er ook bij, zeker nu de tunnel bijna klaar is....wat denk je d'r van?

Ik ben trouwens aan het proberen om een eigen WC lijn van de grond te krijgen. Ben alleen nog op zoek naar ene goedkope producent, iemand ideen?

Verwijderd

nou als iedereen dan toch vanalles aanbied wil ik wel klant zijn >:)

• bredend
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik weet niet of het eerder is gezegt, maar dan is het alleen mijn mening: Ik denk dat het in Utrecht goed is voor Nederlanders. het zit tenslotte in het midden.
Maar er zitten naar mijn idee ook nog tweakers in belgie en laatst zeg ik dat er eentje aan het klagen was dat daar zo weinig te krijgen was.
Dus misschien is een plaats ergens tussen Utrecht en Brabant het beste.

* bredend werpt een blik op zn poster van Naderland...

Geldermalsen zou wel wat zijn. Ook als je kijkt naar de kosten voor een pand. In Utrecht is dat gewoon niet te doen. :(

goed idee OTW

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik vind het een heel goed idee :)

maar de plek... tja, het maakt denk ik niet zo veel uit als het maar ergens in het midden is.

Voor mij zou groningen wel leuk zijn maar dan zit het te ver weg van de rest van NL.

Gewoon ergens doen waar het voor jezelf het makelijnkste is. Als je de verzendkosten maar laag houd ;)

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Erhm... je moet gewoon in een stad zitten waar ze een goede tram verbinding hebbe (Den-Haag vind ik erg goed).

Ik wil wel vakantie werk bij je komen doen :*

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 14:44 schreef TryToListen het volgende:
Vinden jullie dat er genoeg aanbod is in Nederland?
Geen ja en geen nee. Het aanbod aan CM/OC spul in NL is zeker niet geweldig (maar ook niet heel erg slecht), maar in de eerste plaats komt dat het vaak erg prijzig is. Het is allemaal import spul en dat is gewoon duur. Ook voor jou.
Een inkoopactie blijft IMHO aantrekkelijker, omdat je het zelf dan importeert en er vanaf het moment dat het in NL is geen winst meer bij komt.
Voor mij is de prijs van OC spul vaak belangrijker dan of ik uit 100 verschillende HSF's kan kiezen... (behalve als je iets heel specifieks nodig hebt)
Zouden jullie niet liever naar de winkel gaan om het vast te kunnen houden?
Nee, het gaat je toch om prestaties?
Voor bv. een HSF lees ik wel een review/round-up, in de winkel kan ik dat toch niet testen. Aan de andere kant is het in een winkel wel vaak overzichtelijker (mits goed uitgeshowed)
TIP: mocht je dan toch een winkel beginnen, zorg dan dat de fans te horen zijn...
Wat zou de beste lokatie zijn?
Ergens naast een Vobis >:)
Geen id eigenlijk, iig ergens in de driehoek Den Haag/Amsterdam/Utrecht...
What about Amstelveen? :P (btw: hier zit maar 1 computerspeciaalzaak, die's gruwelijk duur, valt best tegenop te concurreren).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat meer te denken om eerst het geld te laten storten op de bank.

Als dit dan binnen is, de zending versturen

Lijkt me wel zo veilig

Mr_Hiney; het is dan TPG (no flame) :)

Verwijderd

meschien is ewijk/beuningen in GLD vlakbij nmgen wat, ze liggen tussen 2 grote snelwegen in

• Aphelion
Mijn tips..

- Verkoop alles wat een tweaker voor tweaken nodig zou hebben. En dan uiteraard gericht op het modden.

- Kennishebbend personeel. en daar bedoel ik mee. Dat als mensen hulp ergens bij nodig hebben, ze bij jullie aan kunnen kloppen. Zie het als een stukje service.

- Doe het in centraal nederland.je zou altijd onderandere in bijv. groningen en maastricht een dealertje kunnen regelen voor je producten. voor de mensen die niet via internet of utrecht willen kopen.

- zoals in vorrige tip: een gebruiksvriendelijke internet site, (moet snel laden, alle gebruiksovereenkomsten e.d online) en veel pics en informatie over de spullen die je verkoopt.slechts de tekst "papst 80 mm" , en eventueel met een pic voldoet niet.

Suc6 met je store!

owja:

- een overeenkomst met ccmod.com :9 (nofi)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

RoRoo

Certified Prutser

Op maandag 03 juni 2002 22:26 schreef Maurice het volgende:
- een overeenkomst met ccmod.com :9 (nofi)
Het is een idee natuurlijk. Als er met hun afgesproken wordt dat je regelmatig grote hoeveelheden casemod benodigdheden van hun afneemt gaan ze zeker wel akkoord met lagere inkoopsprijzen voor jou..

mail maar met don@coolcasemods.com toffe gast en niet moeilijk.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Ligone
  • Laatst online: 01-01 14:11

Ligone

Moeha!

Ik denk dat sommige mensen er hier niet bij stilstaan wat voor nadelen het allemaal teweeg brengt om een winkel te openen en alles in stock te hebben.

eerste en vooral kost het een enorme hoop poen, Dingen verouderen, zakken in prijs en dergelijke en zo raak je er snel onderdoor, als je iets aankoopt van bvb 500 € dat je wil verkopen voor 600 € en de prijs van het ding zakt plots naar 300 € dan zit je met nen hoop stock die je met verlies kan verkopen.

Bovendien boort de eerste de beste webshop je zo de grond in, omdat die geen stock hoeft te nemen, geen winkel moet betalen, geen vaste kosten van electriciteit en dergelijke...zodoende kan die zijn prijzen veeeeel lager zetten dan die van iemand met een winkel...

Denk ook een beetje aan de vele computerwinkeltjes die komen en gaan... en gaan doen ze meestal met nen berg schulden.

dus: Bezint eer ge begint! :)

(ik wil hier niemand mee ontmoedigen of zo hé, maar tis maar even om de andere kant van de medaiile te laten zien)

• Aphelion
Daarom werken normale winkeltjes die ineens een webshop erbij nemen beter.

Maar dan maaken we toch een webshop-only? Eeen soort web-dealer voor die zooi. Die alles op bestelling kan leveren. :) die dus ook vriendjes is met grote sites uit amerika enzo.. :)

Verwijderd

Kewl idee !

Nu weet ik niet wat je met die franchise van plan bent, maar het bijhouden van voorraad etc. is vaak nogal een probleem.

Sprak laatst nog iemand van de OC-Shop, die hebben dus echt de grootste problemen met het binnenkrijgen van de spullen, om maar te zwijgen van op tijd binnen krijgen.
Check hun site maar eens, unknown en not in stock is schering en inslag..

Maaruh als je een goede sortering hebt tegen redelijke prijzen denk ik dat je shop een aardig succes kan worden.
Alleen al gezien het aantal tweakers/modders etc. denk ik dat er voor een goede winkel voldoende afzet mogelijkheden moeten zijn.

Owja, wel een vet logo voor je shop (laten) ontwerpen he.
En die dan als fan grill / window applique.....super reclame. Misschien leuke contest onder de tweakers.

• Ligone

Ligone

Moeha!

Op dinsdag 04 juni 2002 10:01 schreef Maurice het volgende:
Daarom werken normale winkeltjes die ineens een webshop erbij nemen beter.

Maar dan maaken we toch een webshop-only? Eeen soort web-dealer voor die zooi. Die alles op bestelling kan leveren. :) die dus ook vriendjes is met grote sites uit amerika enzo.. :)
vriendjes met de grote sites in amerika? vergeet het maar...
ik ben zelf bezig met ene op te starten hier in België en ik kan je verzekeren dat het niet gemakkelijk is om aan materiaal te komen, bij de meeste is het zo dat als je nie kan aantonen dat je voor bvb 50000 € omzet per jaar gaat hebben dat ze gewoon zeggen: "sorry, maar met zulke kleintjes houden we ons niet bezig"

trouwens een webshop only....was de topicstarter niet van zin een soort kijkshop op te richten?

iig moet je dan wel extreem goed je best doen om zo goedkoop mogelijk aan grief te raken, als ik bvb naar ocshop.nl kijk en zie ze daar "cold cathode's" aanbieden voor 40 € of zoiet, hoe komt het dan dat ik ze bijna voor 10 € kan aanbieden?

Verwijderd

wat mij een goed idee lijkt voor zo'n shop; ga cheap ass waterkoeling verkopen.

ik bedoel dus, een zelfgefreest blok (cnc) , een sloopradiator met aangepaste slangtulen en een pompje voor minder dan 100 euro o.i.d.

ik denk dat je daar veel klanten mee trekt, gezien waterkoeling voor veel mensen te duur is

• Ligone

Ligone

Moeha!

Op dinsdag 04 juni 2002 10:59 schreef SiQDiZ het volgende:
wat mij een goed idee lijkt voor zo'n shop; ga cheap ass waterkoeling verkopen.

ik bedoel dus, een zelfgefreest blok (cnc) , een sloopradiator met aangepaste slangtulen en een pompje voor minder dan 100 euro o.i.d.

ik denk dat je daar veel klanten mee trekt, gezien waterkoeling voor veel mensen te duur is
wel :)

ik vond dit zelf ook vrij interessant en was ondertussen gaan rondhoren, ken nogal veel mensen met allerlei machientjes en dergelijke...

Het komt er op neer dat je voor de prijs dat een echte kost er niet uitkomt... Het blokje frezen is al redelijk duur, kwestie van materiaal en werkuren, of je moet het echt wel in heeeeel veel tegelijk doen dan, En het radiatortje is ook een probleem, hetgeen uit een auto komt (van de verwarming) is meestal nog te groot om in een case te bouwen en is ook niet interessant wanneer je veel bestellingen zou krijgen, enne radiatortjes van een radiatorwinkel zijn bijna nie goedkoper als die die bij waterkoelingen zitten, het enige dat interresant was zou de productie van vaatjes zijn, en het dompelpompje zou ook wel door een interessant alternatief te vervangen zijn...

dus een kopen is even duur als een laten maken.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44

Qwerty-273

Meukposter

Trouwens nog een puntje voor de betaling. www.bibit.nl Bibit Internet payment, die bieden de mogelijkheid voor online betalingen en regelen dus dat voor je. Hier kan met op vershcillende manieren betalen.. Met bv CC en rabo telebankieren en gewone overschrijvings kaarten.

Handig want dan regelen ze de betaling een stukje voor je..

Afbeeldingslocatie: http://www.bibit.nl/images/paymentprocessflow.jpg
flow diagram voor hun werk methode

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• 418O2
over voorraden: Je hoeft niet een groot aanbod te hebben. Maar je kan gewoon inkopen als er veel tweakers zijn die iets nodig hebben (hetzelfde product natuurlijk). Dan heb je ook niet zoveel opslag. :X

• siggy

siggy

Wait.... what?

(heb niet alles gelezen)

Ik denk dat je eerst moet informeren of er wel genoeg anmio in de buurt is. Kijk een tweakshop gespecialiseert in fans, koeling en zoiets allemaal draait dus never nooit goed van de buurt en lijkt me sterk dat mensen om alleen de verzendkosten te omzeilen daar helemaal naar toe gaan rijden.

Ofwel, hoeveel mensen zijn in die buurt geinteresseert in zoiets?

Is het levensvatbaar voor langere tijd? (waterkoeling, als je eenmaal hebt kan ie lange tijd mee volgens mij, enige wat er aan veranderd kan worden is als je andere mobo/cpu/slot /kast koopt.)

Regel wat met de ptt/tpg/tnt voor goedkopere bestelling via internet ofzo, bestellingen via internet zullen iig sterk groeien en waarschijnlijk de overhand gaan nemen imo.

Naja, genoeg vragen, enne, eentje in Maastricht is dan voor mijn rekening :)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Yagermeister
  • Laatst online: 24-12-2025

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Op maandag 03 juni 2002 16:29 schreef TryToListen het volgende:

Ok, stand van zaken.

We zijn nu hard aan het kijken waar we de electrospulletjes voor heel weinig kunnen gaan inkopen. Ik dacht zelf om eerst te bekijken of er veel vraag is naar electropakketjes om b.v. fanbus, tempsensor, fanregelaar met/zonder sensor, etc. te maken.

Dit, ook omdat ik hetzelf leuk vind, in een zakje te proppen, tekening erbij en aan de tweaker over te laten om het zelf in elkaar te solderen.

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat de meeste mensen mij vragen hoe het nu zit met de verzend kosten.

Ik dacht hierover hetvolgende;
keuze 1; gewoon versturen over de post met ontvangstbevestiging vanaf 6,75 Euro (bij niet geleverd is dit risico voor de besteller)

keuze 2; over de post met verzekering vanaf 10,75 Euro (afhankelijk van waarde).

keuze 3; gewoon post, kost het alleen naar het gewicht. Een ledje versturen bv. zou dan gewoon een postzegel kosten. (weer het risico voor de besteller)

offtopic:
je gebruikt mijn icoon |:( kun je dat verwijderen en zelf 1 zoeken dank u

-Te huur

• siggy

siggy

Wait.... what?

nog ff iets>

een klein winkeltje is niet slecht maar heeft bijzonder weinig nut aangezien zoiets alleen voor de buurt is. Ik zou iig over de grens, duitsland of belgie (woon in Maastricht dus das lekekr makkelijk) een goedkope loods huren waar je al je sjit kan opslaan en dan een goede website en dan maar leveren en hopen dat je het uithoud.

Je moet dan ook zoals hierboven is geschreven een aparte ruimte houden waar je kan en klare mods maakt voor de klanten, daaar zit de markt imo, niet iedereen heeft de guts (en zeker niet de glory) om zijn kast kapot te zagen en te spuiten.

Als er zon winkel komt waarbij je een case mod kunt laten maken, zoals jezelf wilt uiteraard, zou ik een van de eersten zijn omdat te doen.
MOet je natuurlijk wel een paar goede tweak modders inhuren he :D

Overigens zou je zeker iets met de tpg gaan regelen of een andere koerierdienst anders komen klanten zowiezo al niet naar je al er 10-20 euro word gevraagd voor iets 'kleins'. Dan zou je nog altijd een paar maal in de week (als je in utrecht zit is dit id best wel te doen) met een gehuurde auto of busje naar respectievelijk noorden, zuiden oosten en westen rijden.
Is het te ver dan stuur je gewoon lekker onder rembours naar de tpg :)

Verwijderd

Wees niet te smal in je doelgroep. Als je aan een OCM-shop wilt beginnen, is het beter ervoor te zorgen dat je doelgroep wat breder is. Verder is het goed ervoor te zorgen dat je een aantrekkelijke (goedkope meestal) frontend hebt, waardoor serieuze klanten ook je backend willen kopen, omdat je goedkoper en servicegericht bent. Dat spreekt aan. Zorg er dus voor dat je bijvoorbeeld ook software, een breed assortiment elektronica en misschien ook nog wel complete pc's gaat verkopen. Er zijn bedrijven genoeg in dit land die je tegen aantrekkelijk commissies systemen en software laten verkopen. Zo heb jij geen voorraad en je verdient er ook nog mee! Daarnaast bedien je naast de tweakerts ook de 'gewone' computergebruiker.
Ik heb met mijn bedrijfje gemerkt (zie profile voor website) dat een smalle doelgroep (in eerste instantie het MKB) niet werkt. Na een geringe koerswijziging rolden de eerste opdrachten binnen, waar nu dus aan wordt gewerkt. Ben nu ondere andere bezig met een portal voor een marketing bedrijf, gewoon omdat ik groter ben gaan denken. Ondernemen is leuk, maar als er geen wind staat, moet je zelf gaan roeien (aldus een van mijn investeerders :))

• siggy

siggy

Wait.... what?

jah zoals hierboven al beschreven is, complete systemen.

We hebben hier in Mtreech een computerboer waar echt bijna geen kip inkomt, ik kom er alleen voor fans e.d., dus zou je denken, die is zo failliet. NOu niet dus, hij zit er al geruime tijd en opent een 2e zaak aan de overkant van de straat....

Dan begin je te denken en te denken, waar haalt die dat geld vandaan? Enig waar ik op kan komen is dat ie service verleent aan scholen, en dat ie daar dan vet voor betaald krijgt, van wat ie verkoopt en doet verdien je echt niks.

btw, zon speciale shop is leuk maar het draait o phet einde uiteraard om de centjes.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 09:32 schreef siggy het volgende:

We hebben hier in Mtreech een computerboer waar echt bijna geen kip inkomt, ik kom er alleen voor fans e.d., dus zou je denken, die is zo failliet. NOu niet dus, hij zit er al geruime tijd en opent een 2e zaak aan de overkant van de straat....

Dan begin je te denken en te denken, waar haalt die dat geld vandaan? Enig waar ik op kan komen is dat ie service verleent aan scholen, en dat ie daar dan vet voor betaald krijgt, van wat ie verkoopt en doet verdien je echt niks.

btw, zon speciale shop is leuk maar het draait o phet einde uiteraard om de centjes.
Dat bedoel ik. Hij heeft een kleine frontend, waarmee hij klanten trekt, om vervolgens aan de grotere klanten zijn backend te verkopen. De service die hij levert aan scholen. Op die manier verzeker je je van een hoeveelheid aan inkomsten, terwijl anderzijds de winkel je extra kan opleveren.

• siggy

siggy

Wait.... what?

ah dat bedoel je met front en back end :)

• Demo
  • Laatst online: 14:44

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 03 juni 2002 20:22 schreef Bredend het volgende:
Ik weet niet of het eerder is gezegt, maar dan is het alleen mijn mening: Ik denk dat het in Utrecht goed is voor Nederlanders. het zit tenslotte in het midden.
Maar er zitten naar mijn idee ook nog tweakers in belgie en laatst zeg ik dat er eentje aan het klagen was dat daar zo weinig te krijgen was.
Dus misschien is een plaats ergens tussen Utrecht en Brabant het beste.

* bredend werpt een blik op zn poster van Naderland...

Geldermalsen zou wel wat zijn. Ook als je kijkt naar de kosten voor een pand. In Utrecht is dat gewoon niet te doen. :(

goed idee OTW
JA!!! DOEN!!!
Geldermalsen ligt centraal in Nederland, dicht bij de A15 en de A2, 4 treinen per uur vanuit Utrecht, dus goed te bereiken... owja, en ik woon er :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• siggy

siggy

Wait.... what?

Gelderwat :? :)

• DocB
  • Laatst online: 09-12-2025
Op woensdag 05 juni 2002 11:17 schreef siggy het volgende:
Gelderwat :? :)
Geldermalsen, is dat niet die plaats die je altijd voorbij hoort komen met de fileberichten??? :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 05 juni 2002 11:27 schreef DocB het volgende:

[..]

Geldermalsen, is dat niet die plaats die je altijd voorbij hoort komen met de fileberichten??? :)
sorry, luister ik niet naar :)

Verwijderd

Ik zou'm ergens rond Roosendaal of Terneuzen ofzo leggen, dan heb je meteen wat Belgische klanten :7

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op woensdag 05 juni 2002 11:30 schreef D-weaver het volgende:
Ik zou'm ergens rond Roosendaal of Terneuzen ofzo leggen, dan heb je meteen wat Belgische klanten :7
doe dan maastricht, heb je meteen de Duitsers er ook bij :+

• Aphelion
doe geen shop

alleen een WEB shop!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Op woensdag 05 juni 2002 11:30 schreef D-weaver het volgende:
Die is binnen dit en een week "up and running" voor België :P

• siggy

siggy

Wait.... what?

is dit trouwens alleen een id of denk je aan iets concreets?

• siggy

siggy

Wait.... what?

Mehja zeg, is er zo weinig belangstelling voor en is de topicstarter hem al gesmeerd? :+

Je zou wel echt veel kunnen doen, cursus casemodden geven enzo :) Ideen genoeg, wie gaat het realiseren? :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 19:15 schreef siggy het volgende:
Mehja zeg, is er zo weinig belangstelling voor en is de topicstarter hem al gesmeerd? :+
Nee ben 'm nog niet gesmeerd ;)
Je zou wel echt veel kunnen doen, cursus casemodden geven enzo :) Ideen genoeg, wie gaat het realiseren? :+
Ik ben druk aan het zoeken naar een goede leverancier (lees groothandel). Ja, toch maar in NL. De prijzen die ik binnenkreeg vanuit "the good old US of A" zijn skyhigh. Lijkt wel of ik moet meebetalen aan de nieuwe twin tower (of is dit te grof).

Anyway, ben nog steeds druk bezig. Ik wil nl. niet zo'n zaakje worden die voor een paar dagen bestaat :P .

Als dit allemaal meezit ga ik binnenkort eerst een inkoop aktie houden.

• 418O2
vraag anders aan freezinghardware wat info, misschien kan je samen inkopen oid :? of iig daar rondneuzen. of ze wat zeggen is punt 2 :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 23:17 schreef Catch22 het volgende:
vraag anders aan freezinghardware wat info, misschien kan je samen inkopen oid :? of iig daar rondneuzen. of ze wat zeggen is punt 2 :+
Een bestaande shop geeft alleen kortingen op de verkoopprijs. Ik word namelijk concurent, als zij een klein percentage van de verkoopprijs afhalen, en ik m'n winst er nog moet bijtellen wordt ik dus geen concurent.

Ik zou er liever achterkomen welke leverancier zij hebben, scheelt me nog meer, en jullie ook.

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
als ik dat zo allemaal aanhoor,...dan ga je toch gewoon in Enschede zitten?
vlak bij de UT waar veel tweakers zitten,
aan de snelweg A1 (waar nooit files zijn)
redelijkgoekope vestigings mogelijkheden
(een hele wijk in aanbouw die nog van spullen voorzien moet worden)
etc.
en lekker dicht bij Conrad, maar ook dicht bij mijn adres! :P

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
misschien is dit wat voor je?

http://www.pcpartner.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 23:40 schreef OliverBB het volgende:
misschien is dit wat voor je?

http://www.pcpartner.nl
Bedankt voor de link, maaruh ik wordt dus geen computer winkel maar een mod-tweak en oc winkel. Je dacht toch niet dat ik b.v. proc's ging verkopen en dan ook nog alles eromheen om te kunnen oc-en. Ok, de meeste mensen hier weten wat je moet doen om het goed te doen.

Maar je zult zien dat de eerste de beste die een proc met een betere koeler koopt, 'm gaat oc-en. Gaat natuurlijk kapot (omdat niet alleen koeling belangrijk is) en gaat dan tegen mij zeggen dat het mijn schuld is;
"Jij verkoopt die heatsinks met koelers toch, en nou is die toch nog stuk".

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 22:08 schreef Novah het volgende:
Centrum van nederland my arse :p

De meeste mensen wonen in de randstad en beste lokatie zou dan idd den haag zijn.
Ja den haag/rijseijk is idd een goede plaats. Daar zit geen concurentie. (en woon ik) als je goede prijzen hebt ben ik klant. :)

Des en Harddata xijn redelijk maar zeker niet goed. Deze zitten aan de andere kant van het centrum. 15 min fietsen zeker, auto 30 :(

• siggy

siggy

Wait.... what?

Je moet iig goede leverings en verkoopsvoorwaarden maken zodat je dat soort dingen niet krijgt.

Maarru het is natuurlijk wel leuk enzo maar je moet toch echt eerst zorgen dat je een (backend noemde iemand het hierboven) grote vis eerst binnen hebt zodat je de rest kan financieren.

Een universiteit van service voorzien, de lokale basisschool van hardware en service voorzien. ZOiets allemaal anders heb je idd een shop van 3 dagen.

Nou las ik volgens mij dat jij of iemand hier een lening of zo aanbeveelde, nou heb ik daar weer niet zoveel verstand van behalve dat je er een aso rent op moet gaan betalen. Daarbij komt ook nog dat je waarschijnlijk het pand gaat huren en niet kopen dus dan heb je aardig wat vaste kosten die je waarschijnlijk niet eruit gaat krijgen met puur en alleen een tweaksjop.

Regel voordat je ook maar iets 'doet' een groot contract waarmee je een tijdje vooruit kunt, zonder een grote vis heb je imo weinig kans op een goede zaak, het draait in the end altijd om $$ :)

(volgens mij is alles wat ik hier type al gezegd en nogal logisch maar goed, wil misschien ook ooit een eigen zaak/bedrijf beginnen dus dan kan ik dit topic saven en als hulp gebruiken :+ )
Zorg dus dat je ook je website al klaar hebt voordat je ook maar een winkelpand hebt gehuurd.

Ik denk dat je grootste probleem de tpg zal zijn. Dit verschilt van sjop tot sjop (heb geen id waarom) en de ene rekent voor de verzending onder rembours niks en de ander weer iets van 15 euro. Als je op een of andere manier kunt regelen dat die 15 euro niks worden, zullen er heel veel mensen eerder de keuze voor jou maken dan voor een andere sjop met misschien al een gevestigde reputatie.

Over reclame hoef je nu al geen zorgen te maken denk ik :)

Mocht je ooit van plan zijn een zaak te openen in het Zuiden, zeg Maastricht :+ , mail me maar :+

/edit/ even over de locatie, ga je in de randstad zitten heb je probleem van dure huur vanwege de randstad en alles zal waarschijnlijk wat later aankomen bij de klant vanwege alle drukte daar.

Verwijderd

misschien is de opmerking al gemaakt....

/me is waarschijnlijk te lui om de hele topic door te lezen :+

Vind het juist leuk om het een en ander bij elkaar te sprokkelen, en ja, daar komt soms creditcard en buitenland voor kijken...
Blijft toch iets leuks hebben om te wachten op je pakje uit de States :)
Verzendkosten zijn te doen: sjops in NL kunnen meestal niet tippen aan het amerikaanse prijsniveau.
Alleen het wachten is dus een probleem...meestal twee weken voor iets er is...

Maar sommige dingen zijn in Nederland ook als computerzaak slecht te krijgen: voorbeeld is bijvoorbeeld danger-den: de reseller prijzen zijn daar nauwelijks lager dan dat je online koopt. Dat betekend dus dat je als importerende shop altijd boven de online prijzen in de US zit |:(
Het voorbeeld Lian-Li is wat beter, maar alleen voor enkele kasten uit een range.

Er zijn nu wat importeurs die tweakspullen tegen een goede prijs kunnen leveren, dus duiken deze artikelen ook op in winkels (ja, ook in de randstad :+).

Maar het is niet te doen om onder andere 20 verschillende 80mm fans, 80 verschillende kasten, en 15 verschillende waterblokken te leveren. Denk maar eens aan voorraden: alles op voorraad? Stel dat je van al die 80 kasten er vijf wilt hebben staan, en dattie gemiddeld zo'n €150,- kosten...
Dan heb je het dus over een 600K, en dan zullen we het al helemaal niet over de opslag hebben...

Maar ok, eigen initiatief is een goed iets, in dat geval: heel veel succes :)

Verwijderd

Yeah van 80 kasten 5 hebben staan ? dacht het ook niet.

Denk dan alleen maar aan de opslag ff... meestal heb je snelle providers die de kast binnen 1 a 2 dagen kunnen leveren dan zijn dus je goederen er ook binnen 2 a 3 dagen bij de klant.

Da's toch beter dan het 2 weeken wachten. kast is groot das is wachttijd wel beetje normaal.

Alleen met alleen al tig verschillende Papst fans - enermax en alle andere TT en Coolermaster shit en zalman en weet ik veel alle zooi. da's beetje lam om 1 fan 3 dagen later te leveren... maarja als je aan alles kan komen als shop en een tweaker wil iets speciaals, dan is het logisch dat je ff moet wachten.

het zou natuurlijk mooi zijn als er een *online-shop* in nederland zou zijn waar je dan ook ALLE fans zou kunnen bestellen, alle *goede* kasten en alle tweakzooi / klein electra. met besteltijd binnen een week dus 3 a 4 dagen.

Dan zou het goed kunnen lopen ;) mits je prijzen weer laag liggen (Nederlands heh!)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Lijkt mij vrijwel onmogelijk om alles aan te kunnen beiden en dan ook nog levertijd binnen 3-4 dagen. Dan zou je al moeten beginnen met een voorraad waar je toch wel heel veel ruimte voor nodig hebt.

Verwijderd

Dan is de conclusie simpel dat het gewoon niet haalbaar is om een echte goede *TOTAAL AANBOD* tweakshop te hebben met nominale voorraaden en een redelijke levertijd....

*EnD* }:O

• Mark83
  • Laatst online: 30-12-2025
Op woensdag 05 juni 2002 09:32 schreef siggy het volgende:

Waar zit die winkel in Mestreech dan?? Ik haal fans meestal bij Grootaers, dies wel lekker goedkoop. Voor de rest reis ik altijd naar Aachen, lekker goedkoop (met OV kom je er ook gratis).

Een goede plaats voor die shop lijkt me trouwens Leiden ofzo, lekker in het midden van de randstad (en kan ik meteen bij mijn vriendinnetje op bezoek :D )en Maastricht is natuurlijk ook wel interessant, de belgische en duitse modders willen denk ik bestwel ffies over de grens gaan voor iets goedkoops. (moeten wel niet teveel duitsers worden, zijn er soms al veelste veel :r )

• Ligone

Ligone

Moeha!

Op donderdag 06 juni 2002 10:16 schreef siggy het volgende:
Lijkt mij vrijwel onmogelijk om alles aan te kunnen beiden en dan ook nog levertijd binnen 3-4 dagen. Dan zou je al moeten beginnen met een voorraad waar je toch wel heel veel ruimte voor nodig hebt.
en veeeeeel Geld!!!

vergeet nie dat elke computerboer die dichtgaat meestal genekt is omdat hij tveel geinvesteerd heeft in stock waar ie niemeer vanaf geraakt, prijzen die ondertussen te laag geworden zijn...

een stock hebben is wel het slechtste wat je kan doen...

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 06 juni 2002 11:09 schreef djklungel het volgende:

[..]

Waar zit die winkel in Mestreech dan?? Ik haal fans meestal bij Grootaers, dies wel lekker goedkoop. Voor de rest reis ik altijd naar Aachen, lekker goedkoop (met OV kom je er ook gratis).

Een goede plaats voor die shop lijkt me trouwens Leiden ofzo, lekker in het midden van de randstad (en kan ik meteen bij mijn vriendinnetje op bezoek :D )en Maastricht is natuurlijk ook wel interessant, de belgische en duitse modders willen denk ik bestwel ffies over de grens gaan voor iets goedkoops. (moeten wel niet teveel duitsers worden, zijn er soms al veelste veel :r )
Elcom in de burgemeester cortenstraat. Opent inmiddels al een 2e winkel :? :?

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Utrecht lijkt mij toch een betere locatie. das gewoon int midden van het land.
en als t nog wat wordt...Schrijf mij maar vast in als vaste klant :P

• Mark83
Op donderdag 06 juni 2002 12:17 schreef siggy het volgende:

[..]

Elcom in de burgemeester cortenstraat. Opent inmiddels al een 2e winkel :? :?
Heey Siggy, kzat vorig jaar in je klas kom ik nu achter }:O
Haha, lekker lomp, maarja, wat verkopen ze eigenlijk allemaal daar??? is nl. 20 minuten fietsen en daar word ik moe van ;)

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
ik ga altijd naar de regenboog, op de brusselse straat, die beginnnen nu ook een redelijk arsenaal aan casemodding spul te krijgen. en verder is hiq computers in aken idd erg goed en goedkoop. :)

maar effe weer ontopic, ik zou een echte tweakshop wel zeer relaxerend vinden, als ze ook postordes zouden verzorgen.
(ik had ergens in de wandelgangen gehoord dat kerkrade sinds kort een tweakshop had???)

Verwijderd

Je moet ook niet een dikke voorraad willen hebben om alles in 1 a 2 dagen te kunnen leveren. Veel succes, maar als ik te bestellen artikelen bij mijn leverancier bestel (de complete systemen en randapparaten zoals al eerder gezegd) kan die ze de volgende dag leveren mits op voorraad. Ik stel altijd in de offerte wat de minimale levertijd voor een bepaalde configuratie is. Omdat ik dat van mijn leverancier weet. Breng je het op die manier, in combi met evt. verzenden na betaling, kun je de risico's nemen dat mensen bestellen, jij ook besteld, een dag of 2 later het geld binnen is en jij de spullen dan ook binnen krijgt. De klant heeft het dan 1 dag later in huis. Sneller kan eigenlijk niet. Je loopt het risico bijv. voor 1000 pleuro spul in huis te halen, wat uiteindelijk niet betaald wordt. Maar liever dat, dan een voorraad van 6 ton. Die paar spullen kom je wel weer kwijt, en anders valt dat onder incidentele kosten. :)

Verwijderd

ik haal sinds kort bij Moddingspul en kasten bij www.startup-it-service.nl = erug snel
of bij www.pcmods.com in de usa voor de dingen die in nederland niet te krijg zijn vandaar.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 06 juni 2002 12:32 schreef djklungel het volgende:

[..]

Heey Siggy, kzat vorig jaar in je klas kom ik nu achter }:O
Haha, lekker lomp, maarja, wat verkopen ze eigenlijk allemaal daar??? is nl. 20 minuten fietsen en daar word ik moe van ;)
Dan vraag ik me af wie jij bent :+

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 14:44 schreef TryToListen het volgende:

Wat zou de beste lokatie zijn?

M.a.w. waar zitten de meeste modders, tweakers en oc-ers. Zelf dacht ik in de buurt van Den Haag/Rijswijk een winkeltje te openen, vanwege goede uitval wegen.
Den Haag/Rijswijk is zeker een goeie locatie (en ook voor mij :P )

Of kom naar 't Westland, paar km's verder :7

• siggy

siggy

Wait.... what?

Definitief een no-go?

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 11:57 schreef siggy het volgende:
Definitief een no-go?
T lijkt er wel op. Hij heeft ondertussen zeker in de gaten gekregen wat er allemaal bij komt kijken, alleen al gezien de voorraad. Ik dek me zodanig in bij computers, dat ik pas bestel, als er een order ligt. Maar ja, ik lever dan ook zelden aan particulieren.

• 418O2
Op donderdag 06 juni 2002 16:29 schreef Roadblockahead het volgende:
ik haal sinds kort bij Moddingspul en kasten bij www.startup-it-service.nl = erug snel
of bij www.pcmods.com in de usa voor de dingen die in nederland niet te krijg zijn vandaar.
beetje jammer dat je de tigste ben die dat zegt.

Maaruh, ik heb persoonlijk geen moeite om een paar dagen op mijn stuff te w88. Als het maar goed/goedkoop is, wil ik best weekje w88...

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op donderdag 06 juni 2002 13:54 schreef Atmosferic het volgende:
Je moet ook niet een dikke voorraad willen hebben om alles in 1 a 2 dagen te kunnen leveren. Veel succes, maar als ik te bestellen artikelen bij mijn leverancier bestel (de complete systemen en randapparaten zoals al eerder gezegd) kan die ze de volgende dag leveren mits op voorraad. Ik stel altijd in de offerte wat de minimale levertijd voor een bepaalde configuratie is. Omdat ik dat van mijn leverancier weet. Breng je het op die manier, in combi met evt. verzenden na betaling, kun je de risico's nemen dat mensen bestellen, jij ook besteld, een dag of 2 later het geld binnen is en jij de spullen dan ook binnen krijgt. De klant heeft het dan 1 dag later in huis. Sneller kan eigenlijk niet. Je loopt het risico bijv. voor 1000 pleuro spul in huis te halen, wat uiteindelijk niet betaald wordt. Maar liever dat, dan een voorraad van 6 ton. Die paar spullen kom je wel weer kwijt, en anders valt dat onder incidentele kosten. :)
Wat dacht je van voorraden die mensen toch maar niet nemen dus weigeren aan de deur. Mensen die binnen 8 dagen zeggen bevalt me toch niet hier heb je het weer. Is het in ene gebruikt levert het minder op. En nog meer van zulke grappen geloof me hier krijg je vanzelf voorraad door die moeilijk verkoopbaar is. Houdt er rekening mee dat de marges zeer krap zijn in deze handel en dat je er nog allerlei kosten bij krijgt zoals verpakkings materialen, telefoonkosten, website---->internet,kvk, bankkosten ga zo maar door.

M.a.w denk heel goed na voordat je aan zo'n avontuur begint.
Kan zeer leuk en interresant zijn maar de verdiensten/winst in het begin zeer laag en de werkzaamheden veel.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 12:07 schreef Rocky het volgende:

[..]

Wat dacht je van voorraden die mensen toch maar niet nemen dus weigeren aan de deur. Mensen die binnen 8 dagen zeggen bevalt me toch niet hier heb je het weer. Is het in ene gebruikt levert het minder op. En nog meer van zulke grappen geloof me hier krijg je vanzelf voorraad door die moeilijk verkoopbaar is. Houdt er rekening mee dat de marges zeer krap zijn in deze handel en dat je er nog allerlei kosten bij krijgt zoals verpakkings materialen, telefoonkosten, website---->internet,kvk, bankkosten ga zo maar door.

M.a.w denk heel goed na voordat je aan zo'n avontuur begint.
Kan zeer leuk en interresant zijn maar de verdiensten/winst in het begin zeer laag en de werkzaamheden veel.
Als je geweigerd spul krijgt, wordt dat in 9 van de 10 gevallen teruggenomen door jouw leverancier. Het zit dan immers nog in de verpakking en is ongebruikt.
Bij terugsturen ligt het idd een beetje gecompliceerder, wat ik wel eens deed was, als ik bijv een maatwerkje had voor een klant met bijv. een P!!! 600 dat ik een evt. teruggestuurde P!!! 800 er in deed. Hoefde ik de 600 niet te bestellen, en ik was van die 800 af. Prijsverschil ving ik dan wel op in de vorm van wat minder effectieve winst. Bijvoorbeeld he? Is altijd goedkoper dan een component een half jaar te laten liggen, dan is ie verouderd en gooi je em alsnog weg...

En ja, je hebt je vaste lasten, maar die moet je dus meecalculeren in je diensten, anders hou je jezelf voor de gek. En nogmaals, zorg dat je het niet alleen moet hebben van de particuliere klanten.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 11:21 schreef Ligone het volgende:

[..]

en veeeeeel Geld!!!

vergeet nie dat elke computerboer die dichtgaat meestal genekt is omdat hij tveel geinvesteerd heeft in stock waar ie niemeer vanaf geraakt, prijzen die ondertussen te laag geworden zijn...

een stock hebben is wel het slechtste wat je kan doen...
stock hebben is juist goed :-) je moet alleen verstandige beslissingen nemen!
als je alles wat bij u besteld wordt eerst naar de leverancier moet gaan halen dan ben je tijd verloren! + je kan helemaal geen staat maken op de leveranciers daar die hun stock ook uitgeput kan zijn! ... gevolg: klanten die moeten wachten!
1 ding doet de klant nie graag : en das wachten!
dus stock is volgens mij een noodzaak!
enkel moet je wel weten waar je aan bezig bent!

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Op vrijdag 14 juni 2002 12:39 schreef Gould het volgende:

[..]

als je alles wat bij u besteld wordt eerst naar de leverancier moet gaan halen dan ben je tijd verloren! + je kan helemaal geen staat maken op de leveranciers daar die hun stock ook uitgeput kan zijn! ... gevolg: klanten die moeten wachten!
het bovenstaande is echt door iemand geschreven die volgens mij nog nooit iets over het i-net gekocht heeft.
ik kan je garanderen dat klanten die echt intresse hebben wel willen wachten.

even een voorbeeld. ik wilde een gsm kopen en kon kiezen of 1 weekwachten en 50euro goedkoper of meteen kopen. ik heb het eerste gedaan omdat het me 50,- scheelde en daar wel 1 week voor over had.
voorbeeld 2: ik vorige maand een dvd besteld op inet (was weer omdat het me veel geld scheelde) op de site stond 1 week levertijd. ik bestelde dinsdag, woensdag faxte ik de bevesteging en donderdag om 9.00 s`morgens was hi jer al. ik heb die winkel gemaild en bedankt voor de supersnelle levering. als het langer dan een week duurde was ik echt pissig geworden om dat dat de afspraak niet is.

een paar tips.

- de mensen wachten echt wel voor een goed (en vooral goedkoop) product.

-begin de winkel in je eigen schuur/garage. een winkelpand kost erg veel geld en dat moet je in je producten doorberekenen. de mensen rijden voor iets goeds toch heel NL door. (ik wel)

-neem van alle producten (vooral in het begin) 1 of 2 op vooraad. mocht een product goed gaan lopen koop je de volgende keer wat meer. (schroeven rubbertjes en ander klein grut kan je met 2 of 50st. kopen. de kosten van die dingen zijn niet zo erg hoog)

-koop zoveel mogenlijk te gelijkertijd en bij 1 bedrijf. dit scheelt veel geld aan opstuurkosten aan jou kant. dus niet voor 100euro bestellen er komt dan wel 10euro verzend kosten bij 10% :( . als het product op is en je hebt te winig om te bestellen is het verstandiger om over 2 dagen te bestellen als meer nodig hebt. de mensen wachten echt wel. je geeft op je site op dat de levertijd 1 week is. als je het op vooraad hebt en het is bij de klant binnen 2 dagen binnen is hij echt blij. als je zegt dat het binnen 2 dagen er is en het komt 4 dagen later binnen zijn de boos (heel erg boos) dus een krijg je een slechte naam.

veel succes verder.

sorry voor de tiep vouten, als ze er in staan.

Verwijderd

/me heeft begin dit jaar paar hele slechte ervaringen gehad helaas met regenboog,
dus nu online paar goede jongens gevonden waar ik Lian Li,CCFL enzo haal en snel en snel met emails antwoorden :) doe ik liever!

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 12:39 schreef Gould het volgende:

[..]

Als een klant niet wil wachten en liever ergens anders duurder uit wil zijn. So be it. er zijn genoeg Nederlanders die wél op dat ene pleurootje kijken hoor. En nogmaals, met de juiste leveranciers heb jij het de volgende dag in huis. Die klant wil wel 3 dagen wachten hoor, als ie het dan goedkoper heeft.
Pagina: 1 2 Laatste