Toon posts:

Nieuwe shop?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 vraagjes aan alle modders, oc-ers en tweakers.

Vinden jullie dat er genoeg aanbod is in Nederland?

Wat ik hiermee bedoel is dat ik bv. helemaal gek word dat je van de ene winkel naar de andere moet om een beetje goede spullen bij elkaar te krijgen. De een verkoopt de juiste CPU koeler en de andere weer de juiste pasta. Die ene Zalman koeler die alleen maar via internet te bestellen is vanuit Amerika of Duitsland. Dat soort dingen dus.

Zouden jullie niet liever naar de winkel gaan om het vast te kunnen houden?

Hiermee bedoel ik dat als je iets bestelt over het net, je eigenlijk pas weet wat je hebt gekocht als je het geleverd krijgt, en dus al hebt betaald.

Wat zou de beste lokatie zijn?

M.a.w. waar zitten de meeste modders, tweakers en oc-ers. Zelf dacht ik in de buurt van Den Haag/Rijswijk een winkeltje te openen, vanwege goede uitval wegen.

Waarom deze vragen zul je denken. Nou ik zit met het idee om een soort van Kijkshop (kijken/kopen) te gaan openen en een internetsite (nadat je het hebt vastgehouden in de winkel, en dan bestellen vanuit je luie stoel). Dit alles middels een franchise met een Amerikaan. Misschien dat er modders/tweakers zijn die geïnteresseerd zijn om mee te doen?

Dit topic is geplaatst met toestemming van Phreak. THX!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Ja het lijkt in iig een goed idee, maar als je en shop wilt openen denk ik dat het makkelijker is om deze in Utrecht te openen, dit ligt lekker in het centrum van Holland he ;)

Verwijderd

Hmz ik vind dat er altijd wel winkels bij kunnen komen, en doe er dan ook eentje in assen of emmen ;) das lekker dichtbij en beetje voor noord oost mid ned :P

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Cool idee, ik heb net ff gekeken in de pricewatch, ik zou nu meer dan € 90,- kwijt zijn aan verzendkosten, das meer dan 200 (!!) gulden om je spullen thuis te hebben :(. Iig heel cool idee.

edit:

En hier moet ie komen: Friesland (woon ik) of Flevoland (bedrijf van pa). Dank u :).

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Ik vind het geen slecht idee. Maar ik weet niet of je de prijzen hier zo laag kunt houden als in bv Amerika. Tja misschien slaat dit nergens op maar jij moet het eerst uit Amerika halen (Kosten van artikel+BTW) dan kunnen wij het hier kopen tegen een iets verhoogde prijs (je wilt uiteraard wel iets winst maken) + BTW en dan kom je nog op zo'n Conrad achitge prijs uit. Dus gaan mensen weer inkoopacties houden via het buitenland. Maar op zich met de juiste prijzen vind ik dit geen slecht idee. En ik denk niet dat je moet letten op waar de meeste mensen van T.net vandaan komen. Want er zijn (denk ik) genoeg modders die ergens anders vandaan komen en niet bij T.net zitten (kan het me haast niet voorstellen :) ). Dus kies bv een centrale, makkelijk te bereiken plek zoals Utrecht (ik noem maar een dwarsstraat). Maar in ieder geval veel suc6 met je idee/bedrijf/enz... :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Zeker goed, alleen utrecht is denk ik een beter lokatie, ook voor het noorden

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook wel belangrijk is, is om te weten wat voor spulletjes jullie in die shop willen zien (om te kopen dan)!?

• Chimera
  • Laatst online: 17-12-2025
Nog een idee: Eerst centraal (Utrecht), en dan langzamerhand meer filialen openen centraal in de overige 11 provincies.
Op zaterdag 01 juni 2002 14:51 schreef TryToListen het volgende:
Wat ook wel belangrijk is, is om te weten wat voor spulletjes jullie in die shop willen zien (om te kopen dan)!?
Kasten (Chenming, AOpen, Lian-Li), veel koeling, eigenlijk gewoon alles :P.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 14:51 schreef TryToListen het volgende:
lexiaan plaat, ccfl's en de kleine electronica. en ook zou het mooi zijn, als de winkel inkoop acties ondersteunt.

Verwijderd

Je moet dan allerlei soorten fans gaan verkopen, dus niet 1 fan van zalman, eentje van papst en meer niet. Dan wel zorgen dat je het hele assortiment bij elkaar hebt.
Het is trouwens wel moeilijk hoor, een winkel starten. Je moet zorgen dat je genoeg bekendheid hebt, en een grote lening voor in het begin.
iig suc6 ! :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:02

Qwerty-273

Meukposter

Waterkoellings blokken lijkt me ook een goed punt. Vooral verschillende types van verschillende producenten. Nu zie je meestal dat ze maar 1 merk waterkoelings producten hebben en tja dat is opzich best weinig. Dus moet je moelijk lopen zoeken naar de juiste leverancier van je waterblok (komt duitsland toch wel vaker tegen)

Maar inderdaad men zegt dat Utrecht centraal ligt ;) maar het is wel een pokke eind weg vanuit zeeland.. Denhaag zou dan stukken beter zijn :D

Wat je zou moeten hebben,
goede producten en verschillende merken en types. Met de mogelijkheid om andere types die je verder niet aanbied om die er zo incidenteel bij te kunnen bestellen ;)

En natuurlijk in je kijkshop showroom een aantal machines op verschillende manieren uitgevoerd. Dus dat je daar dan daadwerkelijk een systeem kan zien die ongeveer heeft wat jij in gedachten hebt. Alles werkend natuurlijk ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 14:59 schreef ISN het volgende:
Je moet dan allerlei soorten fans gaan verkopen, dus niet 1 fan van zalman, eentje van papst en meer niet. Dan wel zorgen dat je het hele assortiment bij elkaar hebt.
Het is trouwens wel moeilijk hoor, een winkel starten. Je moet zorgen dat je genoeg bekendheid hebt, en een grote lening voor in het begin.
Een betere bekendheid krijgen doe je hier toch *D
Hier zitten de meeste modders,tweakers en oc-ers >:)

• Qwerty-273
  • Laatst online: 21:02

Qwerty-273

Meukposter

Op zaterdag 01 juni 2002 14:59 schreef ISN het volgende:
Grote lening is niet echt nodig hoor ;) genoeg geld is belangrijker :D in het begin kan je nog je eigen huis/schuur gebruiken als tijdelijke opslag. En dan in een bedrijven complex een klein kamertje huren voor je showrioom ;) en dan langzaam uitbouwen.

Naams bekendheid komt vanzelf wel in orde ;) goede producten en service en je hebt zo een hele groep tweakers en GoT ers die jouw shop kennen. En gewoon zorgen dat je in de verschillende pricewatchen voorkomt en je producten op te zoeken zijn via verschillende zoekmachines ;)

Levertijden zou ik persoonlijk verder geen bezwaar mee hebben dus je hoeft ook niet gelijk stapels voorrraad te hebben ;)

Op zich is het een goed idee, maar ben benieuwd of je hiermee wel genoeg omzet kan maken om dit als living te doen :?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Solomon
  • Laatst online: 02-08-2025
en misschien het gratis of goedkoop upgraden/in elkaar zetten van systemen, voor de niet tweakers :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

[topic=511639/1/25]

ideetje, om (indien mogelijk) wat van deze cases te leveren?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Geweldig idee. Ik heb inderdaad ook het probleem dat als ik iets wil dat je het in Nederland vaak hooguit bij één of twee winkels kan krijgen ofzo. Een winkel waar dan echt veel oc spullen te koop zijn zou echt een uitkomst zijn ja. Ik zou zeggen in de buurt van Den Haag (woon zelf in Zoetermeer dus :) ) Is mooi plaatsje in de randstad toch?

Ik zou er zeker eens komen kijken/kopen als je het van de grond krijgt. Het zou idd leuk zijn als de prijzen ook nog een beetje vriendelijk zijn :)

• MadMod
  • Laatst online: 23-12-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 15:06 schreef RIKZ het volgende:

[..]

Grote lening is niet echt nodig hoor ;) genoeg geld is belangrijker :D in het begin kan je nog je eigen huis/schuur gebruiken als tijdelijke opslag. En dan in een bedrijven complex een klein kamertje huren voor je showrioom ;) en dan langzaam uitbouwen.

Naams bekendheid komt vanzelf wel in orde ;) goede producten en service en je hebt zo een hele groep tweakers en GoT ers die jouw shop kennen. En gewoon zorgen dat je in de verschillende pricewatchen voorkomt en je producten op te zoeken zijn via verschillende zoekmachines ;)

Levertijden zou ik persoonlijk verder geen bezwaar mee hebben dus je hoeft ook niet gelijk stapels voorrraad te hebben ;)

Op zich is het een goed idee, maar ben benieuwd of je hiermee wel genoeg omzet kan maken om dit als living te doen :?
;)

Verwijderd

Ik ben zelf een fanatieke tweaker, en ik help een vriend van me met zijn eigen computerzaken (2), 's avonds en in het weekend.

Het probleem van naar hop naar her moeten voor goede componenten is niet helemaal waar, en ik zal even mijn ervaringen met "tweakers" beschrijven...

Even vooraf; ik ben op mijn 8ste begonnen met programmeren, en hou ervan gevarieerd bezig te zijn. Ik werk dus ook nog full time in de machine-ontwikkeling voor klanten als Océ en Apple. Daarnaast programmeer ik op dit moment in diverse talen, klooi met flash, bouw computers, leg netwerken aan en ga zo maar door... Ik vind zelf dus dat ik niet heleméél NoOb ben...

Ervaringen in de winkel:

De "tweaker" komt binnen, spreekt je aan met een houding: Ik weet 10x zo veel als jij, en begint vervolgens te blaten over wat hij in de pricewatch allemaal goedkoper heeft gezien.
Voor een winkel is het belang groter om een totaalpakket te kunnen bieden, met een goede service, dan te gaan concurreren met internet-verkopers, die niet aan hun hoofd gezeurd worden als ze het kaartje niet geïnstalleerd krijgen.
Als die 2% Tweakers in nederland dan voor € 100,= heel nederland wil afstropen met het risico dat de ene leverancier de schuld van een probleem aan de andere leverancier geeft, de opgetelde verzendkosten, en de geïnversteerde uren; doe wat je niet laten kunt.
Op zo'n doelgroep kun je je winkel niet inrichten.

Mijn ervaringen hier zijn vooral dat de wat "oudere" (door schade en schande wijs geworden?) tweakert wél in de winkel komt, en een compleet systeem laat samenstellen voor een paar € meer, en dat de "jongere" tweakert liever eerst aan je kop gaat zeuren om even duidelijk te maken dat hij er meer van weet dan jij, en vervolgens toch ergens anders de spullen koopt.

De moraal van dit verhaal; iedereen zoekt wat anders, en iedereen heeft een andere mening over wat een "goede" leverancier is.

Als iemand bij mij in de winkel komt met de mededeling dat hij al overal naar dat ene artikel heeft gezocht, en het nergens kan vinden, dan duik ik erin.
Het is bij ons dan ook nog nooit gebeurt dat we iets NIET konden leveren. begrijpelijk lijkt mij wel dat hier dan een prijskaartje aan hangt.

ik nodig iedere tweakert uit z'n eigen winkel te beginnen, maar ik vraag me toch af hoeveel er na een jaar nog bestaan.
(volgens mij las ik net iets over "systemen gratis in elkaar zetten voor NoObs? Suc6!)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
nee joh bouw er een in wijchen :P
lekker dicht bij NEC/PB en ecs/pc chips
:P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• MadMod
  • Laatst online: 23-12-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 15:51 schreef Mad_Jack het volgende:
nee joh bouw er een in wijchen :P
lekker dicht bij NEC/PB en ecs/pc chips
:P
nee in ede, daar zit kinzo voor de fake dremels *D

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 14:11

Ligone

Moeha!

Binnenkort komt er eentje in belgië :P online bestellen en modding op aanvraag, gemodde kasten en dergelijke, maar geen kijkshop :)

inkoop-acties kunnen ze nu al ondersteunen... :P

Verwijderd

Het enige nadeel van de huidige tweak shops vind ik dat ze bikkelduur zijn (vooral oc-shop.nl)

Verwijderd

'k vind ook wel dat er een in België mag komen.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2025
In Nederland valt er niet echt te klagen...

In België is het aanbod idd nog te beperkt

Maar 2 winkels eigenlijk, waarvan ene met zeer brakke service

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:44

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk dat je vooral op moet letten dat je niet te duur wordt... als je ziet wat sommige winkels vragen voor een schroefje ofzo... daar koop je bij de groothandel een doos vol van!
Nou moeten die toko's natuurlijk winst maken, maar 300% winst op een schroefje is gewoon belachelijk...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Robino
  • Laatst online: 27-12-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 15:46 schreef Floppus het volgende:

[..]
Hmm, wat jij (of zal ik maar u zeggen :+) is wel waar. Zoveel tweakers zijn er nou ook weer niet. Voor de kleine spulletjes volstaan inkoopakties. En voor de grote dingen zijn computerbeurzen ook handig genoeg.

Waar ik wel aan heb zitten denken is dat je meerdere kleine winkeltjes opend. Gewoon een soort t.net shop of iets dergelijks. Dat zou je wel kunnen doen. Maar dan moet het wel aanslaan.

* Robino vind dit een lastig onderwerp :)

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

chrome fan's door zichtige fans :9 electronica leds cases blow holes fan filters enzz
lcd's

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mmZ, doe maar in utrecht, bestwel centraal, zorg dat het dicht bij het station zit (goede bereikbaarheid)

dan solliciteer ik bij deze :)

en ik denk dat et wel meevalt met die jonge tweakers die komen zeuren, of je moet een tweakerstrafblad introduceren
(of een tweaakerpaspoort ofzo :))

Electronics development

Verwijderd

Zou tcoh eens met die gasten van nee([url="http://nee"]nee[/url]) gaan praten. Want die kunnen me toch een hoop leveren daar word je helemaal lijp van believe me ik bestel er nu al enige tijd

Verwijderd

Topicstarter
Kijk het is natuurlijk wel zo dat je via GoT ofzow een inkoopaktie kan houden. Lijkt me logisch, meer vraag naar 1 produkt is goedkoper voor jullie maar ook voor "de zaak". "De zaak" kan natuurlijk ook spulletjes die zij niet heeft, maar toch (éénmalig) grote vraag naar is kijken wat ze voor jullie kan doen.

Beter een kleine winst dan geen winst! *D Toch?

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

De plaats maakt weinig uit als de website en de verzendservice in orde is. En de klachten afhandeling moet natuurlijk goed zijn. De meeste MODders kopen of zoeken toch wat ze op het web gevonden hebben.
En een winkel is het best in een grote stad te situeren, veel klanten, veel openbaar vervoer en bekendheid

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Denk dat je met je idee te laat bent. In de tijd dat OC-Shop begon was er nog veel te verdienen. Das nu wel anders volgens mij, kijk maar eens in de pricewatch. Bij elke shop kan je tegenwoordig al wat OC spul kopen. Neem bijvoorbeeld eens de enermax fans, de shops onderbieden zich met de week totdat er bijna geen winst meer op zit.

Ow en effe wat over de prijzen, ik denk dat we hier in nederland vrij goed zitten. Kijk maar eens naar prijzen van b.v. Regenboog, Salland Automatisering, Perfect Systems, Freezing Hardware, Micromotive enzenz en vergelijk ze met de US shops. Zal je vies tegenvallen.

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Utrecht of Den-Bosch lijken mij de beste lokaties.
Goede uitvalswegen en liggen centraal. Dat i.t.t. Den Haag... Ook vanuit het zuiden des lands gezien (Limbabwe).

We have just one world, but we live in different ones...

• Benadski
  • Laatst online: 28-11-2025
Gezien de meeste mensen in de randstad wonen is Den Haag best een goed punt, maar om de meer in het oosten wonende tweakers tegemoet te komen zou ik ietses meer naar het oosten gaan, Zoetermeer ofzo??? :+

• Robino
Op zaterdag 01 juni 2002 20:44 schreef Nulnulnix het volgende:
Utrecht of Den-Bosch lijken mij de beste lokaties.
Goede uitvalswegen en liggen centraal. Dat i.t.t. Den Haag... Ook vanuit het zuiden des lands gezien (Limbabwe).
En de mensen uit Noord-Holland en Friesland dan :?

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Op zaterdag 01 juni 2002 20:52 schreef Rave17 het volgende:

[..]

En de mensen uit Noord-Holland en Friesland dan :?
Ook voor hen is het dan ongeveer een 2 uur rijden, net als vanuit Limbabwe (hoewel het bij Den Bosch wel vaker vast staat). 's Morgens doe je er 3,5 uur over om in Utrecht te geraken (zelfs als je om 5 uur vertrekt, heb het ruim een half jaar gedaan). Na een uur of 10 valt het mee en kun je het in ca. 1,5 / 2 uur wel halen.
Vanuit Limbabwe naar Groningen duurt eveneens 3,5 à 4 uur.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Laat het mij anders ff simpel uitleggen wat ik denk te gaan verkopen;

Schemas en benodigdheden (b.v. om een temp sensor met fan regelaar te maken)
Comp. Kasten (zonder voeding en fans, dit omdat een modder/tweaker altijd iets anders wil 8-))
Compleet assortiment voedingen
Compleet assortiment fans
Compleet assortiment fan grills
Compleet assortiment heat sinks
Rubbertjes (voor fans, ramen etc)
Schroeven, kabeltjes, potmeters, schakelaars, weerstanden, LEDs en meer klein grut.
Licht kits
Pastas
Etc.

Jullie begrijpen hopelijk dat wat ik probeer te zeggen is;
Alles behalve mobo's, grafische kaarten, HDD's, etc. Daar heb je namelijk de "normale" computerboer voor.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ik denk dat het probleem van dat je bij verschillende winkels moet zijn toch altijd blijft. we zijn nou eenmaal veeleisende tweakers die allemaal precies weten wat ze willen hebben en het ook nog is zo goedkoop mogelijk. Maar idd ik wil ook wel een winkel waar ze alles hebben voor de laagste prijs.

Als je dat lukt, maak je meer omzet dan wie dan ook.

maar verder goed idee. Maak setjes van cm/oc bij elkaar. Kleine electronica. Denk aan een rheobus setje, een ir-reciever setje, een lcd setje. Verder cooling en lampjes etches etc.

Succes

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 14:47 schreef MasterOverdrive het volgende:
Hmz ik vind dat er altijd wel winkels bij kunnen komen, en doe er dan ook eentje in assen of emmen ;) das lekker dichtbij en beetje voor noord oost mid ned :P
emmen lijkt me wel wat.
komen redelijk veel touristen en andere mensen want het noorder dierenpakr is er....
en ik woon er duzzz open hem in emmen.
zo niet doe dan centraal
in utrecht bijv

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15
Kijk ff bij www.ocshop.nl die hebben wel aardig wat spulletjes, en ook meer als op hun site staat, ben er vanmiddag ff langs gelopen.. ;) 10 minuten lopen.. Wel lekker dichtbij..

| I've got permission to color outside the lines |

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Als je kijkt naat Tweakshop.nl die is ook zo begonnen, en ik denk dat je hun als voorbeeld moet nemen.

En Hardware zou ik niet doen, alleen onderdelen die je gebruikt om je kast te upgraden "tweaken"

Waterkoeling Fans, voedingen, enz zoals je eerder al zei.

Nou veel succes, en het beste lijkt me toch in Utrecht, dit is makkelijke bereikbaar voor iedereen in nederland. Je pakt de trein, en je bent er binnen anderhalf uur. Treinkaartjes kosten tegenwoordig geen bal. ;)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:10
Amersfoort is een mooie plek.
Gewoon op het industrie terrien langs de A1 en fix.
Goed bereikbaar (ok openbaar vervoer dat is weer wat anders).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 21:01 schreef Interstice het volgende:

maar verder goed idee. Maak setjes van cm/oc bij elkaar. Kleine electronica. Denk aan een rheobus setje, een ir-reciever setje, een lcd setje. Verder cooling en lampjes etches etc.

Succes
Bij die shop van mij(online) heb ik toendertijd lcd setje besteld en papst spullen :) ging voor mij vlekkeloos ,hoeft nix anders meer :9 :9

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

jjwa

CZ3 tentmuis

2 belangrijke punten:
groot assortiment
lage prijzen, want goedkope casemod/oc winkels zijn er eigenlijk niet!
die spullen zijn allemaal zo vreselijk duur :(

• hoebenp
  • Laatst online: 19:23
vet idee >:)

laat ook op internet uitgebreide info en pics zien.

ik ben namelijk 14 (zoals meerdere tweakers hier) en zie het niet zitten om vanuit midden-limburg naar utrecht te reizen met de trein om ff wat te gaan rondkijken.

dat was ff een tip van mij *D

en natuurlijk lage prijzen he 8-)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Centrum van nederland my arse :p

De meeste mensen wonen in de randstad en beste lokatie zou dan idd den haag zijn.

• Fire_Bird
  • Laatst online: 19:41
Op zaterdag 01 juni 2002 22:08 schreef Novah het volgende:

De meeste mensen wonen in de randstad en beste lokatie zou dan idd den haag zijn.
no way, ik kan t nog wel ff opbrengen om es een dagje naar Utrecht te gaan, zwolle is helemaal mooi...
Maarjah, moet ik wel reizen enzo...of doe gewoon simpel, een perfecte winkel waar je OOK online kan shoppen *D
groningen lijkt me ook wel wat! *D
woon k net 15km vandaan >:)

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 16:33 schreef FuTaL het volgende:
Het enige nadeel van de huidige tweak shops vind ik dat ze bikkelduur zijn (vooral oc-shop.nl)
de spullen zijn vaak ook behoorlijk duur inkoop

Verwijderd

Bij [url="http://nee"]nee[/url] zijn ze ook goedkoop! toppie! Lian Li kast gehaald voor weinig :) gemaild kreeg nog korting ook 8-)

• The-Source
  • Laatst online: 08:10
Op zaterdag 01 juni 2002 22:29 schreef whocarezwarez het volgende:
Bij [url="http://nee"]nee[/url] zijn ze ook goedkoop! toppie! Lian Li kast gehaald voor weinig :) gemaild kreeg nog korting ook 8-)
Zat al bij de prijs in begrepen hoor net zoals de gratis radio bij een nieuwe auto :P

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 15:46 schreef Floppus het volgende:
Ik ben zelf een fanatieke tweaker, en ik help een vriend van me met zijn eigen computerzaken (2), 's avonds en in het weekend.

Het probleem van naar hop naar her moeten voor goede componenten is niet helemaal waar, en ik zal even mijn ervaringen met "tweakers" beschrijven...

Even vooraf; ik ben op mijn 8ste begonnen met programmeren, en hou ervan gevarieerd bezig te zijn. Ik werk dus ook nog full time in de machine-ontwikkeling voor klanten als Océ en Apple. Daarnaast programmeer ik op dit moment in diverse talen, klooi met flash, bouw computers, leg netwerken aan en ga zo maar door... Ik vind zelf dus dat ik niet heleméél NoOb ben...

Ervaringen in de winkel:

De "tweaker" komt binnen, spreekt je aan met een houding: Ik weet 10x zo veel als jij, en begint vervolgens te blaten over wat hij in de pricewatch allemaal goedkoper heeft gezien.
Voor een winkel is het belang groter om een totaalpakket te kunnen bieden, met een goede service, dan te gaan concurreren met internet-verkopers, die niet aan hun hoofd gezeurd worden als ze het kaartje niet geïnstalleerd krijgen.
Als die 2% Tweakers in nederland dan voor € 100,= heel nederland wil afstropen met het risico dat de ene leverancier de schuld van een probleem aan de andere leverancier geeft, de opgetelde verzendkosten, en de geïnversteerde uren; doe wat je niet laten kunt.
Op zo'n doelgroep kun je je winkel niet inrichten.

Mijn ervaringen hier zijn vooral dat de wat "oudere" (door schade en schande wijs geworden?) tweakert wél in de winkel komt, en een compleet systeem laat samenstellen voor een paar € meer, en dat de "jongere" tweakert liever eerst aan je kop gaat zeuren om even duidelijk te maken dat hij er meer van weet dan jij, en vervolgens toch ergens anders de spullen koopt.

De moraal van dit verhaal; iedereen zoekt wat anders, en iedereen heeft een andere mening over wat een "goede" leverancier is.

Als iemand bij mij in de winkel komt met de mededeling dat hij al overal naar dat ene artikel heeft gezocht, en het nergens kan vinden, dan duik ik erin.
Het is bij ons dan ook nog nooit gebeurt dat we iets NIET konden leveren. begrijpelijk lijkt mij wel dat hier dan een prijskaartje aan hangt.

ik nodig iedere tweakert uit z'n eigen winkel te beginnen, maar ik vraag me toch af hoeveel er na een jaar nog bestaan.
(volgens mij las ik net iets over "systemen gratis in elkaar zetten voor NoObs? Suc6!)
Ja ik ben er ook zo een, kom hier in een winkel die zich meer-voor-minder noemt om een processor is die even 1/3 duurder dan bij een laagste-prijs-internet-leverancier, en dan ook nog zonder fan!
Dat kan dus uitgelegd worden als meer betalen voor minder krijgen.

Nou sorry maar voor mij zetten zulke verschillen echt wel zoden aan de dijk.

Overigens begrijp ik best dat het voor de computer boer op de hoek verdraaid moeilijk is te concurreren. Ze moeten een keuze maken wat er op de plank ligt en kiezen voor goed lopende artikelen in plaats van hun beperkte kapitaal in exotische snufjes te stoppen, waar slechts zelden iemand om komt. Want het gros van de klanten wil gewoon een computer en is geen rechtgeaarde tweaker tenslotte.

Vaak weten de mensen in zo'n shop goed waar ze het over hebben, maar net zo makkelijk komt het wel voor dat je klinkklare onzin uitgestort krijgt.

Tenslotte:
natuurlijk is het niet zo moeilijk een systeem te assembleren voor een klant, maar het kost toch altijd 15-30 minuten. Dat is dus zoveel euro arbeidsloon, die moet ergens vandaan komen.

Verwijderd

ik heb de tread niet helemaal gelezen maar als je een winkeltje wil openen doe er ook een ruimte bij waar je met het juiste gereedschap zelf kan modden tegen betaling nl. Ik wil zeker wel modden maar ga voor 1 CM niet een nieuwe dremel + zaagjes enz kopen.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Misschien dat Utrecht een goeie plek is? Beetje centraal etc.

Ik woon zelf in Vught bij 's Hertogenbosch... mag van mij ook daar, maar ik denk niet dat daar veel modders etc wonen. Op KingOfDos na dan ;)

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Op zaterdag 01 juni 2002 23:05 schreef Go0s het volgende:
Misschien dat Utrecht een goeie plek is? Beetje centraal etc.

Ik woon zelf in Vught bij 's Hertogenbosch... mag van mij ook daar, maar ik denk niet dat daar veel modders etc wonen. Op KingOfDos na dan ;)
Yo, ik woon in Boxtel, 10 km verderop, ene "Schildpad" woont ook in Vught en komt hier ook weleens.

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 22:45 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Zat al bij de prijs in begrepen hoor net zoals de gratis radio bij een nieuwe auto :P
hier niet hoor,verschil was erg groot,kreeg verzendkosten vergoed en gratis AMD casebasges,muismatten,stickers e.d.

Verwijderd

Als je een winkel start moet je onder de kosten zitten van andere winkels, het is niet aantrekkelijk voor een Nederlander iets te komen wat ergens anders goedkoper is. het hele feit van winst kan je wel vegeten als je daarom een winkel zou willen beginnen, er is gewoon heel weinig uit te halen dus je zou de winkel alleen op zetten voor anderen en dus niet voor jezelf om er eventueel echt aan te verdienen...

tenzij het gewoon denk ik een online hardware shop is waar je al je standaard compdelen kan halen met de mogelijkheid om dus ook oc gerealateerde zooi te kopen. En dan veel en veel verschillende dingen.
Ook m0ds gemaakt in de winkel en van te voren gespoten kasten bleken in trek te zijn... Er zijn iig een hoop dingen wara je op moet letten wil je goed gaan draaien tussen de rest... je hebt veel contacten nodig met veel verschillende fabrikanten en groothandels :)

ik wens je iig succes ;) namens DigitalFX ;) *Media Design Studio*

Verwijderd

Opjectief gezien zou ik ook zeggen dat Utrecht de beste locatie is.
En als je winkeltje van wal komt, dan ben ik er zeker bij om eens wat moois bij jouw te kopen.
En met mij, vele andere tweakers. :9

Verwijderd

Als je ergens een winkel wilt openen is Den Bosch de plek.
Knooppunt van wegen, rails en water maar toch is geen enkel behoorlijk computerbedrijf vertegenwoordigd, behalve Memo en daar koop je niet.

Verwijderd

Ik denk dat je het als een "gewone" computerzaak in Den Haag ook goed zou doen; er zit namelijk geen enkele van betekenis (lees: geen enkele goede). ;).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 juni 2002 23:02 schreef TaZkraTiZ het volgende:
ik heb de tread niet helemaal gelezen maar als je een winkeltje wil openen doe er ook een ruimte bij waar je met het juiste gereedschap zelf kan modden tegen betaling nl. Ik wil zeker wel modden maar ga voor 1 CM niet een nieuwe dremel + zaagjes enz kopen.
Ik denk dat dit iiid een perfect idee is. Hoevaak ik al niet zat k*tten omdat ik het juiste gereedschap niet had....
Dit is iid een goeie. *D
Mee eens?

Verwijderd

Nee, wat is mis is een echte superstore waar je gewoon alles voor je PC kunt krijgen. In elk geval alle kwaliteitsmerken.

Ja.

Ergens tussen Den Haag en Amsterdam... Schiphol-Rijk, ofzo. ;)
Zelf dacht ik in de buurt van Den Haag/Rijswijk een winkeltje te openen, vanwege goede uitval wegen.
Tja, dat 'tje' is dan weer een beetje jammer. Ik zie liever een soort grote Gamma voor PC hardware. Maar dan wel eentje met kwaliteitsspul, uiteraard.
Nou ik zit met het idee om een soort van Kijkshop (kijken/kopen) te gaan openen en een internetsite (nadat je het hebt vastgehouden in de winkel, en dan bestellen vanuit je luie stoel). Dit alles middels een franchise met een Amerikaan. Misschien dat er modders/tweakers zijn die geïnteresseerd zijn om mee te doen?
Okee, een Kijkshop voor PC hardware is ook een goed idee, maar zorg in elk geval wel voor een groot aanbod, zodat je een echte 'one stop shop' krijgt. Anders wordt het toch weer meer van hetzelfde.

Mijn €0.02. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 juni 2002 01:16 schreef MORA het volgende:

Nee, wat is mis is een echte superstore waar je gewoon alles voor je PC kunt krijgen. In elk geval alle kwaliteitsmerken.

Ja.

Ergens tussen Den Haag en Amsterdam... Schiphol-Rijk, ofzo. ;)
[..]

Tja, dat 'tje' is dan weer een beetje jammer. Ik zie liever een soort grote Gamma voor PC hardware.
[..]

Okee, een Kijkshop voor PC hardware is ook okee, maar zorg in elk geval wel voor een groot aanbod, zodat je een echte 'one stop shop' krijgt. Anders wordt het toch weer meer van hetzelfde.

Mijn €0.02. :)
Ja ook perfect, maaruh je zal eerst klein moeten beginnen lijkt me!? En iid een goed idee om naar toe te groeien.

Dat zeg ik, Gamma (niet de naam voor de zaak hoor)

Verwijderd

TryToListen:
Ja ook perfect, maaruh je zal eerst klein moeten beginnen lijkt me!? En iid een goed idee om naar toe te groeien.
Ja, daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Ik zit net de rest van dit topic te lezen, en zie dat je je vooral hierop wilt richten:
Schemas en benodigdheden (b.v. om een temp sensor met fan regelaar te maken)
Comp. Kasten (zonder voeding en fans, dit omdat een modder/tweaker altijd iets anders wil 8-))
Compleet assortiment voedingen
Compleet assortiment fans
Compleet assortiment fan grills
Compleet assortiment heat sinks
Rubbertjes (voor fans, ramen etc)
Schroeven, kabeltjes, potmeters, schakelaars, weerstanden, LEDs en meer klein grut.
Licht kits
Pastas
Etc.
Volgens mij is daar een goede markt voor, als je in elk geval maar zorgt voor een groot aanbod in jouw marktsegment. Dan is het niet eens erg als alles een paar euro meer kost dan bij de concurrentie, want als je alles op één adres kunt krijgen scheelt dat weer in de verzendkosten. Maar als je de winkel later uitbreidt met 'gewone' PC onderdelen wordt het natuurlijk nòg interessanter.

Een echte tweakert ken niet zonder de Gamma. :D

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 14:50 schreef fleppuhstein het volgende:
Zeker goed, alleen utrecht is denk ik een beter lokatie, ook voor het noorden
nean en fleppuhstein zitten op 1 lijn. den haag lijkt me kwa files niet erg best |:( utrecht ligt echt centraal >:)

• 418O2
  • Laatst online: 21:45
Mijn idee:

Locatie maakt geen kut uit. Ik zou een goedkope locatie zoeken. Redenering:

Een tweakert wil bijv. enermax fans. Die heeftie al 1313x irl gezien, dus hoeftie niet zo snel in de winkel te zien. Dus je gaat op een goedkope plek zitten waardoor je lagere overheadkosten hebt, waardoor je weer goedkoper kan leveren. Met lage verzendkosten en een goede naam op GoT kom je verder dan hoge prijzen en een plaats downtown utrecht.

Als je dus ergens buiten de stad zit, maar wel bereikbaar, heb je dus een plaats om je spulletjes uit te stallen en kan je lage prijzen houden.

Een voorbeeld van een goedkope locatie is emmen :+ (ook ik woon daar)

• Fire_Bird
  • Laatst online: 19:41
Op zondag 02 juni 2002 02:32 schreef MaxKeyner het volgende:
Mijn idee:

Locatie maakt geen kut uit. Ik zou een goedkope locatie zoeken. Redenering:

Een tweakert wil bijv. enermax fans. Die heeftie al 1313x irl gezien, dus hoeftie niet zo snel in de winkel te zien. Dus je gaat op een goedkope plek zitten waardoor je lagere overheadkosten hebt, waardoor je weer goedkoper kan leveren. Met lage verzendkosten en een goede naam op GoT kom je verder dan hoge prijzen en een plaats downtown utrecht.

Als je dus ergens buiten de stad zit, maar wel bereikbaar, heb je dus een plaats om je spulletjes uit te stallen en kan je lage prijzen houden.

Een voorbeeld van een goedkope locatie is emmen :+ (ook ik woon daar)
inderdaad, je hoeft geen TOP-locatie te nemen, als je als SPECIAALZAAK ergens gaat zitten zoeken de mensen je wel op...en kan het je zeggen, werk zelf bij een computerwinkel die buiten het centrum zit....maar de mensen zoeken ons wel gewoon op :)

• BaRF
  • Laatst online: 31-12-2025

BaRF

bijna kerst

juist, qua locatie is alleen een goede URL van belang :P Ik bedoel, van de meeste shops waar ik zooi bestel, wist ik niet eens waar ze gevestigd waren voor ik bestelde :) Het is vooral belangrijk dat je gewoon een goede site hebt, met veel keuze en prijzen waar je van kunt zeggen: "Kijk, het scheelt op mn hele bestelling toch nog heel wat euros!".

Misschien kun je ook idd bepaalde services gaan verlenen, zoals plaklogos/etches op bestelling (indien mogenlijk hoor, snijplottertjes zijn niet zo duur meer) dus dat je voor een x bedgrag je eigen logo in .ai of .eps ofzo aanlevert en dat jullie er dan een etch of sticker van maken. :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Als ik jullie allemaal "goed" begrijp willen jullie (als potentiele klant) een internetsite waar deze spulletjes op komen te staan zodat deze besteld kunnen worden.

Waarna er een zaak geopend zou moeten worden tussen Den Haag en Utrecht, maar in ieder geval bij een station.

Internet is misschien ook wel veiliger om mee te beginnen vanwege het risico dat ik ga lopen m.b.t. omzet. En als het allemaal rendabel blijkt te zijn een "Kijkshop" te openen.

En in deze "Kijkshop" een kleine ruimte reserveren waar mensen met de gereedschap (die je dan kunt huren) kunnen modden/tweaken.

Laat het mij weten als je hier nog iets aan wilt toevoegen.

• 418O2
  • Laatst online: 21:45
ja prijs en klantvriendelijkheid/service is veel belangrijker dan een mooi shop op een goede plaats. Ik zou eens navragen bij wat shops hoe de verhouding internetverkoop/winkelverkoop ligt. ik denk dat je er dan achter komt dat internetverkoop toch een meerderheid heeft

Verwijderd

Meestal is al het spul in duitsland net iets goedkoper. Ik weet niet hoe dat zit met modspullen, maar dan leek het mij gewoon handiger om daar ergens een magazijn ofzo te hebben en dan winkel hierhouden, aangezien veel mensen dan toch met de trein zullen komen en geen zin hebben om dat kleine stukje naar duitsland weer extra te gaan betalen.

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Er zijn er nooit genoeg en als er dan een zou komen zet hem dan ergens in den haag of rotterdam neer.

thunderstruck

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 01 juni 2002 22:08 schreef Novah het volgende:

Juist niet. Utrecht zit ook in de Randstad, je bent er vanuit alle grote steden in de randstad (incl DH) binnen 30 minuten met auto of trein, maar het scheelt dus diezelfde 30 minuten extra + evt overstap voor de mensen uit het oosten en als ik het hier soms lees komt een niet insignificant deel uit Limburg/hoge Noorden.
Kotom, enige voor wie Den Haag beter is dan Utrecht is de hagenezen, en ik weet zeker dat er meer lui zijn uit Groningen, Limburg en Gelderland etc, dan uit alleen Den Haag.

Flink wat Tweakers zijn studenten, goede OV bereikbaarheid is dan ook een pre, dus ergens in Utrecht vrij dicht bij een invalsweg van de ring lijkt me ideaal.

* dion_b is overigens geen Utrechtenaar en zit vaak dichter bij Den Haag dan Utrecht ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
Beetje nadeel van Utrecht is dat volgens mij de grondprijs wel ff wat duurder is dan in het noorden. Het is misschien makkelijk om een magazijn te huren en een webwinkel op te zetten (natuurlijk een service-afdeling niet vergeten).

edit:

Of misschien een samenwerking beginnen met Tweakers.net. Dat zij de webwinkel onderhouden bouwen en jij de logistiek, opslag en service.
Zij zoeken ook nieuwe manieren om geld te verdienen, dus wie weet, met een goed plan, kan er nog iets van komen.